۳۰۰ مجوز صنایع دستی در اردبیل صادر شده است

۳۰۰ مجوز صنایع دستی در اردبیل صادر شده است

صنایع دستی استان اردبیل | سوغات اردبیل - مجله اتاقک

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردبیل بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی اردبیل اظهار کرد: تولید و خرید صنایع دستی در بازار ها از مشاغل پردرآمد در شهرستان‌ها است که دولت برای ارتقای آن برنامه‌های مدون و جامعی را به تصویب رسانده است.

محمدرضا شایقی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی صنایع دستی برای بیش از ۷۰۰ کارآموز از ابتدای سال‌جاری برگزار شده است، تصریح کرد: با استمرار این دوره‌های آموزشی برای هنرجویان، صنایع دستی را در اردبیل ارتقا داده و به افزایش میزان درآمد خانوارها کمک خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر کدام از شهرستان‌های استان اردبیل با یک صنعت و هنر دستی شناسایی می‌شود، گفت: چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم‌بافی، قالیبافی، پالازبافی، ورنی‌بافی، تراش شیشه، مسندبافی، سفالگری، چاقوسازی، قلم‌زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردبیل از برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی در اردبیل در ماه‌های آینده خبر داد و افزود: این دوره‌های آموزشی در رشته‌های قلم‌زنی، سفالگری، تراش سنگ، گلیم‌بافی و چرم‌دوزی و با حضور اساتید مجرب برگزار می‌شود.

شایقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۳۰۰ مورد مجوزهای صنایع دستی از جمله کارت شناسایی، پروانه تولید کارگاهی و انفرادی و پروانه مشاغل خانگی صادر یا تمدید شد.

وی اضافه کرد: حجم معرفی صنعتگران صنایع دستی به تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی از ابتدای سال بیش از ۳۰ میلیارد ریال است و در این مدت ۶۷ نفر نیز در سامانه رصد از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردبیل ثبت و تأیید اشتغال صورت گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردبیل از اشتغال بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی در اردبیل خبر داد و بیان کرد: اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.


مجله صنایع دستی دوراونتاش | خرید صنایع دستی |


ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد