یکی از زیباترین هنرهایی که از بچگی باهاش آشنا شدیم صنایع دستیه. دوروبَر هر کدوممون کلی صنایع دستی رو به فراموشی وجود داره که می‌تونه منبع درآمدمون باشه. اتفاقاً جزو ایده‌های جدید برای کار در منزل هم هستند.

چگونه با صنایع دستی پولدار شویم تا حالا به کارآفرینی در صنایع دستی فکر کردید؟

واقعاً چگونه با صنایع دستی پولدار شویم ؟!

چرا این مطلب؟ چون یه مطلب جامع داریم تا علاوه بر رسیدن به پاسخ سوال چگونه با صنایع دستی پولدار شویم بتونید با نحوهٔ کارآفرینی در صنایع دستی و نحوهٔ فروش و افزایش درآمد هم آشنا بشید.

اگر شما هم فکر می‌کنید که نمی‌شه با صنایع دستی پولدار شد یا از این بابت مطمئنید و می‌پرسید که چگونه صنایع دستی خود را بفروشیم ، لطفاً به ادامهٔ مطلب توجه فرمایید.

بازار صنایع دستی و هنر

هنر همیشه بازار دارد به شرط آنکه نیازسنجی کنید.

همیشه افراد پولداری هستند که بیشتر از سایرین خرج می‌کنند.

بدانید چه چیزی در چه زمانی و برای چه کسانی جذابیت دارد آن وقت است که به راحتی می‌توانید هنر دست خودتان را به بالاترین قیمت بفروشید و کلی سود کنید.

خیلی از افراد از نقاشی، مجسمه‌سازی، معرق کاری، کار با شیشه و فلز و .. درآمد کسب می‌کنند.

خرید صنایع دستی

چگونه انجامش دهیم ؟

می‌توانید با حضور در نمایشگاه‌های محلی و بین المللی فروش فوق‌العاده ای داشته باشید. امکان فروش اینترنتی هم می‌تواند فروش شما را چندین برابر کند.

هرکاری که در زمینه صنایع دستی و هنری می‌توانید انجام دهید با خلاقیت می‌تواند برای شما پولساز باشد.

با آموزش‌های فشرده این هنر را یاد بگیرید و اقدام کنید چرا که با مدرن شدن زندگی‌ها دلتنگی‌ها برای صنایع دستی بیشتر احساس خواهد شد.

صنایع دستی و هنری شما باید خلاقانه باشد و کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد.

هر محصولی تولید می‌کنید را در بازار هدف تبلیغ و اقدام به فروش کنید. صنایع دستی که مربوط به دکوراسیون منزل می‌شود٬ خریداران زیادی دارد.

توجه: علاوه بر فروش حضوری و فیزیکی، می‌توانید با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ( تلگرام و اینستاگرام و .. ) فروش‌تان را رویایی کنید.

امروزه دغدغه‌ی همه‌ی ما به نوعی به دست آوردن درآمدی خالص و بالا است. از طرفی می‌توانیم بگوییم به اندازه‌ی تعداد آدم‌های روی زمین برای کسب درآمد راه هست. اما سوالی که همواره برای ما پیش می‌آید این است که به سراغ کدام حرفه و کدام دسته از کارها برویم تا با صرف زمان و هزینه‌ای منطقی بتوانیم به سودی خالص و بالا برسیم. در این نوشتار از بلاگ سلام به سراغ بررسی پردرآمدترین صنایع دستی ایران می‌رویم و می‌کوشیم به شما تمامی موارد و نکاتی که برای درآمد زایی از صنایع دستی لازم است را یادآوری کنیم.

صنایع دستی یکی از منابع درآمد بومی و بین المللی

ایران زیبای ما یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید و صادرات صنایع دستی است. جالب است بدانید از ۴۰۰ نوع طبقه بندی شده‌ی انواع صنایع دستی ایران، این کشور چهار فصل و هزار رنگ قابلیت تولید بومی ۳۰۰ نوع از این صنایع دستی را داراست. با نگاه به پیشینه‌ی صنایع دستی در ایران نیز متوجه می‌شویم مردمان این مرز و بوم از سالیان و قرن‌های پیش کوشیده‌اند تا بهره برداری از ذوق و هنر، محیط زندگی و اسباب حیات خود را به بهترین روش و به کمک دست و متریال بومی بسازند و محل زندگی خود را زیبا‌تر کنند.

از این رو یکی از بهترین فرصت‌های شغلی برای درآمد زایی در ایران، تولید و فروش صنایع دستی ایرانی است. خوش‌بختانه تنوع این محصولات هنری به قدری در ایران بالاست که شما در تصمیم گیری برای شروع سرمایه گذاری و تولید گزینه‌های بسیار متنوعی را پیش رو دارید. پیش از بررسی تعدادی از این مهم‌ترین نمونه‌های صنایع دستی درآمد زا سعی می‌کنیم به مزیت‌های این حرفه در یک نگاه کلی بپردازیم و بررسی کنیم کسب و کار فروش صنایع دستی چه دستاورد‌هایی در اختیار شما می‌گذارد.

مزایای کسب درآمد از صنایع دستی

  • متریال و مواد اولیه‌ی مورد نیاز برای تولید بیشتر صنایع دستی قیمتی ارزان دارد و چیزی که به محصول نهایی ارزش والایی می‌دهد، زمان، دقت و مهارتی است که استاد کار صرف آماده کردن محصول خود می‌کند.
  • مهارت‌های مورد نیاز برای ساخت صنایع دستی بسیار آسان هستند. علاوه بر آموزش هنرمندان بومی منطقه‌ی خود، می‌توانید به سراغ انواع دوره‌های فنی حرفه‌ای یا اینترنتی نیز بروید و به آسانی مهارت‌های مورد نیاز خود را بیاموزید.
  • هزینه‌ی یادگیری ساخت و تولید صنایع دستی در مقابل دیگر شغل‌های اداری و کارمندی بسیار پایین‌تر است.
  • در هنگام ساخت یک هنر دستی شما در حال دست ورزی با هنر و فرهنگ کشور خود هستید و با داشتن کمی علاقه، شما می‌توانید از تمامی مدت کار کردن خود به طور کامل لذت ببرید.
  • ذائقه‌ی همه‌ی ما مردم هنر دوست ایران به سمت خرید و استفاده از صنایع دستی متمایل است و این بدین معناست که در صورت ارائه‌ي محصولی زیبا، با کیفیت و قیمت مناسب شما بازار فروش خوبی نیز خواهید داشت و در طی مدت معقولی به سود آوری خواهید رسید.
  • به علاوه بازار هدف کشور‌های خارجی نیز همواره بر روی صنایع دستی اصیل ایرانی باز است و صادرات نیز یکی از راه‌هایی‌ست که شما می‌توانید درآمد حاصل از فروش صنایع دستی‌تان را از طریق آن تامین کنید.
  • موارد لازم برای شروع درآمد زایی از صنایع دستی

    ۱. علاقه به انجام کار هنری

    ۲. داشتن روحیه‌ی خلاق برای ساخت محصولاتی با ویژگی‌های جدید و به روز

    ۳. مهارت کافی در تولید محصول هنری مد نظر ( مهارت‌هایی در طراحی اولیه، تولید و بازاریابی)

    ۴. علاقه به فرهنگ بومی و سنتی ایرانی و مردم شناسی ( برای شناخت روحیه و علایق جامعه‌ی هدف)

    ۵. آمادگی جسمانی بالا برای انجام فرآیند ساخت مخصوصاً در محصولاتی که فرآیند پیچیده‌ای برای تولید دارند.

    ۶. و…

سه پرسش اساسی پیش از شروع

اگر شما نیز در شروع کار و مسیر درآمد زایی از صنایع دستی هستید، توصیه‌ی اکید می‌کنیم پیش از یافتن پردرآمدترین صنایع دستی، ابتدا پرسش‌های زیر را به خوبی بخوانید و سعی کنید پاسخ‌های مناسبی برای آنان بیابید.

پرسش اول: چه چیزی می‌خواهم بسازم؟

ابتدا و به طور دقیق بدانید می‌خواهید به سراغ تولید کدام یک از صنایع دستی بروید. وقتی می‌نویسیم کدام یک منظورمان به صورت کاملاً دقیق و حساب شده‌ است. برای مثال تنها با خود نگویید که می‌خواهم در تولید زیور آلات شروع به کار کنم. ابتدا از خود بپرسید کدام زیور آلات؟ (گوشواره؟ گردن بند؟ دست بند؟ یا …) از چه جنسی؟ با چه سایزی؟ در چه ابعادی؟ و… به طور دقیق چیستیِ محصول تولیدی خود را بدانید.

پرسش دوم: به چه منابعی نیاز دارم؟

۲. پس از آن به مرحله‌ی تولید محصول فکر کنید. به این که دقیقا به چه مهارتی نیاز دارید و چگونه باید این مهارت را برای خود مهیا کنید؟ آیا نیروی کار خاصی نیاز دارید و باید به سراغ آژانس‌ها و فرآیند‌های استخدامی بروید؟ به کدام ابزار و متریال و در چه اندازه‌ و تعدادی نیاز مندید؟ آیا باید محل خاصی را برای ساخت کالای مورد نظر خود داشته باشید یا از خانه‌ هم ممکن است بتوانید روند درآمد زایی خود را پیگیری کنید؟  مطمئن باشید پاسخ دادن به تمامی این سوالات می‌تواند در موفقیت این کسب و کار شما تاثیر گذار باشد.

پرسش سوم: چگونه بفروشم؟

توصیه‌ی ما این است که از همان ابتدای شروع کار به روش‌های فروش خود فکر کنید. از ابتدای آغاز به کار خود، صفحات اجتماعی مخصوص برند خود را تاسیس کنید و سعی کنید در آنها فعالیت منظمی داشته باشید تا هنر دست شما به مرور به مشتریان شناسانده شود. البته شما می‌توانید از روش‌های فروش فیزیکی محصول خود نیز استفاده کنید. برای مثال مغازه‌ای را برای فروش محصولات تولیدي‌تان در نظر بگیرید یا آنها را به دست گالری‌های فروش صنایع دستی و به صورت امانی بسپارید. البته اگر به خوبی پیش‌رفت کنید می‌توانید با شرکت‌های پخش و فروش یا سایت‌های فروشی مثل دیجی کالا نیز قرار داد ببندید.

البته به نظر کارشناسان معتبر دیجیتال مارکتینگ روش فروش ترکیبی ( هم به صورت حضوری، هم به صورت مجازی) می‌تواند بازده بسیار عالی‌ای برای شما و محصولتان مهیا کند.

معرفی پردرآمدترین صنایع دستی ایرانی

اگر شما نیز اکنون به تولید هنرها و صنایع دستی علاقه مند شده‌اید توصیه‌ی ما این است که در این بخش نیز همراه ما باشید تا به شما تعدادی از رشته‌های پرطرفدار صنایع دستی که تولید آنها آسان است و البته درآمد زایی بالایی دارند را معرفی کنیم:

هنر خاتم کاری، ترکیبی از چوب و نقش خیال

خاتم کاری یکی از اصیل‌ترین هنر‌های دستی ایرانی است که قدمتی چندین ساله دارد و از زمان پادشاهان صفوی و برای تزیین کردن اشیاء کاربردی ابداع و اختراع شده است. ما در وبلاگ دوراونتاش مقاله‌ی دیگری نیز آماده کرده‌ایم که در آن درباره‌ی هنر در اصفهان و شیراز به طور کامل با شما سخن گفته‌ایم و شما می‌توانید با مطالعه‌ی آن ها به خوبی با این معجزه‌ی هنر ایرانی آشنا شوید.

اما اکنون و به طور خلاصه نیز مي‌گوییم که هنر خاتم کاری هنر پوشاندن سطح ظاهری اشیاء به وسیله‌ی قطعات کوچک، منقوش و زیبایی از جنس چوب و عاج و استخوان است. برای شروع به کار در این هنر لازم است ابتدا بستر ( برای مثال جعبه‌ی چوبی) اولیه‌ی خود را از کارگاه‌های تولید خاتم تهیه کنید. پس از آن به سراغ خرید لوازم دیگر از جمله قطعات موزاییکی خاتم و چسب‌های مخصوص می‌روید. در این هنر شما لازم است سطح بستر اولیه‌ را با دقت و ظرافت شیاربندی کرده و قطعات خاتم را بر روی آن بچسبانید.

این هنر می‌تواند حدود ۲ تا ۵ میلیون سود خالص در ماه برای شما به ارمغان بیاورد. البته ترکیب این هنر با دیگر نمونه‌ها ( از جمله نقاشی مینیاتور، معرق و خوشنویسی) باعث می‌شود ارزش محصول نهایی شما بالاتر نیز برود.

هنر بافت انواع قالی و فرش، با تار و پودی از عشق

گلیم فرش‌ها، قالی‌ها و گبه‌ها یکی از مهم‌ترین صنایع دستی‌ای هستند که به کمک دستان زنان و مردان هنرمند ایرانی بافته می‌شوند و امروزه مشتریان زیادی در بازار‌های ایرانی و خارجی دارند. یادگیری مهارت بافندگی فرش و زیر انداز بسیار آسان و کم هزینه است و شما می‌توانید در مدت زمان کمی به مهارت بالایی در تولید برسید. بنابرین سودآوری از تولید این کف‌پوش‌ها نیز بسیار بالاست.

سود ناشی از یک فرش دستباف خانگی چیزی حدود ۴ برابر سرمایه‌ی اولیه‌اش برآورد می‌شود. مدت زمان بهره برداری یک قالی از داری آماده نیز چیزی حدود تنها ۹ ماه است. گبه و انواع تابلو فرش‌ها نیز درآمدی و مزیت‌هایی مشابه با قالی‌ها دارند.

ساخت زیورآلات سنتی، طرح دست‌های تو در دست‌های من

از دیگر شغل‌های بسیار پرطرفدار در زمانه‌ی کنونی ساخت زیور‌آلات و اکسسور‌ی‌هاست. این موارد در قرن حاضر به یکی از مهم‌ترین بخش‌های پوشاک ما تبدیل شده‌اند و به همین دلیل استقبال از آنها بسیار بالاست. منتها برای تولید و درآمد زایی از زیور آلات باید خلاقیت بالایی به خرج دهید تا محصولی متمایز از نمونه‌های تولیدی بازار عمده تولید کنید و به بیان حرفه‌ای باید محصول شما امضاء هنرمند را با خود داشته و منحصر به فرد باشد. یکی از مزیت‌های این تولید این است که شما می‌توانید تولید زیور آلات را از تعداد کم و در اتاق خانه‌ی خود آغاز کنید اما همواره به یاد داشته باشید باید روز به روز در تلاش باشید تا کیفیت بالا و کاری خلاقانه را ارائه دهید.

فیروزه کوبی، پیوند زمین و آسمان

ظروف فیروزه کوبی از دسته صنایع دستی بسیار با ارزش ایرانی هستند که در آن‌ها قطعات کوچک و زیبا و خوش‌رنگ فیروزه بر زمینه‌ای از ظروفمسین چسبانده و پرداخت می‌شوند. این ظروف یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین صنایع دستی هستند که به راحتی در منزل یا کارگاهی کوچک تولید می‌شوند و به فروش می‌رسند. برای آموزش این کار لازم است به سراغ دوره‌های فنی حرفه‌ای یا نمونه‌های آموزش مجازی فیروزه کوبی بروید.

انواع دوخت روی پارچه، نقش و نگاری از زندگی

یکی دیگر از صنایع دستی بسیار پر روح و زندگی دوخت‌هایی است که توسط زنان بومی مناطق مختلف ایران بر روی پارچه‌ها انجام می‌شود و به ظاهر آنان ارزشی چندین برابری می‌دهد. سوزن دوزی و سرمه دوزی دو نوع از این هنر‌ها هستند که در ادامه به توضیح مختصری از آنان می‌پردازیم.

سرمه دوزی: این هنر که بیشتر در مرکز و جنوب ایران ( شهرهای اصفهان، کاشان، یزد، قزوین و بندر عباس) انجام می‌شود نیاز به مواد اولیه‌‌ی گرانی ندارد و طرح‌های آن نیز شامل نقوش ایرانی مثلاً بته جقه‌ها هستند.

سوزن دوزی: زنان هنرمند بلوچ در واقع قطب اصلی و خالق اولیه‌ی محصولات سوزن دوزی هستند. اما به مرور این هنر به سبب آسانی در یادگیری به دیگر نقاط ایران نیز رسیده است. برای خلق یک سوزن دوزی اصیل شما تنها نیاز به نخ‌هایی از جنس پنبه و ابریشم و پارچه‌های کتان‌ دارید. همه چیز از دستان شما سرچشمه می‌گیرد.

برای یادگیری انواع هنر دوخت روی پارچه شما می‌توانید به آسانی در انواع دوره‌های اینترنتی و مجازی آموزش دهنده‌ی آنان رجوع کنید یا از بومیان حرفه‌ای در این مشاعل تجربه‌شان را فرا بگیرید و از این مشاغل به عنوان پردرآمدترین صنایع دستی ایرانی سود ببرید.

میناکاری، هنری در پیوند آسمان و رنگ

میناکاری جزء یکی از برترین و پرطرفدار‌ترین صنایع دستی ایرانی است. همه‌ی ما برای یک بار هم که شده ظروف میناکاری شده‌ی زیبا را با آن رنگ زمینه‌ی آبی لاجوردی و گل‌ و مرغ‌های هنرمندانه و رنگارنگ روی تنه‌شان دیده‌ایم. هنر میناکاری برای همه‌ی ما تداعی کننده‌ی شور و زندگی است و انواع متنوعی از محصولات میناکاری در شهر‌های مختلف ایران رواج دارند.مژده این که شما نیز می‌توانید به راحتی و با یادگیری این مهارت، ظروف میناکاری شده‌ی اصیلی را تولید کنید و با قیمت و سودی بسیار بالا به فروش برسانید. امروزه این ظروف به عنوان اشیاء تزئينی، کادویی و کاربردی بسیار محبوبیت دارند.

کسب درآمد از هنر یک شبه رخ نخواهد داد

کسب درآمد یک دوره دارد و برای اتمام این دوره باید مدتی صبر و تحمل داشته باشید.
ایجاد کسب و کارهای هنری پروسه ای زمانبر بوده و محتاج افکار خلاقانه است.
در زمان لازم باید فرصت های خود را ایجاد نموده و برای رشد از لاک خود خارج شوید.
اگر در یک زمان طولانی در این کار بوده باشید، باید توجه داشته باشید که از روند کار خود خارج نشوید.
چگونه باید به عنوان هنرمند کسب درآمد کنیم

ابتدا به دو دسته بندی درآمدها اشاره می کنیم.

درآمد فعال: درآمدی که بدون کار اضافه به دست می آید.
مثلا کلاس های آنلاین، لینک های همکاری مشترک، درآمد تبلیغات و غیره.
اگر به دنبال درآمد ثابت بیشتر و یا درآمد بدون زحمت بیشتر هستید،
می توانید به سراغ منابع درآمد فعال باشید.
در ابتدا برای راه اندازی و تنظیم باید خیلی فعال باشید.

۱. فروش آنلاین و کسب درآمد از هنر

وقتی که دنبال کنندگان زیادی داشته باشید، می توانید آنها را به سایت فروش خود هدایت کنید.
هیچ فرمول ویژه ای برای جلب مقدار مشخصی از دنبال کنندگان
و فروش مشخص وجود ندارد، اما هرچه نگاه بیشتری به سمت کار شما جلب شود فرصت های فروش شما نیز افزایش خواهد یافت.
برای انجام این کار همچنین می توانید از تبلیغاتی پولی استفاده کنید.
و بهتر است همه چیز آسان باشد تا افراد راحت تر جذب آن شوند.

۲. فروش شخصی/ نمایشگاه

با برگزاری نمایشگاه ها، مراسم ها و یا فروش شخصی، مقدار درآمد کلانی خواهید داشت.
البته برای آماده سازی کار به زمان زیادی نیاز خواهید داشت.
ممکن است لازم باشد که بیش از ۸ ساعت با مردم صحبت کنید و حداقل سودی از فروش خود کسب کنید.
نمایشگاه های بزرگ موفق در اواخر هفته فروش بسیاری برای شما به همراه خواهند داشت.

نمایشگاه های هنری غیرموفق شما را گیر می اندازند.
ابتدا تحقیق کنید و پیش از شرکت در نمایشگاه، در مراسم های مختلف شرکت کنید.
نمایشگاه باید حتما به خوبی اطلاع رسانی شده، تبلیغ شده باشد.
هیچ چیز بدتر از قرار دادن هنر خود در کنار کسب و کارهای غول پیکر نیست.

۳. هنر کارمزدی

شاید کسی کار شما را دوست داشته باشد، اما به دنبال رنگ یا اندازه ی دیگری برای خانه ی خود باشد.
قبول کار کارمزدی روش خوبی برای کسب درآمد بیشتر و آشنایی با مشتریان است.
دنبال کنندگان خود را از قبول سفارشات اختصاصی در وب سایت،
پست های تخصصی یا بیوی شبکه های اجتماعی آگاه کنید.

۴. اجرا در گالری

یک نمایشگاه انفرادی در یک گالری هنری رویایی آرزوی همه ی ما است.
میتوانید کار خود را بیاویزید، با دوستداران هنر در افتتاحیه ی نمایشگاه آشنا شوید و همه ی آثار خود را با قیمت بالاتر بفروشید.
با وجود اینکه برای راه اندازی گالری ها تعداد آثار شما باید زیاد باشد،
اما هنوز فرصت مناسبی پیش روی شما قرار خواهد داشت.
برگزاری یک نمایشگاه به تنهایی دشوار است، اما می توانید
ابتدا از شرکت در نمایشگاه های گروهی و جذب طرفداران خود آغاز کنید.

۵. آموزش در کلاس های هنری

آموزش به دیگران روشی فوق العاده برای کسب درآمد بیشتر است.
همه چیز به نحوه ی کار هنرمند و ساخت مسیر کاری او بستگی دارد.

  • برای تکنیک های هنری مورد علاقه ی خود می توانید دوره های آموزشی برگزار کنید.
  • یک جشن نقاشی برگزار کنید و یا برای شرکت های هنری آموزش دهید.
  • آموزش فردی دهید.
  • اگر مدرک هنری دارید می توانید در دانشگاه و یا کالج آموزش دهید.

۶. دانش خود را به دیگر هنرمندان ارائه کنید

در صورتی که در شبکه های اجتماعی، کتابداری، ویرایش ویدیو و
یا هر مهارت غیر هنری لازم در دنیای هنر متخصص شوید، می توانید به سراغ این گزینه بروید.
شاید در ابتدا به آموزش فکر نکنید اما می توانید به دنبال روش های موفقیت باشید.
پس از نوشتن وبلاگ، بیشتر با جنبه های کاری هنر آشنا می شوید و این خود فرصتی استثنایی است.

۷. حامی برای کسب درآمد از هنر

می توانید به صورت ماهیانه مبلغ بسیار کمی از مخاطبین خود جهت
کسب درآمد غیرفعال و مداوم دریافت کنید.
هرچه شهرت بیشتری داشته باشید، این کار آسانتر خواهد بود.

۸. برنامه های مشارکتی

می توانید از طریق نوشتن نکات آموزشی و تجهیزات و با هر فروش
از طریق لینکهای درون هر پست، کارمزد دریافت کنید.
از آنجایی که هنرمندان بسیاری به دنبال انجام این کار هستند،
می توانید با آموزش به آنها درآمد غیرفعال نیز کسب کنید.
تنها به یک وبسایت و علاقه به نوشتن مطالب نیاز دارید…

۹. درآمدزایی از طریق کانال های یوتیوب

اگر به ساخت محتوای ویدیویی از هنر یا کارهای مربوط به آن علاقه داشته باشید،
می توانید با ایجاد یک کانال یوتیوب از این طریق درآمدزایی داشته باشید.
و این یعنی در ازای کلیک بر روی تبلیغات ویدیوها پول دریافت خواهید نمود.
برای موفقیت در این راه باید تلاش بسیاری داشته باشید اما در نهایت نتیجه ی کار فوق العاده خواهد بود.

۱۰. کار هنری ثبت شده

آیا تا به حال آثار هنری بی نام در هتل ها، دفتر وکیل و برخی خانه ها را دیده اید؟
همه ی آنها به دست یک هنرمند حقیقی ساخته شده اند.
شاید به تعداد بالا تولید و به دست شرکت ها فروخته شده باشند،
اما یک هنرمند حداقل ۵ تا ۷٪ از فروش هر یک از آنها درآمد داشته است.
اگر مجموعه ای از آثار خود را با یک شرکت بزرگ ثبت کنید
به درآمد غیرفعال تقریبا چشمگیری دست خواهید یافت.

۱۱. درآمد اینفلوئنسرها و حامی مالی

با افزایش مخاطبین، امکان همکاری با برندهای بزرگ و ارتقا محصولات آنها افزایش خواهد یافت.
مثلا با افزایش دنبال کنندگان اینستاگرام به تعداد ۲۰۰۰۰ نفر می توانید
با شرکت های بزرگ صحبت کنید و در ازای محبوبیت اجتماعی از آنان تجهیزات رایگان دریافت کنید.
تجهیزات رایگان جزو درآمد محسوب نمی شود اما ارزشمند است.
بهترین قسمت ماجرا این است که با افزایش تاثیرات اجتماعی،
شرکت های بزرگتری در ازای تبلیغ محصولاتشان به شما هزینه هایی پرداخت خواهند نمود.
پلتفرم های اجتماعی مختلفی برای اینفلوئنسرها وجود دارد
و شما می توانید خود را از طریق آنها به شرکت های بزرگ معرفی کنید.

۱۲. خلاق بودن در کسب درآمد از هنر

اگر به ضبط روند کاری خود علاقه داشته باشید، می توانید بر روی آن حساب کنید.
اخیرا جنبشی خلاقانه برای هنرمندان شکل گرفته که
به این ترتیب از خلق آثار خود در استودیو فیلمبرداری می کنند.
برخی از هنرمندان درآمد قابل توجهی از این طریق کسب می کنند.

همچنین می توان گفت که روش های بسیار بیشتری برای کسب درآمد توسط هنرمندان وجود دارد.
کسب درآمد از فروش آنلاین، هنر کارمزدی، برنامه های مشارکتی،
کار مشاوره و کمک مالی از نمونه های مطرح کسب درآمد هستند.

بهترین تصمیم برای شما می تواند کسب درآمد از راه های مختلف باشد،
و اینکه تنها به یک منبع درآمد اکتفا نکنید. شاید فروش آثار و پرداخت قرض ها کارآمد باشد اما
باید خود را برای زمانی که کسب و کار کم رونق شود، آماده سازید.
این راه آسان نخواهد بود.
یادگیری مهارت های ذکر شده در مقاله مهم است اما در صورتی که تنها به کسب درآمد از طریق هنر خود فکر می کنید، چندان ضرورتی نخواهد داشت.
کسب درآمد دائم و زیاد از هنر زمانبر است.
شاید بعد از یک سال تلاش مداوم به نتیجه ی قابل توجهی دست یابید
و شاید حتی بیشتر از این میزان تلاش نیاز داشته باشد.
از یک درآمد پایه آغاز کنید و کار خود را بسط دهید.

هشت مورد قابل توجه درباره‌ی هنر و کسب و کار صنایع دستی خود

درصورتی که هنر و کسب و کار صنایع دستی را راه اندازی کردید، آماده ی ایجاد ده‌ها تصمیم هیجان انگیز باشید. ممکن است هیچ یک از این تصمیمات، با کل طرح کاری همخوانی نداشته باشد، همچنین تصمیماتی که اتخاذ کردید، به اندازه‌ی هنری که ایجاد می‌کنید، کسب و کار شما را تا حدودی پایه ریزی می‌کند .

۱گزاره ارزش

در گزاره ارزش، چگونگی تصدیق ارزش محصول شما به مشتری و همچنین چگونگی درک و آگاهی مشتری از ارزش محصولات شما اهمیت بسزایی دارد. جهت کمک به شما در تعریف گزاره ارزش، به این نکات توجه کنید:
مزیت رقابتی کسب و کار شما چیست؟ یکی از راههای پی بردن به مزیت خود، به راحتی تکمیل کردن این جمله ی خالی است ،”[ نام شرکت خود] تنها شرکتی است که [مزیت را در خود جا داده است]“.
تصمیم بگیرید چگونه محصولات خود را قیمت گذاری کنید، مواد، زمان و هزینه های غیر تولیدی را حساب کنید. شما باید با تولیدات مشابه ساخته شده ماشینی رقابت کنید، بنابراین به خاطر داشته باشید که ارزش، مانند زیبایی، در برابر دیدگان بیننده است.
قرارگیری موقعیت محصول خود را برای ارزش ادراکی بیشتر مد نظر قرار دهید. بعنوان مثال، ممکن است یک مشتری هزینه اضافی بابت یک دستکش زمستانه دستباف پرداخت نکند، اما یک طراح صنایع دستی دستکش زمستانه، سرگرمی مورد علاقه خود را به شکل ویژه ای برجسته می کند، مانند اسکی آلپاین یا ماهیگیری با طعمه مصنوعی، می تواند یک قیمت مطلوبی را پیشنهاد دهد.

۲بازاریابی

اینکه شما بخواهید محصول خود را به صورت آنلاین یا آفلاین به فروش برسانید، رسانه های بازاریابی بی شماری در انتظار شماست.
شرکت در غرفه های هنر و صنایع دستی، بازارهای کشاورزان، و جشنواره هایی که در منطقه خود برگزار می شود.
گسترش آگاهی از طریق شبکه اینترنتی. شرکت کردن در گروههای کسب و کار محلی، گروههای هنر و صنایع دستی، و شبکه اجتماعی کسب و کار meetups
دیدن فروشگاههای کادویی، و ارائه ی نمونه هایی از محصول خود به صاحبان فروشگاهها. اگر آنها چیزی را که میبینند، دوست داشته باشند و از سوددهی محصولات شما مطمئن شوند، اقدام به خرید میکنند.
شرکت در رسانه های اجتماعی. میتوانید تصاویر کارهای خود را در فیسبوک، توییتر و پینترست قرار دهید و مشتریان بالقوه را تشخیص دهید. مدت زمان ماندگاری یک پست در این رسانه ها ۳ ساعت می باشد، بنابراین میتوانید به طور مرتب تصاویر خود را بدون هیچگونه مالیات برای کانال خود، در این رسانه ها قرار دهید. روزانه چندین باردر این رسانه ها از هشتگ و پست استفاده کنید.
خرید و فروش با ایمیل. آدرس ایمیل مشتریان خود را جمع آوری کنید، و اجازه دهید مشتریانتان زمانیکه محصولی را روانه بازار می کنید، از آن مطلع شوند.
مشتری هدف خود را همواره در ذهن بسپارید. چنانکه مشتری شما یک شخص می باشد، خصوصیات او را یادداشت کنید. انگیزه ی او را در نظر بگیرید. مکان و افرادی که وقت خود را با آنها سپری می کند، بررسی کنید.
البته این موارد تعداد کمی از مثال ها می باشند. مطمئن شوید که یک استرانژی کامل از بازاریابی را در طرح کسب و کار خود به کار گرفته اید.

۳هویت نام تجاری

محصولات خود را چگونه بسته بندی خواهید کرد؟ تیفانی جعبه های مخصوص بسته بندی آبی رنگ دارد، و کک فونت خط شکسته دارد. مطلع باشید که نام های تجاری فراتر از بسته بندی و کارت کسب و کار می باشند. این موارد اهمیت دارند و باید متمایز و متداوم باشد، اما این تازه شروع کار است. نام تجاری نشان دهنده ی موقعیت انتظارات و عمل به وعده هاست. این نام باعث توسعه ی ضمانت محصول ارائه شده و چگونگی رفتار شما با مشتریان خود می شود.

۴تولید

تولید، اصول اساسی و اولیه کسب و کار شما می باشد، و با شروع کسب و کار صنایع دستی، ممکن است با چالش های خاصی روبرو شوید.
فضای کاری خود را چگونه سازماندهی خواهید کرد؟ ممکن است تصمیم بگیرید که خارج از خانه کار خود را آغاز کنید یا اینکه مکانی را اجاره کنید. مطمئن شوید که قوانین منطقه بندی را در نظر گرفته اید و اینکه آن مکان به اندازه ی کافی فضا جهت ذخیره محصول دارد.
چه موادی نیاز خواهید داشت و چگونه تصمیم می گیرید که از کدام تامین کننده استفاده کنید؟ اگر لباس کودکانه تولید می کنید، به پارچه، نخ، چرخ های خیاطی، میزهای برش، الگوها، نقشه ها، برچسب ها، مواد بسته بندی، محصولات خرده فروشی، و غیره نیاز دارید. شاید یک شریک سرمایه گذاری مشترک بتواند به ازای اضافه کردن نام شرکت خود روی برچسب ها یا چسباندن بر روی محصولات، بعضی از این مخارج را تسویه کند.
چگونه نزول و صعود کسب و کار خود را جهت منطبق شدن با فصول خرید ارزیابی می کنید؟ بسیاری از صاحبان کسب و کار برای زمان های نزول برنامه ریزی می کنند اما وقتی اتفاقات مهمی رخ می دهد، ناگهان غافلگیر می شوند. اگر ۱۰۰۰ عدد لحاف دست دوز سفارش بگیرید، آیا به کارگران موقت یا پیمانکارانی که بتوانند در آماده کردن سریع لحاف ها کمک کنند، دسترسی دارید؟ آیا مطمئن هستید که کیفیت کار آن ها مانند همیشه استاندارد خواهد بود؟
آیا برای کسب و کار خود اهداف کوتاه و بلند مدت تعیین کرده اید؟ اگر سفال تولید کنید و به فروش برسانید و یک سرمایه گذار حامی مبلغ ۱۵۰۰۰ دلار به شما ارائه دهد، چگونه از این وجه استفاده می کنید؟

۵نمایشگاه و فضای کاری

تصمیم بگیرید که در چه جایی می خواهید کالاهای خود را به نمایش بگذارید. اگر بخواهید ویترین یک مغازه یا جلوی یک فروشگاه را اجاره کنید، هم می تواند به عنوان مرکز تولید و هم به عنوان مرکز ذخیره سازی محصولات از آن استفاده کنید. گزینه دیگر این است که فضای کاری را با کسب و کار دیگری شریک کنید.
اگر محصولات شما برای ارسال بزرگ و گران قیمت هستند، بهتر است برای صرفه جویی در هزینه ها، ویترین یا جلوی مغازه ای را اجاره کنید که در آن مشتریان بتوانند به جای ارسال محصول، خودشان کالا را انتخاب کنند. اگر محصول شما کوچک و سبک وزن است، نمایشگاه و فروش اینترنتی می تواند محل مناسبی باشد.

علاوه و مغازه و استفاده از مکان های عمومی برای فروش شما میتوانید در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی صفحه برند خودتان را باگر فروشتان خوب شد حتی میتوانید یک سایت فروشگاهی برای خودتان بسازید،لازم نیست میلوون ها تومان برای ساخت فروشگاهتان هزینه کنید!میتوانید با چند ده هراز تومان از فروشگاه ساز های اماده مانند فروشگاه ساز کاموا استفاده کنید و از انجا کسب درآمد کنید.

۶سرمایه گذاری کسب و کار خود

مجله ی کارآفرین گزارش می دهد که هزینه های راه اندازی یک کسب و کار هنری و صنایع دستی از ۲۰۰۰تا ۱۰۰۰۰ دلار متغیر است. مقدار بودجه ای که برای شروع کسب و کار نیاز دارید ممکن است از منابع مختلفی به دست آید: پس اندازها، وام از K401 ، وام کسب و کار یا کمک مالی، یا سرمایه گذاران. زمانیکه بانک ها یا سرمایه گزاران متوجه شوند که طرح کسب و کار شما کاملا خوب است، به طور چشمگیری شانس خود را برای جذب سرمایه افزایش می دهند.

۷حقوقی

از وب سایت وزیر دولت خود جهت ثبت کسب و کار و آگاهی از هر گونه هزینه های مجوز و مالیات دیدن کنید. همچنین برای شماره شناسایی کارفرمای فدرال (EIN)درخواست دهید.

۸پرداخت ها

خرید را برای مشتری آسان کنید. یکی از این روش ها, پذیرفتن کارت های اعتباری است. در صورتی که در حال فروش عروسک های دست دوز در یک فروشگاه هنری هستید و کارت های اعتباری را می پذیرید، احتمالا نسبت به رقیب خود که درخواست پول نقد می کند، از امتیاز فروش بالاتری برخوردار می شوید. گزینه های پردازش کارت موبایل رابج شامل Square, PayPal Here, و Intuit GoPayment. می باشد.چگونه با صنایع دستی پولدار شویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد