سوغات و صنایع دستی گرجستان

در این مطلب می خواهیم راجع به سوغات و صنایع دستی گرجستان بگوییم. گرجستان یکی از کشورهایی است که در سر حد آسیای غربی و اروپای شرقی قرار داشته و سعی می کند تا به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا شناخته شود. این کشور در شرق دریای سیاه واقع شده و به عنوان یکی از جذاب ترین کشورهای توریستی در جهان شناخته می شود.سوغات و صنایع دستی گرجستان

گرجستان دارای اقلیمی خاص و متنوع است به گونه ای که در زمانی خاص از سال شاهد انواع آب و هوا در بخش های مختلف این کشور هستید. در حالی که در سواحل دریای سیاه هوای تابستانی حکم فرماست، کوهستان ها پر از مه غلیظ است که باعث رویش علف ها و گل های بهاری می شود. کوه های قفقاز معمولا پوشیده از برف هستند و آب و هوایی سرد در آن مناطق حکمفرماست. تعداد دریاچه های گرجستان خیلی چشم گیر نیست و اصولا نقشی در تعیین آب و هوای گرجستان ندارند معروفترین دریاچه این کشور دریاچه لیسی است که در محدوده شهری تفلیس قرار دارد و چهره ای زیبا به این منطقه داده است.

گرجستان یکی از زیباترین و توریستی ترین کشورهای جهان است که هر ساله گردشگران زیادی را از سر تا سر جهان، جذب خود می کند. از هر چه که در سفرهای تفریحی بگذریم از خرید سوغاتی نمی توان گذشت.

سوغات و صنایع دستی گرجستان چورچخلا

چورچخلا نوعی شیرینی شبیه باسلوق محلی است. چورچخلا سوغات گرجستان  به شکل شمع براق و کشیده  و بسیار خوشمزه در رنگ‌های متنوع تهیه می‌شود. برای تهیه این شیرینی از انواع مغز‌ها از جمله گردو، فندق، بادام و … استفاده می‌کنند. به این صورت که مغز‌ها را به نخ می‌کشند.
سپس آن‌ها را در آب انگور یا آب میوه‌های دیگر می‌خوابانند. در نهایت این نخ‌ها را به صورت سوسیس درآورده و صبر می‌کنند خشک شود‌ بنابرین به همین راحتی شیرینی یا در واقع آبنبات چورچخلا آماده خوردن می‌باشد. این نوع شیرینی بسیار خوشمزه را می‌توان به عنوان سوغات گرجستان خریداری کنید. همچنین به سادگی قادر خواهید بود آن را درست کنید و از طعم فوق‌العاده آن لذت ببرید. چورچخلا یکی از بی‌نظیر‌ترین سوغات‌های گرجستان است که کمتر کسی می‌تواند از آن بگذرد.

کانتسیسوغات و صنایع دستی گرجستان

یکی از سوغاتی‌های مهم که در واقع جزو صنایع دستی گرجستان به شمار می‌آید کاتنسی است. کانتسی یک ظرف نوشیدنی می‌باشد که از شاخ گاو، بز و قوچ نر ساخته می‌شود. این ظرف با استفاده از طلا و نقره تزیین شده و روی آن را با نوشته حکاکی میکنند تا زیبا‌تر جلوه دهد. این وسیله در گذشته کاربرد بیشتری داشت اما امروزه فقط به عنوان یک وسیله تزئینی یا نمادین از آن استفاده می‌شود. کانتسی نیز انتخاب مناسبی به عنوان سوغاتی خواهد بود زیرا ظاهر جالب و زیبایی دارد.

دیوارکوب ها با نقاشی های گرجی از زیباترین صنایع دستی گرجستانسوغات و صنایع دستی گرجستان

دیوارکوب ها از دیگر وسایل تزیینی و سوغاتی های کشور گرجستان است که بر روی آن ها نقاشی هایی از شهرهای گرجستان یا جاذبه های گردشگری و تاریخی این کشور، کشیده شده است.

کلاه های پشمی پاپاخی ( PAPAKHI) از معروف ترین صنایع دستی گرجستان

نام پاپاخی کشور گرجستان، از پاپاخ ترکی گرفته شده است که به معنی کلاه می باشد. این کلاه از جنس پشم گوسفندان گرجستانی است که اغلب بومیان این کشور، از آن استفاده می کنند و از معروف ترین سوغاتی های این کشور می باشد.

سوغات و صنایع دستی گرجستان خنجر گرجی

خنجر گرجی یک فلز تیز بوده که دو لبه داشته و از فرهنگ اصیل گرجستان نشأت می‌گیرد. این خنجرهای تیز بیشتر به عنوان یک کادو یا وسیله زینتی طراحی می‌شوند. بازارهای شهر تفلیس پر از فروشندگانی است که خنجر طراحی ‌شده می‌فروشند و آن‌ را خانجالی می‌نامند.

تمام طرحهایی که روی خانجالی‌ها دیده می‌شوند حاصل کار دست هستند و به همین علت ارزش بالایی دارند.

این سوغاتی بیشتر برای افرادی است که میان‌سال هستند یا به اشیاء جنگی قدیمی علاقه‌ دارند. البته توجه نمایید که خنجر گرجی بسیار تیز ساخته می‌شود و می‌تواند خطرناک نیز باشد.

پنیر گرجی

قسمت خوشمزه سفر که می‌توانید آن را به عنوان سوغات گرجستان به خانه ببرید پنیر آن است. پنیر گرجی به دلیل نحوه درست‌ کردن آن طعم بسیار متفاوت و دل‌چسبی نسبت به پنیرهای دیگر دارد. شکل ظاهری این نوع پنیر گرد بدون لبه سفید و با اندازه‌ای نسبتاً بزرگ است. شما می‌توانید پنیر گرجستان را که سرشار از ویتامین‌ها بوده در وعده صبحانه میل کنید. این پنیرها سفت هستند و در تهیه غذاها نیز مصرف می‌شوند و طعم و عطر فوق‌العاده‌ای به آن‌ها می‌دهند.سوغات و صنایع دستی گرجستان

این نوع پنیر با روش‌های قدیمی و سنتی از سال‌های دور در گرجستان تهیه می‌شود. امروزه کمتر از روش سنتی در تهیه پنیر گرجی استفاده می‌کنند؛ زیرا مغازه‌ها و بازار گرجستان پنیر دودی مرغوب را می‌فروشند که از نظر طعم با روش سنتی تفاوتی ندارد. حتی بعضی از این مغازه‌ها روش تهیه پنیر را به خریداران نشان می‌دهند. یکی از نکاتی که باید حین خرید پنیر گرجستان به آن دقت داشته باشید، تازگی پنیر بوده که از اهمیت خاصی برخوردار است. نگران خراب‌ شدن پنیر تا پایان سفرتان نباشید چرا که به دلیل روش تهیه آن، دارای ماندگاری طولانی خواهد بود.

ادویه‌ های گرجستان

ادویه برای ما قسمتی از مزه غذاها را تشکیل می‌دهد که باید از آن‌ها استفاده شود تا غذاها علاوه بر مزه، عطر فوق‌العاده‌ای داشته باشند. گرجستان برخی از ادویه‌هایی را داشته که در هر جایی یافت نمی‌شوند و تنها در بازارهای این کشور وجود دارند. این نوع از سوغات کم‌ترین فضا را در ساک دستی اشغال می‌کند و می‌تواند گزینه راحتی برای گردشگران به حساب آید. Hmeli suneli یا خملی سانلی ادویه معطر و خوش‌بوی گرجستان بوده که ترکیبی از گیاهان معطر است. این گیاهان شامل شوید، ریحان، مرزنجوش، جعفری، گشنیز، برگ بو، کرفس، زعفران، نعنا، آویشن، فلفل قرمز، زوفا و فلفل سیاه می‌شود.سوغات قطر

استفاده از این ادویه در غذاها با توجه به بوی ناب آن حسی تازه به شما خواهد داد که در هیچ جای دنیا مثل آن را تجربه نکرده باشید. شاید مزه این ادویه با غذاهای گرجی را در رستوران‌های آن تجربه کنید. ادویه‌های دیگری هم در بازارهای گرجستان وجود دارند که می‌توانید با تست ‌کردن آن‌ها را خرید نمایید. خملی سانلی می‌تواند بهترین هدیه و سوغاتی به مادرانی باشد که تمایل دارند از سبزی‌های معطر در غذاهایشان استفاده نمایند.

سوغات و صنایع دستی گرجستان جواهرات

سوغات و صنایع دستی گرجستان1

قسمت جذابی که در سفر بیشتر به چشم خانم‌ها می‌آید زیورآلات و جواهرات آن منطقه است. گرجستان با به‌کارگیری فلزاتی مانند نقره و با استفاده از فرهنگ و سنت غنی خود جواهرات خاصی را تولید می‌نماید. این جواهرات به عنوان جزئی از صنایع دستی گرجستان به کشورهای دیگر نیز صادر می‌گردند. این جواهرات ظاهری امروزی و پسندیده دارند که هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کنند. گفتنی است تمام سبک‌های جواهرات نقره، با دست تهیه می‌شوند و در میان آن‌ها عتیقه‌های این کشور نیز به فروش می‌رسند. بهترین مکانی که می‌توانید جواهرات را خریداری کنید بازارهای تفلیس خواهند بود.

سوغات و صنایع دستی گرجستان رومیزی سنتیسوغات و صنایع دستی گرجستان

رومیزی سنتی گرجستانی، پارچه‌هایی با جنس هستند که به طرح‌های متنوع در بازارهای آن به فروش می‌رسند. برخی از این رومیزی‌ها طرحی مشابه ترمه ایرانی دارند و در عین سادگی شیک و کاربردی هستند. کاربرد رومیزی‌های گرجستانی در خانه‌هایی که دیزاین سنتی داشته‌اند بیشتر به‌ چشم می‌خورد. رنگ‌های جذابی که در رومیزی گرجستانی دیده می‌شوند گردشگران را به‌وجد می‌آورند که یکی از آن‌ها را روی میز ناهارخوری خود داشته باشند. طرح بعضی از این رومیزی‌ها برگرفته از تاریخ، تمدن و فرهنگ این کشور بوده که یک نماد به ‌شمار می‌روند.

مربا

میوه‌هایی خاصی هستند که در گرجستان از آن‌ها مربا تهیه می‌نمایند. مزه این مرباها به قدری خاص و متنوع بوده که تا سال‌ها از یاد شما نخواهد رفت. میوه‌هایی وجود دارند که تنها در گرجستان یافت می‌شوند و مربای آن‌ها در عین خوشمزه‌گی، دست نیافتنی خواهند بود. این میوه‌ها مانند مخروط درخت کاج، گیلاس سفید و فیجوا مربایی با طعم‌های متفاوت حاصل می‌کنند. مربای عجیبی در کشور گرجستان از گردوی تازه تهیه می‌گردد. این مربا رنگی تیره داشته و بسیار معروف است. برای درست‌ کردن مربای گردو روش‌های مختلفی را گفته‌اند اما همگی به یک مزه احساس خواهند شد.

تهیه این نوع مربا در فصولی انجام می‌شود که میوه گردو هنوز پوسته سفت تشکیل نداده و نرم است. تلخی  این میوه‌ها را پس از چیده‌ شدن با روش‌های مخصوص، طی چند مرحله می‌گیرند. یکی از روش‌های گرفتن تلخی گردو این است که آن‌ را در مخلوط آب و آهک قرار دهند. طعم مربای گردو شبیه به مربای آلبالو است. بازارهای شهر تفلیس و شهرهای دیگر گرجستان این مربا‌های خوش‌رنگ را عرضه می‌کنند.

روسری و لباس های بافت گرجستانسوغات و صنایع دستی روسیه

روسری و لباس‌های بافت گرجستان به روش سنتی و با دست تهیه می‌شوند و به همین دلیل ارزشمند هستند. اغلب گردشگران خانم شیفته طرح و رنگ‌های به کار رفته در این روسری‌ها می‌شوند و حتماً یکی از آن‌ها را به عنوان قسمتی از فرهنگ گرجستان با خود به عنوان سوغات می‌برند. روسری و شال‌های بافت جدا از زیبایی که دارند، می‌توانند فرد را در برابر سرما حفظ کنند و این نکته قابل توجه در خرید آن‌ها است. این نوع سوغاتی برای هر سلیقه‌ای مناسب بوده و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داد.

سوغات و صنایع دستی گرجستان نوشیدنی های گرجستان

گرجستان نوشیدنی‌ و دم‌نوش‌های نابی دارد که باید حتماً از آن‌ها بنوشید تا طعم طبیعت را احساس نمایید. آب معدنی برجومی گرجستان یکی از این نوشیدنی‌ها است که گردشگران در سفر به شهر برجومی از آن می‌نوشند. این آب معدنی که از آب دریا تأمین می‌شود خواص درمانی داشته و از کلرید سدیم و ید تشکیل ‌شده است. همچنین حمام‌های مخصوصی در این شهر به‌وجود آمده‌اند تا گردشگران در آب معدنی با خواص درمانی آب‌تنی کنند.سوغات و صنایع دستی گرجستان

چای گرجی در غرب گرجستان نزدیک به دریای سیاه کشت می‌شود. مردم گرجستان این چای را در میهمانی‌ها و مراسم خاصشان سرو می‌کنند. چاچا نوشیدنی محبوب گرجستانی‌ها بوده که طعمی ترش دارد و به ودکای گرجی نیز معروف است. این نوشیدنی به ‌قدری شهرت داشته که توسط این کشور به سایر کشورهای دیگر صادر می‌گردد. چاچا از انگور رکاتسیتلی که در شرق این کشور رشد می‌کند تهیه‌ شده و در بطری‌های مخصوص شیشه‌ای به فروش می‌رسند.

سوغات و صنایع دستی گرجستان دیوارکوب های گرجستان

میان خرید صنایع ‌دستی گوناگون گرجستان، وسایل تزئینی و زینتی متنوعی دیده می‌شوند. این وسایل برای زیباسازی فضای داخلی خانه مناسب بوده‌اند و یکی از بهترین آن‌ها دیوارکوب‌های گرجستانی هستند. این دیوارکوب‌ها از این نظر که طرح‌های سنتی قدیمی دارند گردشگران را تشویق به خرید کرده‌اند. برخی از دیوارکوب‌ها از طرحی از تاریخ این کشور تشکیل شده‌اند و رشادت‌های قهرمانان گرجستان را به رخ می‌کشند.سوغات و صنایع دستی گرجستان

سایر صنایع دستی و سوغات گرجستان

سراسر گرجستان بسته به محصولاتی که تولید می‌کنند دارای سوغات و صنایع ‌دستی متفاوتی هستند. کشمش و لواشک‌های رنگارنگ گرجستانی برای افرادی که به میوه‌های خشک علاقه‌ دارند جالب خواهند بود. این لواشک‌ها به این‌ علت که از میوه‌های مفید تهیه‌ شده‌اند، از مواد مقوی به حساب می‌آیند. سفال ماده‌ای است که از آن وسایل متنوعی می‌توان ساخت. برخی از این وسایل مانند لوازم تزئینی و کوزه‌های گرجستانی شاید بهترین سوغات از خاک گرجستان باشند. سایر صنایع دستی و سوغات گرجستان عبارتند از:

  • تسبیح چوبی
  • آسیاب دستی
  • صندوق زیورآلات تزیینی
  • مگنت‌های یخچال

سوغات و صنایع دستی گرجستان فرش های گرجستانپارچه و سوغات و صنایع دستی گرجستان

مردم گرجستان با توجه به فرهنگ اصیل خود فرش‌های سنتی با طرح‌های قدیمی تولید می‌کنند. فرش گرجی از نظر طرحی که دارد متنوع است و بسته به هر سلیقه‌ای تهیه می‌شود. اکثر این فرش‌ها با طرح‌های هندسی لوزی، مربع و مثلث طراحی شده‌اند که از شباهت زیادی به فرش‌های قدیمی ایرانی برخوردارند. این صنایع‌ دستی برای فضاهای سنتی و کلاسیک مناسب خواهد بود. عمده رنگی که در بافتن این فرش‌ها به چشم می‌خورد رنگ قرمز بوده که در نقوش حیوانات و گیاهان روی آن نیز در معرض نمایش قرار گرفته‌اند.

تزئینی های گرجستان از بهترین سوغات کشور گرجستان

کلاه های پشمی، تسبیح های چوبی، صندوق های تزئینی و آسیاب های دستی و مگنت های یخچال هم از سوغاتی های رایج در گرجستان هستند. جوراب های پشمی، کلاه ها و روسری های پشمی از سوغاتی های گرجستان هستند. عکس زیر از خیابان روستاولی در نزدیکی ایستگاه مترو روستاولی و روبه روی مک دونالد گرفته شده است.

پارچه و رومیزی گرجستانی

پارچه‌های گرجستانی به زیبایی هر چه تمام‌تر طراحی شده‌اند و بیانگر فرهنگ این کشور هستند. این پارچه‌ها به عنوان یکی از سوغاتی های گرجستان محسوب شده و در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون وجود دارند.

 

سوغات و صنایع دستی گرجستان روسری‌های پشمی و دستبافت

روسری‌های دستبافت گرجستان نیز در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید شده و می‌توانند به عنوان هدیه و سوغاتی گرجستان در نظر گرفته شوند.

چاچا گرجستانسوغات و صنایع دستی گرجستان

چاچا یکی از معروف‌ترین نوشیدنی‌های گرجستان است که به دلیل شهرت آن به سایر کشورها نیز صادر می‌شود. شما می‌توانید این نوشیدنی را در بسیاری از فروشگاه‌های معمولی کشور گرجستان خریداری نمایید.

مرباهای وسوسه انگیز

مرباهای محلی مخصوص کشور گرجستان سوغاتی دیگری است که هرگز نباید از آن غافل شد. این مرباها عطر و طعم وسوسه انگیزی دارند و بدون شک هر فردی عاشق آنها خواهد شد؛ مرباهایی که شاید تا به حال در مورد آنها نشنیده باشید ولی بعد از یک بار چشیدن این مرباها، وسوسه خوردن آنها شما را رها نخواهد کرد. مرباهای محلی خاص کشور گرجستان شامل مرباهای فیجوا، گیلاس سفید، گردو، و مخروط کاج هستند که طعمی فوق العاده دارند. اگر شما نیز همانند خیلی از افراد به خوردنی‌های خوشمزه و وسوسه کننده علاقه دارید، به هیچ عنوان این مرباها را از دست ندهید.

بهترین مکان برای خرید سوغاتی و صنایع دستی گرجستان کجاست؟

همان طور که اشاره نمودیم نقطه به نقطه ی خیابان های این کشور، از بازار میدانی تفلیس در شهر قدیمی تفلیس گرفته تا دست فروش ها و مغازه های معروف خیابان های تفلیس مثل خیابان های روستاولی، لسلیدزه، خیابان نزدیک میدان آزادی، شاردنی تفلیس، مرجانیشویلی و آقماشنبلی، مشغول فروش صنایع دستی این کشور هستند. یک بازارچه زیر زمینی است که علاوه بر فروش صنایع دست ساز و خاص گرجستان، محصولات دیگه این کشور مثل انواع ادویه های گرجی، سس های جالب و خاص، صنایع دستی و اشیا عتیقه، زیور آلات دست ساز، چای های طعم دار و انواع پنیرهای گرجی رو می تونید اینجا پیدا کنید.
حتی اگر قصد خرید هم ندارید، بهتون پیشنهاد می کنم که حتما سری به این بازارچه زیبا بزنید و حال و هوای جالبش رو ببینید.

منبع: بیتوته

مرکز خرید لیلو سوغات و صنایع دستی گرجستانسوغات و صنایع دستی گرجستان

مردم محلی مرکز خرید لیلو Lilo Market را دوست دارند زیرا در اینجا شما می توانید به معنای واقعی کلمه همه چیز را پیدا کنید از فرشهای بیش از حد کهنه تا لوازم الکترونیکی بسیار جدید Lilo Mall محل است که شما می توانیدهر چیزی را  ارزان تر از شهر خرید نمائید بازار لیلو در 7 منطقه مختلف بر اساس محصولات مانند پارچه، مبلمان، لوازم خانگی و غیره سازماندهی شده است و بازار لیلو تفلیس یکی از مراکز خرید قدیمی و ارزان و همچنین سنتی پایتخت گرجستان میباشد.معجونی از اجناس البسه و لباس و پارچه و منسوجات لباسی،عطر و ادکلن مردانه و زنانه، کیف و کفش و لوازم الکترونیکی از ملیت های مختلف ترکی،روسی،چینی ،ایرانی در این بازار نه چندان مدرن و شیک با قیمت مناسب به فروش میرسدودراین بازار باید از هنر چانه زنی استفاده نمائید.

تفلیس مال Tbilisi Mall

تفلیس مال انتخاب اکثرا مسافران تور گرجستان در قفقاز جنوبی می باشدهمانند تمام پروژه های گروه راکن RAKEEN ، تفلیس مال دارای معماری نوآورانه( ترکیب محیط زیست سبز  با زیستگاه انسانی)می باشد. که منعکس کننده فرهنگ و خواسته های معاصر کشور گرجستان است.چرا که پس از آتش سوزی که در تفلیس مال اتفاق افتاده این مرکز خرید مجدا با اصول جدید و تکیه بر امنیت معماری و بازسازی شد.موقعیت قرار گیری در  کیلومتر 16 جاده تفلیس باتومی میباشد.یکی از نکات این مرکز خرید استفاده از الگو های فصلی میباشد و نمای زیبای به مرکز خرید با درختان و گیاهان میدهد ترتیب گل ها در ماه های بهار، تابستان، پاییز و زمستان متفاوت است.نزدیک به سه هزار جای پارک نیاز شما را تقریبا برآورده مینماید تا با خیال راحت از برندهای معروف کیف و کفش و لباس بخرید.مانند تمام مراکز خرید خوب دنیا شهر بازی،سینما چند بعدی و فود کورت دارد. تفلیس مال  تقریبا 4 طبقه را با با  72.000 متر مربع شامل یک هایپر بزرگ 15.000 متری و یک مرکز سرگرمی 1000متر مربع است.

خلاصه ای از تاریخ گرجستان

اگر به تاریخ گرجستان دقت نماییم سراسر جنگ است که برای بقای خود در برابر همسایگان محسوب می‌شود. اینطور که نشان می‌دهد این کشور در بین جنگ و خونریزی می‌تواند دوره‌های کوتاهی از صلح را در نظر بگیرد. گرجی‌ها در اواخر قرن ۱۲ و همینطور اوایل قرن ۱۳ به اوج رسیده است زمانی که مغول‌ها به این کشور حمله کردند این عصر طلایی به پایان رسیده است.

در اواخر قرن ۱۸ پادشاه ارکل دوم یک معاهده حیاتی با کترین کبیر روسیه امضا کرد به این ترتیب تمامی مناطق کشور گرجستان به امپراتوری روسیه ملحق شد.سوغات و صنایع دستی گرجستان

گرجستان در سال ۱۹۱۸ تا زمان جمله ارتش سرخ در سال ۱۹۲۱ به استقلال کوتاهی رسید. در سال‌های ۱۹۳۰ الی ۱۹۴۰ پاکسازی کشور از دست جاسوسان صورت می‌گیرد به طوری که تعداد زیادی از مردم این کشور کشته می‌شوند. آشوب و تنش تا سال ۱۹۸۹ در کشور گرجستان ادامه دار شد. در سال ۱۹۹۱ یک رفراندوم برگزار شد که اکثریت مردم میل به استقلال از جماهیر وروی داشتند. به این ترتیب دولت در وضعیت نامنظم قرار گرفت. در نظر داشته باشید که کشور گرجستان پس از خلاصی از اتحادیه جمهور شوروی در دو دهه گذشته باز هم درگیر جنگ‌های آبخازیا شد.

 

نماد کشور گرجستان

نشان ملی کشور گرجستان، مردی است سوار بر اسب سفید که جرجیس مقدس نام دارد. این شهید که در قبل از زمان ظهور اسلام زندگی می‌کرده، یک شهید مسیحی است که نماد کشور اوراسیایی گرجستان محسوب می‌شود.سوغات و صنایع دستی گرجستان

 

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد