تزئین بالکن با حصیر

بالکن چیست | تزئین بالکن با حصیر

بالکن یکی از اجزای ساختمان می باشد البته نه در فضای داخلی بنا بلکه به‌صورت یک بیرون زدگی از بنا خودنمایی می کند. شاید فکر کنید که بالکن همان ایوان و یا تراس می‌ باشد! بله بالکن‌ها همانند ایوان و تراس یکی از اجزای ساختمان هستند و دارای بعضی ویژگی های مشابه و همچنین تفاوتهایی نیز باهم دارند. برای اطلاعات کامل تر در زمینه بالکن‌ها مقاله پیش رو با که عنوان بالکن چیست ؟ می باشد را تا انتها بخوانید.

چنانچه دوست دارید در مورد مفهوم ایوان و تراس که پیش‌تر در موردشان نوشتیم اطلاعات داشته باشید می توانید مقاله ایوان چیست و همچنین مقاله تراس چیست ما را بخوانید و در صورت تمایل لینک آن‌ها را برای دوستان و علاقه مندان به چنین موضوعاتی ارسال کنید.

ویژگی های یک بالکن چیست ؟ | تزئین بالکن با حصیر

  • فضاییست مسقف
  • حداقل از یک طرف رو به فضای بیرون است.
  • بالکن‌ها معمولا در طبقات بالا اجرا می شوند.
  • حداکثر تا سه طرف باز و رو به بیرون می باشد.
  • مساحت بالکن‌ها در مساحت بنا محاسبه می شوند.
  • پلان بالکن ها متناسب با شرایط بنا دارای اشکال مختلفی است.
  • عموما بالکن ها با نرده، دیوار های کوتاه و یا سایر جزئیات همراه هستند.
  • بعضی بالکن ها توسط شیشه های شفاف و یا مات پوشانده و بسته می شوند.

کاربرد بالکن ساختمان چیست ؟

همانطور که در بخش معنی بالکن چیه گفتیم که بالکن یکی از اجزای ساختمان هاست بنابراین به‌طور معمول در بناهای مسکونی، اداری و تجاری دیده می شود. حالا چرا چنین فضایی در ساختمان ها وجود دارند؟ در لابه‌لای زندگی روزمره که انسان ها درگیر کار و تلاش مداوم هستند برای جلوگیری از کسالت و تجدید نیرو قطعا نیاز به یک مکان کوچک نیمه باز برای استراحت می باشد. گاهی نیز داشتن یک فضای سبز کوچک در کمترین فاصله با مکان زندگی و کارو فعالیت آنها می تواند در بالا بردن بهره‌وری آنها کمک بسیاری کند.

مصالح و جزئیات بکار رفته در بالکن‌ ساختمان ها | تزئین بالکن با حصیر

  • مبلمان کردن بالکن‌ها
  • مصالحی مانند بتن و سیمان و آجر
  • استفاده از سرامیک برای کف بالکن
  • بکارگیری فلز در نرده ها، شیشه و تزئینات دیگر
  • ایجاد فضای سبز هم به‌صورت طبیعی و مصنوعی
  • تدابیر روشنایی بالکن‌ها توسط انواع چراغ های زیبا
  • استفاده از چوب در کف، نرده، دیوار و تزئینات سقف

تفاوت اصلی تراس و بالکن | تزئین بالکن با حصیر

بالکن مکانی مسقف می باشد و تراس مکانی غیر مسقف است .در حالت کلی و عموما تراس جزمشاعات بنا می باشد، ولی بالکن همواره جزو مساحت آپارتمان به شمار می آید مثلا آپارتمانی به مساحت ۸۰ متر مربع بانضمام تراسی به مساحت ۵ متر مربع اما در خصوص بالکن گفته می شود مثلا آپارتمانی به مساحت ۹۵ متر که چهار متر مربع آن بالکن است. جهت بررسی مفصل تر بندهای 18 و 19 و 20 دستورالعمل تفکیک آپارتمان در ادامه آورده شده است.

تزیین تراس

گاهی تصور میشود برای تزیین یک بالکن یا تراس زیبا حتما باید هزینه زیادی برای ساخت مبلمان مخصوص تراس مثل مبلمان حصیری ای چوبی یا پلاستیک مقاوم به آفتاب انجام داد ، اما با مشاهده عکس بالا متوجه میشوید که شما میتوانید با کمترین هزینه با ک قالیچه خوشرنگ ایرانی که حتی میتواند یک تکه گلیم یا جاجیم باشد به همراه چند پشتی یا کوسن و البته به همراه چند گل و گلدان طبیعی و مصنوعی یک تراس زیبا و دلبر بسازید و عصر های خود را در آن سپری کنید.

بهترین ایده تزیین بالکن | تزئین بالکن با حصیر

یکی از پیشنهاد های ما به شما تزیین بالکن برای تولد است. شما می توانید بالکن خود را به یک آتلیه کوچک عکاسی برای تولد تبدیل کنید. همچنین با استفاده از انواع بادکنک ها یا تم های تولد یا ریسه های چراغ های رنگی فضای بالکن را به یک فضای مناسب عکاسی تبدیل کنید. یکی دیگر از بهترین ایده ها برای تزیین بالکن تبدیل کردن بالکن به یک اتاق نشیمن است. شما می توانید با استفاده از یک مبلمان ساده و یک میز کوچک یک قهوه خوری و چند روزنامه و مجله بالکن خود را همانند نشیمن خود زیبا تزیین کنید و ساعات زیادی را در آن سپری نمایید. همچنین می توانید از درب های شیشه ای برای تزیین بالکن استفاده کنید.

لطفی که درب های شیشه ای در تزیین بالکن دارند این است که بالکن خانه شما را به محیطی چهار فصل تبدیل می کنند. شما می توانید در تابستان ها درب ها را باز کنید و در فصل زمستان هم درب ها را ببندید و از بارش برف در بیرون از خانه لذت ببرید. یکی دیگر از پیشنهاد های ما برای آراستن، تزیین بالکن با وسایل ساده است. همیشه نیاز نیست برای تزیین بالکن خانه خود از وسایل پر هزینه استفاده کنید. گاهی می توانید با ساده ترین لوازم در دسترس بالکن خود را به مکانی زیبا و آرامش بخش تبدیل کنید. شما می توانید با استفاده از دو صندلی کوچک یا دو عدد کوسن سنتی و یک فرش قدیمی فضای بالکن خود را زیبا کنید. این موارد شاید از بهترین مواردی است که می توانید در تزیین بالکن از آن ها استفاده نمایید. در ویدیو زیر 6 متریال جذاب برای تزئین دیوار و کف بالکن را خواهید دید:

تزئین با گل های طبیعی

یکی از 40 ایده پیشنهادی به شما برای تزیین بالکن، گلها هستند. شما می توانید از گل های طبیعی یا مصنوعی برای تزیین بالکن خود استفاده کنید.  زیرا گل ها در عین طراوتی که به بالکن می دهند؛ باعث احساس آرامش هم در افراد می شوند. تحقیقات نشان داده افرادی که با گیاهان سر و کار دارند از روحیه شاداب تری نسبت به افراد دیگر برخوردار هستند. پس شما می توانید بالکن خانه خود را تبدیل به یک نمایی مینیاتوری از طبیعت کنید. اما اکثر افراد می پرسند چه گلهایی برای بالکن مناسب است.

در پاسخ به سوال این افراد باید بگوییم که قبل از انتخاب گل باید به شمالی یا جنوبی بودن بالکن فکر کنند. چون گل های بالکن های شمالی با گل های بالکن های جنوبی بسیار متفاوت هستند. بعد از مشخص شدن اینکه بالکن شما شمالی است یا جنوبی، نوبت به انتخاب گل ها می رسد. شما برای بالکن های شمالی می توانید از گل های بنفشه، فیل گوش، زنبق، و سوسن سفید استفاده کنید. برای بالکن های جنوبی هم پیشنهاد ما به شما گل های اقاقیا، عشقه، نیلوفر و گل های کاغذی هستند.

 

انواع تزیین بالکن | تزئین بالکن با حصیر

تنوع در ایده هایی که شما برای تزیین بالکن ها می توانید از آن ها استفاده کنید بسیار بالاست. در این بخش چند مدل از انواع تزیین ها را برای شما بیان می کنیم.

  • تزیین با استفاده از وسایل سنتی:

شما با استفاده از وسایل سنتی و صنایع دستی هر استان مانند انواع حصیر های تزیینی یا انواع کوسن های سنتی، انواع سماور های مسی یا حتی مختی های قدیمی بالکن خود را تبدیل به یک محیط دل انگیز کنید.

  • تزیین با استفاده از وسایل مدرن:

اگر اهل مدرن شدن خانه هایتان هستید؛ می توانید از وسایل مدرن در تزیین بالکن های خانه هایتان استفاده کنید. می توانید از انواع مبلمان یا انواع صندلی های چوبی و فلزی برای تزیین بالکن ها استفاده نمایید.

  • تزیین بالکن با وسایل قابل دسترس:

حتما نیاز نیست شما وسایلی را برای زیبایی بالکن خود استفاده کنید. شما می توانید با وسایلی که در هر خانه ای موجود است فضای بالکن را زیبا کنید.

  • بالکن تزیین تراس با وسایل دور ریختنی:

شما می توانید با استفاده از وسایل دور ریختنی، بالکن و تراس خانه خود را تزیین کنید و یک نمای بسیار زیبا به آن بدهید. مثلا می توانید با استفاده از بطری های خالی مواد شوینده، گلدان های رنگارنگ درست کنید و باعث جلوه بیشتر محیط بالکنتان شوید.

  • تزیین بالکن با وسایل ساده:

شما می توانید با استفاده از وسایل ساده ای مثل ریسه های رنگی یا لامپ های رنگی و یا حتی با استفاده از چند گلدان گلهای مصنوعی بالکن را به بهترین شکل ممکن بیارایید.

  • تزیین بالکن با استفاده از انواع صندلی های راحتی:

از تاثیر صندلی های راحتی هرگز غافل نشید. شما با استفاده از انواع صندلی های راحتی می توانید بالکن ها را هم زیبا کنید؛ هم می توانید آرامش بخشی بالکنتان را  افزایش دهید.

انواع کفپوش ها برای تزیین بالکن باید چگونه باشد | تزئین بالکن با حصیر

یکی از چند مدل تزیین بالکن که می توانیم به شما معرفی کنیم؛  تزیین بالکن با انواع کفپوش هاست. شما می توانید از انواع کفپوش بالکن برای تزئین استفاده کنید. چند مدل کفپوش را در این بخش به شما معرفی می کنیم که کابردهای زیادی دارند.


  • تزیین بالکن با کفپوش های سنگی:

یکی از ایده های که برای تزیین بالکن ها می توانید از آن ها استفاده کنید؛ کفپوش طرح سنگی هستند. بهترین گزینه برای تزیین کفپوش ویلا، کفپوش های سنگی هستند که در حال حاضر تنوع بسیار زیادی دارند. اما این نوع کفپوش ها برای آپارتمان ها  مناسب نیستند.


  • کفپوش چمن مصنوعی بالکن:

تزیین بالکن با چمن مصنوعی، یکی از ایده های جذاب برای تزیین فضای بالکن هاست که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده. زیرا با حس خوبی که به افراد می دهد، باعث رفع خستگی آن ها می شود. همچنین بالکن چمن مصنوعی، می توانید یک فضای کوچک از طبیعت را برای شما تداعی کند که بسیار دل انگیز است.

معرفی چند کفپوش کاربردی و جذاب دیگر برای تزیین بالکن | تزئین بالکن با حصیر

  • تزیین بالکن با کفپوش های چوبی:

یکی از کفپوش های که از دیرباز برای تزیین کف خانه استفاده می شد؛ کفپوش های چوبی بودند. اکنون هم از این کفپوش ها می توانید برای تزیین بالکن های خانه خود استفاده کنید که هم ساده و جذاب هستند و هم می توانند در زیبای بالکن های شما نقش بسزایی داشته باشند.

  • تزیین بالکن با کفپوش های بتنی:

بتن یکی از کفپوش های مقاوم و ساده ای است که در اکثر مناطق دنیا استفاده می شود و می توان در عین سادگی آن را منحصر به فرد هم دانست. اگر در یک منطقه ای زندگی می کنید که بالکن شما با آب ارتباط مستقیم دارد؛ پیشنهاد ما به شما کفپوش های بتنی است.

  • تزیین بالکن با کفپوش های سفالی:

بالکن تزیین شده معمولا حس بهتری به افراد می دهد. یکی از مواردی که می تواند حس آرامش را به شما منتقل کند, کفپوش های سفالی هستند که علاوه بر زیبایی، جذابیت خاصی دارند.

  • تزیین بالکن با کفپوش های سرامیک و کاشی:

یکی از ویژگی هایی که سرامیک و کاشی در تزیین بالکن دارند؛ این است که فضای کوچک را تبدیل به یک فضای کاربردی می کنند. شما می توانید برای تزیین بالکن های کوچک از این کفپوش ها استفاده کنید تا فضای بالکن شما بزرگتر جلوه کند.

تزیین تراس آپارتمان

وقتی صحبت از بالکن و تراس و تزیین آن است فراموش نکنید وسایلی تهیه کنید که نسبت به نور مستقیم آفتاب ، آب و هوای متغیر ( باد و باران و گرد و خاک) مقاوم باشد از طبیعی ترین و زیباترین این وسایل میتوان به وسایل چوبی و حصیری اشاره کرد که مقاومت نسبتا بالایی دارند و از آن گذشته به خاطر طبیعی بودن حس زندگی و شادابی به شما میدهند.

تزیین تراس کوچک | تزئین بالکن با حصیر

این که بالکن خانه شما چند متر است، شمالی یا جنوبی ست کمک میکند بدانید چه گل هاو گیاهانی مناسب تراس تان است . با شناخت این گیاهان و گلهای مناسب تراس می‌توانید تراس خانه تان یک باغچه زیبا و سبز و چشم نواز درست کنید .در مورد انتخاب نوع گل طبعی برای بالکن حتما باید به موارد زیر توجه کنید:

  • گلی انتخاب کنید که گرمای زیاد را تحمل کند : محیط تراس، علاوه بر دریافت فراوان نور خورشید، گرمای خروجی از ساختمان را نیز تحمل می کند.
  • تراس ها پر از گرد و غبار و آلودگی هستند پس این نکته را هم لحاظ کنید: در تراس‌هایی که رو به خیابان واقع شده‌اند، باید گیاهان مقاوم به گرد و غبار و آلودگی هوا انتخاب شوند.
  • انتخاب گلی که تحمل نور زیاد و مستقیم را داشته باشد را فراموش نکنید: در تراس های جنوبی میزان تابش نور خورشید بیشتر است و این ویژگی گزینه ای عالی برای گیاهان آفتاب پسند است.
  • گذشته از انتخاب نوع گل انتخاب نوع گلدان هم مهم است : در این محوطه برای تعدیل دمای گیاه در سرما و گرما از گلدان های سفالی و لعابی استفاده می شود.

تزیین تراس با گل | تزئین بالکن با حصیر

همانطور که خودتان بهتر میدانید وقتی پای گل و گیاه طبیعی به جایی باز میشود تازیک و طراوت و زندگی را به آنجا میبرد پس حتی با خرید بهترین و شیک ترین وسیله های برای دیزاین تراس خود بهتر است از گل های طبیعی هم کمک بگیرید. چه کسی است که دوست نداشته باشد تراس خانه اش مثل یک باغچه کوچک پر از گل ها رنگارنگ و برگ های همیشه سبز باشد . هر چند نگهداری از این گیاهان ممکن است چندان ساده نباشد ولی حتما با کمی سعی و خطا و انتخاب گیاه با توجه به آب و هوای شهری که در آن زندگی میکنید موفق خواهید شد تراسی به زیبایی این عکس ها بسازید.

تزیین تراس با دیوار آجری و کفپوش چوبی

در تصویر بالا همه چزی از جمله دیوار های آجری ، کفپوش های چوبی یا لمینت و گلدان های سفالی هماهنگی زیبایی را به وجود آوره اند . شما هم میتوانید از این ایده و ترکیب رنگ و مصالح برای دیزاین بالکن خود کمک بگیرید.

تزیین تراس بزرگ | تزئین بالکن با حصیر

اگر دنبال یک ایده شیک و لاکچری و باکلاس برای تزیین بالکن های خود هستید عکس بالا میتواند به شما کمک کند ، ترکیب مبل و جلو مبلی سفید با روانداز های خز و کوسن های سفد مشکی طراحی شیک و مدرنی خلق کرده است که زیبایی گلهای شمعدانی در کنار آن این ترکیب را عالی تر جلوه میدهد.

تزیین تراس خانه

خیلی از ما از این که از رنگ های خاص و جیغ و شاد در دکوراسیون داخل خانه استفاده کنیم میترسیم  مثل استفاده از رنگ هایی مثل زرد و نارنجی ، سبز های شاد یا آبی فیروزه ای رنگ هایی هستند که خیلی از ما ریسک استفاده از آن را به خود نمیدهیم اما تراس یا بالکن خانه چون یک فضای مجزا است میتواند با همین رنگ های خاص تزیین شود . اینجا گوشه دنج و شخصی شماست پس آن را همانطوری که دوست دارید تزیین کنید.

برای طراحی بالکن و تراس کوچک آپارتمان، شما می‌توانید از ایده‌های خلاقانه استفاده کنید. ایده‌های طراحی، یک راهکار برای اجرای دکوراسیون خلاقانه بالکن خانه به شمار می‌آیند. این الگوها در اصول چیدمان مبلمان و قرارگیری وسایل تزئینی در فضای بالکن کوچک حانه به شما کمک می‌کنند. فضای پاسیو، برای استفاده از الگوهای خلاقانه، بسیار مناسب است. زیرا، طراحی این فضا در مقایسه با بالکن‌های کوچک به الگو، ایده و زمان بیشتری برای اجرا نیاز دارد.

شما می‌توانید به کمک لوازم ساده، یک حریم خصوصی در فضای بالکن کوچک خانه خود ایجاد کنید. گلدان‌های آویزان با گل‌های رونده در نمای تراس و بالکن خانه، باعث می‌شوند، دید به فضای بالکن محدود شود. ایجاد یک حریم خصوصی برای دورهمی‌های خانوادگی در فضای بالکن آپارتمان، یکی از راهکارهای استفاده از فضای بالکن خانه است.

اگر باغچه کوچکی را در فضای بالکن خانه خود در نظر گرفته‌اید؛ باید به فکر سر و سامان دادن وسایل باغبانی باشید. با استفاده از قفسه‌ها و باکس‌ها در گوشه‌ای از فضای بالکن، قسمتی را برای نگهداری از وسایل باغبانی تعیین کنید. یک وجه دیوار تراس و بالکن را برای قرار دادن قفسه‌ها و یا آویزان کردن بیلچه و دستکش و دیگر وسایل باغبانی در نظر داشته باشید. با این کار، وسایل ضروری باغبانی راحت‌تر در دسترس شما قرار دارند.

شاید از بالکن بیشتر در طول شب استفاده می‌کنید پس باید نورپردازی و دکوراسیون آن را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

سبک طراحی بالکن کوچک را از قبل مشخص کنید تا انتخاب سایر دکوراسیون راحت‌تر شود.

انتخاب کفپوش مناسب برای تراس و بالکن، یکی از آیتم‌های اصلی طراحی بالکن خانه محسوب می‌شود. برای اجرای کفپوش استاندارد بهتر است قبل از اجرا، از سیستم زهکشی برای خروج آب سطح بالکن استفاده کنید، سپس کف‌سازی را اجرا نمایید. کفپوش‌ها در انواع مختلف متریال‌ها، رنگ‌ها و طرح‌ها در بازار عرضه می‌شوند. بهتر است، متناسب با علایق و سبک طراحی مورد نظر خودتان، کفپوش بالکن خانه را انتخاب کنید.

تزیین بالکن کوچک با دکوراسیون خلاقانه باید طوری انجام شود که فضای آرامش‌بخش برای شما ایجاد شود.

می‌توانید میز را به نرده یا حفاظ بالکن متصل کنید تا فضای زیادی را در تراس کوچک آپارتمانی شما اشغال نکند.

در دیزاین تراس کوچک می‌توانید باربیکیو قرار دهید تا فرایند طبخ کباب راحت‌تر انجام شود.

اگر دنبال ایده تزیین بالکن کوچک با دکوراسیون خلاقانه و با کمترین هزینه هستید، استفاده از نمای آجری برای بالکن می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

کف بالکن کوچک زیبای خود را با سرامیک بپوشانید تا هم تمیز کردن آن راحت‌تر انجام شود و هم طول عمر بیشتری داشته باشد.

قرار دادن حصیر جلوی نرده می‌تواند به عنوان یک ایده بالکن کوچک در نظر گرفته شود که سبکی سنتی به این فضای خانه می‌دهد.

اگر دنبال یک ایده برای بالکن کوچک با دکوراسیون خلاقانه هستید که فضای کمتری نیاز داشته باشد می‌توانید از مبل‌های تابی استفاده کنید که حس و

اگر اهل کتاب خواندن هستید یکی از بهترین نقاط خانه که شما را ترغیب به خواندن می‌کند، بالکن است. بنابراین از این ایده برای تراس کوچک استفاده کنید.

دیزاین سنتی بالکن همیشه طرفداران زیادی داشته و دارد. برای دیزاین تراس کوچک به شکل سنتی می‌توانید از پشتی‌ها و کوسن‌

ایده های جذاب تزئین بالکن با حصیر

تزئین بالکن با حصیر با گلدان حصیری

تزئین بالکن با حصیر و دیوارکوب حصیری

تزئین بالکن با حصیر و  میزهای حصیری

تزئین بالکن با حصیر با لوازم حصیری

جذاب ترین تزئین بالکن با حصیر

زیبا ترین تزئین بالکن با حصیر

رمانتیک ترین تزئین بالکن با حصیر

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد