صنایع دستی ایران در کانادا

آیا صنایع دستی ایران در کانادا رواج دارد؟

آیا می دانید صنایع دستی ایران در کانادا از محبوبیت بالایی برخوردار است؟ هر کجا که انسان‌ها باشند تمدن و هنر هم به آن نقطه پا می‌گذارد. فرقی نمی‌کند که ایران باشد یا کانادا! فقط رنگ و بوی این آثار و صنایع با یکدیگر متفاوت است. در کانادا صنایع دستی به صورت هنرهای تجسمی مثل عکاسی و نقاشی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. همینطور ساخت مجسمه یا بافت پارچه، که به صورت دستی هستند، در این کشور به عنوان صنایع دستی به شمار می‌آیند. به طور کلی در هر کشور و سرزمینی، مردم از زمان‌های دور تا بحال، از عناصر موجود در طبیعت استفاده می‌کردند و طبق سلیقه و ذوقی که داشتند، در انواع و اقسام مختلف، به آنها شکل می‌دادند و اثری را خلق می‌کردند.

البته موضوعی مهم که در رابطه با صنایع دستی در این کشور وجود دارد، این است که در کانادا، مهاجران زیادی بعد از ساکنان اولیه این کشور وارد آن شدند. برای همین مطمئناً این صنایع دچار تغییرات و دگرگونی‌های زیادی شدند. مردم از کشورهای اروپایی و سایر مناطق، با ورود به این منطقه، هنر و فرهنگ خود را نیز به همراه آورند و صنایع دستی کانادا را دچار تغییرات زیادی کردند.

حمایت از صنایع دستی ایران در کانادا

در این کشور، شاید برخلاف بسیاری از کشورها، دولت و مسئولان به مسئله صنایع دستی اهیمت زیادی داده و برای آن ارزش قائل هستند. برای همین هر کمک و حمایتی را برای رشد و توسعه این صنعت بکار گرفته و برای افرادی که در این زمینه فعال هستند، امکانات مناسبی را فراهم می‌کنند.

از جمله اقدامات این کشور، منتشر کردن این آثار در نشریات و رسانه‌ها است که به تبلیغ آنها و تشویق مردم برای حمایت از این صنعت کمک بزرگی می‌شود. همینطور نمایشگاه‌هایی را برای تبلیغ و فعالیت افراد در این زمینه در نظر می‌گیرند که مردم را بیشتر با این صنعت آشنا کرده و به آنها نشان می‌دهند که صنایع دستی ارزش و جایگاه بالایی دارند.

بازار کار هنری و صنایع دستی ایران در کانادا

همانطور که گفتیم، در کشور کانادا به صنایع دستی رسیدگی و توجه می‌شود و افراد زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. برای همین بازار کار آن نیز از وضعیت مناسبی برخوردار است. در کانادا، افراد زیادی هستند که از طریق ساخت و فروش محصولات صنایع دستی، امرار معاش می‌کنند و آن را شغل مناسبی برای خود می‌دانند.

طبق آماری که به دست آمده است، تحقیقات نشان داده که سالانه حدود 500 میلیون دلار درآمد از طریق خرده فروشی صنایع دستی در این کشور به دست می‌آید. همین رقم نشان می‌دهد که این این کشور از نظر تولید صنایع دستی و به فروش رساندن آنها، به خوبی عمل می‌کند و مردم نسبت به خرید محصولات با کیفیت و خوش ساخت از خود علاقه زیادی نشان می‌دهند.

جنس اغلب محصولات صنایع دستی ایران در کانادا

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مردم کانادا، بیشتر از چه موادی برای ساخت محصولات صنایع دستی خود استفاده می‌کنند. عمده مواد اولیه به کار گرفته شده در این صنعت، پنبه و ابریشم هستند. البته پوست و عاج حیوانات هم در این کشور برای ساخت صنایع دستی به کار می‌رود که این مسئله با اعتراض حیوان دوستان و حامیان حقوق حیوانات مواجه شده است. چرا که حامیان حقوق حیوانات این عمل را عامل انقراض بسیاری از گونه‌های حیوانی می‌دانند و برای همین، این تولیدات امروزه کاهش پیدا کرده‌اند. می‌توانید در مقاله‌ی دیگر ما در وبلاگ سلام درباره‌ي صنایع دستی با استخوان و نمونه‌های آن بیشتر بخوانید.

محصولات و صنایع دستی ایران در کانادا

در هر کدام از شهرهای این کشور، مردم طبق علاقه و ذوقی که دارند، نسبت به تولید یک یا تعدادی محصول خاص اقدام می‌کنند. مثل کشور ما ایران، که هر شهر، محصول منحصر به فرد خودش را دارد. مثلا اصفهان به خاتم کاری، فیروزه کوبی، ظروف مسی و مثل آنها معروف است. اگر شما به این محصولات علاقه دارید، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه سلام، بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات را به دلخواه انتخاب کنید. هنگام خرید صنایع دستی باید بدانید که اصالت و کیفیت کالا، بسیار مهم است.

ویدئوصنایع دستی ایران در کانادا

 

شرایط کار هنرمندِ صنایع دستی ایران در کانادا

شما می‌توانید به عنوان یک صنعتگر یا هنرمند صنایع دستی به کانادا مهاجرت و در این کشور کار کنید. با این حال، دولت کانادا الزاماتی را برای کار افراد خارجی در کانادا تعیین کرده است که عبارتند از:

  • داشتن شرایط کار در کانادا
  • حداقل ۲ سال سابقه کار در مشاغل مرتبط با صنایع دستی در ۵ سال اخیر
  • مدرک تحصیلی حداقل دیپلم دبیرستان
  • سن بین ۱۸ تا ۴۵ سال

کد شغلی صنایع دستی ایران در کانادا

هر یک از مشاغل مختلف در کانادا دارای یک کد منحصر به فرد هستند که با آن شناخته می‌شوند. این کد بازار کار، وضعیت حقوق و دستمزد، عناوین شغلی، وظایف و چشم‌انداز بازار کار مشاغل مختلف را از یکدیگر تفکیک می‌کند.

معروف ترین صنایع دستی ایران به دلیل تنوع بسیار و کیفیت بالایی که دارند از اعتبار جهانی برخوردار بوده و همچنین بخشی از درآمد ارزی مورد نیاز کشور را تامین می نماید.

تعریف سازمان ملل متحد برای توصیف صنایع دستی:«صنایع دستی به محصولاتی اطلاق می شود که توسط هنرمند صنعتگر کاملاً با دست و یا با کمک ابزار ساده، یا مکانیکی تولید می شوند، تا زمانی که سهم دستان هنرمند از ابزار  کمتر نباشد»

پرطرفدارترین صنایع دستی ایران در کانادا

انواع صنایع دستی ایران شامل انواع زیر انداز های (گلیم، قالی، زیلو و گبه) نساجی سنتی (پارچه های دستبافت چاپ های سنتی ) هنرهای مرتبط با چوب(خراطی چوب، منبت کاری و معرق روی چوب) هنرهای مرتبط با فلز(قلم زنی، میناکاری و حکاکی) سفال و سرامیک (سفالینه های لعاب دار و بدون لعاب و…) شیشه گری و هنرهای مرتبط با شیشه (شیشه های دست ساز) و طراحی سنتی و نگارگری ( تذهیب نقاشی گل و مرغ و نگارگری) است.

در همه جای دنیا خرید صنایع دستی کشورهای مختلف از جذابیت بالایی برخوردار است .از بین صنایع دستی ذکر شده، صنایع‌ حصیر بافی، نمد‌‌ مالی، فرش دستباف، شیشه گری، ظروف مسی، میناکاری،سفالگری،زیورآلات سنتی، معرق کاری، منبت کاری، قلمکاری، زری بافی و قلم زنی را می‌توان جزء پرطرفدارترین و محبوب ترین صنایع دستی ایران نام برد. و کشورهایی همچون امارات متحده عربی، عراق، افغانستان، ترکیه و… طرفدار این گونه صنایع دستی می باشند.

حصیر بافی

حصیربافی زیر و رو کردن بافتن و پیچاندن رشته های گیاهی در شکلهای مختلف به صورت ساده و نقش دار به کمک دست و پا است، که به صورت فعالیت خانگی در بسیاری از مناطق کشور ما از جمله مناطق جنوبی و شمالی ایران رایج است. این بافت‌های چوبی به صورت تخت و با حجم می‌شوند، و ایجاد نقش و تنوع آن وابسته به رشته ها و چگونگی از زیر و رو گذراندن آنها است.از این هنر برای ساخت ظروف  (سبد، زنبیل و غیره)کلاه،  فرش، پرده و غیره بهره می گیرند، که هرکدام کاربرد ویژه‌ای دارند.

فرش دستباف

فرش های دست باف ایرانی از دوران باستان تا به امروز نماد اقوام ایران و ایرانیان بوده واز گذشته‌های دور جزء کالاهای صادراتی کشور بوده است. نظر کارشناسان فرش سراسر دنیا این است که؛ فرش دستباف ایرانی بهترین و زیباترین نوع فرش در دنیاست. کارشناسان معتقدند که تاریخچه تولید فرش در ایران به دوران صفویه برمیگردد.

نمد مالی

نمد مالی از اصیل ترین مشاغل ایرانی است که برای تولید انواع زیرانداز، پتو فرش، و ابزار مصرف دیگر استفاده می‌شود. نمد را از پشم گوسفند تهیه می کنند و با رنگ‌آمیزی و کوبیدن آن آثار متنوعی خلق می کنند. در این هنر با استفاده از آب داغ، نمد را بر زمین می دهند، و برای استفاده در صنایع دستی نمدی آماده می کند.

شیشه گری

صنعت شیشه گری نه تنها در ایران بلکه در جهان از نخستین تکنولوژی پیشرفته ساخته دست بشریت است، که ایرانیان از پیشروان این علم بودند، و آثار این صنعت در مزیت جهان نیز به نام ایرانیان ثبت شده است.

دوران اوج این صنعت را پس از فراز و نشیب‌های بسیار زیاد می توان به دوره هخامنشیان، نسبت داد. در این دوره ایرانیان با ایجاد فناوری برای شکل دهی و ایجاد نقش های برجسته بر روی شیشه این صنعت را تبدیل به یک فناوری نمودند.

ظروف مسی

ظروف مسی از قدیمی ترین تکنولوژی های ایرانیان می‌توان به فناوری تولید ظروف مسی، در قرن های گذشته با طراحی خاص اشاره کرد.

اولین فلزکاران و بالاخص مسگران، ایرانی بودند که به فناوران این زمینه مسگر میگفتند. قابلیت های بسیار زیاد فلز مس همچون میکروب زدایی در غذا، قدرت تحمل حرارت بالا، باعث گسترش سریع این صنعت در کشورهای مختلف دنیا شد. امروزه نیز به دلیل ویژگی های پزشکی و هنری ظروف مسی این حوزه جزء صنایع دستی بسیار محبوبی است که ایران سهم قابل توجهی در این صنعت دارد.

هنر مینا کاری

میناکاری قدمتی پنج هزار ساله دارد. و پیدایش این صنعت در ایران بنا بر شواهد موجود احتمالا دوره ساسانیان و اشکانیان بر می‌گردد.

تعریف میناکاری در فرهنگ دهخدا : نقاشی و تزیین فلزاتی مثل مس، طلا و نقره به وسیله رنگ های لعاب دار مخصوصی که در حرارت بسیار زیاد پخته و ثابت می شود. از هنر میناکاری برای ساخت زیورآلات، کاسه، گلدان، ضریح های میناکاری شده در مکانهای مذهبی،  قاب های عکس و… بهره می گیرند. ایران یکی از صادرکننده های اصلی صنایع میناکاری در جهان است.

محبوبیت صنایع دستی ایران در کانادا

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید صنایع دستی زیبای کشور ما در آن سوی مرزها و در کشوری مثل کانادا هم محبوبیت دارند. چرا که این صنایع دستی با اصالت و زیبایی هرچه تمام، به تولید می‌رسند و برای ساخت هر یک از آنها، وقت و تلاش زیادی به کار برده می‌شود.

برای مثال مینا کاری که اتفاقاً یکی از محصولات صنایع دستی در اصفهان است، در کشور کانادا محبوب واقع شده و مشتریان خود را دارد. این محصول با کیفیت و زیبا، در فروشگاه اینترنتی سلام شاپ، با بالاترین کیفیت به فروش می‌رسد و شما می‌توانید با خیال راحت آن را تهیه کنید.

وظایف اصلی هنرمندان صنایع دستی ایران در کانادا

قطعاً هنگام مهاجرت به کانادا از طریق صنایع دستی باید با مسئولیت ها یا وظایفی که به عهده شماست آشنا شوید. با این حال، وظایفی که شما تحت کد ۵۲۴۴ در طبقه بندی ملی مشاغل کانادا انجام خواهید داد به منبت‌کاران، شیشه ‌گرها، سفالگران، هنرمندان نقاشی روی شیشه‌ ، سازندگان ابزارهای مختلف مانند سازهای موسیقی، بافندگان، مربیان صنایع دستی و گل آرایی‌کنندگان هنری دسته ‌بندی می‌شوند.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق صنایع دستی ایران در کانادا

  • پیشنهاد شغلی لازم نیست.
  • شرایط خاص یا سختی برای وضعیت مهاجرتی شما نیاز نیست.
  • قبل از ورود به کانادا نیازی به خرید یا راه اندازی کسب و کار ندارید.
  • در صورت موفقیت، به شما و اعضای خانواده تان اقامت کانادا اعطا می شود.

حداقل تجربه کاری لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق صنایع دستی ایران در کانادا

به طور کلی، کانادا به دنبال این است که شما حداقل ۱ سال (۱۵۶۰ ساعت در مجموع / ۳۰ ساعت + در هفته)، کار مداوم تمام وقت یا معادل پاره وقت در ۱۰ سال گذشته داشته باشید. شرایط ذکر شده در حالت ایده آل است و ممکن است بر اساس سن شما، شرایط تغییر کند.

برخی از شرایط کلی کار از طریق صنایع دستی در کانادا عبارت اند از:

  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی دبیرستان
  • داشتن سن بین ۱۸ تا ۴۵ سال
  • داشتن شرایط کار در کانادا
  • قطعاً شما باید حداقل سابقه کار معادل یک سال، چه تمام وقت یا پاره وقت داشته باشید.

روش های مهاجرت به کانادا از طریق صنایع دستی ایران در کانادا

روش های مختلفی را برای مهاجرت به کانادا از طریق صنایع دستی در نظر گرفته شده است که متقاضی می تواند بسته به شرایطی که دارد روش مهاجرتی خود را انتخاب کند.

  • مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری برای هنرمندان صنایع دستی

با توجه به این واقعیت که اکسپرس انتری کانادا به هنرمندان صنایع دستی فرصت های زیادی برای انتخاب بهترین برنامه های مهاجرتی ارائه می دهد، مطمئنا اکسپرس انتری رایج ترین مسیر مهاجرت برای هنرمندان صنایع دستی است. بنابراین، برنامه هایی که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید عبارتند از: تجربه کانادایی، ویزای کارکنان ماهر فدرال کانادا و ویزای نیروی متخصص فدرال کانادا .

  • مهاجرت به کانادا از طریق نامینیت شدن استانی برای هنرمندان صنایع دستی

قطعا می توانید از طریق یک برنامه نامزد استانی به کانادا مهاجرت کنید. با برنامه های نامزدی استانی، می توانید استانی در کانادا را انتخاب کنید که نیاز به مهارت های هنری شما داشته باشد. پس از آن، شما برای یک نامزدی درخواست می دهید و اگر پذیرفته شوید ۶۰۰ امتیاز دریافت می کنید.

  • مهاجرت به کانادا از طریق پیشنهاد شغلی برای طریق صنایع دستی

با پیشنهاد شغلی می توانید به عنوان هنرمند صنایع دستی به کانادا مهاجرت کنید. با این حال، امتیاز CRS شما با ارائه مدرک کاریابی ارتقاء پیدا می کند.

اسامی شغل های پرطرفدار صنایع دستی ایران در کانادا

در جدول زیر اسامی شغل ها و رشته های پرطرفدار و قابل راه اندازی به عنوان شغل صنایع دستی در کانادا قرار داده شده است.

عنوان شغلی توضیحات
منبت کار منبت کاران از ابزارهای دستی و همچنین ماشین آلات نجاری برای تولید کننده کاری روی سنگ و چوب استفاده می کنند. همچنین از مواد دیگری برای حک کردن طرح های زینتی روی مبلمان چوبی و اشیاء دیگر استفاده می کنند.
شیشه گری شیشه‌ گرها با استفاده از ابزار و تجهیزات دستی و دیگر وسایل لازم، وسایل شیشه‌ ای را طراحی کرده و می سازند.
فلزکاری فلزکاران نه تنها جواهرات فلزی را طراحی می کنند، بلکه ادوات، ظروف، آویزهای دیواری و سایر اشیاء را نیز طراحی می کنند و آنها را از نقره، طلا، مس و سایر فلزات می سازند.
سفالگری سفالگرها ظروف سفالی زینتی را طراحی می کنند. همچنین قطعات سفالی کاربردی سرامیکی را طراحی کرده و با استفاده از قالب، خاک رس، کوره ها، مواد لعاب کاری و سایر وسایل، آن ها را می سازند.
نفاشی روی شیشه این هنرمندان روی شیشه ها طراحی می کنند. به همین ترتیب، آن ها بر روی آباژورها و اشیاء دیگر، اساساً با استفاده از رنگ آمیزی، برش، پختن و مونتاژ قطعات شیشه های رنگی برای ایجاد چنین محصولات این چنینی، طرح هایی ایجاد می کنند.
ابزارسازی ابزار سازان سازندگان ابزار با استفاده از دانش خود ابزارهای مختلفی را با استفاده از ابزارهای برقی و دست می سازند.
هنر بافتنی هنرمندان بافتنی با استفاده از ابزارهای مختلف مخصوص بافتن، نه تنها می توانند لباس های بافتنی را بسازند بلکه می توانند سایر وسایل تزئینی بافتنی مانند تاج گل، سبد، دیوار کوب، پتو و قالیچه هم ببافند.
گل‌ آرایی این هنرمندان، دسته های گل را طراحی می کنند و با اسپری روی گل، تزئین آن ها و پاشیدن اکلیل روی گل ها، اضافه کردن شاخ و برگ به سلیقه مشتری و غیره آن ها را به شکل هنری آماده می کنند. ن
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد