فواید استفاده از حصیر را می دانید؟

فواید استفاده از حصیر را می دانید؟

حصیر یک گیاه طبیعی شبیه بامبو اما بسیار بادوام‌تر است که در ساخت بسیاری از وسایل و اکسسوری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اندونزی به عنوان یکی از کشورهای گرمسیری در آسیا، اغلب به عنوان بزرگترین تولید کننده حصیر در جهان شناخته می‌شود. بنابراین جای هیچ تعجب نیست که این کشور از فرصت صادرات وسایل حصیری مانند انواع مبلمان و سبدهای بزرگ و کوچک بهره‌مند باشد.

دستساز بودن این اکسسوری‌ها آن را به یکی از محبوب‌ترین‌ها تبدیل کرده است و اکثر مردم درصدد آن هستند که از محصولات حصیری در خانه استفاده کنند. امروزه در اکثر خانه‌ها با هر نوع دکوراسیونی حداقل یک وسیله حصیری خواهید دید.

 

مزایا استفاده از حصیر

شما می‌توانید از حصیر هم به عنوان وسایل تزیینی و هم به عنوان وسایل کاربردی در خانه خود استفاده کنید. مثلا آویزان کردن حصیربافی برای دیوارهای خالی منزل نوعی اثر هنری محسوب می‌شود که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برای این کار شما می‌توانید بزرگترین دیوار خانه خود را انتخاب کنید و آن را با انواع حصیرهای بافته شده زیبا بپوشانید.

ویدئو فواید استفاده از حصیر + ایده

چرا محصولات حصیری بر دیگر محصولات ترجیح دارند؟

محصولات حصیری دارای مزایای زیادی هستند که از اهم آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •          مزایای زیست محیطی: از مواد اولیه طبیعی ساخته می شوند که کاملا سازگار با محیط زیست هستند و باعث آلودگی کره زمین نمی شوند.
  •          کاربرد تزیینی: محصولات حصیری علاوه بر کاربرد خاص هر کدام در زندگی روزمره به دلیل اینکه از صنایع دستی محسوب می شوند و زیبایی طبیعی و منحصر به فردی هم دارند، در هر کجا که قرار بگیرند می توانند به عنوان دکور و تزیین نیز استفاده شوند.
  •          حس طبیعی: محصولات حصیری به عنوان یک چاشنی طبیعی، موجب تلطیف و گرمی زندگی ماشینی و سرد امروزی می شوند.
  •          عدم جذب دوده و گرد و غبار محیطی: اگر از ظروف و سبدهای پلاستیکی در کابینت آشپزخانه خود استفاده کرده باشید، متوجه شده اید که مواد پلاستیکی به دلیل الکتریسیته ساکنی که ایجاد می شود، با گذشت زمان دوده و گردو غبار موجود در هوا را به خود جذب و حتی باعث سیاه شدن دیواره کابینت اطراف خود می شوند، عارضه ای که محصولات حصیری به هیچ وجه با آن مواجه نمی شوند!

استفاده از محصولات حصیری در خانه چه فوایدی دارند؟

امروزه استفاده ترکیبی از سبک های سنتی و مدرن در طراحی داخلی خانه ترند شده است. شما می توانید در هر گوشه از خانه خود با توجه به سلیقه و علاقه خود از هر یک از این سبک ها بهره ببرید. وسایل حصیری از آن دسته از اکسسوری ها هستند که در هر دو سبک قابل استفاده است، چراکه آن ها جذابیت و ظرافت بی نظیری را در منزل ایجاد می نمایند و مزایای زیادی دارند که در ادامه به معرفی چند مزیت می پردازیم.

سازگار با محیط زیست

حصیر یکی از در دسترس ترین مواد طبیعی در دنیا است. علت آن هم این است که سرعت رشد درختان حصیری بسیار بالا است. علاوه براین این درختان از نظر شرایط نگهداری کمترین مراقبت را نیاز دارند. برای برداشت این محصول شما به ابزارآلات تخصصی نیاز ندارید. امکان جابه جایی آسان آن نیز کار را برای حصیربافان راحت تر نموده است. آن ها به راحتی می توانند حصیرها را از مکانی به مکان دیگر منتقل نمایند.

همین موارد سبد حصیری را به محصول سازگار با محیط زیست تبدیل نموده است، چرا که اثرات منفی زیادی از خود هنگام برداشت و حمل و نقل بر جای نمی گذارد. استفاده از محصولات حصیری در خانه از جنبه زیست محیطی بسیار بهتر از ظروف پلاستیکی است. بعلاوه هنگامی که شما از این وسایل در خانه خود استفاده می کنید حس طبیعی بودن را در فضای خانه خود ایجاد خواهید کرد. در کنار فضای ماشینی و سرد دنیای امروز این وسایل حس آرامش خاصی را به اعضای خانه هدیه می دهند.حصیر در دکوراسیون

انعطاف پذیری

یکی دیگر از بزرگترین مزایای استفاده از محصولات حصیری در خانه انعطاف پذیری آن است. مثلا سبدهای حصیری با توجه به اینکه وسایل زیادی را در خود جای می دهند، شکل ظاهریشان اصلا تغییر نمی کند. بنابراین شما نباید اصلا نگران کج شدن وسایل حصیری خود باشید.

مقاومت

طول عمر وسایل حصیری باعث خواهد شد تا استفاده های بیشتری از این اکسسوری ها در خانه گردد. در مقایسه با بامبو یا پلاستیک، حصیر مقاومت بیشتری در برابر سایش دارد. وسایل حصیری را شما می توانید برای طولانی مدت مورد استفاده قرار دهید. زیرا حصیر هیچ گونه حساسیتی نسبت به آب وهوا ندارد. بعلاوه در جابه جایی ها نیز خراب نخواهد شد. این موضوع هنگام استفاده از مبلمان حصیری بسیار اهمیت دارد. به همین علت است که بیشتر طراحان هنگام انتخاب مبلمان مناسب برای فضاهای باز به سراغ مبلمان حصیری می فرایند.

مراقبت آسان

اگر شما نگران خراب شدن وسایل خانه خود هستید، توصیه می گردد که از وسایل حصیری بهره ببرید چرا که یکی از مزایای وسایل حصیری این است که نگهداری از آن ها بسیار آسان است. این وسایل به راحتی با یک دستمال نمدار تمیز می شوند و نیاز به شست وشو مداوم و مواد شوینده خاصی ندارند. این نوع وسایل برای افرادی که مشغله بسیاری دارند و نمی توانند زمان زیادی را به رسیدگی به وسایل خود اختصاص دهند بسیار مناسب خواهد بود. سعی کنید قندان ها و جای حبوبات خود را از میان وسایل حصیری انتخاب کنید، زیرا به راحتی تمیز می شوند.سبک زندگی پایدار

وزن سبک

وسایل حصیری بسیار سبک هستند. اگر شما از یک سبد حصیری به عنوان سبد لباس های کثیف خود استفاده می کنید، به راحتی می توانید تعداد زیادی لباس در آن قرار دهید و آن را بدون هیچ زحمتی جابه جا کنید. وزن سبک مبلمان حصیری نیز نکته بسیار مهمی است. این مورد موجب می گردد شما بتوانید به راحتی این مبلمان را به تنهایی جابه جا کنید تا به چیدمان مورد نظر در دکوراسیون داخلی خود دست یابید.

ارزان

یکی دیگر از مهم ترین دلایلی که باعث محبوبیت این نوع وسایل شده است قیمت مناسب آن ها است. اگر شما بودجه محدودی برای دکوراسیون داخلی خانه خود دارید توصیه می گردد که به سراغ استفاده از محصولات حصیری در خانه بروید. با وجود اینکه شما مبلغ زیادی را برای این محصولات پرداخت نمی کنید اما کالایی با دوام بالا را خریداری خواهید کرد.

 

مناسب برای تمامی فضاها

وسایل حصیری مانند سبد حصیری نیز اغلب به عنوان دکوراسیون منزل برای فضاهای مختلف استفاده می گردد. وسایل حصیری تنوع بسیار مختلفی دارند، همین مسئله موجب شده هیچ گاه از مد نیفتند. باتوجه به سلیقه و خلاقیت شما شکل ها، رنگ ها و مقدار های متنوعی از وسایل حصیری را می توانید متناسب با خانه خود انتخاب کنید.

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از مبلمان حصیری این است که در زمستان گرم و در تابستان خنک هستند. بعلاوه چون حصیر رسانایی حرارتی بسیار ضعیفی دارد در تابستان اصلا گرم نخواهد شد. شما می توانید در هر فصلی چه تابستان و چه زمستان از مبلمان حصیری در داخل خانه یا فضای باز بهره ببرید.

حصیر در دکوراسیونخرید وسایل حصیری از دوراونتاش

به دلیل فواید استفاده از حصیر در طی سال های اخیر طراحان داخلی سعی نموده اند برای چیدمان از محصولات حصیری در خانه بیشتر استفاده نمایند. وسایل حصیری علاوه بر تمامی مزایایی که در بالا ذکر کردیم، فضای گرم و محبت آمیز ای در خانه ایجاد خواهند کرد و افراد احساس آرامش بیشتری خواهند داشت. مهم تر از همه، این نوع وسایل تقریبا برای همه سبک های دکوراسیون چه سنتی، روستایی، التقاطی و مدرن مناسب است.

شما می توانید برای خرید انواع وسایل حصیری مثل لوستر حصیری، سبد، قندان، جای نان و غیره به فروشگاه اینترنتی دوراونتاش مراجعه کنید. دوراونتاش در زمینه فروش اینترنتی محصولات هنری دست ساز و دکوراتیو متخصص است و امکان خرید عمده و حضوری را نیز برای شما فراهم نموده است. دوراونتاش ماموریت خود را خلق دنیایی بر سه اصل جویایی، زیبایی و آگاهی می داند و حس خوبی را در قلب مشتریانش ایجاد خواهد نمود.فواید استفاده از حصیر

نمونه تصاویر در رابطه با فواید استفاده از حصیرفواید استفاده از حصیر

فواید استفاده از حصیر

فواید استفاده از حصیر

فواید استفاده از حصیر

فواید استفاده از حصیر

فواید استفاده از حصیر

فواید استفاده از حصیر

فواید استفاده از حصیر

فواید استفاده از حصیر

فواید استفاده از حصیر

فواید استفاده از حصیر

فواید استفاده از حصیر

فواید استفاده از حصیر

فواید استفاده از حصیر

فواید استفاده از حصیر

فواید استفاده از حصیر

فواید استفاده از حصیر

 

فواید استفاده از حصیر

 

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد