چطور تیپ هنری بزنیم + اصول و قوانین آن

چطور تیپ هنری بزنیم + اصول و قوانین آن

 وقتی از تیپ هنری دخترانه حرف می‌زنیم، از چه چیزی صحبت می‌کنیم؟ هنرجویان رشته‌های هنری از نقاشی و گرافیک و صنایع دستی گرفته تا نمایش و موسیقی و… به جهت روح لطیف و دید متفاوتی که نسبت به عموم مردم دارند، تمایل بیشتری برای ایجاد تمایز در نوع پوشش خود احساس می‌کنند. خرید صنایع دستی

تیپ هنری

استایل هنری چیست و چطور می‌توان به این سبک لباس پوشید؟ | تیپ هنری

شناخت استایل های مختلف در دنیای مد و جهان فشن باعث می‌شود ضمن آشنایی با فرهنگ‌ها و سلایق مختلف بتوانید سلایق خودتان را هم بهتر شناسایی کنید و استایل های جذاب‌تری داشته باشید؛ استایل‌هایی که با بالا بردن اعتمادبه‌نفستان باعث می‌شوند حس بهتری به خودتان داشته باشید. یکی از این استایل‌های جذاب در صنعت مد استایل هنری است. برای این که با استایل هنری آشنا شوید با ما در مجله‌ی دیجی استایل همراه باشید.

هنر مجسمه سازی + معرفی آثار برتر

طرافداران استایل هنری | تیپ هنری

 طرفداران این استایل اغلب هنرمندانی هستند که با توجه به رشته‌ هنری، سبک کاری و نگاه شخصی‌شان ترکیب‌های هنری متفاوتی در لباس پوشیدن خودخلق می‌کنند.

این گروه الگوی هنردوستانی می‌شوند که ممکن است اصلا هنرمند حرفه‌ای نباشند، اما به خاطر علاقه به هنر یا هنرمند خاصی سبک لباس پوشیدن هنری را انتخاب کرده‌اند.علاوه بر این دو گروه، گاهی افرادی که سر و کاری با هنر ندارند و علایق غیرهنری هم دارند.

به استایل هنری علاقه‌مند می‌شوند و در برخی موقعیت‌ها این سبک لباس پوشیدن را انتخاب می‌کنند که قطعا استایل آن‌ها نسبت به هنری‌ها پختگی لازم را نخواهد داشت چرا که استایل هنری نمایانگر خلاقیت مستقل شخص است و هنری استایل‌ها می‌خواهند با لباس‌هایی که می‌پوشند

نوع نگاه و باورهایشان را نشان دهند.سبک هنری می‌تواند از فردی به فردی دیگر کاملا متفاوت باشد چرا که ایده و خلاقیت افراد در هنر هیچ‌گاه یکسان نیست و این همان دلیلی است که باعث ‌می‌شود هنری‌ها سبک خاص خود را داشته باشند.

طرفداران استایل هنری هنجارهای سنتی را دنبال نمی‌کنند و گاهی هنر غیرمتعارف‌شان باعث نوآوری می‌شود و روندی کاملا مجزا از جریان صنعتی مد پیدا می‌کند.

امروزه همه هنرها می‌توانند الهام‌بخش طراحان باشند و بسیاری هنر و مد را یک روح می‌دانند. طراحان مشهوری همچون السا‌اسکیا پارلی والکساندرمک‌کوئین از هنرمندانی هستند که سعی داشته‌اند پیوند مد و هنر را همواره زنده نگه دارند و لباس‌‌ها را به آثار ارزشمند هنری تبدیل کرده‌اند.

استایل هنری هم از همین آثار و البته سبک شخصی طراحانشان سرچشمه می‌گیرد، از استایل مجموعه جدید طراح در هفته‌های مد گرفته تا سبک شخصی لباس پوشیدن طراح.

  • استایل هنری: استایل آرتیستی یا هنری جزو استایلی هایی به شمار می رود که نمایانگر شخصیت هر فرد و تجلی روحیه هنری در اوست. عموما هنرمندان با پوشیدن لباس های متفاوت خود را از سایر افراد جامعه متمایز می کنند و به نوعی بیانگر نگاه شخصی و خلاقیت مستقل آن ها در لباس تجسم پیدا می نماید. عموما در تیپ های هنری هیچ محدودیتی وجود ندارد و رنگ ها و طراحها در کنار هم خالق اثری زیبا هستند. استفاده از لباس های دست دوز، اکسسوری های دست ساز، چاپ های دستی، لباس های بافته شده، دوخت های سنتی و تزتینی و هر چیز متفاوتی که بتوان در لباس پوشیدن از آن استفاده کرد، جزو این دسته محسوب می شود.
  • استایل اگزاتیک: استایل اگزاتیک عموما با استفاده از هر چیز عجیب و ناآشنایی بدون هیچ محدودیتی همراه است و همین موضوع سبب می شود تا افرادی که این مدل لباس پوشیدن را در انتخاب می کنند خاص و عجیب به نظر بیایند. در واقع محوریت این استایل بر جذابیت در عین عجیب بودن تمرکز دارد و این باز ودن محدوده انتخاب لباس و وسایل بسیار به محبوب بودن آن کمک کرده است البته از سوی دیگر شاید هر کسی تمایل به این میزان خاص بودن را نداشته باشد. انتخاب لباس های جسورانه با طرح های پیچیده با ترکیبی از رنگ های پرجنب و جوش و زیور آلات خاص و کفش های غیر معمول تعریفی شفاف و ایده آل بهترین توصیفی است که برای این مدل پوشش می توان برشمرد. در این نوع لباس پوشیدن از رنگ های خاص، گلدوزی، الگوهای زینتی، چاپ های مختلفی و جنگلی، موزائیک ها و بافت های درخشان و جواهرات براق بسیار زیبا و چشم نواز استفاده می کنند. همچنین اکسسوری های خاص این پوشش نیز از در نوبه خود بسیار چشم نوازند.
  • استایل تام بوی: این مدل لباس پوشیدن  با خصوصیات و سبک پوشش پسرانه است که در بلین دختران رواج پیدا کرده است که با حالتی راحت بدون استفاده از لباس های تنگ و رسمی زنانه است. این تیپ برای افرادی که به لباس های گشاد و یا مردانه علاقه مندند، گزینه مناسبی است همچنین استفاده از پیراهن های اورسایز و سارافون های جلوباز نیز بخش دیگری از در این استایل محسوب می شود که دختران را از آن حالت استفاده ازز کفش های عروسکی دخترانه با پاشنه  های بلند جدا می کند و وارد استفاده از پوشش هایی چون پاستفاده از پیراهن های مردانه، شلوار جین، کفش های راحت و … می نماید.

هنرهای تجسمی

قوانین تیپ هنری مردانه

استایل هنری چیست؟ استایل یا تیپ هنری نشان دهنده تفکری خلاق است و به نوعی نگاه هنری افراد به دنیای پیرامون را به نمایش می گذارد. اما چطور استایل هنری داشته باشیم؟یکی از استایل های خاصی که بسیاری از مردان به آن علاقه مندند تیپ هنری مردانه است، یک تیپ جذاب که گاهی انتخاب آن سخت می شود.

تیپ هنری مردانه

شاید بارها درباره طرز لباس پوشیدن شخصی، اصطلاح تیپ هنری یا استایل هنری را شنیده باشید. از آنجایی که ممکن است عموم مردم درباره تک تک استایل ها اطلاعات دقیقی نداشته باشند بسیاری از سبک ها را هنری می دانند و در مواردی سبک سنتی را با سبک هنری اشتباه می گیرند. هنری ها به شیوه ای متفاوت از جامعه لباس می پوشند و شاید همین باعث شده تا هر ترکیب متفاوتی هنری نامیده شود.

طرفداران این استایل اغلب هنرمندانی هستند که با توجه به رشته هنری، سبک کاری و نگاه شخصی شان ترکیب های هنری متفاوتی در لباس پوشیدن خود خلق می کنند، این گروه الگوی هنردوستانی می شوند که ممکن است اصلا هنرمند حرفه ای نباشند، اما به خاطر علاقه به هنر یا هنرمند خاصی سبک لباس پوشیدن هنری را انتخاب کرده اند.

اصول استایل هنری مردانه

فردگرایی، اولین و مهم ‌ترین اصلِ استایل هنری است. هنرمند باید سبک پوشش منحصربه‌ فرد و مختص به خودش را داشته باشد؛ سبک پوشش هنرمند باید مانند هنرش بی ‌همتا باشد. هنرمند و طرفداران استایل هنری نباید از دنیای مُد تبعیت کنند و به فکر پوشیدنِ لباس‌ های گران قیمت و برند باشند. اگر در انتخابِ تک تکِ لباس هایتان و ست کردنِ آن‌ ها با یکدیگر خلاقیت به خرج دهید، در هر جمعی، متمایز و خاص خواهید بود. لباس ‌های گشاد، بلند و اُورسایز، جایگاهی ویژه ای در میان طرفداران استایل هنری دارند؛ اما باید یادتان باشد که نباید شلخته و نامرتب به نظر برسید. آزادی بی حد و حصر، از مزایای استایل هنری است. با این آزادی، می ‌توانید استایل مختص به خودتان را بیافرینید و از طریق آن، دیگران را تحت تاثیر قرار دهید.

ابتدا باید بدانیم برای تیپ متفاوت و هنری مردانه باید چه قواعدی را رعایت کرد:
  • سراغ لباس هایی با فرم آزاد یا Loose بروید
  • به جزییات خاص و متفاوت در استایل خود اهمیت بدهید
  • همیشه چند طرح در تیپ خود به کار ببرید
  • اکسسوری ها ضروری اند
  • کمی موها و حتی ریش خودتان را بلند نگه دارید
  • خیلی اتوکشیده نباشید
  • رنگ روشن برای شلوار جین بهتر است

چطور به سبک هنری لباس بپوشیم؟

قبل از هر چیز باید ذائقه هنری خود را پیدا کنید، مطیع صنعت مد نباشید و با جسارت تمام سبک خودتان را تعریف کنید. اگر اهل رنگارنگی و تنوع هستید و در لباس پوشیدن خلاقیت دارید قطعا استایل هنری مناسب شماست.‌

شایدسطحی و عام بهنظر برسد که کسی تنها از روی ظاهر شما را بشناسد اما مطالعاتی که بر شناخت تجسمی صورت گرفته نشان می‌دهد که طرز لباس پوشیدن ما بر درک افراد از روحیات‌مان بسیار موثر است.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای مطمئنا مکان مناسبی برای خرید شما نیست و برای خریدن لباس‌های هنری باید به گالری‌های لباس و اکسسوری دست‌ساز سری بزنید.

هنری‌ها درگیر جریان مد نمی‌شوند و اجازه نمی‌دهند که جدیدترین مجموعه‌ یک برند لوکس استایل آن‌ها را هدایت کند. آن‌ها اغلب لباس‌های دست‌دوز می‌پوشند که گاهی توسط خودشان دوخته شده، تزئینات روی لباس‌های هنری هم کار دست خودشان یاهنرمندان محبوب آن‌هاست.

نقاشی روی پارچه، چاپ‌های دستی، لباس‌های بافتهشده، قلاب بافی و دوخت‌های سنتی همه تزئیناتی است که بر روی لباس‌های هنری می‌بینید.

گاهی شاید اضافه کردن یک تکه لباس وینتیج هم برای ترکیب هنری شما بد نباشد.هنری‌های به لباس‌هایی با الیاف طبیعی علاقه ‌دارند و از آنجایی که طرفدار حمایت از حیوانات و محیط زیست هستند چرم مصنوعی را به نمونه طبیعی آن ترجیح می‌دهند.

هنرهای هفتگانه جهان کدامند؟

داشتن ترکیب هنری

 در ترکیب هنری، از مدل مو گرفته تا طراحی کفش‌ها براساس مدل ذهنی خاص هر فرد انتخاب می‌شود و به همینخاطر ویژگی‌هایی کلی برای این استایل درنظر گرفته می‌شود.

اغلب لباس‌های راحت می‌پوشند و در بیشتر موقعیت‌ها استایل کژوال دارند.حتی در موقیعت‌های نسبتا رسمی هم به سبک خودشان رسمی هستند، مثلا اگر قرار باشد درمراسمی رسمی کت‌وشلوار بپوشند در رنگی غیرمعمول همچون سبز آن را انتخاب می‌کنند.

گاهی لباس‌های کاملا نو را از همان ابتدا به سبک روحیات و هنرشانتغییر شکل می‌دهند، مثلا شلوارهای جین را نقاشی و رنگ‌آمیزی می‌کنند یا با تکه دوزی و گلدوزی آن‌ها را تزئین می‌نمایند.

نقش کلیشه های جنسیتی در استایل هنری

در استایل هنری کلیشه‌های جنسیتی معنایی ندارد، چه درمورد انتخاب رنگ‌ها و چه درمورد لباس و آرایش صورت و مو. مدل مو یکی از بخش‌های مهم استایل هنری است، مثلا ممکن است لباس‌هایی خنثی و ساده بپوشند اما برای مورنگ‌های فانتزی را انتخاب کنند یا مدل‌های کوتاهی بدون تقارن و بافت‌های عجیب و غریب.  دختران موهای بسیار کوتاه و پسران موهای بسیار بلند را ترجیح می‌دهند. گاهی هم کاملا داستان برعکس می‌شود یعنی مدل موها ساده،طبیعی و بی هیچ آرایشی است و تمام جزئیات استایل در لباس‌ پوشیدن نمایان می‌شودپیرسینگ و تاتو از جنبه‌های آرایشی محبوب هنری‌هاست اما همچون پانک‌ها در استفاده از آن افراط نمی‌کنند. برای پسران گذاشتن ریش و سبیل هماز گزینه‌های آرایشی و جذابیت‌شان محسوب ‌می‌شود.

با این روش ها استایل خودرا هنری کنید!

اگر طرفدار استایل‌های خاص و متفاوت و تیپ هنری هستید، به لباس‌های خاصی هم نیاز دارید. نگاهی به کمد لباستان بیاندازید و هر کدام از موارد زیر را که در کمد پیدا نمی‌کنید، بخرید.
از شروع بهتر است بدانید که چطور می‌توانید سبک خاص خود را پیدا کند، پس اول سری به راهنمای انتخاب سبک بزنید.
تیپ هنری

مدل های تیپ هنری

برای داشتن تیپی هنری بهتر است با رنگ ها در پوشش خود بازی نمایید. شما می توانید در صورت تمایل رنگ های مکمل را در پوشش تان با یکدیگر ست نمایید همچنین می توانید از ترکیب رنگ های خنثی در پوشش خود استفاده نمایید.

اکسسوری ها اصلی ترین رکن در تیپ هنری دخترانه به شمار می روند از این رو بهتر است شما از دستبند و ساعت و کیف های دست ساز استفاده نمایید همچنین انتخاب رنگی مناسب برای اکسسوری از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

 دامن ماکسی ساده

  •  آن را با تی شرت طرح دار و یک صندل بندی بلند و یک گردنبند خاص ست کنید.
  •  برای تیپ تابستانی از ترکیب دامن ماکسی بلند و تی شرت یقه هفت ساده و کلاه زنانه استفاده کنید
  • یک بار هم این دامن را با بلوز بلند گشاد ترکیب کنید و استایل خود را با کتانی کانورس (Converse) و یک رژ لب رنگ روشن کامل کنید.

دستمال سر

اکسسوری‌ها مهمترین بخش یک استایل هنری و خاص هستند. دستمال سرهای ساده و طرحدار یا حتی یک هدنبد و سربند باریک می‌تواند تیپ شما را متفاوت کند.

 کلاه لبه دار

کلاه کپ را کنار بگذارید و به جای آن سراغ کلاه‌های لبه دار بروید. آن را از برندهایی مانند پیسز (Pieces) یا پرفوآ (Parfois) پیدا کنید.

تونیک‌هایی با طرح‌های خاص

تونیک یکی از آن لباس‌های پرطرفدار زنانه برای تیپ هنری است. آن‌ها هم راحت‌اند و هم طرح‌ها و مدل‌های خاصی دارند.
  • تونیک را با شلوار جین راسته و صندل و زیورآلات شلوغ ست کنید.
  • با لگ زنانه و دستمال گردن و نیم بوت، تونیک خود را بپوشید.

تیپ هنریزیورآلات بزرگ و خاص و متفاوت

وقتی به زیورآلات هنری می‌رسیم، هرچقدر خاص و متفاوت‌تر بهتر! از گوشواره‌های بزرگ تا گردنبندهای بلند و چند لایه و دستنبدهای چوبی غافل نشوید.
اگر طرح‌های مدرن دوست دارید سراغ برند مانگو (Mango) بروید و اگر طرح سنتی ایرانی می‌خواهید از طراحی‌های مهران رفیعیان و کندیس استفاده کنید.

کیف‌های سنتی

داشتن یک کیف سنتی ، برای یک استایل متفاوت و هنری، ضروری است.  دوست دارید گلیمی، جاجیمی،چرم یا جیر و یا پارچه‌ای، انتخاب‌ها برای شما زیاد است:
• یک کیف دوشی سنتی کج با اندازه‌ی متوسط مناسب برای استایل روزمره
• یک کیف بزرگ گلیمی با بند کوتاه برای روزهایی که پر از وسیله‌اید
• یک کیف پارچه‌ای با طرح سنتی
تیپ هنری

عینک با فریم متفاوت و شیشه رنگی | تیپ هنری

از عینک های طبی و آفتابی با قاب های متفاوت و شیشه های رنگی استفاده کنید.

پیشینه‌ی تاریخی استایل هنری | تیپ هنری

سبک هنری یک جنبش مد در نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم بود، که بر اساس سادگی در طراحی شکل گرفته بود. این جنبش در اوایل دهه ١٨۵٠ میلادی در بریتانیا توسعه یافت و تحت تاثیر محافل هنری مانند پیشارافائلی‌ها (Pre-Raphaelites)  قرار گرفت. سبک هنری در قرن نوزدهم شامل لباس‌هاى زنانه‌ی بلند و  گشادى بود که از سبک‌های قرون وسطی الهام گرفته بودند. این سبک مورد توجه و استفاده توسط زنان و نقاشان برای لباس‌هاى روزمره قرار گرفت. لباس‌هاى گشاد و راحت و نسبتا ساده که اغلب آستین‌هاى بلند پف‌دار داشتند. در این سبک از پارچه‌های تهیه شده از مواد رنگ‌زای طبیعی، در تم رنگ‌های مختلف با ترکیب سفید و خاکسترى استفاده مى‌شد، که با هنر گلدوزی، قلابدوزى تزیین شده بودند. سبک هنری مخالف شدید نسبت به دامن فنر‌دار و کرست براى لباس‌هاى زنانه و همچنین استفاده از رنگ‌های مصنوعی (شیمیایى) براى رنگ‌آمیزى پارچه‌ها بود و زیاده‌رویى در تزیین لباس‌ها را نمى‌پسندید.

تیپ هنریدر دهه‌ی ١٨۶٠ میلادى، لباس هنری در میان محافل متفکران و هنرمندان برای زیبایی طبیعی‌اش محبوبیت یافت و به دلیل استفاده از مواد با کیفیت بالا، احترام به کار دست و طراحی زیبا بسیار مورد توجه واقع شد.

از طراحان مد معروف اوایل قرن نوزدهم همچون السا اسکیاپارلی (Elsa Schiaparelli) گرفته تا طراحان معاصری مانند پرادا (Prada)، لویی ویتون (Louis Vuitton) و استلا مک‌کارتنی (Stella McCartney) سبک هنری همواره بین طراحان و فعالین صنعت مد طرفداران خاص خود را داشته است. طراحان مد در این سبک از عکس‌ها، تصاویر، نقاشی‌ها با ترکیبى از رسانه‌ها و هنر دیجیتال الهام می‌گیرند / تیپ هنری

 

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد