هدیه دادن بیش از هر چیزی دیگر یک هنر است و کسی که قصد تقدیم هدیه را داشته باشد، باید بتواند با هدیه خود در قلب و اندیشه طرف مقابل نفوذ کرده و احساس رضایت را در او ایجاد کند. البته باید توجه داشت که هدیه خود را از میان محصولات قابل تقدیم انتخاب نمود. در این بین خرید صنایع دستی می تواند بهترین انتخاب باشد.حتی سازمان ها و ادارات دولتی در مراسمات خود از صنایع دستی به عنوان هدایای سازمانی و تبلیغاتی استفاده می کنند

خرید عمده صنایع دستی

صنایع دستی جزئی از فرهنگ و تاریخ هر ملت به شمار می رود که در هر دوره تاریخی دارای ارزش مادی و معنوی هستند. تنوع، قابلیت شخصی سازی، طبیعی بودن، انتقال بخشی از هویت ملی، حمایت از تولید داخلی و تهیه یک محصول کاملا سالم و تولید شده از دل طبیعت، مزایای استفاده از صنایع دستی برای هدیه می باشند. شاید در نظر بسیاری از افراد صنایع دستی کالایی گران باشد که هر کس توان تهیه آن را نداشته باشد.


خرید صنایع دستی


صنایع دستی برای هدیه

هدیه دادن سنت زیبایی است که در تمامی جوامع، به ویژه سرزمین ایران رواج دارد. این سنت و رسم نیکو، ویژگی‌ها و کارکردهای به خصوصی در مناسبت‌های مختلف دارد. در واقع مناسبت‌های مختلف، هدایای مختلف را ایجاب می‌نمایند. در این نوشتار می‌خواهیم از انتخاب صنایع دستی برای هدیه صحبت کنیم، یک‌ گزینه‌ي آسان، در دسترس و بسیار به صرفه!

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که بخواهید برای دوستی در خارج کشور، هدیه‌ای ارسال کنید؟

مطمئنم که در این مواقع، گیج شده و سردرگم به گزینه‌های مختلفی که پیش رویتان قرار دارد فکر کرده‌اید. صنایع دستی برای هدیه می‌توانند از مناسب‌ترین انتخاب ها در مناسبت‌‌های مختلف باشند. در کشور ما مردمانی با آداب، سنن و زبان‌های مختلف زندگی می‌کنند و این امر سبب می‌شود که هر منطقه، محصولات مربوط به خودش را داشته باشد.
شما می‌توانید از این صنایع به عنوان هدیه‌ای ارزشمند برای عزیزان خود استفاده کنید. دوست خارجی‌تان می‌تواند آن هدیه را به عنوان نشانی از سرزمین ما، گوشه‌ای از خانه نگه دارد. به علاوۀ انتقال بخشی از فرهنگ و سنت یک کشور، این محصولات دارای جنبۀ تزیینی و کاربردی نیز بوده و در طول دوران استفادۀ صحیح و اصولی، ارزش مادی و معنوی خود را از دست نخواهند داد. همچنین شما با تهیه این محصولات، به اقتصاد کشور و امرار معاش هنرمندان داخلی هم کمک می‌کنید.


هدایای سازمانی


ویژگی هدیه صنایع دستی

اگر تمام هدایای ممکن به نظرتان تکراری می آید، پس به صنایع دستی به عنوان یک گزینه استثنائی فکر کنید. هدف از دادن هدیه، انتقال حسی شخصی و فردی به طرف مقابل است و این ویژگی در مورد صنایع دستی صادق است.در ادامه به مزیت های انتخاب صنایع دستی به عنوان هدیه می پردازیم.


1. تنوع
تنوع بزرگ ترین خصوصیت صنایع دستی می باشد. در ساخت صنایع دستی، خبری از ماشین آلات اتوماتیک نیست و یک کالای ساده (مثلا یک سبد دستباف) در سفارش دوباره ممکن است شکل و ساختاری متفاوت پیدا کند. به دلیل همین تنوع، امکان انتخاب هدیه ای استثنائی و به اصطلاح “تک” از بین صنایع دستی مختلف وجود دارد.

2. قابلیت شخصی سازی
اگر به دنبال یک هدیه ی کامل هستید، هدیه ای برای شخصی سخت پسند، صنایع دستی می تواند گزینه ای مناسب باشد، بویژه اگر شخص مورد نظر به اشیای ظریف و هنری علاقه مند باشد. کارخانه ای با شکل مدرن در کار نیست، و شما می توانید کالاهایی خاص را با رنگ، شکل و ساختار مورد نظر سفارش بدهید. کالایی که فکر می کنید دقیقاً مناسب فرد گیرنده است.

3. طبیعی بودن
آنچنان که از نام آن هم مشخص است، صنایع دستی کار دست است و این باعث می شود که کالاهای ساخته شده، برخلاف اقلام مصنوعی، شکل و ظاهری طبیعی داشته باشد. مهم ترین کاری که یک هدیه باید انجام دهد، انتقال یک حس خوب است، و چنین حس خوبی فقط در زمانی منتقل می شود که این پدیده حالتی طبیعی داشته باشد. صنایع دستی به خاطر طبیعت و ماهیت ساده ی خود برای انتقال چنین احساسی بهترین گزینه می باشند.

4. قیمت پائین تر
هرچند برخی صنایع کاردست قیمت هایی بالا دارند، اما معمولا قیمت صنایع دستی در مقایسه با دیگر اقلام مورد استفاده به عنوان هدیه، ارزان تراست.

5. انتقال حس هویت ملی و محلی
اگر دوستی ایرانی در خارج از کشور دارید و می خواهید هدیه به او بدهید، به جرات می توان گفت که صنایع دستی ارزشمندترین گزینه ای است که می توانید نسبت به انجام آن اقدام نمایید. شما با این اقدام، ضمن یادآوری ارزش صنایع دستی کشور به فردی ایرانی که در خارج از زندگی می کنید، باعث می شود که او نیز با به نمایش درآوردن آن هدیه معرف فرهنگ ایرانی در نزد دوستان خارجی خود باشد.


بهترین هدیه برای آقایان


بهترین هدیه صنایع‌دستی

  •  فرش، گلیم، گبه و پشتی ایرانی

آوازۀ فرش ایرانی در سراسر جهان پیچیده است. زیبایی زبانزد آن بر هیچکس پوشیده نیست. یکی از بهترین هدایایی که می‌توانید به مهمان خود هدیه دهید، فرش یا گلیم ایرانی است.
موقع تهیه، در انتخاب ابعاد آن دقت نمایید که در حمل و نقل این هدیه دچار مشکل نشوید.

هدایای سازمانی

  • پارچه‌ها و رودوزی‌های سنتی ایرانی

از جمله صنایع نساجی صنعتی ایران، ابریشم، پارچۀ قلمکار، جاجیم و … است. همچنین سوزن‌دوزی، سرمه‌دوزی، قلاب‌دوزی و … نیز از جمله هنرهایی هستند که ایرانیان سال‌های سال آن را بر روی پارچه‌ها انجام می‌دادند.
این دست‌سازه‌ها، در دکوراسیون خانه‌ها جایگاه مهمی دارند. بنابراین می‌توانند هدیه‌های مناسبی به شمار روند.


بهترین هدیه برای خانم ها


  •  فانوس و سفرۀ قلمکار و دیوان حافظ

یکی از هدایای ارزان اما ارزشمندی که می‌توانید برای عزیزان خود تهیه نمایید، ست فانوس و سفرۀ قلمکار به همراه دیوان حافظ است. در این ست هدیه می‌توانید چهار اثر تولیدی از هنرهای قلمکاری، شیشه‌گری، سفالگری، کتاب‌سازی و کتاب‌آرایی را مشاهده کنید. این هدیه نمایانگر هنر و ادب ایرانی خواهد بود.

کاشی از ابزار تزئین معماری ایرانی بوده است. اما امروزه هنرمندان ایران، با خلاقیت منحصر به فردشان، از این هنر در ساخت وسایل دکوری نیز استفاده می‌کنند. همچنین از بین ظروف سفالی و سرامیک هم نمونه‌های خوبی برای هدیه دادن پیدا خواهید کرد.


اهمیت صنایع دستی


  •  جعبۀ چوبی خاتم

از پرطرفدارترین اشیاء خاتم، جعبه خاتم‌کاری است. این محصول از تنوع بسیار بالایی نیز برخوردار بوده و می‌تواند به عنوان جعبۀ کادو، جا قرآنی و یا سرویس جواهرات استفاده گردد.
این هنر در اغلب موارد روی ظروف مسی و اشیاء چوبی انجام می‌شود.

  • قاب سفالی نقش برجسته

یکی از ارزان‌ترین صنایع دستی برای هدیه دادن، قاب سفالی نقش برجسته است. این هنر با تلفیق هنرهای تابلوسازی و سفالگری تولید شده است. قدمت هنر ساخت تابلوهای سفالی به هزاران سال قبل بازگشته و تحت تاثیر سبک‌های هنری مختلف، تغییراتی را به خود دیده است.

  • ظروف مسی ایرانی

از دیگر گزینه‌های مناسب صنایع دستی برای هدیه، ظروف مسی است. ظروف مسی می‌توانند جهت آشپزی سالم و سنتی و یا صرفاً در جهت زیباسازی دکوراسیون منزل به کار گرفته شوند.

  • گلیم ابریشم

پلاس یا گلیم، از دیگر صنایع دستی غنی و پرطرفدار سرزمین ایران بوده که خصوصاٌ برای خارجی‌ها بسیار جذاب است. صادرات این محصول به خارج از کشور، سبب گشته است تا بسیاری از مردمان اقسی نقاط مختلف جهان، به این هنر علاقه‌مند شوند.

گلیم دستباف
گلیم از ابریشم، موی بز، پشم گوسفند و دیگر چهارپایان اهلی بافته می‌شود. کاربرد این محصول معمولاٌ برای پوشاندن زمین، دیوار و یا رواندز برای حیوانات باربر است. در زندگی شهری از گلیم برای دکوراسیون منزل نیز بسیار استفاده می‌شود.
رنگ‌های به‌کاررفته در این فرش سنتی، گیاهی هستند. این محصول را با چای و پوست گردو شستشو می‌دهند تا جلوۀ بیشتری داشته باشد. اگر قصد دارید از صنایع دستی برای هدیه دادن به عزیزانتان استفاده کنید، گلیم ابریشم از پیشنهادات مناسب پیش رویتان است.

  •  صنایع دستی چوبی

توجه به سلایق افراد ضمن انتخاب هدیه‌ای مناسب برای ایشان، امر بسیار مهمی است. اگر مخاطب شما از علاقه‌مندان به طبیعت است، صنایع دکوری چوبی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
این محصولات علاوه بر احساس خوشایندی که به دلیل طبیعی بودنشان در انسان ایجاد می‌کنند، نقش به‌سزایی در دکوراسیون نیز خواهند داشت. همچنین از محصولات چوبی می‌توان به عنوان شیرینی‌خوری، شکلات‌خوری، میوه‌خوری و … نیز استفاده کرد.

  • ترمه

از نفیس و خاص‌ترین هنر دست مردمان این سرزمین، ترمه است. طرح‌های نقش‌بسته بر این محصول، در تاریخ کشورمان ریشه دارد. زادگاه این هنر، شهر زیبای یزد است.
ترمه یک پارچه گران‌بها است که با اشکال بته‌جقه و گل‌های شاه عباسی، از الیاف طبیعی بافته می‌شود. الیافت این محصول بسیار مرغوب بوده و قیمت آن را تا حد زیادی افزایش داده است. این محصول در طرح و رنگ‌های گوناگونی موجود است.

  • مینیاتور

نقاشی‌های رویایی با رنگ و طرح‌های جادویی که شما را در اماکن تاریخی به خود جذب می‌کند؛ مینیاتور نام دارد. مینیاتور، گونه‌ای از نقاشی با مضامینی از شخصیت‌های مذهبی و اساطیری ایران است.
اگر شما نیز از مردمان هنردوست مملکت باشید، مینیاتور را با آثار استاد فرشچیان خواهید شناخت. این آثار، هنر و روح جدیدی به نقاشی ایرانی بخشید. مینیاتور می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای هدیه دادن به اطرافیان هنردوستتان باشد.

  • ظروف فیروزه کوبی

یکی از دیگر از صنایع دستی برای هدیه دادن، ظروف فیروزه‌کاری‌شده است. اصفهان خاستگاه اصلی هنر فیروزه‌کوبی است. این هنر از جمله صنایع دستی ارزشمندی بوده که از زیبایی چشم‌گیری برخوردار است و برای هدیه دادن، بسیار مناسب به شمار می‌آید.
در ساخت این ظروف از سنگ ارزشمند فیروزۀ نیشابور استفاده می‌شود. فلز زمینۀ ساخت ظروف فیروزه‌کوبی، معمولاً از مس انتخاب می‌شود. البته به دلیل دشواری اجرای هنر فیروزه‌کوبی و همچنین قیمت بالای مس و فیروزه، این محصولات تقریباً گران حساب می‌شوند.

ویژگی‌های هدایای صنایع دستی

صنایع دستی ایرانی ویژگی‌هایی دارند ک باعث می‌شود یک کالای کاملا مناسب برای هدیه دادن باشد.

نخستین ویژگی تنوع این محصولات است. صنایع دستی ایرانی تنوع بی‌نظیری دارند. تعدد این محصولات به بیش از چهارصد نوع می‌رسد. با توجه به این که در گذشته این محصولات کاملا کاربردی بوده‌اند، محصولات هر اقلیم و آب و هوا با مناطق دیگر کاملا متفاوت است. برای مثال در مناطقی که کویری هستند حصیر بافی رواج پیدا کرد و در مناطقی که سنگ های فیروزه به وفور یافت می‌شود صنعت فیروزه گری و فیروزه کوبی پا به عرصه ظهور نهادند.

سفالگری، قلم زنی، ملیله کاری، گلیم بافی، حصیر بافی و میناکاری تنها بخش کوچکی از این هنرهای زیبا هستند.

ویژگی دومی که این محصولات دارند طرح ها و شکل های مختلف و متفاوت آنها است. یک نمونه بارز و مشخص برای دریافت این زیبایی ظروف میناکاری است. شما ممکن است گلدان های مختلف از جنس‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت دیده باشید. اما هیچ کدام از آنها از نظر زیبایی توان رقابت با یک گلدان میناکاری شده را ندارند. رنگ بندی زیبا، ظرافت در شکل و از همه مهمتر طرح‌هایی که به دست استادان چیره دست روی آن‌ها نقش بسته ، این کالا را از سایر هم نوعان خود متمایز می‌کند.


برای کارمند چه هدیه ای بخریم ؟


چرا صنایع دستی هدیه دهیم؟

مهمترین عاملی که باعث می‌شود هدایای صنایع دستی را به عنوان هدیه مناسب انتخاب کنیم، زیبایی و ظرافت بی‌نظیر این محصولات است. صنایع دستی ایران تقریباً از نظر همه‌ی انسان‌ها محصولاتی جذاب هستند. از طرفی هدایای صنایع دستی آنقدر تنوع دارند که حداقل یکی از آنها مورد پسند هر فردی واقع شود.

صنایع دستی بخشی از فرهنگ و تاریخ ایران زمین است. هر کدام از انواع صنایع دستی تاریخچه خاص خود را دارند و جایگاه ویژه‌ای در ایران باستان داشتند. روزگاری تجار و بازرگانان از جای جای جهان برای تهیه این محصولات به ایران می‌آمدند. بدین ترتیب سوغات باستانی ایران به همه‌ی نقاط جهان راه یافت و در همه‌ی کشورها جایگاه خود را پیدا کرد.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشت ضرورت استفاده از این محصولات است. این کار باعث می‌شود این صنعت غنی و تاریخی زنده بماند. هزاران سال است که استادکاران این هنر زیبا دانش، تجربه و مهارت خود را نسل به نسل به آیندگان منتقل می‌کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعتی شدن کشورها، هنرهای این چنینی کم کم رو به فراموشی هستند. ماشینها جای دست و الگوهای تکراری و آماده جای نقوش متفاوت و زیبا را گرفتند. این صنعتی شدن کاذب، زندگی را یکنواخت و خلاقیت و هنرهای مختلف را از بین خواهد برد.

صنایع دستی برای هدایای سازمانی و تبلیغاتی

بهتر است بدانید که بازاریابی اگر به صورت خلاقانه انجام شود باعث می‌شود مشتری و مخاطبتان نام کسب و کار شما را به رسمیت و جدیت بشناسد و آن را  در ذهن خود حکاکی کند.  خیلی از شرکت‌های معتبر و پرطرفدار در زمان های معینی از سال ارائه هدایای سازمانی را دربرنامه خود دارند که پیشنهاد میکنیم این هدیه‌ها را به شکلی انتخاب شوند که کاربردی باشند و در رفع نیاز افراد مفید باشند. چیزی باشند که کاربر خودش نیاز دارد د قصد دارد آنها تهیه کند و وقتی که فکرش را هم نمی‌کند هدیه بگیرد تا تاثیرش چند برابر باشد. هدیه‌های سازمانی قادر اند از دلایل توسعه بیزنس شما با هزینه کم باشند.

کشور ما از زمان‌های خیلی دور در زمینه تولید انواع مختلف صنایع دستی بسیار غنی عمل کرده است. به همین خاطر، در زمان گذشته هم مردم این هنرهای دستی را در مناسبت‌های گوناگون به همدیگر هدیه می‌کردند. در سال‌های جاری هم می‌بینیم که این نوع هدیه دادن گسترش پیدا کرده است و علاقه افراد به صنایع و هنرهای اصیل ایرانی شکوفا شده است.

می‌توانیم از این صنایع در خانه، محل کار، رستوران‌ها و خیلی دیگر از مکان ها استفاده کنیم. با توجه به این افزایش علاقمندی، شما هم قادر هستید این صنایع را به عنوان هدیه‌های سازمانی، مدیریتی و تبلیغاتی انتخاب کنید. بدون تردید این هدیه ها با دارا بودن ویژگی‌های ظاهری منحصر بفرد، زیبایی و تنوع بسیار بالا، توجه و علاقه مخاطبان و مشتریان ایرانی و خارجی را به خود معطوف خواهند کرد. با وقت به توضیحاتی که ارائه کردیم، لازم است بدانید که درسایت دوراونتاش می توانید هدایای سازمانی صنایع دستی مورد نظر خودرا تهیه کنید.

هدایای ایرانی

dorontash poster

مرکز خرید صنایع دستی برای هدیه کجاست؟

هر شهری در ایران صنایع‌دستی منحصر به فرد خود را دارد مثلا فرض کنید شما ساکن تهران هستید و قصد خرید صنایع‌دستی را دارید اما برای شما مقدور نیست که برای خرید صنایع‌دستی به شهرهای ایران بروید و در تهران هم مراکز فروش صنایع‌دستی سراغ ندارید یا اصلا وجود ندارد اما بهترین راهکار در چنین مواقعی برای خرید صنایع‌دستی ، خرید از فروشگاه‌های آنلاین صنایع‌دستی است.

اگر شما قصد خرید کادو صنایع‌دستی را دارید و به دنبال مرکزی هستید که صنایع‌دستی ایرانی در آن موجود باشد به شما پیشنهاد می‌کنیم از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی صنایع‌دستی برای هدیه، خرید کنید.

فروشگاه آنلاین صنایع‌دستی دوراونتاش مرجع تخصصی فروش صنایع‌دستی ایران است که صنایع‌دستی متنوعی در آن عرضه می‌شود و شما می‌توانید با خیال راحت از این فروشگاه خرید کنید و سفارش خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

چند نمونه هدایای صنایع دستی شهرهای مختلف

صنایع دستی

بسته بندی صنایع دستی

بسته بندی صنایع دستی

دیوارکوب بهترین ایده برای هدیه صنایع دستی

 

سبد حصیری جذاب ترین ایده  برای هدیه صنایع دستی

گلدان حصیری زیباترین برای هدیه صنایع دستی

اردور خوری حصیری یک ایده ی جذاب برای هدیه صنایع دستی

کاسه هفت سین مناسب ترین هدیه صنایع دستی

سبد حصیری کاربردی ترین هدیه صنایع دستی

 

10 هدیه فوق العاده برای هدایای سازمانی نوروزی

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد