تاثیر هنر و خلاقیت در تبلیغات

خلاقیت و ابتکار در تبلیغات

تعریف و مفهوم هنر | تاثیر هنر و خلاقیت در تبلیغات

هنر در لغت به معنای «هنر، صنعت، علم، دانش، ماده توأم با ظرافت و جزئیات آن درجه از کمال است که فیض و فضل را در بر می گیرد و صاحب آن هنر را بر دیگران برتری می بخشد که هوش و خطر و اهمیت است. ، کرامت، کفایت و کمال».

تفاوت های زیادی در معنای اصطلاح هنر وجود دارد که نشان می دهد هنر به دلیل عمق و وسعت و ظرافت در عین حال نامرئی است. مانند تولستوی نویسنده کتاب معروف “هنر چیست؟” او می نویسد: به راستی چه هنری است که از زمان افلاطون و ارسطو این همه بحث پیرامون آن برانگیخته است؟ آیا هنر از درون انسان می آید؟ آیا جسم آسمانی وجود دارد که در روح و جان آن سوی ابرها حل شود؟ یا نیست، آمیزه ای از همه اینها است یا به قول «فروید» تبلور امیال سرکوب شده یک فرد است؟

باید گفت: «هنر وسیله ای است برای ثبت و ضبط احساسات انسان در قالبی خاص و نیز انتقال آن به خارج از حوزه های ذهنی و همچنین درک این که احساس برای دیگران هنر است».

از نظر تولستوی هنر از آنجا آغاز می شود که انسان به قصد انتقال احساسی که تجربه کرده است، آن احساس را در خود برانگیزد و با کمک نشانه های شناخته شده و شناخته شده آن را در بیرون ابراز کند. به گفته او «هنر انتشار و نشر محبت است.

در مورد ارائه تعریف هنر باید گفت که شکل هنری اصیل و متعالی پدیده ای بسیار دشوار برای تعریف است و نمی توان آن را در جملات گنجاند و این تعریف گریزان ریشه در ذات هنر دارد. فیلسوف فرانسوی فیلسین چاله در تعریف هنر می گوید: هنر تلاشی است برای خلق زیبایی یا خلق دنیایی ایده آل.

هربرت رید معتقد است: «هنر بیان هر آرمانی است که هنرمند توانسته است به صورت تصویری تحقق بخشد».


خرید صنایع دستی


عناصر هنری| تاثیر هنر و خلاقیت در تبلیغات

هنر از عناصری تشکیل شده است که با آنها انسان می تواند به تسخیرهای ظریف احساس انسانی دست یابد که در شرایط دیگر ممکن نیست. این عناصر عبارتند از: تخیل، ذوق، خلاقیت و زیبایی.

آژانس تبلیغات و ایده پردازی تمام خدمت هنر خوب ارائه دهنده انواع خدمات تبلیغاتی در استان تهران

بخش هنری

هنرهای زیبا به هفت دسته تقسیم می شوند:

1- موسیقی 2- صنایع دستی، مجسمه سازی و شیشه کاری

3- هنرهای طراحی 4- ادبیات شامل شعر، داستان کوتاه، نمایشنامه و فیلمنامه

5- معماری 6- حرکات موزون

7- هنرهای نمایشی مانند سینما، تئاتر، سینما

ویژگی های مشترک آثار هنری:

1- تخیل 2- عاطفه و احساس هنرمند 3- چند معنی

چند معنی بودن به این معنی است که هرکس در مواجهه با آثار هنری درک و استنباط خاصی دارد.

خلاقیت و ابتکار در تبلیغات

هنرهای سنتی

هنرهای سنتی هنرها و صنایع دستی ظریفی هستند که با حفظ ریشه ها و سنت های خود طی قرن های متمادی مراحل شکل گیری خود را طی کرده یا می گذرانند.

هنرهای سنتی ایران به 5 دسته اصلی تقسیم می شوند:

1. شعر و ادبیات

2. موسیقی

3. معماری و هنرهای مرتبط

4. نمایش ها و آیین های سنتی

5. صنعت مسترفه (که شامل تمام آثار هنری به جز 4 دسته قبلی می باشد)


فروش عمده صنایع دستی


تعریف تبلیغات| تاثیر هنر و خلاقیت در تبلیغات

منشأ آن از کلمه «تبلیغ» و به معنای اشاعه و شناخت است و از نظر فنون و روش‌ها تأثیر گذاشتن بر ادراکات، نظرات و رفتارهای انسان با استفاده از کلمات و نمادها. امروزه این واژه ها به معنای تأثیرگذاری بر دیگران و کشاندن آن ها به سوی هدف و حزب و ایدئولوژی خاصی به کار می رود.

هنر در تبلیغات | تاثیر هنر و خلاقیت در تبلیغات

در هر صورت تبلیغات به عنوان شکلی از ارتباطات هدفمند از دیرباز مورد توجه تجار، سیاستمداران و صنعت گران بوده است و اهمیت آن روز به روز بیشتر می شود و می دانیم که توانایی ایجاد ارتباط هدفمند خود یک هنر است. به عنوان یکی از متغیرهای قابل کنترل بازاریابی دارای دو جنبه اساسی است: بعد تجاری و بعد هنری در بررسی جنبه تجاری تبلیغات، سازمان های تبلیغاتی مانند مراکز تجاری و بازرگانی که در آنها باید کلیه قوانین سازمان های تجاری رعایت و تهیه و ارائه شود. چارچوب های مدیریتی و تقویت بینش استراتژیک در بازار کنونی مورد بررسی قرار می گیرد و در سطح استراتژیک، وکلا و مدیران شرکت های تبلیغاتی با چهار وظیفه اصلی برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل دست و پنجه نرم می کنند، اما در این مقاله جنبه هنری تبلیغات به صورت مفهومی بررسی می شود


هدایای سازمانی


رابطه هنر و تبلیغات | تاثیر هنر و خلاقیت در تبلیغات

امروزه رابطه هنر و تبلیغات نسبت به گذشته پربارتر و پیچیده‌تر به نظر می‌رسد و یکی از مؤلفه‌های مهم در روند تحولات اخیر هنر، نوعی دوری از هنر است که دائماً از چسبیدن به مسائل سیاسی، اجتماعی و حقوقی پرهیز می‌کند.

تاثیر هنر و خلاقیت در تبلیغات

اگر بخواهیم به تبلیغاتی هنرمندانه، که با خلاقیت بالا همراه است دست پیدا کنیم، باید بتوانیم به‌خوبی تاثیر هنر و خلاقیت در تبلیغات را درک کرده و در فعالیت‌های تبلیغی خود از آنها استفاده کنیم. در واقع نقش هنر و خلاقیت در پروپاگاند، ایجاد جذابیت برای جلب نظر مخاطب و انتقال سریع پیام می‌باشد. امروزه راه اندازی یک کسب و کار و فعالیت تجاری در مقایسه با گذشته، به‌دلیل گسترش بازار، افزایش رقابت و تنوع در کالا و خدمات ارائه شده، نیازبه انجام تبلیغات هوشمندانه دارد.

انجام تبلیغات در این بازار نیاز به تلاشی بیشتر داشته، طوری‌که فعالیت و حرفه ما را به‌عنوان یک گزینه برتر به مشتریان معرفی کند. یکی از مراکز معتبر که توانسته است، از هنر و خلاقیت به‌خوبی در فعالیت‌های تبلیغی خود استفاده کند، آژانس تبلیغاتی ملکه است. این مرکز با داشتن کادری مجرب و حرفه‌ای، و با در نظر گرفتن جدیدترین و به‌روزترین اطلاعات در عرصه تبلیغات اینترنتی توانسته است، در این حوزه بسیار موفق و هوشمندانه عمل کند. در این بحث ما را همراهی کنید، تا به بررسی بیشتری درباره رابطه هنر و خلاقیت بپردازیم و هر چه بیشتر به نقش و اهمیت آن در موفقیت تبلیغات آگاه شویم.

اکنون رابطۀ بین هنر و تبلیغات پربارتر و پیچیده‌تر از گذشته به نظر می‌رسد و یکی از مؤلفه‌های مهم در فرآیند تحولات اخیر هنر، نوعی فاصله گرفتن از هنری است که پیوسته از آویختن با مسائل سیاسی، اجتماعی و تجاری اجتناب می‌ورزید و با آنکه تصور می‌شد هنر و تبلیغات روشی بی‌مانند در اواخر قرن بیستم باشد. هنرمندان با به نمایش گذاشتن آثار خود در فضاهای عمومی نشان دادند که این دو فعالیت به یکدیگر شباهت دارند. در این میان آوردن هنر به خیابان‌ها توسط شوروی سابق اهمیت بسیاری داشت. زیرا هدف هنرهای زیبا را کاملا نادیده می‌گرفت و به شکل‌هایی مثل تبلیغات و شعارها امتیاز می داد. در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی بیلبورد‌های خیابانی یکی از فعالیت‌هایی بود که در تلاش برای اجتماعی کردن هنر آغاز شد. به طور کلی تبلیغات از آن رو به سراغ هنر می‌رود تا به محصول ارزش بدهد یا هنر به سراغ شکل‌ها و فضاهای تبلیغاتی می‌رود تا در چارچوبی ارتباط برقرار کند که به سرعت توسط مردم درک شود. این مفهوم در محصول و نشان دادن بیلبورد‌های هنری قابل درک است و علی رغم شباهت‌های بسیار نزدیک با تبلیغات جایگاه ویژۀ خود را به عنوان هنر حفظ  می‌کند.

تبلیغات از آن رو به طرف هنر می‌رود تا به محصول ارزش بدهد و به تشویق مصرف‌کننده در جهت اهداف خود بپردازد. بدین ترتیب ابتدا دربارۀ تبلیغات و هنر معاصر و سپس به رابطۀ این دو زمینه فعالیت پرداخته می‌شود و در آخر پس از نتیجه‌گیری نهایی به هنر و تبلیغات در ایران اشاره می‌شود.

 

تبلیغات

تبلیغ عبارت است از استفاده از وسایل ارتباطی برای ایجاد و تاثیر مطلوب در جهت هدف‌هایی معین با استفاده از روش و علوم جامعه شناسی، روان‌شناسی و بازرگانی. تبلیغ از نظر کلی وسیله‌ای است برای نفوذ در خود مردم، به طوری که از این نفوذ در خدمت اقتصاد استفاده می‌شود. در بین این تعاریف، تبلیغی  که از نظر کلی جامع و مورد قبول اکثریت مردم قرار می‌گیرد، تبلیغ عبارت است از پیامی که به منظور ترویج عقیده یا کالایی از طرف یک منبع که به وسیلۀ همان آگهی به جامعه معرفی می‌شود، به کمک وسایل تبلیغاتی به گروه های خاص یا جامعه منتقل و برای انجام آن پول پرداخت می‌گردد.

فروش عمده صنایع دستی


هنر معاصر

با وجود اینکه اغلب برداشت غلطی از هنر معاصر می‌شد هنر معاصر به دلیل احساس‌گرایی و برخورد خوب رسانه‌ها به عامل مهمی در فرهنگ تبدیل شد. بیشتر آنچه در هنر مدرن ارائه می‌شود متعلق به ‌ای از اصول هنرشناسی ارتباطی است که در آن نقش آثار هنری، دیگر خلق واقعیت‌های موهوم خیالی نیست، بلکه مسیرهای زندگی و الگوهای عمل در واقعیت است.

تدابیر تبلیغات و هنر مفهومی - کانون تبلیغاتی ایران زمین

هنر و تبلیغات

بیشتر افراد بخاطر جایگاه پایین‌تر تبلیغات با اینکه از صداقت اخلاقی آن ناراضی هستند، ایده تبلیغات در مقایسه با هنر برایشان قابل تعبیر و مفهوم‌تر است. با آنکه تصور می‌شد هنر و تبلیغات روشی بی‌مانند در اواخر قرن بیستم باشند، هنرمندان با به نمایش گذاشتن آثار خود در فضاهای عمومی نشان دادند که این دو فعالیت به یکدیگر شباهت دارند. معمولاً رفتن هنر به فضاهای آزاد نه‌تنها باعث تغییر در درک اثر هنری منحصربه‌فرد و اصلی در تصور مصرف‌کننده تبلیغات می‌شود؛ بلکه زمینه‌ای را مطرح می‌کند که از خلق هنر در گالری ها، موزه‌ها یا مجموعه‌های شخصی نشئت می‌گیرد. با این وجود در حالی که بیلبورد هنری همانند تبلیغات در دسترس است، همیشه مثل تبلیغات گمنام نیست. اثر هنرمندان بزرگ در زمینۀ بیلبورد به سرعت به عنوان محصول آفریدنندگان فردی شناسایی می‌شود و بیشتر جایگاه و اعتبار خود را از راه این حقیقت به دست می‌آورد.

اهمیت استفاده از هنر در تبلیغات

هنر در تبلیغات می‌تواند، برروی مشتری بسیار تأثیرگذار باشد. توجه به مسائل هنری در پروپاگاند و در نظر داشتن همه جوانب استفاده از آن، می‌تواند مانع از صرف هزینه‌های اضافی شده و بازدهی کار را افزایش دهد. تلفیق هنر و خلاقیت، مانند یک سکوی پرش برای تبلیغات کسب و کار باشد. معمولاً افرادی که به‌دنبال راه‌های جدید و مدرن در این زمینه هستند، در واقع بهترین فرصت را برای گسترش کار خود ایجاد می‌کنند، که افزایش بازدهی جذب مشتری را به بهترین شیوه ممکن فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید ایده‌های خلاقانه را، برای کار خود دنبال کنید توجه داشته باشید، اینکار را با کمک یک فرد متخصص و آگاه، در زمینه هنر و فعالیت‌های تبلیغی انجام دهید، تا در کار خود موفق شوید.


برای کارمند چه هدیه ای بخریم ؟


ماهیت هنر تبلیغاتی

تولستوی – نویسنده شهیر روسی که کتاب جنگ و صلح او را بسیاری بزرگترین رمان تاریخ ادبیات جهان می دانند- در کتاب هنر چیست خود میگوید: هنرآنگاه اغاز میگردد که انسان با مقصد انتقال احساسی که خود آنرا تجربه کرده است آن احساس را در خود برانگیزد و بیاری علائم معروف وشناخته شده ظاهری بیان نماید.در جایی دیگرمی گوید که هنر یک فعالیت انسانی ست وعبارت است از اینکه انسانی آگاهانه و به یاری علائم مشخصه ظاهری احساساتی را که خود تجربه کرده است به دیگران انتقال دهد به طوری که این احساسات به ایشان نیزسرایت کند و دیگران نیز ان احساسات را تجربه کنند وازهمان مراحل حسی که او گذشته است بگذرند

البته باید گفت به تعداد کسانیکه هنر راتعریف کرده اند تعریف از هنر داریم اما انچه تسری تعریف هنرتوسط تولستوی را در تبلیغات ما اجتناب ناپذیر می نماید وما رابرآن میدارد که توجهی ویژه به تعریف اوداشته باشیم این است که وی در هنر ازسردمداران آیین رئالیسم است وبا اندشه دینی که دارد سخت به مسیحیت مومن است. در واقع تولستوی ازمخالفان سرسخت هنربرای هنراست و همواره برای هنر رسالت و هدفی متعالی و عالی و انسانی قائل است وتعریفی که ازهنردارد نیز باهمین زمینه فکریست

از طرف دیگرمانیزدرجامعه ای زندگی می کنیم که بستری مذهبی دارد و ازدیدگاه جامعه شناسی دوران پرفرازو نشیب گذرازسنت به مدرنیسم را می گذراند که این ویژ گی های مشترک همراه بااین واقعیت که تولستوی درکشوری شرقی –روسیه قرن19- میزیسته است تعریف وی را مقبول مینماید و نکته آخر اینکه سبک هنری وی رئالیسم است و این رئال بودن اندیشه تعریف او را برای کارهای تجاری نزدیک می نماید. درصورتیکه مثلا متافیزیکها هنررا تجلی تصورات مرموز و تجلی زیبایی یا تجلی خداوند می دانند و فیزیولوپیستها عقیده دارند هنر بازی ست که انسان به مازاد انرژی متراکم خویش میدان می دهد

حالابا زمینه فکری تعریف تولستوی از هنر، در تبلیغات تجاری به این نکته میرسیم که متخصصین تبلیغات بایستی این توانایی را داشته باشند که آنچه رامیخواهند به مخاطبین خود و به بازارهدف که معمولا درتحقیقات بازار مشخص میشود منتقل نمایند، خود کاملاحس کرده باشند و درونی کرده باشند ودر درونشان جریان پیداکرده باشد تابعد بتوانندبا توان هنری خویش حس خود را به مخاطبین خودمنتقل نمایند . بایستی ابتدا درون خود متصدی هنری تبلیغات, تحقق پیدا کرده باشد تا بعد به بهترین شکل ممکن تسری داده شود. این تحقق درون یعنی تجربه آن کالا وخدمت ، یعنی استفاده از ان کالا یا خدمت را تمرین کردن وبخشی از درون خود نمودن وابتدا بصورت جریان و مقوله ای خارج از خود دیدن وبعد در آمیختن با آن با هدف درونی کردن آن و تجربه وعینیت بخشی به آن در درون خویشتن .مقوله و کالا و خدمت یا موضوع و جریان مورد نظر را به درون خود کشیدن وبا آن زندگی کردن وهمانگونه شدن وجریان یافتن آن در خون و رگ و پی و استخوان و پوست و جزئی از وجود شدن وبخشی از زندگی و تاریخ هستی آدم شدن . درواقع خالق اثرهنری و تبلیغاتی خود بایستی با فرایند و مقوله مورد تبلیغات به سمپاتی (به معنی هم احساس بودن با یک چیز ) وامپاتی (به معنای هم احساس بودن در آن چیز) برسد .اوباید آنقدر به کار خود و اثری که روی آن کارمی کند مسلط باشد که در ارتباطی که با بازار هدف و مخاطبین خود ایجاد می کند تفکر و ایده و حس و ذهنیت خود نسبت به کالا را بر مخاطبین تبلیغات تحمیل نماید و مخاطب چاره ای جز پذیرفتن ایده او نداشته باشد

یک تبلیغ زیبا و تاثیرگذار داشته باشید! | arti.ir | هنر، بازاریابی و تبلیغات

اثر خلاقیت در تبلیغات

خلاقیت سبب درگیری شدن ذهن بیننده و ایجاد بازخورد و توجه زیاد نسبت به آن می‌شود. خلاقیت در پروپاگاند، موجب کاهش هزینه‌های تبلیغاتی و بازگشت سرمایه می‌گردد. اگر می‌خواهید از ایده‌های خلاقانه برای انتقال پیام استفاده کنید، باید بدانید که واقعاً از میزان تأثیر آن شگفت‌زده خواهید شد. باید سعی کنید، با شیوه‌ای متفاوت خود را به جامعه هدف معرفی کنید و میزان حجم تبلیغات را کنترل شده و اصولی انتخاب کنید. زیرا زیاده روی در انجام آن، سبب بی‌ اعتمادی مردم و ایجاد نتیجه عکس می‌شود. تبلیغات خلاقانه در حال حاضر، در جوامع سرمایه داری با حجم زیادی انجام می‌شود، بنابراین متخصصان در این حوزه به‌دنبال روش‌های جذاب و غیر متعارف برای انجام پروپاگاند خود هستند، زیرا شیوه‌های قدیمی در پروپاگاند دیگر چندان جواب‎گو نیستند و حتی در مواردی هم و هدر دادن هزینه بدون رسیدن به نتیجه دلخواه است.

علم تبلیغات یا هنر تبلیغات؟

 

ویلیام برنباخ، یکی از ابرقدرت‌های عرصه تبلیغات در آمریکا بود که بین سال‌های 1960 تا 1970 تبدیل به یکی از مشاهیر این عرصه شد. او درباره تبلیغات همواره معتقد بود: «تبلیغات براساس نوعی ترغیب و تشویق کردن است و تشویق نمی‌تواند علم باشد بلکه یک هنر است.»

شاید این نظریه هنوز هم درست باشد، اما امروزه هر چه بیشتر پیش می‌رویم، این نظریه که تبلیغات بیش از آنکه هنر باشد، یک علم است، بیشتر قوت می‌گیرد. امروزه وقتی می‌خواهیم به آینده تبلیغات بنگریم ناخودآگاه نگاه‌مان به سوی کسانی می‌رود که با تحولات برجسته و چشمگیر در این هنر صنعت، برای خود موفقیت‌های بزرگی را نیز رقم زد‌ه‌اند. به‌عنوان بزرگ‌ترین تحولی که در این عرصه نسبت به گذشته اتفاق افتاده می‌توان به انفجار اطلاعات در دنیای معاصر اشاره کرد که طراحان تبلیغاتی را قادر می‌سازد به راحتی با مشتریان در ارتباط باشند و خود را در این زمینه به روز نگاه دارند.

اما در اینجا سوالی که پیش می‌آید این است که «مدیران چطور در این شرایط خود را قادر می‌سازند با معیارهای اکثریت مشتریان همسو شوند؟» وس نیکولاس، در کتاب «تجزیه و تحلیل تبلیغات» نشان می‌دهد که شرکت‌ها چطور می‌توانند با استفاده از استراتژی‌های هنرمندانه که با استفاده از مدل‌سازی‌های ریاضی به دست آورده‌اند‌، به یک فروش بیشتر و قابل توجه‌تری دست پیدا کنند. او می‌گوید: کمپانی‌ها امروزه درک پیچیده‌ای از این نکته دارند که پیام‌های‌شان چگونه ذهن و روح مشتریان‌شان را لمس می‌کنند و در صورت لزوم تا چه حد امکان تغییر در استراتژی‌های آنان را برای رسیدن به هدف دارند.

جفری ری‌پورت، عضو هیات‌مدیره بخش استراتژی دیجیتال در شرکت بازاریابی نکست در این باره توضیح می‌دهد که کمپانی‌ها نیاز دارند چگونه عمل کنند تا پیام‌شان در فضایی شنیده شود که دیگر در آن وقفه و تکرار تاثیرگذار نیست. همچنین سونیل گوپتا، فارغ‌التحصیل مدرسه بیزنس هاروارد نشان می‌دهد که چطور بازاریابان بزرگ در جهان امروز بر تلفن‌های هوشمند حکمرانی می‌کنند. این حکمرانی به وسیله تبلیغات کوچک نیست بلکه آنها به‌گونه‌ای تبلیغ می‌کنند که هیچ یک از مصرف‌کنندگان این تلفن‌ها نه آن تبلیغات را می‌بینند و نه متوجه می‌شوند که چطور آنها بر ذهن‌شان تاثیر‌گذار بوده‌اند.

امروزه شرکت‌ها و کمپانی‌های مختلف که در شاخه‌های متفاوتی از بازار کسب‌و‌کار فعالیت می‌کنند در تلاش هستند هرطور شده دیگری را کنار بزنند و بتوانند نام خود را سر زبان‌ها جاری کنند. اگر تا به حال به اندازه کافی روی این موضوع دقت نکرده بودید به شما پیشنهاد می‌کنم سری به دنیای تبلیغات بزنید و ببینید آنها به چه سطحی از خلاقیت دست یافته‌اند و چگونه تلاش می‌کنند بتوانند حتی یک پله از رقیبان خود بالاتر بایستند. تبلیغات همچون یک نبرد دائمی بین کمپانی‌هاست که هر کس تبلیغات خلاقانه‌تری داشته باشد در نتیجه بیشتر نظر مشتریان را به خود جلب کرده و در نهایت مورد حمایت آنها قرار می‌گیرد و می‌تواند به فروش بالاتر و بهتری هم دست پیدا کند.

اگر بخواهیم تبلیغات را یک هنر بدانیم باید هم بدانیم که هنر تبلیغات و زنده نگاه داشتن یک برند تجاری بسیار پیچیده‌تر از تفکر یک شخص معمولی است. طراحان تبلیغاتی از مدت‌ها قبل روی کلیه مفاهیمی که قرار است در تبلیغات بگنجانند از پیش تحقیق و تفحص بسیاری می‌کنند چراکه قرار است نتیجه زحمات آنان تاثیر مستقیمی بر تنظیمات فعلی بازار داشته باشد. همین پیش‌بینی‌ها و محاسبات خاص و هوشمندانه است که موجب می‌شود مشتریان به سمت محصولات ویژه جذب شوند.

در تبلیغات و برندینگ هیچ چیز جذاب‌تر از ضربه‌ای نیست که ناگهان توسط یک تبلیغ بر پیکر بازار وارد می‌شود و توجه همه مشتریان را به سوی خود جلب می‌کند. این اتفاق را می‌توان برای آن کمپانی یک موفقیت فوق‌العاده دانست.


چگونه از طریق هنر کسب درآمد کنیم ؟


اهمیت وجود هنر و ایده‌های خلاقانه در تبلیغات

معرفی نمونه هایی از تبلیغات جذاب و خلاقانه

وجود پیام‌های ابتکاری و ایجاد ایده‌های خلاقانه برای پروپاگاند شرکت‌ها، مؤسسات و سازمان‌ها به‌منظور انتقال آن به جامعه هدف بسیار با اهمیت است. طراحان و کارشناسان عرصه تبلیغات، بر خلاف دیگران که موافق ایده‌های تبلیغاتی با پیام مستقیم هستند، اعتقاد دارند که تبلیغاتی که دارای پیام غیر مستقیم‌اند می‌تواند، تأثیر و جذابیت بیشتری داشته باشد. در واقع ایده‌های جدید تلفیق و ترکیبی از یک یا چند ایده قدیمی هستند، که به‌ روز رسانی می‌شود و به‌خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین آشنایی با شیوه‌های خلاقانه و درک کامل و بهتر روش‌ها و مکانیزم‌های آن می‌تواند، به یافتن ایده‌های نو و گسترش فضای ذهنی کمک کند. روزانه همه ما تبلیغات زیادی را در اطراف خود می‌بینیم ،که تکراری و خسته کننده هستند. ابتکار و خلاقیت در تبلیغات را باید اصل کار خود قرارداده، تا موجب شود پروپاگاند آن نسبت به سایر رقبا برتر باشد.

در واقع وجود خلاقیت و هنر است، که با استفاده از موضوعات قابل درک و قابل توجه، سرگرم کننده، عجیب و غریب تکان دهنده، توجه مخاطب را جلب کنیم و سپس او را تشویق به خرید و استفاده از محصولات و خدمات خود نماییم. این روش یک بازی یا سرگرمی نیست، بلکه نشان دهنده وجود یک ذهن خلاق و متفکر همراه با درک مخاطب خاص است، که توجه به آن می‌تواند موفقیت‌های زیادی را نصیب کسب و کار و حرفه ما کند.

استفاده از خلاقیت در تبلیغات دارای 5 بعد مختلف است

برای انجام خلاقیت در تبلیغات 5 قسمت مختلف وجود دارد، که می‌توان در هرکدام تغییراتی را ایجاد کرد که شامل:

بسط و گسترش

با نظر گرفتن بعضی از ایده‌ها و جزئیات پیش بینی نشده در پروپاگاند، می‌توان آنها را بزرگ‌تر یا پیچیده‌تر نشان داد.

ارزش هنری

پروپاگاند باید شامل جذابیت‌های هنری، کلامی، شنیداری، بصری و همچنین دارای دیالوگ‌های و موسیقی‌های تاثیر گذار باشد.

بکر بودن

باید در تبلیغات به استفاده از راهکارهای نوشتاری، بصری و المان‌های هیجان انگیز و خاص بپردازند.

انعطاف‌پذیری

خلاقیت در تبلیغات باید میان محصولات و قشر متنوعی از مخاطبان  با وجود هدف و ایده‌های جذاب و جالب ارتباط بر قرار کند.

ترکیب

در تبلیغات باید به شیوه‌‎ای خلاقانه اشیاء و ایده‌ها را با یکدیگر ترکیب و تلفیق شوند.

خلاقیت و ابتکار در تبلیغات

روند شکل‌گیری تبلیغات خلاقانه

خلاقیت همان داشتن ایده‌های ناب به‌همراه ابتکار عمل است، که هر فردی ممکن است، به‌شکلی خاص و منحصربفرد آن را به‌وجود بیاورد. توضیح راهکارها و شیوه‌های خلاقیت تقریباً امری ناممکن است، اما می‌توان روند شکل‌گیری آنرا در زیر بیان کرد:

اولین مرحله در شروع پروپاگاند ایجاد طوفان مغزی است. این روش برای خلق ایده‌های خلاقانه و هنرمندانه در تبلیغات بسیار مهم و کاربردی است. در این شیوه تعدادی از افراد آگاه و متخصص در زمینه یک موضوع دور هم جمع می‌شوند و همه ایده‌های خوب یا بدی که به ذهن‌شان می‌رسد را بیان می‌کنند. با در نظر گرفتن پیام اصلی محصول یا خدمات و همچنین شعارهای تبلیغاتی آن، ایده‌های مرتبط را بیان می‌کنند.

با در نظر گرفتن کالا و محصولات و تمام اموری که در محیط اطراف و در ارتباط با آن وجود دارد، گردآوری می‌کنند و مورد بررسی قرار می‌دهند. در واقع افراد در این روش از ایده‌های هم استفاده می‌کنند و با تکمیل کردن نظرات خود ایده‌ای خلاقانه و نو را ارائه می‌دهند/ تاثیر هنر و خلاقیت در تبلیغات

گرایش انسان به هنر

چند ایده در تبلیغات خلاقانه


 


 


 


 


 


 


 


 

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد