19 تا از معروف ترین آثار هنری در جهان

19 تا از معروف ترین آثار هنری در جهان

نقاشی و هنرهای ترسیمی‌، در کنار موسیقی و ادبیات یکی از مهم‌‌ترین هنرهای هفتگانه در جهان محسوب می‌شوند که با در نظر گرفتن غارنگاره‌ها، هزاران سال است که میان انسان‌ها رواج دارد. این قدمت بسیار سبب شده‌ نقاشی‌های معروف بسیاری در طول تاریخ خلق شود
با بیوگرافی چند نقاش بزرگ در جهان آشنایی دارید؟ در هر حرفه و هنری همیشه نام آوران و بزرگان فرهیخته ای هستند که آثارشان ماندگار، راه و روش‌شان سرلوحه و چراغی روشن برای آیندگان و یادشان تا همیشه در خاطر اهالی هنر می ماند. اگر از علاقه‌مندان به هنر نقاشی و تصویرسازی هستید خوب است تا با نوابغ این عرصه آشنا شده و فرمول موفقیت آنها را کشف کنید، باشد که شما نیز با بهره‌گیری از تجربیات آنها روزی فرهیخته عصر آینده باشید و نام یاد شما نیز برای نسل های بعدی ماندگار شود.
بدون شک با برخی از این آثار آشنا هستید و آنها را در مکان‌های زیادی دیده‌اید. آثار نقاشی که در پایین آورده شده است به‌ عنوان ‌بهترین نقاشی‌هایی تاریخ بشریت شناخته می‌شوند .

مونالیزا

  • نام اثر: مونالیزا
  • هنرمند: لئوناردو داوینچی
  • محل نگهداری: موزه لوور
از میان این نقاشی‌ های معروف به احتمال قوی پرتره مونالیزا یکی از شناخته شده‌ترین و بهترین نقاشی‌ های دنیا است که بسیاری با آن آشنایی دارند. گفته می‌شود فرانسیسکو بارتولومئو، یکی از اشراف شهر فلورانس ایتالیا از داوینچی درخواست کرده بود که چهره همسر سومش؛ لیزا آنتونیو ماریا را نقاشی کند. داوینچی با پذیرش این درخواست یکی از تاثیرگذارترین پرتره‌های طول تاریخ را نقاشی کرد، اما جالب است بدانید نقاشی مونالیزا هرگز به بارتولومئو فروخته نشد و لئوناردو داوینچی این نقاشی را پیش خود نگه داشت.

 

جیغ

  • نام اثر: جیغ
  • هنرمند: ادوارد مونک
  • محل نگهداری: موزه ملی اسلو و موزه مونک اسلو
مطمئنا همه شما به نحوی این اثر را دیده‌اید. آسمانی قرمز رنگ و  فردی وحشت زده که در حال جیغ زدن است. اما شاید چیزی که درباره «جیغ» ندانید این باشد که این اثر مجموعه‌ای از چهار نقاشی‌ست  که دوتای آن به صورت نقاشی، دوتای آن پاستل و تعداد نامعلومی از آن به صورت چاپ است. جیغ یکی از بهترین نقاشی‌‌ های دنیا در سبک اکسپرسیونیسم بشمار می‌رود. همچنین یکی از پاستل‌های جیغ در سال 2012 به قیمت 120 میلیون دلار فروخته شد و عنوان یکی از گران قیمت‌ترین نقاشی‌ های تاریخ بشریت را از آن خود کرد.
 

شب پرستاره

  • نام اثر: شب پرستاره
  • هنرمند: وینسنت ون گوک
  • محل نگهداری: موزه هنرهای معاصر نیویورک
امکان ندارد صحبت از بهترین نقاشی‌های جهان باشد و نامی از ون گوک و آثارش به چشم نخورد. متاسفانه ون گوک از اختلالات روانی رنج می‌برد و سال‌هایی از عمرش را هم در تیمارستان‌ سپری کرد. گفته می‌شود اثر «شب‌ پرستاره» که یک سال پیش از مرگ ون گوک کشیده شد همان منظره‌ای است که او از اتاق تیمارستانش رو به شهر می‌توانست مشاهده کند.
 

گل‌های آفتاب گردان

  • نام اثر: گل‌های آفتابگردان
  • هنرمند: وینسنت ون گوک
  • محل نگهداری: گالری ملی لندن
ون گوک جهت تشکیل یک انجمن هنری زادگاهش هلند را به مقصد جنوب فرانسه ترک کرد و این اثر را در سال 1888 خلق کرد. ون گوک این نقاشی را برای تزئین اتاق خواب دوستش پل گوگن نقاشی کرد. ون گوک سال بعد یعنی سال 1889 کپی دیگری نیز از این نقاشی کشید و شاید هم کپی دیگری در سال بعدتر. کپی ها و نسخه های متفاوت دیگری از این تابلو نیز به شاگردان او نسبت داده شده است. این گلهای هنری معروف در قلبشان نمونه ساده‌ای از ایجاز زندگی را به نمایش می‌گذارند؛ آنها چرخه‌های متفاوت زندگی ما هستند، شکوفه‌های شاداب و باطراوت تا پژمردگی و نابودی.
 

شام آخر

این تابلو نیز یکی دیگر از آثار هنری لئوناردو داوینچی است که روی دیوار کلیسا سانتا ماریا دل گراتزیه در شهر میلان قرار گرفته است. لئوناردو داوینچی، در این تابلو آخرین شام مسیح را در کنار حواریون کشیده است. این نقاشی یک اثر مذهبی در طول تاریخ بوده است.
 

گرنیکا

این تابلو نقاشی اثر پابلو پیکاسو، نقاش معروف اسپانیایی است. این یک اثر مدرن و کوبیستی است که در سال 1937 خلق شد. این اثر، بمباران یک دهکده به نام دهکده گرنیکا واقع در شمال اسپانیا را نشان می دهد که طی جنگ داخلی توسط نیروهای نازی آلمان مورد هجوم قرار گرفت.
 

بوسه یکی از مشهورترین تابلوهای نقاشی جهان

تابلو بوسه، یک اثر سمبولیست اتریشی توسط گوستاو کلیمت کشیده شده است. او همانند آثار دیگرش در این تابلو نیز از تم عاشقانه استفاده کرد و صحنه ای رمانتیک را به تصویر کشید. در پس زمینه این اثر ورق های طلا و نقره استفاده شده که همین امر باعث ارزشمندتر شدن این تابلو شده است. هم اکنون این تابلو در اتریش و در شهر وین قرار دارد.
 

دختری با گوشواره مروارید

این نقاشی به اثر مونالیزای آلمانی مشهور است، چون در این تابلو نیز نمی توان به احساسات دختر پی برد. این تابلو اثر، یوهانس ورمر، یک پرتره کاملاً خیالی است. ورمر در بازی با نور، بسیار حرفه ای است و این امر را می توانید در درخشش لب های دخترک و گوشواره های مرواریدی او دریابید.
 

تولد ونوس یکی از مشهورترین تابلوهای نقاشی جهان

این اثر یکی از مهم ترین آثار ساندرو بوتیچلی است. او این تابلو را در سال های 1484 تا 1486 کشید. او در این تابلو سه خدای اساطیری را رسم کرد. شما خدای عشق را در مرکز اثر، خدای باد غرب را در سمت چپ و یکی از خدایان چهار فصل را در سمت راست برای پوشاندن خدای تازه متولد شده، به ترسیم کشیده است.
 

ندیمه های ولاسکز

این اثر نقاش اسپانیایی دربار فیلیپ چهارم دیه گو ولاسکوز است. وی در سده 19 الگوی هنرمندان زیادی از جمله، پابلو پیکاسو و سالوادور دالی بود. د ر این نقاشی، فضای یکی از اتاق های کاخ سلطنتی مادرید را می بینید و آینه ای که تصویر پادشاه و ملکه را منعکس می کند. او در این تابلو، مارگاریتا، دختر کوچک پادشاه را میان 2 ندیمه می بینید و افراد دیگری که به تعظیم و تعارف تنقلات به مارگاریتا مشغول هستند.
 

فرینش آدم یکی از مشهورترین تابلوهای نقاشی جهان

این یک اثر معروف از میکل آنژ است که روی سقف کلیسای سیستین کشیده شده است. این کلیسا اقامتگاه پاپ در واتیکان بوده است. میکل آنژ نقاش، معمار، پیکرتراش و شاعر ایتالیایی است که در این اثر هنری یکی از داستان های انجیل را که در آن خداوند به آدم حیات می بخشد، رسم کرده است.

موج نهم

  • نام اثر: موج نهم
  • هنرمند:  ایوان آیوازوفسکی
  • محل نگهداری: موزه دولتی سن پترزبورگ
تابلوی موج نهم یک شاهکار واقعی و از نقاشی‌های معروف جهان است. آیوازوفسکی که در این نقاشی تلاش شوم گروهی را برای نجات یافتن از امواج بی رحم اقیانوس نشان داده، به کمال تکنیکی ناب خویش دست یافته است.
قوی‌ترین بخش این کمپوزیسون در مرکز نقاشی قرار دارد که مرموزترین و عرفانی‌ترین بخش و نمایش‌دهنده تشعشعات خورشید است که با طیف‌هایی از رنگ‌های سبز و صورتی به منظره روشنایی بخشیده. بارها از  اثر موج نهم به اسم زیباترین نقاشی روسی نام برده شده است.
 

نام اثر: دختری با گوشواره مروارید

  • هنرمند: یوهانس ورمیر
  • محل نگهداری: موزه مائریتشویسِ لاهه
همانند نقاشی مونالیزای داووینچی، دختری با گوشواره مروارید نیز یکی از بهترین نقاشی‌ های دنیا است که بیش از 300 سال قدمت دارد. یوهانس ورمیر از نقاشان معروف جهان است که مهارت بالایی در کشیدن پرتره داشت و از پایه گذاران دوران طلایی هنر در هلند است. دختری با گوشواره مروارید یکی از زیباترین نقاشی‌ های دنیا است که پس از گذشت چندین قرن هنوز اطلاعاتی از آن نامعلوم مانده است، مانند پس زمینه تیره رنگی که در این اثر دیده می‌شود و هیچ اطلاعاتی از مکان و زمان اثر معلوم نمی‌کند، این در حالی است که غالب نقاشی‌های ورمیر دارای پس زمینه‌ای عادی از جامعه بود.

گالری علوفه

  • نام اثر: گالری علوفه
  • هنرمند: جان کنستابل
  • محل نگهداری: گالری ملی لندن
تابلو گالری علوفه به عنوان بزرگترین نقاشی بریتانیایی همواره مورد تقدیر واقع می شود، اما وقتی که برای اولین بار در سال 1821 در آکادمی سلطنتی نمایش داده شد (با عنوان نیم روز) خریداری پیدا نکرد،  ولی وقتی در فرانسه تئودور گریکالت این اثر را تحسین کرد، بیشتر مورد توجه قرار گرفت و نهایتا هنگامی که در یک سالن در پاریس همراه با تابلوهای دیگر کنستابل نمایش داده شد شور و هیجان بیشتری را برانگیخت (گفته می‌شود که حضور داشتن نقاشی های دیگر کنستابل در این نمایشگاه یک هدیه برای گریکالت بشمار می‌آمد). در این نمایشگاه تابلوی «گالری علوفه» به عنوان برنده مدال طلایی شد. آثار کنستابل در این نمایشگاه تحت تاثیر و الهام گرفته از نقاش‌های فرانسوی مثل اوژن دلاکروا بود.

برج بابل

  • نام اثر: برج بابل
  • هنرمند: پیتر بروگل مهتر
  • محل نگهداری: موزه کانستیستوریس وین
موضوع این نقاشی سازه برج بابل است؛ در کتاب مقدس آمده که این برج ساخته دست بشر برای رسیدن به بهشت بوده. بروگل در نشان دادن معماری برج بابل با طاق ها بیشمار و نمونه های دیگر از مهندسی رومی، عمدا کلسئوم روم را تداعی کرده است. هدف او از این نقاشی این بوده که خطرات غرور بشر و شاید هم زیانبار بودن عقلانیت کلاسیک در مواجه با الهیات را نشان دهد.

تمرر جنگجو

  • نام اثر: تمرر جنگجو به آخرین لنگرگاهش کشیده می شود تا از هم باز شود
  • محل نگهداری: گالری ملی لندن
در مهم ترین بخش نقاشی، یعنی کشتی جنگی قدیمی یک ترکیب بندی غیر عادی دیده می‌شود. زیرا این کشتی در سمت چپ تصویر کشیده شده است، جایی که بر شکوه و جلال اثر تاکید می شود و اکثر رنگ‌های شبح گونه آن در گوشه‌ای از مثلثی قرار می‌گیرد. در دو گوشه دیگر تصویر هم آسمان آبی و مهی دیده می‌شود که کاملا در تضاد هستند. به طور کلی زیبایی قایق کهنه در کنتراست قوی، رنگ‌های سیاه و چرکین قایق با بخارها نمود پیدا می کند. در سال 2005 این نقاشی به عنوان عالی ترین اثر هنری در گالری هنر بریتانیا انتخاب شد.

گشت شبانه

  • نام اثر: گشت شبانه
  • هنرمند: رامبرانت وان رین
  • محل نگهداری: موزه ملی آمستردام
از این نقاشی به عنوان بهترین کار رامبراند نام برده شده است، چرا که این اثر تمام الگوهای نقاشی را شکسته تا حدی که تمام نقاشان چهره آن دوران از خلق این اثر ابراز نگرانی و ناراحتی کردند. این نقاشی به تازگی به نمایش گذاشته شده و به عنوان یکی از بهترین آثار اروپای شمالی به بازدیدکنندگان ارائه می شود.

خوک چران بریتانی

  • نام اثر: خوک چران بریتانی
  • هنرمند: پل گوکن
  • محل نگهداری: موزه شهری لس آنجلس
گوگن یکی از نقاشان پیشرو پست امپرسیونیست به شمار می‌آید. این نقاشی رنگین نسبت به نقاشی های دیگر گوگن به سبک پخته خاص خودش فضاهای رئال بیشتری دارد. “خوک چران” با کشاورز، خوک‌هایش و پس زمینه‌ای از خانه‌های کوچک روستایی و آسمان، از پیش زمینه‌ای متفاوت برخوردار است. رنگ‌های قوی و تکه‌ای یکی از سبک‌های خاص و متعلق به گوگن است.

دو خواهر روی تراس

  • دو خواهر (روی تراس)
  • اثر: پیر آگوست رنوآر
  • محل نگهداری: موسسه هنری شیکاگو
در تابلوی دو خواهر (روی تراس) سبک تکنیکی و کمپوزیسیون رنوآر، نمایش هنرمندانه‌ای از رنگ‌های لرزان باطراوت را با مضمون تجلیل از زیبایی بهار و پیمان‌های دوران جوانی را نمایان می‌کند. صورت دو دختر شدیدا بر اصول نقاشی جدید رنوآر تاکید داشته و آن را آشکار می‌کند و رنگ صورت‌ها تحت تاثیر سایه‌ها یا بازتاب‌ها قرار نگرفته است. رنگ چشم‌های دختر کوچک بسیار شفاف و واضح است. طوری که ما را به تماشا کردن جهان با نگاهی تازه و از دید چشمانی بی گناه دعوت می‌کند.
 
آنچه در این متن مشاهده کردید تنها بخشی از زیباترین نقاشی های دنیا بود که تماما توسط نقاشان معروف جهان خلق شده‌اند. مطمئنا همانطور که اشاره شد آثار مهم بسیار زیادی در هر سبک وجود دارند و سخت است از میان این آثار گرانبها یکی به عنوان بهترین نقاشی دنیا انتخاب شود. به نظر شما جای کدام یک از نقاشی‌ های معروف دنیا در این مطلب خالی بود؟
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد