بیان حقایق تاریخ از گذرگاه میراث فرهنگی صورت می‌گیرد

بیان حقایق تاریخ از گذرگاه میراث فرهنگی صورت می‌گیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

بیان حقایق تاریخ از گذرگاه میراث فرهنگی صورت می‌گیرد

بیان حقایق تاریخ از گذرگاه میراث فرهنگی صورت می‌گیرد

مشهد ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بیان حقایق تاریخ از گذرگاه میراث فرهنگی صورت می‌گیرد ولذا مدیران این عرصه باید وجهه ستم‌شاهی تاریخ شاهنشاهی پهلوی را به‌دقت تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با علی دارابی، قائم‌مقام و معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بیان حقایق تاریخ از گذرگاه میراث فرهنگی صورت می‌گیرد ولذا مدیران این عرصه باید وجهه ستم‌شاهی تاریخ شاهنشاهی پهلوی را به‌دقت تبیین کنند تا نوجوانان و جوانان امروز گمان نکنند که میراث رژیم پهلوی به کاخ نیاوران و سعدآباد محدود است و علاوه بر آن، با جنایت‌ها، وابستگی‌ها، سرکوبگری‌ها و مظالم آن ایام نیز آشنایی پیدا کنند.


خرید صنایع دستی


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های مشهدالرضا (ع) در بسترسازی برای رونق گردشگری کشور بیان کرد: میراث فرهنگی می‌تواند بستری برای ترویج انقلاب باشد؛ به شرط اینکه به‌موازات حفاظت از میراث فرهنگی به رونق زیرساخت‌های گردشگری نیز توجه کند و تحقق این هدف، جز با در نظر گرفتن باورهای مذهبی مردم و زمینه‌های اعتقادی کشور قابل تحقق نیست.

وی با بیان اینکه باید در خراسان رضوی، جنبه گردشگری بر جنبه میراث فرهنگی ارجحیت پیدا کند، افزود: درحالی‌که در مشهدالرضا (ع) جذابیت‌ها ماهیت معنوی دارند و همه این جذابیت‌ها هم در یک نقطه و در حرم رضوی متمرکز شده اما با این حال، بازهم جمعیت گردشگران خارجی در مشهدالرضا (ع) به نسبت کشورهای دارای جاذبه‌های تاریخی متعدد و پراکنده همچون سوریه بیشتر است و در سال ۱۳۹۸، بیش از پنج میلیون زائر خارجی وارد مشهد شده و این رقم در سال جاری به بیش از ۸ میلیون رسیده است.

آیت الله علم الهدی ضمن تأکید بر اینکه در حرم رضوی باید مضجع منور امام رضا (ع) در کانون توجهات باشد، ادامه داد: باید بر جریانات اقتصادی، رفاهی و فرهنگی زائران خارجی تسلط پیدا کرد تا هر گردشگر غیرایرانی از لحظه‌ای که وارد فرودگاه مشهد می‌شود، با گزینه‌های متعددی مواجه شود که در نتیجه آن، برنامه سفر خود را بر مبنای گزینه‌های پیشنهادی مدیریت گردشگری در مشهد تنظیم کند. در این راستا حتی می‌توان از مناطق ییلاقی اطراف مشهد نیز استفاده کرد تا مدت دوام و ماندگاری حضور زائر در مشهد نیز افزایش پیدا کند.


محمدحسین عسکرپور سرپرست اداره‌کل حمایت از تولید صنایع دستی شد


مشهدالرضا (ع)، پایتخت ایران فرهنگی است

در ادامه این دیدار، دکتر علی دارابی، قائم‌مقام و معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز مشهدالرضا (ع) را مرکز ایران فرهنگی دانست و اظهار کرد: در حوزه ثبت جهانی، عقب‌ماندگی‌های جدی وجود دارد و درحالی‌که در سایر کشورهای جهان، کلیسای سنت پیتر و معبد بزرگ لهاسا به ثبت جهانی رسیده، مضجع مطهر علی بن موسی‌الرضا (ع) در مشهدالرضا (ع) به‌عنوان شاخص‌ترین میراث مذهبی ایران در یونسکو ثبت جهانی نشده است.


دومین بازارچه دائمی صنایع‌ دستی گلستان افتتاح شد


قائم‌مقام و معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تأکید کرد: ایران از نظر آثار جهانی ثبت‌شده رتبه ۹ دنیا را در اختیار دارد اما به لحاظ پذیرش گردشگر، توریست و زائر، کم‌کاری‌های فراوانی صورت گرفته که برای جبران آن، دولت مصمم به اجرای طرح‌های گردشگری آسان و ارزان است تا سفر برای همه اقشار مردم در دسترس باشد.

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد