استفاده از سبد حصیری در اشپزخانه

استفاده از سبد حصیری در دکوراسیون حصیری لزومی نیست کل لوازم و اکسسوریها را یکدست از حصیر انتخاب کنید بلکه با انتخاب و نصب تعدادی از وسایل حصیری می توانید یک دکور شیک و جذاب حصیری داشته باشید.

اکسسوری های حصیری از تنیده شدن الیاف طبیعی با توجه به پوشش گیاهی هر منطقه  ساخته می شوند .  صنایع دستی حصیری در شمال ، جنوب و غرب کشور رواج دارد و طی چند سال اخیر، دست سازه های حصیری جایگاه ویژه ای در دکورراسیون داخلی پیدا کرده است .

برای محصولات حصیری در مناطق جنوبی از برگ درخت خرما و ساقه های نی های باتلاقی ، در مناطق شمالی از ساقه برنج و ساقه های نی مردابی استفاده میکنند و در غرب کشور از شاخه های درخت ارغوان و بید (ارغوان بافی) .

کاربرد سبد حصیری
معمولا مواد اولیه برای سبد حصیری گلدان و سایر از برگ در خت خرما، ساقه گندم، نی، ترکه و بامبو ساخته می شود. این هنر یک هنر زنده است که در طراحی و دکوراسیون داخلی کاربرد فراوانی دارد. گلدان حصیری شاید خیلی ساده باشد اما بافت خاص آن باعث جذابیت خانه می شود.
سبدهای حصیری ایده ای برای نگهداری از حوله‌ها و دستمال‌های آشپزخانه
ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، از سبدهای حصیری برای نظم‌ دادن به حوله‌ها و دستمال‌هایی که در آشپزخانه دارید، استفاده کنید. زیرا اگر این حوله‌ها در قسمتی خاص نگهداری نشوند، ظاهری شلوغ و نامرتب به آشپزخانه می‌دهند. همچنین، فضای زیادی را اشغال خواهند کرد.
شما با این راهکار باعث می‌شوید، حوله‌ها به صورت مرتب نگهداری شوند و دستمال پارچه‌ای مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنید.

استفاده از سبد حصیری در آشپزخانه

برای داشتن یک دکوراسیون حصیری در آشپزخانه سبدهای حصیری انتخاب مناسبی است.

سبد های حصیری در آشپزخانه به عنوان نظم دهنده کابینتها ، ظرف تنقلات و میوه ،کتابهای آشپزی، حوله  و دستمالهای آشپزخانه ، لوازم شیرینی پزی، ظرف قاشق و چنگال و … کاربرد دارند .

سبدهای حصیری و نظم بخشیدن به کتاب‌های آشپزیباکس حصیری کتاب

همه ما کتاب‌ها و جزوه‌هایی داریم که در آن‌ها می‌توانیم انواع دستور پخت غذاها را پیدا کنیم. اما این کتاب‌ها حجیم هستند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند.
 بنابراین، باید فضای خاصی را برای نگهداری به آن‌ها اختصاص دهیم. از آنجایی که آشپزخانه‌های امروزی اصولا کوچک هستند، ما برای شما پیشنهادی ویژه داریم. شما می‌توانید کتاب‌های آشپزی خود را در یک سبد حصیری بگذارید. با این کار باعث زیباتر دیده شدن آشپزخانه‌تان هم می‌شوید.
اگر آشپزخانه بزرگی دارید، می‌توانید کتاب‌های آشپزی مورد علاقه خود را بر روی میزی کوچک در گوشه آشپزخانه قرار دهید.

جاقاشقی حصیریاستفاده از سبد حصیری برای نگهداری از ابزارآلات شیرینی‌پزی

اگر شما علاقه‌مند هستید کیک و شیرینی بپزید، مطمئنا می‌دانید ابزار و وسایل مورد نیاز برای پخت یک کیک یا شیرینی چقدر جاگیر هستند. برای این‌که بتوانید این وسایل را به خوبی جمع‌آوری کنید و در قسمتی مشخص نگهداری کنید، کافی است یک سبد حصیری مستطیل شکل بخرید. سبدهای حصیری مستطیلی این امکان را به شما می‌دهند تا لوازم شیرینی‌پزی را مرتب و در دسترس نگه دارید. همچنین، این سبدها ظاهری بسیار جذاب به آشپزخانه شما خواهند داد.

استفاده از سبد حصیری برای مرتب نگه داشتن لوازم آشپزی

خوب است بدانید برای داشتن یک آشپزخانه مرتب باید تا می‌توانید فضای روی کابینت‌ها را خالی نگه‌ دارید. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم سبد حصیری خریداری کنید. این سبد نباید عمق زیادی داشته باشد. سپس ابزار و وسایل آشپزی را درون سبد حصیری که خریده‌اید، بچینید. آن‌گاه این سبدها را بر روی کابینت‌های خود قرار دهید. شما با استفاده از این روش می‌توانید در هنگام آشپزی بدون هیچ نگرانی وسایلی را که لازم دارید، از سبد حصیری روی کابینت به راحتی پیدا کنید.
بنابراین، دیگر لازم نیست کل کابینت‌ها و کشوهایی که در آشپزخانه دارید را بررسی کنید تا بتوانید ابزاری که می‌خواهید، بیابید. شما می‌توانید قاشق‌ها، کفگیر، چاقوها و… را درون این سبدها بگذارید. علاوه‌براین، سبدهای حصیری این امکان را به شما می‌دهند که تخته‌های برش را درون آن‌ها قرار دهید. برای این کار کافی است، تخته مخصوص برش را به یکی از دیواره‌های داخلی سبد حصیری تکیه دهید.

بهترین مکان‌ها برای قرار دادن سبد حصیری

شما باید جای مناسبی برای این سبدهای حصیری در آشپزخانه خود پیدا کنید. اگر قرار است این سبدها روی کابینت و جلوی چشم باشند، باید مرتب چیده شوند و در فضایی قرار گیرند که ظاهر آشپزخانه را به هم نریزند و باعث افزایش جذابیت آن شوند.
به عنوان مثال اگر مایکروویو کوچکی دارید که فضای اختصاص یافته برای خود را به طور کامل پر نمی‌کند، می‌توانید، یکی از این سبدهای حصیری را بر روی مایکروویوتان بگذارید. این مسئله باعث می‌شود، هم فضایی که با مایکروویو پر نشده بود، خالی نماند و هم سبد حصیری در جایگاه مناسبی قرار بگیرد.
علاوه براین، شما می‌توانید سبد مخصوص هر قسمت را نزدیک به آن بخش قرار دهید، مثلا لوازم آشپزی را نزدیک به گاز بگذارید، سبد حوله را روی ماشین‌ ظرفشویی قرار دهید و… .

سازماندهی فضای داخلی کابینت با استفاده از سبدهای حصیریکاربرد سبد حصیری

یکی از راه‌حل‌هایی که ما به شما برای آشپزخانه منظم پیشنهاد می‌کنیم، به کار بردن سبدهای حصیری در کابینت‌ها است. شما با این روش می‌توانید ابزار و وسایل بیشتری را داخل‌ کابینت‌های آشپزخانه جای دهید. علاوه‌براین، هرگاه که خواستید این امکان وجود دارد که سبدها را از داخل کابینت بیرون بیاورید و وسایل مورد نیازتان را راحت‌تر پیدا کنید.
سبدها باعث می‌شوند، وسایلی که در کابینت می‌گذاریم، کاملا در دسترس باشند و به آسانی پیدا شوند. شما می‌توانید از این سبدها برای نگهداری از فویل آلومینیومی مخصوص آشپزی، ظروف پلاستیکی کوچک، رومیزی‌ها، کیسه‌ها و… استفاده کنید.

ترفندهای جالب برای استفاده از سبد حصیری

سبد حصیری

  1. می توان در گوشه اتاق خواب وسایل مختلف مثل لوازم آرایش، پتو، حوله و … قرار داد. بنابراین فضای محیط خانه گرم تر و البته مرتب تر خواهد شد.
  2. گلدان حصیری که به دلیل طبیعی بودن باعث جذابیت بیشتر گیاهان در آپارتمان می شود.
  3. مبلمان حصیری نیز باعث ایجاد یک فضای سنتی و گرم می شود. همچنین در کنار بقیه اجزا به خوبی می نشیند.
  4. همچنین فضای بالکن و تراس و حیاط با وجود تاپ حصیری یا میز و صندلی حصیری نیز فوق العاده زیبا و جذاب است.
  5. سینی ها و سفره های حصیری به خصوص در رستوران های سنتی یک ایده فوق العاده زیبا می باشد.
  6. همچنین می توانید برای هارمونی بیشتر داخل سبد حصیری کنار تخت خواب ساعت، شمع و یا یک گلدان قرار دهید تا هارمونی جذاب تری از حصیر را برای خودتان خلق کنید.
  7. حتی می توانید در حمام وسایل بهداشتی خود را داخل سبدهای حصیری قرار دهید.

استفاده از سبد حصیری در حمام

اگر می خواهید دکوراسیون حصیری را به حمام بیاورید ، برای قرار دادن  لوازم بهداشتی از حصیر (باکس های حصیری) از جنس ارغوان (ارغوان بافی) کمک بگیرید . این نوع سبدهای حصیری قابل شستشو هستند که با هر شستشو فضا را معطر می کنند.

استفاده از کپو در دکوراسیون

استفاده از سبد حصیری در خانه

کپو نیز محصولیست کاربردی که برای تزئین اتاق نیز کورد استفاده قرار می گیرد. “کپو در لغت دزفولی به سر یا کله و اصطلاحا به هر شیء کروی، گرد یا چمپاتمه زده گفته می‌شود و در تعریف، به مصنوعات حصیری که از برگ خرما یا “کرتک” به شکل ظروف دردار کروی بافته می‌شود، اطلاق می‌گردد.”

كرتك (KERTAK) نوعی گیاه خودرو است كه در حاشیه نهرها، رودخانه‌ها و دشت‌ها در مناطق باتلاقی و گرمسیری به وفور یافت می‌شود. کرتک علف هرزی است که دارای ساقه بلندی همچون گندم است و ساقه آن لاغر و کشیده و مثل نی دارای بند بند است. این گیاه در کنار جویبارها رشد می‌کند و دارای استحکام کششی به مراتب بیشتری نسبت به ساقه گندم یا جو است. کرتک ظاهراً خوراک هیچ حیوانی نیست و دچار آفت هم نمی‌شود و این خود نقطه قوتی برای محصول است. کرتک در دزفول می‌روید و هزینه‌ای هم برای تولیدکنندگان ندارد و می‌توانند آن را در همان محل زندگی خود تهیه کنند.

كپو، یكی از صنایع دستی منطقه خوزستان است که از دیرباز در نواحی شمالی “دزفول” رواج داشته و همچنان با ذوق و ابتكار خاص هنرمندان روستایی تهیه و به بازار عرضه می‌شود.

سبد حصیری در اتاق خواب

یک دکوراسیون حصیری در اتاق خواب می تواند با چیدن یک سری از اکسسوری و مبلمان حصیری شکل بگیرد. سبدهای حصیری در اتاق خواب برای قرار دادن ملحفه، مجله و روزنامه، لوازم آرایشی، لباسهای اضافه و … مناسب هستند.حصیر در دکوراسیون

استفاده از سبد حصیری در اتاق کودک

اگر به فکر خرید صنایع دستی حصیری برای اتاق کودکتان هستید چه چیزی بهتر از سبدهای حصیری در اتاق کودک که علاوه بر زیبایی ، حس و حال طبیعت را به فضای اتاق کودکتان می بخشد. سبدهای حصیری برای نظم دهی و تزیین اتاق کودک عالی هستند . می توانید اسباب بازی ، عروسک ، کتاب داستان، لباس و سایر وسایل کودکتان را با سبدهای حصیری نظم دهی کنید.

استفاده از سبد حصیری در دکوراسیون دفتر کار

در دفتر کار هم می توانید دکوراسیون حصیری داشته باشید .

گل و گیاه در دکوراسیون همیشه ایده خوبی است و چه بهتر که این ایده را به محل کار و یا دفتر کار خانگی تان بیاورید. حس خوبی که از وجود گیاهان می گیرید در راندمان کارتان موثر است.

از سبدهای حصیری برای کاشتن گیاهان آپارتمانی و یا آویزان کردن گیاهان هوازی استفاده کنید و محیطی زیبا و متفاوت دیزاین کنید.

سبدهای حصیری علاوه بر گلدان می توانند برای نظم دهی وسایل به کار روند و گزینه بسیار مناسبی در نظم دهی اتاق کارتان هستند.حصیر در دکوراسیون

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد