آموزش ساخت مجسمه سیمانی

در این مطلب قصد داریم آموزش ساخت مجسمه سیمانی را با هم بیاموزیم. سیمان و گچ از مواد اصلی ساختمان سازی می باشند، اما با کمی خلاقیت می توان با استفاده از این مواد، کاردستی ها و دکورهای فانتزی زیبا و جذاب نظیر جاشمعی، گلدان، آویز، تابلو و… ساخت. از این رو، در این مطلب قصد داریم، انواع خلاقیت با سیمان و گچ و ایده هایی برای ساخت کاردستی با این مواد را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، پس تا پایان همراه ما بوده و از این مطلب نهایت استفاده را ببرید.

آموزش ساخت مجسمه سیمانی

ویدئو آموزش ساخت مجسمه سیمانی

آموزش ساخت مجسمه سیمانی | مدل های خلاقیت با سیمان و گچ در منزل

خلاقیت با سنگ، گچ، سیمان، چوب و… از بهترین راهکارها برای استفاده از این مواد دور ریختنی و ساده می باشد، البته در مباحث قبلی به معرفی ایده هایی برای خلاقیت با صدف، با چوب، نمد، نی نوشابه و… پرداخته ایم که خوشبختانه مورد استقبال شما دوستان واقع شده است. حال قصد داریم شما عزیزان را با مدل های کاردستی با سیمان آشنا نماییم.

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، از انواع خلاقیت با سیمان و گچ ساخت گلدان های زیبای سیمانی و یا گلدان گچی می باشد. به همین منظور در این بخش، نحوه ساخت گلدان سیمانی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

آموزش ساخت جاشمعی با سیمان

وسایل لازم

پودر سیمان لیوان کاغذی برای درست کردن سیمان چوب بستنی برای هم زدن سیمان سکه وازلین نوار گیپور پلاستیکی ظرف یک بار مصرف برای قالب شمعدان ظرف یک بار مصرف کوچک برای قالب داخلی شمعدانمجسمه سیمانی

مراحل ساخت

وسایل کار را آماده کنید.

گیپور پلاستیکی را به دور ظرف پلاستیکی بزرگ تر که قرار است جاشمعی شما به اندازه آن باشد٬ بپیچید و آن را اندازه کنید و ببرید.سپس نوار گیپور را داخل این ظرف یک با مصرف بگذارید. تا دور تا دور داخل آن را بگیرد.

سیمان را با آب داخل لیوان های کاغذی یک بار مصرف مخلوط کنید و با چوب بستنی کاملا هم بزنید تا یکدست شود.

سیمان را داخل ظرف یک بار مصرفی که گیپور را به دیواره های داخلی آن تکیه داده اید بریزید.سپس ظرف یک بار مصرف کوچک تر را داخل آن و در مرکزآن فرو کنید. برای اینکه ظرف داخلی ثابت بماند و بالا نیاید٬ چند سکه را داخل آن بریزید. ولی توجه داشته باشید که این ظرف تا نصفه در سیمان فرو رود و به کف آن نرسد.شاید بهتر باشد به نوار گیپور و ظروف یکبار مصرف کمی وازلین بمالید که موقع جدا شدن از سیمان راحت تر جدا شوند.

وقتی سیمان خشک شد٬ دو طرف یک بار مصرف را از آن جدا کنید. نوار گیپور روی سیمان نقش انداخته است. آن را نیز از دیواره جا شمعی جدا کنید.

آموزش ساخت مجسمه سیمانی | نحوه ساخت مجسمه های سیمانی

یک خانه زیبا با یک چمن خوش تراش، درختان میوه متعدد و مجسمه های باغ منحصر به فرد چیزی است که هر صاحب خانه ای آن را آرزو دارد. اگر می توانید با هزینه اندک از خانه و چمن خود مراقبت کنید، اگر برای خرید یک مجسمه سیمانی فوق العاده برای باغ یا حیاط خود تلاش می کنید، باید مبلغ قابل توجهی هزینه کنید. با این حال، اگر بودجه شما برای چنین خریدهایی را کافی نیست، ممکن است به تنهایی یک مجسمه باغ  سیمانی خودتان درستکنید. خوب، این روند مقداری از زمان و تلاش شما را می گیرد، اما نتیجه مطمئناً ارزش آن را دارد.

در این مطلب می خواهیم نحوه درست کردن مجسمه سیمانی باغی را یاد بگیریم

 

آموزش ساخت مجسمه سیمانی | سیمان یا بتن: برای مجسمه سازی از چه چیزی استفاده کنیم؟

این یکی از رایج ترین سوالاتی است که افراد مبتدی از خود می پرسند. در واقع، اینها موارد کاملاً متفاوتی هستند که هنوز به هم مرتبط هستند. قبل از غوطه ور شدن در فرآیند ساخت مجسمه، باید اذعان کنید که بتن بادوام و همه کاره است تا زمانی که بدانید چگونه با آن کار کنید. علاوه بر این، کاملاً در دسترس و مقرون به صرفه است، زیرا می توانید مواد اولیه مورد نیاز را در هر فروشگاه لوازم ساختمانی خریداری کنید.

برای بدست آوردن بتن با کیفیت چه چیزی لازم است؟ چگونه می توان از آن برای مجسمه های باغ و مجسمه های بتنی حرفه ای استفاده کرد؟ اگرچه تعداد قابل توجهی از مردم کلمات “بتن” و “سیمان” را به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما آنها یکسان نیستند. سیمان ماده ای پودری است که یکی از مهمترین اجزای محصولات نهایی به نام بتن می باشد.

همانطور که ممکن است متوجه شوید، بتن مخلوطی از سیمان، سنگدانه و آب است که برای ساخت مجسمه های بتنی DIY و موارد دیگر استفاده می شود. بسته به دلیلی که به آن نیاز دارید می توان از این مواد در اشکال مختلف استفاده کرد. فرم های مایع و نیمه مایع آنهایی هستند که باید برای ساده کردن فرآیند و لذت بردن از نتایج استفاده کنید.

نحوه ساخت مجسمه های بتنی: 5 مرحله برتر برای یک مجسمه بتنی عالی و طولانی مدت

حتی اگر هرگز تجربه کار با مجسمه سازی را نداشته اید و هیچ ایده ای در مورد چگونگی ساخت مجسمه های بتنی ندارید، دلیلی وجود ندارد که آن را رها کنید. میل شدید شما برای پیشرفت و راهنمای دقیق ما تنها عواملی هستند که موفقیت شما را از پیش تعیین می کنند.

اساساً، فرآیند ساخت مجسمه بتنی بسته به عوامل متعددی ممکن است متفاوت باشد. روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی را که ممکن است انتخاب کنید، بررسی کنید و از فرصتی منحصر به فرد برای رسیدن به هدف خود لذت ببرید.

#1. یک ماکت ایجاد کنید

برنامه ریزی یکی از مهم ترین نکاتی است که در نیمه راه رسیدن به نتیجه عالی است. در اینترنت بگردید و طرحی از مجسمه ای که می خواهید بسازید پیدا کنید. یا خودتان آن را بکشید. هنگامی که آن را تجسم کردید، می توانید به مرحله بعدی بروید، یعنی انتخاب روشی که برای ایجاد یک مجسمه بتنی استفاده می کنید. به خاطر داشته باشید که باید با فرم‌های ساده‌تر شروع کنید، مخصوصاً وقتی نوبت به اولین تجربه شما می‌رسد. وقتی اصول اولیه را به دست آوردید، می توانید به سطح بعدی بروید.

مجسمه بساز

مواد مختلفی وجود دارد که می توانید برای ایجاد مجسمه های باغ عالی استفاده کنید. بتن بدون شک یکی از آنهاست. روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی ممکن است برای ساخت مجسمه‌های بتنی استفاده شود که ارزش توجه و قدردانی دارند. هر یک از آنها دارای مشخصات و ویژگی های خاص خود هستند که باید قبل از آن مورد توجه قرار گیرد:

1. ریخته گری بتن.

این ساده ترین و سریع ترین راه برای ایجاد یک مجسمه زیبا برای حیاط شما است. با قالبی شروع کنید که می تواند از لاتکس، آلومینیوم، استایروفوم یا گچ ساخته شود. یا می توانید یکی از آنها را در فروشگاه سخت افزار محلی خریداری کنید. سطح داخلی قالب را با یک ماده مخصوص بپوشانید تا مطمئن شوید که مجسمه به راحتی از قالب خارج می شود.

وقتی قالب آماده شد، ممکن است شروع به ریخته گری سیمان و ترکیب آن با سایر مواد لازم برای بتن با کیفیت و بادوام کنید. آن‌ها را هم بزنید تا یک ماده غلیظی به دست آورید که فرم را نگه دارد. به خاطر داشته باشید که ممکن است کار با بتن مایع راحت تر باشد، اما کیفیت و دوام آن مشکوک است.

در لحظه ای که مراحل قبلی را تمام کردید، می توانید مستقیماً به ریختن بتن در قالب ادامه دهید. این مرحله فوق العاده مهم و مسئولیت پذیری است که نیاز به صبر و هوشیاری دارد. سیمان را به آرامی بریزید تا قالب پر شود. سپس از یک ماله فلزی برای صاف کردن قسمت بالای مجسمه استفاده کنید. قبل از اینکه قالب را بردارید، اجازه دهید فرم چندین روز بماند.

2. کنده کاری بتن.

اولین مراحلی که در اینجا باید انجام دهید مانند زمانی است که می خواهید بتن ریزی کنید. با این حال، مراحل پایانی نسبتاً پیچیده‌تر هستند و نیاز به کار بیشتری دارند.

اول از همه، مطمئن شوید که تمام مواد لازم را دارید. به فروشگاه محلی بروید و خراش ها، چاقوها و سایر ابزارهای حکاکی را تهیه کنید که به شما کمک می کند به نتیجه دلخواه برسید.

در مرحله بعد، باید سیمان را با سایر اجزاء مخلوط کنید تا بتن با کیفیت بالا به دست آید. محصول را در قالب مخصوص بریزید و بگذارید کمی خشک شود. اجازه ندهید مدت طولانی درمان شود زیرا شانس حک کردن مجسمه را از دست خواهید داد. برای تکمیل کار قبل از خشک شدن بتن باید سریع کار کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که از بالا شروع کرده و به پایین ادامه دهید. اجازه دهید پس از اتمام بخش خلاق، آن را درمان کند.

3. استفاده از مش.

اگر با روش‌هایی که قبلا توضیح داده شد مقایسه شود، این روش چالش‌برانگیزترین و زمان‌برترین است. جدا از قالب، سیمان و مجموعه ای از ابزارهای اولیه، باید آرمیچر مشبکی تهیه کنید که به عنوان چارچوبی برای مجسمه شما عمل می کند. هنگامی که همه چیز را خریداری کردید، آماده شروع کار هستید. برای به دست آوردن شکل دلخواه از توری فلزی از سیم بری استفاده کنید.

حالا شما یک اسکلت دارید که بتن خیس را تا زمانی که خشک شود نگه می دارد. اگر گهگاه نمی توانید شکل لازم را به سادگی از مش که دارید به دست آورید، می توانید مواد را دور چیزی سخت بپیچید تا کارتان ساده شود. بتن را مخلوط کرده و روی مش بمالید. با یک لایه نازک شروع کنید، تا زمانی که مجسمه مورد نظر خود را به دست آورید، لایه های اضافی را اضافه کنید. شاهکار خود را یک هفته یا بیشتر بگذارید تا درمان شود.

4. آسیاب و پولیش کنید

بالاخره تزیینات باغچه بتنی شما آماده است و می توانید به مرحله بعد بروید. شما نیازی به ریختن بتن، یا برش شبکه، یا ساخت قالب ندارید. در عوض، باید روی راه‌هایی برای خلاص شدن از نواقص موجود تمرکز کنید. در واقع، این مرحله ممکن است اختیاری باشد و عمدتاً به بینش هنری و ترجیحات مجسمه ساز بستگی دارد. اگر می خواهید هنر سیمانی شما کهنه و طرح دار به نظر برسد، می توانید مجسمه را همانطور که هست رها کنید. با این حال، اگر می خواهید محصولی بی عیب و نقص دریافت کنید، باید به کار خود ادامه دهید. راه های مختلفی برای به دست آوردن زیورآلات بتنی صاف، نرم و خوش شکل وجود دارد:

سنگ زنی. برای از بین بردن ناهمواری های درشت مجسمه های بتنی می توان از ابزارهای مختلفی استفاده کرد. سنگ زنی یکی از مفیدترین تکنیک هایی است که به شما امکان می دهد بدون تلاش زیاد سطحی عالی داشته باشید. برای اعمال این روش، باید منتظر بمانید تا مجسمه سفت شود اما هنوز به طور کامل درمان نشود. یک آجر مالشی دسته دار تهیه کنید تا مناطق درشت بزرگ را از بین ببرید. سپس برای از بین بردن انواع درشتی و به دست آوردن سطح عالی، از سوهان و وسایل چرخشی استفاده کنید.
سنباده زدن. این یک جایگزین عالی برای فرآیند فوق الذکر است. می توانید مجسمه را با کاغذ سنباده خشک یا مرطوب و همچنین یک آسیاب نوسانی سنباده بزنید. علاوه بر این، این فرآیند ممکن است با ابزارهای دوار مناسب برای بتن انجام شود. به شدت فشار ندهید تا در حین سمباده زدن به مجسمه آسیب نرسانید، اما همچنان اجازه دهید ابزار کار را انجام دهد.
دوغاب. این روش برای مجسمه هایی که دارای ایرادات جزئی و سوراخ های کوچک هستند قابل استفاده است. باید سیمان را با آب ترکیب کنید تا مخلوطی روان به دست آید. سپس آن را به مجسمه خود بمالید و بگذارید نیم ساعت خشک شود. مجسمه را با یک اسفنج مرطوب پاک کنید و با یک ماده سنباده صاف کنید.
جلا دادن. اگر اولین بار نیست که با بتن مجسمه سازی می کنید، می توانید از نکات ذکر شده صرف نظر کنید و مستقیماً به پرداخت اقدام کنید. با کاغذ سنباده 200 شروع کنید و با 400 گریت تمام کنید. برای پرداخت بیشتر، می توانید مجسمه صاف را با طلق خشک مالش دهید. قبل از استفاده از مهر و موم و واکس زدن روی زیور، اجازه دهید مدتی بماند. موم زنبور عسل و کارنائوبا محبوب ترین محصولاتی هستند که مجسمه سازان برای اپیلاسیون استفاده می کنند.

5. تکمیل مجدد

یک مجسمه کامل DIY ممکن است سال ها به شما خدمت کند. با این حال، با گذشت زمان، ممکن است نیاز به نگهداری داشته باشد زیرا سیمان ممکن است کدر شود. خوشبختانه دیگر نیازی به کنده کاری بتن، سنباده کاری و صیقل دادن آن نخواهید داشت. در عوض، ممکن است جان تازه ای به مجسمه بدهید و آن را بازسازی و بازسازی کنید. دستورالعمل ها را دنبال کنید و به نتیجه دلخواه برسید:

از یک برس پلاستیکی درشت برای تمیز کردن مجسمه استفاده کنید. آن را در یک پاک کننده تری سدیم فسفات خیس کنید و مجسمه بتنی را با آب بشویید. بگذارید 3-4 ساعت بماند تا خشک شود.
یک برس نایلونی برای ریخته گری مجسمه سیمانی با پرایمر لاتکس اکریلیک بردارید. بگذارید خشک شود.
شاهکار خود را با رنگ اپوکسی ماندگار رنگ کنید تا عمر مجسمه بازسازی شده را افزایش دهید.

 6. مجسمه را تعمیر کنید

اگرچه بتن یک محصول کاملاً قابل اعتماد است که احتمالاً عمر طولانی دارد، ممکن است ترک خورده یا شکسته شود. اگر از مجسمه موجود در حیاط یا باغ خود برای خلاص شدن از شر آن قدردانی می کنید، همیشه می توانید برای تعمیر آن تلاش کنید. کار بسیار پیچیده است، اما چالش واقعی است. برای صیقل دادن قسمت شکسته و اعمال لایه های متعدد بتن وقت بگذارید. کل مجسمه را پولیش دهید و دوباره آن را واکس بزنید/براق کنید. آموزش ساخت مجسمه سیمانی

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد