به‌کارگیری صنایع دستی برای دکوراسیون منزل خود را دارد. در صورت توجه به این موارد، می‌توانید منظره‌ای جذاب و متفاوت در محل زندگی خود داشته باشید. با خرید صنایع دستی همواره یادآور بوم و طبیعت بوده است. برای نمونه زمانی که شما به بشقاب یا آینه فیروزه کوبی شده نگاه می‌کنید، تمامی مولفه‌های هنر و فرهنگ اصفهان در خاطر شما تداعی می‌شود.

استفاده از صنایع دستی برای دکوراسیون منزل

صنایع دستی ایران در دکوراسیون داخلی : ایران با فرهنگ و تمدن چندین هزار ساله از دیرباز تاکنون معماران و طراحان فوق‌العاده‌ و موفقی را به خود دیده. است. با گذشت زمان و تغییر سلیقه مردم و همچنین با حفظ سنت‌ها، دکوراسیون منزل ایرانی دست. خوش تغییراتی به سبک مدرن شده است.

طراحی صورت گرفته دکوراسیون داخلی توسط طراحان ایرانی در سطح جهان زبانزد است. و همین امر باعث شده. طراحی و معماری ایرانی تا این حد بی نظیر باشند.

صنایع دستی در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی همواره عناصر ثابتی وجود دارند. که با دیدن آن دکوراسیون، ایرانی بودن در آن موج می‌زند. لوازمی چون فرش و قالی عناصری جدایی ناپذیر از فرهنگ و دکوراسیون منزل ایرانی است.

امروزه با مشاهده دکوراسیون داخلی منزل ایرانی شاهد تلفیقی از سبک‌‌های سنتی و مدرن هستید. استفاده از مبلمان سنتی در کنار مبلمان مدرن، پرده‌هایی ساده و یا پر زرق و برق و استفاده از ظروف مسی و قدیمی در کنار دکوراسیون و وسایل مدرن زیبایی چشمگیری را در طراحی داخلی آشپزخانه ایجاد می‌کند.

ساعت دیواری خاتم کاری صنایع دستی برای دکوراسیون

در بین وسایل مختلفی که در دکوراسیون منزل استفاده می شود ساعت دیواری خاتم کاری جز آن دسته از وسایلی هستند که هم کاربرد دارند و هم حالت دکوری دارند. اگر آنها را به درستی انتخاب کنید می‌تواند در زیباتر شدن دکوراسیون منزل به شما کمک کنند و در عین حال اگر یک انتخاب نابه‌جا و غلط داشته باشید باعث می شود که زیبایی از یک قسمت از خانه شما حذف شود.

 در مورد دکوراسیون داخلی خانه ها با توجه به اینکه چه سبکی دارند انتخاب ساعت دیواری متفاوت است و دقیقا با توجه به همین تنوع مدل های متنوع ساعت در سبک های مختلف در بازار عرضه می شود و شما می توانید موردی که دقیقاً متناسب با منزل شما و سبک دکوراسیون خانه شما است را خریداری کنید و بهتر است ساعتی را انتخاب کنید که علاوه بر سبک و رنگ، جنس آن هم با مبلمان و بقیه وسایل شما هماهنگی داشته باشد.

وقتی که می‌خواهید ساعت خریداری کنید به ابعاد خانه توجه کنید در صورتی که خانه کوچکی دارید خریدن ساعت های پایه دار و خیلی بزرگ برای شما گزینه مناسبی نیست و بهتر است از نمونه های کوچک تر در منازل کوچک استفاده کنید.

تابلو قلمزنی صنایع دستی برای دکوراسیون

تاثیر تابلوها در دکوراسیون داخلی به چندین عامل بستگی دارد که درک و استفاده موثر از آنها می‌تواند فضا را به شکل مطلوبی تغییر دهد. اولین عامل مهم، محتوای تابلو و انتخاب طرح یا نقاشی مورد نظر است. طرح و محتوای تابلو می‌تواند احساسات و حتی سلیقه شخصیت فرد را بازتاب دهد. یک تابلوقلمزنی با مضمون آرامش‌بخش می‌تواند احساس آرامش و راحتی را تقویت کند، در حالی‌که تابلوهای پر از انرژی مثبت می‌توانند فضا را پرانرژی و دینامیک کنند. برای داشتن یک دکوراسیون زیبا و شیک، تنها رنگ و کفپوش نیستند که باید در نظر گرفته شوند؛ وسایل تزیینی مانند تابلو از نوع تابلو قلمزنی و پوستر دیواری، آیتم­‌هایی هستند که می­‌توانند یک منزل یا محل کار را به محیط دل­نشین­‌تری تبدیل کنند.

مخصوصا ًاینکه دیوارها معمولاً اولین جایی هستند که مورد توجه قرار می­‌گیرند. بنابراین نباید از تاثیر تابلو در دکوراسیون داخلی غافل شد.از نکات دیگری که در دکوراسیون داخلی باید در نظر داشت، تمییز دادن دیوارهای اصلی از فرعی است

رومیزی قلمکارصنایع دستی برای دکوراسیون

رومیزی‌ها جنبه مهمی از دکوراسیون داخلی هستند که چشم مخاطبان را در کم‌ترین زمان به خود جلب می‌کنند. استفاده از رومیزی قلمکار در فضای خانه در درجه اول بازتابی از سلیقه شخصی شما است. رومیزی‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی وجود دارند که می‌توانند با هر سلیقه و سبکی هماهنگ شوند. برای برجسته کردن سبک شخصی و چیدمان داخلی منزل خود می توانید از این طرح های سنتی استفاده کنید.

ست خاتم کاری صنایع دستی برای دکوراسیون

یکی از افکار جالب برای ساختار دهی به دکوراسیون سنتی، استفاده از وسایل چوبی و اشیاء عتیقه است. انتخاب دقیق هر یک از این اشیاء می‌تواند باعث بیاورد که انسان به خاطرات و لحظات خاصی از گذشته فرو برده شود. عموماً در طراحی سنتی، از ترکیب رنگی خاصی استفاده می‌شود که شامل زرشکی و قهوه‌ای چوبی می‌شود.

استفاده از ست خاتم کاری در دکوراسیون داخلی، به معنای حمایت از صنایع دستی محلی و ارزش‌های محلی است. با خرید محصولات خاتم کاری از فروشگاه‌ها و کارگاه‌های محلی، شما به ترویج هنرمندان محلی و ایجاد فرصت‌های شغلی در جامعه کمک می‌کنید.

هنر خاتم کاری یکی از صنایع دستی سنتی و معتبر ایران است که از دوران‌های قدیم در اصفهان و سایر نقاط کشور انجام می‌شده است. با حمایت از این صنایع دستی، فرهنگ و هنر ایرانی به رونق و ارزش خود بازمی‌گردد و هنرمندان محلی نیز تشویق به ادامه‌ی فعالیت‌های خود می‌شوند.

استفاده ازصنایع دستی برای دکوراسیون اتاق پذیرایی

معمولاً هر بخش از خانه دارای وسایل مخصوص به خود است. اتاق پذیرایی نیز همان طور که از نامش پیدا است برای پذیرایی مهمان ها مورد استفاده واقع می شود. در این اتاق شما می توانید از تابلو های دستباف که هنر دست زنان و مردان ایرانی هستند، استفاده کنید.

هم چنین برای پذیرایی از میهمان می توانید انواعی از شیرینی خوری ها، آجیل خوری ها، شکلات خوری ها، میوه خوری ها، قندان ها و غیره که از جنس مس و فیروزه می ‌باشند که به نام فیروزه کوبی معروف هستند، استفاده نمایید.

شکلات خوری، آجیل خوری، شیرینی خوری خاتم کاری نیز در میان صنعت ایرانی دیده می ‌شود که قابل استفاده برای اتاق پذیرایی هستند. توجه داشته باشید که اگر چه سبک اصلی این وسایل کلاسیک می باشد اما قرار دادن ظروف خاتم کاری و فیروزه کوبی کنار یک چیدمان مدرن نیز جلوه خاص خود را دارد.

صنایع دستی برای دکوراسیون اتاق خواب

شما می توانید در اتاق خواب از گلدان های خاتم کاری یا فیروزه کوبی برای قرار دادن گل های طبیعی و مصنوعی استفاده نمایید. این گلدان ها در شکل ها و اندازه های بسیار مختلفی قرار دارند که شما می توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آن ها را برگزینید.

هم چنین به روی تخت خواب های خود می توانید ترمهه های بسیار زیبا را پهن کنیم و به روی زمین گلیم دستباف بافته شده با دست هنرمندان را پهن نمایید.

صنایع دستی برای دکوراسیون آشپزخانه

کاربرد صنایع دستی تا حدی گسترده می باشد که شما می ‌توانید از آن در محیط هایی نظیر آشپزخانه نیز استفاده کنید. معمولاً برای زیبا ساختن دکوراسیون آشپزخانه از ظروف فیروزه کوبی و خاتم کاری در قفسه‌ های آشپزخانه استفاده می نمایند. هم چنین شما می توانید از گلدان خاتم کاری و فیروزه کوبی روی میز ناهار خوری و یا اپن استفاده نمایید.

استفاده از صنایع دستی برای دکوراسیون محیط کار

در محیط کار که از دسته مکان ‌های رسمی می باشد، که تنها سلیقه افراد در آن دخیل نیست چرا که باید رسمی بودن محیط را در نظر داشته باشیم. برخی از صنایع دستی برای این محیط وجود دارند که می توانند جلوه خاصی را به آن بدهند. برای مثال استفاده از هنر های فیروزه‌ کوبی مس، خاتم کاری، مینا کاری و غیره برای این محیط بسیار مناسب و خاص است. در این محیط معمولاً می ‌توان به روی میز ها از شکلات خوری های مسی و فیروزه کوبی شده، استفاده نمایید. اهمیت شما به فرهنگ ایرانی می تواند برای اربابان رجوع بسیار ویژه باشد و آن ها برای شما احترام بیش تری را قائل شوند. هم چنین استفاده از کیف های چرمی می تواند شما را بسیار رسمی‌ تر نشان دهد.

حتی در میان صنایع دستی شما می توانید قلمدان خاتم کاری را مشاهده کنید که بسیار زیبا و پر افتخار است. این قلمدان را می توانید بر روی میز کاری خود کنار دفتر و کتاب قرار دهید.

شما می توانید روی کمد و یا میز کار خود از گلدان قلم کاری شده یا فیروزه کوبی نیز استفاده نمایید. لازم نیست که حتماً در این گلدان گل های طبیعی و مصنوعی را قرار دهید چرا که خود به تنهایی بسیار ارزنده می باشد.

استفاده از وسایل چوبی و عتیقه‌های ارزشمند به عنوان صنایع دستی برای دکوراسیون

استفاده از عتیقه در دکوراسیون داخلی یک داستان، سفر و دوره متفاوتی از تاریخ را به فضای منزل شما اضافه می‌کند. اثاثیه عتیقه چه در نقش میراث خانوادگی و چه خرید آن‌ها، سطح دیگری از جذابیت را دارند. به این دلیل که ارتباط با گذشته برای ما انسان‌ها، آرامش بخش است.

مشکل این امر آن است که اکثر ما در خانه‌های مدرن زندگی می‌کنیم. درنتیجه ترکیب عتیقه جات با این سبک از دکوراسیون می‌تواند چالش برانگیز باشد.

طراحان داخلی معتقد هستند که قطعات منحصر به فرد و غیرمنتظره را می‌توان با یافته‌های معاصر ترکیب کرد. از همین رو فضای خانه‌ دلپذیر، آرام و دعوت‌کننده خواهد شد. عتیقه‌جات و یافته‌های قدیمی تاریخ را در خود جای داده‌اند. به همین دلیل وجود آن‌ها به خانه شما روح می‌بخشد. از همه مهم‌تر پتانسیل منحصر به فرد کردن آن را نیز ارائه می‌کند.

البته مهم است که استفاده از عتیقه در دکوراسیون داخلی را درست انجام دهید. لازم نیست که فضای داخلی را از عتیقه پر کنید تا این ویژگی‌ها را به خانه خود اضافه کنید. اضافه کردن تنها چند قطعه می‌تواند جان تازه‌ای به طراحی داخلی ببخشد. از طرفی بر اساس آنچه که برای تزئین خانه انتخاب می‌کنید، در گران‌قیمت نشان دادن خانه به امتیازات مختلفی دست پیدا خواهید کرد.

استفاده از دکوراسیون سنتی بدون مبل

نشستن بر روی زمین سنت دیرینه ایرانیان است که این روزها خیلی طرفدار ندارد. اما اگر اندکی با دنیای دکوراسیون آشنا باشید بخوبی می دانید که در چیدمان و هنر دکوراسیون پیروی از عادات جایگاهی ندارد. این روزها در جدیدترین مجلات دکوراسیون به عناصری برمی خوریم که صدها سال پیش رایج بودند و گویی هیچ ایده ای تنها به این دلیل که قدیمی به نظر می رسد نادیده گرفته نمی شود. پس دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل می تواند خود یک تم جدید و مینیمال در نظر گرفته شود.

در واقع شاید روی کار آمدن چیدمان منزل ساده یا به عبارتی دیگر سبک مینیمال به داشتن منازلی بدون مبل دامن بزند. در سبک چیدمان مینیمال طراح همه تلاش خود را می کند تا تنها وسایلی که کاملاً کاربردی هستند مورد استفاده قرار بگیرد و از وسایلی با کارکرد متوسط تا ضعیف تا حد امکان خودداری شود. نتیجه کار شاید شگفت زده یتان کند. خانه ای تقریباً خالی اما پر از احساس آرامش و امنیت؛ همان چیزی که شاید بسیاری به دنبال آن هستند اما نمی دانند چگونه به آن دست بیابند. بنابراین حتی افرادیکه منزل کوچکی ندارند با پیروی از سبک دکوراسیون مینیمال ممکن است با فاکتور گرفتن از خرید مبلمان به آرامش فضای خود کمک کنند.

استفاده از مواد طبیعی به عنوان صنایع دستی برای دکوراسیون

استفاده از مواد طبیعی در دکوراسیون داخلی,  می‌تواند به دکوراسیون داخلی یک حس آرامش و ارتباط با طبیعت ببخشد. استفاده از چوب، سنگ، چرم، گیاهان داخلی و مصالح طبیعی می‌تواند فضای داخلی را گرم و دلپذیرتر کند. همچنین، انتخاب رنگ‌ها و المان‌هایی که به طبیعت اشاره دارند، مانند آبی، سبز و قهوه‌ای، می‌تواند به تجربه زیبایی و آرامش بیشتری اضافه کند.

به عنوان مثال، اضافه کردن گل‌ها و گیاهان زنده به دکوراسیون، هوای تازه و زندگی به فضا می‌بخشد. استفاده از سنگ‌های طبیعی در طراحی دیوارها یا کف‌پوش‌ها، احساس پایداری و قدمت را به اتاق می‌آورد. همچنین، استفاده از چوب به عنوان جزء اصلی مبلمان یا تزیینات دیواری، حس گرما و صمیمیت را به فضا اضافه می‌کند.

از دیگر مواد طبیعی می‌توان به رویه‌های پشمی، پشم حیوانات و مصالح چوبی بافته شده اشاره کرد که می‌توانند به طراحی داخلی تنوع و تجدیدنظر داده و احساس دست‌ساز بودن را تقویت کنند. همچنین، استفاده از نور طبیعی به وسیله پنجره‌ها و درها، اتاق‌ها را روشن و بازتر به نظر می‌آورد و ارتباط بیشتری با محیط بیرونی ایجاد می‌کند.

کلمه‌ها و احساساتی که مواد طبیعی به دکوراسیون داخلی اضافه می‌کنند، می‌توانند تجربه زندگی در فضای داخلی را بهبود بخشند و احساس آرامش، اتصال و تعادل را ترویج دهند.

ایده‌های دکوراسیون منزل به سبک سنتی

استفاده از هنر میناکاری اصفهان در دکوراسیون

میناکاری یکی از هنر های اصیل ایرانی است که زیبایی بسیاری به فضای منزل شما می بخشد. همان طور که می دانید، محصولات میناکاری شده به رنگ های فیروزه ای و آبی هستند که باعث آرامش و تسکین می شوند؛ علاوه بر آن با رنگ های دیگری مثل سبز، قرمز و زرد ترکیب می شوند و شادابی را به فضای منزل شما هدیه می کنند. کافیست یک یا چند تابلو یا ظروف میناکاری شده را در فضای منزل خود قرار دهید تا متوجه تاثیر آن در زیبایی فضای منزل شوید.سفال میناکاری لاله جین

استفاده از هنر گلیم بافی در دکوراسیون

امروزه در بسیاری از خانه ها از گلیم و جاجیم استفاده می شود. اشتیاق نسل جوان به استفاده از صنایع دستی باعث امید و خوشحالی می شود. در این مطلب می خوانیم که چگونه با گلیم زیبایی خانه خود را دو چندان کنید و همچنین ترفندهایی برای کاربردهای مختلف گلیم به شما ارائه می دهیم. دیزاین خانه با گلیم یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین تکنیک ها در طراحی دکوراسیون داخلی است. گلیم مفهومی عمیق و هویت خاصی به چیدمان خانه می بخشد و به دلیل رنگ های متفاوتی که دارند به دکوراسیون گرما می بخشند. به همین دلیل می توان از گلیم در تمام دکوراسیون ها با هر سبکی استفاده کرد. برای مثال در دکوراسیون های مدرن که پر از رنگ های سرد و خنثی هستند، پهن کردن یک قالی گلیم زیبا در اتاق نشیمن یا پذیرایی بشدت جلب توجه می کند.فرش و گلیم ایرانی

محبوبیت این آثار هنری نه تنها در ایران بلکه در برخی از کشورهای دیگر مانند ترکیه، عربستان سعودی، اوکراین، لبنان، مجارستان، لهستان و … است. این جالب تر است. که گلیم به همراه فرش را می توان یکی از عناصری دانست که به فضا و طراحی شما گرما می بخشد. چه طرح کلاسیک را انتخاب کنید چه طراحی مدرن، ایده ی کاربرد جاجیم و گلیم فوق العاده خواهد بود.

استفاده از  هنر سفالگری در دکوراسیون

یک روش فوق العاده برای تزریق رنگ به دکوراسیون، استفاده از گلدان های سفالی بزرگ و کوچک در مکان های غیرمنتظره خانه است. به جای استفاده از سفالینه های بی رنگ و لعاب، گل های خانگی خود را در گلدان های سفالی لعاب دار قرار بدهید.

برای این کار گلدانی را انتخاب کنید که زیبایی گیاه را به خوبی به نمایش بگذارد، نه این که با آن رقابت کند. گلدان های سفالی باید به اندازه بزرگ و گود باشند که به ریشه های گیاه اجازه رشد بدهند و اصطلاحا گیاه را خفه نکنند.

اگر سری به بازار گل شهرتان بزنید و یا در فروشگاه های لوازم تزئینی گشت و گذاری داشته باشید حتما چشمتان به انواع و اقسام گلدان های سفالی دکوراتیو می خورد. گلدان هایی که در همه نوع سایزی موجود هستند و به قدری تنوع ظاهری دارند که امکان ندارد به خرید یکی از آن ها وسوسه نشوید و دست خالی به خانه برگردید. فرقی ندارد خانه شما نقلی و کوچک باشد یا بزرگ و درندشت، گلدان های سفالی با نقوش جذاب و چشم نواز می توانند نما و کیفیت دکوراسیون خانه شما را به شدت تحت تاثیر قرار بدهند.سفال میناکاری لاله جین

استفاده از حصیر در دکوراسیون

حصیربافی یکی از مهم‌ترین فن‌های قدیمی هنری انسان‌هاست. یکی از جدیدترین ایده‌ها در دکوراسیون داخلی استفاده از حصیر در دکوراسیون داخلی است. هیچ قاعده مشخصی برای استفاده از این المان دکوراتیو وجود ندارد اما بهتر است در استفاده از این بافت متفاوت در محیط خود دقت بیشتری به خرج دهید.

ترکیب گیاهان در فضایی که شما با استفاده از حصیر آنجا را دکور کرده‌اید جلوه بسیار زیادی خواهد داشت. تصویر بالا نمونه اجرای دقیقی با حصیر و استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی است که در آن تزئین دکوراسیون داخلی بسیار خاص دیده می‌شود. رنگ سبز می‌تواند آورنده یک رنگ شاخص در فضای دکوراسیون داخلی در کنار رنگ کرم و قهوه ای حصیرها و همچنین رنگ سفید دیوارها باشد.

استفاده از دیوارکوب سنتی در دکوراسیون

امروزه تقریباً در هر قسمتی از خانه، بر روی دیوار یک بشقاب دیوار کوب سنتی یا تابلو دیواری یافت می‌شود. صرف‌ نظر از اینکه از آنها برای اهداف تزئینی استفاده می‌شود، دیوارکوب‌های سنتی زیبا گزینه‌ای هستند که باید آنها را هنگام آماده‌کردن اتاقی برای تزئین در نظر گرفت.

بر خلاف سایر عناصر نورپردازی، دیوارکوب‌ها تأثیر متفاوتی بر عناصر داخلی مخصوصاً دیوارها، کف، سقف و مبلمان دارند. با استفاده از دیوار کوب در موقعیت مناسب، می‌توانید فضای داخلی را به طرز چشمگیری تغییر دهید.

دیوارکوب‌های سنتی برای فضاهای داخلی که کوچک‌تر هستند گزینه‌های عالی هستند. آنها سیستم‌های روشنایی دیواری هستند که با استفاده از جزئیات نورپردازی کوچک، به برجسته‌کردن یک منطقه‌ خاص مانند یک بوفه، یک میز، یا حتی یک اتاق مطالعه کمک می‌کنند. دیوارکوبی که فقط یک نقطه‌ خاص را روشن می‌کند، می‌تواند جلوه‌ غیرمنتظره‌ای را به فضای داخلی اتاق ببخشد. همچنین می‌توان از این وسایل دکوری به‌ عنوان یک اثر هنری استفاده کرد که به‌ تنهایی ایستاده و نور منحصربه‌فرد خود را برای محیط اطراف فراهم می‌کنند.

تزئین دیوار با دیوارکوب سنتی

تزئین دیوار با دیوارکوب سنتی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد