هدایا و بسته بندی سازگار با محیط زیست

هدایا و بسته بندی سازگار با محیط زیست

ویدئو آموزشی ایده بسته بندی سازگار با محیط زیست

اگر شما هم جز افرادی هستید که دوستدار محیط زیست هستند و اگر مخاطبان کسب و کار شما به زندگی پایدار رو آورده اند و حامی محیط زیست هستند. باید  بدانید در بسته بندی محصولات خود باید تکنیک های قدیمی را کنار بگذارید و به روش های پایدار و مدرن توجه بیشتری نشان دهید. در این مطلب می خواهیم ایده های مختلف بسته بندی سازگار با محیط زیست را با هم یاد بگیریم.بسته بندی سازگار با محیط زیست

در عصر حاضر اهميت محيطي كه در آن روزگار مي گذرانيم، بيش از هر زمان ديگري محرز شده، از اين رو شركت ها با شور و اشتياقي وافر قصد دارند به مشتريان نشان دهند كه نقش خود را در راستاي حفظ و حراست از زمين و منابع طبيعي آن به بهترين نحو ايفا كرده اند. در ادامه بسته بندي هايي را برايتان مثال زده ايم كه خلاقيت و نوآوري در آنها موج مي زند و در عين حال كوچك ترين زياني براي محيط زيست ندارند.

از چه چیزی باید اجتناب کرد…

از بسته بندی کاغذ با رنگ های شدید، جوهر، ویژگی های فلزی، فویل براق، پلاستیک، زرق و برق، مخمل، دستمال کاغذی، سلفون و هر چیزی که به نظر می رسد ممکن است ترکیبی از کاغذ و پلاستیک باشد خودداری کنید.

از چی استفاده کنیم…

کاغذ بازیافتی، روبان پنبه ای، رافیا و جوت. اگر از نوار چسب استفاده می کنید، آن را کم استفاده کنید یا آن را با روبان یا ریسمان جایگزین کنید. کیسه های پارچه ای دست ساز جایگزین عالی سازگار با محیط زیست هستند که به عنوان یک هدیه اضافی برای گیرنده و همچنین کالاهای مارک دار برای تجارت دست ساز شما عمل می کنند.بسته بندی سازگار با محیط زیست

فوروشیکی را امتحان کنید…

هنر ژاپنی بسته بندی پارچه و گره زنی، فوروشیکی، روشی ساده برای کاهش ضایعات کاغذ بسته بندی و بسته بندی با بازیافت روسری، دستمال، پرده های قدیمی و برش های بریده شده از مغازه ها است، که گیرنده می تواند خود را به عنوان یک وسیله سازگار با محیط زیست استفاده مجدد کند. جایگزین بسته بندی هدیه

ایده های بسته بندی سازگار با محیط زیست

پارچه مخصوص کادو

پارچه یه جایگزین دیگر برای کادو کردن هست.

پارچه مخصوص کادو را تازگی‌ها هم توی کتاب فروشی‌ها می‌فروشند. وقتی با پارچه کادو می‌کنیم، به جای نخ میشه از سنجاق قفلی هم استفاده کرد.

حتی دیده شده که می‌شه از لباس‌های مستعمل هم برای کادو کردن استفاده کرد!

استفاده از کاغذ قابل بازیافت/روزنامه

بهتر هست به جای کاغذهای جینگیل پینگیل از کاغذهای ساده یا بازیافتی استفاده کنیم.

همین کاغذهای ساده قهوه‌ای، کاغذهای روزنامه‌های قدیمی گزینه‌های خیلی خوبی هستند. به جای نوار چسب هم می‌تونیم از نخ،کاموا و یا هر چیزی که گره زدنی باشه استفاده کرد.

 

ایده های شرکت های مختلف رای بسته بندی سازگار با محیط زیست

ساك دستي هاي كوچك و زيركانه مخصوص كفش هاي پوما

حاصل همكاري آژانس سوئيسي Yeves Behar  و شركت نام آشناي پوما انقلابي در صنعت بسته بندي به راه انداخت؛ ساك دستي كوچك و زيبايي كه از يك قاب مقوايي متحرك و ساكي تشكيل شده كه مي توان مجدد آن را مورد استفاده قرار داد. با اين بسته بندي جديد مي توان تا ٦٥ درصد در مصرف مقوا صرفه جويي كرد، ولي از همه مهم تر  اين كه با وجود جعبه كفش هاي ساك مانند پوما ديگر نيازي به كيسه هاي پلاستيكي نخواهيد داشت و استفاده از پلاستيك تا ٢٧٥ تن در سال كاهش مي يابد.بسته بندی سازگار با محیط زیست

ساك دستي هاي كوچك و زيركانه مخصوص كفش هاي پوما

حاصل همكاري آژانس سوئيسي Yeves Behar  و شركت نام آشناي پوما انقلابي در صنعت بسته بندي به راه انداخت؛ ساك دستي كوچك و زيبايي كه از يك قاب مقوايي متحرك و ساكي تشكيل شده كه مي توان مجدد آن را مورد استفاده قرار داد. با اين بسته بندي جديد مي توان تا ٦٥ درصد در مصرف مقوا صرفه جويي كرد، ولي از همه مهم تر  اين كه با وجود جعبه كفش هاي ساك مانند پوما ديگر نيازي به كيسه هاي پلاستيكي نخواهيد داشت و استفاده از پلاستيك تا ٢٧٥ تن در سال كاهش مي يابد.

نايك روي هواست

شركت خوش آوازه نايك با قرار دادن كفش هاي سري Nike Air Max در درون كيسه هاي هوا برتري و مزيت محصولات خود را به رخ رقبا كشيد. مشتريان با مشاهده اين بسته بندي بلادرنگ پيام توليدكننده را در مي يابند چرا كه اين بسته بندي به بهترين شكل ممكن ويژگي بارز كفش هاي نايك را فرياد زده و يك شيوه تبليغاتي مؤثر و كارآمد به شمار مي رود. با توجه به آن كه مواد اوليه كمتري در تركيب اين بسته بندي به كار رفته، مي توان آن را مبتكرانه و در عين حال دوستدار محيط زيست دانست.

ساك دستي هاي چوب لباسي مانند H+Bag

ساك هاي كاغذي H+Bag را مي توان به يك چوب لباسي ساده و كاربردي تبديل كرد. يك ايده بكر و بي نظير براي بخشيدن يك زندگي دوباره به ساك هاي كاغذي.

سبزترين بطري دنيا؛ بطري هاي كاغذي ٣٦٠

بطري هاي كاغذي ٣٦٠ از مواد ١٠٠ درصد قابل بازيافت تشكيل شده اند. يك پوشش پلاستيكي سبك و بازيافت پذير بر روي اين بسته بندي ها كشيده شده تا از نفوذ مايعات ممانعت به عمل آيد.

بسته بندي سازگار با محيط زيست Green Depot

شركت نيويوركي Green Depot اين بسته بندي هاي كاملاً سازگار با محيط زيست را براي خود برگزيد. هدف اين شركت توليد محصولاتي ست كه به محيط زيست آسيب نرسانده و از سوي ديگر سهل الوصول باشند. با حذف مواد پلاستيكي و به كار گرفتن مقواي موج دار و ١٠٠ درصد قابل بازيافت مي توان به جرأت گفت Green Depot در جامه عمل پوشاندن به اهداف خود موفق عمل كرده است.

بسته بندي هاي سازگار با محيط زيست Newton

شركت نيوتن با كمك آژانس تبليغاتي TDA، بسته بندي هاي نويني را براي كفش هاي كتاني خود طراحي كرد؛ اين بسته بندي ها تمام و كمال از مواد بازيافتي توليد شده اند. يك بسته بندي سازگار با محيط زيست سبك وزن كه انرژي مورد نياز براي توليد بسته بندي محصولات را به حداقل رسانده و بازيافت آن را سهل و راحت مي كند.

يك بسته بندي سازگار با محيط زيست براي محصولي كه نماد شهر نانت فرانسه است

شركت La Mache Nantaise براي يك محصول عادي و در عين حال سالم يك بسته بندي متفاوت و سازگار با محيط زيست برگزيد؛ سالاد. اين بسته بندي از يك ورق پلاستيكي تك لايه، سبك و قابل بازيافت ساخته شده كه يك برچسب كاغذي در بالاي آن جا خوش كرده است. در بستر اين بسته بندي از مقواي مومي (مقاوم در برابر نفوذ رطوبت) استفاده شده تا ساختار كلي بسته بندي ثابت و پايدار بماند و شما از خوردن سالاد درون آن لذت ببريد.

يك صبحانه قابل بازيافت از Butter Better

يئونگ كئون جئونگ طراح خوش ذوقي ست كه دو محصول را در قالب يك بسته بندي گنجانده است؛ مقدار مشخصي كره كه چاقوي چوبي كوچكي در كنارش قرار گرفته كه قابل بازيافت و تجزيه پذير است. يك حركت ناب و ناجي محيط زيست براي كساني كه عاشق صبحانه خوردن هستند.

انواع هدایای سازمانی سازگار با محیط زیست

هدایای سازگار با محیط زیست، قابل تجزیه در طبیعت هستند. این محصولات غالباً از چوب، پنبه چوب بامبو و پارچه نخی تهیه می‌شوند. در اینجا قصد داریم چند نمونه از این هدایا را معرفی کنیم.

لباس ورزشی قابل بازیافت

یکی از بهترین هدایای سازمانی سازگار با محیط زیست، لباس ورزشی است. پارچه‌هایی که با مواد قابل بازیافت تولید می‌شوند؛ برای یک هدیه سازمانی انتخاب خوبی به حساب می‌آیند. علاوه بر این، هدیه ورزشی افراد را به افزایش فعالیت بدنی تشویق می‌کند.

هدایایی با جعبه چوبی

استفاده از پوست بامبو و نارگیل در ساخت جعبه هدایا کاربرد بسیاری دارد. این روش در کنار حس خوبی که هنگام دریافت هدیه به افراد می‌دهد؛ کاملاً با طبیعت و محیط زیست سازگار است.بسته بندی سازگار با محیط زیست

فلش جیبی با لایه چوبی

استفاده از چوب بامبو به عنوان قاب خارجی فلش ایده خلاقانه‌ای است. زیبایی و منحصر به فردی این هدیه از طرف بسیاری از مدیران مورد استقبال واقع شده است. نکته قابل توجه این است که چوب بامبو در صورت قرارگیری در طبیعت سبز می‌شود و جوانه می زند.

چراغ‌های خورشیدی

این چراغ‌ها که بیشتر در فضاهای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بدون مصرف برق و تنها با نور خورشید کار می‌کنند. استفاده از این محصول برای دوستداران محیط زیست بسیار لذت بخش است.

ساعت رومیزی آبی

این ساعت‌های خارق‌العاده بدون باتری کار می‌کنند. تنها کافی است که مخزن آن ها با مقداری آب پر شود. از آنجایی که طرحی جدید و مدرن است؛ توجه بسیاری از افراد را جلب می کند.

دفترچه و قلم چوبی

امروزه دفترچه‌هایی با کاغذهای بازیافتی تولید می‌شوند. این دفاتر در کنار خودکارهای چوبی گزینه‌های مناسبی در فهرست هدایای تبلیغاتی سازگار با محیط زیست هستند. این دفاتر به دلیل کاربری بالایی که دارند با استقبال فراوانی روبه رو می شوند.

جاخودکاری چوبی

اکثر شرکت‌های تولید هدایای سازمانی انواع محصولات جانبی رومیزی را تولید می‌کنند. جاخودکاری‌ها نیز یکی از محصولات پرکاربرد هستند. تولید این محصولات با استفاده از چوب بامبو باعث بازیافت سریع آن‌ها می‌شود.

ویتامین لب ارگانیک

این محصول بین بانوان از محبوبیت بالایی برخوردار است. ویتامین‌هایی که از آن‌ها جهت لطافت لب‌ها تولید می‌شوند؛ دارای مواد ارگانیک و طبیعی هستند.

تی‌شرت بامبو

این تی‌شرت سبک و راحت بین آقایان با استقبال فراوانی روبه‌رو شده‌است. استفاده از پوست بامبو در تولید لباس و تی‌شرت موجب شده است که این محصول قابل بازیافت باشد.

خط کش تاشو

یکی از هدایای سازمانی سازگار با محیط زیست، وسایلی هستند که از فرم پلاستیکی خارج می‌شوند. تولید خط‌کش‌های قابل بازیافت یکی از این اقدامات مفید است.

کیف گلیمی ( پشم طبیعی)

در این دوره که غذای بیشتر مردم گوشت گوسفند است . این کار مستلزم این است که روزانه تعداد عظیمی گوسفند ظیح شود . و چه بهتر که پشم این گوسفندان به   تبدیل به یک وسیله کاربردی شوند. پس به جای استفاده از نخ های پلاستیکی از از نخ های پشمی برای پارچه های کسف استفاده می شود . در واقع پشم به گلیم و گلیم به کیف تبدیل می شود . امروزه کیف‌های پشمی و نخی جایگزین وسایل حمل و نقل پلاستیکی شده‌اند. این کار به تولید کم‌تر وسایل پلاستیکی کمک می‌کند.

انواع مختلف روش های بسته بندی سازگار با محیط زیست کدام است؟

طیف وسیعی از راه حل های مختلف بسته بندی سازگار با محیط زیست وجود دارد که می توانید از آن ها اطمینان حاصل کنید که محصولات شما به خوبی در قفسه ارائه شده اند و در حمل و نقل به خوبی محافظت می شوند.

هر یک از این مواد بسته به نیازهای منحصر به فرد برند، مشتری یا محصول شما می تواند به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

انتخاب مواد بسته بندی مناسب به شرکت شما کمک می کند تا ردپای کربن شما را کاهش دهد، تصویر برند شما را بهبود بخشد، پایداری را افزایش داده و رضایت مشتری را افزایش دهد، که به نوبه خود به نتیجه مطلوب تری برای تجارت شما منجر خواهد شد.

جعبه کارتنی

به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)، جعبه کارتنی در حال حاضر یکی از محصولات بسته بندی مرتب بازیافت شده، در ایالات متحده هستند. این محصول بسته بندی بسیار متنوع است و می تواند برای بسته بندی انواع محصولات مختلف مرتبط با صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

جعبه های کارتنی یک انتخاب بسته بندی ایده آل، برای صاحبان مشاغلی است که می خواهند به دلیل طیف وسیعی از مزایایی که این راه حل بسته بندی می تواند داشته باشد، متعهد شوند که رد پای کربن مشاغل خود را کم کنند.

‌بیش از ۹۰ درصد محصولات در ایالات متحده در جعبه های کارتنی حمل می شوند.

‌جعبه های کارتنی بزرگترین محصول در زباله های جامد شهری (MSW) هستند، با بیش از ۳۳.۳ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ تولید شده و همچنین بیشترین بازیافت را دارند.

‌۳۲.۱  میلیون تن جعبه کارتنی از مجموع ۳۳.۹ میلیون تن بازیافت کلی کاغذ و مقوا در ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ بازیافت شد، که منجر به نرخ بازیافت ۹۶.۵ شد.

‌۲۳۰۰۰۰ تن جعبه کارتنی در سال ۲۰۱۸ سوزانده شد و ۹۴۰۰۰۰ تن در همان سال به محل دفن زباله ختم شد.

‌علاوه بر بازیافت، جعبه های مقوایی کارتنی نیز اغلب در مقایسه با مقوا یکبار مصرف بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

بسته بندی کاغذ و مقوا

انواع دیگر بسته بندی کاغذ و مقوا نیز به طور گسترده در آمریکای شمالی و دیگر نقاط جهان مورد استفاده و بازیافت قرار می گیرد. کاغذ و مقوا به طور موثر برای مصارف گوناگون مانند کارتن های تاشو، بسته بندی، جعبه های مقوایی، کارتن های شیروانی و کیسه استفاده می شود.

ایالات متحده دریافت که در حالی که جعبه های مقوایی کارتنی قطعاً بخش قابل توجهی از بسته بندی تولید شده را تشکیل می دهند، انواع دیگر محصولات بسته بندی کاغذ نیز در سیستم بازیافت گنجانده شده است. در واقع، تخمین زده می شود که در سال ۲۰۱۸، تقریبا ۱.۸ میلیون تن دیگر مواد بسته بندی کاغذ بازیافت شد.

  • ‌بسته بندی کاغذ و مقوا ۷۵ درصد از کل مواد بسته بندی بازیافت شده در ایالات متحده را تشکیل می دهد.
  • ‌نرخ کلی بازیافت بسته بندی کاغذ و مقوا در سال ۲۰۱۸، ۸۰.۹ بود.
  • ‌۳.۷  درصد از این مواد برای بازیابی انرژی در سال ۲۰۱۸ سوزانده شده است.
  • ‌محل های دفن زباله در ایالات متحده ۱۵.۴ درصد از این زباله را دریافت کرده است.
  • ‌انواع دیگر بسته بندی کاغذ، مانند کیسه ها و کارتن ها معمولاً به عنوان کاغذهای مخلوط بازیافت می شوند.

بسته بندی انعطاف پذیر

برای صاحبان مشاغلی که به دنبال کاهش تأثیرات زیست محیطی خود هستند، بسته بندی انعطاف پذیر می تواند طیف وسیعی از مزایا را به همراه داشته باشد. به گفته انجمن بسته بندی انعطاف پذیر (FPA) ، بخش بسته بندی انعطاف پذیر سریع ترین رشد را در ایالات متحده و سراسر جهان تجربه می کند.

اگرچه FPA اعلام کرده است که بسیاری از مواد بسته بندی انعطاف پذیر فعلی هنوز قابل بازیافت نیستند، اما این راه حل ها می تواند به کاهش ردپای کربن یک شرکت کمک کند.

در بسته بندی انعطاف پذیر برای استفاده از مواد کمتری استفاده می شود و در مقایسه با سایر مواد بسته بندی مانند PET سفت و سخت یا شیشه، از نظر مواد سازگار با محیط زیست است. به عنوان مثال، برای بسته بندی ۱۰۰ پوند مایعات، در مقابل ۸۴ پوند شیشه، فقط ۲.۵ پوند بسته بندی انعطاف پذیر، نیاز است.

‌بسته بندی انعطاف پذیر به منابع کمتری برای تولید نیاز دارد، از جمله استفاده از کالاهای گرانب ها مانند سوخت های فسیلی و آب. به عنوان مثال، دانه های قهوه بسته بندی شده با استفاده از فولاد، ۱۶۰۵ درصد آب بیشتری نسبت به یک کیسه قابل انعطاف مصرف می کند، در حالی که بسته بندی سطل سفت و سخت ۱۴۰۰ درصد بیشتر از سوخت های فسیلی نسبت به بسته بندی انعطاف پذیر خود، استفاده می کند.

  • ‌بسته بندی انعطاف پذیر به فضای ذخیره سازی و حمل و نقل کمتری نیاز دارد و باعث کاهش انتشار CO2  می شود.
  • ‌بسته بندی انعطاف پذیر، ماندگاری مواد غذایی را افزایش می دهد و میزان ضایعات تولید شده در فروشگاه را کاهش می دهد.
  • ‌بسته بندی انعطاف پذیر فضای کمتری در محل دفن زباله اشغال می کند و تنها ۴ درصد از مواد بسته بندی در محل های دفن زباله را تشکیل می دهد.

هدایا و بسته بندی سازگار با محیط زیست

 

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد