ضرغامی: تهران باید قطب گردشگری کشور شود

ضرغامی: تهران باید قطب گردشگری کشور شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و آثار فرهنگی و تاریخی تهران، از امکان تبدیل پایتخت به قطب گردشگری خبر داد.

گردشگری تهران

ضرغامی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش در مورد سیاست های گردشگری کشور بر ضرورت تمرکز شورا در این حوزه و انجام اقدامات متعدد برای رونق گردشگری تهران تاکید داشت. وزیر میراث فرهنگی گفت:

شهروندان تهرانی باید از مزیت‌های نسبی گردشگری خود نهایت استفاده و لذت را ببرند. گردشگری آسان و ارزان قیمت در شهر تهران کاملا در دسترس است.

ضرغامی ادامه داد:

همه ما در خصوص جبران برخی کم‌کاری‌ها و غفلت‌ها در توجه به نیازهای جوانان و نوجوانان و به‌ویژه دانش‌آموزان مسئولیت داریم و نباید بگذاریم برنامه‌ها و توطئه‌های آمریکا و صهیونیست جهانی که عامل اصلی آشوب‌های کشور هستند، به ثمر بنشیند.

عزت‌الله ضرغامی با اظهار خرسندی از حضور در صحن شورای شهر، اظهار کرد:

حضور در این جلسه برای من توفیق است. تهران می‌تواند و باید قطب گردشگری کشور باشد. البته امسال خوشبختانه رشد جهشی داشتیم و ۸۰ درصد مراکز اقامتی ما در نوروز در تهران پر شد که نشان‌دهنده رونق و توسعه گردشگری در پایتخت است. باید زیرساخت‌ها را تقویت کنیم و در حوزه‌های مختلف از جمله صدور پروانه باید همکاری‌های ما بیشتر شود.


خرید صنایع دستی


 

دردودل وزیر درباره تبلیغات شهری در تهران

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سخنان خود به ظرفیت‌های بالای تهران در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نیز اشاره کرد.

وی در همین خصوص ابراز داشت:

اجازه بدهید اینجا درد دل کنم و به‌عنوان مثال بگویم که با وجود این ظرفیت‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی و نصب تابلوهایی که اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری را معرفی کند، ضعف داریم. به‌عنوان مثال اکنون نزدیک دو ماه است که به مناسبت ماه محرم و صفر شاهد نصب المان‌هایی مرتبط با این ایام‌ هستیم که در جای خود ارزشمند و قابل احترام است؛ در حالی که اکنون ماه ربیع‌الاول است و ما به اعیاد این ماه نزدیک می‌شویم. المان‌های ماه محرم و صفر باید با المان‌های ماه جدید جایگزین شود؛ مردم به نشاط نیز نیاز دارند.

این مقام مسئول افزود:

در تهران اماکن تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و مسیرهای تفریحی و گردشگری وجود دارند، اما آیا مردمی که در سطح شهر تردد می‌کنند عکس‌ها و تصاویری از این آثار را می‌بینند؟ بنابراین در حوزه تبلیغات من درخواست همکاری بیشتری دارم.

ضرغامی افزود:

در حوزه حمل و نقل نیز در بسیاری از شهرهای دنیا اتوبوس‌های مخصوصی با رنگ زیبا به‌عنوان اتوبوس گردشگری فعالیت دارد. جای این اتوبوس‌ها در تهران خالی است. این اتوبوس‌ها اگر در تهران راه‌اندازی شود، می‌تواند نشاط و شادابی را در سطح شهر تقویت کند.


فروش عمده صنایع دستی


برای گردشگری شهری برنامه داشته باشیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع گردشگری شهری اشاره داشت.

ضرغامی در خصوص اهمیت گردشگری شهری گفت:

گردشگری شهری یکی از شئون گردشگری ما است. در گردشگری شهری چون هزینه‌هایی مثل اقامت و جابه‌جایی حذف می‌شود، می‌تواند مورد استقبال علاقه‌مندان به سفر و گردشگری قرارگیرد. شرایط نباید به این صورت باشد که وقتی تهران چند روز تعطیل می‌شود همه به فکر این باشند که از تهران خارج شوند.

او در ادامه به اهمیت معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار فرهنگی، تاریخی و هویتی به اقشار مختلف مردم خصوصا نوجوانان و دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد:

امروز دشمنان به دانش‌آموزان ما خوراک می‌دهند. همین اتفاقات و حوادث چند روز گذشته در کشور نشان می‌دهد دشمن برای دهه هشتادی‌های ما برنامه دارد. اما ما برای نوجوانان خود چه کرده‌ایم؟ باید آثار تاریخی و هویتی خود را به دانش‌آموزان و نوجوانان معرفی کنیم. دراین‌باره با آموزش‌وپرورش برنامه‌هایی داریم که به‌زودی اجرایی خواهد شد.

ضرغامی افزود:

همه ما در خصوص جبران برخی کم‌کاری‌ها و غفلت‌ها در توجه به نیازهای جوانان و نوجوانان و به‌ویژه دانش‌آموزان مسئولیت داریم و نباید بگذاریم برنامه‌ها و توطئه‌های آمریکا و صهیونیست جهانی که عامل اصلی آشوب‌های کشور هستند، به ثمر بنشیند.


صنایع دستی خاتم کاری روی چوب


روی گردشگری حساب ویژه باز کنید

ضرغامی در سخنان خود بر اهمیت گردشگری در کشور تاکید کرد و خواستار آن شد که اعضای شورای شهر تهران روی گردشگری حساب ویژه باز کنند. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خطاب به رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت:

درخواست من این است که حساب ویژه‌ای روی گردشگری باز کنید و از من و وزارتخانه در این حوزه مطالبه کنید. همه هم‌دل و طرفدار انقلاب اسلامی و رهبری هستیم. بنابراین باید از این فرصت استفاده کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خاتمه خاطر نشان کرد:

در مراسم‌ مختلف ملی و مذهبی از جمله در راهپیمایی‌ها دیده‌ام که حتی برخی از خانم‌های بدحجاب و دختران و پسران جوان و نوجوان حضور دارند چون همه علاقه‌مند به مبانی و آرمان‌های ایران اسلامی هستند. بنابراین همه باید از این فرصت همدلی استفاده کنیم و حداقل در حوزه گردشگری با استفاده از ظرفیت همدلی و هماهنگی، تهران را به بهشت گردشگری ایران تبدیل کنیم.

شایان ذکر است تهران پایتخت ایران و پرجمعیت‌ترین شهر کشور است که پیشینه زندگی در آن به دوران نوسنگی بازمی‌گردد.


صنایع نقره اصفهان


 اخبار صنایع دستی

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد