11 ایده برای تزئین دیوار اتاق

در دکوراسیون داخلی منزل، اگر چیدمان مبلمان یکی از مهم ترین نقش ها را در طراحی داخلی و ایفا کند، آنچه در واقع تعیین‌کننده مکان و فضای مورد نظر شماست، دیوارها و سقف می‌باشد؛ یعنی همان عناصر مهم و حیاتی معماری داخلی که ایفا کننده نقش پس زمینه صحنه زندگی شماست. دیوار و سقف جزء عناصر مهم و حیاتی معماری داخلی محسوب می شوند که نقش پس زمینه زندگی شما را دارند. قسمتی از ساختمان که شامل دیوارها و سقف می شود دارای ارزش بسیاری می باشد.

1. تزیین دیوار اتاق خواب با آویزهای سنتی

با استفاده از پارچه های دکوری و آویز سنتی دست ساز می توانید جلوه ای خاص و متفاوت به اتاق خواب خود بدهید. همچنین می توانید با استفاده از آویز هایی از جنس حصیر یا پشم که روی دیوار نصب می‌شوند  قسمت هایی از دیوار که آسیب دیده اند را پنهان کنید. برای تهیه مکرومه هم می توانید آن را از بازار بخرید و یا اینکه خودتان مطابق با سلیقه خود و دکور اتاق تان آویزبسازید.صنایع دستی دکوراسیون سنتی

 

2. ویدئویی از ساخت وسایل ساده برای تزئین دیوار اتاق

3. استفاده از آینه برای تزیین دیوار اتاق

یکی از ویژگی های بارز آینه ها در دکوراسیون بزرگتر نشان دادن فضا هست. شما با استفاده از یک آینه سنتی یا یک آینه بزرگ که روی دیوار نصب می کنید. می توانید علاوه بر جلوه زیبا و درخششی که در اتاق خواب خود ایجاد می کنید. وقتی صحبت از آینه یا تزیین خانه با آینه می‌شود، ناخودآگاه همه ما آینه‌های کوچک را در ذهن خود تصور می‌کنیم. پس بهتر است قبل از هر چیز سری به دیوارهای تزیین شده با آینه‌های کوچک و چندتایی بزنیم و ببینیم اگر دنبال چنین طرح‌هایی برای آینه ها هستید، در کدام دیوار و کنار چه وسایلی می‌توان از آن‌ها پذیرایی کرد.آینه سنتی

4. تزئین دیواراتاق  با دیوار کوب حصیری

تزیین دیوار با حصیر فقط به یک شکل و فرم و طرح هایی در یک سبک خلاصه نمی شود بلکه می توان با استفاده از سبد حصیری متنوع و دیوارکوب حصیری، چنان طرح هایی ایجاد کرد که حتی گاهی با بیشترین هزینه در مورد ایجاد دکوراسیون داخلی مدرن و… هم شاید نتوان به آن لذت دست یافت. شکل پایین نمونه دیگری از تزیین دیوار نشیمن با سبدهای حصیری را نشان می دهد که البته نسبت به مدل اول بسیار شلوغ تر و بیشتر است. با این روش دیگر نیاز به وسایل دکوری دیواری به کل از بین می رود. از آنجایی که خیلی راحت می توانید چنین سبدهایی را در بازار یا حتی بین وسایل دوستان و آشنایان پیدا کنید، راهی هوشمندانه برای صرفه جویی مالی در تزیین دکوراسیون خانه هستند.

5. آثار هنری بزرگ به عنوان تزئین دیوار اتاق

برای تزیین دیوارها می‌توانید از آثار هنری بزرگ استفاده کنید. گاهی اوقات افراد جسارت کافی برای استفاده از تابلوهای بزرگ ندارند. از اینکه تابلوها و آثار هنری بزرگ بخرید نترسید. یک تابلوی هنری زیبا و بزرگ می‌تواند خانه‌ی شما را حسابی تغییر دهد و مرکز توجه دکوراسیون خانه‌ی شما باشد.

اگر تزیینات ساده‌تر را دوست دارید می‌توانید تابلوهای سیاه‌وسفید با طرح‌های مینیمال را انتخاب کنید. اگر تزیینات خانه‌ی شما ساده است و رنگ‌های خنثی دارد، می‌توانید با اضافه کردن یک اثر هنری رنگی، جذابیت دکور را دوچندان کنید.

 

6. تزئین دیوار اتاق با رنگ ، ارزان و ساده

شما با رنگ آمیزی درست و اصولی می توانید اتاق خواب تان را از آنچه که هست بزرگتر نشان دهید. رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب با رنگ های ملایم و آرامش بخش اولین الویت انتخاب ما محسوب می شود، رنگ هایی مانند قهوه ای و زرد خیلی کم رنگ، بژ، آبی آسمانی، صورتی کم رنگ انتخاب های بسیار خوبی برای رنگ دیوار اتاق خواب محسوب می شوند. همچنین استفاده از رنگ های مات سبب می شود انعکاس نور در اتاق کمتر شود و محیطی آرام تر و معنوی تر داشته باشیم.


7. رنگ کردن دیوار تنها با چسب نواری یکی ادیه تزئین دیوار اتاق

یک ایدۀ بسیار جذاب و البته ارزان دیگر برای تزیین دیوارهای خالی، استفاده از نوارچسب‌های واشی است. می‌توانید از این ایده به جای رنگ کردن تمام دیوار استفاده کنید. تنها کافی است چسب‌ها را در اندازه‌های کوچک ببرید و به صورت غیرمنظم بر روی دیوار بچسبانید تا یک طرح یکدست و خاص به دست بیاورید.

 

8. استفاده از گلیم؛ یک ایده خاص برای تزیین دیوار اتاق

گزینه‌های خاص و منحصر به فرد بسیاری برای تزیین دیوار وجود دارد؛ از تابلوفرش‌های دستباف و خاص گرفته تا گلیم های دستباف ؛ اما یک ایده برای تزیین دیوار استفاده از یک گلیم زیبا در طرح مورد علاقۀ شماست. این ایده جان می‌دهد برای اتاق‌هایی با سبک بوهمین. شاید حتی بتوانید از یک گلیم کهنه قدیمی که طرح زیبا و خاصی دارد برای تزیین دیوار استفاده کنید.

9. تزئین دیوار اتاق خواب با دیوار کوب و ریسه ال ای دی، راهکاری رمانتیک و شیک

ایده دیگری که می توان از آن برای تزیین اتاق خواب استفاده کرد استفاده از چراغ های دیوار کوب  و یا ریسه های ال ای دی برای تزیین دیوار اتاق خواب است. به کمک ریسه های ال ای دی یک فضای رمانتیک و آرامش بخش در اتاق ایجاد می شود. در حالی که به کمک یک چراغ دیوار کوب برنجی می‌شود دکوری شیک برای اتاق خواب به ارمغان بیاوریم.

10. استفاده از شلف و باکس‌های دیواری برای تزئین دیوار اتاق

شلف یا طبقات دیواری که مدل‌های به روز شده طاقچه‌ها هستند، جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون خانه‌های امروزی پیدا کرده‌اند.

در خانه‌های آپارتمانی کوچک که فضای زیادی برای قرار دادن وسایل تزیینی و حتی کتاب وجود ندارد، می‌توان از این شلف‌های دیواری استفاده‌ی بهینه کرد.

 قفسه‌های دیواری: با ساخت قفسه‌های دیواری از چوب، می‌توانید علاوه بر تزیین دیوار، فضایی برای نمایش و نگهداری اشیا و وسایل داشته باشید. این قفسه‌ها می‌توانند به صورت باز یا با درب باشند و در طرح و اندازه‌های مختلف قابل ساخت هستند.

 

11. ایده های مدرن برای تزئین دیوار منزل

آرشیو مطالب:

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد