یک استراتژی بازاریابی خوب در راه‌اندازی کسب و کار موفق بسیار مهم است و هدایای تبلیغاتی یکی از این استراتژی‌ها محسوب می‌شود؛ زیرا می‌توانید از آنها برای افزایش آگاهی از برند خود در دراز مدت استفاده کنید. در میان سیل هدایای تبلیغاتی خلاقانه موجود در بازار، احتمالا این سوال برای شما پیش می‌آید که چرا اصلا از هدایای تبلیغاتی برای افزایش آگاهی از برند خود استفاده می‌کنید. از طرفی، ممکن است به این فکر کنید که هدایای سازمانی چه تفاوتی با هدایای تبلیغاتی دارند و از کدام هدیه در چه موقعیتی استفاده شود.

هدیه تبلیغاتی چیست؟

بیایید این مطلب را با تعریف هدایای تبلیغاتی و هدایای سازمانی شروع کنیم. هدایای تبلیغاتی شامل مجموعه‌ای از هدایایی هستند که برای تبلیغات و جذب مشتری در نظر گرفته می‌شوند. هر چه در انتخاب این هدایا خلاقیت بیشتری داشته باشید، جذب مخاطب‌تان بیشتر می‌شود. این هدایا برای جذب مشتریان جدید و قدردانی از مشتریان قدیمی در نظر گرفته می‌شوند. درج نام و برند کسب و کار در هدایای تبلیغاتی بسیار مهم است.

هدیه سازمانی چیست؟

هدایای سازمانی شامل مجموعه‌ای از هدایایی با نام و نشان سازمان‌های مختلف است که در مناسبت‌های مختلف به کارکنان اهدا می‌شود. این هدایا باید ارزشمند و کاربردی باشند تا به کارمندان حس ارزشمندی دست دهد. شرکت‌ها به دنبال هدایای شرکتی منحصر به فرد و کاربردی هستند تا مشتریان و کارمندان خود را تحت تاثیر قرار دهند.

1. قیمت‌های مختلف

هزینه هدایای سازمانی بیشتر از هدایای تبلیغاتی است. هدایای سازمانی باید بسیار ارزشمند باشند، زیرا ارزش خدمات کارکنان را نشان می‌دهند. بنابراین، سعی کنید از بین هدایای لوکس، یک هدیه برای شرکت خود انتخاب کنید. هدایای تبلیغاتی ممکن است گران یا ارزان باشند. شما باید بهترین هدیه تبلیغاتی یا سازمانی را متناسب با بودجه و کسب و کار خود انتخاب کنید.

2. مخاطبان مختلف

معمولا هدایای تبلیغاتی را به کارمندان نمی‌دهند. مخاطب هدایای تبلیغاتی مشتریان جدید و مشتریان قدیمی هستند. از طرفی هدایای سازمانی محدود به کارمندان یک سازمان نمی‌شوند، ممکن است این هدایا را برای همکاران سازمان‌های دیگر نیز تهیه کنید.

3. تفاوت مناسبت‌ها

هدایای تبلیغاتی فقط برای موقعیت‌های خاص نیستند. شما می‌توانید از هدایای تبلیغاتی در موقعیت‌های مختلفی استفاده کنید تا فروش‌تان بیشتر شود یا افراد بیشتری برندتان را بشناسند. اما هدایای سازمانی باید در مناسبت‌های خاص مانند روز کارمند، عید نوروز، شب یلدا و … اهدا شوند. ما پیش‌تر درباره بهترین هدایای سازمانی شب یلدا صحبت کرده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

4. تفاوت در اطلاعات موجود در هدایا

هدایای تبلیغاتی باید دارای اطلاعات کاملی از جمله نام تجاری، لوگو و اطلاعات تماس باشند تا مشتریان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. در هدایای سازمانی کافی است نام سازمان را هک کنید و نیازی به وارد کردن اطلاعات تماس ندارید.

نقش هدایای تبلیغاتی و سازمانی در برندسازی چیست؟ | بهترین هدایای سازمانی

هدایای سازمانی ابزاری مهم و کاربردی برای بهبود ارتباط با کارکنان، مشتریان و همکاران خارج از سازمان هستند. این هدایا شامل اقلام مختلفی می‌شوند و به صاحبان مشاغل کمک می‌کنند تا با دیگران تعامل بیشتری داشته باشند. به زبان ساده، هدایای تبلیغاتی و مناسبتی نقش انگیزشی دارند؛ زیرا به عنوان یک ابزار تبلیغاتی عمل می‌کنند و نقش مهمی در برندسازی، ایجاد روابط، بهبود اعتماد مشتری و ایجاد انگیزه دارند.
در دنیای تکنولوژی امروز، شما باید از روش‌های مدرن و خلاقانه برای رقابت با شرکت‌ها و برندهای رقیب استفاده کنید. تبلیغات دقیق و اصولی به شما اعتبار بیشتر و برندسازی قوی‌تری نزد دیگران می‌دهند. در واقع هدایای تبلیغاتی زمانی در برندسازی موثر خواهند بود که به درستی انتخاب شوند. هدایای تبلیغاتی می‌توانند در ذهن و قلب افراد نفوذ کنند و آنها را به مشتریان دائمی تبدیل کنند. دادن هدیه نوعی بازاریابی بسیار حساس است، اما می‌تواند اصولی و تاثیرگذار باشد.

هدایای سازمانی صنایع دستی | بهترین هدایای سازمانی

حصیرکپو