راهنمای سفر به قطر + سوغات و آدرس مکان ها

راهنمای سفر به قطر + سوغات و آدرس مکان ها

در این مقاله می خواهیم راهنمای سفر به قطر به همراه صنایع دستی، سوغات و معرفی بازارهای قطر  را به اشتراک بگذاریم.

کشور قطر کجاست؟

قطر در ساحل غربی خلیج‌فارس قرار دارد. این کشور شبه‌جزیره کویری کوچکی را در بر گرفته است که از شبه‌جزیره بزرگ عربستان به‌سمت شمال امتداد دارد.

سفر به قطر

پس از ظهور اسلام، این منطقه تابع خلافت خلفای اسلامی شد. بعدها پیش از اینکه در قرن نوزدهم تحت کنترل سلسله ثانی قرار بگیرد، تعدادی از سلسله‌های داخلی و خارجی اداره‌اش می‌کردند. سلسله ثانی با حمایت بریتانیا علیه گروه‌های قبیله‌ای رقیب و علیه امپراتوری عثمانی، که کشور را در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم اشغال کرده بود، مبارزه می‌کرد و در ازای آن بریتانیا سیاست خارجی قطر را تا استقلال قطر در سال ۱۹۷۱ تعیین می‌کرد. پس از آن سلطنت در قطر ادامه یافت.

قطر یکی از بزرگ‌ترین ذخایر نفت و گاز طبیعی جهان را دارد و تعداد زیادی نیروی کار خارجی را در فرایند استخراج و تولید به کار می‌گیرد. به‌دلیل ثروت نفتی قطر، ساکنان این کشور از استاندارد زندگی بالا و سیستمی تثبیت‌شده برای خدمات اجتماعی برخوردارند.

پایتخت قطر شهر ساحلی دوحه است که زمانی مرکز صید مروارید بود و اکثر ساکنان کشور در آن زندگی می‌کنند.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در سفر به قطر

قطر در سال‌های اخیر صنعت گردشگری خود را گسترش داده است. گردشگران از سراسر دنیا برای دیدن فرهنگ بومی و مدرن در جاذبه‌های خاورمیانه، قطر را انتخاب می‌کنند. در ادامه مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی قطر را معرفی می‌کنیم.

 

ویدئو سفر به قطر و صنایع دستی

موزه هنرهای مدرن عرب

موزه هنرهای مدرن عرب متحف (Mathaf Arab Museum of Modern Art) که در زمینی به مساحت ۵۵۰۰ مترمربع در محل سابق مدرسه‌ای در دوحه ساخته شده است، مجموعه‌ای عظیم از هنر مدرن و معاصر از جهان عرب را در خود جای می‌دهد و به برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و موقتی اختصاص دارد. در این موزه، آثاری از هنرمندان آفریقایی، آسیایی و اروپایی نیز به نمایش گذاشته می‌شوند که از نظر تاریخی به قطر مربوط هستند. کلکسیون آثار موزه متحف، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه نقاشی‌ها و مجسمه‌های دنیای عرب به‌شمار می‌رود که روند تکامل هنر عرب از دهه ۱۸۴۰ تا امروز را نشان می‌دهد و اطلاعات جالبی درباره آن‌ها و سبک‌های مختلف هنر معاصر به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. این موزه از جمله جاذبه‌های گردشگری دوحه به حساب می‌آید و بازدید از آن از شنبه تا پنجشنبه، ۹ صبح تا هفت عصر و جمعه از ۱:۳۰ ظهر تا هفت عصر امکان‌پذیر است.

۱. موزه‌ هنرهای اسلامی

موزه‌ هنرهای اسلامی - کشور قطر

اگر قصد سفر به قطر را دارید باید بدانید که موزه هنرهای اسلامی در آغوش قابی آبی، آرام و شفاف واقع شده است. برای رسیدن به موزه باید از پلی روی آب عبور کنید؛ با نزدیک‌شدن به موزه، نمای شگفت‌انگیز و زیبای آن ظاهر می‌شود. عمارت سفید موزه زیر نور خورشید درخشش خیره‌کننده‌ای دارد و فضای آن را جذاب‌تر و رازآلودتر می‌کند. وقتی به داخل موزه قدم می‌گذارید، از پیچیدگی درونی آن که به‌شدت با یکدستی نمای بیرونی موزه در تضاد است متحیر خواهید شد.


خرید صنایع دستی


دهکده فرهنگی کاتارا

تندیس طلایی شبیه به مناره در کنار سازه های طلایی رنگ

منبع عکس: سایت visitqatar.qa (عکاس: ناشناس)

در سفر به قطر حتما به کاتارا سر بزنید چراکه کاتارا دهکده‌ای فرهنگی است که بین منطقه تجاری «وست بی» و برج‌های منطقه مسکونی مروارید قطر قرار دارد و از یک سو به ساحلی وسیع و از سوی دیگر به تپه‌های دوقلو کاتارا منتهی می‌شود. در این دهکده می‌توانید از مسجد کاتارا بازدید کنید که مزین به کاشی‌کاری و میناکاری ایرانی و ترکی است. در کنار مسجد نیز برج‌های کبوتر با سازه‌ای مستطیلی خودنمایی می‌کند.

از دیگر جاذبه‌های دهکده کاتارا می‌توان به آمفی‌تئاتری به مساحت ۳,۲۷۵ متر مربع اشاره کرد که به سبک کلاسیک یونانی با ظرفیت بیش از ۵,۰۰۰ تماشاگر ساخته شده است. خیابان فوق لوکس ۲۱، مسجد طلایی، گالری‌های هنری، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های مختلف از دیگر بخش‌های این دهکده هستند. در صورت تمایل می‌توانید به ساحل کاتارا بروید و از تفریحات آبی همچون قایق‌سواری، موج‌سواری، پاراسیلینگ و اسکی روی آب نهایت لذت را ببرید.

تپه‌هایی در شمال و جنوب دهکده کاتارا قرار دارند که به‌واسطه وجود فضای سبز، آب‌نما و مسیرهای پیاده‌روی، انتخاب بسیاری از گردشگران برای گشت‌وگذار و تماشای غروب آفتاب هستند.


راهنمای سفر به بلگراد + عکس و آدرس


۲. قلعه دوحه

این قلعه نظامی در دوحه قرار دارد و در سال ۱۹۲۷ ساخته شده است. اکنون این قلعه را به موزه تبدیل کرده‌اند و میزبان آثاری مثل تزئینات چوبی، وسایل قدیمی ماهیگیری، نقاشی‌های رنگ‌روغن و عکس‌های قدیمی است. اگر علاقه‌مند به درک بهتر تاریخ قطر و سبک زندگی ساکنان آن هستید، این قلعه روزی لذت‌بخش را برای شما رقم خواهد زد. باشکوه‌ترین بخش این قلعه قسمت بیرونی آن است. چشم‌انداز این بنای مستحکم نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند.

۳. موزه ملی قطر

طراحی موزه ملی قطر به قدری پیچیده است که هر کسی می‌تواند آن را به‌اشتباه یک شاهکار اوریگامی تصور کند. این عمارت سفید لبه‌های خمیده دارد و معماری‌اش بی‌نظیر است. طرح موزه از رز صحرایی الهام گرفته شده است. رز صحرایی یکی از شگفتی‌های طبیعی است که با تشکیل فرم‌های کریستالی در آب‌و‌هوای خاص شکل می‌گیرد. دیدن این عمارت در سفر به قطر می تواند برای شما خاطره انگیز باشد.

۴. سنگ‌نگاره‌های الجساسیه

سنگ‌نگاره‌های الجساسیه - کشور قطر

الجساسیه یکی از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی قطر است. جذابیت این کوه به‌خاطر سنگ‌نگاره‌های آن است، حکاکی‌هایی باورنکردنی استثنایی. مردم بر این باورند که این حکاکی‌ها نوعی نماد هستند و در آنها اشکالی وجود دارد که حیوانات، قایق‌ها و گل‌های مروارید را به تصویر می‌کشد. بسیاری از اشکال و نمادها قابل‌شناسایی نیستند و نمی‌شود معانی واقعی آنها را فهمید. می‌گویند این نمادها صدها سال قدمت دارند و حفاظت از آنها برای کشور قطر بسیار مهم است.


پرفروش ترین صنایع دستی مالزی


۵. صحرای دوحه

صحرای دوحه در بیشتر بخش‌ها دست‌نخورده و بکر باقی مانده است و اگر از علاقه‌مندان به طبیعت هستید، باید در سفر به قطر برای دیدن این صحرا وقت بگذارید. جذابیت مناظر بیابانی باعث می‌شود که در برابر هیبت و شکوه بی‌کران این منظره عجیب‌و‌غریب احساس کوچک‌بودن کنید. برای گشت‌وگذار در صحرا تورهای سافاری بیابان برگزار می‌شود.

جزیره مصنوعی مروارید قطر

جزیره مصنوعی مروارید قطر (Pearl) یک جزیره در خلیج فارس واقع در نزدیکی شهر دوحه پایتخت کشور قطر است. فضای این جزیره تقریباً ۴ میلیون متر مربع است و به‌عنوان یکی از جاذبه های گردشگری دوحه بین گردشگران شناخته می‌شود. در این جزیره ساختمان‌های مسکونی و تجاری و سرگرمی‌های مختلف وجود دارد.



اسپایر زون

گردش یک خانواده سه نفره روی پلی کنار دریاچه

منبع عکس: سایت visitqatar.qa (عکاس: ناشناس)

اسپایر زون فقط به‌اندازه چند دقیقه با مرکز دوحه فاصله دارد و به‌واسطه برجی به ارتفاع ۳۰۰ متر به‌راحتی قابل‌تشخیص است. این منطقه شامل محوطه‌های ورزشی در سطح جهانی، آکادمی آموزشی، بیمارستان پزشکی ورزشی و همچنین هتل‌‌های پنج ستاره و رستوران‌های متعددی می‌شود و مقصدی ایدئال برای دوستداران ورزش به حساب می‌آید.

پارک اسپایر بخشی از این مجموعه است که بیش از ۸۰ هکتار وسعت دارد و از مسیرهای پیاده‌روی، محوطه بازی کودکان، دریاچه بزرگ، کافه‌ها و رستوران‌ها تشکیل شده است. این پارک یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی قطر است که برای پیاده‌روی صبحگاهی و عصرگاهی محلی عالی محسوب می‌شود. پارک اسپایر در نزدیکی ویلاجیو مال قرار دارد و پس از خرید و گردش می‌توانید در این پارک قدری استراحت کنید و از فضای آن لذت ببرید.

ساحل خور العدید

غروب خورشید از ساحلی خلوت

منبع عکس: سایت visitqatar.qa (عکاس: ناشناس)

ساحل خور العدید، محلی آرام و دنج در جنوب شرقی قطر است که علاوه بر مردم بومی، گردشگران زیادی به آن پناه می‌برند تا ذهن و روح خود را جلا بدهند. تپه‌های شنی فوق‌العاده‌ای در این منطقه وجود دارد که ارتفاع آن‌ها به ۴۰ متر نیز می‌رسد و می‌توانید رانندگی پرهیجانی روی تپه‌ها داشته باشید. علاوه بر این، تماشای این تپه‌ها خالی از لطف نیست؛ چراکه به‌طرزی جادویی در زیر غروب خورشید تغییر رنگ می‌دهند.


سوغات بوداپست


 

ویلاجیو مال

عبور کانال آب از میان مرکز خریدی مدرن

منبع عکس: سایت visitqatar.qa (عکاس: ناشناس)

مرکز خرید و سرگرمی ویلاجیو در اسپایر زون واقع شده است و از کالاهای نسبتا ارزان تا لوکس نظیر پوشاک، جواهرات و… در آن یافت می‌شود. طیف وسیعی از کافه‌ها و رستوران‌ها در این مرکز خرید فعالیت می‌کنند که هر نوع سلیقه‌ای را پوشش می‌دهند. ویلاجیو مال خدماتی همچون وای‌فای پرسرعت رایگان، خدمات باربری و خدمات ویلچر را برای رفاه حال بازدیدکنندگان ارائه می‌کند.

اگر با خانواده در سفر هستید و کودکی همراهتان است، تفریحات زیادی از گوندولاسواری تا پارک موضوعی در این مرکز خرید وجود دارد که می‌توانید به‌راحتی او را سرگرم کنید. این پارک موضوعی سرپوشیده شامل سالن بولینگ، لیزر تگ، رول گلایدر و ترن هوایی می‌شود و دارای یک پیست اسکی است که بزرگ‌ترین پیست دوحه به حساب می‌آید. سالن سینمای چهاربعدی یکی دیگر از امکانات تفریحی پارک است که با جلوه‌های ویژه‌ای مانند اسپری‌ آب، لرزش صندلی و… اوقاتی سراسر هیجان را برای شما و فرزندتان به ارمغان می‌آورد.

کورنیش دوحه

مسیر پیاده روی طولانی در کنار دریا و در امتداد آسمان‌خراش‌ها

منبع عکس: سایت afar.com (عکاس: ناشناس)

کورنیش دوحه از جاذبه‌های پرطرفدار دوحه است که شامل مسیری هفت کیلومتری در کنار خلیج دوحه می‌شود و انتخابی عالی برای تماشای خط افق مدرن شهر به حساب می‌آید. این منطقه که کانون مناسبت‌های مختلف مانند جشن‌های روز ملی و روز ملی ورزش است، در طول شب به پاتوق مردم برای پیاده‌روی تبدیل می‌شود. افراد زیادی نیز با اجاره قایق یا جت اسکی، افق پرزرق‌وبرق شهر را از روی آب به نظاره می‌نشینند.

هتل شرایتون در انتهای شمالی و موزه هنر اسلامی در بخش جنوبی کورنیش قرار گرفته‌اند. در صورت تمایل می‌توانید برای پیک‌نیک، دوچرخه‌سواری و استراحت به پارک هتل شرایتون بروید یا از روی تپه هرمی‌شکل پارک از مناظر خیره‌کننده اطراف لذت ببرید.

رستوران‌های متعددی از جمله رستوران‌های عربی، ایتالیایی و… در امتداد کورنیش فعالیت می‌کنند که تجربه غذایی متفاوت و خوشمزه‌ای را در محیطی آرام با مناظر شگفت‌انگیز دریای نیلگون برایتان رقم خواهند زد.

پارک انگری بردز دوحه

شهربازی سرپوشیده دوحه

منبع عکس: سایت regencyholidays.com (عکاس: ناشناس)

پارک انگری بردز، یکی از پارک‌های موضوعی قطر است که در شهر فستیوال دوحه قرار دارد. این پارک در سال ۲۰۱۷ میلادی در مساحتی به وسعت ۱۷ هزار متر مربع افتتاح شد و از آنجا که تم اصلی آن را «انگری بردز» تشکیل می‌دهد، فضای فوق‌العاده‌ای برای سرگرمی کودکان محسوب می‌شود.

سرگرمی‌های ماجراجویانه خاصی برای هر گروه سنی از بچه‌ها در پارک انگری بردز وجود دارد که کودکان می‌توانند بر اساس سلیقه خود از آن‌ها استفاده کنند. یکی از جذاب‌ترین نقاط پارک، درخت بزرگی با ارتفاع ۱۷ متر است. سایر بخش‌های پارک شامل استودیو شهر (سنگ‌نوردی، سرسره‌های مارپیچ، رول گلایدر)، خانه قرمز (بازی‌های شنی، ترن هوایی)، بمب انفجاری، هشدار قرمز، ساحل دزدان دریایی، کارتینگ انگری بردز، پارک ترامپولین و… می‌شود.

از آنجا که رستوران‌ها و کافه‌هایی در نزدیکی پارک انگری بردز مستقر هستند، خانواده‌ها بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند ساعت‌های پرهیجانی را در کنار کودکان خود سپری کنند.

۶. گردشگاه ساحلی کورنیش

یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای دوستداران پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و دو کورنیش دوحه است، گردشگاهی در کنار اقیانوس. این مکان برای علاقه‌مندان به ورزش بسیار محبوب است و معمولا صبح زود می‌توانید آنها را در این گردشگاه ساحلی ببینید. البته در طول روز هم افراد زیادی برای لذت‌بردن از افق شهری دوحه به این گردشگاه سر می‌زنند. شب‌ها می‌توانید منظره‌ای خیره‌کننده از غروب و بازتاب نور بر آب‌های آرام را تماشا کنید.

۷. سوق واقف

سوق واقف - کشور قطر

این بازار فقط چند دقیقه با کورنیش فاصله دارد. سوق واقف به قلب اجتماعی دوحه شهرت دارد و مکان خوبی برای خرید، گشت‌وگذار، خوردن غذاهای لذیذ یا وقت‌گذرانی در یکی از کافه‌های محلی است. این بازار معمولا مملو از بازدیدکنندگانی است که در خیابان‌ها قدم می‌زنند تا از معماری و فروشگاه‌های فرهنگی متعددی را ببینند که همه‌چیز می‌فروشند، از آثار گلدوزی و ادویه‌جات گرفته تا عطر و عود. این بازار مرکزی معروف برای خرید سوغاتی‌های بی‌نظیر برای عزیزان شماست.

۸. پارک اسپایر (Aspire Park)

پارک اسپایر یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های منطقه خلیج‌ فارس و یکی از زیباترین مناظر و چشم‌اندازهای قطر است. این پارک با مناظر معمولی بیابانی که در قطر به تماشای آن عادت خواهید کرد تضاد زیادی دارد. روزانه تعداد زیادی گردشگر به این پارک سر می‌زنند، به‌خصوص در تعطیلات آخر هفته. برج مشعل یا برج اسپایر یکی از جاذبه‌های این پارک است. این بنای شگفت‌انگیز ۳۰۰متری مشعل پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی بود که امروزه تبدیل به هتلی دوست‌داشتنی شده است. بازدید از داخل آن مطمئنا ارزشش را دارد.

۹. دهکده فرهنگی کتارا (Katara)

دهکده فرهنگی کتارا در ساحل شرقی وِست بِی و پِرل واقع شده است. کتارا با این دیدگاه ایجاد شد که کشور قطر را همچون فانوس دریایی فرهنگی‌هنری معرفی کند، فانوسی که با تئاتر، موسیقی، ادبیات، گردهمایی‌ها و نمایش‌ها در خاورمیانه می‌درخشد. رویدادهای بزرگی مانند جشنواره فیلم دوحه ترایبکا، تداکس دوحه و جشنواره فیلم جوانان اجیال در آن برگزار می‌شوند.

کتابخانه ملی قطر

کتابخانه بسیار بزرگی با ستون های سفید و دیوار شیشه ای

منبع عکس: سایت visitqatar.qa (عکاس: ناشناس)

کتابخانه ملی قطر با ایده ایجاد بستری برای حفظ میراث و فرهنگ خلیج فارس و شکل‌گیری یکی از برترین مراکز آموزشی و تحقیقاتی جهان، در سال ۲۰۱۲ میلادی تاسیس و در سال ۲۰۱۸ میلادی افتتاح شد. این کتابخانه ۴۲ هزار متر مربع وسعت دارد و بیش از یک میلیون کتاب را در خود جای داده است؛ ضمن اینکه بیش از ۵۰۰ هزار نشریه، کتاب الکترونیکی و روزنامه را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. متون و نسخه‌های خطی ارزشمندی مربوط به تمدن عربی-اسلامی نیز در این کتابخانه نگهداری می‌شوند.

کتابخانه ملی قطر که بخشی از شهر آموزش به حساب می‌آید، محیطی عالی برای یادگیری، بازی و نوآوری فراهم کرده است؛ به‌نحوی که بازدیدکنندگان با استفاده از ابزارها و تجهیزات در ایستگاه‌های نوآوری کتابخانه می‌توانند مجموعه‌ای از فعالیت‌ها نظیر ویدیوگرافی (ترکیب متن، تصویر و صدا)، عکاسی، طراحی، ویرایش صدا و چاپ سه‌بعدی را انجام دهند. تمرکز این کتابخانه بر حفظ اقلام مهم فرهنگی و تاریخی است و از همین رو، آزمایشگاه حفاظت و نگهداری مخصوصی در اینجا وجود دارد که به مرمت آثار می‌پردازد.

۱۰. مروارید قطر

«مروارید» جزیره‌ای مصنوعی در منطقه وست بی دوحه است. نام این جزیره از مکانی گرفته شده که جزیره در آن ساخته شده است. این مکان یکی از سایت‌های اصلی غواصی مروارید قطر بوده است. بسیاری به اینجا می‌آیند تا از فروشگاه‌ها و مراکز خرید مجلل و متعدد آن خرید کنند یا در امتداد پیاده‌روی دوست‌داشتنی مشرف به گردشگاه ساحلی قدم بزنند که پر از کافه‌‌ها و رستوران‌‌های بین‌المللی است.


سوغات قطر


طلا، مروارید و جواهرات از معروف ترین سوغاتی های قطر

طلا، جواهرات و مراوید از سوغاتی های معروف قطر به‌حساب می‌آید
طلا، جواهرات و مراوید از سوغاتی های معروف قطر به‌حساب می‌آید

قطر پایتخت مروارید در جهان است. مغازه‌های زیادی در قطر هستند که جواهراتی با مروارید تولید می‌کنند. حتی اگر طرفدار جواهرات نباشید، گوشواره‌‌ها و گردنبندهای مروارید در فروشگاه­‌های دوحه حتما شما را به خود جذب می­‌کند. این دست‌سازه‌های مرواریدی گزینه‌­ای بسیار خوب برای سوغاتی هستند، چون گران نیستند و می­‌توانند هدیه‌­ای مناسب برای هرکسی باشند. به‌غیر‌ از مروارید، جواهرات دیگری از طلا، کهربا و سنگ‌­های نیمه‌قیمتی را هم می‌­توانید در بازارهای قطر پیدا کنید. یکی از مهم‌ترین دلایل مناسب‌ بودن این سوغاتی آن است که هم بسیار کوچک است و هم حمل آن آسان؛ پس می‌توانید برای هر کس که خواستید از این سوغاتی بیاورید و از شادی آن‌ها شاد شوید.

ادویه‌جات ، بوی خوش قطر

ادویه‌جات قطری بوی رویایی غذاهای عربی را تمام و کمال در خودش دارد
ادویه‌جات قطری بوی رویایی غذاهای عربی را تمام و کمال در خودش دارد

از سوغاتی‌های محبوب در سفر به هر کشوری، ادویه‌جان آن کشور است. اگر کشوری بدون بازار ادویه باشد حتما چیزی برای توریست‌های خود کم دارد. شاید بتوانید با جستجوی فراوان ادویه‌های مخصوص آن کشور را حتی در یک مغازه‌ی کوچک هم که شده پیدا کنید. ادویه‌های محلی را از دوحه قطر بخرید و با خرید آن منوی غذاهای محلی قطر را به کشور خود بیاورید. ادویه سوغات بسیار خوبی است، زیرا هم جای کمی اشغال می‌کند و هم عطر و طعم سفر را با خودش به خانه می‌آورد. نکته: مراقب باشید که بسته‌ی ادویه درست پیچیده شود تا در هنگام جا به جایی باعث آسیب رسیدن به لباس‌­های مورد علاقه‌ی شما در چمدان نشود

پارچه و منسوجات ، لباس‌های متفاوت از فرهنگی دیگر

لباس های سنتی قطر از بهترین سوغاتی های قطر است
لباس های سنتی قطر از بهترین سوغاتی های قطر است

در دوحه به‌راحتی می‌توانید پارچه و منسوجات بخرید. در بازارهای این شهر می‌­توانید از بین رنگ­‌ها، مدل­‌ها و جنس‌­های مختلف، پارچه‌ی انتخابی خود را با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید و به خانه بیاورید. اگر نحوه‌ی بسته‌بندی آن را بلدید یا کسی را می‌­شناسید که بلد باشد، پارچه‌ها را زیبا بسته‌بندی کند، این گزینه، سوغات بسیار خوبی برای خرید در قطر است. پارچه بخرید، آن را با خود به خانه بیاورید و لذت تفاوت فرهنگی را لمس کنید.

شال‌ها و پوشینه‌های پشمی

شال های سنتی قطر از زیباترین شال های عرب هستند
شال های سنتی قطر از زیباترین شال های عرب هستند

شال‌ها و پوشینه‌های پشمی هم کالاهای بسیار خوبی برای خرید به‌عنوان سوغاتی هستند. این محصولات به‌دلیل تنوع و زیبایی در رنگ و همچنین قیمت بسیار مناسب آن در مقایسه با سایر نقاط دنیا می­‌توانند سوغاتی خوبی از سفر به قطر باشند.

جعبه‎­های تزیینی ، یک یادگاری چوبی

جعبه های چوبی در سفر به قطر بهترین سوغات به حساب می‌آیند
جعبه های چوبی در سفر به قطر بهترین سوغات به حساب می‌آیند

یکی از سوغاتی­‎های سنتی بسیار خوب در قطر جعبه‎­های تزئینی چوبی هستند. جعبه­‎هایی که در اندازه‎­ها و شکل‎­های گوناگون، هدیه‎ی بسیار مناسبی از سفر به قطر هستند. علاوه بر زیبایی ظاهری این جعبه­‎های تزئینی، این محصول بسیار قابل استفاده هم هست. می‌­توانید مرواریدهای خریداری شده‌­ی خود را داخل آن بیاندازید.

ست قهوه­‌خوری عربی برای آن‌ها که عاشق قهوه‌اند!

ست قهوه خوری قطر مهم‌ترنی سوغاتی و از هدایای دیپلماتیک به‌حساب می‌آید
ست قهوه خوری قطر مهم‌ترنی سوغاتی و از هدایای دیپلماتیک به‌حساب می‌آید

ست «دالاه» و یا فنجان قهوه­‌خوری عربی چیزی است که برای قرن­‌ها قهوه‌ی تلخ و تند سنتی قطر در آن سرو شده است. به‌‌دلیل زیبایی این سِت فنجان شما می‌­توانید از آن‌­ها در دکوراسیون منزل هم استفاده کنید. اما علاوه بر زیبایی و استفاده از آن در دکوراسیون می‌­تواند وسیله­‌ی مورد استفاده برای قهوه­‌خورهای حرفه‌­ای باشد.

میوه‌ی خشک و آجیل ، یک سوغاتی برای شکم‌گردها

میوه های خشک
میوه های خشک

در بازارهای قطر، به‌ویژه در دوحه، می‌­توانید خرمای باکیفیت، پسته، بادام‌­زمینی، آجیل، دانه­‌های آفتابگردان و کدو و سایر میوه­‌های خشک را پیدا کنید. خرما در قطر کاملا محلی است و یکی از محبوب‌­ترین گزینه­‌ها برای خرید سوغاتی در میان توریست‌ها است. این محصول اندازه و انواع گوناگون و شیرینی و رنگ­‎های مختلفی دارد. بپیشنهاد می‌کنیم که در سفر به قطر حتما خرما بخرید.

قلیان تزیینی

 قلیان عربی سوغاتی تزیینی در قطر است
قلیان عربی سوغاتی تزیینی در قطر است

اگر از علاقه‌­مندان جمع‌­آوری کلکسیونی از قلیان­‌های رنگی هستید یا در اطرافیان خود چنین فردی را می­‌شناسید، خرید قلیان­‌های رنگی برای تزیینات و دکوراسیون منزل گزینه‌ی مناسبی است.

سفر به قطر برای جام جهانی

کشور قطر

بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی دنیا در ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲ در قطر برگزار می‌شود. اگر قصد دارید برای دیدن جام‌جهانی به قطر سفر کنید، لازم است چند نکته را بدانید.

۱. جام جهانی چه تاریخی آغاز می‌شود؟

بازی افتتاحیه ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲ در استادیوم البیت برگزار می‌شود که یکی از ۸ استادیوم میزبان جام‌جهانی است.

نهاد برگزارکننده مسابقات پیش‌بینی می‌کند قطر در طول جام‌جهانی ۱٫۵میلیون بازدیدکننده داشته باشد.

۲. بلیت مسابقات را از کجا باید گرفت؟

فیفا مسئول اصلی فروش بلیت بازی‌هاست. بلیت مسابقه‌ها در کارتی موسوم به Hay’ya Card گنجانده می‌شود که شامل مجوز حضور در قطر نیز می‌شود. همچنین با این کارت می‌توانید از سامانه حمل‌و‌نقل عمومی رایگان استفاده کنید. بسته به وضعیت کرونا در ماه‌های آینده، ممکن است اسناد لازم مرتبط با کرونا نیز در آن گنجانده شوند، مثلا تأییدیه‌های دریافت واکسن.

۳. آیا قوانینی درباره پوشیدن لباس در قطر وجود دارد؟

به‌گفته سازمان گردشگری قطر، از بازدیدکنندگان (مردان و زنان) انتظار می‌رود که با پرهیز از پوشیدن لباس‌های باز در مکان‌های عمومی به فرهنگ محلی احترام بگذارند. به مردان و زنان توصیه می‌شود که لباس‌های متناسب با فرهنگ محلی بپوشند و شانه‌ها و زانوهای خود را بپوشانند.

۴. رفت‌وآمد در قطر چگونه انجام می‌شود؟

برای رفت‌وآمد در قطر مشکلی نخواهید داشت. بیشترین فاصله بین ۸ استادیوم میزبان مسابقات ۷۵ کیلومتر است و استفاده تمام وسایل حمل‌ونقل عمومی در روز مسابقه برای طرف‌داران تیم‌های ورزشی رایگان است. هزینه بلیت مترو دوحه هم ۲ ریال قطر است.

سفر به قطر چقدر هزینه دارد؟

میانگین هزینه سفر به قطر برای هر نفر روزانه ۶۳۰ ریال قطر است. این هزینه بر اساس میانگین هزینه‌های سفر سایر مسافران محاسبه شده است. هزینه‌ خوردوخوراک روزانه برای یک نفر ۱۸۰ ریال و هزینه استفاده از حمل‌ونقل عمومی ۷۰ ریال است. میانگین هزینه هتل برای ۲ نفر ۶۹۵ ریال است. سفر به قطر برای ۲ نفر هفته‌ای ۸۸۶۰ ریال است.

اگر خانواده‌ای سه‌چهارنفره هستید، قیمت‌ها اغلب کاهش می‌یابند، زیرا بلیت‌های کودکان ارزان‌ترند و اتاق‌های هتل می‌توانند برای خانواده‌ها هزینه کمتری داشته باشند.


معرفی کامل سوغات و صنایع دستی ایران


سؤالات رایج درباره سفر به قطر

کشور قطر

۱. آیا حجاب در کشور قطر اجباری است؟

در قطر برای زنان پوشاندن سر و صورت، حفظ حجاب یا پوشیدن عبایه اجباری نیست، اما انتظار می‌رود که لباس ساده بپوشند تا به فرهنگ جامعه محلی احترام بگذارند. هم زنان و هم مردان باید لباس مناسب بپوشند، به‌خصوص در ماه مبارک رمضان.

۲. پول رایج قطر چیست؟

واحد پول این کشور ریال قطر است که به ۱۰۰ درهم تقسیم می‌شود.

۳. آیا امکان سفر به قطر با کشتی وجود دارد؟

قطر ۵ بندر اصلی دارد، اما از این بنادر برای مقاصد تجاری استفاده می‌شود و برای ورود مسافران نیستند. تنها بندری که به‌عنوان نقطه ورود مسافران استفاده می‌شود، بندر دوحه است و این بندر هم فقط برای کسانی است که با کشتی‌های تفریحی سفر می‌کنند که برای مدت کوتاهی در دوحه توقف می‌کنند.

۴. آیا سفر به قطر به ویزا نیاز دارد؟

شهروندان ایرانی برای سفر به قطر باید ویزای فرودگاهی یا همان بدو ورود (Visa upon Arrival) بگیرند. این ویزا آنلاین هم صادر می‌شود و مدت اعتبار آن ۳ ماه است، ولی تا ۳۰ روز اجازه‌ ماندن در قطر دارید.

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد