پردرآمدترین رشته های هنر

در این مطلب می خواهیم پردرآمدترین رشته های هنر را به همراه بازار کار آن ها با هم بررسی کنیم. بحث انتخاب رشته یکی از تصمیمات مهم زندگی هر فردی است .این انتخاب اگر مطابق با علاقه و استعداد در کنار دیگر فاکتورهای مهم باشد و توسط مشاوره کنکور هنر، یا همان مشاوره انتخاب رشته هنر انجام شود می تواند نتایج و شرایط مطلوبی را برای دانش آموزان به همراه داشته باشد. رشته یکی از رشته های شناور در آزمون سراسری است و داوطلبانی که در گروه های اصلی تجربی ، ریاضی و انسانی هستند نیز می توانند در کنکور سراسری هنر شرکت کنند. قبولی در دانشگاه در رشته های هنر، علاوه بر آزمون کتبی و کنکور منوط به قبولی در آزمون عملی است.

رشته های کنکور هنر

موقعیت شغلی در رشته های هنری پرسود

نکته مهمی که داوطلبان هنر باید در نظر داشته باشند این است که در بازار کار، حتی اگر بالاترین مدرک را در رشته تحصیلی خود داشته باشید اما از خلاقیت، تجربه و نوآوری در زمینه کاری خود استفاده نکنید، نمی توانید موفقیت و انتظار درآمد بالا داشته باشید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم اگر در هر یک از رشته های هنری پردرآمد مانند سینما، بازیگری، گرافیک و … تحصیل کرده اید، حتما روی آینده شغلی خود تمرکز کنید. دریابید که از چه مهارت هایی می توانید برای موفقیت بیشتر در بازار کار خود استفاده کنید. زیرا امروزه شرکت هایی که در آینده قرار است در آنها کار کنید، مانند گذشته به مدرک و رشته تحصیلی شما اهمیت نمی دهند و بیشتر به مهارت های شغلی و خلاقیت شما اعتماد می کنند.پردرآمدترین رشته های هنر

خرید صنایع دستی

پردرآمدترین رشته های هنر

پرطرفدارترین رشته های هنر که بیشترین اقبال را از سوی داوطلبان کنکور هنر برای قبولی در دانشگاه ها را دارند، به ترتیب اولویت به شرح زیر است:

  1. سینما
  2. طراحی صنعتی
  3. بازیگری
  4. عکاسی
  5. نقاشی
  6. گرافیک

رشته های هنری پردرآمد و بازار کار آنها را معرفی کنید

ارتباط تصویری (گرافیک) | پردرآمدترین رشته های هنر

گرافیک یک زبان بصری است. یک طراح گرافیک از خطوط، منحنی ها و نمادها به همراه رنگ ها استفاده می کند تا آنچه را که در ذهن دارند به مخاطب منتقل کند. فارغ التحصیلان رشته گرافیک می توانند فرصت های شغلی زیادی داشته باشند و تبلیغات تنها بخشی از بازار طراحی گرافیک است. تبلیغات زمینه خاصی ندارد و در هر زمینه ای از دانش تبلیغاتی به متخصصان گرافیک نیاز است. طراحی جلد کتاب، صفحه آرایی مجلات و روزنامه ها و ساخت لوگو نیز از وظایف یک طراح گرافیک است. علاقه مندان به این رشته برای موفقیت در این زمینه باید ویژگی هایی داشته باشند اما داشتن نگاه هنرمندانه به محیط و علاقه واقعی به این رشته لازمه ورود به این عرصه است. دانشجویان این رشته برای ادامه تحصیل باید قبل از ورود به رشته دانشگاهی تا حدودی با طراحی ابتدایی آشنا باشند.

فروش عمده صنایع دستی

رشته های پردرآمد هنر

طراح پارچه | پردرآمدترین رشته های هنر

رشته طراحی لباس که در آکادمی های غیر آکادمیک به طراحی مد نیز معروف است، شامل طراحی پایه و طراحی فیگور، طرح های مختلف لباس روی کاغذ می باشد. برای شرکت در این دوره علاوه بر رنگ، قلم مو و مقوا، تهیه انواع پارچه و چرخ خیاطی ضروری است که می تواند تا حدودی برای هنرجو گران تمام شود. مهارت های قوی در دوخت و طراحی الگو برای دانش آموزان ضروری است. اگر هنرجو توانایی بالایی در طراحی، الگو و دوخت داشته باشد، می تواند درآمد خوبی کسب کند. رشته طراحی لباس یکی از رشته های کاربردی است و هدف آن تربیت افرادی است که بتوانند نیازهای طراحی لباس، الگو، برش و در این زمینه را برطرف کنند.

 

بازار کار رشته  طراحی پارچه و لباس

بازار کار گسترده‌‌ای برای این رشته به وجود آمده است. مخصوصاً در بازار لباس شخصی‌‌دوزی و مزون‌‌ها این رشته بسیار نو و پر از فرصت‌‌های شغلی است.

در گذشته‌‌ای نه‌‌چندان دور هم کارخانه‌‌دارها مجبور به تهیه نقش چاپ و بافت پارچه از نمایشگاه‌‌های خارجی بودند که امروزه به دلیل وجود کارشناسان زبده در این رشته این نیاز نیز مرتفع گشته و صاحبان صنایع از طراحان داخلی برای تهیه طرح در تولیدات خود استفاده می‌‌کنند.

درآمد حاصل از این تخصص در مواردی مانند برندسازی و کار شخصی متغیر بوده و به تجربه و بازاریابی افراد بستگی دارد، اما حقوق دریافتی در کارخانجات و صنایع وابسته درآمدی مناسب و قابل توجه است.

برای ورود به بازار کار، علاوه بر آشنایی با مهارت‌های تخصصی رشته مورد نظر باید با سایر مهارت‌های فردی هم آشنایی داشته باشید. در حقیقت، این مهارت‌های فردی هستند که یک شخص را از میان رقبا متمایز می‌کنند و سبب موفقیت او در زمینه‌ها و موقعیت‌های شغلی می‌شوند.

چنین مهارت‌هایی سبب تعامل بهتر فرد در سازمان و محیط‌های کاری خواهد شد و به طور معمول با نام «مهارت‌های نرم» از آن نام می‌برند.

رشته های پردرآمد هنر

نقاشی

نقاشی اساس همه هنرهای تجسمی است و یکی از اولین رشته های مطرح در ایران است. دانشجویان این رشته در طول تحصیل با سبک های مختلف نقاشی مانند رئالیسم و ​​کوبیسم و ​​تاریخچه نقاشی در ایران و جهان آشنا می شوند و همچنین فلسفه نقاشی، روانشناسی رنگ، فیزیک نور، عکاسی، طراحی را فرا می گیرند. کسانی که قصد تحصیل در این رشته را دارند باید بدانند که این رشته بازار کار مناسب و درآمد بالایی ندارد و بهتر است در مراکز هنری و دانشگاه ها تدریس کنند تا بتوانند هزینه های زندگی را تامین کنند. اما نقاش علاوه بر نقاشی و تدریس در مراکز آموزش عالی یا آموزشگاه های آزاد می تواند در مطبوعات و نشریات، رادیو، مراکز فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ها نیز فعالیت کند.

بازار کار رشته نقاشی در ایران چگونه است؟

یکی از دغدغه های مهم و بجای علاقمندان به رشته نقاشی اطلاع از بازار کار این رشته است. پاسخ به این سوال که با داشتن مهارت نقاشی در چه جاهایی می توانم کار کنم و با چه موقعیت های شغلی می توانم استخدام شوم، بسیار تعیین کننده است و فرد قبل از انتخاب رشته کنکور پاسخ این سوالات را باید بداند.

باید گفت رشته نقاشی هنوز بازار کاری مناسب خود را پیدا نکرده است بنابراین فردی که مهارت نقاشی دارد باید بتواند علاوه بر نقاشی به مهارت هایی مانند تدریس علاقمند و مسلط باشند تا بتواند به درآمد برسد.

اما امروزه تعداد افراد علاقمند به حوزه نقاشی بیشتر می شوند و مردم دوست دارند این رشته را یاد بگیرند. اگر در این رشته مشغول به تحصیل هستید یا فارغ التحصیل شده اید، می توانید با تدریس به افراد علاقمند درآمد خوبی داشته باشید.

علاوه برآن می توانید گالری نقاشی برگزار کرده و تابلوهای خود را بفروشید. راه دیگر درآمد این است که سفارش کشیدن تابلوی چهره افراد را قبول کنید و یا در دانشگاه ها مدارس و آموزشگاههای آزاد به آموزش این مهارت بپردازید.

عکاسی:

این دوره به آموزش عکاسی در محیط ها و نورهای مختلف می پردازد که می تواند شرایط آتلیه و یا در محیط های باز باشد. در این رشته کار با تجهیزات آتلیه، کار با دوربین های مختلف، ویرایش عکس، ظاهر عکس و شود آموزش داده می شود. این رشته به دلیل خرید دوربین ها و لنزهای مختلف، چاپ و ظاهر عکس های میدانی بسیار گران است و اگر آتلیه و عکاسی صنعتی برای شما جذابیت داشته باشد می تواند تا حدودی برای دانشجویان سودآور باشد. زمینه های حرفه ای عکاسی عبارتند از: عکاسی خبری و مستند برای مطبوعات، روابط عمومی سازمان ها، جشنواره ها و مناسبت های مشابه، عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی برای آژانس های تبلیغاتی و به طور کلی تبلیغات، عکاسی از مراسم مختلف، عکاسی از زیبایی های طبیعی و آثار تاریخی، عکاسی مدیریتی از آزمایشگاه و پذیرش و انجام وظایف مختلف عکاسی حرفه ای، آموزش عکاسی در هنرستان ها و هنرستان ها و آموزشگاه ها و کلاس های آزاد هنری، مدیر آرشیو عکاسی در ناشران و مطبوعات بزرگ، تصویرسازی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان.

بازار کار رشته عکاسی در ایران

یکی از دغدغه بسیاری از افراد برای ورود به رشته عکاسی، وضعیت بازار کار رشته عکاسی می باشد. امروزه بسیاری از شرکت ها برای راه اندازی و توسعه کسب و کار اینترنتی خود به عکاس های ماهر نیاز دارند.

شما میتوانید هم از طریق دانشگاه و هم از طریق آموزشگاه های خصوصی در این زمینه آموزش های لازم را ببینید و پس از دریافت مدرک در بسیاری از شرکت ها مشغول به کار شوید.

فارغ التحصیلان در رشته عکاسی می توانند به عکاسی خبری، چهره، طبیعت، سیاسی و… مشغول به کار شوند. برای ورود به بازار کار عکاسی، شما به یک دوربین و یکسری تجهیزات مربوط نیاز دازید. در صورت داشتن این تجهیزات و مهارت های لازم حتی می توانید در دوران تحصیل هم کسب درآمد کنید.

سینما:

سینما را هنر هفتم نیز می نامند. در این هنر متخصصان سعی می کنند با ضبط و گرفتن تصاویر و تلفیق آن با صدا، معنای خاصی از آنچه در ذهن مخاطب است، ببخشند. حوزه سینما با سایر رشته های هنری مرتبط است و از آنها برای تکمیل خود استفاده می کند. این رشته دارای ۴ گرایش تدوین، فیلمنامه، کارگردانی و فیلمبرداری می باشد. فارغ التحصیلان سینما ممکن است در آینده به عنوان کارگردان، فیلمنامه نویس، فیلمبردار و تدوینگر در فیلم کار کنند یا ممکن است به مراکز هنری و آموزشی جذب شوند. برای افرادی که به این رشته علاقه دارند و مهارت های لازم را کسب می کنند، بازار کار خوب و درآمد خوبی وجود دارد.

بازار کارسینما

ورود به بازار کار این رشته نیازمند تلاش و زحمت و استعداد بسیار زیادی است و افرادی که واقعا در این حرفه زحمت زیادی می کشند و به اصطلاح خاک این حرفه را می خورند، اوضاع کاری خوبی می توانند در ایران داشته باشند و به جایگاه های خوبی برسند.

این افراد بعد از فارغ التحصیلی و چندسال تجربه کاری می توانند در زمینه های شغلی مانند دستیار فیلم بردار، دستیار کارگردان، ساخت فیلم با عوامل غیر حرفه ای و حرفه ای، دستیار تدوین و نورپردازی، کارگردان سینما، طراحی و نقاشی صحنه، تولید برنامه های سینما، نویسنده فیلمنامه، طراحی گریم و ماسک در سینما به فعالیت بپردازند و یا به نوان مدرس جذب فرهنگسراها، مراکز هنری و آموزشی شوند.

هنر عکاسی + تاریخچه و انواع سبک ها

طراحی صنعتی | پردرآمدترین رشته های هنر

طراحی صنعتی ترکیبی از طراحی، هنر و صنعت است. یک طراح صنعتی سعی می کند اصول زیبایی شناسی و هنری را در طرح های صنعتی خود به کار گیرد تا اشیا و ابزار تولید شده را برای انسان دلپذیر و جذاب کند و محیط زندگی او را زیبا کند. در واقع این شاخه تلفیقی از علم و هنر است. زیباسازی محصولات علمی و تخصصی برای جذب مشتری یکی از اهداف اصلی این کارشناسان است. تخیل و خلاقیت بالا، صبر و حوصله بالا، گشاده رویی و تیزبینی و حس پوپولیستی از ضروریاتی است که یک طراح باید در کنار دانش کافی در زمینه هنر و ریاضیات و همچنین شناخت مواد مختلف مانند پلاستیک داشته باشد. فلزات، شیشه، چوب، سرامیک و انواع مواد مورد نیاز در حوزه های مختلف صنعت، زیرا این اطلاعات می تواند در بهبود شرایط و محصولات و موفقیت یک طراح صنعتی در زمینه کاری خود نقش داشته باشد.

بازار کار طراحی صنعتی

طراح صنعتی می تواند در دفاتر طراحی کارخانجات صنعتی ( لوازم خانگی، اسباب بازی، مبلمان و دکوراسیون، ماشین‌ آلات، ماشین‌های سنگین، ماشین‌های ساختمانی، جواهرات، بسته‌بندی، محیط زیست و…) ، دفاتر خصوصی طراحی صنعتی، شرکت های طراحی داخلی، سازمان های مرتبط با مبلمان شهری، ایده پردازی تبلیغاتی و مدل سازی کامپیوتری مشغول به کار شود. یک طراح صنعتی در صورتی در بازار کار موفق است که بتواند توانایی های خود را در عمل ثابت کند که این موضوع نیاز به چند سال کسب تجربه و اجرای موفق پروژه های مختلف دارد.

در خصوص وضعیت بازارکار و میزان استخدام طراح صنعتی در ایران اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد. شغل طراحی صنعتی در کشور با مسایل و مشکلاتی روبرو است که برخی از آنها عبارتند از :

در ایران به دلیل محدود بودن تولیدات داخلی و پایین بودن سطح تکنولوژی در تولید، بیشتر طرح ها کپی برداری از نمونه خارجی بوده و سرمایه گذاری خاصی روی طرح های جدید داخلی صورت نمی گیرد.

در بسیاری از صنایع و کارخانجات با شغل طراحی صنعتی آشنا نبوده و کار آنها را در واقع متخصصان دیگری مانند مهندسان مکانیک انجام می دهند. در نتیجه فرصت های اشتغال طراحان صنعتی در ایران بسیار محدود می باشد.

بازیگری:

یکی از مهمترین ویژگی های یک بازیگر، انسان شناسی و شناخت خوب مردم و جامعه آنهاست. یک بازیگر همچنین باید هوش خوب، سرعت یادگیری کافی، استعداد و ذوق داشته باشد. بازیگران معمولاً در یک رشته دانشگاهی مرتبط تحصیل کرده اند یا دوره های بازیگری را گذرانده اند. البته برخی نیز به صورت تجربی وارد حرفه بازیگری می شوند. هوش و خلاقیت، کار گروهی خوب، استقامت، انرژی و قدرت و آمادگی جسمانی، سازگاری و توانایی سازگاری سریع با موقعیت ها و افراد، نظم و انضباط و سخت کوشی، انتقاد زیاد از ویژگی های مهم یک بازیگر است. سفرهای کاری طولانی مدت و دوری از خانه و خانواده یکی از مسائل مهمی است که علاقه مندان به این شغل و رشته باید به آن توجه کنند. درآمد بازیگران فیلم ها و نمایش های مختلف بسیار متفاوت است.

شغل مناسب برای دوستداران هنر و طراحی

انیماتور

انیماتورها کاراکترها، اشیا و محیط‌ها را برای برنامه‌های مختلف، از جمله ایجاد بازی‌های ویدیویی و گرافیک‌های حرکتی برای تلویزیون و فیلم، توسعه می‌دهند. با مدرک لیسانس در گرافیک کامپیوتری یا مطالعات چند رسانه ای، و همچنین مهارت های طراحی ۲ بعدی و ۳ بعدی و انیمیشن، میتوان شما را انیماتور نامید.

معلم هنر

هنرمندان آینده را به طراحی و تمرین تشویق کنید! آیا به یاد دارید زمانی که در کلاس هنر بودید و تشویق می‌شدید که تخیل خود را آزاد کنید؟ به عنوان یک معلم هنر، باید هر روز این فرصت را برای دانش آموزان خود ایجاد کنید. برای تدریس در این رشته باید دارای مدرک لیسانس در یکی از رشته های هنری باشید.

طراح کیک و شیرینی | پردرآمدترین رشته های هنر

روزی روزگاری کیک و شیرینی فقط توسط سرآشپزها پخته می شد، اما امروزه برای موفقیت در بازار کیک و شیرینی، فقط لازم نیست آشپز خوبی باشید و طعم محصولاتتان خوب باشد، بلکه همچنین رقابت شدید در طراحی کیک و کیک بین تولید کنندگان متفاوت است و شما باید در طراحی کیک و آب نبات متخصص باشید. علاوه بر طراحی محصولات روزمره، طراحی کیک، شیرینی و حتی ساندویچ برای جشن ها و مراسم بزرگ یکی از مهمترین وظایف یک طراح کیک و شیرینی است. این رشته یک حرفه هنری پردرآمد است. شرکت در کلاس های آشپزی و شیرینی پزی و داشتن مدرک معتبر در این زمینه، راه پیشرفت در این رشته است.

هنر جواهر دوزی

طراح مد | پردرآمدترین رشته های هنر

دنیای ما پر از لباس است. لباس شب، لباس ورزشی، لباس خواب، لباس کار; همه این لباس ها باید طراحی شوند. کیف‌های دستی، کفش‌ها و اکسسوری‌های روزمره جدید را به کیف‌های قدیمی اضافه کنید تا ببینید «طراحی مد» چه بازار بزرگ، داغ و پرسودی دارد.یک طراح مد با در نظر گرفتن عملکرد، راحتی و سبک طراحی می کند. داشتن مدرک طراحی مد یا گذراندن دوره معتبر در این زمینه الزامی است. در عین حال، شما باید از آخرین روندهای بازار مد آگاه باشید و درک دقیقی از جزئیات، استانداردها و مواد تولید لباس داشته باشید.

طراح گرافیک

طراحان گرافیک برای مشاهده و ویرایش تصاویر با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی حرفه ای مانند Photoshop و InDesign کار می کنند. طراحان گرافیک هویت بصری شرکت ها را ایجاد می کنند و بر اساس آن محتوای بصری و گرافیکی مناسب شرکت ها تولید می کنند. اکثر طراحان گرافیک فارغ التحصیل این رشته از دانشکده های هنر هستند. با این حال، حتی اگر مدرک دانشگاهی در این زمینه ندارید، می‌توانید با گذراندن دوره‌های حرفه‌ای طراحی و تسلط بر نرم‌افزارهای طراحی و آموزش، یک طراح گرافیک شوید.

تصویرسازی و تصویرسازی فنی

تصویرگران هر روز می نویسند و چیزهای مختلفی طراحی می کنند. از نمونه های اولیه و استوری بورد گرفته تا لوگوها و نمادها. تصویرگران فنی که به عنوان تصویرگرهای علمی نیز شناخته می شوند، از توضیحات محصول برای تجسم محصول استفاده می کنند. آنها در ترسیم نمودارها و شماتیک هایی که اغلب در کتاب های درسی فنی، کتاب های درسی و دستورالعمل های محصول منتشر می شوند، تخصص دارند. شما نیاز دارید تصویرسازی را با تمرکز بر تصویرسازی مطالعه کنید.

طراحی صنعتی | پردرآمدترین رشته های هنر

از مسواک و لوازم خانگی گرفته تا اتومبیل، کسی جز طراح صنعتی پشت طراحی همه این محصولات نیست. این وظیفه شماست که بفهمید آن چیست و به آن برسید. طراحی صنعتی اصلی ترین رشته دانشگاهی در رشته هنر است و بسیاری از دانشجویان هنرستان آرزوی تحصیل در این رشته را در کنکور دارند. این اثر هنری بازار کار جذاب و پردرآمدی دارد.

بازار کار رشته هنر

آرایشگر و میکاپ آرتیست | پردرآمدترین رشته های هنر

آیا به هنر، لوازم آرایشی و گریم علاقه دارید؟ در این زمینه، وظیفه شما این است که مردم را باحال جلوه دهید. چه در صحنه فیلمبرداری، چه مدلینگ یا شرکت در مهمانی ها و عروسی ها. گریم در معتبرترین آموزشگاه های سینمایی تدریس می شود و می توانید مدرک معتبری از آموزشگاه ها دریافت کنید. اگر شما هم آرایشگر هستید می توانید در دوره های تخصصی گریم شرکت کنید.

بازارکار رشته آرایشگر و میکاپ آرتیست

به طور کلی، آرایشگری یکی از شغل های محبوب و پردرآمد برای خانم هاست. اما رشته های مختلف این حرفه ممکن است از نظر درآمد و بازار کار تفاوت هایی با هم داشته باشند. میزان درآمد یک رشته آرایشگری به عوامل مختلفی بستگی دارد. مانند فرهنگ، سلیقه، وضعیت معیشتی مردم و عواملی از این دست. آرایشگری صورت یکی از رشته هایی است که در کشور ما، ایران، طرفدارهای بسیاری دارد و متخصصان این رشته می توانند به درآمدهای بالایی برسد. زیرا خانم های ایرانی به زیبایی ظاهر خود اهمیت بسیاری می دهند و برای مراسم ها و جشن های مختلف به آرایشگرهای ماهر مراجعه می کنند و حاضرند مبالغ بالایی را نیز هزینه کنند.

طراح گرافیک متحرک | پردرآمدترین رشته های هنر

چه باید کرد: آیا از جلوه های بصری و ایجاد صحنه های جالب و مدل های سه بعدی لذت می برید؟ به یاد داشته باشید که طراحان گرافیک حرکتی نباید با انیماتورها اشتباه گرفته شوند. طراحان موشن گرافیک برای قرار دادن تصاویر گرافیکی در پس زمینه زنده و اکشن و همچنین کار با انیمیشن و جلوه های ویژه کار می کنند. فارغ التحصیلان رشته گرافیک کامپیوتری و فیلم در این زمینه موفق خواهند شد. شما می توانید در هنرستان های رایگان در این زمینه مهارت کسب کنید و البته باید به نرم افزارهای گرافیکی حرفه ای مانند افتر افکت نیز تسلط کامل داشته باشید.

 طراح صنعتی

چه باید کرد: رنگ طیف گسترده ای دارد. از نقاش هنری گرفته تا نقاش دیواری، نقاش ساختمان و نقاش صنعتی و نقاش ماشین. شما باید در دوره های فنی و حرفه ای شرکت کنید تا در این رشته حرفه ای شوید و درآمد مناسبی داشته باشید.

بازار کار رشته سینما

فارغ التحصیلان رشته سینما به عنوان گروهی از هنرمندان می توانند نقش بسیار مهمی را در انتقال مفاهیم اجتماعی ، هنری و فرهنگی یک جامعه ایفا کنند. علاقه مندان به رشته سینما می بایست علاوه بر خلاقیت از قدرت تصویرسازی ذهنی نیز برخوردار باشند و داشتن اطلاعات عمومی لازم در زمینه های دانش عمومی هنر ، ادبیات ، عکاسی و… می تواند با توجه به حوزه کاری آن ها اهمیت ویژه ای داشته باشد.

رشته سینما دارای چهار گرایش فیلمنامه نویسی ، تدوین ، فیلمبرداری و کارگرانی می باشد و در هر یک از آن ها فاکتورهایی مانند علاقه ، مهارت ، تخصص و تجربه می توانند تاثیر بسزایی در موفقیت شغلی افراد و درآمد آن ها داشته باشند. فارغ التحصیلان رشته سینما می توانند در هر یک از گرایش های فوق فعالیت داشته باشند و یا در مراکز آموزشی و هنری استخدام شوند. فعالیت به عنوان دستیار کارگردان ، دستیار تدوین و یا نورپردازی ، نویسنده فیلمنامه نیز از دیگر زمینه های کاری رشته سینما محسوب می شوند. میزان درآمد فارغ التحصیلان رشته مذکور با توجه به حوزه کاری آنان متغیر است و علاوه بر آن ، میزان مهارت و تجربه افراد نیز در درآمد آن ها موثر می باشد.

هنر عکاسیبازار کار رشته طراحی صنعتی

به نوعی می توان گفت رشته طراحی صنعتی ترکیبی از هنر ، مهندسی و تجارت است. داشتن نوآوری و تفکر خلاق از اساسی ترین عوامل موثر بر درآمد رشته طراحی صنعتی به شمار می رود. فارغ التحصیلان این رشته باید تا حدودی با مباحث فیزیک ، هندسه و شیمی آشنا باشند و از مهارت های فنی و مکانیکی در کنار دقت به جزئیات بهره مند شوند. شایان ذکر است در کنار تمامی موارد مذکور تسلط به نرم افزارهای مختص این رشته ، از لازمه های مهم ورود به بازار کار می باشد.

متاسفانه با توجه به پایین بودن سطح تکنولوژی تولید در کشور ، تولیدات داخلی اغلب محدود به کپی از محصولات خارجی می باشند و همین امر موجب می شود تا بسیاری از کارخانه ها سرمایه خود را برای طرح های جدید صرف نکنند. در بسیاری از کارخانه ها مهندسان مکانیک علاوه بر وظایف خود ، امور مربوط به طراحی صنعتی را نیز انجام می دهند. طراحان صنعتی می توانند در کارخانجات صنعتی ، ماشین آلات ، ماشین های ساختمانی و… مشغول به کار شوند. حضور در شرکت های طراحی داخلی یا طراحی صنعتی ، دفاتر تبلیغاتی و همچنین مدل سازی کامپیوتری می توانند از دیگر موقعیت های شغلی این رشته باشد. ارائه ایده های خلاقانه ، کسب تجربه و اجرای موفق پروژه های مختلف از جمله عواملی هستند که می توانند شما را در دستیابی به اهداف خود در این زمینه کمک کنند.

آشنایی با رشته گرافیک در دانشگاه و بازار کار آن

معرفی پردرآمدترین رشته های هنر در کانادا

مجموعه رشته های هنری پر درآمد در کشور کانادا را می توان در ۳ دسته بندی مختلف که شامل: هنرهای تجسمی اعم از نقاشی و طراحی و… هنرهای نمایشی اعم از رقص و تئاتر و… هنرهای صناعی اعم از سینما و موسیقی و… است، قرار داد. توجه کنید که همه این رشته ها پر درآمد نیستند و فقط تعدادی آینده شغلی بهتری دارند که به تبع آن افراد زیادی تمایل به تحصیل در این رشته های هنری دارند و رقابت در آن ها بسیار است.

اگر که قصد مهاجرت به کانادا و نیز فعالیت در حیطه شغلی هنری دارید، این رشته های پر درآمد بهترین گزینه برای شما خواهند بود: طراحان مد با درآمد سالانه ۸۰ تا ۱۴۰ هزار دلار کانادا، موسیقی و آهنگسازی با درآمد سالانه ۴۵ تا ۸۰ هزار دلار کانادا، طراحان گرافیک با درآمد سالانه ۳۵ تا ۱۲۰ هزار دلار کانادا، مربیان رقص با درآمد سالانه در حدود ۱۲۰ هزار دلار، تئاتر با درآمد سالانه ۳۰ تا ۷۰ هزار دلار، هنرمندان چند رسانه ای با درآمد سالیانه ۷۰ تا ۱۴۰ هزار دلار کانادا و… از بهترین گزینه ها برای شما می باشند.

بهترین گرایش های رشته هنر برای اپلای در خارج از ایران:

اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های هنری را در خارج از کشور دارید، بهتر است تا با بهترین گرایش ها برای اپلای آشنا شوید تا بتوانید به درآمد بالایی دست پیدا کنید. در لیست زیر به میزان درآمد و چشم ‌اندازهای شغلی پردرآمدترین مشاغل هنر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

گرایش میزان درآمد رشد شغلی پیش بینی شده فرصت شغلی پیش بینی شده
طراحی گرافیک ۷۰۲۰۴ $ ۸.۲۸ % ۶۰۸۰۰۰
هنرهای دیجیتال ۶۴۱۷۰ $ ۵.۵ % ۷۴۲۹۰۰
موسیقی ۶۰۳۲۰ $ ۷.۰۵ % ۱۲۷۹۳۰۰
گیم و طراحی رسانه های تعاملی ۶۹۰۹۰ $ ۹.۹ % ۳۴۰۰۰۰
فیلمبرداری و تولید فیلم یا ویدئو ۶۴۷۱۵ $ ۱۱.۶۸ % ۳۵۴۵۰۰
هنر و مطالعات هنر ۴۹۵۸۰ $ ۵.۲۰ % ۱۴۱۱۳۰۰
انیمیشن، تکنولوژی تعاملی، گرافیک ویدیویی و جلوه های ویژه ۷۲۵۲۰ $ ۱۰.۴ % ۸۱۳۰۰
هنر تجاری و تبلیغاتی ۶۰۷۸۳ $ ۵.۵۳ % ۳۳۴۱۰۰

زیر گروه های رشته هنر

طبیعی است که تمامی داوطلبان کنکور به دنبال قبولی در رشته‌ هایی باشند که از درآمد مناسبی برخوردارند. متقاضیان تحصیل در رشته های مختلف هنر، باید قبل از کنکور اطلاعات کاملی در مورد این رشته ها داشته باشند. از این رو در این بخش از مقاله با رشته های مختلف هنر در 5 زیر گروه متفاوت آشنا می شوید تا بدانید برای قبول شدن در هر یک از رشته ها در زیر گروه های مختلف نیازمند توجه بیشتر به کدام دروس می باشند.

رشته های زیرگروه 1 کنکور هنر که دارای شغل های پر درآمد هستند عبارتند از:

هنرهای تجسمی هنرهای صناعی آموزش ارتباط تصویری
کاردانی عکاسی خبری ارتباط تصویری کاردانی فرش دستباف
نقاشی کاردانی گرافیک چاپ
کاردانی گرافیک رایانه صنایع دستی کاردانی هنرهای تجسمی
طراحی پارچه کاردانی هنر سفالگری طراحی صحنه
طراحی و ساخت طلا و جواهر طراحی لباس تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
عکاسی مجسمه سازی فرش
كتابت و نگارگری

رشته های زیرگروه 2 کنکور هنر عبارتند از:

باستان شناسی طراحی صنعتی مرمت بناهای تاریخی
مرمت و احيای بناهای تاریخی هنر اسلامی کاردانی باستان شناسی
کاردانی طراحی صنعتی

رشته های زیر گروه 3 کنکور هنر به صورت زیر هستند:

مرمت آثار تاریخی موزه
کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی کاردانی موزه

مهم‌ترین شغل های پر درآمد رشته هنر در زیرگروه 4 هنر قرار دارند. این رشته ها عبارتند از:

ادبيات نمایشی بازیگری سینما
کارگردانی تلویزیون نمایش عروسکی کاردانی انیمیشن
کاردانی هنرهای نمایشی

 

رشته های کنکور هنر در زیرگروه 5 مربوط به رشته‌های موسیقی هستند. این رشته هاعبارتند از:

آهنگ سازی نوازندگی موسیقی ایرانی
موسیقی نظامی نوازندگی موسیقی جهانی

گرایش انسان به هنر

اخبار مرتبط با رشته های پر درآمد هنر در ایران و جهان

رونق بازار صنایع دستی و گسترش صادرات این دست سازها به سایر کشورها علاوه بر اینکه سود آوری ارزی قابل توجهی برای تولید کنندگان و صادر کنندگان آن به دنبال دارد، سبب می شود تا معضلات مهمی نیز مانند بیکاری کاهش پیدا کنند و سبب اشتغال زایی می شوند. ایجاد اشتغال پایدار و مداوم برای کسانی که در تولید انواع صنایع دستی توانمند و با تجربه هستند و به دنبال شغلی جهت گذران زندگی خود هستند، از جمله مواردی محسوب می‌ شود که می توان با سرمایه‌ های کوچک و اندکی که دولت به افراد اعطا می کند، نسبت به راه‌ اندازی آن‌ ها اقدام کرد و راه اشتغال به کار چند فرد دیگر را هم در این مسیر هموار ساخت. علاوه بر آن، با گسترش صنایع دستی هنر دیرینه ایران نیز حفظ می شود و به جهانیان معرفی می شود.پردرآمدترین رشته های هنر

 

چگونه از طریق هنر کسب درآمد کنیم ؟

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد