شهرداری بافت تاریخی در خرم‌آباد ایجاد شود

شهرداری بافت تاریخی در خرم‌آباد ایجاد شود

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

شهرداری بافت تاریخی در خرم‌آباد ایجاد شود

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با تاکید بر لزوم ایجاد شهرداری بافت تاریخی در خرم‌آباد، از هنرمندان صنایع دستی برای شرکت در طرح «گام به گام» دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به محدوده بافت تاریخی خرم‌آباد، ایجاد شهرداری بافت تاریخی به منظور خدمات‌دهی به ساکنان و احیا بافت ضروری است.

وی با اشاره به تخریب‌های ایجاد شده به منظور احداث خیابان در سال‌های گذشته در بافت تاریخی خرم‌آباد و بررسی آن در شورای عالی شهرسازی و معماری افزود: این اداره‌کل در چارچوب ضوابط و مقررات وزارتخانه آمادگی دارد در این خصوص با شهرداری خرم‌آباد همکاری کند. خرید صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان همچنین در مورد احداث پل «افلاک» بر روی رودخانه شهر خرم آباد تصریح کرد: جانمایی این پل در عرصه قلعه «فلک‌الافلاک» وجود دارد و با توجه به اینکه این اثر ارزشمند در فهرست موقت جهانی قرار دارد اجرای آن منوط به مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

حسن پور در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: به منظور پیوند بین تولیدکنندگان صنایع دستی در حوزه تولید لباس با طراحان و تولیدکنندگان منسوجان سنتی، هنرمندان صنایع دستی استان می‌توانند آثار خود را در حوزه تولید لباس‌های سنتی و محلی ارائه کنند.

وی بیان داشت: صنعتگران حوزه نساجی سنتی، طراحان لباس، چاپ‌های سنتی و رودوزی‌های سنتی استان لرستان می‌توانند، به منظور حضور در طرح «گام به گام» آثار خود را به معاونت صنایع دستی استان یا ادارات شهرستان‌ها تحویل دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه مدت تحویل آثار از امروز شنبه ۳۰ مهر به مدت دو هفته خواهد بود اظهار کرد: رعایت اصالت و فرهنگ بومی تولیدات، کیفیت بالا، استفاده از مواد اولیه طبیعی و مرغوب، به کارگیری طراحی مناسب و خلاق، کاربردی بودن تولیدات، به کارگیری اصول زیبایی شناسی و نوآوری در فرم، طرح و نقش و تکنیک، رنگ‌بندی اصیل یا ترکیبی از رنگ‌های سنتی و مدرن با حفظ اصالت اثر و تلفیق تکنیک و نقوش با حفظ اصالت فرهنگی سنتی و مدرن از شاخص‌های انتخاب تولیدات و آثار فاخر در این طرح است.

حسن‌پور عنوان کرد: ذکر نام و نام خانوادگی تولیدکننده، کد ملی، استان و شهرستان، رشته فعالیت، سال تولید، ابعاد تولید اثر، قابلیت تولید و شماره تلفن صاحب اثر در زمان تحویل آثار ضروری خواهد بود.

وی از همه هنرمندان صنایع دستی استان در حوزه طراحی و تولید لباس‌های سنتی و محلی برای حضور در این رویداد دعوت کرد.

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد