صنایع دستی و سوغات ایتالیا

سوغات ایتالیاسوغاتی ها و صنایع دستی همیشه از بهترین هدایایی هستند که نه تنها اطرافیان مان را خوشحال می کنند، بلکه همیشه خاطره سفر به یاد ماندنی ما را ثبت می کنند.

اگر قصد سفر به ایتالیا دارید، احتمالا نیاز باشد تا بهترین محصولات، صنایع دستی و سوغات ایتالیا را بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

ایتالیا و پایتخت آن، شهر رم، همواره از مقاصد توریستی و گردشگری محبوب در بین مردمان سراسر جهان هستند. این کشور چکمه ای معمولا با خوراکی ها و عطرهای معروفش شناخته می شود اما تولیدات متنوع و خاصی دارد که هر کدام از آن ها می توانند انتخابی فوق العاده برای هدیه دادن باشند. معمولا در سفرها خرید صنایع دستی وسوغات از دغدغه همه مسافران است.

صنایع دستی و سوغات ایتالیا

یکی از قدیمی­ترین سوغاتی های ایتالیا که در هیچ جای دنیا نظیرش را پیدا نمی­کنید، شیشه های مورانو است. هر گلدان، فنجان، زیورآلات، ساعت یا شیشه تزیئنی که در کارگاه های شهر مورانو می­بینید، نقش و نگار منحصر به فرد و متفاوتی دارد. این اشیا شیشه ای می­تواند یک انتخاب خوب برای یکی از عزیزانتان باشد؛ البته این مسئله مال زمانی است که چشمتان به جمال سفال و سرامیک های ایتالیایی روشن نشده باشد. اگر گلدان ها، کوزه، بشقاب، پیاله و … سفالی خوش نقش و نگار را ببینید شاید نظرتان عوض شود و آنها را هم در لیست خریدسوغاتی ایتالیا قرار دهید.

مقررارت صادرات صنایع دستی

خرید دست سازه پدر ژپتو

می­دانستید نویسنده داستان زیبای پینوکیو، کارلوکولودی ایتالیایی است و این عروسک معروف در شهر رم خلق شده است؟ اگر شما هم مثل ما دلتان می خواهد بفهمید بالاخره عاقبت این عروسک سر به هوا به کجا ختم شده، می­توانید به فروشگاه های صنایع دستی ایتالیا سری بزنید و این دست سازه چوبی پدر ژپتو را از نزدیک ببینید و یکی را برای خودتان بخرید.با دیدن شمار زیادی از عروسک های دماغ دراز می فهمید که این عروسک لجباز بالاخره آدم نشد و عروسک های زیادی را مثل خودش دروغگو کرد.در فروشگاه های صنایع دستی ایتالیا عروسک های چوبی دست ساز زیادی وجود دارد که آوازه اش در تمام دنیا پیچیده و در طول سفر با تور ایتالیا و اقامت در بهترین هتلها می توانید این سوغات ایتالیا را در لیست خرید هایتان قرار دهید.

صنایع دستی و سوغات ایتالیاچاقویی از عاج گراز وحشی

باورتان می­شود ایتالیا هم مهد چاقوی دنیا باشد؟ محصولی منحصر به فرد ایتالیایی، با تیغه استیل اعلا و دسته هایی که ازعاج گراز وحشی ساخته شده اند و فوق العاده تیز و برنده هستند.

صنایع دستی و سوغات ایتالیاسرامیک و سفال

آثار سرامیکی و سفالی از قدیمی‌ترین ساخته‌های بشر هستند و در اکثر مناطق ایتالیا ساخت آن‌ها به صورت سنتی رواج دارد. سرامیک‌های رنگارنگ با اشکال و کاربردهای مختلف در کارگاه‌های تاریخی فلورانس یافت می‌شوند. در «سیسیلی» (Sicily) سرامیک‌های با طراحی «سر مور» (Moors’ head)، در «موندوی» (Mondovì) ظروف با طرح معروف خروس و ظروف «کاپودیمونت» (Capodimonte) در ناپل از آثار قابل توجه هستند.

معمولا در هر کشوری که قدمتی طولانی همراه با فرهنگ غنی دارد، دست سازهای سفالی و سرامیکی جایگاهی خاص در آن کشور خواهند داشت. ایتالیا هم یکی از تاریخی ترین  کشورهای اروپایی است که محصولات سفالی و سرامیکی اش حسابی محبوب هستند.

خاستگاه این محصولات زیبا و رنگارنگ، شهر تاریخی و دیدنی فلورانس می باشد که فرهنگ و هنر آن به خوبی با طرح ها خاص و رنگ های خیره کننده، بر روی این محصولات ثبت شده است.

بنابراین اگر قصد دارید که سوغاتی خاص و لوکسی تهیه کنید می توانید آن را از بین سفال و سرامیک های ایتالیایی با طرح های جذاب و خیره کننده انتخاب کنید.

صنایع دستی و سوغات ایتالیاچرم

محلی توسکانی در ایتالیا به تولیدات چرمی مرغوبش شهرت دارد و محصولاتی مانند کیف، کیف پول، کمربند، دستکش و کفش را تولید می کند که از سوغاتی های ایتالیایی هستند. یکی از شیک ترین انتخاب ها برای سوغاتی (هر چند ممکن است کمی گران تمام شود) خرید کیف پول چرمی دست دوز برای خانم ها و آقایان است. اگر بازدید از شهر فلورانس در برنامه سفرتان جای می گیرد هنگام بازدید از Roma و Piazza Della Repubblica که هر دو نزدیک هم و در مرکز شهر قرار دارند می توانید چرم های خوبی را تهیه کنید.

پرفروش ترین صنایع دستی ایران

رومیزی پروجا،سوغاتی از قرن دوازدهم

اگر می­خواهید یک یادگاری محبوب از سفر به سرزمین هزار رنگ ایتالیا داشته باشید یک رومیزی پروجا بخرید. قدمت این رومیزی­های خوش نقش و نگار ایتالیایی، به قرن دوازدهم بر می­گردد. جنس رومیزی از پارچه لنین است که تصاویر انسان، حیوانات و اشکال دیگر در طرح های هندسی بر آن نقش بسته است. ناگفته نماند شاید لازم باشد برای تهیه این سوغات ایتالیا کمی به زحمت بیفتید و راهی شهر پروجا شوید.مطمئن باشید از خرید این رومیزی زیبا پشیمان نمی­شوید.

صنایع دستی و سوغات ایتالیاجواهرات و طلا

ایتالیا را می‌توان جز معروف‌ترین کشور‌های فعال در صنعت طلا، نقره و سایر زیورآلات دانست. این هنر از قدیم در اینجا مورد توجه بوده و در قرن ۲۰، کمپانی‌های بزرگی به این تجارت وارد شدند و توانستند با کیفیت بالای و همچنین خلق محصولات بسیار جذاب، به قطب تولید زیورآلات تبدیل شود. پس اگر شما یک خانم هستید یا می‌خواهید برای یک خانم، بهترین سوغات ممکن را از ایتالیا برای سوغات بیاورید. هیچ چیز بهتر از یک قطعه جواهرات نمی‌ شود.

پنیر ایتالیایی

پنیرهای ایتالیایی خوشمزه هستند و آن را بر روی انواع سالاد و پاستا و پیتزا می‌ریزند. پنیر گودا و چدار از معروف‌ترین پنیرهای ایتالیایی است که می‌توانید با خود به ایران بیاورید.

عطر

همانند پوشاک و کفش، برندهای عطرهای ایتالیایی را هم می‌توانید در خارج از کشور بیابید. البته در ایتالیا مجموعه‌ی گسترده‌تری از نام‌های پرطرفدار را خواهید دید و همچنین برندهایی که تنها در فروشگاه‌های ایتالیا یافت می‌شوند. جورجیو آرمانی، گوچی، «لورا بیاجوتی» (Laura Biagiotti)، دولچه و گابانا، پرادا، بولگاری و بسیاری نام‌های دیگر از برندهایی هستند که در ایتالیا در دسترس شما خواهند بود. در نقاط مختلف ادکلن‌های سنتی دلپذیری را هم خواهید دید که با عصاره‌ی گل‌ها و گیاهان تهیه می‌شوند؛ مانند فروشگاه «اوفیچینو پروفومو» (Officina Profumo) در خیابان «کورسو ریناشیمنتو» (Corso Rinascimento) در رم.

صنایع دستی و سوغات ایتالیاصنایع دستی کردستان

ایتالیا مهد کفش های لوکس

با وجود طراح های مشهور و خانه های مد متعدد، ایتالیا مرکز تولید کفش های مارک و مرغوب در دنیاست. با وجود برندهای مشهوری در این زمینه مانند آرمانی، ولنتینو و کاوالی پیدا کردن کفش های زیبا و با کیفیت، با طرح هایی خاص و خیره کننده برای تان کار سختی نخواهد بود.

بنابراین اگر قصد دارید که سوغات معروف ایتالیا را تهیه کنید، کفش های چرمی یکی از بهترین گزینه های در دسترس شماست.

صنایع دستی و سوغات ایتالیاکلکسیونی از لذیذترین پنیرهای دنیا

می­دانستید بهترین و خوشمزه ترین پنیرهای دنیا، متعلق به ایتالیا است؛ حتی پنیر گودا و چدار هم شناسنامه ایتالیایی دارند.پنیر فلفلی، تند، نرم، قدیمی و هزاران طعم و مزه پنیر را می­توانید در جزیره ساردینیا که  بهشت پنیر دوستان است بچشید و از تنوع و فراوانی پنیرها انگشت به دهان بمانید. نگران خراب شدن پنیر برای سوغاتی نباشید، در ایتالیاآن قدر تنوع پنیر زیاد است که به راحتی می­توانید پنیری با ماندگاری طولانی، بعنوان  سوغات در بین خوراکی های ایتالیا پیدا ­کنید.

صنایع دستی و سوغات ایتالیا

قارچ و فراورده های آن

قارچ های خوشمزه و ارزشمند ترافل به صورت وحشی در سراسر ایتالیا رشد می کنند و یکی از خوراکی های سوغاتی ایتالیا هستند. اما مرکز اصلی کاشت آن شهرهای لازیو و آمبریا می باشد که در آن جا می توانید خمیر ترافل، سس پاستای یا پودر آن را تهیه کنید. ترافل سیاه یا سفید در کیفیت های مختلفی کشت می شوند و برخی گونه های آن بسیار گران قیمت هستند. هر سال حراجی های برگذار می شود و طی آن قیمت هر کیلو قارچ به ۱۰۰ ها هزار دلار می رسد.

جالب است بدانید که به قارچ ترافل الماس آشپزخانه نیز می گویند و از هزاران سال پیش و زمان تمدن سومریان مورد استفاده قرار می گرفته است. البته لازم نیست شما گران قیمت ترینشان را خریداری کنید قطعا می توانید آن چه که دوست دارید را با بودجه ای مناسب جیبتان خریداری کنید.

صنایع دستی و سوغات ایتالیاشیشه های مورانو

«شیشه مورانو» (Murano glass) یکی از محصولات کمیابی است که از موج جهانی شدن جدا مانده است. هر قطعه شیشه مورانو دست‌ساز و منحصر به فرد بوده و مطمئن باشید قطعه‌ای دقیقاً مشابه آن را در خانه‌ی همسایه‌تان نخواهید دید. تولید فعال شیشه‌ در ونیز از سال ۹۸۲ جریان دارد. منابع تاریخی محلی گزارش می‌دهند که از حدود سال ۱۲۰۰ میلادی اغلب کوره‌های شیشه‌گری در مورانو وجود داشتند و هنوز هم قدیمی‌ترین کارگاه‌ها در آن رؤیت می‌شوند. اشیای شیشه‌ای مورانو که بتوانید سوغاتی بخرید بسیار متنوع هستند مانند گلدان، فنجان، زیورآلات، ساعت، چراغ، زیر سیگاری و غیره.

شکلات هایی با بسته بندی دلبر

سابقه دیرینه شکلات های ایتالیایی مخصوصا جاندوجا به دوران ناپلئون بر می­گردد.شکلات­هایی با بسته بندی های زیبا و دلفریب، یکی از خوشمزه ترین انتخاب­ها برای خرید سوغات و خوردنی های ایتالیا است؛ البته اگر بتوانید خویشتنداری کرده  و تا پایان تور ایتالیا از خوردن این شکلات ها چشم پوشی کنید.

روغن زیتون ایتالیا

از طعم روغن زیتون در غذاهای ایتالیا نباید غافل شد، حتما هنگام صرف غذا در بهترین رستوران های ایتالیا متوجه کیفیت عالی روغن زیتون های این کشور شده اید. آفرین به ذائقه خوش پسند شما. شاید خرید این سوغات و خوراکی در ایتالیا کمی گران تمام شود، ولی می­تواند طعم خوش غذاهای ایتالیایی را تا خانه­ تان بیاورد. راستی فراموش نکنید بهترین روغن زیتون را از شهر توسکانی تهیه کنید.

صنایع دستی و سوغات ایتالیاخرید پوشاک و کیف و کفش از برند گوچی

محصولات با برند گوچی در تمام دنیا شناخته شده است. شاید شما هم مثل من نمی دانستید این برند محبوب، توسط گوچیو گوچی در فلورانس ایتالیا بنیانگذاری شد. اولش فقط به قصد تولید محصولات چرمی شروع به کار کرد اما طولی نکشید که با توسعه و گسترش کار تبدیل به برند بین المللی شد و امروز در عرصه پوشاک، کیف، کفش، چمدان، کمربند، و حتی عطر و ادکلن یک نام برتر و شناخته شده است. خرید عطر گوچی با رایحه گل ها و گیاهان بهاری می­تواند بهترین سوغات در سفر به ایتالیا باشد.

صنایع دستی و سوغات ایتالیاگوجه خشک شده

یکی دیگر از خوراکی های سوغاتی ایتالیا که البته برای سلامتی هم مفید است گوجه خشک شده است و کاربرد فراوانی در آشپزی ایتالیایی دارد. محبوبیت آن بیشتر در شهرهای جنوبی کشور است البته اگر حوصله داشته باشید خودتان هم می توانید گوجه های مرغوب را در آفتاب پهن کنید تا خشک شوند (شب ها آن ها را در فضایی خشک بگذارید). بعد از آن که خشک شدن بهتر است گوجه ها را در ظرفی سفالی نگهداری کنید و بینشان مقداری نمک بریزید تا ماندگاری بیشتری داشته باشند. به یاد داشته باشید که حتی اگر گوجه ها را به صورت آماده هم خریداری کردید قبل از هر بار استفاده باید نمک بینشان را بشورید.

صنایع دستی و سوغات ایتالیاپاستا

پاستا با تمام مدل هایی که دارید یکی از لذیذترین خوراکی های ایتالیایی است و موجب شهرت جهانی غذاهای ایتالیا شده است. سال ها است که از آن به عنوان سوغاتی ایتالیا یاد می شود. برندهای معروف و البته با کیفیتی مانند Barilla و De Cecco ممکن است خارج از ایتالیا هم پیدا شوند. اگر می خواهید خرید شما خاص باشد بهتر است پاستاهای خانگی یا پاستاهای درست شده با آردهای متفرقه مانند انواع جدید با کوینولا، برنج، ذرت و غیره را امتحان کنید.

سرکه بالزامیک

سرکه بالزامیک سنتی یکی از بهترین سوغات ایتالیا است که می‌تواند در این کشور و به ویژه منطقه امیلیا رومانیا (Emilia Romagna) خریداری کنید. شهرهای مانند بولونیا، مودنا، پارما از بهترین مناطقی هستند که می‌توانید سرکه بالزامیک اصیل ایتالیایی را بخرید و با خود به ایران بیاورید.
باید بدانید که سرکه بالزامیک سنتی و معمولی مزه متفاوتی با یکدیگر دارند و حتما خاطرتان باشد که هنگام خرید سرکه بالزامیک سنتی، به عبارت Aceto Balsamico Tradizionale بر روی شیشه آن توجه کنید. نه تنها با استفاده از این سرکه می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ای درست کنید و همواره خاطرات سفر را زنده نگه دارید، بلکه می‌توانید یک شیشه از این سرکه را به دوستانتان هدیه دهید و آنها را خوشحال کنید.

صنایع دستی و سوغات ایتالیا

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد