در سفر به کیش از کجا دیدن کنیم؟ |

جاهای دیدنی کیش

در این مطلب می خواهیم در باره جاهای دیدنی کیش بگوییم. جزیره تفریحی کیش در شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان قرار دارد و یکی از جزایر ایرانی خلیج فارس به شمار می‌آید. این جزیره با ۹۱٫۵ کیلومتر مربع مساحت از شمال با ایران، از شرق با تنگه هرمز، از جنوب با کشور امارات متحده عربی و از غرب با کشورهای بحرین، قطر و عربستان هم‌مرز است. سالانه بیش از چند میلیون گردشگر داخلی و خارجی از کیش دیدن می‌کنند؛ جزیره‌ای با دیدنی‌های متعدد در تمام فصول سال که در میان آن‌ها می‌توان به جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، مراکز تفریحی، سواحل طلایی و مراکز خرید متعدد و مدرن اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا شماری از مشهورترین جاهای کیش در فصول مختلف سال، جاذبه‌های مفرح کیش برای کودکان و همچنین دیدنیهای شب این جزیره را به شما معرفی کنیم.

 جاذبه های تاریخی

جاهای دیدنی کیش

اگر می‌خواهید به قلب تاریخ کیش سفر کنید، بازدید از جاذبه‌های تاریخی آن خالی از لطف نیست. در این جزیره کوچک دیدنی‌های تاریخی بسیار زیادی وجود دارد.

سوغات و صنایع دستی کیش :

  •  ماهی، لابستر و میگو
  •  حنا
  • بازار ادویه کیش
  •  عسل
  •  خرما و مرکبات
  • پوشاک
  •  شکلات و قهوه
  • صنایع دستی حصیری
  • محصولات سفالی
  • زیورآلات صدفی و صنایع دستی دریایی کیش
  • گلابتون
  • شیریکی پیچ
  • چادر شب
  • بادله دوزی

سبد حصیری

آویز دیواری سنتی

بازار سوغات و صنایع دستی کیش؟ 

جاهای دیدنی کیش

به دنبال خرید هر کدام از این سوغاتی ها که باشید می توانید در بازارها و مراکز خرید کیش پیدا کنید. کیش دارای بازارها و مراکز خرید متنوعی است که هر کدام از آن ها برای خرید گزینه مناسبی هستند و می توانید از آن ها خرید کنید. اگر به دنبال خرید انواع ماهی و میگو هستید سری به بازار ماهی فروشان کیش بزنید. در این بازار انواع ماهی های تازه صید شده با قیمت مناسبی به فروش می رسد.

برای خرید قهوه، شکلات و پوشاک هم به هر مرکز خریدی که بروید می توانید تنوع بالایی از این محصولات را با قیمت های متفاوتی پیدا کنید. محصولات متنوع خارجی با کیفیت ها و قیمت های متفاوتی که به راحتی می توانید در مراکز خرید مختلف پیدا کنید.

اما اگر به دنبال مکانی هستید تا بتوانید به ارزان قیمت ترین محصولات دسترسی داشته باشید سری به مرکز خرید دامون، سارینا و مرکز خرید مروارید بزنید.

 صنایع دستی

بهترین هدیه برای خانم ها

بهترین هدیه برای آقایان

جدول قیمت جاهای دیدنی کیش

جاهای دیدنی هزینه بازدید در سال ۱۴۰۱
کشتی یونانی بازدید و عکاسی از کشتی رایگان است (امکان بازدید از داخل کشتی وجود ندارد)
اسکله تفریحی کیش ورودیه رایگان (استفاده از امکانات ورزشی هزینه جداگانه دارد)
پارک یا مجموعه درخت سبز کیش رایگان
پارک دلفین‌های کیش ۴۱۴ هزار تومان (پکیج کامل شامل نمایش دلفین‌ها، باغ پرندگان و کلاسیک شو)
آکواریوم کیش ۳۵ هزار تومان
شهربازی هایلند کیش ۲۰ هزار تومان ورودیه (استفاده از وسیله‌های بازی هزینه جداگانه دارد)
بولینگ مریم ورودیه رایگان (نیم ساعت بولینگ ۵۰ هزار تومان، یک ساعت بیلیارد ۱۶ هزار تومان، یک ساعت اسنوکر ۲۰ هزار تومان)
شهر زیرزمینی کاریز ۸۰ هزار تومان
شهر باستانی حریره رایگان
ساحل مرجان کیش ورودیه رایگان (استفاده از امکانات کبوپ ورزش‌های آبی و دیگر امکانات هزیه جداگانه دارد)
مراکز خرید کیش ورودیه رایگان (استفاده از امکانات داخل مراکز خرید هزینه جداگانه دارد)
روستای باغو رایگان

 

۱- دره پرتغالی‌ها

جاهای دیدنی کیش

بخشی از منطقه شمالی کیش که به نام دره پرتغالی‌ها معروف است، یکی از جاهای کیش به شمار می‌رود. علت این نام‌گذاری به زمانی برمی‌گردد که پرتغالی‌ها در این محل سکونت داشتند. سرازیرشدن آب‌های سطحی در این بخش از جزیره کیش، منطقه‌ای سرسبز و زیبا ایجاد کرده است که هرساله بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند.

۲- پایاب کیش، دنیای زیرزمینی ۲۰۰۰ ساله

پایاب کیش یکی از جاهای کیش و بخشی از گنجینه‌های تاریخی این شهر محسوب می‌شود. همان‌ طور که از کلمه پایاب معلوم است، این کلمه از دو بخش «پای» و «آب» تشکیل شده است و می‌توان مفهوم نزدیکی و هم‌جواری با آب از آن برداشت کرد. پایاب‌ها، کانال‌ یا دهلیزهایی با شیب تند هستند که در کنار چاه و قنات قرار می‌گرفتند و از طریق چند پله، فرد را به سطح آب قنات در زیر زمین نزدیک می‌کردند.

پایاب کیش با قدمتی ۲۰۰۰ ساله، پس از بازسازی و مرمت تبدیل به یکی از جاذبه ‌های گردشگری کیش شده است که سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از آن به کیش می‌روند. ازجمله امکانات پایاب کیش، می‌توان به رستوران و چایخانه‌ای با همان سبک و سیاق اشاره کرد که فرصت مناسبی برای نوشیدن چای و لذت‌بردن از این بنای شگفت‌انگیز است.

آدرس پایاب کیش: استان هرمزگان، کیش، میدان المپیک، بلوار المپیک، نزدیکی مجموعه درخت سبز

تلفن: ۴۴۴۲۵۳۰۴-۰۷۶

۳- قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش یکی از جاهای کیش با صدها قصه و ماجرای عجیب است. قلعه در نگاه اول یک بنای معمولی و قدیمی مثل همه قلعه‌هاست، فضایی مستطیل‌شکل، با دو بارو و یک بنای دوطبقه. اما وقتی پای صحبت مردم محلی بنشینید، حساب قلعه جنی از باقی بناهای تاریخی جدا می‌شود.

این قلعه در گذشته پاسگاه و محل خدمت سربازان بوده است، اما در دهه چهل ورق برگشت و گزارش‌‌های زیادی مبنی بر مشاهده جن و اتفاقات عجیب‌وغریب اوضاع را تغییر داد. پس از مرگ چند سرباز، دیگر کسی تمایل به خدمت در قلعه جنی نبود. پاسگاه تخلیه شد و داستان‌های ترسناک قلعه همچنان ادامه داشت.

۴- موزه خلیج‌فارس

جاهای دیدنی کیش

مجموعه هنری و موزه خلیج‌فارس در ساحل جنوب غربی جزیره، یکی از امکانات ارزشمند کیش است که تبدیل به جاهای کیش شده است. این مجموعه، معماری‌ای شبیه به یک صدف دارد که تماشای آن شما را شگفت‌زده می‌کند. البته که این شگفتی وقتی قدم به داخل ساختمان می‌گذارید، چند برابر خواهد شد.

مجموعه هنری خلیج‌فارس با مساحتی نزدیک به ۳۶۲۰ مترمربع، محلی برای برگزاری انواع نمایشگاه و فروش آثار هنری و صنایع دستی داخلی و خارجی است که تنوع آثار، آن را تبدیل به یکی از قطب‌های مهم عرضه آثار هنری ایران کرده است. موزه خلیج‌فارس در طبقه زیرین ساختمان قرار گرفته که دارای ۵ گالری شامل اسناد و مدارک تاریخی مرتبط با خلیج‌فارس و نمایشگاه آثار هنری است.

مجموعه خلیج‌فارس بخش‌های مختلفی ازجمله گالری، آمفی‌تئاتر مجهز، بخش‌های اداری مدیریتی و کافی‌شاپ دارد. برای بازدید از موزه نیازی به پرداخت ورودی نیست و بازدید از موزه برای همه رایگان است.

آدرس موزه خلیج‌فارس: هرمزگان، کیش، جاده جهان، روبروی کشتی یونانی، مجموعه هنری و موزه خلیج‌فارس کیش

۵- کشتی یونانی کیش

شاید یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش کشتی یونانی کیش باشد. کشتی یونانی قصه جالبی دارد. این کشتی که ساخت انگلستان و متعلق به یونان است، در سال ۱۳۴۵ در دریای کیش به گل نشست. از آن زمان یونانی‌ها خیلی تلاش کردند که کشتی زیبا و لوکسشان را نجات دهند. اما ظاهرا ایرادات فنی جدی‌تر از این حرف‌ها بوده است. ازاین‌رو نفت کشتی تخلیه شد و خودش در جزیره باقی ماند. تصویر کشتی یونانی روی آب در زمان غروب آفتاب و البته شب‌ها بسیار زیبا و تماشایی است. خصوصا اگر اهل عکس‌انداختن هستید، این منظره را از دست ندهید.

همچنین شهربازی کیش یکی دیگر از جاهای تفریحی این جزیره محسوب می‌شود که برای کودکان جذابیت خاصی دارد.

جاهای دیدنی کیش

 

۶- شهر زیرزمینی کاریز کیش از

یکی از جذاب‌‌ترین جاذبه های گردشگری کیش شهر زیرزمینی کاریز کیش است. این شهر در واقع یک قنات بسیار بزرگ است که مساحت آن حدود ۱۰ هزار مترمربع است، ازاین‌رو به آن عنوان شهر داده شده است. عمق شهر زیرزمینی کاریز حدود ۱۶ متر است. یعنی از سطح زمین باید ۱۶ متر پایین بروید تا به آن برسید. ارتفاع خود کاریز حدود ۸ متر است. تمام دیوارها و سقف هم با انواع صدف‌های زیبا پوشانده شده است.

اما شهر زیرزمینی کاریز همین طور به حال خود برای بازدید رها نشده است. وجود رستوران‌های سنتی و مدرن، موزه و بازارچه صنایع دستی ازجمله امکاناتی است که در این شهر فراهم شده است. بنابراین حتما بازدید از شهر زیرزمینی کاریز را در لیست دیدنی های کیش قرار دهید.

۷- شهر باستانی حریره کیش

جاهای دیدنی کیش

شهر باستانی حریره سند تمدن و قدمت جاهای کیش است. اگرچه کیش در سال‌های اخیر مدرن شده است، اما اصالتش به سال‌ها قبل باز می‌گردد. بازمانده‌های خانه‌های ویران‌شده حریره نشان می‌دهد که سال‌ها قبل مردم در این منطقه روزگار پرهیاهویی داشته‌اند. حریره از سه بخش اصلی خانه اعیانی، بخش کارگاهی و حمام تشکیل شده است.

قدمت ساخت حریره را به حدود ۱۰۰۰ سال قبل نسبت می‌دهند. از سوی دیگر تاریخ‌نویسان بر این باورند که ۶ قرن قبل این شهر متروکه شده است. سعدی که سفرهای فراوانش معروف بوده در گلستان به وجود حریره اشاره کرده است. بلیط هواپیما کیش را به‌راحتی می توانید از سایت علی بابا رزرو کنید.

۸- خانه اعیانی در

از دیگر مکان‌های گردشگری و تاریخی کیش می‌توان به خانه اعیانی اشاره کرد. این خانه خشتی و آجری است. اگرچه این خانه اعیانی کمتر شناخته شده است، اما بازدید از آن را از دست ندهید. شاید بد نباشد بعد از گردش و تفریح در خیابان‌های مدرن، مراکز خرید مجلل و ساختمان‌های شیک سری هم به این خانه بزنید. خانه اعیانی کیش شبیه به خانه‌های خشتی و قدیمی است که بیشتر در یزد دیده می‌شود. این خانه بسیار بزرگ است و طبق اطلاعات به‌دست‌آمده قدمتش به دوران ایلخانی می‌رسد.

۹- خانه مردم‌شناسی بومیان کیش

خانه مردم شناسی بومیان کیش (آدرس، شماره تماس، آشنایی)- آسان گردش

در حال حاضر بسیاری از مردمی که در کیش زندگی می‌کنند، بومی نیستند. در واقع از زمانی که کیش رونق اقتصادی پیدا کرده، بسیاری از مردم از شهرهای دیگر به جزیره مهاجرت کرده‌اند. بنابراین اگر تمایل دارید با زندگی ساکنین جزیره کیش آشنا شوید، باید فکر دیگری بکنید. خانه مردم‌شناسی بومیان کیش احتمالا تا حد زیادی به شما کمک می‌کند تا با سبک زندگی ساکنان اصیل کیش، بیشتر آشنا شوید و همچنین یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش را از نزدیک ببینید.

خانه مردم‌شناسی بومیان از مکان های دیدنی کیش است. این خانه که در یکی از مناطق قدیمی کیش واقع شده از سال ۱۳۹۳ به خانه مردم‌شناسی تبدیل شده است. وسایل و ابزاری که در این خانه وجود دارد سبک و سیاق زندگی مردم کیش را به شما نشان می‌دهد. قدمت ساختمان این خانه به حدود ۲۰۰ سال قبل باز می‌گردد.

۱۰- آب‌انبار دوقلو کیش

یکی دیگر از دیدنیهای کیش آب‌انبار دوقلوست. این آب‌انبار در گذشته برای نگه‌داری و البته خنک نگه‌داشتن آب استفاده می‌شده است. وجود بادگیرهایی به شکل خانه‌های منطقه کویری باعث می‌شود که آب بهتر خنک شود.

دو گنبدی که در کنار هم در این آب‌انبار وجود دارد باعث شده است که به آن دوقلو گفته شود. رفتن به آب‌انبار دوقلو کیش شما را به دنیایی متفاوت از بافت مدرن جزیره می‌برد. خصوصا اینکه اگر با فرزندانتان به کیش رفته‌اید، به این آب‌انبار بروید تا آنها هم با ساختمان‌هایی از این دست آشنا شوند.

علاوه‌براین آب‌انبار از دیگر جاذبه‌های تاریخی کیش می‌توان به قلعه جنی اشاره کرد. این قلعه هم دیدنی‌های تاریخی مختلفی دارد که تماشایشان خالی از لطف نیست.

۱۱- درخت سبز کیش

جاهای دیدنی کیش

شاید عجیب باشد اما یک درخت هم جاذبه گردشگری کیش است. درخت سبز کیش را در شمال جزیره پیدا می‌کنید. دلیل اصلی معروف‌شدن این درخت عمر طولانی‌اش است. برخی از بومی‌ها معتقدند عمر این درخت به بیش از ۶۰۰ سال می‌رسد.

علاوه بر این بسیاری از افراد درخت سبز را مقدس می‌دانند. آنها بر این باورند که این درخت حاجت می‌دهند. آنها بنا بر اعتقادها و باورهای خود به این درخت دخیل می‌بندند و آرزو می‌کنند. دیدن این درخت را از دست ندهید! درخت را ببینید و مردم ۶۰۰ سال پیش را در اطراف آن تصور کنید. این تصور حسی کمی عجیب و جالب است.

۱۲- روستای باغو کیش

اگر بیشتر از اینکه به‌دنبال تفریحات در کیش باشید دلتان می‌خواهد در جزیره گردش کنید، سری هم به روستای باغو بزنید. روستای باغو از سه منطقه اصلی زندگی مردم بومی در کیش بوده است. البته دو منطقه دیگر متروکه شده‌اند و مردم بومی تنها در این روستا زندگی می‌کنند.

حضور در این روستا شما را با سبک زندگی و مردم آنجا آشنا می‌کند. البته در حال حاضر تنها چند خانوار در این روستا زندگی می‌کنند. اما برای آشنایی با سبک زندگی مردم در فضایی از روستا تعدادی سیاه چادر بر پا می‌شود و گردشگران از آنها بازدید می‌کنند. روستای باغو در غرب جزیره واقع شده و تقریبا به فرودگاه کیش نزدیک است.

 تفریحات کیش

کیش است و تفریحاتش! مگر می‌شود به این جزیره پر از شگفتی سفر کرد اما به تجربه تفریحاتش نرفت؟ در کیش مراکز تفریحی مختلفی وجود دارد که کمک می‌کنند تا شما سفر هیجان‌انگیزتری داشته باشند.

۱- باغ پرندگان کیش

جاهای دیدنی کیش

پس از مکان های تاریخی وقتش است که به سراغ سایر جاذبه های کیش برویم. باغ پرندگان یکی از جالب‌ترین جاهای کیش است. در باغ پرندگان کیش بیش از ۵۰ گونه وجود دارد. گونه‌های مختلف طاووس، پلیکان و طوطی در این دیده می‌شود. علاوه بر این برخی از گونه‌های بومی پرندگان نیز در این باغ دیده می‌شود. اما این تمام ماجرا نیست.

کمی که از بخش پرندگان دور می‌شوید به آکواریوم آب شور می‌رسید. انواع مختلف پستانداران دریایی مثل شیر دریایی در این آکواریوم دیده می‌شوند. البته این آکواریوم با آکواریوم کیش که مشهور است، فرق می‌کند.

۲- پارک دلفین ‌های کیش

جاهای دیدنی کیش

اگر سفرتان به کیش همراه با کودکان است، بازدید از پارک دلفین های را در برنامه‌تان بگنجانید. پارک دلفین‌ ها یا دلفیناریوم از معروف‌ترین دیدنیهای جزیره کیش است. دلفیناریوم در جنوب شرق جزیره و در محوطه باغ پرندگان واقع شده است. همان طور که در مطلب قبل گفتم در آکوریوم آب شور این محوطه به غیر از دلفین تعداد دیگری از گونه‌های پستانداران دریایی نگهداری می‌شود.

اما علت اصلی شهرت پارک دلفین ها حرکات و نمایش های جالب و بانمک این حیوانات باهوش است. بازی دلفین‌ها با توپ، حلقه و کشیدن نقاشی برای کودکان و البته بزرگسالان هیجان‌انگیز است.

۳- اسکله تفریحی کیش

شاید دریا از تمام جاهای کیش خواستنی‌تر و دوست‌داشتنی‌تر باشد. البته اگر شما هم مثل من عاشق دریا و تماشای حرکت آرام موج‌ها باشید. ایستادن و تماشای دریا برای مدت طولانی، آرامش فوق‌العاده‌ای به بیننده منتقل می‌کند. اگر شما هم دوست دارید برای دیدن دریا زمان بگذارید به اسکله تفریحی کیش بروید.

این اسکله چوبی و بسیار زیبا از سواحل کیش شروع می‌شود و تا دل دریا ادامه می‌یابد. زمانی که روی اسکله قدم می‌زنید آب‌های خلیج‌فارس زیر پای شماست. به غیر از پیاده‌روی و تماشای دریا، گزینه دیگر عکاسی است. وقتی روی اسکله هستید دورتادورتان تا چشم می‌بیند آبی دریاست. این منظره برای عکس گرفتن عالی است.

۴- جزیره هندورابی

در سفر به کیش، به تفریح و گردش داخل جزیره محدود نشوید. یکی از پیشنهادها برای گردش در اطراف کیش جزیره هندورابی از جاهای تفریحی کیش است. مساحت هندورابی ۲۳ کیلومترمربع و ارتفاع آن از سطح دریا ۲۹ متر است. با ساخت و سازهایی که در کیش انجام شده، طبیعت کیش دچار تغییرات فروانی شده است. اما شما با رفتن به هندورابی از طبیعت بکر و زیبای آن لذت خواهید برد. علاوه بر طبیعت بکر، بافت سنتی هندورابی نیز حفظ شده است. بیشتر مردم بومی هندورابی از ماهیگیری امرارمعاش می‌کنند.

این جزیره در قرن پانزدهم در اشغال پرتغالی‌ها بوده است. بقایای توپ‌های جنگی قدیمی یادگار آن دوران است. برای رفتن به جزیره هندورابی می‌توانید از قایق های چارتری که در اسکله ماهیگیری کیش وجود دارند، استفاده کنید.

۵- نمایشگاه خزندگان کیش

برای اینکه در کیش حسابی کشف کنید و با تمام شگفتی‌های آن آشنا شوید، سری هم به نمایشگاه خزندگان بزنید. این نمایشگاه که از جاهای کیش است، انواع خزنده‌ها را در خود جای داده است. بر اساس اعلام نمایشگاه در حدود صد نوع خزنده در این نمایشگاه وجود دارند. اگر علاقه‌مند به حیات وحش هستید، در این نمایشگاه با انواع جذاب‌ترین و هیجانی‌ترین خزندگان روبه‌رو می‌شوید. ازجمله این خزندگان می‌توان به مارهای پیتون، بوآ و سوسمار اشاره کرد.

۶- مجموعه مارینا کیش، بزرگ‌ترین کلوپ تفریحات دریایی در ایران

جاهای دیدنی کیش

مارینا مجموعه‌ای است که با حوضچه‌ای اختصاصی و اسکله‌های شناور، محلی برای نگهداری شناورهای لوکس و تفریحی است. مجموعه مارینا کیش به‌عنوان نخسین مارینا در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است و به‌خاطر امکانات تفریحی و تجهیزات گردشگری خود، به یکی از لوکس‌ترین جاهای کیش تبدیل شده است.

مجموعه مارینا کیش شامل قسمت‌های مختلفی ازجمله یات‌کلاب (خدمات اجاره یا خرید و فروش یات)، مرکز تعمیر و نگهداری شناور، فروشگاه تجهیزات شناوری و تفریحات دریایی و ساحلی، رستوران وی‌آی‌پی، کلوپ تفریحات دریایی و لانژ ساحلی با غرفه‌های غذا و نوشیدنی است. علاوه بر تمام این موارد، این مجموعه بخش هتل مارینا پارک دارد که بسیاری از گردشگران در سفر به کیش، آن را به‌عنوان اقامتگاه خود انتخاب می‌کنند.

تمام تفریحات کیش را می‌توانید یکجا در این مجموعه تجربه کنید، تفریحات دریایی مجموعه مارینا شامل غواصی، انواع کایاک، شاتل، پدال بورد، بادبانی، پاراسیل، بنانا است.

آدرس مجموعه مارینا کیش: کیش، بلوار مرجان، مرجان ۷، مارینا کیش

تلفن: ۴۴۴۶۵۳۸۶-۰۷۶

۷- آکواریوم کیش

آکواریوم کیش یکی از جاهای کیش است که در مجموعه دلفیناریوم کیش قرار گرفته و جذابیت آن زبانزد تمام گردشگران شده است. این آکواریم با تنوعی نزدیک به ۷۰ گونه ماهی و ۱۰۰ نوع خزنده نسخه کوچک‌تری از دریا را پیش پای شما می‌گذارد. آکواریوم بزرگ کیش شامل دو آکواریوم با حجم ۵۰ و ۲۰ هزار لیتر است، آکواریوم بزرگ‌تر مخصوص نگه‌داری کوسه و آکواریوم کوچک‌تر برای نمایش ماهی‌های کوچک رنگارنگ است.

ازجمله حیواناتی که در آکواریم کیش خواهید دید، می‌توان به کوسه، انواع ماهی‌، سوسمار ایگوانا، مار بوآ، لاک‌پشت عظیم‌الجثه دومتری و… اشاره کرد. بخش‌ دیگر آکواریوم حیوانات تاکسیدرمی مثل مار، تمساح، پرنده و… هستند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. اگر به دنیای زیر آب علاقه‌مندید و به هر دلیلی امکان غواصی در آب‌های خلیج‌فارس را ندارید، بازدید از آکواریوم بهترین گزینه برای شما خواهد بود. برای بازدید از آکواریوم، باید بلیط ورودی مجموعه دلفیناریوم را تهیه کنید.

آدرس آکواریوم کیش: هرمزگان، جنوب شرقی کیش، داخل پارک دلفین

ساعات بازدید از آکواریوم کیش: بازدید از این مجموعه در فصل بهار و تابستان از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و در فصل پاییز و زمستان از ساعت ۱۶ تا ۱۸ امکان‌پذیر است.

تلفن: ۴۴۲۴۶۳۷-۰۷۶

۸- گذر هنرمندان کیش

گذر هنرمندان درکیش - ایرنا

خیابان سنایی در کیش، محلی برای گذر از کنار هنرمندان بزرگ ایران است. می‌پرسید مگر چنین چیزی امکان‌پذیر است؟ یک طورهایی بله! گذر هنرمندان کیش یکی از جاهای کیش است که در آن تندیس مشاهیر و هنرمندان معاصر ایران ازجمله جلال‌ آل‌احمد، غلامحسین بنان، شهریار، محمود فرشچیان، امیرکبیر، مرتضی ممیز و… با نورپردازی‌های زیبا قرار گرفته است. در کنار هرکدام از مجسمه‌ها، توضیحات کوتاهی درباره زندگی‌نامه فرد ارائه شده است.

گذر هنرمندان کیش در سال ۱۳۷۸ با هدف معرفی هنرمندان و آشنایی مردم با مشاهیر ایران، با الهام از بوستان دانشوران ساخته شد و به مرور زمان با افزایش تندیس‌ها، تکمیل شد. اگر اهل فرهنگ و هنر باشید، با یکی دو ساعت پیاده‌روی در گذر هنرمندان، از دیدن تندیس‌ها و گرفتن عکس یادگاری با هنرمندان ذوق و شوق بیشتری برای گردش پیدا خواهید کرد.

آدرس گذر هنرمندان کیش: هرمزگان، کیش، بلوار دریا، خیابان سنایی

۹- مسیر دوچرخه‌سواری در کیش

دوچرخه‌سواری تفریحی برای تمام سنین است، مهم نیست چند سالمان باشد، حتی فکر چند ساعت دوچرخه‌سواری در هوای آزاد حال آدم را بهتر می‌کند، چه رسد به اینکه واقعا در سفر فرصت چنین کاری را داشته باشید. دوچرخه‌سواری در کیش یکی از تفریحات کیش است که طرفداران زیادی دارد.

مسیر دوچرخه‌سواری کیش با مسیری به طول ۹۲ کیلومتر، یک تور ۴،۵ ساعته برای گردش در اطراف جزیره است که بسیاری از جاهی دیدنی کیش را به شما نشان می‌دهد. بسیاری از جاذبه‌ های گردشگری کیش و جاهای تفریحی آن در این مسیر طولانی قرار دارند. اگر دوچرخه نداشته باشید، امکان کرایه دوچرخه با قیمت مناسب از ایستگاه‌های متعددی که در مسیر دوچرخه‌سواری هستند، وجود دارد. شما می‌توانید با ارائه کارت شناسایی معتبر، انواع دوچرخه تک‌نفره، دونفره، دوچرخه برقی و… اجاره کنید.

۱۰- قلعه وحشت کیش

در قلعه وحشت کیش قرار است است برای چند دقیقه وارد یک فیلم ترسناک هیجان‌انگیز شوید. بازی در قلعه وحشت از این قرار است، شما به همراه یک لیدر وارد فضایی وحشتناک با اتفاقاتی ترسناک خواهید شد. لیدر تا پایان مسیر همراه شماست، اما برای پیداکردن راه خروج کمکی به شما نمی‌کند و فقط همراه شماست.

قلعه وحشت با دو سناریوی فول اکشن و کم اکشن فعالیت دارد که هرکدام از بازی‌ها حدود ۷ دقیقه هستند. بازی کم اکشن مخصوص افراد زیر ۱۴ سال و بازی فول اکشن مخصوص افراد با سنین بالاتر است که حسابی سرشان برای ترسیدن درد می‌کند. یکی از ویژگی‌های مثبت قلعه وحشت کیش به‌عنوان یکی از جاهای کیش، وجود عکاس در طول مسیر است. پس از پایان بازی می‌توانید با پرداخت هزینه، عکس‌های وحشت‌زده خود را به‌عنوان یادگاری از مجموعه تهیه کنید.

قلعه وحشت کیش به‌خاطر محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در حال حاضر تعطیل است.

آدرس قلعه وحشت کیش: هرمزگان، کیش، ضلع جنوبی هتل ارم

تلفن: ۰۹۳۴۷۶۸۸۴۹۸

۱۱- مرکز فلای‌دامون

فلای‌دامون کیش، اولین مرکز تخصصی شبیه‌سازی پرواز در ایران و یکی از جاهای کیش است. بسیاری از مردم رویای پرواز و هدایت هواپیما در سر دارند، این مرکز با بهره‌گیری از مجهزترین دستگاه‌ها و با کمک آخرین تکنولوژی روز دنیا، امکان تجربه پرواز را برای همه ایجاد کرده است.

مرکز فلای‌دامون چهار مدل شبیه‌سازی‌شده از هواپیما ایرباس ۳۲۰، هواپیما بویینگ ۷۳۷، هواپیماهای دوموتوره دارد. با تجربه این تفریح، می‌توانید ببینید آیا اصلا استعداد خلبانی دارید یا خیر!

آدرس مرکز فلای‌دامون: هرمزگان، کیش، بلوار ایران، خیابان وصال، مرکز خرید دامون، طبقه اول

۱۲- پیست اسکیت روی یخ دامون

جاهای دیدنی کیش

آیس رینک دامون، دومین پیست اسکیت روی یخ استاندارد در ایران است که در طبقه دوم مرکز خرید دامون در کیش قرار گرفته است. پیست اسکیت دامون در سال ۱۳۹۳، با مساحتی بیش از ۲۰۰ مترمربع فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه با مربی‌های متخصص و حرفه‌ای، در صورت لزوم روش‌های اسکیت روی یخ را به شما آموزش می‌دهند.

اسکیت روی یخ ورزش و تفریحی بدون محدودیت سنی است، برای همین شاید گزینه مناسبی برای گردشگران به شمار برود. موقعیت مکانی سالن در مرکز خرید دامون، آن را تبدیل به یکی از جاهای کیش کرده است، زیرا شما با مراجعه به پیش اسکیت، می‌توانید از امکانات دیگر مرکز خرید دامون بهره‌مند شوید.

آدرس پیست اسکیت روی یخ دامون: هرمزگان، کیش، بلوار ایران، خیابان وصال، مرکز خرید دامون، طبقه دوم

۱۳- کارتینگ کیش

شاید با خودتان فکر کنید کارتینگ نباید به‌عنوان یکی از جاهای کیش معرفی شود، اما این کارتینگ با بقیه فرق دارد. کارتینگ کیش با پیستی به طول ۸۰۰ و عرض ۷ متر، یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های کارتینگ خاورمیانه است. این پیست در سال ۱۳۷۸ افتتاح شد و در حال حاضر با بیش از ۲۰ سال سابقه، تجربه متفاوتی از کارتینگ به گردشگران ارائه می‌دهد.

کارتینگ یکی از تفریحات کیش برای عاشقان رانندگی و سرعت است، شما هم اگر دوست دارید چند دقیقه‌ای دست‌فرمان خود را به معرض نمایش بگذارید، حتما کارتینگ کیش را در برنامه سفر خود قرار دهید. کارتینگ کیش امکانات و تجهیزات حرفه‌ای ازجمله زمان‌گیر کامپیوتری و خودروهای کارت حرفه‌ای دارد. حداقل سن برای استفاده از کارتینگ ۱۰ سال است و قوانین مختلفی در راستای حفظ امینت شما وضع شده است که هنگام خرید بلیط حتما باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

آدرس کارتینگ کیش: هرمزگان، کیش، میدان امیرکبیرو، بلوار خلیج‌فارس، روبروی هتل دریا

هزینه بلیط: ۸۵۰۰۰ تومان برای ۵ دور کامل

۱۴- بولینگ مریم کیش

جاهای دیدنی کیش

مجموعه تفریحی بولینگ مریم در سال ۱۳۸۳ با هدف ایجاد فضایی مفرح با بازی‌های متنوع برای مردم کیش و گردشگردان افتتاح شد. بولینگ مریم یکی از جاهای کیش است که با ۱۶ خط دیجیتالی، مطابق با تجهیزات و استانداردهای روز دنیا فضایی هیجان‌انگیز و جذاب برای همه ایجاد کرده است.

مجموعه بولینگ مریم فقط به بازی بولینگ بسنده نکرده است و امکانات دیگری ازجمله میزهای بیلیارد، سالن بدن‌سازی، دنیای بازی مخصوص کودکان، گیم‌نت و… نیز فراهم کرده است تا در طول چند ساعتی که با خانواده یا دوستان خود در این مجموعه هستید، حسابی خوش بگذرانید و غصه دنیا را از یاد ببرید. در ضمن، بولینگ مریم فکر همه‌جا را از قبل کرده، طبقه بالای مجموعه به رستوران و کافی‌شاپ اختصاص داده شده است و برای زمان گرسنگی یا استراحت نیازی نیست از مجموعه خارج شوید.

آدرس بولینگ مریم کیش: هرمزگان، کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا

تلفن: ۵-۴۴۴۲۱۱۲۱-۰۷۶

۱۵- شهربازی هایلند کیش

شهربازی هایلند کیش یکی از جاهای کیش است. هایلند مجموعه‌ای سرپوشیده و مدرن با امکانات تفریحی متنوع برای کودکان و بزرگسالان است که در سطح بهترین و مدرن‌ترین مراکز تفریحی خاورمیانه قرار می‌گیرد. ازجمله وسایل بازی شهربازی هایلند کیش می‌توان به چرخ‌وفلک، رنجر، رولر کاستر آبی، سفینه، سورتمه، اتاق فرار، سینماگیم، سینما هفت‌بعدی، اتاقک لیزر و… اشاره کرد.

سرگرمی‌های شهربازی هایلند کیش محدود به وسایل بازی نمی‌شود، این مجموعه بخش‌های مختلفی مثل کافه، رستوران و فضای سبز نیز دارد که تفریح شما را تکمیل می‌کنند.

آدرس شهربازی هایلند کیش: هرمزگان، کیش، میدان امیرکبیر، پارک شهر، مرکز پارک شهر

ساعت کاری: ۱۱ تا ۱ بامداد

تلفن: ۰۹۱۳۳۱۵۹۶۸۶

۱۶- جزیره فرور کوچک

جاهای دیدنی کیش

جزیره فَروَر کوچک یا جزیره فرورگان از جزایر غیرمسکونی خلیج‌فارس است که به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی کیش معرفی می‌شود. این جزیره باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی و زیبایی‌های طبیعی خود، به یکی از جاذبه های گردشگری کیش تبدیل و مقصد رویایی بسیاری از طبیعت‌گردان شده است.

متاسفانه اطلاعات دقیق بیشتری در رابطه با این جزیره و نحوه بازدید از آن در دسترس نبود. درصورتی‌که تجربه سفر به جزیره فرور کوچک را داشتید یا اطلاعات بیشتری دارید، برای تکمیل این بخش از طریق بخش نظرات یا ایمیل با ما در ارتباط باشید.

۱۷- باشگاه سوارکاری کیش

سوارکاری یکی از ورزش‌های پرطرفدار است که به‌عنوان نوعی تفریح در میان گردشگران کیش شناخته می‌شود. تفریحات کیش از هیچ نظری کم‌وکسری ندارد! اگر از تفریحات دریایی خسته شدید، می‌توانید سری به باشگاه سوارکاری کیش بزنید، این باشگاه در سال ۱۳۷۲ با هدف برگزاری مسابقات بین‌المللی خلیج‌فارس فعالیت خود را آغاز کرد.

مساحت باشگاه سوارکاری کیش حدود ۶ هزار مترمربع است و امکان سوارکاری با اسب‌هایی از نژادهای مختلف مثل دوخون، دره‌شوی، عرب و… وجود دارد که همگی زیر نظر آموزش و سرپرستی مربیان کارآزموده‌اند. باشگاه سوارکاری از پیست کورس استاندارد، مانژ صحرایی، اصطبل‌های استاندارد و… بهره‌مند است. این باشگاه همه‌روزه برای همه مردم آزاد است و علاوه بر تجهیزات سوارکاری، امکاناتی ازجمله کافی‌شاپ، رستوران، فضای سبز و… دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

آدرس باشگاه سوارکاری کیش: هرمزگان، کیش، بلوار المپیک

۱۸- گلایدر کیش

هنگام سفر به کیش، همگی خلیج‌فارس را از نزدیک می‌بینیم اما تجربه تماشای خلیج از آسمان، با کمی هم چاشنی هیجان، تمام معادلات را به هم می‌ریزد. جذابیت آبی دریا از این زاویه‌دید، فراتر از حد تصور است. گلایدر وسیله‌ای برای پرواز در آسمان است که با کمک ساختاری که دارد به پرواز در می‌آید. این تفریح نسبت به سایر تفریحات عمومی، هزینه نسبتا گزافی دارد.

این تفریح هیجان‌انگیز در مجموعه فلای کیش، نیازمند آموزش اولیه است که معمولا مربیان متخصص شما را در این پرواز کوتاه همراهی می‌کنند تا بتوانید از دیدن منظره زیبا بیشترین لذت را ببرید، پس بال‌های پرنده درونتان را با خیال راحت باز کنید. ازجمله دیگر تفریحات کیش در این زمینه، می‌توان به پاراگلایدر، جایروکوپتر و… نیز اشاره کرد.

 پارک های ساحلی و سواحل کیش

جزیره زیبای کیش در تفریحات و جاذبه‌های تاریخی خود تعریف نمی‌شود، بلکه در سواحل زیبا و بی‌همتایش می‌توان کیش را شناخت. در ادامه بهترین پارک‌ها و سواحل کیش را به شما معرفی کرده‌ایم.

۱- بوستان آهوان کیش

یکی از جاهای کیش که نباید دیدنش را از دست بدهید، بوستان آهوان است. در نقشه کیش که نگاه کنید، این بوستان را در شمال جزیره می‌یابید. بوستان آهوان در واقع یک باغ‌وحش با چند گونه حیوانی است. حیواناتی نظیر شیر، شغال، روباه و میمون در این بوستان نگه‌داری می‌شوند.

اما آنچه این بوستان را خاص کرده، حرکت آزادانه آهوهاست. در این بوستان آهوها در قفس نیستند بلکه برای خودشان به‌راحتی در محوطه این طرف و آن طرف می‌روند. بی‌شک کودکان از تماشای این صحنه‌ها لذت خواهند برد.

۲- ساحل مرجانی کیش

جاهای دیدنی کیش

کیش است و مرجان هایش! ساحل مرجانی کیش هم به همین دلیل معروف است. حتما زمانی را به گردش و تفریح در ساحل کیش اختصاص دهید. در اطراف ساحل کیش امکانات تفریحی و سرگرمی فراوانی وجود دارد. حتی اگر نخواهید به سراغ این امکانات تفریحی بروید، می‌توانید کنار ساحل مرجان کیش قدم بزنید و از تماشای دریا لذت ببرید.

علاوه بر این در ساحل آلاچیق‌های فراوانی وجود دارد که برای فرار از تابش مستقیم نور آفتاب می‌توانید داخل آنها بروید. بدون تردید ساحل مرجانی یکی از مناطق دیدنی کیش است که تفریح در آن هزینه چندانی هم روی دستتان نمی‌گذارد. راستی با خواندن این نوشتار از هزینه‌های سفر به کیش اطلاع کسب کنید.

۳- پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ یکی از جاهای کیش است که ساحل آن در مجاورت هتل‌های معروفی ازجمله هتل سیمرغ، هتل مارینا پارک و مجموعه تفریحی دلفیناریوم کیش قرار دارد. پاکیزگی ساحل این منطقه و نزدیکی آن به هتل‌های مهم کیش، این پارک را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین پارک های ساحلی کیش کرده است. مجسمه سفید زیبایی که در ساحل این پارک قرار دارد، یکی از جاذبه های گردشگری کیش است.

پارک ساحلی سیمرغ با مساحتی نزدیک به ۱۵هزارمترمربع در طول ۳۰۰ متر از حاشیه ساحلی جنوب شرقی جزیره کشیده شده است. این پارک ساحلی با منظره‌ای بی‌نظیر، امکانات متنوعی ازجمله فضای ورزشی، زمین مخصوص بدمینتون، میز مناسب پینگ‌پنگ، پیست اسکیت، باربیکیو، زمین بازی کودکان، پارکینگ، مسیر دوچرخه‌سواری، سرویس‌ بهداشتی، آلاچیق، مسیر مناسب پیاده‌روی و… دارد.

آدرس پارک ساحلی سیمرغ: هرمزگان، کیش، ضلع جنوب شرقی جزیره، مجاور هتل مارینا پارک، هتل سیمرغ و مجموعه دلفیناریوم

۴- پارک ساحلی مرد ماهیگیر

تابه‌حال یک مجسمه ۱۲متری را از نزدیک دیده‌اید؟ شاید از یک پارک ساحلی توقع چنین جذابیتی را نداشته باشید، برای همین هم پارک ساحلی مرد ماهیگیر شما را سورپرایز خواهد کرد. این پارک ساحلی یکی از جاهای دیدنی کیش است که به‌خاطر مجسمه ۱۲متری مرد ماهیگیر معروف است. این مجسمه توسط ۴ هنرمند مشهدی در سال ۱۳۹۳ ساخته شد که یکی از بزرگ‌ترین مجسمه‌های کشور و از جاذبه های گردشگری کیش محسوب می‌شود.

دو آب‌نما در شرق و غرب پارک ساحلی مرد ماهیگیر قرار گرفته است که از طریق یک جوی آب به یکدیگر متصل می‌شوند. مساحتی نزدیک به ۴هزارمترمربع، ساحل شنی تمیز، فضای سبز گسترده با انواع گیاهان بومی از ویژگی‌های دلچسب این پارک ساحلی است که شما را به پیاده‌روی در ساحل تشویق می‌کند.

آدرس پارک ساحلی مرد ماهیگیر: هرمزگان، کیش، ساحل شرقی، بلوار دریا

۵- پارک ساحلی میرمهنا

پارک ساحلی میرمهنا یکی از جاهای دیدنی کیش و از ساحل‌های زیبای این جزیره است. ساحل پارک میرمهنا از مسجد خاتم‌الانبیا تا میدان جاسک کشیده شده است. تماشای طلوع و غروب آفتاب از این نقطه از جزیره تجربه‌ای بی‌نظیر است. این اسکله در سال ۱۳۸۵ ساخته شده است.

وجود اسکله ماهیگیری در این پارک ساحلی، آن را به دو بخش فاز یک و فاز دو تقسیم می‌کند. فاز یک پارک ساحلی میرمهنا با مساحتی حدود ۴۱۰۰۰ مترمربع امکاناتی مثل نمازخانه ساحلی، بازار عرب‌ها، کتابخانه عمومی، بازار ماهی‌فروش‌ها، بوفه، مسیر دوچرخه‌سواری و… دارد.

فاز دوم پارک ساحلی میرمهنا بسیار بزرگ‌تر از فاز اول است و همچنان در حال تکمیل است. این فاز دو زمین بازی مخصوص کودکان دارد. این فضا به شما کمک می‌کند تا بدون اینکه حوصله کودکان سر برود، از پیاده‌روی در ساحل زیبا لذت ببرید.

آدر پارک ساحلی میرمهنا: هرمزگان، کیش، ساحل شمال و شمالی غربی جزیره

۶- پلاژ بانوان کیش

پلاژ بانوان در کیش یکی از تفریحات کیش است که فضایی مناسب برای شنا بانوان ایجاد کرده است تا بتوانند به‌راحتی در خلیج‌فارس شنا کنند و در ساحل حمام آفتاب بگیرند. پلاژ بانوان کیش محیطی کاملا امن و راحت برای خانم‌هاست تا با لباس شنا و با خیال راحت از دریا و ساحل لذت ببرند.

از امکانات پلاژ مخصوص بانوان، می‌توان به حمام اختصاصی با آب شیرین، بوفه، محلی برای اجاره تیوب، سایه‌بان، وسایل بازی مخصوص کودکان، صندلی‌های مخصوص آفتاب‌ گرفتن، بخش غواصی، پارکینگ و وجود غریق‌نجات‌های حرفه‌ای اشاره کرد. اگر شما هم مثل خیلی از خانم‌ها دلتان می‌خواهد آزادانه در ساحل خلیج‌فارس شنا کنید، این فرصت را از دست ندهید!

آدرس پلاژ بانوان: هرمزگان، کیش، خیابان سنایی، انتهای خیابان آریان

تلفن: ۴۴۴۲۴۶۲۴-۰۷۶

۷- سواحل نقره‌فام کیش

سواحل نقره‌فام کیش، همان‌ طور که از نام رویایی آن مشخص است، جزو جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش است. جزیره مرجانی کیش به‌خاطر ساختاری که دارد، با رنگ نقره‌فام خود دل تمام گردشگران را می‌برد. کیش، جزیره سواحل رویایی است، باید سعی کنید از لحظه به لحظه حضور خود در این جزیره استفاده کنید.

دریا در سواحل نقره فام کیش آن‌قدر پاک و زلال است که شما می‌توانید کف دریا را به‌راحتی ببینید. شفافیت آب دریا و ماهی‌های رنگارنگ زیبا ساعت‌ها شما را در ساحل نقره فام کیش سرگرم می‌کنند.

۸- پارک کیبل اسکی کیش

جاهای دیدنی کیش

کِیبِل اسکی در واقع اسکی کابلی روی آب است. پارک کیبل اسکی کیش اولین و بزرگ‌ترین سایت اسکی خاورمیانه است، مجموعه تفریحی عظیمی که سالانه گردشگران بسیاری را جذب این جزیره کیش می‌کند. خاطره‌ای که در این پارک می‌سازید، با بقیه خاطرات سفری که دارید فرق می‌کند، پارک کیبل اسکی با طول ۸۶۰ و عرض ۱۶۰ متر، یکی از جاذبه‌ های گردشگری کیش است.

سرویس‌دهی پارک کیبل اسکی به کمک ۵ برج در آب صورت می‌گیرد که با سرعت ۲۸ تا ۶۲ کیلومتر در ساعت فعال هستند و به‌طور هم‌زمان امکان سوار کردن ۱۲ نفر را دارند. این پارک امکانات مختلفی ازجمله رختکن، دوش، سکو شروع اسکی، فروشگاه لوازم و تجهیزات ورزشی کیبل اسکی، رستوران، کافی‌شاپ و… دارد. درصورتی‌که قبلا کیبل اسکی سوار نشده‌اید، نگران نباشید! مربیان کارآزموده این مجموعه تمام نکات لازم را قبل از سوار شدن به شما آموزش می‌دهند.

آدرس پارک کیبل اسکی کیش: هرمزگان، کیش، ساحل شرقی، خیابان پروین اعتصامی

۹- ساحل درختان نارگیل کیش

ساحل درختان نارگیل کیش یکی از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی کیش است. این ساحل با مساحتی حدود ۲۰ هزار مترمربع و بیش از ۲۵۰۰ درخت نارگیل یکی از جاذبه های گردشگری کیش است. فکرش را بکنید، این همه درخت نارگیل، سربه‌فلک‌کشیده و پرابهت. همان‌ طور که می‌دانید درخت نارگیل برای رشد خود نیاز به وضعیت خاص آب‌وهوایی دارد، وجود چنین جنگلی در این منطقه جزو موهبت بزرگی برای مردم این جزیره است.

ساحل درختان نارگیل کیش امکانات تفریحی و رفاهی متفاوتی ازجمله جت اسکی، انواع قایق‌های ماهیگیری، تجهیزات غواصی، سکوی ماساژ، دوچرخه‌سواری در ساحل، کافی‌شاپ و رستوران و… دارد. راستی برای گردش در این ساحل دوربین عکاسی خود را حتما همراه خود ببرید. قطعا مناظر زیادی به چشمتان خواهد خورد که دلتان بخواهد ثبتشان کنید.

آدرس ساحل درختان نارگیل کیش: هرمزگان، کیش، فردوسی، خیابان پروین اعتصامی

 پارک های آبی کیش

پارک‌های آبی کیش یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین بخش‌های گشت‌وگذار در این جزیره‌اند.

۱- پارک آبی اوشن کیش

جاهای دیدنی کیش

در این بخش بی‌تردید با یکی از مهیج‌ترین تفریحات کیش طرف هستید. پارک آبی اوشن کیش، یکی از جاهای دیدنی کیش است که قرار است شما را چند ساعتی به خوش‌گذرانی و هیجان دعوت کند. این پارک در سال ۱۳۹۵ در زمینی به مساحت ۵ کیلومتر در جزیره کیش افتتاح شد.

پارک آبی اوشن کیش، اولین تم‌پارک آبی ایران و اولین پارک آبی روباز ایران است که داستان آن برگرفته از داستان راز قلعه خورشید است. تم‌پارک‌ها با پارک‌های تفریحی عادی فرق دارند، تم‌پارک، پارکی است که جزئیات و تفریحات آن حول یک داستان یا افسانه طراحی می‌شود و شما با ورود به چنین پارکی، در واقع وارد یک دنیای داستانی و خیالی می‌شوید.

پارک آبی اوشن امکانات و تفریحاتی ازجمله ۱۳ سرسره، ۴ استخر، مرکز ماساژ، فروشگاه تجهیزات مخصوص شنا، رستوران و کافی‌شاپ دارد. این پارک آبی از مجهزترین و پیشرفته‌ترین وسایل بازی و تجهیزات روز دنیا بهره‌مند است. همه‌چیز دست به دست هم داده تا شما بتوانید یک روز هیجان‌انگیز در پارک آبی اوشن کیش تجربه کنید. برای اطلاع از آخرین نرخ بلیط و آگاهی از سانس‌های دقیق بانوان و آقایان، می‌توانید به سایت مجموعه پارک آبی اوشن کیش مراجعه کنید.

آدرس پارک آبی اوشن کیش: هرمزگان، کیش، جاده جهان

۲- پارک آبی‌بادی مارینا در کیش

پارک آبی‌بادی مارینا در ساحل هتل مارینا پارک کیش قرار گرفته است. با توجه به گستردگی تفریحات کیش، این پارک آبی‌بادی یکی از جاهای کیش محسوب می‌شود. متاسفانه این تفریح در حال حاضر فقط مخصوص آقایان است و خانم‌ها امکان استفاده از این پارک تفریحی را ندارند

در پارک آبی‌بادی مارینا، وسایل تفریحی بادی روی سطح آب در کنار هم قرار گرفته‌اند و شما می‌توانید با سرخوردن روی سرسره‌ها، پرش روی تیوب‌ها از موانع و چالش‌های راه خود عبور کنید. در این پارک بادی خبری از سرسره‌های عادی که در پارک‌های آبی می‌بینید نیست، اینجا با یک بازی پرچالش درست و حسابی طرف هستید.

آدرس پارک آبی‌بادی مارینا کیش: هرمزگان، کیش، بلوار مرجان، جنب برج‌های دوقلو، مارینا پارک

تفریحات آبی کیش

اگر بخواهم درباره تفریحات آبی کیش صحبت کنم، احتمالا باید چند ساعتی وقتتان را بگیرم. بهتر است به‌جای این کار، تفریحات آبی کیش را نام ببرم:

  • جاهای دیدنی کیشپاراسل
  • پارک دلفین‌ها
  • قایق‌سواری
  • اسکوتر زیردریایی
  • جت‌اسکی
  • اسکی روی آب
  • فلای‌بورد
  • بناناسواری
  • شاتل‌سواری
  • پدل‌بورد
  • غواصی
  • استفاده از کشتی‌های تفریحی کیش

درصورتی‌که نیاز به اطلاعات بیشتری درباره هرکدام از تفریحات کیش داشتید، می‌توانید به مقاله تفریحات آبی کیش در مجله گردشگری علی‌بابا مراجعه کنید.

جاهای دیدنی کیش: بهترین مراکز خرید کیش

کیش به لطف موقعیت جغرافیایی خاص خود محل خوبی برای خرید و فروش خیلی از اقلام است که در ایران به‌راحتی پیدا نمی‌شود. این باعث شده است مراکز خرید کیش محبوبیت بیشتری پیدا کنند.

۱- جاهای دیدنی کیش مرکز خرید مروارید کیش

جاهای دیدنی کیش

مرکز خرید مروارید کیش یکی از مراکز خرید نسبتا قدیمی کیش است که در سال ۱۳۷۳ افتتاح شده است. این مرکز خرید علی‌رغم قدیمی‌بودن، یکی از پیشنهادات اولیه اهالی کیش به گردشگران است. معماری بنای یک طبقه مرکز خرید مروارید کیش برگرفته از بناهای دوران هخامنشی و معماری باستانی ایران است.

مرکز خرید مروارید یکی از جاهای کیش است که در مساحتی بیش از ۲۷ هزار مترمربع، با ۲۰۸ غرفه فروش، مجموعه‌ای کامل از پوشاک زنانه و مردانه، لوازم آرایش و بهداشتی، لوازم ورزشی، وسایل دکوری، کیف و کفش، لوازم آشپزخانه و… به مسافران ارائه می‌دهد. اغلب اجناس این مرکز خرید از برندهای ایرانی، چینی، تایلندی یا هندی هستند که با قیمت نسبتا مناسب‌تری عرضه می‌شوند. بازدید از بازار بزرگ مروارید هم فال است هم تماشا! اگر خرید هم نکنید می‌توانید از دیدن بنای دوست‌داشتنی مرکز خرید لذت ببرید.

آدرس مرکز خرید مروارید کیش: هرمزگان، کیش، بلوار مروارید

۲- مرکز خرید مریم کیش

مرکز خرید مریم کیش یا بازار مریم کیش یکی از مراکز خرید کیش است که در سال ۱۳۶۹ در قالب بازارچه‌ای روباز افتتاح شد. این بازارچه با مساحتی نزدیک به ۶ هزار مترمربع، مرکز خریدی نسبتا کوچک است که با غرفه‌های متنوع خود تبدیل به بازاری نسبتا سنتی شده است.

مرکز خرید مریم را به افرادی معرفی می‌کنیم که به‌دنبال خریدهای مقرون‌به‌صرفه هستند، شما می‌توانید انواع پوشاک، کیف، کفش و لوازم موردنیاز خود را با قیمت مناسب از بازار مریم کیش تهیه کنید.

آدرس بازار مریم کیش: هرمزگان، کیش، خیابان سنایی

۳-جاهای دیدنی کیش  مجتمع تجاری سارینا ۱ کیش

یکی از بهترین مراکز خرید کیش مجتمع تجاری ساریناست که با دو شعبه بزرگ سارینا ۱ و ۲، جزو جاهای کیش به شمار می‌رود. مرکز خرید سارینا ۱ در سال ۱۳۸۶ در مساحتی حدود ۵۵۰۰ مترمربع افتتاح شد. این مجموعه ۱۰ طبقه حتی اگر اهل خرید نباشید شما را به گشت‌وگذار در میان مغازه‌ها علاقمند می‌کند. طبقه هفتم مرکز خرید سارینا ۱ به گالری و نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی تخصیص داده شده است که فضایی سرگرم‌کننده برای هنردوستان است.

واحدهای تجاری این مرکز خرید لوکس، اکثرا انواع برندهای معتبر خارجی و ایرانی را در زمینه پوشاک، لوازم خانگی، لوازم برقی، کیف و کفش و… به مشتریان ارائه می‌کنند. این مجموعه امکانات دیگری ازجمله هایپرمارکت و پارکینگ، آسانسور، اینترنت پرسرعت و کافه‌ دارد و یکی از بزرگ‌ترین فودکورت‌های کیش در مرکز خرید سارینا ۱ قرار دارد. اگر از خرید خسته شدید، می‌توانید خود را به یک نوشیدنی در کافه مهمان کنید.

آدرس مجتمع سارینا۱: هرمزگان، کیش، بلوار خیام، خیابان باباطاهر، روبه‌روی هتل ارم

۴- مجتمع تجاری سارینا ۲

مرکز خرید سارینا ۲ نیز مانند مرکز خرید سارینا ۱، یکی از بهترین مراکز خرید کیش است. این مجموعه با مغازه‌های ساعت، پوشاک، صرافی، جواهرات، پوشاک، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و… تمام نیاز مشتریان را برآورده می‌کند.

مهم نیست برای گردش به مرکز خرید سارینا ۲ می‌روید یا برای خرید. دنبال هر چیزی باشید، قطعا در این مرکز خرید لوکس و جذاب پیدا خواهید کرد.علاوه بر تمام این امکانات، طبقه آخر مجتمع سارینا ۲ رستورانی با انواع و اقسام غذاهای ایرانی و فرنگی دارد که از تمام گردشگران پذیرایی می‌کند.

آدرس مرکز خرید سارینا ۲: هرمزگان، کیش، میدان امیرکبیر، روبه‌روی بازار بزرگ مروارید

۵-جاهای دیدنی کیش  بازار دامون کیش

جاهای دیدنی کیش

مجتمع تجاری دامون یکی از معروف‌ترین جاهای کیش و مراکز خرید این جزیره است که ساخت آن در سال ۱۳۹۱ به پایان رسید. معماری لوکس و جذاب این مرکز خرید در نگاه اول شما را جذب می‌کند. فودکورت مرکز خرید دامون روی سقف مجموعه قرار گرفته است. مرکز خرید دامون با ۹۸ باب مغازه و ۱۰ غرفه خدماتی به فروش انواع پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، تلفن همراه و تجهیزات آن، لوازم الکترونیکی و… می‌پردازد.

پیست اسکیت روی یخ و مرکز شبیه‌سازی پرواز فلای مون ازجمله جاذبه‌های گردشگری کیش است که در مجمتع تجاری دامون قرار دارد. بخش جذاب این مجتمع فودکورت است که با انواع غذاهای ایرانی و فست‌فود دهان هر آدم گرسنه‌ای را آب می‌اندازد. به‌طورکلی بهتر است بدانید این مرکز خرید یکی از مراکز خرید لوکس کیش است که قیمت اجناس آن نسبت به سایر مراکز خرید کیش گران‌تر است.

آدرس بازار دامون کیش: هرمزگان، کیش، انتهای خیابان وصال، بلوار ایران

۶- جاهای دیدنی کیش بازار مرجان کیش

جاهای دیدنی کیش

بازار مرجان کیش یکی از جاهای کیش است، این بازار در سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را در بنایی به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع آغاز کرده است. وجود یک آکواریوم بزرگ با ۸۰۰ گونه آبزی و آب‌نماهای هیجان‌انگیز ساختمان اصلی، یکی از نقاط قوت بازار مرجان نسبت به سایر مراکز خرید است.

بازار مرجان کیش با بیش از ۲۰۰ واحد تجاری و اداری فضایی هیجان‌انگیز برای گردش و خرید مسافران است. شما می‌توانید انواع پوشاک، لوازم آشپزخانه، مواد غذایی، کیف و کفش و… را از این بازار تهیه کنید. خبر خوب در رابطه با سطح قیمت اجناس این بازار است. سطح قیمت مناسب اجناس در مغازه‌های این مرکز خرید عامل اصلی محبوبیت این بازار در میان مردم کیش است. البته که نزدیکی بازار مرجان کیش به جاهای کیش و سواحل زیبا نیز در این محبوبیت بی‌تاثیر نیست.

آدرس بازار مرجان کیش: هرمزگان، کیش، جاده جهان

۷- جاهای دیدنی کیش بازار پردیس ۱ کیش

بازار پردیس کیش دارای دو شعبه یک و دو است که در این مقاله آن‌ها را به شما معرفی می‌کنم. این دو بازار در فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. بازار پردیس ۱ جزو قدیمی‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید کیش است که در سال ۱۳۷۱ با کمک معمارهای فرانسوی به‌صورت یک مجتمع دوطبقه طراحی و ساخته شد.

بازار پردیس ۱ با مساحتی حدود ۱۲۰۰۰ مترمربع و بیش از ۲۰۰ مغازه تجاری، محلی برای عرضه انواع پوشاک، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات و لباس ورزشی و… است. این پاساژ نیز، مانند بسیاری از مراکز خرید امروزی، دارای کافی‌شاپ و رستوران است.

آدرس بازار پردیس ۱ کیش: هرمزگان، کیش، روبروی پارک هنگام

۸- جاهای دیدنی کیش بازار پردیس ۲ کیش

پاساژ پردیس ۲، در چند قدمی پاساژ پردیس ۱ قرار گرفته است. بنابراین می‌توانید هم‌زمان به هر دو مرکز خرید مراجعه کنید. بازار پردیس ۲ کیش با نمای جذاب بیرونی و داخلی این ساختمان چهار طبقه، تبدیل به یکی از جاهای کیش شده است. جذابیت این پاساژ به درخت‌های نخل طبیعی سر‌به‌فلک‌کشیده‌ای است که از میان ساختمان خودشان را به سقف رسانده‌اند، فضای داخلی این پاساژ با  گیاهان و درختچه‌های زینتی تزیین شده است.

پاساژ پردیس ۲ با بیش از ۲۳۰ واحد تجاری و اداری، محل مناسبی برای خرید انواع پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش و… است و با وجود تنوع بازارها و متجمع تجاری‌های کیش، هنوز هم جزو بهترین مراکز خرید کیش به شمار می‌رود. در این پاساژ هر چیزی که بخواهید با سطح قیمتی مناسب پیدا خواهید کرد. پاساژ پردیس ۲ علاوه بر این مغازه‌، رستوران و کافی‌شاپ‌هایی دارد که در میان خرید، فرصت استراحت به شما می‌دهند.

آدرس بازار پردیس ۲: هرمزگان، کیش، میدان پردیس

۹- جاهای دیدنی کیش بازار مرکز تجاری کیش

بازار مرکز تجاری کیش یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید کیش است که در وسعتی بیش از ۱۶ هزار مترمربع، به‌صورت یک ساختمان ۴ طبقه در سال ۱۳۷۹ احداث شده است. مرکز تجاری کیش، یکی از جاهای کیش است که هر گردشگری حتما باید به آن سر بزند. این مجتمع تجاری با ۴۷۹ واحد تجاری، مغازه‌های فروش پوشاک، عینک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانه، وسایل صوتی و تصویری، تجهیزات الکترونیکی و موبایل، آژانس مسافرتی و… دارد.

بازار مرکز تجاری کیش دارای ۴ در ورودی از دو خیابان فردوسی و رودکی است. ازجمله امکانات مرکز تجاری کیش می‌توان به رستوران گردان، کافی‌شاپ، پارکینگ و… اشاره کرد. اگر ساختمان این مرکز خرید را از بیرون ببینید، قطعا مجذوب طراحی و نورپردازی جذاب آن خواهید شد و نمی‌توانید بی‌تفاوت از کنار آن عبور کنید.

آدرس بازار مرکز تجاری کیش: هرمزگان، کیش، خیابان فردوسی یا خیابان رودکی

۱۰- بازار عرب ها در کیش

بازار عرب ها در کیش بازاری بسیار قدیمی است که در سال ۱۳۵۰ آغاز به کار کرده است. نام اصلی بازار عرب ها، بازار صفین است. فروشندگان مغازه‌ها اکثرا بومیان جزیره و عرب‌زبان هستند. تجربه بازدید از بازار عرب ها نسبت به سایر مراکز خرید کاملا متفاوت است. بازاری بزرگ، با معماری سنتی عربی، فروشندگان عرب و زبان عربی. جالب است، نه؟

بازار عرب ها شامل مغازه‌هایی ازجمله پارچه‌فروشی، صنایع دستی، لباس محلی، اسباب‌بازی‌فروشی، کفش، لوازم آرایش، لوازم خانه و… است. قیمت اجناسی که در بازار عرب ها به فروش می‌رسند، ارزان و مقرون‌به‌صرفه است. این بازار محلی برای گردش، خرید، شکم‌گردی و تعامل با بومیان جزیره کیش است.

آدرس بازار عرب ها در کیش: هرمزگان، کیش، شهرک صفین

۱۱-جاهای دیدنی کیش  بازار پانیذ کیش

جاهای دیدنی کیش

بازار پانیذ کیش یکی از معروف‌ترین مراکز خرید کیش است که ساخت آن به سال ۱۳۷۷ برمی‌گردد. بازار دوطبقه پانیذ با معماری متفاوت و نمای شیشه‌ای خود یکی از جاهای کیش محسوب می‌شود. این بازار با ۱۸۳ فروشگاه به عرضه انواع پوشاک، وسایل صوتی و تصویری، لوازم آرایشی و بهداشتی، تلفن همراه و تجهیزات الکترونیکی، انواع شکلات و قهوه، وسایل دکوراتیو و… می‌پردازد.

اگر از گشت‌وگذار در بازار پانیذ خسته شدید و نیاز به استراحت داشتید، می‌توانید از فضای رستوران و کافی‌شاپ این مجموعه استفاده کنید. موقعیت مکانی این بازار و نزدیکی آن به سایر مراکز خرید کیش از ویژگی‌های مثبت بازار پانیذ کیش است.

آدرس بازار پانیذ کیش: هرمزگان، کیش، خیابان فردوسی، جنب هایپرمارکت

۱۲- بازار دیپلمات کیش

بازار دیپلمات کیش، یک مرکز خرید پنج طبقه در جزیره کیش است که دوطبقه از آن شامل واحدهای تجاری، دوطبقه واحدهای اداری و یک طبقه مخصوص رستوران و کافی‌شاپ است. این مرکز خرید حدود ۱۲۰ مغازه دارد که به فروش اقلامی همچون پوشاک، کیف، کفش، مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی و… می‌پردازند و علاوه بر این موارد، دفتر بیمه و صرافی هم در بازار دیپلمات پیدا می‌شود.

بازار دیپلمات کیش، بازار پرطرفداری است که به‌خاطر سطح قیمت مناسب و تنوع محصولاتش همیشه شلوغ است. به‌عنوان یکی از مراکز خرید کیش، امکانات رفاهی عمومی مثل پارکینگ، نمازخانه، اتاق استراحت کودکان، فضای سبز، سیستم اطفا حریق و… دارد.

آدرس بازار دیپلمات کیش: هرمزگان، کیش، بلوار ساحل

۱۳- بازار زیتون کیش

بازار زیتون کیش، یک مرکز خرید دوطبقه به وسعت ۵۰۰۰ مترمربع است که در سال ۱۳۶۷ ساخته شده است. این مرکز خرید یکی از جاهای کیش است که از همان ابتدا جزو بهترین مراکز خرید این جزیره بود و با گذر زمان هنوز هم جزو مدرن‌ترین مراکز خرید کیش است. معماری و شکل ظاهری بازار زیتون کیش به گونه‌ای است که به‌عنوان یکی از نشانه‌های شهری شناخته می‌شود و پیداکردن آن برای گردشگران راحت یا است.

مرکز خرید زیتون ۱۸۰ غرفه تجاری و اداری دارد که به فروش محصولات مختلف ازجمله پوشاک، کیف، کفش، لوازم خانگی، اسباب‌بازی، لوازم آرایشی و بهداشتی و… می‌پردازند. این مرکز خرید فروشگاه‌های خوبی برای خرید انواع سوغاتی مثل قهوه و شکلات‌های خارجی دارد. مرکز خرید زیتون نیز مانند بسیاری از مراکز خرید کیش، رستوران و کافی‌شاپ دارد که فرصت استراحت و رفع گرسنگی به گردشگران می‌دهند.

آدرس بازار زیتون کیش: هرمزگان، کیش، خیابان فردوسی، میدان امیرکبیر، بلوار ساحل

۱۴- جاهای دیدنی کیش بازار پارس خلیج کیش

بازار پارس خلیج کیش، یکی از بازارهای قدیمی کیش است که در سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را در قالب یک بنای یک طبقه شروع کرد. این بازار یکی از مراکز خرید کیش است که در میان مسافران و گردشگران به‌عنوان محلی برای خرید با سطح قیمت مناسب شناخته شده است.

بازار پارس خلیج با ۱۵۰ غرفه تجاری در مساحتی نزدیک به ۱۲۰۰۰ مترمربع به عرضه محصولات و اجناس مختلفی همچون پوشاک، لوازم خانگی، تلفن همراه و تجهیزات الکترونیکی، لوازم آشپزخانه، خدمات مسافرتی، اسباب‌بازی و… می‌پردازد. این مرکز خرید در فاصله نزدیکی با بازار عرب ها در کیش و اسکله میرمهنا قرار دارد و امکان گشت‌وگذار در جاهای دیدنی اطراف را هم برای گردشگران فراهم کرده است.

آدرس بازار پارس خلیج کیش: هرمزگان، کیش، شهرک صفین

جاهای دیدنی کیش در بهار

از آنجایی که در بهار و به‌ویژه در تعطیلات نوروز مسافران زیادی برای تفریح و گردش راهی کیش می‌شوند؛ آگاهی از جاهای کیش در بهار امری مهم تلقی می‌شود. ولیکن قبل‌از معرفی این مقاصد خوب است بدانید راه‌های متعددی برای سفر به کیش وجود دارند که یکی‌از آن‌ها سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما کیش است. پس‌از اینکه نحوه‌ی سفر به این جزیره را انتخاب کردید؛ نوبت به یافتن مکان‌های جذاب و سواحل شگفت ‌انگیز کیش می‌رسد. در زیر به برخی‌از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

سواحل نقره فام کیش و تجربه‌ای رویایی

جاهای دیدنی کیش

محال است به کیش سفر کنید و محو سواحل شفاف و بلورین آن نشوید. این جزیره دارای 8 ساحل رویایی با آب‌های زلال است که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودش را دارد. به‌عنوان مثال ساحل کشتی یونانی (پارک ساحلی کشتی یونانی کیش) از سواحل بسیار پرطرفدار میان مسافران این جزیره است

جاهای دیدنی کیش ساحل مرجان کیش 

(پارک ساحلی مرجان) از محبوب‌ترین سواحل این جزیره شناخته می‌شود که در خود تمام نیازهای مسافران را جای داده است. اگر برای استراحت، خرید، تفریح، بالارفتن آدرنالین، عکاسی، دورهمی و… به‌دنبال یکی‌از جاهای لاکچری کیش می‌گردید؛ ساحل مرجان کیش بهترین انتخاب شماست. علاوه‌بر بهره‌مندی از بازار آن با مغازه‌های جورواجور و رنگارنگ، دارای تفریحات آبی و هوایی گوناگونی نیز است. از این تفریحات هیجان‌انگیز می‌توانیم به جت اسکی، غواصی، پاراسل، شاتل و… اشاره کنیم.  

یک تیر و دو نشان! دلفیناریُم و باغ پرندگان کیش

اگر می‌خواهید چند ساعت از روز خود را به تفریح و لذت‌بردن از جاذبه‌های گردشگری کیش در بهار اختصاص دهید؛ پارک دلفین ها کیش یکی‌از بهترین انتخاب‌های شماست. شما با خیال راحت می‌توانید دست کم 4 ساعت را در این مجموعه‌ی بسیار سرسبز که به آن دلفیناریُم نیز می‌گویند؛ بگذرانید. در این منطقه علاوه‌بر تماشای حرکت‌های نمایشی دلفین‌ها، می‌توانید از سیرک و آکواریوم آب شور آن دیدن کنید.

جاهای دیدنی کیش در تابستان

جزیره‌ی کیش از دسته مقاصدی است که در تمام فصول بازدیدکنندگان خودش را دارد. ولیکن به نکته‌ای که باید توجه داشته باشید انتخاب جاهای کیش مطابق با فصلی است که به آن مراجعه می‌کنید. به‌عنوان مثال در تابستان که آب‌وهوای کیش به حداکثر گرما و رطوبت خود می‌رسد؛ برخی مناطق این جزیره گرمای طاقت فرسایی را تجربه می‌کنند. بنابراین قاصدک24 به مسافران این جزیره توصیه می‌کنند از جاهایی دیدن کنند که دارای آب‌وهوای خنک‌تری باشد. در زیر به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تم پارک آبی اوشن کیش و هیجان بی حد

دریاچه سونامی، گرداب، مرکز ماساژ، بازی‌های رایگان، آدرنالین، آموزش موج سواری و خدمات بسیار بیشمار دیگر که اشتیاق شما را برای رفتن به پارک آبی اوشن کیش دوچندان می‌کند.

جاهای دیدنی کیش در  زمستان (و پاییز)

اکنون نوبت به معرفی دیدنی های کیش در پاییز و زمستان می‌رسد. همانطور که گفته شد بهترین زمان سفر به کیش، ماه‌های خنک سال شناخته می‌شود. در این فصول دیگر خبری از گرما و رطوبت زیاد نبوده و هوا معتدل‌تر و سفر جذاب‌تر است. شما در این ایام می‌توانید از تمامی جاذبه های گردشگری کیش که ذکر کردیم استفاده کنید و هیچ محدودیتی از بابت گرما و آفتاب شدید نخواهید داشت.

جاده جهان کیش و آرامش محض

به عنوان مثال رانندگی در جاده جهان کیش یکی‌از کارهایی‍‌ست که هرگز نباید از دست دهید. این جاده دورتادور جزیره کشیده شده و آنقدر دلپذیر است که تبدیل به یکی‌از بهترین تجربه‌های رانندگی شما خواهد شد. نسیم خنک، عطر خوش دریا، تلاقی صدای امواج با پرندگان، سکوتی دلنشین، آسمانی صاف که انعکاس آن در آب‌های شفاف جزیره مشهود است؛ همگی خبر از آرامشی وصف‌ناپذیر می‌دهند. هیچ‌چیز بهتر از تماشای این مناظر با درختان بلند و به دور از شلوغی شهر، روح‌وروان انسان را شاداب نمی‌کند.

فریحات آبی کیش :

1. غواصی

جاهای دیدنی کیش

  • اسنورکلینگ

اسنورکلینگ که امروزه بسیار رواج پیداکرده، یک نوع غواصی در سطح آب است و با یک ماسک غواصی، لوله تنفسی و باله‌های غواصی انجام می‌شود. این تفریح هیجان‌انگیز بسیار مناسب آب‌های کم‌عمق و دریاچه‌ها است و احتیاجی به کپسول‌های اکسیژن یا لباس مخصوص غواصی ندارد.

  • نایت دایو

نایت دایو غواصی در شب است که بسیار هیجان‌انگیز می‌باشد و دنیایی تازه در مقابل چشمان شما قرار می‌دهد.

  • عکاسی ماکرو

اگر دوست دارید در غواصی به اعماق آب‌های خلیج فارس از تمام موجودات و آبزیان اعماق دریای خلیج فارس عکس بگیرید ولی امکانات لازم را ندارید، نگران نباشید؛ چراکه می‌توانید با تجهیزاتی مانند دوربین عکاسی ماکرو که برای شما ترتیب داده شده است، زیباترین تصاویر را ثبت کنید. عکاسی ماکرو نوعی عکاسی از نمای نزدیک است که بسیار پرطرفدار نیز می‌باشد.

  • بیگ کورال

این سایت در شرق جزیره قرار دارد و اکوسیستم زیبا و غنی آن، هرساله توجه هزاران گردشگر و غواص را به خود جلب می‌کند. عمق این سایت به هنگام مد از 6 تا 7 متر می‌گذرد و در هنگام جزر به کمتر از 4 متر می‌رسد. آبزیان متنوعی در سایت بیگ کورال وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل: ساردین، اژدرماهی، استون فیش، دلقک ماهی و … می‌شود.

  • ژوراسیک پارک

سایت ژوراسیک پارک در گذشته پوشیده از مرجان‌های فراوانی بوده که امروزه تقریبا تمام آن‌ها از بین رفته و به کویری زیرآب تبدیل شده است. باقیمانده این سایت، به‌صورت گودال 12 متری درآمده است که در شرق جزیره کیش قرار دارد. شما می‌توانید در این سایت باقیمانده‌های مرجان‌های مغزی و ماهیانی مانند فرشته ماهی، هامور، ملوان ماهی و … را ببینید.

  • سازه‌ها

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد