خبرهای خوبی برای راهنمایان گردشگری در راه است

خبرهای خوبی برای راهنمایان گردشگری در راه است

با پیگیری های مهندس ضرغامی خبرهای خوبی برای راهنمایان گردشگری در راه است/ نتایج مثبت رایزنی‌ها
رئیس جامعه انجمن‌های راهنمایان گردشگری گفت: در هفته جاری خبر خوشی در رابطه با بیمه راهنمایان اعلام خواهد شد.

محسن حاجی سعید در گفت‌و‌گو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای برقراری بیمه راهنمایان گردشگری، اظهار کرد: تلاش‌هایی در این باره انجام شده که نتایج خوبی را به دنبال داشته است و در هفته جاری خبر خوشی در این رابطه به راهنمایان خواهد رسید.
او افزود: بیمه راهنمایان از تیرماه امسال بنابه دلایلی قطع شده بود که به محض اطلاع از این موضوع، تلاش‌ها برای از سرگیری بیمه راهنمایان انجام شد و در این میان مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاونت گردشگری این وزارتخانه و جامعه انجمن‌های راهنمایان تمام تلاش خودشان را انجام دادند و خوشبختانه نتایج خوبی حاصل شده است.
حاجی سعید با اشاره به اهمیت جایگاه و نقش راهنمایان خاطرنشان کرد: این قشر نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور دارند و توجه به راهنمایان گردشگری می‌تواند باعث رونق هرچه بیشتر این صنعت شود.

وظایف راهنمای گردشگری ؟

برای همراهی گردشگران باید وظایف لیدر تور را بدانید. چون راهنمای گردشگری در حقیقت رهبر یک سفر گروهی است و باید بتواند سفرهای متعددی که دارد را به موفقیت به پایان برساند. با تورآسو همراه باشید و وظایف راهنمای تور را بهتر بشناسید.

برقراری ارتباط موثر با گردشگران

تور لیدر باید خوش برخورد باشد و در اولین دیدار با گردشگران به آن‌ها خوش‌آمد بگوید. حسی که اولین لحظه همسفرانتان به شما پیدا می‌کنند بسیار مهم است. با توجه به نقش راهنمای تور، باید گردشگران با وی ارتباط خوبی برقرار کنند و به او اعتماد داشته باشند.

تور لیدر باید گوش شنوا هم داشته باشد و به سوالات و مشکلات همسفرانش گوش بدهد. شنیدن صحبت دیگران و حس خوب دادن به کسانی که با شما همسفر شده‌اند باعث می‌شود که آن‌ها به تور لیدر یا راهنمای گردشگری اعتماد کنند و بهترین همکاری و تعامل را برای بهتر انجام شدن سفر داشته باشند.

اطلاع دادن برنامه سفر به گردشگران

آنچه یک تور لیدر حرفه‌ای را با یک راهنمای گردشگری محلی یا مبتدی متمایز می‌کند، نحوه ارائه برنامه سفر به مسافران است. برای اینکه گردشگران بتوانند زمان‌بندی خودشان را با شما هماهنگ کنند می‌توانید برنامه سفر را به صورت چاپ شده به آن‌ها تحویل دهید.

البته راه بهتر برای دسترسی به برنامه و نقشه این است که برنامه و مسیر سفر را برای گوشی تلفن همراه تمام گردشگران بفرستید. با داشتن برنامه، گردشگران می‌توانند با زمانی که حرکت می‌کنید، مکان‌های قابل بازدید و ساعت بازدید از آن‌ها و… هماهنگ شوند و مشکلی برای تاخیر در سفر و به تعویق افتادن برنامه‌هایتان نخواهید داشت.

آشنایی با تجهیزات مورد نیاز برای سفر

وظایف تور لیدر فقط در هماهنگی برنامه‌های سفر خلاصه نمی‌شود. بلکه باید درباره وسایل و تجهیزاتی که نیاز است هم اطلاعات داشته باشید. اگر برای سفرهای طبیعت گردی تور برگزار می‌کنید، وسایل کمپینگ از جمله چادر مسافرتی، کیسه خواب، لوازم مورد نیاز برای آشپزی و… را باید همراهتان داشته باشید. همچنین وسایل کمک‌های اولیه و داروهایی مانند مسکن‌ها باید در کیفتان باشد. برای مسافران هم باید یک لیست وسایل مورد نیاز آماده کرده و قبل از شروع سفر در اختیار آن‌ها قرار دهید.

همچنین معرفی بازارها و مراکز خرید یکی از وظایف اصلی هر راهنماییست . زیرا تمام مسافران از تهیه سوغات و صنایع دستی منطقه ای که به آن سفر می کنند لذت می برند

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد