گیفت شرکتی چه کاربردی هایی دارد؟

گیفت شرکتی یا هدیه در فرهنگنامه‌ی آکسفورد به معنی چیزی که برای قدردانی تقدیم شخصی خاص می‌شود شرح داده شده‌است. در واقع این هدیه بدون انتظار بازگشت چیزی در عوض آن تقدیم طرف مقابل می‌شود. به طور کلی این اصطلاح را میتوان به هرچیزی که به دیگران پیشکش می‌شود تا دیگران خوشحالتر و یا کمتر ناراحت شوند و یا به طور خاصتر می تواند برای طلب بخشش و یا مهربانی پیشکش شود. گیفت ها به طور کلی بیشتر در مراسماتی مثل تولدها، اعیاد و یا تعطیلات تقدیم می‌شوند.

گیفت در فرهنگ غرب به معنی هدیه است. در ایران نیز هدیه دادن قدمتی طولانی دارد و ایرانیان باستان نیز در مناسبت ‌های خاص به یکدیگر هدیه می‌دادند. امروزه گیفت در انواع متفاوتی از گذشته ارائه می‌شود و ویژگی‌های متنوع ‌تری دارد. برای مثال یکی از این ویژگی‌ها کادوپیچی و بسته‌بندی گیفت است. آراهنر گیفت‌های مختلفی را با رعایت این ویژگی در بسته‌بندی‌های لوکس هاردباکس، چوبی، چرمی و … ارائه می‌کند.

چرا گیفت شرکتی ؟

گیفت شرکتی راهی عالی برای جذب افرادی است که در حال حاضر مشتری شما نیستند. ممکن است یک مصرف‌کننده از شرکت شما آگاه نباشد، بنابراین دریافت یک هدیه می‌تواند به افزایش آگاهی و جذب مشتری جدید کمک کند.

همچنین هدیه دادن به مشتریان بالقوه نشان می‌دهد که به اندازه کافی برای پتانسیل کسب و کار آن‌ها ارزش قائل هستید.

با ارسال یک گیفت هدیه به آن‌ها، چه فیزیکی و چه غیر فیزیکی، اطمینان حاصل می‌کنید که برند آن‌ها برای شما ارزشمند و مطرح است.

کیف های سنتی برای استایل مدرن

کیف سنتی

۱. گیفت شرکتی بهتر از کارت ویزیت عمل می‌کند

هدایای تبلیغاتی به کمپین‌های بازاریابی ویژگی منحصربه‌فرد و خلاقانه‌ای می‌بخشند. هدایا و محصولات بسیاری وجود دارند که می‌توانید نام و اطلاعات شرکتتان را روی آن‌ها چاپ کنید. با اینکه کارت ویزیت همیشه کاربرد خودش را دارد، هدایای تبلیغاتی در زمینه بازاریابی و جذب مشتری بهتر عمل می‌کنند. این هدایا تا مدت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و روی میز مشتری یا هر جای دیگر به نمایش گذاشته می‌شوند، می‌توانند مطابق با بازار هدف مد نظر شما طراحی شوند و کسب و کارتان را به مخاطبان بشناسانند.

۲. گیفت شرکتی بین شما و رقبایتان تمایز ایجاد می‌کند

از آنجایی که هدایای تبلیغاتی منحصربه‌فرد هستند، به شرکت شما کمک می‌کنند تا از رقبا متمایز شود و مشتریان پس از دیدن لوگوی شما، فوراً برندتان را شناسایی کنند. این یکی از ویژگی های یک هدایای تبلیغاتی خاص به شمار می‌رود. اگر هدیه‌ای که می‌دهید کاربردی و مفید باشد، مشتریان مرتباً آن را می‌بینند و هر زمان که از آن استفاده می‌کنند به فکر شما می‌افتند. جالب است بدانید ۸۵ درصد از مردم پس از دریافت یک هدیه تبلیغاتی، محصولات شرکت تبلیغ‌کننده را می‌خرند.

۳. گیفت شرکتی یک ابزار بازاریابی مقرون به صرفه است

در مرحله برندینگ و ایجاد آگاهی از برند در میان مخاطبان، هدایای تبلیغاتی در مقایسه با سایر اشکال محبوب بازاریابی (به ویژه رسانه‌ها) مقرون به صرفه‌تر هستند. از آنجا که لوگو و اطلاعات شرکت شما روی این هدایا چاپ می‌شود، می‌توان آن را نوعی تبلیغات دهان به دهان حساب کرد زیرا افراد دیگر با مشاهده محصول، با برند شما آشنا می‌شوند.

۴. گیفت شرکتی به افزایش سرنخ و فروش محصولات کمک می‌کند

هدایای تبلیغاتی فراتر از ابزارهای برندینگ هستند؛ درواقع آن‌ها به تولید سرنخ و افزایش فروش نیز کمک می‌کنند. ثابت شده است که این اقلام، تأثیر طولانی‌مدت بر روی مشتریان می‌گذارند. در واقع جالب است بدانید از هر ۱۰ نفر، ۶ نفر هدایای تبلیغاتی که دریافت کرده‌اند را تا دو سال نگه می‌دارند!

تاریخچه گیفت شرکتی تبلیغاتی

تاریخچه این گیفت ها برمی‌گردد به سال ۱۷۸۹ که هدایای تبلیغاتی برای اولین‌بار، در ایالت متحده در مراسم انتخابات ژورنال واشینگتن اهدا شد. این گیفت های شرکتی  تبلیغاتی دکمه‌های یادبود بودند. با اینکه در زمان آغاز قرن نوزدهم هیچ محل و شرکتی برای تهیه و توزیع این هدایا وجود نداشت، اما استفاده از تقویم‌های تبلیغاتی رایج بود.

اخیرا تعداد زیادی از شرکت‌های ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، ایرلند، استرالیا و نیوزیلند گیفت های شرکتی تبلیغاتی خود را از طریق ثبت سفارش به شرکت‌های تهیه‌‌‌کننده این گیفت ها تهیه کرده و هدیه می‌دهند که به آن ها توزیع کنندگان محصولات تبلیغاتی یا مشاوران تبلیغاتی می گویند.

آویز سنتی

انواع گیفت شرکتی

گیفت سازمانی جهت تبلیغات و برندسازی شما بسیار مفید و تاثیرگذار است؛ فرقی هم ندارد که این کار برای جذب مشتری جدید یا نگه‌داشتن مشتری‌های قدیمی انجام شود. چرا که قدرت بسیار بالایی در ایجاد ارتباطات واقعی و معنادار بین افراد دارند. انواع این هدایا عبارتند از:

  •  گیفت بازاریابی
  •  گیفت جستجوگر فروش
  •  گیفت شرکتی برای مشتریان
  •  گیفت شخصی برای مشتریان
  •  گیفت شرکتی برای کارمندان

گلیم دستباف

ویژگی های یک گیفت شرکتی تبلیغاتی خاص چیست؟

اکنون که می‌دانیم هدیه تبلیغاتی چیست و چه کاربردهایی برای کسب و کار شما دارد، می‌توانیم به ویژگی های یک هدایای تبلیغاتی خاص بپردازیم. اگر می‌خواهید هدیه‌ای که به مخاطب خود اهدا می‌کنید بیشترین تأثیر را بر او داشته باشد، ویژگی‌های زیر را مد نظر قرار دهید

۱. تأثیرگذار بودن گیفت

۲. کیفیت و متریال گیفت 

۳. مرتبط بودن گیفت

۴. زیبایی ظاهری گیفت

۵. کاربردی بودن

حصیر

مزایای گیفت شرکتی چیست؟

گیفت شرکتی موجب ایجاد پیوندی گسترده و قوی میان صاحبان مشاغل، کارکنان، توزیع‌کنندگان، تامین‌کنندگان و مشتریان می‌شود و تاثیر به‌سزایی در بهبود عملکرد کسب‌وکار شما دارد. اهدای گیفت شرکتی به کارمندان یک فرآیند سریع و آسان است اما کمی برنامه‌ریزی و تدبیر می‌تواند آن را قوی‌تر و موفق‌تر کند.

برای این کار باید پیش از هر چیز، هدف خود را از آن مشخص کنید؛ هدفی که این هدیه می تواند به شما در دستیابی به آن کمک کند. فکر کنید که گیرنده آن در کجای چرخه فروش قرار دارد و به چه صورت می‌توان بیشترین بازگشت سرمایه را از طریق تهیه گیفت شرکتی دریافت کرد. یک استراتژی مناسب بچینید. برگزاری یک مراسم برای مناسبت‌هایی چون استخدام‌های جدید، سالگرد کارمندان و ترفیع‌ها می‌تواند به هر کارمند و نه تنها فقط گیرنده هدیه، این حس را منتقل کند که به محل کار خود علاقمند شود و بداند در آنجا برای او ارزش قائلند.

پیشنهاد دوراونتاش برای گیفت شرکتی

کیف سنتی به عنوان گیفت شرکتی

محصولات حصیری به عنوان گیفت شرکتی

آویز سنتی به عنوان گیفت شرکتی

گلیم سنتی به عنوان گیفت شرکتی

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد