هدیه برای افراد مذهبی

همانطور که در مقاله روانشناسی هدیه دادن خواندیم برای تهیه هدیه برای هر فرد باید به شخصیت و ویژگی ها آن فرد توجه کنیم. ویا اگر در مراسم ها و اعیاد مذهبی قصد خرید هدیه برای افراد مذهبی دارید این مطلب را دنبال کنید.هدیه برای افراد مذهبی

از عید قدیر، قربان، غدیر خم، شعبان، فطر گرفته تا مراسم‌های ماه محرم و رمضان. در این اعیاد اگر مراسمی می‌گیرید، بهتر است که با بهترین هدیه مذهبی؛ مهمانان خود را خوشحال کنید. بسیاری از سازمان‌ها نیز اعیاد و شهادت‌های مختلف را گرامی می‌دارند و در سالن‌های همایش خود، مراسم خاص آن مناسبت را اجرا می‌کنند. در این راستا خوب است با بهترین و کاربردی‌ترین هدایای مذهبی آشنا شوید تا یک مراسم تمام و کمال داشته باشید.تا هدیه ای مناسب او تهیه کنیم. در این مقاله می خوهیم درباره خرید هدیه برای افراد مذهبی بگوییم.

هدیه برای افراد مذهبی | لباس های مذهبی

در بازار ، انواع بسیاری از لباس های مردانه و زنانه مثل تیشرت و یا روسری هایی را می بینیم که روی آن ها طرح و نقش مذهبی و فرهنگی چاپ شده است که چنانچه در فکر خریدن هدیه برای افراد مذهبی و معتقد هستید می توانید یکی از صدها مدل زیبای آن ها را خریداری کنید.هدیه به افراد مذهبی

هدیه برای افراد مذهبی | انگشتر های سنگی

همان گونه که میدانید مانند احادیث خیلی از امامان ، استفاده از انگشترهای سنگی به ویژه در مردان، مستحب است و سبب زیبایی و زینت مردان می شود . چنانچه هزینه تهیه یک انگشتر اصل در زمان خرید کادو مذهبی قدری امکان دارد گران باشد ، ولی به نظر خیلی از مشتریان ما ، انگشترهای سنگی یکی از بهترین ایده ها در این مورد است .هدیه به افراد مذهبی

هدیه برای افراد مذهبی | جانماز گلدوزی؛ اولین و بهترین هدیه مذهبی

اگر بخواهیم بهترین هدیه مذهبی را معرفی کنیم باید به جانماز‌های دست دوز اشاره کنیم. جانماز‌های خاص گلدوزی شده که با هنر دست هنرمندان ایرانی به منصه ظهور رسیده‌اند از خاص‌ترین هدایای مذهبی هستند. جانماز‌هایی که دارای جای مخصوص هستند، علاوه بر زیبا بودن بسیار کاربردی نیز می‌باشند.

سجاده گلیمی (احرامی)

سجاده گلیمی و یا احرامی هدیه ای مناسب برای افراد مذهبی و دوستدار هنر است. در مجموعه دوراونتاش انواع سجاده گلیمی یا احرامی با طرح و رنگ مختلف موجود است. دوراونتاش تولیدکننده محصولات صنایع دستی در خوزستان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان احرامی در سراسر ایران است.

برای دیدن نمونه های مختلف احرامی دستباف روی تصویر کلیک کنید 
احرامی دستباف

پک آماده مذهبی

پک‌های آماده هدایای سازمانی، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اعیاد و هدایای مذهبی است. اگر سازمان خاصی دارید که می‌خواهید بهترین هدیه مذهبی برای کارکنان خود تهیه کنید، در ابتدا انواع پک هدایا را بررسی کنید. این پک هدایا بسیار کاربردی هستند؛ لذا در اعیاد مذهبی می‌توانید آن‌ها را هدیه دهید. چند نمونه از این بهترین هدیه مذهبی را بررسی می‌کنیم:

  • پک هدیه‌ی کلاسیک که یک تابلو فرش دستبافت نفیس با قاب برنجی است، یک هدیه آنتیک مذهبی می‌تواند باشد. کاور روی جعبه این هدیه نیز می‌تواند لوگوی شرکتتان باشد.
  • پک هدیه دمنوش شامل یک لیوان دمنوش و یک قوطی دمنوش است. نوع دمنوش این پک را می‌توانید مشخص کنید.
  • پک هدیه مدیران یکی دیگر از گزینه‌های مطلوب برای هدایای مراسم‌های مذهبی است. این پک شامل یک باکس شیشه‌ای دمنوش است که امکان قرار دادن دمنوش‌های مختلف در این باکس وجود دارد.
  • پک هدیه آرامش که یکی از پرطرفدارترین پک‌های هدایای سازمانی است، از دیگر انتخاب‌های شما برای بهترین هدیه مذهبی می‌باشد. این پک شامل عود سوز کلبه، یک عدد اسماج و همچنین یک ماگ قهوه می‌باشد. در ادامه با سایر انواع بهترین هدیه مذهبی آشنا می‌شویم.هدیه به افراد مذهبی

تسبیح

امروزه با پیشرفت صنعت تسبیح سازی در کشور ، شاهد تولید و فروش انواع مدل های تسبیح مردانه در بازار هستیم که میتوانید یکی از آن ها را به عنوان هدیه کادو دهید. از فواید خریدن این کالا میتوان به این مسئله اشاره نمود که به جز آنکه که مورد پسند دوست شما قرار میگیرد ، بلکه شما هم در ثواب ذکر گفتن او شریک خواهید شد. هدیه به افراد مذهبی

جاعینکی؛ کاربردی و نیاز همه

در خرید هدایای سازمانی، بهتر است آیتم‌هایی را تهیه کنید که اغلب افراد به آن نیاز دارند. برای مثال بسیاری از افراد عینک می‌زنند و به جاعینکی نیاز دارند. اما افراد غیر عینکی هم عینک آفتابی دارند و در نتیجه به یک جای عینک نیاز دارند.

تابلوفرش های نفیس منحصر به فرد

اگر می‌خواهید هدیه‌ای نفیس و جذاب برای مراسم‌های مذهبی تهیه کنید، تابلو فرش‌های دستبافت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این تابلو فرش‌ها، قدمتی طولانی دارند. این تابلوها را می‌توانید به مدیران سازمان هدیه بدهید و یکی از زیباترین و بهترین هدیه مذهبی محسوب می‌شود.

هدیه به افراد مذهبیتابلو فرش چوبی

تابلو فرش‌های چوبی یکی دیگر از هدایای نفیس و بهترین هدیه مذهبی هستند که می‌توانید به عنوان بهترین هدیه مذهبی زیبا آن را به افراد بدهید. جذابیت این تابلو فرش‌ها به طراحی‌های روی آن‌ها می‌باشد. تمامی نقش و نگارهای این تابلو‌ها با دست طراحی شده‌اند و یک هدیه کاملا دست ساز و نفیس می‌باشند.

انواع ظروف و اکسسوری مسی

یکی دیگر از هدایای جذاب برای مراسم‌های مختلف و بهترین هدیه مذهبی؛ انواع ظروف و اکسسوری‌های مسی هستند. شمع مسی، گلدان مسی، شمعدان مسی و کاسه‌های مسی از هدایای زیبای مذهبی می‌باشند. وسایل و ظروف مسی همیشه از پر طرفدارترین‌ها هستند و می‌توانند یک هدیه عالی باشند که به عنوان بهترین هدیه مذهبی انتخاب می‌شوند.هدیه به افراد مذهبی

ساعت های رومیزی با طراحی زیبای مذهبی

ساعت یکی از پراستفاده ترین ابزار برای تمام افراد است. به شیوه ای که هر یک از ما حداقل یک ساعت از نوع دیجیتالی جدید یا انواع قدیمی همیشه همراه خودمان داریم.

 

ساعت‌های رومیزی مذهبی ترکیبی از صنعت مدرن و مذهبی هستند و به‌خوبی می‌توانند به عنوان یک هدیه مذهبی در نظر گرفته شوند.

 

در طراحی این ساعت‌ها آیات قران یا اسامی متبرک ائمه بر روی چوب کنده‌کاری و طراحی شده‌اند. این ترکیب زیبا با دکوراسیون‌های چوبی به خوبی هماهنگ است.

کاشی هفت رنگ با اسما خدا و ائمه

سردر خانه‌های قدیمی، طاقچه خانه مادر بزرگ‌ها، طرح‌های دیواره‌های بناهای تاریخی و مساجد، همیشه کاشی‌هایی منقش به اسما الهی و یا ائمه اطهار وجود دارد.

 

کاشی‌های هفت رنگ قدمت بسیاری در صنایع دستی ایران دارند. تا آنجا که می‌توان ریشه این هنر یعنی آجرپزی را در هفت هزار سال پیش بررسی کرد. قبل از شایع شدن تولید و استفاده از کاشی هفت رنگ معمولا ایرانیان از آجرهای بدون لعاب برای تزئین بناهای خود استفاده می‌کردند.

 

پیشینه کاشی هفت رنگ و کاشی‌های لعاب دار را باید از دوره هخامنشی مورد بررسی قرار داد. هرچند استفاده تا زمان دوره سلجوقی‌ها کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

 

هنر کاشی کاری هم مثل خیی از رشته‌های هنر در دوره صفویه به اوج بلوغ خود رسید و تا امروز نیز هنوز هم متداول است.

 

کاشی‌های مذهبی با بسته بندی‌های فاخر هم از جمله محصولاتی هستند که شما می‌توانید در ایام و مناسبت‌های مذهبی به افرادی که علاقه‌مند هستید هدیه بدهید.

کتاب قرآن مجید و یا کتاب های دینی

از آنجا که افراد دینی و معتقد همیشه به دنبال پیدا کردن حقیقت هستی هستند، مطالعه را بسیار مهم می دانند. به همین علت می توانید با خرید یک جلد کلام الله مجید و یا کتب های دینی – فلسفی علاوه بر افزایش دانش آنان ، آن ها را از دریافت یک کادو با ارزش خوشحال کنید.

خرمای زاهدی از هدایای مذهبی خلاقانه پرطرفدارهدیه برای افراد مذهبی

یکی از بسته‌های پرطرفدار از مجموعه هدایای مذهبی خلاقانه برای ایام ماه مبارک رمضان، بسته خرمای زاهدی در حصیر است

این بسته جذاب می‌تواند انتخابی خاص در تهیه هدیه برای سالمندان به ویژه پدربزرگ و مادربزرگ‌های شما باشد.

حصیربافی یکی از هنرهای متداول در ایران است. شهرهای مختلف، بنا به گیاهانی که در آن منطقه وجود دارد، گونه‌های مختلف حصیربافی را به انجام می‌رسانند.

حصیر بافی در خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، مازندران و رشت رایج است. حصیر مورد استفاده در بسته باریا، هنر مردمان دیار سیستان و بلوچستان است. مردان و زنانی که بدون هیچ ابزار خاصی، اقدام به تولید محصولاتی زیبا از برگ و ساقه درختان می‌کنند.
خرمای زاهدی نیز یکی از گونه‌های پرطرفدار خرما در ایران است که با وجود طعم شیرین آن برای بیماران دیابتی مناسب است.

هدایای مذهبی خلاقانه چه ویژگی‌هایی دارند؟

همان طور که می‌دانید، خلاقیت عنصر اصلی برای تهیه و خرید گیفت تبلیغاتی می باشد. در مورد هدایای مذهبی نیز این مسئله صدق می‌کند. نکته مهمی که در مورد این نوع از هدایا وجود دارد، تم مذهبی و معنوی آن‌ها است. بنابراین نمی‌توان صرفا براساس سلیقه خود هر نوع هدیه‌ای برای این مناسبت تهیه کرد. در ادامه به بررسی مهم‌ترین ویژگی هدایای مذهبی خلاقانه خواهیم پرداخت تا به آسانی بهترین موارد را برای مناسبت‌های مختلف تهیه کنید:

  • سادگی، اولین ویژگی هدایای مذهبی مناسب

این نوع از هدایا در مناسبت‌هایی ارائه می‌شوند که بیشتر به معنویات و عقاید افراد ربط دارند. با توجه به اینکه در دین اسلام به سادگی اهمیت داده می‌شود، بهتر است برای چنین مناسبت‌های مذهبی هدایای ساده در نظر بگیرید. در واقع هدایای پر زرق و برق به هیچ عنوان هدیه مناسبی برای این مناسبت‌ها نیستند.

  • تم معنوی

دومین ویژگی این هدیه‌ها تم معنوی آن‌ها است. مهم نیست هدیه‌ای کاربردی تهیه می‌کنید یا هدیه‌ای دکوری، در هر صورت باید فضای معنوی هدیه مشخص باشد. برای مثال می‌توانید مواردی کاربردی مانند مشک یا تسبیح تهیه کنید. همین طور هدایایی با جنبه تزئینی مانند جاقرآنی نیز برای چنین روزهای خاصی مناسب هستند.

  • بسته بندی مناسب

همانند تمام انواع هدایا، در هدایای معنوی نیز لازم است بسته‌بندی‌های مناسبی را در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید که نباید به دنبال جعبه های بسیار لوکس باشید، بلکه بهتر است مواردی مانند هارد باکس‌ها یا بسته‌های چوبی تهیه کنید.

مناسبت‌های مختلف برای ارائه هدایای مذهبی خلاقانه

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد در مناسبت‌های معنوی مختلف می‌توانید نسبت به تهیه هدیه‌های مذهبی اقدام نمایید. چنین مناسبت‌ها خود شامل اعیاد و عزاداری‌ها می‌شوند. کاملا بدیهی است که تهیه هدایای مناسبتی در اعیاد که روز نشاط مسلمانان، مناسب می‌باشد. از جمله مهم‌ترین مناسبت‌های مذهبی در تقویم ما ایرانیان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عید فطر

این مناسبت از مهم‌ترین روزها برای مسلمانان است که در پایان ماه بارک رمضان جشن گرفته می‌شود.

عید فطر مهمترین عید مذهبی همه مسلمانان جهان است. یک جشن مذهبی که از سوی همه مسلمانان جهان مورد توجه قرار می‌گیرد و نشان دهنده پایان ماه مبارک رمضان و شروع ماه شوال است. این روز مهم، یکی از معدود روزهایی که مسلمانان مجاز به روزه گرفتن نیستند و در حقیقت گرفتن روزه حرام است. عید فطر نماد وحدت و همدلی مسلمانان است. در اکثر کشورهای اسلامی مهمترین تعطیلی سالیانه مربوط به همین مناسبت است. در ایران نیز در سال‌های اخیر تعطیلی عید فطر در تقویم به دو روز افزایش پیدا کرده است.

عید فطر یک نماز خاص دارد که شامل دو رکعت است که با شکوه بسیار زیادی در سراسر جهان برگزار می‌شود. این مناسبت به ویژه اگر دارای همکاری راهبردی با مسلمانان سایر کشورها هستید، بهانه بسیار مناسبی برای هدیه دادن است.

  • عید قربان

پس از عید فطر، عید قربان دومین مناسبت مهم مسلمانان در سراسر دنیا است. در این روز حضرت ابراهیم با سربلندی از پذیرفتن فرمان پروردگار بیرون آمدند.

عید قربان هم جزو  تعطیلات رسمی در کشورهای مسلمان است که گاهی تا چهار روز هم جشن گرفته می‌شود.

  • روز مبعث پیامبر (ص)

روز مبعث پیامبر از دیگر روزهای سرنوشت ساز برای مسلمان بوده است که هر ساله در روز 27 رجب جشن گرفته می شود. توجه داشته باشید که در این روز نیز باید هدایایی ساده و متناسب با دستورات پیامبر اکرم تهیه نمود.

مبعث حضرت رسول یکی از مهمترین اتفاقات برای مسلمانان است. روز 27 رجب 13 سال پیش از هجرت که برای نخستین بار آیات آسمانی قرآن بر پیامبر (ص) ناز شد: «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ»

روز مبعوث شدن حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله مهمترین اتفاق برای جامعه بشری است. روزی حضرت محمد به همراه آخرین کتاب آسمانی به عنوان اخرین پیامبر خدا مبعوث شد.

  • عيد ميلاد پيامبر (ص)

12 ربیع الاول به روایت اهل سنت و 17 ربیع الاول به روایت شیعیان، سالروز میلاد حضرت رسول است. این روزها هم از مهمترین اعیاد مسلمانان هستند.  در ایران فاصله این دو روز و دو روایت را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرده‌اند

  • اعیاد شعبانیه

از مناسبت‌ترین ماه‌ها برای تهیه هدایای مذهبی ماه شعبان است که اعیاد بسیاری را در خود جای داده است. از جمله آن‌ها می‌توان به میلاد امام زمان، امام حسین، حضرت عباس و حضرت سجاد اشاره کرد.

  • عید غدیر

در این روز مبارک مسلمانان با ولی و وصی و جانشین پیامبر، حضرت علی (ع) بیعت بستند. بنابراین این روز نیز از اعیاد مهم مسلمانان شیعه محسوب می شود.

عید غدیر یکی از مهمترین اعیاد ویژه شیعیان است. روزی که خداوند متعال نعمت را در حق مخلوقات خود تمام کرد. روزی که حضرت محمد (ص) در غدیر خم، دست حضرت علی (ع) را بالا گرفت و او را ولی و وصی و جانشین خود معرفی کرد.

عید غدیر در تقویم شیعیان دارای اهمیت بسیار زیادی است و برای پیروان حضرت علی (ع) دارای احترام و جایگاه بسیار ویژه‌ای است.

از دیگر مناسبت‌های تقویم زادروز حضرت زینب کبری(س) که مصادف با روز پرستار است و شما میتوانید در این روز بسته‌های مناسبی مذهبی برای هدیه روز پرستار تهیه کنید.

هدیه مذهبی مناسب برای جشن قرآن چیست؟

یکی از مناسبت‌های مهم برای خردسالان و دانش‌آموزان جشن قرآن می‌باشد. همیشه تهیه هدایایی درخور برای کودکان یا معلمان در این روز کاری چالش برانگیز است.

نکته‌ای که باید توجه داشته باشید، در نظر گرفتن بسته‌بندی مناسب برای این هدایا است. فرقی نمی‌کند موضوع هدیه شما چیست و یا برای چه مناسبتی تهیه می‌شود، در هر صورت باید رد بسته‌بندی مرتب و شکیل به مخاطبان ارائه شود.

نکات مهم در تهیه هدایای مذهبی

همانند تهیه انواع هدیه خلاقانه در حین خرید هدیه‌های مذهبی نیز باید نکاتی را در نظر داشت تا بیشترین تاثیرگذاری را روی مشتریان و مخاطبان داشته باشید. از جمله مهم‌ترین نکاتی که باید توجه داشته باشید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

توجه به مناسبت تهیه هدیه

اولین موردی که برای تهیه هدایای مذهبی باید در نظر داشته باشید، توجه به مناسبت و روز تهیه آن می‌باشد. برای مثال روز مادر نیز در ایران روزی مذهبی محسوب می‌شود اما نمی‌توان در چنین روزی برای عموم مردم هدایایی عمومی خریداری کرد. برخلاف این باید اگر به دنبال تهیه هدایایی مذهبی برای این روز باشیم، باید سراغ هدیه‌هایی اختصاصی برای بانوان برویم. برخلاف این مثال در سایر اعیاد می‌توانید هدایایی برای مخاطبان مختلف خود تهیه کنید.

پیشنهاداتی در خصوص هدیه برای مرد مذهبی

در تهیه هدایای مذهبی برای آقایان باید تمام ویژگی‌هایی عمومی که پیش‌تر بررسی کردیم را در نظر داشته باشید. علاوه بر این نکات بهتر است روی کاربردی بودن هدایا بیشتر تمرکز کنید. اگر می‌خواهید در ذهن مشتریان مرد خود ماندگار شود، باید هدایایی با کاربرد‌های ملموس و کاملا مشخص ارائه کنید.

علاوه بر این موارد، هدایای مذهبی برای آقایان را می‌توانید در دو نوع مناسبت تهیه کنید. یکی مناسبت‌هایی همانند روز مرد که روز تولد حضرت علی (ع) است و دیگر سایر مناسبت‌های مذهبی عمومی. بر اساس مناسبت مورد نظر خود می‌توانید بسته هدیه را شخصی سازی کنید.

هدایای مذهبی مناسب برای بانوان

در تهیه هدایای مذهبی برای بانوان علاوه بر در نظر داشتن کاربرد هدایا، بهتر است به عنصر خلاقیت و زیبایی‌های ظاهری بسته‌ها نیز توجه ویژه داشته باشید. برای مثال می‌توانید برای تسبیح و یا جانماز یک جعبه و یا کیف ویژه از انواع صنایع دستی ایرانی تهیه کنید تا از نظر زیبایی نیز تاثیر گذاری مثبتی بر مخاطبان داشته باشید.

همانند تهیه هدیه مذهبی برای آقایان، چنین بسته‌هایی را برای بانوان نیز می‌توان در دو نوع مناسبت ارائه کرد. این دو مناسبت عبارت‌اند از:

  • هدایای مذهبی عمومی برای بانوان

در روزهایی همانند غذیر خم یا مبعث پیامبر، نیمه شعبان و … می‌توانید برای همه افراد هدایایی عمومی و مذهبی تهیه کنید. در واقع در چنین مناسبت‌هایی اشاره‌ای خاص به افراد و گروه ویژه‌ای نشده است در نتیجه می‌توان بر اساس سلیقه مخاطب انواع مختلفی از بسته‌های مذهبی تهیه کرد.

  •  هدایای مذهبی اختصاصی برای بانوان

منظور از هدایای مذهبی ویژه و اختصاصی برای بانوان، هدایایی است که در روز‌ها و مناسبت‌های ویژه می‌توان برای این گروه از مخاطبان خود تهیه کرد. از جمله این مناسبت‌ها می توان به روز دختر، روز مادر یا همان روز زن اشاره کرد.

برای مثال از جمله هدیه‌هایی که می‌تواند برای هدیه روز مادر مناسب باشد، بسته جانماز و سجاده ترمه است. این هدیه با داشتن کیف و بسته‌بندی ویژه و با رنگ‌های آسمانی خود بی شک مورد علاقه و توجه بانوان قرار خواهد گرفت .

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد