سوغات و صنایع دستی روسیه

سوغات و صنایع دستی روسیهدر این مطلب می خواهیم سوغات و صنایع دستی روسیه را به همراه مراکز خرید بشناسیم. روسیه بزرگ‌ترین کشور روی کره زمین و از مهم‌ترین مهدهای تاریخ و هنر در جهان است. معماری بناهای آن به قدری زیبا و شگفت‌انگیز است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. در سفر به روسیه حتما از دیدن جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، هنری و طبیعی آن متحیر می‌مانید. اما از اینها که بگذریم، دغدغه اصلی هر گردشگری خرید سوغات و صنایع دستی آن منطقه است.صنایع دستی یکی از بهترین سوغاتی‌هایی است که گردشگران و توریست‌ها می‌توانند به کشور خود ببرند. روسیه از جمله کشورهایی است که از نظر صنایع دستی یک کشور غنی محسوب می‌شود.

افرادی که به عنوان توریست به کشور روسیه سفر می‌کنند، با خرید صنایع دستی از فروشگاه های مخصوص سوغاتی های  مختلفی را به کشور خود ببرند.

خرید سوغات و صنایع دستی روسیه

قبل از معرفی سوغات روسیه لازم است نکاتی را بدانید. در میان محصولات روسی محصولات تقلبی هم وجود دارد که با قیمت خیلی کمتری به فروش می‌رسند. پس حواس‌تان را حسابی جمع کنید تا سوغات تقلبی نخرید.

به یاد داشته باشید که بهترین سوغات روسیه پارچه‌های کتان، صنایع دستی، شال‌های پشمی و بلوری‌جات هستند. در روسیه کتاب‌ها، دست‌نوشته‌هایی تاریخی و اشیاء گران‌بهای قدیمی هم یافت می‌شود. اگر عاشق لوازم کهن و با قدمت هستید، باید به دولت روسیه مالیات بپردازید و مجوز خرید این محصولات را بگیرید.

سینی ژوستووسوغات و صنایع دستی روسیه

سینی ژوستوو به معنای واقعی هنر روسی را به تصویر کشیده است. یک سینی فلزی که در دل خود طرح‌ها و رنگ‌های خیره کننده‌ای دارد. اولین بار این سینی در قرن نوزدهم و در روستای ژوستوو طراحی و تولید شد. هنرمندان خوش‌ذوق، طرح‌های این سینی را با دست می‌کشند و با روغن سیاهدانه طرح‌های آن را براق و شفاف‌تر می‌کنند که حسابی چشمتان را می‌گیرد.

ساز سنتی بالالایکاسوغات و صنایع دستی روسیه

این ساز روسی نوعی ساز سه تار است که یک بدنه بزرگ سه گوش و یک دسته بلند دارد. البته سه تار روسی تفاوت‌هایی هم با سه تار ایرانی دارد. به عنوان مثال هنگام نواختن باید همزمان از سه تار آن استفاده کرد. از موسیقی نواخته شده از این ساز صدایی با هارمونی لا و لالا شنیده می‌شود، از همین رو نام آن را بالالایکا گذاشته‌اند. این سوغات روسیه برای افرادی که عاشق سازهای سنتی هستند، گزینه فوق‌العاده خوبی است.

اسباب بازی‌های دیموکوو Dymkovo روسیسوغات و صنایع دستی روسیه

این نوع اسباب بازی‌های خاص که از جنس گِل ساخته می‌شوند مخصوص کشور روسیه هستند. این نوع اسباب بازی‌ها را معمولا به شکل انواع حیوانات می‌سازند. به صورت سنتی اسباب بازی‌های دیموکوو به وسیله زنان روسی ساخته می‌شود. این اسباب بازی‌ها به عنوان نماد و سوغاتی روستای دیموکوو هستند و در این روستا انواع مختلف این نوع عروسک‌ها در دسترس است.

در قرون پیش از این نوع اسباب بازی‌ها در مراسمات و تشریفات مذهبی و همچنین برای مراسم‌های مختلف در زمینه کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گرفت. به عبارت دیگر این نوع اسباب بازی‌ها به عنوان یک شی مقدس در مراسم‌های مختلف به کار می‌رفت. اما با گذر زمان باور به تقدس یا قدرت جادویی اسباب بازی‌‌های دیموکوو کم شده و امروزه صرفا به عنوان یک عروسک برای بازی کودکان به شمار می‌آیند. اسباب بازی دیموکوو یکی از معروف‌ترین سوغاتی‌های کشور روسیه است.

عروسک ماتریوشکا Matryoshka   

این عروسک یکی از معروف‌ترین صنایع دستی کشور روسیه محسوب می‌شود. طراحی این عروسک به شکلی است که یک عروسک به اندازه کوچکتر درون عروسک اصلی قرار می‌گیرد. هر دو عروسک دارای شکل و ظاهری مشابه با یکدیگر هستند و تنها تفاوت آن‌ها اندازه مختلف دو عروسک است. عروسک ماتریوشکا یکی از جالب‌ترین صنایع دستی روسیه به عنوان سوغاتی است.

ظروف خولخومسوغات و صنایع دستی روسیه

در روسیه ظرف‌های چوبی می‌سازند که زرین‌رنگ هستند. این ظرف‌ها را خولخوم می‌نامند. طرح‌ها و رنگ‌هایی که روی این ظرف‌ها به کار برده می‌شود، نمادی از فرهنگ روسیه هستند. برای ساخت این ظرف‌ها طراحان روی آنها را نقش می‌زنند و در کوره می‌گذارند. این ظرف‌ها به همین خاطر طلایی رنگ هستند. نماد طراحی شده روی این ظروف معمولا شاخه، دانه تمشک قرمز و گل است.

کلوچه سنتی شهر تولاسوغات و صنایع دستی روسیه

اگر به دنبال یک سوغاتی خوشمزه می‌گردید، بهترین گزینه کلوچه‌های شهر تولا هستند. مواد اصلی به کار برده شده در این کلوچه‌ها  عسل، پودر دارچین، زنجبیل و شیر است که طعمی لذیذ و به یادماندنی دارد. قدمت این خوراکی خوشمزه به قرن هفدهم بر می‌گردد. از نظر اغلی گردشگران بهترین سوغات روسیه همین کلوچه‌ها هستند.

سماورسوغات و صنایع دستی روسیه

سماور یک وسیله منحصر به فرد روسی است که حتی امروزه نیز بیشتر برای جوشاندن و سرو چای استفاده می شود.  به طور سنتی، شاید برایتان جالب باشد که  سماور در روسیه یک موضوع خرافاتی نیز هست. هر چه یک سماور گران‌تر و به‌خوبی نگهداری شود، صاحبش موفق‌تر و موفق‌تر بود. انواع مختلفی از سماورها وجود دارد که در نوع زغالی و برقی با جنس های مختلف از قلع، برنج ،ورشو، نقره موجود است.‌ الی گشت به شما پیشنهاد می‌کند دستگاه‌های برقی بخرید اگر هدفتان این است که برای یک خانه دار سوغاتی بخرید سماورهای روسی یکی از بهترین گزینه ها است.  سماور ها از سوغاتی های روسیه هستند  که گران به شمار می آید  و هزینه ی قابل توجهی را باید بپردازید.

شال‌های پاولو پوسادسوغات و صنایع دستی روسیه

شال پاولو پوساد یکی از محبوب ترین صنایع دستی روسیه است که در هر سوغاتی فروشی و یا در غرفه هوای آزاد به چشم می‌خورد این شال معروف که یک هدیه کامل از روسیه به شمار می‌رود و یک مورد ضروری در کمد لباس هر زن خواهد بود و در حین سفر به مسکو و دیگر شهرها شما ممکن است بسیاری از دختران جوان و زنان روس را به ویژه در فصلهای سرد با این شال ببینید، که شالی باطرح گل‌های بزرگ و رنگارنگ است.

چکمه والنکیسوغات و صنایع دستی روسیه

والنکی یا چکمه نمدی نوعی پاپوش است، که قدمتی بالای ۱۵۰۰ سال دار و هدف از ساخت آن برای راه رفتن روی یخ و برف در فصل زمستان بوده است و در نوع سنتی آن این پاپوش تماما با دست و از پشم تولید می‌شود اما امروزه در روسیه ممکن است شما نوع صنعتی این چکمه که با مواد شیمیای صنعتی تولید شده را در مغازه‌ها بینید که به عنوان سوغات به فروش می‌روند.

پیسانکا Pysanka سوغات و صنایع دستی روسیه

از دیگر صنایع دستی روسیه که قدمت آن به چندین قرن پیش بر می‌گردد، پیسانکا است. این نوع از صنایع دستی با استفاده از تخم مرغ ساخته می‌شود و مخصوص مردم اسلاو است. برای طراحی پیسانکا از طرح‌های سنتی و قدیمی استفاده می‌شود. در طراحی پیسانکا از روش طراحی مقاوم در برابر موم استفاده می‌شود.

طراحی‌های صورت گرفته روی پیسانکا، نقاشی نیست بلکه با استفاده از موم زنبور عسل روی آن‌ها نوشته می‌شود. پیسانکا یک کلمه روسی و به معنای نوشتن، است. دلیل آن هم استفاده از موم زنبور عسل برای نوشتن و ایجاد یک طرح واره روی تخم مرغ است. به عبارت دیگر پیسانکا به انواع تخم‌ مرغ‌هایی گفته می‌شود که با ایجاد یک طرح نوشتاری روی آن‌ها، به عنوان دکوراسیون قابل استفاده هستند.

در بسیاری از کشورهای اروپایی از پیسانکا در جشن شب عید پاک استفاده می‌شود. پیسانکا علاوه بر اینکه جزو صنایع دستی روسیه است، به عنوان یک نماد و عامل مقدس نیز استفاده می‌شود. در سال‌های پیش و البته در حال حاضر برخی افراد روسی معتقد هستند پیسانکا دارای یک قدرت روحانی است و از نفوذ ارواح شیطانی به درون خانه جلوگیری می‌کند.

جعبه های لاکی روسیسوغات و صنایع دستی روسیه

یکی دیگر از صنایع دستی معروف و محبوب در روسیه جعبه های نقاشی شده مینیاتور لاکی است که معمولا ازآن به عنوان جای جواهری استفاده می شود که باطرح و نقش فراوان در روسیه موجود بوده و یکی از سوغاتی های محبوب و مورد توجه بانوان بوده است.

شهر های پالخ و فدوسکینو این جعبه ها را ساخته و روی آن ها را با لاک الکل می پوشانند.

تخم مرغ های فابرژ (faberge egg)سوغات و صنایع دستی روسیه

تخم‌مرغ‌های سلطنتی بهترین انتخاب است. یک نماد منحصربه فرد که هروقت به آن نگاه کنید شما را به دنیای تزارها و ملکه‌های با ابهت روسیه خواهد برد.

همان‌طور که تخم مرغ رنگی نماد سفره هفت‌سین است، اکثر مردم روسیه هم در روز عید پاک انواع تخم مرغ‌های شکلاتی و تخم‌مرغ‌های رنگی و تزئیتی را به همدیگر هدیه می‌دهند. اما حکایت تخم‌مرغ‌های سلطنتی روسیه، داستان عاشقانه‌ای به همراه دارد و شاید به همین دلیل هم، از آن‌ها به عنوان پرطرفدارترین هدیه‌ها و سوغاتی‌های روسیه یاد می‌شود.

طرح های اصلی این تخم مرغ ها بسیار گران هستند و امروزه نمونه های مشابه آن ها نیز تولید می شوند که چیزی از زیبایی نمونه های اصلی کم ندارند.

زیورآلات دلربا

انواع زیورآلات تهیه شده از چینی، نقره و … در روسیه تولید می شود. می توانید در این جا انگشتر، دستبند، گیره مو و آویز گردنبند بخرید. تقریبا با هر سلیقه ای می توانید در روسیه زیوآلات بخرید و مشابه بازار آنان را در دنیا پیدا نمی کنید. شهر Rostov مرکز اصلی درست کردن این اشیا است و کار دست آن ها همراه با نقاشی که معمولا داخلش گل هم دارند بسیار مشهور است.

روس ها بزرگ ترین معادن کهربا در جهان را دارند و از این سنگ ارزشمند زیوآلات و جواهرات زیبایی تهیه می کنند و در فهرست بهترین سوغاتی های روسیه قرار می گیرند. ۹۰٪ سنگ های کهربای دنیا در کالینگراد واقع در روسیه استخراج می شوند. آن ها معتقدند کهربا اشک های خورشید است. نام کهربا برای بسیاری یاد آور رنگی شبیه به بخشی از نور جمع شده خورشید یا عسلی سفت شده است، اما در واقعیت رنگ آن از سفید تا سیاه با رگه های قرمز تغییر می کند. هنرمندان روس عاشق کهربا هستند و همه نوع زیورآلات، انواع سوغاتی های روسیه ، شطرنج و انواع دکوراسیون داخلی را با آن ها می سازند.

خاویار روسیهسوغات و صنایع دستی روسیه

البته که ایران بهترین خاویار جهان را دارد، اما می‌توانید خاویار اعلایی هم در روسیه پیدا کنید. این خاویار متعلق به فیل ماهی سوروگا است. شما می‌توانید این خاویار را بسته به نوع، اندازه و قیمت در سوپرمارکت‌های روسیه تهیه کنید.

محصولاتی از درخت توسسوغات و صنایع دستی روسیه

جعبه‌هایی با طرح‌های زیبا و شگفت‌انگیز یکی دیگر از سوغات روسیه است که می‌توانید برای عزیزان خود به یادگار ببرید.این جعبه‌ها از پوسته درخت توس ساخته می‌شوند و نقش و نگارهای زیبایی روی آنها حک می‌شود. در واقع طرح‌های روی این جعبه‌ها مشبک شکل هستند.

با انتخاب این جعبه‌ها به عنوان سوغاتی با یک تیر دو نشان می‌زنید. چون هدیه‌ای را پیشکش می‌کنید که در عین زیبایی کاربردهای فراوانی هم دارد. لازم به ذکر است که از پوسته این درخت محصولات دیگری مانند قاب عکس، سنجاق سر و … هم تولید می‌شود که به عنوان سوغاتی بسیار مناسب هستند.

ظروف سفالی گژل (Gzhel)سوغات و صنایع دستی روسیه

ظروف سفالی گژل در سنت روسیه قدمتی ۲۰۰ ساله دارند و در روستای گژل تولید می‌شوند. ظروف سفالی به شکل‌ها و طرح‌های زیبایی موجود هستند. مشخصه اصلی این ظروف هم رنگ سفید و آبی آن است که بسیار خودنمایی می‌کند.

والنکی (چکمه نمدی)سوغات و صنایع دستی روسیه

این چکمه‌ها قدمت زیادی دارند، به طوری که ۱۵۰۰ سال پیش این چکمه‌ها برای راه رفتن در برف ساخته شدند و تا امروز در حجم گسترده‌ای تولید و مصرف می‌شوند و یکی از پرطرفدارترین سوغات روسیه به حساب می‌آیند. در نوع سنتی از پشم خالص برای ساخت آنها استفاده می‌شود، در حالی که در کارخانه‌ها مواد دیگری هم به آن اضافه می‌کنند.

با اینکه پا در این کفش‌ها به خوبی گرم می‌شود، اما ممکن است خیس شود. بنابراین باید هنگام استفاده از این والکنی‌ها کفش‌های لاستیکی به پا کنید. جالب است بدانید یک هنرمند با ذوق به نام لوشا یک والکنی به اندازه یک میلی‌متر ساخته است که باید با ذره‌بین آن را ببینید. شما می‌توانید هنگام خرید والکنی به عنوان سوغات روسیه از این چکمه‌های کوچک هم دیدن کنید.

تخم‌مرغ‌های فابرگ (faberzhe)

از نظر خیلی‌ها تخم‌مرغ‌های فابرگ زیباترین سوغات روسیه هستند. تخم‌مرغ‌های اصل بسیار گران هستند، به همین خاطر نمونه‌های مشابه و ارزان‌قیمت آن نیز تولید می‌شود که از زیبایی چیزی کم ندارند. طرح‌های روی این تخم‌مرغ‌ها بسیار جذاب است، بنابراین می‌تواند سوغاتی خوبی برای عزیزان شما باشد.

کهربا (Amber)

سوغات و صنایع دستی روسیه
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

کهربا یک سنگ طلایی و نارنجی باارزش است که در حقیقت شیره درختانی بوده که با قرارگیری در زیر آب‌ها، طی پنجاه سال به سنگ تبدیل شده است. اگر با دقت به این سنگ‌ها نگاه کنید، گونه‌های مختلفی از حشرات را درون آنها می‌بینید.

به عقیده مردم روسیه این سنگ می‌تواند انرژی انسان را بالا برده و فرکانس‌های منفی را از فرد دور کند. کهربا یکی از ناب‌ترین سوغات روسیه است که مثل آن در هیچ کجای جهان یافت نمی‌شود. کهربا در زیورآلاتی مثل انگشتر، گوشواره، گردنبند و … به کار می‌رود.

جالب است بدانید که در گذشته‌های دور برای شاه پروس یک اتاق ساخته بودند که در و دیوار آن از جنس کهربا و طلا بوده، اما در جنگ جهانی دوم چیزی از آن باقی نماند. تا پیش از این اتاق کهربا هشتمین جایگاه را در لیست عجایب بزرگ جهان داشت.

مرمر سبز

سوغات و صنایع دستی روسیه
Modified by CombineZP

مرمر سبز هم یکی دیگر از سنگ‌های باارزش و گرانبهایی است که در روسیه یافت می‌شود. به مرمر سبز مالاکیت هم گفته می‌شود. مرمر سبز هم یکی از محشرترین سوغات روسیه است که در زیورآلات، جعبه‌های تزئینی و حتی دکمه‌های سر آستین به کار می‌رود. اگر می‌خواهید برای عزیزان خود یک سوغاتی جانانه ببرید، مرمر سبز را به داشته داشته باشید.

جعبه‌های لاکی پالخ و فیدوسکینو (Palekh Fedoskino)

این جعبه‌های خوش آب و رنگ و براق در روستای پالخ و فیدوسکینو ساخته می‌شود. این جعبه‌های کاغذی که با لاکی سیاه مقاوم شده‌اند، به منظور نگهداری زیورآلات بسیار مناسب هستند. معمولا طرح‌هایی که روی این جعبه‌ها حکاکی می‌شود، از افسانه‌های روسی حکایت دارد که بسیار زیبا و جذاب هستند.

عطر کراسنایا ماسکوا (Krasnaya Moskva)سوغات و صنایع دستی روسیه

عطر کراسنایا ماسکوا را با نام مسکو قرمز نیز می‌شناسند. می‌توانید این عطر را برای همسر، مادر و یا خواهر خود خریداری کنید. این عطر خوشبو و مدهوش کننده در سال ۱۹۱۳ توسط یک عطرساز فرانسوی با نام هنری بروکار تولید شد. در آن زمان این عطر فقط برای مادر نیکولای یازده ساخته شده بود. در مواد این عطر عصاره گل‌های وحشی، گل یاسمن و رز و ترنج به کار برده می‌شود که رایحه فوق‌العاده دلچسبی دارد.

صنایع دستی فلزی کازاکوو Kazakovo 

کازاکوو روستایی در منطقه ولگا کشور روسیه قرار دارد. هنرمندان این منطقه خالق یکی از زیباترین صنایع دستی روسیه هستند. بیش از ۸۰ سال است که این صنعت در روستای کازاکوو رواج پیدا کرده است. اما متاسفانه امروزه و به خاطر کم توجهی، این نوع از صنایع دستی رو به انقراض هستند. در صورت حمایت، هنرمندان این منطقه توانایی ایجاد آثار هنری فلزی متنوعی را دارند که قطعا با استقبال توریست‌ها مواجه خواهد شد.

 

مراکز خرید سوغات و صنایع دستی روسیه در مسکو و سن پترزبورگ

خیابان پتروسکا (Petrovka Street)سوغات و صنایع دستی روسیه

خیابان پتروسکا یکی از بهترین خیابان‌های مسکو است که می‌توانید سوغاتی‌های خود را از مغازه‌های آن خریداری کنید. برای پیدا کردن این خیابان کافیست ضلع شمالی تالار تئاتر بلشوی را پیدا کنید. بوتیک‌ها و مراکز خرید فوق‌العاده‌ای در این خیابان هستند که با رفتن به آنها می‌توانید به بهترین سوغات مسکو دسترسی پیدا کنید و حسابی دست پر برگردید.

خیابان “بُلشوی”، جنب پتروگاردسوغات و صنایع دستی روسیه

این خیابان اکثر بوتیک‌های برند، مغازه‌های طلا و جواهر فروشی، پارچه‌های گرانقیمت و لوازم خانگی را کنار هم جمع کرده است. این خیابان بین ایستگاه مترو “اسپورتیونایا” و “پتروگرادسکایا” قرار دارد. همچنین مغازه‌های زیادی در این خیابان هستند که آثار هنری گرانقیمت روسی می‌فروشند.

خیابان آرباتسوغات و صنایع دستی روسیه

برای خرید اعلاترین سوغات روسیه باید به خیابان آربات بروید. شما می‌توانید در این خیابان زیبا قدم بزنید و مغازه‌های آن را از نظر بگذرانید. هرچه دلتان می‌خواهد را بخرید و برای نزدیکان خود سوغات ببرید. خیابان آربات راه ارتباطی میان میدان آرباتسکایا و میدان اسملنسکایا است.

بازار ایزمایلووسوغات و صنایع دستی روسیه

اگر برای خرید سوغات به دنبال اشیای قیمتی و قدیمی، آثار هنری و دستی، کلاه‌های خزدار، صفحه‌های شطرنج، ظروف چوبی، سفالی و … می‌گردید بهترین گزینه برای شما بازار ایزمایلوو است. به جز مغازه‌ها دست‌فروشانی در این بازار به فروش صنایع دستی مشغول هستند که می‌توانید محصولاتشان را با ۱۰ درصد تخفیف خریداری کنید.

 

خیابان نوسکیسوغات و صنایع دستی روسیه

هر برندی که برای خودش احترام قائل است باید شعبه‌ای هم در این خیابان داشته باشد. گالری‌های زیادی را می‌توانید در ساختمان شماره ۴۴ نوسکی ببینید که با تراکم زیاد در یک ساختمان جمع شده اند. اگر قصد خرید دارید، خیابان نوسکی قلب مراکز خرید سن پترزبورگ است.

تجارت خانه لنینگراد (DLT)سوغات و صنایع دستی روسیه

این مرکز خرید بزرگ که در نزدیکی خیابان نوسکی قرار دارد همیشه پایگاهی برای خرید لباس‌های مد‌ روز در سن‌ پترزبورگ بوده است. در آن‌جا می‌توانید برندهای لوکس خارجی و بعضی از برندهای ناب روسی را پیدا کنید. این مرکز خرید در شماره ی ۲۳/۲۱، خیابان بلشایا کنیوشنایا (Bolshaya Konyushennaya) واقع شده.

مراکز خرید ارزان سن پترزبورگ | سوغات و صنایع دستی روسیه

مرکز خریدهای بزرگی که در خیابان نوسکی قرار گرفته‌اند برای کسانی که بودجه زیادی دارند و به دنبال خریدهای گران‌قیمت می‌گردند مناسب هستند. اما مراکز خرید دیگری هم هستند که به نسبت به صرفه‌ترند و بیشتر به درد کسانی می‌خورند که قصد ندارند هزینه‌های گزافی برای خریدهایشان پرداخت کنند. دوتا از محبوب‌ترین مراکز خرید سن پترزبورگ که در نزدیکی ایستگاه قطار موسکوفسکی قرار دارند را در زیر معرفی کرده‌ایم.

مرکز خرید گالریاسوغات و صنایع دستی روسیه

بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین مرکز خرید در سن ‌پترزبورگ نزدیک ایستگاه مترو وُستونیا است. این مرکز خرید پنج طبقه پر از کفش و لباس و لوازم دیگر است. تمام برندهای معروف غربی در این فروشگاه حضور دارند، چه آن‌ها که کمی گران‌قیمت هستند و چه آن‌ها که قیمت‌های معقول‌تری دارند. هرچه طبقه‌ها بالاتر می‌رود، قیمت‌ها هم کمتر می‌شوند.

فروشگاه‌های “استوکمن” و “مرکز خرید نوسکی”سوغات و صنایع دستی روسیه

این یکی دیگر از مراکز خرید سن ‌پترزبورگ است که از دو فروشگاه بزرگ تشکیل شده. یک فروشگاه مواد غذایی در طبقه‌ همکف وجود دارد و طبقه آخر مخصوص فروش لوازم خانگی است. بین این دو طبقه هم طبقاتی قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها لباس‌هایی با قیمت گران و متوسط تهیه کنید.

بازار گاستینیسوغات و صنایع دستی روسیه

در این بازار، تقریبا هرچیزی را که بخواهید ‌می‌توانید بخرید. از لباس های برند گرفته تا قابلمه‌های ارزان قیمت. همچنین سوغاتی‌ها هم در این بازار در دسترس هستند. گذرگاه‌های طاق ضربی این بازار از آثار معماری قرن هجدهم هستند. این بازار ازجمله قدیمی‌ترین مراکز تجاری و بازارهای سن‌ پترزبورگ به حساب می‌آید.

خیابان سادووایاسوغات و صنایع دستی روسیه

اینجا مغازه‌های ارزان‌فروش زیادی حضور دارند. از مغازه‌های لباس‌فروشی و جواهر‌فروشی گرفته تا صنایع دستی و لوازم خانگی. در نزدیکی ایستگاه‌های مترو اسپاسکایا و سادووایا، دوتا از مراکز خرید ارزان‌ سن پترزبورگ، یعنی “سنایا” و “پیک” قرار دارند که در آن‌ها لباس، جواهرات و لوازم مختلف به فروش می‌رسد.

علاوه بر آن در این خیابان بازار غذای افسانه‌ای “سنوی” و بازار آپراکسین قرار دارند. این خیابان هم از دیگر مراکز خرید سن پترزبورگ است که جایگاه مهمی دارد.

بازار آپراسکینسوغات و صنایع دستی روسیه

این بازار افسانه‌ای از قرن هجدهم است که وجود دارد. در اینجا می‌توانید همه چیز با پول خردهایتان بخرید! اعم از لباس، لوازم خانه، لوازم برقی و عتیقه‌جات. در این بازار اجناس خوب در کنار اجناس دست‌دوم خراب یا دزدی به فروش می‌رسند.

در گذشته مسئولین بارها تلاش کردند آن را تعطیل کنند، اما بازار گرم خرید و فروش‌ها همیشه مانع موفقیت آن‌ها شد. این بازار بسیار رنگارنگ و زیباست، اما اصلا امن نیست، چون باید همیشه مراقب جیب‌برهایش باشید. همچنین چانه زدن سنت مرسوم آپراسکین به عنوان یکی زنده‌ترین مراکز خرید سنپترزبورگ است.

مغازه  اِلیسیوِسکیسوغات و صنایع دستی روسیه

یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین فروشگاه‌ های سن‌پترزبورگ است که به صورت تخصصی فقط ظروف آشپزخانه می‌فروشد. البته بهتر است از این فروشگاه چیزی نخرید چون قیمت‌هایش به شکل غیرمنطقی گران هستند.  ولی قطعا راه رفتن در میان قفسه‌هایش و لذت بردن از دکورهای لوکس اوایل دوران مدرن آن، ارزشش را دارد. این فروشگاه در شماره ۵۹ خیابان نوسکی قرار دارد.

از کجا سوغاتی بخریم؟ | سوغات و صنایع دستی روسیه

جدا از مغازه‌های سوغات فروشی که در موزه‌ها و خیابان نوسکی وجود دارند، بهتر است برای خرید سوغاتی توجهی هم به بازارچه‌های محلی داشته باشید.

بازارچه‌ نزدیک کلیسای “منجی غرق در خون”( یا ناجی در خون)سوغات و صنایع دستی روسیه

یکی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ بازاری است که نمایی از کلیسای معروف سن ‌پترزبورگ دارد و جای خوبی برای خرید است. در این بازارچه شما می‌توانید سوغاتی‌های سنتی مثل عروسک‌های ماتریوشکا، سماور، عتیقه‌جات و صنایع و آثارهنری دستی بخرید.  قیمت‌ها بالا هستند، اما آزادید که چانه بزنید و آن‌ها را پایین بیاورید.

کارخانه چینی امپریالسوغات و صنایع دستی روسیه

کارخانه‌ افسانه‌ای چینی امپریال در سن‌ پترزبورگ واقع شده، و به خاطر همین هم می‌توانید محصولاتش را بدون مراجعه به بازارهای حاشیه‌ای، مستقیما از فروشگاه‌های خودش خریداری کنید. طراحی این کارخانه باستانی به‌قدری باظرافت است که شما را یاد دوران همایونی گذشته سنپترزبورگ می‌اندازد. بهتر است اجناستان را از فروشگاه های مستقیم خود کارخانه که در خیابان نوسکی هستند بخرید. یعنی از ساختمان‌های شماره ۶۰، ۹۲ و ۱۶۰ در بازار گاستینی.

قیمت ست استکان و نعلبکی از ۸۰۰ روبل، قوری از ۱۲۰۰ رویل، مجسمه‌ها از ۳۰۰ روبل و ست‌های کامل از ۷۵۰۰ روبل شروع می‌شود.

بازار دستفروش‌های نزدیک مترو اودلنایاسوغات و صنایع دستی روسیه

این بازار یکی از بزرگ‌ترین بازارهای دستفروشی در جهان است. در این بازار شما می‌توانید اجناسی از دوران اتحاد جماهیر شوروی و دهه ۹۰ میلادی بخرید، هرچند عتیقه‌هایی هم پیدا می‌شوند. اجناس گوناگونی در این بازار وجود دارند از جمله سماور، ظروف آشپزخانه، البسه، کتاب، عروسک و لوازم دست‌ساز. فروشنده‌ها جنس‌هایشان را در غرفه‌های موقتی یا حتی روی زمین به فروش می‌رسانند. اجناس بنجل زیادی در اینجا هستند اما اگر زود به بازار بروید ( بهترین وقت بین ساعت ۹ تا ۱۱ صبح است) و اطلاعات حداقلی از جنس مورد نظرتان داشته باشید، می‌توانید چیزهای خوبی پیدا کنید.

فروشنده ها معمولا ساعت ۳ بعد از ظهر شروع به ترک بازار می‌کنند و تا ساعت ۵ بازار خالی می‌شود. این بازار فقط آخرهفته‌ها فعال است. این مواردی که معرفی کردیم شاید به طور رسمی از مراکز خرید سن پترزبورگ نباشند، اما مطمئن باشید که جای درستی برای خرید هستند.

چطور به این بازار برسید؟ به ایستگاه مترو اودلنایا بروید، سپس از روی خط ریل رد شوید. بعد به راست پیچیده و پنج دقیقه پیاده بروید. عجله نکنید و از اولین دستفروشی که می‌بینید خرید نکنید. بهتر است کمی جلوتر بروید، چون پشت کیوسک‌ها دستفروش‌های بدون غرفه‌ای هستند که اجناسشان را به قیمت خیلی پایین به فروش می‌رسانند.مراقب جیب‌برها باشید و اگر خواستید از کسی عکس بگیرید، حتما قبلش از او اجازه بگیرید.

منبع علی بابا

 

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد