صنایع دستی میراث گرانبهای دستان نقش آفرین

صنایع دستی میراث گرانبهای دستان نقش آفرین

خبر گذاری مهرنیوز : صنایع دستی می‌تواند در مناطق روستایی و نقاطی که فعالیت‌های کشاورزی،کار اصلی و عمده مردم را تشکیل می‌دهد و نیز در مناطق عشایری که دام‌داری شغل اصلی و رایج است، به‌عنوان فعالیتی دائم مطرح شود.

برای اقتصاد جوامع در حال توسعه‌ای مانند ایران، مهم‌ترین چالش، ایجاد فرصت‌های شغلی برای جمعیت جوان است. یکی از این چالش‌ها، توسعه اقتصادی با تکیه بر امکانات درونی مانند صنایع دستی است که در کشور ما ریشه‌های عمیق و استوار در آداب و رسوم، سنت‌ها و در مجموع، در فرهنگ مردمی ما دارد. صنایع دستی به عنوان صنعتی کاملاً بومی و غیر وابسته که مواد اولیه آن به راحتی در داخل کشور قابل تأمین است، نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی نداشته و به همین دلیل دارای ارزش افزوده بالایی است. همچنین وجود تکنیک‌های ساده و آموزش آسان آن و نیز هماهنگی فرهنگ تولید آن با فرهنگ اصیل مردمی، آن را به صنعتی مناسب جهت اشتغال‌زایی بدل کرده است.

صنایع دستی می‌تواند در مناطق روستایی کشور و در نقاطی که فعالیت‌های کشاورزی، کار اصلی و عمده مردم را تشکیل می‌دهد و نیز در مناطق عشایری که دام‌داری، شغل اصلی و رایج است، به‌عنوان فعالیتی دائمی و فصلی مطرح شود. در شهرها نیز می‌تواند به‌عنوان کار دائم و غیردائم گسترش یابد. ایجاد کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی به صورت کارگاهی برای بسیاری از شهرنشینان، می‌تواند ایجاد حرفه نماید.

بنیاد مستضعفان به منظور ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی اقتصاد خانواده روستایی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و بومی و در نتیجه محرومیت زدایی در شهرستان قصرقند (جنوب استان سیستان و بلوچستان) و حاجی آباد بخش احمدی (استان هرمزگان)، با وام‌های قرض الحسنه و آموزش راهکارهای توسعه در زمینه صنایع دستی و تولید ملی و اشتغال زایی مردم منطقه کمک‌های مؤثری کرده است
صنایع دستی میراث گرانبهای دستان نقش آفرین   صنایع دستی میراث گرانبهای دستان نقش آفرین   صنایع دستی میراث گرانبهای دستان نقش آفرینصنایع دستی میراث گرانبهای دستان نقش آفرین   صنایع دستی میراث گرانبهای دستان نقش آفرین   صنایع دستی میراث گرانبهای دستان نقش آفرینصنایع دستی میراث گرانبهای دستان نقش آفرین   صنایع دستی میراث گرانبهای دستان نقش آفرین    صنایع دستی میراث گرانبهای دستان نقش آفرین

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد