اخبار صنایع دستی: ۱۵۵ رشته صنایع‌دستی در حوزه مشاغل خانگی اعلانی قرار گرفت

اخبار صنایع دستی: ۱۵۵ رشته صنایع‌دستی در حوزه مشاغل خانگی اعلانی قرار گرفت

اخبار صنایع دستی ایران

معاون صنایع دستی گفت: برای سهولت شروع کسب‌وکارهای خانگی در ۱۵۵ رشته صنایع‌دستی نیازی به اخذ مجوز در ابتدای کار نیست، صنعتگران کارگاه خود را در منزل راه‌اندازی و در سامانه ثبت‌نام می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، پویا محمودیان اظهار داشت: از سال‌های قبل با دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری گسترده‌ای داشتیم. هنرمندان و صنعتگرانی که در ۵۷ رشته صنایع‌دستی متقاضی راه‌اندازی کارگاه برای مشاغل خانگی بودند ابتدا باید توسط معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تأیید و سپس مجوز با امضای مدیران کل میراث‌فرهنگی استان‌ها و امضای مدیران کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان صادر می‌شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی افزود: با نگاه تحول گرایانه دولت سیزدهم و به‌منظور سهولت در راه‌اندازی کسب‌وکارها صنایع‌دستی این مهم انجام شد.

وی تصریح کرد: برای سهولت کسب‌وکارهای خانگی در حوزه صنایع‌دستی نیازی به اخذ مجوز در ابتدای کار نیست، هنرمندان و صنعتگران کارگاه خود را راه‌اندازی می‌کنند و بعد در سامانه مشاغل خانگی ثبت‌نام می‌کنند و سپس کارشناسان معاونت هنرهای سنتی و صنایع‌دستی با نظارت‌هایی که انجام می‌دهند، نسبت به اعطای مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی اقدام می‌کنند.

محمودیان تصریح کرد: بر اساس دستور مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای همکاری بیشتر با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد ۵۷ رشته مشاغل خانگی صنایع‌دستی به ۱۵۵ رشته افزایش پیدا کند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گفت: هنرمندان یا صنعتگران می‌توانند ابتدا کارگاه مشاغل خانگی را راه‌اندازی کنند و بعد برای گرفتن مجوز در سایت مشاغل خانگی اقدام کنند و سپس معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نظارت‌های خود را انجام خواهد داد و دیگر برای مجوز نیازی به انتظار نیست.

وی اظهار کرد: این ۱۵۵ رشته صنایع‌دستی از نظر ما مشکلی برای تولید ندارد و بر اساس شاخص‌های در نظر گرفته شده و نظرات تخصصی و کارشناسی به عنوان رشته‌های اعلانی یا ثبت‌محور انتخاب شده‌اند. همچنین این رشته‌ها جزو رشته‌هایی نیستند که موجب سلب آسایش و آرامش در محیط‌های مسکونی شود

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد