سوغات و صنایع دستی لبنان

در این مطلب می خواهیم سوغات و صنایع دستی لبنان را با شما به اشتراک بگذاریم. لبنان یکی از زیباترین کشورهای خاورمیانه، علاوه بر دیدنی های بسیار جذاب و طبیعت بی نظیر، فرصت‌های زیادی برای خرید کردن دارد. بیروت، بزرگترین شهر و پایتخت لبنان، از نظر فرهنگی شهری متنوع و جذاب است. لبنان را عروس خاورمیانه گویند و بیروت از حیث کیفیت زندگی از برترین شهرهای جهان عرب محسوب می‌شود.سوغات و صنایع دستی لبنان

بیروت را پاریس خاورمیانه نیز می گویند و شهری است که توانسته در میان شهرهای آسیایی خود را به خوبی مطرح کند. سطح زندگی در بیروت و لبنان بالا است و مردمانی شیک پوش و مجلل دارد. با اینکه هزینه زندگی در بیروت و به طور کل در لبنان بالاست اما سطح درآمد هم به همان نسبت بالا است؛ حتی بالاتر از میزان دستمزد در ترکیه.

زبان رسمی

زبان رسمی مردم لبنان عربی است، اما هر یک از اقلیم های لبنان به زبان و لهجه خود صحبت می کنند. لهجه لبنانی از شاخه عربی شامی است و به زبان عربی رایج در فلسطین و مصر نزدیک است. البته از آنجایی که معادلات و مبادلات زیادی در لبنان انجام می شود اکثر بازرگانان و تجار به زبان انگلیسی مسلط هستند.

مذهب

متنوع ترین کشور خاورمیانه از لحاظ مذهب لبنان است. 51.1% از مردم لبنان را مسلمانان و 20.5% را مسیحیان و باقی مانده گروه های کوچک مذهبی مانند بودایی ها، یهودی ها و سایر هستند.

آب و هوا و جغرافیا

کشور لبنان آب و هوای مدیترانه ای دارد. در زمستان ها هوای ساحل سرد و بارانی و درتابستان گرم و شرجی است. در مناطق بلندتر مانند کوهستان ها زمستان با بارش برف همراه است و دمای هوا به زیر صفر می رسد. بخش های دیگر هوایی گرم و خشک دارد.

در طول سال بیشتر مناطق لبنان شاهد بارندگی زیادی است، تنها در مناطق مرتفع که داری قله های بلندی است و مسیر عبور ابرها مسدود می شود باران نمی بارد.

اقتصاد و کشاورزی

اقتصاد لبنان هر ساله در حال رشد است؛ یکی از منابع درآمد و رشد اقتصاد این کشور گردشگری است که البته بودجه ی فراوانی برای تقویت این بخش در نظر گرفته شده است. بسیاری از گردشگران به منظور سرمایه گذاری وارد این کشور می شوند. بزرگترین صنعت و مبع درآمد لبنان جواهر سازی است. صنایع غذایی(آجیل و خشکبار)، مد و فشن و پتروشیمی از صنایعی هستند که برای لبنان درآمدزایی می کنند.

سوغات و خوراکی های لبنان

آجیل های برشته

آجیل‌های برشته در میان مردم محلی طرفداران فراوانی دارد. اغلب اوقات وقتی‌که شما به یک خانه‌ی لبنانی دعوت می‌شوید، یک ظرف از آجیل برشته‌شده، آجیل‌های نمکی و تخمه در مقابل شما قرار می‌گیرد. آجیل‌ها نیز به‌مانند شیرینی در بسته‌بندی‌های مخصوص مسافران در همه‌جا یافت می‌شوند و شرکت‌هایی چون الامین و الرفاعی (Al-Rifai) دارای شعبه‌هایی در سراسر کشور هستند.سوغات و صنایع دستی لبنان

کنافه | Kunafeh | سوغات و صنایع دستی لبنان

کنافه یک شیرینی بسیار خوشمزه و لذیذ است که علاوه بر لبنان در ترکیه و خوزستان هم رواج دارد. این نوع شیرینی تقریبا مثل زولبیا و بامیه است و اغلب در ماه رمضان طبخ و مصرف می شود. کنافه یک نوع شیرینی پنیری است که از رشته هایی به نام کنافه تهیه می شود و روی آن را با پسته و شهد غلیظ و شیرین می پوشانند. کنافه را هم هنگام صبحانه و هم به عنوان دسر سرو می کنند. کنافه را گاهی روی نان قرار می دهند و به صورت لقمه می خورند که ترکیبی بسیار خوشمزه می شود.

مناقیش | Manakish

مناقیش یکی دیگر از غذاهای لبنانی است که گاهی آن را پیتزای لبنانی هم می نامند. مواد مختلف را روی خمیری گرد می ریزند و بعد در روش سنتی آن را داخل تنور و در روش مدرن داخل فر قرار می دهند و می پزند. البته روی مناقیش نباید خیلی شلوغ باشد و از این جهت بیشتر به یک نان طعم دار شبیه است. در لبنان اغلب روی نان مناقیش را با آویشن، دانه کنجد، سماق و روغن زیتون می پوشانند. البته ممکن است در برخی رستوران های لبنانی ببینید که از گوشت، پنیر و … هم استفاده شده است. مناقیش را اغلب همراه با گوجه، خیار، برگ نعنا تازه و زیتون و به عنوان صبحانه می خورند.سوغات و صنایع دستی لبنان

لیدی فینگر |  Lady Fingers | سوغات و صنایع دستی لبنان

لیدی فینگر در واقع نوعی رولت است که در خمیر رول می شود و داخل آن مواد مختلف مثل اسفناج، گوشت و پیاز پر می شود. در خیابان های لبنان می توانید به راحتی لیدی فینگر تهیه کنید هم ارزان است و هم این که شما را سیر نگه می دارد.

کبه | Kebbe

می توان گفت کبه نوعی کوفته ی مدرن است ، این غذای خوشمزه را به لبنان و عراق نسبت می دهند ، ماده ی اصلی تشکیل دهنده ی کبه ی خوشمزه گوشت و گندم بورگای خیسانده شده و چرخ شده است ، کبه ها را گلوله گلوله گرد کرده و دو سمت آن را تیز می کنند و داخل روغن سرخ می نمایند ، این کوفته های خوشمزه برشته هستند و تو پر.

قهوه ترک

قهوه ترک در همه جای دنیا طرفداران خود را دارد؛ اما با نگاهی به کافه‌های دنج بیروت متوجه خواهید شد لبنانی‌ها عاشق قهوه ترک هستند و آن را در قوری‌های مخصوص لبنانی درست می‌کنند. این قوری‌های مخصوص مسی با طرح‌های سنتی و خاص در بیشتر مغازه‌های فروش سوغاتی در بیروت به فروش می‌رسند. شما می‌توانید قهوه ترک را همراه با قوری مسی به عنوان سوغاتی ارزشمند خریداری کنید.قهوه ترک
قهوه ترک در همه جای دنیا طرفداران خود را دارد؛ اما با نگاهی به کافه‌های دنج بیروت متوجه خواهید شد لبنانی‌ها عاشق قهوه ترک هستند و آن را در قوری‌های مخصوص لبنانی درست می‌کنند. این قوری‌های مخصوص مسی با طرح‌های سنتی و خاص در بیشتر مغازه‌های فروش سوغاتی در بیروت به فروش می‌رسند. شما می‌توانید قهوه ترک را همراه با قوری مسی به عنوان سوغاتی ارزشمند خریداری کنید.

فلافل لبنانی | سوغات و صنایع دستی لبنان

اگر به دنبال یک خوراکی کوچک و خوشمزه ی لبنانی می گردید فلافل مخصوص شماست، کمی تهیه ی این غذا پر دردسر است اما طعمی خوب و به یادماندنی دارد، نوعی از فلافل این غذای خوشمزه که در ایران هم طرفداران زیادی دارد هست که مخصوص لبنان می باشد این فلافل ها با سبزیجات مختلف مثل گشنیز ، فلفل، نعنا خشک طعم دار می شود و در روغن ذرت سرخ می گردد، این غذا از خوراکی های محبوب خیابانی این کشور است.

کیف های برند سارا

برند در حال رشد کیف سارا (Sarah’s Bag) در اصل یک برند عرضه‌ی کیف‌های دستی لبنانی است. برند کیف سارا که در سال ۲۰۰۰ توسط سارا بیدون تأسیس شد همواره با بیان نظرات صریح در مورد واقعیات زندگی به‌عنوان یک محصول محلی مشهور است. این کیف‌ها سوغاتی‌های ایده‌آلی برای بردن به خاطر در هنگام سفر به لبنان هستند. اگر به دنبال کامل کردن کمد لباس‌های خود با یک کیف اصیل هستید، این برند برای شما ساخته شده است.

لباس های سنتی | سوغات و صنایع دستی لبنان

لبنان نیز به‌مانند دیگر کشورهای عربی، پر از فروشگاه‌هایی است که لباس‌های سنتی کشور را به فروش می‌رسانند. عباهای زیبا ازجمله لباس‌های سنتی لبنانی هستند. اگر به دنبال یک لباس اصیل برای شرکت در مراسم نامزدی در لبنان هستید یا اینکه صرفاً عاشق فرهنگ این کشور شده‌اید، مطمئن شوید که یکی از آن‌ها را از فروشگاه‌های فراوان و لوکس سراسر کشور تهیه می‌کنید.سوغات و صنایع دستی لبنان

کتاب

جبران خلیل جبران، نویسنده معروفی که با کتاب‌ها و جملات خود میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داده است. راوی هژ و ده‌ها فیلسوف و نویسنده دیگر که همه در لبنان متولد شده‌اند؛ بنابراین بی‌دلیل نیست که کتاب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سوغاتی‌های لبنان شناخته می‌شود. چرا که هیچ چیز به‌اندازه نسخه اصلی کتاب پیامبر، برای کسی که بارها و بارها شعرهای این شاهکار ادبی را خوانده است نمی‌تواند با ارزش و جذاب باشد.

لبنان را می‌توان زادگاه فیلسوفان و نویسندگان عرب دانست، افراد هنرمندی که داستان‌های عرفانی و تاریخ لبنان را در غالب شاهکارهای ادبی به دنیا معرفی کرده‌اند. شما می‌توانید ارزشمندترین کتاب‌های لبنان را از شهر تاریخی و بسیار زیبای بیبلوس خریداری کنید.سوغات و صنایع دستی لبنان

شیرینی های لبنانی | Sweets | سوغات و صنایع دستی لبنان

از آن جایی که لبنانی ها با فرهنگ و سبک آشپزی شان حسابی معروف و شناخته شده هستند، بنابراین تعجبی ندارد که یکی از بهترین سوغاتی های این کشور مربوط به شیرینی و دسرهای شان باشد.

شیرینی های لبنانی در عین تنوع بالا، به قدری خوشمزه هستند که در همان ابتدا عاشق شان خواهید شد. علاوه بر آن نزدیک بودن ذائقه آن ها به ما ایرانی ها هم باعث شده است تا لذت این شیرینی ها برای مان دو چندان باشد.

بنابراین یکی از بهترین سوغاتی های ممکن می تواند شیرینی های لبنانی باشد که از معروف ترین های آن ها می توانیم به قطایف، باقلوا و کونفه اشاره کنیم که مزه بی نظیری دارند و هوش از سرتان خواهند پراند.سوغات و صنایع دستی لبنان

قلیان | Hookah

اگر به معروف ترین رستوران های این شهر سری زده باشید، می بینید که معمولا بعد از غذا با قلیان از مشتریان پذیرایی می شود و مردم این کشور علاقه خاصی به قلیان کشیدن دارند که توجه تان را جلب خواهد کرد.

قلیان های لبنانی جدا از کاربردشان، دارای طرح های بسیار زیبا و جذابی نیز هستند که آن ها را به وسیله های تزئینی جذابی تبدیل کرده است که می توانید در این کشور تهیه کنید.

بنابراین حتی اگر به قلیان کشیدن علاقه ای ندارید هم می توانید بدون هیچ مشکلی از این سوغاتی های زیبا به جای وسیله های تزئینی استفاده کنید.سوغات و صنایع دستی لبنان

تخته نرد | Backgammon | سوغات و صنایع دستی لبنان

اگر به گشت و گذار علاقه داشته باشید، بازی تخته نرد یکی از آشنا ترین صحنه هایی است که بارها در کوچه پس کوچه های بیروت مشاهده خواهید کرد. مردم این کشور علاقه زیادی به این بازی دارند و در جمع های شان از آن استفاده می کنند.سوغات و صنایع دستی لبنان

قفطان و عبایه

در بیروت، تنوع مذهبی و فرهنگی، توجه‌تان را جلب می‌کند. مردم با عقاید مذهبی مختلف، در کنار هم زندگی می‌کنند و هرکدام پوشش خاصی دارند. بیروت مقصد مناسبی برای خرید لباس‌های سنتی خاورمیانه است که بین عرب‌ها رواج دارد. قفطان و عبایه از جمله این لباس‌های سنتی است که با جنس‌های مختلف و با طراحی‌های سنتی و جذاب، به فروش می‌رسد. بعضی از آن‌ها به زیبایی تمام با گلدوزی‌های خاصی تزیین می‌شوند و هرکدام، یک اثر هنری زیبا هستند.سوغات و صنایع دستی لبنان

سماور

سماور یکی از چیزایی است که هنوز در بیروت رواج دارد و در زمان‌های قدیم در منطقه‌ی خاورمیانه برای تهیه کردن و داغ نگهداشتن آب جوش از آن استفاده می‌کردند. در بیروت، سماورهایی با طرح‌های سنتی و حتی سماورهای کوچک و تزیینی در فروشگاه‌های سوغات، به فروش می‌رسد.سوغات و صنایع دستی لبنان

زیورآلات دست‌ساز | سوغات و صنایع دستی لبنان

زیورآلات از آن دسته سوغاتی‌هایی است که تقریبا همه‌جای دنیا پیدا می‌شود. ولی هنرمندان هر خطه با بهره‌گیری از خلاقیت و هنرمندی خود و با پشتوانه‌ی فرهنگ شهر و دیار خود، زیورآلاتی می‌سازند که نشانه‌هایی از فرهنگ و تاریخ آن دیار دارد. در بیروت و در فروشگاه‌های هدیه و سوغات و زیورآلات، می‌توانید زیورآلاتی بخرید که با الهام از زیورآلات قدیمی ساخته می‌شوند و کار دست هنرمندان بومی هستند. به‌جای خرید زیورآلات مدرن از برندهای بین‌المللی، بهترین کار در سفر این است که با خرید این زیورآلات سنتی، از هنرمندان بومی حمایت کنید.

هنر گلدوزی با دست

هنر گلدوزی، با استفاده از نخ‌های طلا و مهره‌هایی به اشکال مختلف، همچنان راه خود را در نسل‌ها ادامه می‌دهد و لباس‌ها و عبا­‌های سنتی لبنان و همچنین ملیله‌ها و موارد دیگر را با آن­ها تزئین می‌­کنند.

هنر پارچه­‌بافی صندلی | سوغات و صنایع دستی لبنان

هنر صندلی‌سازی با دست‌بافت نخل و نی، کار دستی مسحورکننده و در عین حال فشرده است. برای قرن‌ها، صندلی‌های حصیری سنتی در اشکال مختلف بخشی از خانه‌های لبنانی بود. دیگر این­گونه نیست. امروزه بیشتر آن­ها را در مناطق دورافتاده می‌یابیم؛ زیرا تعداد کمی از صنعتگران برای ادامۀ این میراث هنری باقی مانده‌اند. یک کارخانۀ کوچک در طرابلس هنوز باقی مانده است. این امر همچنین با کمبود تقاضا برای این مبلمان زیبا مرتبط است؛ اگرچه امروزه صندلی‌­های چوبی و بافته‌شده در سرتاسر جهان یک روند گران‌­قیمت است.سوغات و صنایع دستی آفریقا

هنر سبد­بافی

سبد­بافی یک هنر دستی بسیار قدیمی است که از برگ درخت خرما برای بافتن سبد استفاده می­‌شود. این هنر از قرن­‌ها پیش در روستاهای لبنان شروع شد تا برداشت میوه­‌ها و سبزیجات و بسیاری از مصارف دیگر در خانه‌­ها برگزار شود. شایان ذکر است که امروزه این سبدهای دست­‌ساز طبیعی تا حد زیادی در خانه­‌های ما با سبدهای تجاری از فلز و پلاستیک فرآوری‌­شده جایگزین شده­‌اند. در ضمن، سبدهای سنتی لبنانی برای استفاده، سالم‌­تر هستند. هنوز هم می‌­توانید سبد­بافی را در مناطق نزدیک جبیل و امچیت و همچنین در طرابلس پیدا کنید.سوغات و صنایع دستی لبنان

محصولات چرمی

در لبنان از دیرباز، دباغی چرم و استفاده از آن برای تهیه‌ی محصولات مختلف، رواج دارد. گرچه چرم ایتالیایی در سراسر دنیا مشهور است، در لبنان هم می‌توانید محصولات چرمی بسیار باکیفیت و شیک تهیه کنید. بعضی از این محصولات کاملا دست‌دوز هستند و محصولی که می‌خرید، یک محصول کاملا بومی و ارزشمند است. حتی روی بعضی از محصولات، نقاشی‌های زیبا کشیده می‌شود. انواع کیف دستی، کیف تبلت، کیف پول، جاکلیدی، حتی لباس و کفش هم با چرم مرغوب تهیه می‌شود و در فروشگاه‌های سوغات عرضه می‌شود.سوغات و صنایع دستی لبنان

وسایل تزئینی | سوغات و صنایع دستی لبنان

صنایع‌دستی و وسایل تزیینی مانند، زیورآلات دست‌ساز، محصولات چرمی، فرش، سفال، نقاشی و … از محصولاتی هستند که در هر کشور با توجه به فرهنگ و تمدن آن کشور طراحی و ساخته می‌شوند و تاریخ و اسطوره‌های تاریخی را به گردشگران معرفی می‌کنند. لبنانی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، گردن‌آویز و گوشواره‌های سنتی، کیف‌پول‌هایی که با چرم مخصوص لبنانی ساخته شده‌اند، ظروف سفالی که طرح‌هایی از اساطیر لبنانی دارند از باارزش‌ترین سوغاتی‌های لبنان هستند که خاطره سفر به این کشور خارق‌العاده را برایتان زنده نگاه خواهند داشت.سوغات و صنایع دستی لبنان

قالی‌­بافی، هنری جذاب و ماندنی

قالی‌بافی هنری جذاب است که از پشم یا ابریشم یا ترکیبی از هر دو برای ایجاد فرش‌های خیره‌کننده‌ای استفاده می‌شود که خانه‌ها را گرم و آراسته می‌کند و تا سال‌ها دوام می‌آورد. این صنعت باستانی هنوز در لبنان زنده است؛ به‌­ویژه در درۀ بقاع، جایی که بسیاری از زنان ماهر به بافتن فرش و قالیچه با دست، با استفاده از ابزار قدیمی و دانش آموخته‌­شده مشغول هستند.سوغات و صنایع دستی لبنان

کارد و چنگال و ظروف نقره‌ه­ای هنری | سوغات و صنایع دستی لبنان

برای قرن­‌ها، مردم لبنان کارد و چنگال و ظروف نقره‌­ای می­‌سازند که از نظر زیبایی و ظرافت جاودانه هستند. این صنایع دستی را می‌­توان در بسیاری از مناطق لبنان، به‌­ویژه در جزین از قرن 18 مشاهده کرد.

 

هنر شیشه­‌های دستی

شیشه‌سازی و دمیدن شیشه از صنایع دستی باستانی لبنان است که از دوران فنیقی زنده نگه داشته می‌شود. این صنعت امروزه بیشتر در جنوب لبنان دیده می‌­شود و صنعتگران بسیار کمی از آن باقی مانده‌­اند.سوغات و صنایع دستی لبنان

ساخت صابون طبیعی

طرابلس یکی از اولین شهرهای لبنان بود که ساخت صابون را آغاز کرد. این کار فرایندی فشرده و در عین حال بسیار زیبا دارد. صابون­‌های سنتی از روغن زیتون تهیه می‌شوند. امروزه در بسیاری از روستاهای لبنان و همچنین در بازار خان­ال‌صابون در طرابلس، صابون‌­های سنتی با مواد و عطرهای دیگر را می‌­توانید پیدا کنید.سوغات و صنایع دستی لبنان

سفالگری

صنعت سفالگری در لبنان به زمان تمدن فنیقی بر­می­‌گردد که روغن زیتون در کوزه‌­های بلند سفالی ذخیره می­‌شد. صنایع دستی شامل تولید بشقاب، کوزۀ آب، فنجان قهوه و … بود.سوغات و صنایع دستی لبنان

 

حکاکی روی چوب سدر

یکی از چیزهایی که در فروشگاه‌های سوغات خواهید دید، چوب سدر است که روی آن متن‌های مختلف حکاکی شده است و این هدیه را به‌عنوان یک وسیله‌ی دکوری می‌توانید تهیه کنید. حتی می‌توانید متن دلخواه خود را با اسم عزیزان‌تان سفارش دهید و تحویل بگیرید. روی چوب‌ها معمولا جملات زیبا، آیات قرآن، شهرهای عربی و… می‌نویسند.

 

غذذاهای معروف لبنان

فاروج مشوی farrouj meshwi | سوغات و صنایع دستی لبنان

یکی دیگر از غذاهای اصیل لبنانی است که در بسیاری از کشور عربی نیز آنرا سرو می کنند.

این خوراک بوسیله مرغی که روی ذغال می باشد طبخ می شود و میبایست کمی آبدار باشد.

این خوراک پس از پخت کامل در کنار سبزیجات تازه و تکه ای لیوترش  و سس های مخصصو و خوشمزه ای سرو می کند.

سالاد تبوله | Tabbouleh

سالاد تبوله هم یکی دیگر از غذاهای لبنانی است که بسیار سالم و خوشمزه است. سالاد تبوله بسیار ساده و آسان است و از بلغور، گوجه، پیاز و جعفری ساتوری تهیه می شود. در آخر نیز روی سالاد روغن زیتون، آب لیموی تازه و نمک می ریزند و نوش جان می کنند. سالاد تبوله در زمانی بسیار کوتاه آماده می شود و به دلیل بلغوری که دارد می تواند حتی به عنوان شام هم مصرف شود.سوغات و صنایع دستی لبنان

هوموس Hummus

هوموس یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که در کشورهای عربی و خاورمیانه درست می شود.

پایه اصلی این غذای لذیذ نخود می باشد که بوسیله  ارده و ادویه های مخصوص مزه دار شده و طبخ می شود.

هوموس را بعنوان پیش غذا در کنار سالاد های لبنانی برای مشتریان سرو می کنند که بسیار مورد پسند مردم این کشور و همچنین توریست ها می باشد.سوغات و صنایع دستی لبنان

فاروج مشوی | farrouj meshwi | سوغات و صنایع دستی لبنان

نوعی خوراک مرغ به نام فاروج مشوی وجود دارد که در نحوه ی پخت این غذا است که باید زغال پخته شود و کمی هم آبدار باشد. فارج مشوی را با سماق طعم دار می کنند و با لیمو می خورند. مشوی در کشور های عربی غذایی کاملا جا افتاده است اما اصلیت این غذا را لبنانی می دانند.سوغات و صنایع دستی لبنان

کوفته | Kafta

کوفته لبنانی یکی از لذیذترین غذاهای لبنانی است که طعمی فوق العاده خوشمزه دارد. کوفته در واقع یک نوع کباب کوچک است که از ترکیب گوشت چرخکرده گاو، بره یا مرغ همراه با پیاز، جعفری، ادویه و خرده نان تهیه می شود. ترکیب مواد را به صورت کوفته های کوچک در می آورند و به بعد به سیخ می کشند. کوفته لبنانی را هم به صورت تنها و هم همراه با سیب زمینی و سس گوجه می خورند. البته گاهی کوفته را همراه با برنج سفید هم می خورند که شبیه به چلوکباب خودمان می شود. کوفته امروزه در ترکیه هم رواج پیدا کرده است و در رستوران های آن جا هم سرو می شود.سوغات و صنایع دستی لبنان

شاورما | Shawarma | سوغات و صنایع دستی لبنان

یکی از خوشمزه ترین غذاهای لبنانی بدون شک شاورما است که از گوشت کبابی و خرد شده تهیه می شود. البته گاهی شاورما را با گوشت مرغ هم تهیه می کنند که به آن شاورمای مرغ می گویند. برای تهیه شاورما گوشت خرد شده را با سبزیجات و سس تاهینی ترکیب می کنند و داخل نان پیتا سرو می کنند. در رستوران های لبنانی معمولا شاورما را در کنار سالاد تبوله یا سالاد فاتوش سرو می کنند که ترکیبی بی نظیر و خوشمزه می شود.سوغات و صنایع دستی لبنان

سالاد فاتوش | Fattoush

فاتوش نیز یکی دیگر از سالادهای خوشمزه لبنانی است که شهرتی جهانی پیدا کرده است. در این سالاد، ورقه های نازک نان (معمولا نان پیتا) را در روغن زیتون سرخ می کنند و وقتی ترد و برشته شد آن را خرد می کنند و به سالاد اضافه می کنند. در آخر نیز روغن زیتون، سیر رنده شده، آب لیموی تازه و نمک به ترکیبات سالاد اضافه می کنند. سالادهای لبنانی بسیار سالم و سلامت هستند و به عنوان یک سالاد رژیمی هم می تواند در نظرگرفته شود.سوغات و صنایع دستی لبنان

لحم بعجین Lahm bi ajeen

لحم بعجین غذایی لبنانی است که شباهت بسیاری به پیتزا دارد.

برای تهیه این غذا از ترکیب گوشت چرخکرده و خمیز نازوکی استفاده می شود که قابل ذکر است در ابتدا میبایست گوشت را به همراه ترکیب پیاز، نعناع و سپس با تاهینی، جعفری و رب انار مخلوط کرده و خوب طبخ نمایید.

در بسیاری از مواقع این غذا بعنوان پیش غذا سرو می گردد اما بعضی جاها نیز مردم انرا بعنوان غذایی اصلی میل می نمایند.سوغات و صنایع دستی لبنان

این غذا در کشور لبنان در ابعاد و اندازه و اشکال مختلفی طبخ شده و خورده می شود.

ماهی آجیل fish rice and nuts

غذایی لذیذ می باشد که در کشور لبنان و کشور های عربی و خاورمیانه این طبخ می گردد.

این غذا مخصوصا” در میان توریست ها دارای محبوبیت بسیاری است و برای تهیه آن ابتدا برنج را می پزند و سپس با ترکیب خلال بادام و آجیل پخته می شود و در انتها روی آن با تکه های ماهی تزئین می شود.

بال سماقی یا موسخان Musakhan | سوغات و صنایع دستی لبنان

غذایی است محبوب در کشور لبنان که بوسیله بال و یا ران مرغ پخته می شود.

برای تهیه این غذا ابتدا بال مرغ و ران مرغ را با سماق فراوان و آب لیمو طعم دار می کنند و سپس در روغن سرخ کرده و یا کبابی می کنند. سوغات و صنایع دستی لبنان

 

مطالب مرتبط
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد