هنر آینه کاری و انواع سبک های آن + ویدئو

هنر آینه کاری و انواع سبک های آن + ویدئو

هنر آینه‌کاری نوعی تزیین داخلی ساختمان، با چسباندن قطعه‌های کوچک آینه به شکل‌های هندسی و گل و بته‌های مختلف است.

در هنر آینه‌کاری ، هنرمند آینه‌کار با استفاده از شیشه و برش آن به اشکال متنوع، فضایی درخشان و زیبا در بناها می‌آفریند که از بازتاب نور در قطعات بی‌شمار آینه تشعشع، درخشش و زیبایی در تزیینات بناها ایجاد می‌شود و پوششی بسیار مناسب و زیبا برای تزیین بنا از نظر استحکام و دوام است.

هنر آینه کاری

ایرانیان از دیر باز به آب به دیدۀ دو نماد پاکیزگی و روشنایی و راستگویی و بخت و صفا (خوش یمنی ) نگریسته اند .در هر خانه نو همراه هر تازه عروس آینه ای با شمع دان وقرآن همراه بوده قصد تفسیر به رأی ندارم درنزد ایرانیان قبل از اسلام  از دید زرتشت ، بارقه ای از آسمان ( از جانب ّاهورا مزدا )بر زمین تابید در مقابل اهریمن فرودآمده تا آتش (نماد )انسانها را از کجی و اهریمن محفوظ دارد .در بخش معماری ساختن  ِاستخر و حوض وآب نما در جلوی بنا  از دیرگاه ایران معمول بوده و بکار بردن آینه برای آرایش بنا در دوره های جدید نمیتواند با این باور بی ارتباط باشد.

ویدئو هنر آینه کاری

خرید صنایع دستی

آینه کاری چیست؟

آینه کاری ایده ای زیبا برای دکوراسیون داخلی منزل است که با چسباندن تکه ها بزرگ و کوچک آینه به شکل های هندسی و گل و بته های زیباست که این هنر زیبا از هنر های ویژه هنرمندان ایرانی در دوره ساسانیان است.

در هنر آینه‌کاری ، هنرمند آینه‌کار با استفاده از شیشه و برش آن به اشکال متنوع، فضایی درخشان و زیبا در بناها می‌آفریند که از بازتاب نور در قطعات بی‌شمار آینه تشعشع، درخشش و زیبایی در تزیینات بناها ایجاد می‌شود و پوششی بسیار مناسب و زیبا برای تزیین بنا از نظر استحکام و دوام است.

در سده 10 هجری قمری آینه از اروپا به ویژه ونیز وارد ایران و در هنگام واردات و جابجایی ، آینه ها در راه میشکستند.در همین زمان بود که هنرمندان ایرانی برای استفاده مفید از قطعات شکسته آینه ها ، از آنها برای این هنر برای دیوار و ستون استفاده کردند.

هنر آینه کاریتاریخچه هنر آینه کاری

آینه کاری یکی از قدیمی‌ترین و مرسوم‌ترین شاخه‌های هنر دکوراتیو و تزئینی است که تاریخچه آن به دوران ساسانیان و بکارگیری از هنر در بناها و کاخ‌های پادشاهی برمی‌گردد. در فرهنگ باستانی ایرانیان، دو عنصر آب و آینه نماد زلالی، پاکی و روشنی است و استفاده از آینه در تزئین ستون‌ها، دیوارها و سقف‌ها نیز نمادی از صداقت و راستگویی، روشنایی و جریان داشتن زندگی است.

یکی از صادرکنندگان آینه در سده 10 هجری قمری ونیز بوده است که به صورت زمینی انواع آینه را به کشورهای مختلف ارسال می‌کرده و به دلیل طولانی بودن مسافت و انتقال آینه‌ها به دلیل ناهمواری زمین و بر اثر ضربه، تعدادی از آینه‌ها دچار آسیب و شکستگی می‌شدند. همین موضوع هنرمندان ایرانی را به فکر فرو برد تا به دنبال راهکاری برای استفاده از آینه‌های ضایع شده و به حداقل رساندن ضررهای مالی باشند و چنین بود که آینه کاری در ایران متولد شد.

صنایع دستی چوبی

انواع آینه کاری که باید با آن‌ها آشنا باشید

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم آینه کاری یکی از رشته‌های هنری محبوب بین ما ایرانی‌هاست. از آن زمان که این هنر جذاب جایگاه خود را در میان مردمان ایران زمین پیدا کرد، انواع مختلفی از آن پا به عرصه وجود گذاشت. بهتر است بدانید که آینه کاری نیز همانند هر نوع هنر دیگری انواع مختلفی دارد و طرح‌هایی که به کمک آن ساخته می‌شود در موقعیت‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اجازه بدهید این گزینه‌ها را با هم بررسی کنیم.

هنر آینه کاری آینه کاری سنتی

در آینه کاری سنتی همه چیز به گذشته بر می‌گردد. تا به حال کاخ‌های مجللی که از گذشته به یادگار مانده‌اند را بازدید کرده اید؟ اگر سری به مکان‌های تاریخی زده باشید بدون شک اتاق‌هایی را که با آینه‌های زیبا و رنگی پر شده‌اند را هم دیده‌اید. تکه‌های آینه در این روش به شکل‌های هندسی برش داده می‌شود و در کنار هم قرار می‌گیرد.

به جرات می‌توان گفت که طرح‌اسلیمی‌جزء محبوب‌ترین طرح‌های به کار رفته در آینه کاری سنتی است که در کنار آن از نقوش مختلفی همچون نقش حیوانات نیز استفاده می‌شود. برای آن‌هایی که عاشق طرح‌های سنتی اند این نوع اینه کاری انتخابی جذاب خواهد بود. اگر دوست دارید حال و هوای خانه‌تان را با آینه‌های رنگی عوض کنید و از آینه کاری سنتی که با عنوان آینه کاری کلاسیک شناخته می‌شود بهره ببرید این نوع آینه کاری را در فهرست خریدهایتان بگنجانید.خرید آینه سنتی

آینه کاری مدرن

اگر دیدن کاخ‌های مجللی که دیوارها، سقف و بخش‌های مختلف آن با تکه‌های آینه تزیین شده‌اند شما را به وجد می‌آورد پس باید دست به دامن آینه کاری مدرن شوید. هنر آینه کاری در چند سال اخیر پیشرفت زیادی داشته و تغییرات مختلفی به خود دیده است. در حال حاضر به کمک افراد ماهر، می‌توانید طرح های دلخواه تان را به شکل آینه کاری های بی نظیر در بیاورید و در دکوراسیون خانه تان مورد استفاده قرار دهید.

طرح های مختلفی برای آینه کاری های مدرن به کار می‌رود که از جمله آن‌ها می‌توان به گل، نوشته، طرح های الماس، شفق، خشتی، سه وجهی و حتی طرح‌های هندسی منظم و نامنظم اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که خلاقیت نقش مهمی‌ در تولید محصولات دکوری دارد و استفاده از طرح‌های منحصر به فرد خانه تان را زیباتر از قبل می‌سازد.

جشن شب یلدا در ایران + ایده های تزئین

آینه کاری مدل جورچین

همانطور که از اسم این روش پیداست آینه کاری به صورتی انجام می شود که قطعه های مختلف آیینه مانند تکه های جورچین در کنار هم قرار می گیرند و یک طرح بزرگتر را ایجاد می کنند. آینه کاری جورچین در اندازه های مختلف و اشکال هندسی مربع، دایره، مستطیل و لوزی موجود هستند که در تمام قسمت های خانه قابل استفاده می باشند و طرح مدرنی به خانه می دهند.

 

آینه کاری مدل پازلی

آینه های پازلی به ترکیب اشکال مختلف آینه گفته می شود که علاوه بر منازل در بسیاری از هتل ها و ادارات نیز کاربرد دارند. آیینه کاری پازلی مشابه آینه کاری جورچین بوده با این تفاوت که در مدل پازلی قطعات جداگانه آینه در یک الگوی از قبل طراحی شده ماننده پازل قرار می گیرند.

هنر آینه کاریآینه کاری مدل لوزی

مدل لوزی در آینه کاری جلوه خاصی ایجاد کرده و با توجه به اندازه بزرگ و بازتابی که از نور و تصاویر اطراف می دهد مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. آینه کاری لوزی به دلیل هماهنگی با هر دکوراسیونی در قسمت های مختلف مانند سقف، دیوارها، ستون و قسمت های بزرگ منازل استفاده می شود.

آینه اسلامی

در این نوع از قطعات ریز برای به وجود آوردن فرم های معماری اسلامی مانند اسلیمی و گره ها استفاده می شود.

 هندسی

در این نوع از از فرم های هندسی منظم یا نامنظم در کنار هم استفاده می شود.

آینه کاری کلاسیک

آینه کاری که با به کار بردن قطعات ریز و شکسته در اندازه های گوناگون اجرا می شود.

آنتیک

یک نوع از انواع آینه کاری است  که در اجرای آن از تکنیکی خاص استفاده می شود. جیوه آینه در قسمت هایی از آینه توسط موادی از بین می رود و به آینه شکل قدیمی می دهد.این نوع آینه ممکن است در کنار انواع دیگری از آینه ها به کار رود. در کهنه کاری بیشتر از آینه کاری آنتیک از این نوع از آینه ها استفاده می شود.

نکات لازم برای نگهداری از وسایل چوبی منزل

طرح گل و بوته

طرح هایی با نقوش گیاهی بر روی آینه برش می خورند. ممکن است که قطعات برش خورده آینه برای کنارهم قرارگرفتن بدین شکل نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

حجمی

یک نوع دیگر از اجرای این هنر که با در کنار هم قرار گرفتن آینه ها به صورت حجمی استفاده می شود. معمولا در این نوع ، حجم های مخروطی و هرمی روی سطح تشکیل می شوند. انواع شکل های  آینه کاری که به کار می رود شامل آینه لوزی، آینه دایره ای، آینه مربع قطری، آینه ذوزنقه ای، آینه آجری و آینه ذوزنقه ای می باشد.

حالت مخلوط 

مخلوط آن از پودر سنگ ، سیمان سفید و سیاه استفاده می شود و برای چسباندن قطعات کنار یکدیگر استفاده می شود. نسبت سیمان و پودر سنگ در مخلوط آینه کاری 1 به 3 واحد می باشد. البته مخلوط آن  به صورت آماده در بیرون فروخته می شود.

هنر آینه کاریمخلوط آینه کاری

این مخلوط به شکل آماده شده هم در بیرون فروخته می شود که می توان آن را تهیه نمود.این مخلوط را باید خیلی دقیق لابلای آینه ها مالید و سپس آینه ها را برای آینه کاری بهتر پاک نمود.روش دیگری هم برای تهیه پودر مخصوص آینه کاری وجود دارد که در آن از سه قاشق غذاخوری پودر مل و یک قاشق چایخوری رنگ پودری استفاده می کنیم.می توانیم از یک قاشق سیمان سفید هم در صورت در دسترس بودن استفاده نمائیم چرا که مقاومت و استحکام بالاتری دارد،اینها را با هم به خوبی ترکیب می کنیم و درزها را با آن کاملا پر می نمائیم.خانه افراد از مجموعه ای از فضاها تشکیل شده است که در این بین بهترین مکان برای قرار دادن ، آینه هال می باشد.اکثر مهمانان در این اتاق حاضر هستند و به همین دلیل آینه کاری در این اتاق خیلی به چشم می آید.

می توانیم تمام دیوار را آینه کاری کنیم یا اینکه تنها بخشی از دیوار را،انگار که در آن اثری هنری یا نگاره ای گذاشته باشیم آینه کاری کنیم،برای این که آینه کاری ها پررنگ تر دیده شوند می توانیم از کاغذ دیواری هم استفاده کنیم.می توانیم برای قسمت بندی کردن خانه یا به اصطلاح پارتیشن بندی خانه ها هم از آینه استفاده نمائیم.برای تزئین دیوارهای راهروها هم می توانیم از آینه کاری استفاده نمائیم.می توانیم در جلوی درب خانه آینه نصب کنیم تا باعث هر چه بیشتر جذاب شدن آن شده و خانه را به فضایی دلنشین تبدیل کند.برای اینکه فضای خانه بیشتر مورد پسند همگان قرار گیرد معمولا رایج است که از آینه کاری استفاده می کنیم.به دلیل اینکه آینه کاری خانه مان جلوه زیباتری داشته باشد می توانیم در جلوی آینه ها میز و صندلی قرار دهیم تا با انعکاس نور منظره زیباتری داشته باشیم.

از دیگر روش های آینه کاری که در ایران طرفداران بسیاری دارد می توان به آینه کاری حجمی، آینه ونیزی ، اسلیمی، گل و بوته، کلاسیک و آنتیک اشاره کرد. انواع این مدل ها با روش و نوع خاصی از آینه و در محل های مختلفی نصب می شوند که می توانند بر اساس سلیقه افراد رنگی یا ساده باشند. البته اندازه خانه (یا هر محلی که برای نصب در نظر گرفته شده)، جنس سطح دیوار یا ستون، دکوراسیون و میزان دریافت نور طبیعی از مهمترین عوامل موثر بر مدل و روش آینه کاری هستند.

هنر آینه کاریآینه های دکوراتیو، طرحی نو در قالب آینه های سنتی

در میان کاربردهای مختلفی که هنر آینه کاری در معماری دارد، تزیین فضای داخلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در حال حاضر سبک‌های مختلفی برای دکوراسیون داخلی منازل و حتی شرکت‌ها وجود دارد که استفاده از هر کدام می‌تواند مزایای بی نظیری برایتان به همراه داشته باشد.

در میان عناصر مختلف تزیین خانه، آینه های دکوراتیو جایگاه ویژه‌ای دارند. این اینه‌ها به گونه‌ای تولید می‌شوند که می‌توانند فضای خانه تان را زیباتر کنند و در عین حال خانه را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهند. آینه های تزیینی در طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام محبوبیت خاصی میان مخاطبان دارند.

برخی از افراد هستند که طرح های لوزی مانند را می‌پسندند و بعضی‌ها به دنبال طرح ‌ای ویژه‌ای همچون طرح‌های شش ضلعی طلایی می‌گردند. به خاطر داشته باشید که این آینه‌ها توسط شرکت تولید کننده آینه دکوراتیو در اختیارتان قرار می‌گیرند و از تنوع بسیار بالایی برخوردارند.

 هنر آینه کاری چگونه اجرا می‌شود؟

برای انجام آینه کاری نیاز به تکه های آینه، چسب مخصوص، گچ نرم، انواع خط کش و قلم، الماس آینه و کاردک می باشد. در ابتدا طرح مورد نظر سوزنی شده و پس از قرارگیری بر روی کار گرده زنی می شود و قطعات آینه با گچ و سریش بر روی قطعه (پایه کار یا دیوار) چسبانده می شوند. در قسمت هایی که دارای نقش های برجسته یا فرورفته باشد، پایه توسط گچ بری آماده شده و سپس قطعات آینه به وسیله خمیر بر روی آن قرار داده شده و با فشار دست فرورفتگی آن ایجاد می شود. در آینه کاری سبک قدیم مراحل آماده سازی در محل مورد نصب، انجام می شد؛ اما در شیوه های نوین طرح های آماده ای وجود دارند که میتوانید خرید و در محل مورد نظرتان نصب کنید. برای برخی طرح های بسیار بزرگ یا چند تکه بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید در غیر اینصورت می توانید خودتان آینه کاری آماده را نصب کنید.

نوبتی هم که باشد نوبت به بررسی روش‌های اجرایی هنر ظریف و شگفت انگیز آینه کاری می‌رسد. قبل از اینکه به سراغ معرفی فرآیند اجرای آینه کاری برویم باید با ابزارهایی که در این هنر مورد استفاده قرار می‌گیرند هم آشنا باشیم. در هنر آینه کاری ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سریش
  • گچ نرم
  • خط کش
  • میز مخصوص برای برش
  • الماس برای برش آینه
  • چسب مخصوص

استاد یا هنرمندی که این هنر زیبا را اجرا می‌کند طرح مدنظر خود را بر روی کاغذ پیاده می‌کند. اینکه برای تولید آینه های مختلف از چه طرحی استفاده شود به خواسته طراح و هنرمند بستگی دارد. بعد از اینکه طرح مدنظر به خوبی بر روی کاغذ قرار گرفت  آن را روی سطح کار قرار می‌دهند و به اصطلاح گرده زنی می‌کنند.

طرحی که به کمک گرده بر روی دیوار قرار گرفته است را با قطعات مختلف آینه می‌پوشانند تا طرحی زیبا و چشم نواز به وجود آید. در این فرآیند از گچ و سریش برای چسباندن تکه های مختلف آینه به هم استفاده می‌کنند.

اگرچه این روش سنتی روش بی نظیری برای تزیین خانه‌هایمان است اما به کمک آینه های دکوراتیوی که به صورت آماده به فروش می‌رسند هم می‌توان از هنر آینه کاری بهره برد. کافیست مکان مدنظر برای چسباندن این آینه‌ها را تعیین کنید و سپس به سراغ خرید آینه‌های آماده و زیبا بروید. استفاده از این آینه‌ها کار چندان سختی نیست و می‌توان آن‌ها را به راحتی بر روی دیوار نصب کرد.

مصالح و مواد آینه کاری

برای آینه کاری کردن از عناصری و مصالحی مانند سریش،قلم طراحی،گچ نرم،آینه،چسب استفاده می کنیم.از لوازم و تجهیزات زیر می توان برای آینه کاری استفاده نمود : خط کش چوبی،میز زیردستی،الماس آینه،کاردک،قلم طراحی.از آینه کاری اکثرا در چه جاهایی استفاده می کنیم ؟ بر روی دیوار،برروی سقف.آینه کاری، طرح ها و گونه های مختلفی دارد که شامل : آینه کاری جورچین،آینه کاری لوزی،آینه کاری مدرن،آینه کاری کلاسیک،آینه کاری گل و بوته،آینه کاری هندسی،آینه کاری آنتیک،آینه کاری حجمی و آینه کاری کهنه کاری می شوند.مدل های گوناگون آینه کاری هم شامل : لوزی،مربع قطری،دایره ای،شکل های هندسی،جورچین(مربع و مستطیل نامنظم) هستند.آینه کاری را می توانیم برروی دیوار گچی،دیوار سیمانی،دیوار رنگ روغن،دیوار کاه گل،دیوار فلزی،دیوار MDF ،دیوار سرامیکی،دیوار سنگی،دیوار چوبی و … انجام دهیم.بکارگیری آینه در داخل خانه موجب می شود تا درون خانه بزرگتر نشان داده شده و در نتیجه زیباتر شود و همچنین موجی از انرژی مثبت در خانه به راه افتد.پس از اینکه منزل آینه کاری شد،با توجه به مقدار کثیفی ایجاد شده برروی آینه ها،اگر کثیفی چربی باشد با ترکیب مقداری سرکه و آب که به آینه می مالیم آن را از بین می بریم و اگر کثیفی فقط در حد غبار باشد با آب هم می شود آن را از بین برد.برای آینه کاری باید از مخلوطی از پودر سنگ علاوه بر سیمان سفید یا سیاه استفاده کرد که برای چسباندن و همبستگی بین قطعات باهم استفاده می شود.برای این مخلوط آینه کاری نسبت های 1 به 3 را انتخاب می کنیم به این معنی که مخلوط سیمان تنها 1 واحد و پودر سنگ هم 3 واحد خواهد بود.

هنر آینه کاریکاربرد آیینه کاری

امروزه از آینه در شکل های مختلفی استفاده می شود و بیشتر دامنه استفاده از آن به منازل و فضاهای مسکونی معطوف می شود. استفاده از خاصیت بازتاب تصاویر که منجر به بزرگتر شدن و روشن تر شدن فضاها می شود باعث شده است آینه کاری در منزل به عنوان یکی از راه های بزرگتر و دلبازتر جلوه دادن فضاهای کوچک به شمار آید. امروزه در هر خانه ای آینه ای وجود دارد که بیشتر این آینه ها به اشکال گوناگون بر روی دیوار نصب شده اند. آینه کاری، یکی از قدیمی ترین هنرها در تزیین دکوراسیون داخلی می باشد که از دیرباز در ایران برای تزیین کاخ ها، منازل و مساجد به شیوه سنتی استفاده می شده است. آینه کاری را هنر ایجاد طرح و نقش با استفاده از قطعات آینه در ابعاد و رنگ های مختلف می توان برشمرد. در گذشته از آینه کاری سنتی به عنوان مهمترین عامل تزیینی در ایجاد یک فضای مجلل معنوی در کاخ ها، آرامگاه ها، مساجد و برخی از خانه های قدیمی استفاده می کردند.
آینه کاری ایده ای زیبا برای دکوراسیون داخلی منزل است که با چسباندن تکه ها بزرگ و کوچک آینه به شکل های هندسی و گل و بته های زیباست که این هنر زیبا از هنر های ویژه هنرمندان ایرانی در دوره ساسانیان است. در هنر آیینه‌ کاری، هنرمند آیینه‌کار با استفاده از شیشه و برش آن به اشکال متنوع، فضایی درخشان و زیبا در بناها می‌آفریند که از بازتاب نور در قطعات بی‌شمار آینه تشعشع، درخشش و زیبایی در تزیینات بناها ایجاد می‌شود و پوششی بسیار مناسب و زیبا برای تزیین بنا از نظر استحکام و دوام است. در سده 10 هجری قمری آینه از اروپا به ویژه ونیز وارد ایران و در هنگام واردات و جابجایی، آینه ها در راه می شکستند. در همین زمان بود که هنرمندان ایرانی برای استفاده مفید از قطعات شکسته آینه ها، از آن ها برای این هنر برای دیوار و ستون استفاده کردند.

از آینه کاری در چه فضاهایی از خانه می‌توان استفاده کرد؟

یکی از چالش‌های مهمی‌که خریداران این هنر زیبا با آن روبرو هستند تعیین مکان دقیق نصب آینه هاست. فرض کنید تصمیم‌تان برای خرید جدی است و می‌خواهید از هنر دست هنرمندان این سرزمین یادگاری در خانه تان داشته باشید. با خودتان می‌گویید بهترین مکان برای نصب آینه های تزیینی کجاست؟ سوال خوبی است. در ادامه سعی می‌کنیم به اختصار به بررسی پاسخ های این سوال بپردازیم.

نصب آینه کاری در اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی بهترین و محبوب‌ترین بخش از خانه های ماست. راستش را بخواهید ما ایرانی‌ها به مهمان نوازی مشهوریم. همیشه بهترین هایمان را برای مهمان کنار می‌گذاریم و معتقدیم مهمان حبیب خداست. پس زیباتر کردن اتاق پذیرایی از مهمان برایمان از هر چیزی مهم است. اگر اتاق بزرگی ندارید و می‌خواهید فضایتان را کمی ‌دلبازتر نشان دهید بهتر است انتهای سالن را برای نصب آینه انتخاب کنید. در صورتیکه اتاق بزرگی دارید استفاده از آینه بر روی یکی از دیوارهای بزرگ خانه، کار را برایتان ساده‌تر و راحت‌تر می‌کند.

نصب آینه پشت تلویزیون

اتاق نشیمن جایی است که کنار خانواده مان می‌نشینیم و اوقات خوشی را با هم سپری می‌کنیم. یکی از عناصری که در اتاق نشیمن خودنمایی می‌کند تلویزیون است. نصب آینه‌های دکوراتیو پشت تلویزیون مزایای بی شماری برایتان به همراه خواهد داشت. استفاده از آینه در این بخش از خانه، بر زیبایی اتاق می‌افزاید و روح تازه‌ای به فضای موجود می‌بخشد. به کمک این عناصر دلفریب می‌توانید نظر مخاطب را به سمت تلویزیون جلب کنید و از فضای پشت آن برای اوقاتی که تلویزیون خاموش است بهره ببرید.

آینه کاری در آشپزخانه

هیچ با خودتان فکر کرده‌اید که اگر یک آینه تزیینی بر روی دیوار آشپزخانه داشتید چه می‌شد؟ در فضای آشپزخانه به جای اینکه تکراری عمل کنید و از کاشی بهره ببرید دست به دامن آینه کاری شوید و محیط تان را عوض کنید. البته این تنها گزینه پیش رویتان نیست. شما می‌توانید طرح‌های جذابی را هم برای کابینت‌هایتان انتخاب کنید. آینه کاری بین کابینت فرصت خوبی به شما می‌دهد تا از فضایی که در اختیار دارید استفاده کنید.

هنر آینه کاریچگونه آینه‌های تزیینی‌مان را تمیز کنیم؟

یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌های خانه دار تمیز کردن آینه های دکوراتیو است. اگر این آینه ها به درستی تمیز نشوند دچار خراش می گردند و زیبایی شان تحت تاثیر قرار می گیرد. برای اینکه جلوی خراش را بگیرید و سطح صاف آینه ها را دچار مشکل نکنید باید از دستمال های مخصوص شیشه همچون دستمال عینک یا ال سی دی استفاده کنید.آینه کاری

نمونه هایی از هنر آنیه کاری در دنیا

هنر آینه کاری

هنر آینه کاری

هنر آینه کاری

هنر آینه کاریهنر آینه کاری

هنر آینه کاری

هنر آینه کاری

 

هنر آینه کاری

 

هنر آینه کاری

هنر آینه کاری

هنر آینه کاری

هنر آینه کاری

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد