عکاسی از صنایع دستی – چطور عکسهایی تاثیرگذار در فروش بگیریم؟

عکاسی از صنایع دستی – چطور عکسهایی تاثیرگذار در فروش بگیریم؟

عکاسی از صنایع دستی و تاثیر آن:

عکاسی از صنایع دستی

ماهیت کار عکاسان تصویرهایی را تولید و حفظ می کنند ، منظره ای را به تصویر می کشند، داستانی را بازگو می کنند یا حادثه ای را ثبت می کنند. برای خلق عکسهایی با کیفیت تجاری، عکاسان باید تخصص فنی و خلاقیت را با هم داشته باشند. ایجاد یک تصویر موفق نیاز به انتخاب و ارائه سوژه ای با توانایی تاثیر گذاری خاص و انتخاب تجهیزات مناسب دارد. به عنوان مثال، عکاسان ممکن است با نورپردازی ظاهر یک سوژه را تقویت کنند و یا با تار کردن پس زمینه توجه بیننده را به جنبه خاصی از تصویر معطوف کنند.

خرید صنایع دستی

امروزه،‌ بسیاری از دوربین های عکاسی شرایطی مانند سرعت دیافراگم و بازی دریچه نور را خود بخود تنظیم می کنند. آنها همچنین به عکاس اجازه می دهند تا این تنظیم ها را به صورت دستی انجام دهد تا بتواند به خلاقیت و کنترل فنی بالاتری برروی فرایند تصویر برداری دست یابد. علاوه بردوربین های خودکار و دستی، عکاسان از مجموعه ای از فیلم ها، عدسی ها و تجهیزات ـ از فیلترها، سه پایه ها و فلاش ها گرفته تا وسائل نورپردازی خاص استفاده می کنند.

عکاسی از صنایع دستی یکی از مهمترین پیش نیاز ها برای فروش آنلاین این محصولات است. صنایع دستی از محبوب‌ترین محصولاتی هستند که با کمک عکس های با کیفیت و جذاب می توان کسب و کار آنلاین راه اندازی کرد.

صنایع دستی شامل انواع محصولاتی می‌شود که با هنرمندی و کار  دست یک هنرمند و استادکار تولید می شوند. انواع قالی و قالیچه، سفال، مجسمه، منبت کاری، ترمه دوزی، میناکاری و … فقط بخش کوچکی از این محصولات هنری هستند. یک هنرمند یا فروشنده صنایع دستی باید بتواند محصولات خود را هم از طریق فروش حضوری و هم فضای اینترنت به فروش برساند.

۱۰ روش برای سبک زندگی‌ پایدار

چرا عکاسی تبلیغاتی صنایع دستی از اهمیت بالایی برخوردار است؟عکاسی از صنایع دستی

به عنوان یک هنرمند و سازنده صنایع دستی، درآمد شما وابسته به فروش محصولاتی است که درست می‌کنید! ویترین مغازه، سایت و شبکه‌های اجتماعی وابسته به شما، همه در راستای یک هدف یعنی فروش بیشتر، فعالیت می‌کنند. در واقع، اگر نتوانید محصولات خود را به درستی به مخاطب معرفی کنید، فروش چندانی نخواهید داشت و این مساله، در عصر ارتباطات و گسترش شبکه‌های اجتماعی که بسیاری از مخاطبان، مایجتاج روزانه و مورد نیاز خود را از طریق اینترنت و فضای اجتماعی تهیه می‌کنند،  از اهمیت به سزایی برخوردار است.

نکته‌ی مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که صنایع دستی، معمولا وسایل و لوازمی هستند که در گروه نیاز‌های اساسی و لازم زندگی دسته‌بندی نمی‌شوند و در واقع، جزء لوازم تزئینی منزل هستند، بنابراین عکاسی تبلیغاتی صنایع دستی ، باید چنان هنرمندانه و جذاب باشد که مخاطب را به سمت فروشگاه شما سوق دهد!‌

با این وجود، معمولا سازندگان و فروشندگان صنایع دستی، بیشتر توجه خود را معطوف به ساخت و تولید صنایع دستی و مبحث هنری آن می‌کنند و توجه کمتری به بخش بازاریابی و فروش محصولات نشان می‌دهند.

آیا آشپزی یک هنر است ؟

نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی صنایع دستیعکاسی از صنایع دستی

  1. برای دوربین خود هزینه کنید.

متاسفانه برخی تولیدکنندگان صنایع دستی، از دوربین های دیجیتال با قابلیت‌های پایین و کم کیفیت و یا حتی دوربین موبایل معمولی، برای گرفتن عکس محصولات خود استفاده می‌کنند. در حالی که بسیار مهم است که خرید یک دوربین با قابلیت‌های بالا را در اولویت کارتان قرار دهید. هر چند دوربین موبایل‌های هوشمند برای گرفتن عکس‌های تبلیغاتی صنایع دستی ، ابدا ایده‌ال و مناسب نیست، اما در عین حال از برخی دوربین‌های قدیمی برای این کار مناسب‌تر هستند.

بهتر است با یک هزینه مناسب، دوربین عکاسی در سطح متوسط و با قابلیت‌های تنظیم تهیه کنید تا بتوانید عکس‌هایی واضح و شفاف و با کیفیت از محصول خود بگیرید.

هر چند دوربین موبایل‌های هوشمند برای گرفتن عکس‌های تبلیغاتی محصول ، ابدا ایده‌ال و مناسب نیست، اما در عین حال از برخی دوربین‌های قدیمی برای این کار مناسب‌تر هستند.

موضوع قابل توجه دیگر، شناخت تمامی قابلیت‌های دوربین مورد استفاده و آشنایی کامل با نحوه استفاده از دوربین است. دفترچه دوربین خود را کامل مطالعه کنید و از افراد حرفه‌ای در مورد قابلیت‌های دوربین‌تان مشاوره بگیرید و یا در اینترنت، اطلاعات مورد نیازتان را جستجو کنید. همانطور که اشاره شد لازم است بدانید، چطور باید از آپشن‌های دوربین عکاسی به درستی استفاده کنید.

  1. عکس‌ها را ویرایش کنید.

حتی اگر بهترین دوربین ممکن را در اختیار داشته باشید، باز هم به اصول فتوشاپ و ویرایش عکس نیاز خواهید داشت. با بهره گرفتن از اصول صحیح عکاسی و در مرحله بعد با انجام ویرایش‌های لازم، می‌توانید عکسی مناسب برای تبلیغ و فروش بیشتر تهیه کنید.

به عقیده بسیاری از عکاسان حرفه‌ای، آشنایی با نرم ‌افزار‌های ویرایش تصویر، برای داشتن یک عکس با کیفیت و بدون اشکال یک ضرورت است. ویرایش، یک ابزار مهم برای شماست تا کیفیت تصویر محصولات خود را افزایش دهید.

از گزینه‌های بالانس رنگ سفید، تصحیح رنگ و تنظیم نور تصویر استفاده کنید تا کیفیت عکس را ارتقا ببخشید.

  1. از تکنیک‌ها و اصول عکاسی بهره بگیرید.

صرف نظر از سطح و قابلیت دوربینی که در دست دارید، به کارگیری برخی قانون‌ها و اصول عکاسی، می‌تواند در تولید عکس با کیفیت و دلخواه شما که باعث جلوه‌گری بیشتر محصول شما شود، کمک کننده باشد.

به عنوان مثال، همه عکاسان با قانون سه‌تایی در عکاسی آشنا هستند؛ قانون سه‌تایی، روشی در عکاسی است که باعث می‌شود، عکس جذاب‌تری بگیرید. در این روش، به جای اینکه محصول هنری، درست در وسط تصویر و در مرکز آن قرار گیرد، مقداری در کناره‌های کادر تصویر قرار می‌گیرد. معمولا در دوربین گوشی‌های هوشمند و یا دوربین‌های دیجیتال، یک گزینه به نام grid وجود دارد که کادر را با خط‌های عمود بر هم، شطرنجی می‌کند. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید به راحتی قانون سه‌تایی را بکار بگیرید و از تولید یک عکس هنرمندانه لذت ببرید.

  1. به جای فلش دوربین، از نور طبیعی محیط در عکاسی استفاده کنید.

تاثیر نور طبیعی خورشید به هیچ‌ عکاسی پوشیده نیست. پیشنهاد هر عکاسی این است که در صورت امکان و تا جایی که شرایط اجازه می‌دهد، از نور طبیعی محیط و خورشید استفاده کنید. این مساله، خصوصا در عکاسی تبلیغاتی صنایع دستی ، یک اولویت و ضرورت محسوب می‌شود و باعث می‌شود اثر هنری شما، درخشش ویژه و زیبایی داشته‌ باشد و در نور طلایی روز بدرخشد.

  1. یک زاویه دید خلاقانه انتخاب کنید.

خلاقیت با صنایع دستی ، عجین شده است و از آن جدا نیست. برای نشان دادن تصویر یک اثر هنری، ناگزیر هستید که از ذوق هنری و خلاقیت خود بهره بگیرید. هر چه تصویری که می‌سازید خلاقانه‌تر و خاص‌تر باشد، بدون شک اثر فزاینده بر روی فروش محصول شما خواهد داشت. خصوصا آن‌که مخاطبین صنایع دستی و آثار هنری، معمولا افرادی خاص هستند که به هنر و خلاقیت اهمیت می‌دهند و ارزش آن را درک می‌کنند. بنابراین برای عکاسی تبلیغاتی صنایع دستی ، باید نگاه خلاقانه داشته باشید.

به عنوان مثال، یک کیف گلیمی چند رنگ، در کنار چند خوشه گندم خشک شده و یک حصیر ساده، می‌تواند تصویر خلاقانه‌ای را به نمایش بگذارد که همه‌ی ما احتمالا آن را بارها در عکس‌های مختلف دیده‌ایم!

  1. کاربرد محصول را در تصویر نشان دهید:

بهتر است روح زندگی در عکس شما نمایان باشد. به عنوان مثال اگر از یک کوزه‌ی سفالی عکس می‌گیرید، بهتر است به نحوی نشان دهید که چگونه می‌شود از آن استفاده کرد و یا در کوزه چه چیزی وجود دارد! یا یک نگاه خلاقانه، نشان دهید که می‌توان به جای پارچ‌های متداول امروزی، برای نوشیدن دوغ، از کوزه‌های سفالی استفاده نمود. این ایده را می‌توانید با نشان دادن تصویر دوغ در کوزه و چند برگ نعناع و گل محمدی بر روی آن، در یک سفره‌ی سنتی نشان دهید!

البته باید دقت داشته باشید که این کار، به زیبایی هنری عکس شما خدشه‌ای وارد نکند.

  1. از پایه برای ثابت نگه داشتن دوربین استفاده کنید.

وجود پایه دوربین به شما کمک می‌کند که عکسی بدون لرزش تهیه کنید. اگر عکاسی تازه‌کار هستید و یا به طور آماتور قصد دارید از صنایع دستی خود عکاسی کنید، وجود پایه ، تضمین خوبی برای بالا بردن کیفیت عکس شماست و از چندباره‌کاری جلوگیری می‌کند.


فرش دستباف ایرانی را بهتر بشناسیم


چند ایده عکاسی از صنایع دستی

 

عکاسی از حصیر


عکاسی از فرش


عکاسی از خوراکی


عکاسی از محصول


عکاسی از محصول


عکاسی از کاموا

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد