برپایی 110 غرفه صنایع دستی ویژه اربعین در ایلام

برپایی 110 غرفه صنایع دستی ویژه اربعین در ایلام

دروازه عتبات| برپایی 110 غرفه صنایع دستی ویژه اربعین در ایلام

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: در مجموع حدود ۱۱۰ غرفه صنایع دستی ویژه ایام اربعین در سراسر استان ایلام برپا می‌شود.

دروازه عتبات| برپایی 110 غرفه صنایع دستی ویژه اربعین در ایلام

محسنی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: نمایشگاه صنایع دستی استان ایلام برای ایام اربعین در سامانه ثبت شده و برنده مجری طرح همچنین شهرستان ها و مکان های غرفه ها مشخص شده است.

خرید صنایع دستی

وی افزود: این نمایشگاه بیشتر به منظور برگشت زائرین از کربلا و اربعین برنامه ریزی شده و بازده زمانی نمایشگاه برای چند روز قبل و بعد از اربعین مشخص شده است.

معاون صنایع دستی استان ادامه داد: امروز نمایشگاه مهران که دارای ۱۵ غرفه است توسط بخش خصوصی دایر خواهد شد.

وی یادآور شد: از ۲۰ تا ۳۰ شهریور نمایشگاه صنایع دستی استان در کنار مواکب جهت عرضه محصولات آغاز می شود.

محسنی تصریح کرد: در سنوات گذشته ۳ روز قبل و بعد از اربعین که اوج تردد بود غرفه‌های صنایع دستی داشتیم که فروش قابل توجهی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در شهرستانهای ملکشاهی و چرداول علاوه بر غرفه های صنایع دستی هر کدام دو سیاه چادر برای تولیدات ایجاد همچنین غرفه اطلاع رسانی در حوزه گردشگری از امروز فعال خواهد شد.

معاونت این دستگاه اجرایی گفت: متولی اصلی سوغات جهاد کشاورزی است ولی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای معرفی محصولات استان به مناطق کشور علاوه بر صنایع دستی چندین غرفه در سراسر استان به بخش سوغات تخصیص داده است.

محسنی بیان داشت: تمام هزینه های احداث مواکب صنایع دستی از طرف وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأمین شده و فقط بخش خصوصی در راه اندازی و ایجاد غرفه ها نقش داشته و اداره کل غرفه‌ها را به صنعتگران واگذار می کند.

هنر قلمدان یا قلمدان سازی

وی خاطرنشان کرد: اولویت غرفه ها بیشتر به کارگاه های تولیدی و برند دار و بسته بندی شده است که بتوانند بهتر صنایع را معرفی کنند ولی صنایع دستی کوچک و خرد هم در این غرفه ها مستقر هستند تا بتوانند تجربه لازم جهت حضور در نمایشگاه های بزرگ‌تر را کسب کنند.

محسنی گفت: تنها منطقه ای که برای رفت و برگشت زائرین غرفه دایر شده بخش شباب است که از فردا ۸ غرفه دیگر نیز برای رفت و برگشت زائر در کنار امامزاده جعفر(ع) در نظر گرفته شده است.

هنر تولید صنایع دستی از کاه برنج/ این ضایعات آتش زدنی نیستند!

وی افزود: در مجموع حدود ۱۱۰ غرفه صنایع دستی ویژه ایام اربعین در سراسر استان خواهیم داشت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان در پایان گفت: از کلیه دستگاههای که به نحوی خواستار عرضه محصولات تولیدی مجموعه های تحت پوشش خود در مواکب صنایع دستی هستند نیازمند همکاری این سازمان ها با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستیم.

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد