طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

طراحی زیبا و شیک دکوراسیون رستوران سنتی

برای طراحی داخلی رستوران می توانید از دکوراسیون های سنتی و یا مدرن استفاده کنید. طراحی دکوراسیون رستوران سنتی کار نسبتا دشواری است از این رو بهتر است شما قبل از هر چیز با یک طراح داخلی با تجربه و با مهارت کافی مشورت کنید سپس اقدام به طراحی داخلی رستوران نمایید.طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

اصول اولیه طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی از مصالح طبیعی نظیر چوب و سنگ و … استفاده می شود و علاوه بر این مبلمان و میزهایی که در فضای رستوران سنتی قرار داده می شوند باید از بین طرح های کلاسیک انتخاب شوند. علاوه بر قرار دادن وسایلی نظیر مبلمان و میز در فضای رستوران برای زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی رستوران بهتر است از دیوارپوش های لوکس و با طرح های سنتی استفاده کنید. انتخاب کف پوش مناسب برای رستوران یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت برای اینکه فضای رستوران سنتی و در عین حال لوکس به نظر برسد می توانید کفپوش رستوران را از بین طرح های کلاسیک و سنتی انتخاب نمایید.
علاوه بر چیدمان رستوران باید به رنگ های مورد استفاده در فضای رستوران نیز توجه کنید. رنگ های آرامش بخش و ملایم نظیر قهوه ای و آبی و کرم و … برای طراحی دکوراسیون رستوران های کلاسیک و سنتی انتخابی مناسب و ایده آل هستند.
تزیین دیوارها و فضای داخلی رستوران یکی دیگر از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد شما می توانید برای تزیین رستوران سنتی از تابلوهای دیواری با طرح های سنتی استفاده کنید همچنین می توانید در فضای رستوران گلدان ها و گل های زیبایی قرار دهید.

استفاده از حصیر در دکوراسیون منزل

طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

ویژگی‌های طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

به صورت کلی محیط رستوران‌ها به سه دسته تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر می‌باشند:

۱. فضاهای خصوصی که شامل موارد زیر هستند:

سرد خانه مواد غذایی، آشپزخانه، انبار، تاسیسات و فضای آماده سازی و سرو کردن غذا، اتاق استراحت و همچنین اتاق تعویض لباس برای کارکنان، ورودی کارکنان

۲. فضا‌های میانی که شامل موارد زیر می‌باشند:

راهرو و اتاق مدیر رستوران و همچنین اتاق جای لباس و سرو سرویس می‌باشد.

۳. فضاهای عمومی که شامل موارد زیر می‌شوند:

ورودی اصلی، صندوق، میز و صندلی سرویس‌های بهداشتی و همچنین محل بازی برای کودکان

طراحی فضای داخلی دکوراسیون رستوران سنتی 

در ابتدا باید به این مورد اشاره شود که طراحی فضای داخلی رستوران سنتی بر خلاف تصور عموم فقط سبک سنتی ایرانی را شامل نمی شود بلکه یک رستوران به سبک سنتی میتواند بصورت طراحی رستوران مراکشی، ترکی و یا ایرانی باشد که در این صورت دکوراسیون رستوران باید با استفاده از عناصری که نمایانگر آن فرهنگ و سلیقه است انجام شود.طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

طراحی دکوراسیون رستوران سنتی ایرانی

در طراحی رستوران سنتی ایرانی بهتر است معماری رستوران به سبک معماری ایرانی صورت گیرد یعنی پنجره ها، ایوان، ستون ها و …. سعی می شود به سبک معماری قدیم ایرانی ساخته شود. اما اگر چنین امکانی وجود نداشت با استفاده از متریال خاص و عناصر مطابق با دکوراسیون سنتی ایرانی فضایی نوستالژیک و ایرانی سنتی ایجاد می شود.

ترکیب رنگ در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

در رستوران های به سبک سنتی معمولا از رنگ های روشن همچون خاکستری و آبی فیروزه ای می توان برای صمیمی تر شدن فضا استفاده نمود. همنچنین برای دیوارها و کفپوش ها می توان از رنگ های گرم و روشن استفاده نمود.طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

استفاده از حصیر در دکوراسیون منزل

استفاده از آبنما و فواره در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

یکی از مواردی که می تواند بخوبی نمایانگر یک سبک سنتی ایرانی در رستوران باشد آبنما و یا حوضچه هایی است که در معماری قدیم ایرانی به وضوح دیده می شود. وجود آبنما در گوشه ای از رستوران می تواند حس خوبی را به مشتریان یک رستوران بدهد . شما می توانید با توجه به سلیقه و علاقه خود و با در نظر گرفتن نظر طراح یکی از انواع آبنما دیواری، آبنما شیشه ای، آبنما پرده ای، آبنما صخره ای –ابشاری و … را انتخاب کنید.

پنجره ها در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

مورد بعدی در خصوص مدل پنجره ها و همچنین شیشه هایی است که در این پنجره ها استفاده می شود. معمولا پنجره های یک رستوران سنتی دارای حالتی دایره وار بوده و کمتر رستورانی را در این سبک می بینید که پنجره های مربعی شکل داشته باشد. پنجره های بدون زاویه و دایره ای یا بیضی شکل در واقع نماد یک فضای سنتی هستند و نباید آن ها را از قلم بیاندازید.

مورد بعدی در خصوص رنگ شیشه هایی است که در این پنجره ها استفاده می شود. رنگ شیشه های استفاده شده در پنجره ها برای طراحی داخلی رستوران سنتی، معمولا شامل چندین رنگ مختلف می شود و تقریبا پدیده نادری است که از شیشه های معمولی برای چنین فضاهایی استفاده شود. رنگ های این شیشه غالبا زرد، سبز، قرمز و آبی رنگ است.

اکسسوری ها در در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

در معاری سنتی به سرسبزی و استفاده از گل و گیاه بسیار اهمیت داده می شود. می توان با ایجاد دیوار سبز در قسمتی از رستوران و یا با استفاد از گلدان های طبیعی مثل گلدان های شمعدانی روح تازه ای به فضای رستوران بخشید.

همچنین استفاده از مبلمان چوبی و سنتی باعث می شود تا فضایی زیبا و دلنشین را برای مشتریان خود ایجاد نمایید.طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

تلفیق دکوراسیون سنتی با سبک مدرن

هارمونی رنگ ها در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

در طراحی فضای داخلی رستوران سنتی باید به رنگ دیوارهای داخلی نیز توجه کنید. کدام رستوران سنتی را دیده اید که دیوارهایش طوسی و یا سفید و بنفش باشد؟ آیا تا به حال رستوران سنتی با دیوارهای سفید و مشکی دیده اید؟ مسلما خیر. رنگ غالب در طراحی داخلی رستوران سنتی معمولا شامل کرم، قهوه ای، شیری و اندکی سفید می شود. رنگ های گفته شده همگی در طیف های گسترده خود استفاده می شوند. به نوعی که ممکن است از رنگ قهوه ای مورد نظر ما حداقل 3 طیف رنگی مختلف ایجاد شود.طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

میز و صندلی ها در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

مورد بعدی که در تزئین دکوراسیون داخلی رستوران سنتی باید در نظر گرفته شود، مرتبط با میز و صندلی ها می شود. میز و صندلی های استفاده شده در این فضا باید دارای جنبه سنتی و رنگی متناسب با کل فضا باشند. معمولا به دو شکل می توان میز و صندلی های این مدل از رستوران ها را خریداری کرد.

در مدل اول از تخت های چوبی بزرگی استفاده می شود که هر کدام از ان ها می توانند به سادگی و به راحتی گنجایش و ظرفیت 10 نفر را نیز داشته باشند. در مدل دوم که صاحب رستوران ترجیح می دهد تا تلفیقی از ظاهر مدرن و سنتی را داشته باشد، از میز و صندلی های چوبی استفاده می کنند. این میز و صندلی ها باز هم دارای سبک و ظاهر سنتی هستند و سبب می شوند تا دکوراسیون این فضای داخلی همچنان حفظ شود. رنگ تخت هاف تشک های قرار گرفته بر روی تخت ها، میز و صندلی ها و…همگی با فضای داخلی هماهنگ بوده و معمولا قهوه ای کمرنگ یا پر رنگ هستند.طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

تابلوهای دیواری در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

مورد بعدی طراحی دکوراسیون داخلی سفره خانه سنتی، مربوط به تابلوهای دیواری می شود. نکته مهمی در این قسمت وجود دارد. این نکته مهم در این خصوص است که اگر توجه داشته باشید، تابلوهای دیواری در همان نگاه اول سبب جلب نظر شما می شوند، بنابراین اگر تابلوهای درستی را انتخاب نکنید، ممکن است بر روی نظر مشتریان شما تاثیر منفی بگذارد و همین موضوع سبب شود تا آن ها رستوران شما را به عنوان مکان مناسبی برای غذا خوردن انتخاب نکنند.

انتخاب تصویر تابلوها در کنار رنگ آن ها است که اهمیت پیدا می کند. این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که نیازی نیست تا حتما تابلوهای شما نیز قهوه ای یا کرم رنگ باشند، بلکه حتی بهتر است در این مورد کمی تضاد رنگی نیز ایجاد کنید. یک رنگ بودن کل فضا سبب خستگی چشم بیننده می شود و می تواند تاثیر معکوسی را از خودش برجای بگذارد.

شکل تابلوها معمولا از اشکال سنتی که شامل دختران قجری، نقش های باستانی همچون نقش هایی که در کتابه ای بوستان، گلستان و یا حتی شاهنامه می بینید و…تشکیل شده اند.طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

تزئینات کلی در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

مورد بعدی که اهمیت بسیار زیادی در طراحی داخلی رستوران سنتی دارد، مربوط به تزئینات و دکوراسیونی می شود که در این فضا استفاده می کنید. فراموش نکنید که در یک رستوران سنتی معمولا جزئیات و تزئیات بسیار زیادی وجود دارد. همین موضوع سبب می شود که محیط دور و اطراف شما شلوغ تر به نظر برسد.

کافی است در یک لحظه خودتان را در یک رستوران سنتی پر از جزئیات و شلوغ و در لحظه بعد در یک رستوران مدرن خلوت تصور کنید. در کدام یک از این دو رستوران حس بهتری دارید؟ پاسخ واضح است. در یک رستوران سنتی حس آرامش و راحتی بیشتری داشته و کمتر معذب خواهید بود.

با این وجود سعی نکنید که راه نفس کشیدن هم برای مشتریان نگذارید، بهتر است تزئیناتی که انتخاب می کنید در حد و اندازه معقول و مناسب باشند و در عین حال نیز با دیگر اجزای دکور رستوران شما دارای همخوانی مناسبی باشند.

بهتراست برای انتخاب این تزئینات به سراغ خرید صنایع دستی بروید زیرا محصولات دست ساز مانند گلیم دستباف، آویزهای سنتی و حصیر کاملا با فضا سنتی مطابقت دارد.

آجر در در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

از دسته متریالی است که با وجود اینکه ماحاصل تولید بشر است فضا را به صورت طبیعی می نمایاند. آجر از طیف رنگی کرم روشن تا سرخ رنگ می تواند در بخش های مختلف در طراحی داخلی به کار رود و فضاهای گرم و صمیمی ایجاد کند. آجر با ویژگی دوگانه اش در فصل تابستان فضایی سرد و خنک و در فصل زمستان فضایی گرم را ایجاد می کند. آجر را می توان از سبک امروزی و مدرن گرفته تا سبک تاریخی ویکتوریایی در فضاهای مختلف داخلی به کار برد. در میان مصالح ساختمانی آجر یکی از معدودترین است که در سالیان طولانی سالم باقی می ماند و پس از گذشت زمان زیبایی و بافت خود را حفظ می کند.طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

حوضچه های آب

بخش بعدی که در سفره خانه طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی باید در نظر گرفت، مربوط به حوضچه ها و فواره های آب است که در میان رستوران قرار می گیرند. این حوضچه ها و صدای فواره های آبی که دارند می تواند بسیار جذاب و دلنشین باشد و حس آرامش بیشتری را به مخاطب هدیه کند، زیرا چنین فضایی می تواند تا حدودی یادآور طبیعت باشد.

موسیقی

پش موسیقی سنتی یکی از ارکان اصلی سفره خانه ها و رستوران های سنتی است و در طراحی داخلی رستوران سنتی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

ن موضوع سبب می شود تا شما نیز به عنوان فردی که قرار است یک رستوران سنتی را اداره کنید، به این موضوع توجه کافی و لازم را داشته باشید. فراموش نکنید که موسیقی می تواند بر روی حس و حال افراد و همچنین میزان اشتهای آن ها برای غذا خوردن، تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. تمامی این موارد سبب می شوند تا شما به عنوان یک مدیر رستوران، سعی کنید تا موسیقی که انتخاب می کنید را بسیار با دقت در نظر داشته باشید.طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

جزئیات کار

یکی از مواردی که معمولا در طراحی داخلی رستوران سنتی در نظر گرفته نمی شود، توجه کردن به جزئیاتی است که ظاهرا با فضا و دکوراسیون داخلی رستوران نامرتبط هستند؛ اما در حقیقت می توان گفت که حسن ختام کار دکوراسیون شما را شامل می شوند. این موارد می توانند مربوط به میز رسپشن یا همان میز مدیریت و صندوق رستوران، نحوه طراحی منو رستوران و همچنین دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی رستوران باشد. در صورتی که می خواهید به عنوان یک رستوران نمونه و تک در سطح منطقه خودتان شناخته شوید که صفر تا صدش به شکل سنتی طراحی و دکور شده است، بهتر است به این موارد نیز توجه داشته باشید.

ایده‌های رنگی در دکوراسیون رستوران سنتی 

این چیز روشنی است که شما نمی‌توانید از هر رنگی در طراحی دکوراسیونتان استفاده کنید. برای دکوراسیون یک رستوران سنتی ما به شما مجموعه رنگ‌های گرم مثل گلگون، کهربایی یا عنبری، طلایی، آذر گون، لعل گون را پیشنهاد می‌کنیم. گلگون، نوعی رنگ قرمز است که در طراحی دکوراسیون سنتی باید همراه با رنگ‌های ملایم گرم و طرح‌هایی مثل طرح چوب به کار ببرید. کهربایی یا عنبری که رنگی بین رنگ‌های نارنجی تا زرد است و شامل رنگ‌های خاکی نارنجی، آجری، رنگ‌پریده هلو و سایر رنگ‌های بینابین می‌باشد؛ این رنگ را در دکوراسیون رستوران سنتی می‌توان با رنگ‌های سفید و کرمی ترکیب کرد. رنگ طلایی دارای طیفه‌های رنگ گرم و سرد است که طیف گرم آن شامل رنگ مایه‌های مسی و کاراملی برای دکوراسیون موردنظر ما قابل‌ استفاده است و به کار بردن آن با رنگ قهوه‌ای تیره می‌تواند در جذابیت محیط بسیار تأثیرگذار باشد. مجموعه آذر گون ترکیب خالص‌ترین و روشن‌ترین قرمزها و زردهاست و چون هر دو رنگ‌های تندی است بهتر است در کنار این رنگ‌ها از رنگ‌های ملایم استفاده کنیم؛ و اما مجموعه لعل گون را رنگ‌های قرمز یا قرمز-نارنجی تشکیل می‌دهند. از این رنگ قرمز غنی و گران‌بها که از سنگ لعل گرفته‌ شده است، می‌توان به‌عنوان یک تم سنتی جذاب در کنار وسایل و مبلمان‌های قدیمی استفاده کرد.طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

طراحی دکوراتیو دیوارها و سقف رستوران 

شما میتوانید از نمای آجری، سنگی یا کاه‌گلی در دیوارها استفاده کنید و پنجره‌هایی چوبی با شیشه‌های رنگی در مکان‌هایی که نور مناسب دارد به کار ببرید یا از کاشی‌های اصیل ایرانی در ساخت یک آب‌نمای زیبا وسط رستورانتان استفاده کنید. با آویختن تابلوهای برجسته با طرح‌های سنتی یا طرح خانه‌های روستایی و کشیدن نقوشی از چهره‌های قدیمی و اصیل ایرانی روی دیوار می‌توانید تا زمان حاضر شدن غذا، توجه مشتریانتان را به آن‌ها جلب کنید. شما حتی می‌توانید با پارتیشن‌ بندی‌هایی با سبک سنتی مثل استفاده از چوب یا دیوارهای کاه‌گلی محیط رستوران را برای مشتری‌ها Vip کنید. برای سقف اگر قصد دارید یک رستوران دائمی با سبک سنتی داشته باشید، پیشنهاد ما استفاده از گچ‌بری‌های خاص و اصیل ایرانی است در مواردی با نمای آجری، در مواردی شیشه‌کاری شده و در مواردی با رنگ‌های گرم یا سفید؛ بسته به سایر وسایل و طرح‌هایی که انتخاب کرده‌اید و اگر می‌خواهید موقتاً دکوراسیون سنتی برای رستورانتان داشته باشید، بهترین انتخاب سقف‌های کاذب سنتی است. برخی نیز در دکوراسیون رستورانشان، سقف‌های متحرک و تاشو یا اصطلاحاً سانروفی تعبیه می‌کنند و امکان لذت بردن از فضا را در زیر آسمان هم به مشتریانشان می‌دهند؛ این نیز می‌تواند ایده‌ی جالب‌توجهی برای شما باشد.

لباس کارکنان رستوران سنتی 

حتما یونیفرم مخصوص و تمیزی را برای کارکنان انتخاب کنید. اما نه یونیفرم های مدرن که در رستوران های مدرن استفاده می شود. به سراغ لباس های مخصوص سنتی و قدیمی بروید. تردد کارکنان در رستوران با این لباس های سنتی، حتما به محیط رستوران سنتی شما، کمک شایانی می کند.

منو رستوران

از اینکه غذاهای فرنگی را در منو رستوران سنتی بگنجانید، کاملا پرهیز کنید. همواره دقت داشته باشید که اینجا یک رستوران سنتی است و قرار نیست در آن غذاهای ایتالیایی و انوع فست فود سرو شود. اینجا، جای غذاهای کاملا ایرانی با کیفیت است.

ظرف و ظروف 

اگر فکر می کنید که ظرف و ظروف پذیرایی از مهمانان آخرین چیزی است که باید به آن فکر کنید، سخت در اشتباهید. این را در نظر داشته باشید، کسی که برای صرف غذا به یک رستوران سنتی می آید، از فضای همیشگی و تکراری غذاخوری گریزان است، حتی دوست دارد در ظروف تازه ای لذت غذا خوردن را امتحان کند. پس حتما در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی، خرید ظروف سنتی، پارچ های مسی، قاشق و چنگال های خاص را از یاد نبرید.طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

دکوراسیون رستوران کوچک

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی وابسته به اصولی خاص و به کار بردن نمادهایی از پیش تعیین شده و سنتی است. در مورد دکوراسیون رستوران کوچک نیز به کار بردن این نمادها و عناصر اهمیت زیادی دارد. تنها موضوعی که باید در مورد این رستوران‌ها به آن توجه شود این است که در دکوراسیون رستوران کوچک فضای کمتری وجود دارد و به همین دلیل باید با استفاده از چند شاخص کلیدی و زیبا سبک و ظاهر رستوران را تعیین نمود. به کار بردن چوب، خاک، سنگ، لوازم تزئینی سنتی و هر آن چیزی که به دکوراسیون رستوران کوچک حس سنتی می‌بخشد، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

به کار بردن دیوارپوش‌ها و کف‌پوش‌های مناسب همچون، سنگ، چوب یا طرح‌های سنتی می‌تواند ایده خوبی باشد، تنها چیزی که باید به آن توجه کرد استفاده از طرح‌های روشن و خلوت است تا رستوران سنتی کوچک‌تر از آنچه که هست به نظر نرسد. در این نوع رستوران‌ها بهتر است از رنگ‌های روشن و نورپردازی مناسب استفاده شود و جزئیات خیلی نزدیک و کنار هم قرار نگیرند تا بهتر به چشم بیایند.

رومیزی و پرده

قرار نیست یک رستوران سنتی رومیزی های مدرن یا پرده های مدرن داشته باشد. ترمه و رومیزی های سنتی را برای زیبا سازی میز استفاده کنید و تاثیر شگرف آن را در فضا احساس کنید.طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

میز و صندلی های رستورانی 

در معماری و طراحی داخلی رستوران سنتی آن چه بسیار مهم است، انتخاب میز و صندلی های رستوران است. توجه داشته باشید که در فضای  رستوران سنتی شما نمی توانید به سراغ هر نوع میز و صندلی که مایلید بروید. اینجا باید رنگ و بوی سنتی و حال و هوای گرم و صمیمی بدهد. نیمکت ای چبی با پشتی های سنتی راحت، یا میز و صندلی های چوبی به سبک وسایل قدیمی می تواند بهترین گزینه برای رستوران سنتی باشد.

سرمایه گذاری و هزینه های رستوران 

راه اندازی به سرمایه اولیه نیاز دارد. شما برای خرید یا اجاره مکان رستوران، خرید تجهیزات رستوران، خرید مواد اولیه غذاها، استخدام کارکنان و پرداخت حقوق آنها و تبلیغات به سرمایه اولیه نیاز دارید. معمولا ۶ ماه بعد از راه اندازی رستوران، سود خاصی نخواهید داشت و باید از جیب خرج کنید؛ به همین دلیل، در ابتدا باید منبع مالی خود را مشخص کنید تا در اواسط راه پول کم نیاورید. شما می توانید از وام کارآفرینی استفاده کنید یا پولی که در بانک پس انداز کرده اید را خرج کنید؛ در هر صورت باید مطمئن شوید که پول شما کافی باشد.

برای صرفه جویی در هزینه های رستوران می توانید به جای خرید تجهیزات گران قیمت، وسایل موردنیاز را کرایه کرده یا آنها را به صورت دست دوم خریداری کنید. برای مدیریت بهتر هزینه ها از یک حسابدار کمک بگیرید.

☆ کسانی که برای صرف غذا رستوران سنتی را انتخاب می کنند، دوست دارند تا در فضایی کاملا متفاوت از سایر رستوران ها قرار گیرند، لذا معماری و طراحی داخلی رستوران سنتی بسیار حائز اهمیت است.طراحی دکوراسیون رستوران سنتی

آشپزخانه رستوران:

آشپزخانه رستوران را میتوان یکی از مهم ترین بخش های رستوران تعریف کرد زیرا کیفیت و طعم غذا مستقیما مرتبط است با آشپزخانه. آشپزخانه باید دارای محیطی باشد تا کارکنان و آشپزها بتوانند بدون هیچ مشکلی کار خود را انحام دهند و فضای کافی برای حرکت و جابجایی باشد.

نگهداری مواد غذایی که کاری مشکل است نیازمند تجیزات تخصصی مربوط به رستوران ها است تا مواد غذایی در شرایط ایده ال نگهداری شوند و در طعم و مزه آن ها تغیری ایجاد نشود. مورد دیگر که باید به آن اشاره کرد تهویه مناسب برای آشپزخانه رستوران است. تهویه نا مناسب میتواند سلامت کارکنان و آشپز ها را به خطر بیاندازد.

کلام آخر

تمامی مطالب بیان شده در خصوص طراحی داخلی رستوران سنتی برای آن هستند که بتوانید یک فضای دلنشین، آرام و در عین حال راحتی را برای مشتریان خودتان فراهم کنید تا آن ها بتوانند در بهترین شرایط به صرف ناهار و یا شام خود بپردازند. یکی از نکات بسیار مهمی که در خصوص طراحی داخلی رستوران سنتی ایرانی وجود دارد، این است که این مدل از رستوران ها باید بتوانند اشتهای مشتریان را باز کنند.

تمام نکاتی که مطرح شدند نیز پیرامون همین موضوع یعنی طراحی داخلی سفره خانه سنتی هستند. ایجاد راحتی و حس ریلکسیشن در مشتریان سبب می شود تا آن ها بتوانند هرچه ساده تر و راحت تر به خوردن غذای خودشان بپردازند و حس هایی همچون اضافه وزن گرفتن، بی کلاس بودن و…را تجربه نکنند. بنابراین اگر شما هم یک رستوران سنتی دارید، بهتر است این موارد را در نظر بگیرید و سعی کنید تا تمامی نکات گفته شده را رعایت کنید. با این کار می توانید هر روز شاهد افزایش مشتریان خود نیز باشید.

 

 

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد