لباس سنتی بپوشیم ولی مدرن دیده شویم

لباس سنتی بپوشیم ولی مدرن دیده شویم

لباس های وینتیج می توانند به شما کمک کنند استایلی شیک، زیبا و بامزه داشته باشید که یکی از زیباترین استایل های موجود است. نوع سنتی و سنتی به شما کمک می کند در عین حال محترم باشید و برای کسانی که به شما نگاه می کنند حس صمیمیت ایجاد کنید. پوشیدن لباس هایی که یادآور گذشته و ترندهای قدیمی است می تواند خیلی ها را به خود جذب کند و مطمئنا این لباس ها می توانند متنوع ترین باشند و خاص ترین استایل را برای شما ایجاد کنند.

با دیدن این مدل لباس که توسط افراد مشهور و مدل های اینستاگرامی پوشیده شده است، به نظر می رسد که شکل دادن به این مدل بسیار دشوار است. اما با کمی تلاش برای رسیدن به آن می توانید به راحتی از شر این روش خلاص شوید.

پیدا کردن لباس هایی که هم سبک قدیمی باشند هم سبک ترند فعلی

استایل شخصی در وینتیج

 

پیدا کردن لباس هایی که هم سبک و هم قدیمی باشند و بتوانند با سبک ها و ترندهای فعلی همگام شوند، دشوار است. این کار نیز زمان بر و در برخی موارد بسیار پرهزینه است. اگر تصمیم دارید سر تا پا خود را با لباس های قدیمی بپوشانید و از ظاهری کاملاً آنتیک استفاده کنید، متأسفانه در این صورت به نظر می رسید که برای یک نمایش یا مهمانی قدیمی آماده می شوید و در نتیجه چیز جالبی نخواهید داشت. که به نظر می رسد کمد لباس مادربزرگت را خالی کرد.


خرید صنایع دستی


برای یک ژانر سنتی و مدرن موفق، باید بدانید که چگونه گذشته و حال را به بهترین شکل ممکن ترکیب کنید و ترکیبی جدید خلق کنید. پیدا کردن لباس های وینتیج در سبک وینتیج بسیار آسان است، اما گروه بندی آن ها با لباس های مدرن بخشی است که کار را دشوار می کند. اگر دوست دارید از سلبریتی ها و مدل ها تقلید کنید، ممکن است با مشکل مواجه شوید.

چون امکانات و هزینه های آن را ندارید. در نتیجه شما باید یک نوع و سبک وینتیج با سلیقه و سبک خود طراحی کنید و ما یک سری از این نکات را به شما می دهیم تا در این تجارت موفق تر باشید و شما را در این سفر همراهی کرده باشیم.

اگر می‌خواهید حس وینتیج مدرنی به خود بدهید، مطمئن شوید که لباس‌های قدیمی که انتخاب می‌کنید و می‌پوشید واقعاً وینتیج هستند. اگر لباسی که می پوشید قدیمی نباشد و فقط شبیه لباس های قدیمی باشد، ظاهر شما تقلبی خواهد بود. بسیاری از کسانی که دوست دارند این نوع را انتخاب کنند، فقط به دلیل عدم دسترسی به لباس های قدیمی مجبور به پوشیدن لباس های قدیمی هستند.

اما فراموش نکنید که اگر قصد خرید لباس های قدیمی داشته باشید، پول کمتری خرج خواهید کرد. پیدا کردن آن ممکن است کمی سخت باشد، اما با کمی تحقیق می توانید آن را به راحتی پیدا کنید. برخی از فروشگاه های آنلاین و قدیمی را جستجو کنید و سعی کنید انتخاب های متفاوت و عاقلانه ای داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که اگر لباس مناسبی را برای این سبک انتخاب کنید، ظاهر شما تأثیر مثبتی خواهد داشت و مانند یک نماد مد واقعی به نظر می رسید. از آنجایی که سبک سنتی و باستانی یکی از کم استفاده ترین اما خلاق ترین سبک هاست، کسانی که موفق به شکل دهی به آن می شوند، مطمئناً ذوق و خلاقیت منحصر به فردی خواهند داشت.

نمونه مدل موی استایل وینتیج

با لباس های سنتی حس مدرنیته را به ظاهر خود دهید

اگر بتوانید به درستی حس مدرنیته را به ظاهر خود اضافه کنید، زیباتر و جذاب تر به نظر می رسید. یک ظاهر اصیل و سنتی نباید صرفاً شامل لباس های قدیمی و نوستالژی باشد. اگر سعی کنید کل ظاهر را با لباس های قدیمی بپوشانید، کمی پیر به نظر می رسید. اما اگر بتوانید عاقلانه یک عنصر مدرن را به لباس خود اضافه کنید، نه تنها ظاهری غیر مد خواهید داشت، بلکه خلاق و متفاوت به نظر خواهید رسید.

فقط به این دلیل که یک سبک قدیمی و سنتی را انتخاب کرده اید به این معنی نیست که فقط باید از لباس های قدیمی استفاده کنید. نحوه و نحوه ترکیب عناصر خود کاملاً به خلاقیت و سلیقه شما بستگی دارد. سبک قدیمی، سبکی است که زیاده روی در آن نمی تواند نتایج جالبی داشته باشد و باید مراقب شکل گیری آن بود.

وینتیج با لباس های کلاسیک

چیزی که بسیاری از مردم توجه نمی کنند این است که مد و ترندها یک چرخه تکراری دارند. شاید اینطور به نظر نرسد، اما بیشتر گرایش‌هایی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، در واقع نسخه‌های به‌روز شده قبلی هستند. اگر می خواهید یک ژانر کلاسیک و سنتی موفق داشته باشید. می توانید از این ترفند استفاده کنید. هر از چند گاهی در مورد آنچه که ترند است فکر کنید و سپس یک نسخه قدیمی از آن را بپوشید.

این روش به شما کمک می کند تا به ظاهری کلاسیک برسید و از روندهای فعلی دنیای مد پیروی کنید. تمام لباس هایی را که زمانی محبوب بودند و اکنون از مد افتاده اند و نسخه های مدرن و جدید آنها موجود است را انتخاب کنید. این روش ساده است و نیاز به تلاش زیادی ندارد و به شما کمک می کند تا قدمی مثبت در جهت داشتن استایل سنتی و وینتیج بردارید و بتوانید به راحتی لباس های خود را با هم ست کنید.


چگونه از سبک لباس سنتی در دنیا مدرن استفاده کنیم ؟


چالش های سبک وینتیج

فروشگاه فروش لباس وینتیج

یکی از مشکلاتی که اکثر خانم هایی که می خواهند چهره ای وینتیج داشته باشند با آرایش مو و آرایش مواجه می شوند. فقط به این دلیل که تصمیم می گیرید لباس های قدیمی بپوشید به این معنی نیست که باید مانند روزهای قدیم آرایش کنید. اگر این اشتباه را مرتکب شوید و آرایش و موهای خود را به سبک رترو انجام دهید، لباس و ظاهر شما را قانع کننده و یکدست می کند.

کمی بیشتر با سبک وینتیج آشنا شویم

استایل وینتیج چیست و چطور به سبک وینتیج لباس بپوشید

حتما شما هم نام استایل وینتیج از اینجا و آنجا به گوش‌تان خورده است. با دیدن تصاویری از مدل‌هایی که لباس‌های قدیمی را با آرایش و زیورآلات گذشته ترکیب کرده و پوشیده‌اند، به سرتان زده که چند لباس با ظاهر قدیمی و بامزه خریداری کنید یا بدوزید. اما چون منابع الهام کمی داشته‌اید یا کاملا به قوانین عناصر تشکیل‌دهنده‌ی یک استایل وینتیج آگاه نبوده‌اید، لباس پوشیدن به این سبک را کنار گذاشته‌اید.

در این مطلب ابتدا توضیح می‌دهیم که منظور از استایل وینتیج چیست و سپس نکته‌هایی درباره‌ی اینکه چطور از لباس‌هایی با مدل‌های قدیمی استفاده کنید یا اینکه آن‌ها را با چه آیتم‌هایی از زمان حال می‌توانید ترکیب کنید، صحبت می‌کنیم.

ستایل وینتیج اشاره به ترکیب کردن و پوشیدن آیتم‌های یک ست لباس دارد که در دوره‌های زمانی گذشته طرفدار داشته است. بر عکس تصور عام که با شنیدن اسم وینتیج به یاد لباس‌های کهنه و از مد افتاده میفتند، وینتیج درباره‌ی کالای ارزشمند و قیمتی است که از زمان‌های دور به ما رسیده و قرار است با دیدنش خاطرات خوش گذشته را مرور کنیم.

اما اصطلاح استایل وینتیج سر و کله‌اش از کجا به دنیای مد باز شد؟ در زمان جنگ جهانی اول، امکان تولید پارچه کاهش پیدا می‌کند. با کمبود پارچه، شرکت‌های طراحی لباس به فکر بازسازی تولیدات گذشته و فروش آنها میفتند. این لباس‌های کلاسیک و کاربردی با نام وینتیج به مردم بسیاری عرضه شدند.

استایل وینتیج در دنیای امروزی هم فرصتی برای دوباره دیدن مدها و لباس‌هایی است که خارج از زمانی که خلق شده‌اند برای مردم امروز، حاوی پیامی تازه هستند. لباس‌هایی که الهام‌بخش زندگی ما می‌شوند.


تلفیق مد روز و فرهنگ ایرانی در سبک پوشش


تکه‌های گرانبها از دوره‌های مختلف زمانی

تیلور سوییفت و استایل وینتیج مدرن

کسی که استایل وینتیج را به عنوان روشی برای لباس پوشیدن انتخاب می‌کند باید بداند که پیروان این استایل، حتما لباس‌ها و آیتم‌های یک دوره‌ی خاص را نمی‌پوشند بلکه استایل‌های دوره‌های مختلف زمانی را بسته به ذائقه با هم ترکیب می‌کنند. مثلا در استایل وینتیج می‌توان یک سنجاق سر از دهه‌ی ٣٠ میلادی را با یک ژاکت از دهه‌ی ٩٠ میلادی ست کرد و پوشید.

لباس پوشیدن به سبک وینتیج هیچ وقت به اندازه حالا رایج و پرطرفدار نبوده است. در حال حاضر مجموعه‌ای گسترده از استایل‌های چندین دهه باعث شده هر مخاطبی با هر نوع سلیقه‌ای بتواند با آن ارتباط برقرار کند و آیتم‌های دلخواه خود را پیدا و با لباس‌های دیگرش ترکیب کند.

شاید شما لباس‌های متنوعی با استایل وینتیج را بشناسید اما پوشیدن و ترکیب آیتم‌های مختلف و به وجود آوردن هماهنگی که در نهایت باعث می‌شود استایل وینتیج جذاب و منحصر به فرد خودتان را بسازید، دشوار باشد.

در ابتدا باید یاد بگیرید چطور هر کدام از آیتم‌های مورد نیاز استایل وینتیج خودتان را انتخاب کنید. سپس نحوه ترکیب کردن این آیتم‌ها با هم و استفاده آنها در کنار لباس‌های مدرن را فرا بگیرید.

آیتم‌هایی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده‌ی سبک شخصی شما باشند

لباسهای مختلف نماینده سبک هر دوره

قبل از اینکه آیتم‌های انتخابی استایل وینتیج خود را به کمد لباس‌تان اضافه کنید، به عناصر و ویژگی‌های سبکی که دل‌تان می‌خواهد لباس و اکسسوریتان شبیه آن باشد، فکر کنید. انتخاب یک سبک تازه در مد و استایل قرار است افق‌های فکری شما را عوض کند و به شما جرات امتحان کردن بدهد. اما اگر واقعا دوست دارید شبیه به خودتان به نظر برسید و در لباس‌های سبک وینتیجی که انتخاب کرده‌اید راحت نیستید، هیچ وقت هم آنها را نخواهید پوشید.

وقتی از قبل روی سبک شخصی خود کار کرده باشید، به آسانی می‌توانید آیتم‌های وینتیجی را انتخاب کنید که با دیگر لباس‌های شما به راحتی ترکیب شود. در واقع هنگام خرید لباس‌ برای استایل وینتیج باید به این فکر کنید که از قبل چه لباس‌هایی در کمدتان دارید و هر کدام از آنها با کدام لباس‌تان هماهنگ است.

کاری که به شما کمک می‌کند به سبک شخصی مطابق با سلیقه‌ی خود برسید، جست‌و‌جو کردن استایل‌ها و سبک‌های مختلف در وبلاگ‌ها و دیدن تصاویر در سایت‌هایی مثل پینترست است. با اعتماد به نفس چیزهایی که دوست دارید جزو استایل شما باشند را جدا کنید و بعدها طبق همان لباس بپوشید.

این کار به شما کمک می‌کند وقتی می‌خواهید یک لباس برای استایل وینتیج خود خریداری کنید، از قبل بدانید دنبال چه چیزی هستید و به مشکل برنخورید.

 به دنبال آیتم‌های وینتیج با استایل کلاسیک باشید

استایل وینتیج چیست و چطور به سبک وینتیج لباس بپوشید

حتما شما هم نام استایل وینتیج از اینجا و آنجا به گوش‌تان خورده است. با دیدن تصاویری از مدل‌هایی که لباس‌های قدیمی را با آرایش و زیورآلات گذشته ترکیب کرده و پوشیده‌اند، به سرتان زده که چند لباس با ظاهر قدیمی و بامزه خریداری کنید یا بدوزید. اما چون منابع الهام کمی داشته‌اید یا کاملا به قوانین عناصر تشکیل‌دهنده‌ی یک استایل وینتیج آگاه نبوده‌اید، لباس پوشیدن به این سبک را کنار گذاشته‌اید.

در این مطلب ابتدا توضیح می‌دهیم که منظور از استایل وینتیج چیست و سپس نکته‌هایی درباره‌ی اینکه چطور از لباس‌هایی با مدل‌های قدیمی استفاده کنید یا اینکه آن‌ها را با چه آیتم‌هایی از زمان حال می‌توانید ترکیب کنید، صحبت می‌کنیم.

اگر می‌خواهید یک استایل وینتیج بی نقص داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم با مجله‌ی دیجی‌استایل همراه باشید و برای شروع، این مطلب را بخوانید.


گرایش انسان به هنر


استایل وینتیج چیست؟

مد در زمان گذشته

استایل وینتیج اشاره به ترکیب کردن و پوشیدن آیتم‌های یک ست لباس دارد که در دوره‌های زمانی گذشته طرفدار داشته است. بر عکس تصور عام که با شنیدن اسم وینتیج به یاد لباس‌های کهنه و از مد افتاده میفتند، وینتیج درباره‌ی کالای ارزشمند و قیمتی است که از زمان‌های دور به ما رسیده و قرار است با دیدنش خاطرات خوش گذشته را مرور کنیم.

اما اصطلاح استایل وینتیج سر و کله‌اش از کجا به دنیای مد باز شد؟ در زمان جنگ جهانی اول، امکان تولید پارچه کاهش پیدا می‌کند. با کمبود پارچه، شرکت‌های طراحی لباس به فکر بازسازی تولیدات گذشته و فروش آنها میفتند. این لباس‌های کلاسیک و کاربردی با نام وینتیج به مردم بسیاری عرضه شدند.

استایل وینتیج در دنیای امروزی هم فرصتی برای دوباره دیدن مدها و لباس‌هایی است که خارج از زمانی که خلق شده‌اند برای مردم امروز، حاوی پیامی تازه هستند. لباس‌هایی که الهام‌بخش زندگی ما می‌شوند.

تکه‌های گرانبها از دوره‌های مختلف زمانی

نمونه مدل موی استایل وینتیج

کسی که استایل وینتیج را به عنوان روشی برای لباس پوشیدن انتخاب می‌کند باید بداند که پیروان این استایل، حتما لباس‌ها و آیتم‌های یک دوره‌ی خاص را نمی‌پوشند بلکه استایل‌های دوره‌های مختلف زمانی را بسته به ذائقه با هم ترکیب می‌کنند. مثلا در استایل وینتیج می‌توان یک سنجاق سر از دهه‌ی ٣٠ میلادی را با یک ژاکت از دهه‌ی ٩٠ میلادی ست کرد و پوشید.

لباس پوشیدن به سبک وینتیج هیچ وقت به اندازه حالا رایج و پرطرفدار نبوده است. در حال حاضر مجموعه‌ای گسترده از استایل‌های چندین دهه باعث شده هر مخاطبی با هر نوع سلیقه‌ای بتواند با آن ارتباط برقرار کند و آیتم‌های دلخواه خود را پیدا و با لباس‌های دیگرش ترکیب کند.

شاید شما لباس‌های متنوعی با استایل وینتیج را بشناسید اما پوشیدن و ترکیب آیتم‌های مختلف و به وجود آوردن هماهنگی که در نهایت باعث می‌شود استایل وینتیج جذاب و منحصر به فرد خودتان را بسازید، دشوار باشد.

در ابتدا باید یاد بگیرید چطور هر کدام از آیتم‌های مورد نیاز استایل وینتیج خودتان را انتخاب کنید. سپس نحوه ترکیب کردن این آیتم‌ها با هم و استفاده آنها در کنار لباس‌های مدرن را فرا بگیرید.

١. آیتم‌هایی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده‌ی سبک شخصی شما باشند

استایل شخصی در وینتیج

قبل از اینکه آیتم‌های انتخابی استایل وینتیج خود را به کمد لباس‌تان اضافه کنید، به عناصر و ویژگی‌های سبکی که دل‌تان می‌خواهد لباس و اکسسوریتان شبیه آن باشد، فکر کنید. انتخاب یک سبک تازه در مد و استایل قرار است افق‌های فکری شما را عوض کند و به شما جرات امتحان کردن بدهد. اما اگر واقعا دوست دارید شبیه به خودتان به نظر برسید و در لباس‌های سبک وینتیجی که انتخاب کرده‌اید راحت نیستید، هیچ وقت هم آنها را نخواهید پوشید.

وقتی از قبل روی سبک شخصی خود کار کرده باشید، به آسانی می‌توانید آیتم‌های وینتیجی را انتخاب کنید که با دیگر لباس‌های شما به راحتی ترکیب شود. در واقع هنگام خرید لباس‌ برای استایل وینتیج باید به این فکر کنید که از قبل چه لباس‌هایی در کمدتان دارید و هر کدام از آنها با کدام لباس‌تان هماهنگ است.

کاری که به شما کمک می‌کند به سبک شخصی مطابق با سلیقه‌ی خود برسید، جست‌و‌جو کردن استایل‌ها و سبک‌های مختلف در وبلاگ‌ها و دیدن تصاویر در سایت‌هایی مثل پینترست است. با اعتماد به نفس چیزهایی که دوست دارید جزو استایل شما باشند را جدا کنید و بعدها طبق همان لباس بپوشید.

این کار به شما کمک می‌کند وقتی می‌خواهید یک لباس برای استایل وینتیج خود خریداری کنید، از قبل بدانید دنبال چه چیزی هستید و به مشکل برنخورید.

٢. به دنبال آیتم‌های وینتیج با استایل کلاسیک باشید

لباس وینتیج دوره های مختلف

اگر می‌خواهید شبیه مدل‌های موزه که نمایشگر سبک خاص لباسی از دوره‌ی زمانی مشخص هستند، نباشید باید به دنبال آیتم‌های کلاسیکی بگردید که هیچ وقت از مد نمی‌افتند. این لباس‌ها در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید سال‌ها آن‌ها را بپوشید و در کنار بقیه‌ی لباس‌های خود به کمدتان اضافه کنید.

در حالی که ترندهای فشن می‌آیند و جای خود را به ترندهای جدیدتر می‌دهند لباس‌های کلاسیکی هستند که هیچ وقت از مد نمی‌افتند؛ مثل پیراهن‌های راسته‌ی مشکی و آستین حلقه‌ای، کت با پارچه‌ی طرح پلنگ، پیراهن‌های لَخت گل‌دار و بلوزهای یقه کراواتی.

تی‌شرت‌های وینتیج، کت‌های چرمی یا جین و کلاه‌ها انواع آیتم‌های کلاسیکی هستند که هیچ‌وقت از مد نخواهند افتاد و می‌توانید آنها را با لباس‌های دیگرتان ترکیب و ست کنید.

آیتم‌های وینتیج را با کیفیت بالا خریداری کنید

 

اگر قرار بر این باشد که استایل وینتیج را انتخاب کنید و به این سبک لباس بپوشید، احتمالا گذارتان به فروشگاه‌های فروش لباس دست دوم یا فروشگاه‌های برندهایی که لباس‌های غیر ترند خود را حراج کرده‌اند هم میفتد. در این صورت باید به کیفیت لباس‌های انتخابی‌تان توجه کنید.

وقتی می‌خواهید لباس‌های وینتیج قدیمی را خریداری کنید، حتما برچسب مشخصات محصول آن‌ها را بررسی کنید. مواد تشکیل دهنده‌ی با کیفیت پارچه و لباس شامل پنبه، کتان و ابریشم می‌شود که تاب‌آوری بالایی در برابر شست‌وشو و گذر زمان از خود نشان می‌دهند.

درست است که گاهی لباس‌های ساخته شده از مواد مصنوعی و ترکیبی هم انتخاب درستی محسوب می‌شوند و با توجه به قیمت‌شان گاهی خریدشان به صرفه است اما این موضوع در مورد لباس‌های وینتیج قدیمی متفاوت است و حتما باید لباس وینتیج قدیمی که می‌خواهید با لباس‌های دیگرتان ست شود و روزانه از آن استفاده کنید، از جنس با کیفیتی ساخته شده باشد.

اگر لباسی قدیمی پیدا کردید که دیگر برچسب مشخصات محصول نداشت؛ چند راه برای تست و ارزیابی کیفیت آن وجود دارد. می‌توانید قسمتی از پارچه را میان انگشت شست و اشاره‌تان نگه دارید و به هم بمالید. اگر احساس کردید پارچه در عین لطافت، محکم هم است، پس از کیفیت لازم برخوردار است.

همینطور می‌توانید مواد مورد استفاده در پارچه‌ی لباس بدون برچسب مشخصات محصول را با لباسی که این برچسب را دارد، مقایسه کنید. لکه‌‌ها و پارگی‌ها را هم به دقت بررسی کنید، چون این ویژگی‌ها می‌توانند نشان از عدم کیفیت لباس داشته باشند.

به دنبال لباس‌های وینتیج ترند و مد روز بگردید

برای اینکه بفهمید همین حالا چه سبک‌های از وینتیج مد روز هستند، مجله‌های فشن را بخوانید و بلاگرهای سبک وینتیج را دنبال کنید. با سر زدن و بررسی فروشگاه اینترنتی مورد علاقه‌ی خود هم می‌توانید بفهمید چه ترندهایی برای سبک وینتیج وجود دارد.

وقتی به دنبال لباس‌های وینتیج هستید، حتما به سبک لباس‌های دیگری هم که می‌خرید، توجه کنید. از آنجایی که لباس‌های معاصر هم از گذشته الهام ‌گرفته شده‌اند، لباس‌های زیادی به سبک استایل وینتیج در میان آنها نیز خواهید یافت. با یافتن لباس‌های مدرنی که خصوصیات وینتیج دارند، درک خود را از مد به نمایش بگذارید.

با آیتم‌های دوره‌های زمانی مختلف آشنا شوید

استایل وینتیج چیست و چطور به سبک وینتیج لباس بپوشید

حتما شما هم نام استایل وینتیج از اینجا و آنجا به گوش‌تان خورده است. با دیدن تصاویری از مدل‌هایی که لباس‌های قدیمی را با آرایش و زیورآلات گذشته ترکیب کرده و پوشیده‌اند، به سرتان زده که چند لباس با ظاهر قدیمی و بامزه خریداری کنید یا بدوزید. اما چون منابع الهام کمی داشته‌اید یا کاملا به قوانین عناصر تشکیل‌دهنده‌ی یک استایل وینتیج آگاه نبوده‌اید، لباس پوشیدن به این سبک را کنار گذاشته‌اید.

ترکیب لباس مدرن با وینتیج

اگر می‌خواهید یک استایل وینتیج بی نقص داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم با مجله‌ی دیجی‌استایل همراه باشید و برای شروع، این مطلب را بخوانید.

استایل وینتیج چیست؟

مد در زمان گذشته

استایل وینتیج اشاره به ترکیب کردن و پوشیدن آیتم‌های یک ست لباس دارد که در دوره‌های زمانی گذشته طرفدار داشته است. بر عکس تصور عام که با شنیدن اسم وینتیج به یاد لباس‌های کهنه و از مد افتاده میفتند، وینتیج درباره‌ی کالای ارزشمند و قیمتی است که از زمان‌های دور به ما رسیده و قرار است با دیدنش خاطرات خوش گذشته را مرور کنیم.

اما اصطلاح استایل وینتیج سر و کله‌اش از کجا به دنیای مد باز شد؟ در زمان جنگ جهانی اول، امکان تولید پارچه کاهش پیدا می‌کند. با کمبود پارچه، شرکت‌های طراحی لباس به فکر بازسازی تولیدات گذشته و فروش آنها میفتند. این لباس‌های کلاسیک و کاربردی با نام وینتیج به مردم بسیاری عرضه شدند.

استایل وینتیج در دنیای امروزی هم فرصتی برای دوباره دیدن مدها و لباس‌هایی است که خارج از زمانی که خلق شده‌اند برای مردم امروز، حاوی پیامی تازه هستند. لباس‌هایی که الهام‌بخش زندگی ما می‌شوند.

تکه‌های گرانبها از دوره‌های مختلف زمانی

نمونه مدل موی استایل وینتیج

کسی که استایل وینتیج را به عنوان روشی برای لباس پوشیدن انتخاب می‌کند باید بداند که پیروان این استایل، حتما لباس‌ها و آیتم‌های یک دوره‌ی خاص را نمی‌پوشند بلکه استایل‌های دوره‌های مختلف زمانی را بسته به ذائقه با هم ترکیب می‌کنند. مثلا در استایل وینتیج می‌توان یک سنجاق سر از دهه‌ی ٣٠ میلادی را با یک ژاکت از دهه‌ی ٩٠ میلادی ست کرد و پوشید.

لباس پوشیدن به سبک وینتیج هیچ وقت به اندازه حالا رایج و پرطرفدار نبوده است. در حال حاضر مجموعه‌ای گسترده از استایل‌های چندین دهه باعث شده هر مخاطبی با هر نوع سلیقه‌ای بتواند با آن ارتباط برقرار کند و آیتم‌های دلخواه خود را پیدا و با لباس‌های دیگرش ترکیب کند.

شاید شما لباس‌های متنوعی با استایل وینتیج را بشناسید اما پوشیدن و ترکیب آیتم‌های مختلف و به وجود آوردن هماهنگی که در نهایت باعث می‌شود استایل وینتیج جذاب و منحصر به فرد خودتان را بسازید، دشوار باشد.

در ابتدا باید یاد بگیرید چطور هر کدام از آیتم‌های مورد نیاز استایل وینتیج خودتان را انتخاب کنید. سپس نحوه ترکیب کردن این آیتم‌ها با هم و استفاده آنها در کنار لباس‌های مدرن را فرا بگیرید.

١. آیتم‌هایی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده‌ی سبک شخصی شما باشند

استایل شخصی در وینتیج

قبل از اینکه آیتم‌های انتخابی استایل وینتیج خود را به کمد لباس‌تان اضافه کنید، به عناصر و ویژگی‌های سبکی که دل‌تان می‌خواهد لباس و اکسسوریتان شبیه آن باشد، فکر کنید. انتخاب یک سبک تازه در مد و استایل قرار است افق‌های فکری شما را عوض کند و به شما جرات امتحان کردن بدهد. اما اگر واقعا دوست دارید شبیه به خودتان به نظر برسید و در لباس‌های سبک وینتیجی که انتخاب کرده‌اید راحت نیستید، هیچ وقت هم آنها را نخواهید پوشید.

وقتی از قبل روی سبک شخصی خود کار کرده باشید، به آسانی می‌توانید آیتم‌های وینتیجی را انتخاب کنید که با دیگر لباس‌های شما به راحتی ترکیب شود. در واقع هنگام خرید لباس‌ برای استایل وینتیج باید به این فکر کنید که از قبل چه لباس‌هایی در کمدتان دارید و هر کدام از آنها با کدام لباس‌تان هماهنگ است.

کاری که به شما کمک می‌کند به سبک شخصی مطابق با سلیقه‌ی خود برسید، جست‌و‌جو کردن استایل‌ها و سبک‌های مختلف در وبلاگ‌ها و دیدن تصاویر در سایت‌هایی مثل پینترست است. با اعتماد به نفس چیزهایی که دوست دارید جزو استایل شما باشند را جدا کنید و بعدها طبق همان لباس بپوشید.

این کار به شما کمک می‌کند وقتی می‌خواهید یک لباس برای استایل وینتیج خود خریداری کنید، از قبل بدانید دنبال چه چیزی هستید و به مشکل برنخورید.

٢. به دنبال آیتم‌های وینتیج با استایل کلاسیک باشید

وینتیج با لباس های کلاسیک

اگر می‌خواهید شبیه مدل‌های موزه که نمایشگر سبک خاص لباسی از دوره‌ی زمانی مشخص هستند، نباشید باید به دنبال آیتم‌های کلاسیکی بگردید که هیچ وقت از مد نمی‌افتند. این لباس‌ها در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید سال‌ها آن‌ها را بپوشید و در کنار بقیه‌ی لباس‌های خود به کمدتان اضافه کنید.

در حالی که ترندهای فشن می‌آیند و جای خود را به ترندهای جدیدتر می‌دهند لباس‌های کلاسیکی هستند که هیچ وقت از مد نمی‌افتند؛ مثل پیراهن‌های راسته‌ی مشکی و آستین حلقه‌ای، کت با پارچه‌ی طرح پلنگ، پیراهن‌های لَخت گل‌دار و بلوزهای یقه کراواتی.

تی‌شرت‌های وینتیج، کت‌های چرمی یا جین و کلاه‌ها انواع آیتم‌های کلاسیکی هستند که هیچ‌وقت از مد نخواهند افتاد و می‌توانید آنها را با لباس‌های دیگرتان ترکیب و ست کنید.

٣. آیتم‌های وینتیج را با کیفیت بالا خریداری کنید

فروشگاه فروش لباس وینتیج

اگر قرار بر این باشد که استایل وینتیج را انتخاب کنید و به این سبک لباس بپوشید، احتمالا گذارتان به فروشگاه‌های فروش لباس دست دوم یا فروشگاه‌های برندهایی که لباس‌های غیر ترند خود را حراج کرده‌اند هم میفتد. در این صورت باید به کیفیت لباس‌های انتخابی‌تان توجه کنید.

وقتی می‌خواهید لباس‌های وینتیج قدیمی را خریداری کنید، حتما برچسب مشخصات محصول آن‌ها را بررسی کنید. مواد تشکیل دهنده‌ی با کیفیت پارچه و لباس شامل پنبه، کتان و ابریشم می‌شود که تاب‌آوری بالایی در برابر شست‌وشو و گذر زمان از خود نشان می‌دهند.

درست است که گاهی لباس‌های ساخته شده از مواد مصنوعی و ترکیبی هم انتخاب درستی محسوب می‌شوند و با توجه به قیمت‌شان گاهی خریدشان به صرفه است اما این موضوع در مورد لباس‌های وینتیج قدیمی متفاوت است و حتما باید لباس وینتیج قدیمی که می‌خواهید با لباس‌های دیگرتان ست شود و روزانه از آن استفاده کنید، از جنس با کیفیتی ساخته شده باشد.

اگر لباسی قدیمی پیدا کردید که دیگر برچسب مشخصات محصول نداشت؛ چند راه برای تست و ارزیابی کیفیت آن وجود دارد. می‌توانید قسمتی از پارچه را میان انگشت شست و اشاره‌تان نگه دارید و به هم بمالید. اگر احساس کردید پارچه در عین لطافت، محکم هم است، پس از کیفیت لازم برخوردار است.

همینطور می‌توانید مواد مورد استفاده در پارچه‌ی لباس بدون برچسب مشخصات محصول را با لباسی که این برچسب را دارد، مقایسه کنید. لکه‌‌ها و پارگی‌ها را هم به دقت بررسی کنید، چون این ویژگی‌ها می‌توانند نشان از عدم کیفیت لباس داشته باشند.

۴. به دنبال لباس‌های وینتیج ترند و مد روز بگردید

تیلور سوییفت و استایل وینتیج مدرنبرای اینکه بفهمید همین حالا چه سبک‌های از وینتیج مد روز هستند، مجله‌های فشن را بخوانید و بلاگرهای سبک وینتیج را دنبال کنید. با سر زدن و بررسی فروشگاه اینترنتی مورد علاقه‌ی خود هم می‌توانید بفهمید چه ترندهایی برای سبک وینتیج وجود دارد.

وقتی به دنبال لباس‌های وینتیج هستید، حتما به سبک لباس‌های دیگری هم که می‌خرید، توجه کنید. از آنجایی که لباس‌های معاصر هم از گذشته الهام ‌گرفته شده‌اند، لباس‌های زیادی به سبک استایل وینتیج در میان آنها نیز خواهید یافت. با یافتن لباس‌های مدرنی که خصوصیات وینتیج دارند، درک خود را از مد به نمایش بگذارید.

۵. با آیتم‌های دوره‌های زمانی مختلف آشنا شوید

لباسهای مختلف نماینده سبک هر دوره

لباس‌هایی که در هر دهه طراحی شده و مردم آن‌ها را پوشیده‌اند، دارای ویژگی‌های مختص به  همان دوران است. برای داشتن استایل وینتیج منحصر به فرد نباید لباس‌های خود را تنها از یک دوره‌ی زمانی انتخاب کنید. باید با شناختن سبک‌های مختلف در طی دهه‌های متفاوت، بتوانید لباس‌هایی را که مطابق با ویژگی‌های شخصی شما است، انتخاب کنید و بپوشید.

یادگیری اصولی به شما کمک می‌کند که در انتخاب لباس‌ها خلاق‌تر باشید و استایل منسجم و منحصر به فردی را برای خودتان ایجاد کنید

همه چیز درباره هنر سفالگری

لباس‌های دوره‌های زمانی مختلف را با هم ترکیب کنید

شاید به نظر برسد که انتخاب و امتحان کردن لباس‌های مختلف از دهه‌های گوناگون نیاز به مهارت ویژه‌ای دارد. یا فکر می‌کنید برای اینکه بتوانید آیتم‌هایی دقیقا با استایل شخصی خود را بیابید و به بهترین شکل در کنار هم قرار دهید، نیاز به زمان زیادی دارید و قید این روش را بزنید.

اگر نتیجه‌ی این ترکیب‌ها را ببینید و بدانید با امتحان کردن این روش چه ظاهر منحصر به فردی پیدا می‌کنید، پی می‌برید که این راه ارزش صرف زمان و زحمت زیاد را دارد.

هنگام ترکیب‌کردن لباس‌های وینتیج دوره‌های مختلف زمانی، به دنبال یک استایل بی‌نقص و کامل نباشید. گاهی اوقات سبک‌های متناقض گرد هم می‌آیند تا بی‌نظیرترین و شیک‌ترین لباس‌ها را بسازند!

مثلا یک تی‌شرت مدل خواننده‌های راک دهه‌ی ٩٠ را با یک دامن بلند پلیسه‌دار لَخت، ترکیب کنید تا یک ست متناقض و شیک بسازید. اگر دنبال ماجراجویی هستید هم یک دامن با طرح چاپی گلدار یا طرح پلنگ را بپوشید.

برای داشتن ظاهری راحت‌تر یک بلوز براق و لَخت از دهه‌ی ١٩٨٠ را با جواهراتی مثل گردنبند طوقی یا گوشواره‌های چند شاخه‌ی کلاسیک ترکیب کنید.

سعی کنید یک آیتم ساده از یک دهه را با آیتمی نمایان و شاخص از دهه‌ای دیگر ست کنید. مثلا یک پیراهن کوتاه از دهه‌ی ١٩۶٠ را با یک ژاکت پولک‌دار و درخشان از ١٩٨٠ ست کنید.

 با لباس‌های وینتیج خود، اکسسور‌های به روز بپوشید

اکسسوری‌های مدرن مثل کیف‌ها، جواهرات و کفش‌های ترند به ظاهر وینتیج شما تازگی و تمایز می‌بخشند. اگر لباس‌های شما به طرز محسوس و مشخصی وینتیج هستند و مربوط به دوره‌ی زمانی خاصی می‌شوند، حتما اکسسوری‌های مدرن را به همراه آنها بپوشید.

گوشواره‌های حلقه‌ای و کفش‌هایی با رنگ نود و ملایم، تکمیل کننده‌ی یک استایل وینتیج خیره‌کننده است.

 اکسسوری‌های وینتیج را با لباس‌های مدرن ست کنید

گاهی وقت‌ها ردی از وینتیج هم می‌تواند به استایل‌‌‌های مدرن، جذابیت بی حد و مرزی ببخشید. پوشیدن چند تکه اکسسوری وینتیج، یک استایل مدرن را زیر و رو می‌کند. اکسسوری‌های وینتیج مثل شال‌گردن‌ها، کیف و جواهرات را می‌توانید در فروشگاه‌های کوچک به قیمت خیلی خوب پیدا کنید.

مثلا با یک استایل مدرن، گردنبندهای دهه‌ی ٨٠ یا کیف دستی از دهه‌ی ٣٠ را بپوشید یا می‌توانید شنل‌های ساده مدل دهه‌ی ٧٠ را با یک شال چهارخانه ترکیب کرده و بپوشید.

کیف سنتی

چند ایده برای استایل سنتی و مدرن

استایل سنتی مدرن


 

استایل سنتی مدرن


 


 


 

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد