خانه خلاق همدان راه اندازی می شود

به نقل ازایسنا / خانه خلاق همدان – همدان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از راه‌اندازی خانه «مبل منبت» و «مروار» در ملایر در آینده نزدیک خبر داد.

خانه منبت ملایر

محمدرضا خلجی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تأسیس خانه‌های خلاق صنایع دستی متناسب با ظرفیت هر شهرستان در دستور کار است، گفت: شهرستان همدان در حال حاضر دارای خانه خلاق سفال است که مورد استقبال فعالان این حوزه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در خانه‌های خلاق صنایع دستی مشکلات فعالان شناسایی و احصا می‌شود، تصریح کرد: در واقع این مکان‌ها بستری است که به صورت علمی و با انتقال علم و تجربه به صنعتگران یاری می‌رساند.

خلجی با بیان اینکه راه‌اندازی خانه خلاق صنایع دستی در همدان در دستور کار است، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل بالای این شهرستان در زمینه سفال، همدان سفال در همدان فعال است و در صددیم برای دیگر رشته‌ها نیز خانه خلاق داشته باشیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ادامه داد: نگاه به خانه‌های صنایع دستی تخصص محور است و متناسب با ظرفیت هر شهرستان و منطقه ایجاد می‌شود و در آینده نزدیک خانه خلاق مبل منبت و مروار در شهرستان ملایر راه‌اندازی خواهد شد

وی به مهم‌ترین برنامه‌های این هفته اشاره کرد و افزود: ساعت ۱۸ روز ۲۲ خردادماه رونمایی از احکام قالی‌های ثبت شده استان به همراه نمایش قالی‌ها، رونمایی از بزرگداشت برگزیدگان نشان ملی سال ۱۴۰۰، رونمایی از دستگاه خراطی دست ساخته به شیوه نوین و رونمایی از تشکل ثبت شده انجمن صنایع دستی انجام می‌شود.

مالمیر ادامه داد: روز ۲۳ خردادماه اجرای زنده سفالگری و نقاشی روی سفال در پیاده راه بوعلی برگزار می‌شود، همچنین وبینار کارآفرینی و ایجاد کسب و کار صنایع دستی ساعت ۹ همان روز در آرامگاه بوعلی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در ادامه از بازگشایی خانه خلاق سفال در ۲۴ خردادماه خبر داد و گفت: برای این مجموعه خانه صمدی در نظر گرفته شده است‌.

وی با اشاره به اینکه در این هفته بازارچه موقت صنایع دستی در شهرستان نهاوند راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: تور کارگاه‌گردی و بازدید از کارگاه‌های مرواربافی در شهرستان ملایر نیز برای این ایام در نظر گرفته شده است.

به گفته مالمیر در هفته صنایع دستی، کارگاه تولید سفال سنتی در روستای شاوه کبودراهنگ کلنگ زنی خواهد شد و از فعالان صنایع دستی استان نیز تقدیر به عمل می‌آید.

خانه هوش و خلاقیت همدان در محله پاسداران همدان و خیابان تیموری واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی بیمارستان فاطمیهقرار گرفته است. همچنین با توجه به نظراتی که کاربران در اپلیکیشن نشان به این مکان داده‌اند می‌توان گفت این مکان یکی از مکان‌های خوب این منطقه می‌باشد.

 

خرید صنایع دستی

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد