در این مطلب قصد داریم آموزش تریکوبافی در منزل را با شما به اشتراک بگذاریم. وقتی حرف از خرید صنایع دستی به میان می آید، انتظار داریم که با هنری چند صد ساله رو به رو شویم. اما این باور چندان درست نیست. اگرچه بسیاری از هنرها به دلیل نیاز آدم ها و در زمان های قدیم رواج پیدا کردند، اما هرچه زمان می گذرد، صنایع دستی تازه، کارآمد و ساده تری نیز به دست هنرمندان شکل می گیرد. یکی از این هنرهای تازه و بسیار پرطرفدار، تریکو بافی است.

ویدئو آموزش تریکوبافی

هنر تریکو بافی، کاربردی ترین هنر از خانواده قلاب بافی

 

تریکو بافی چیست
ویژگی کاموا تریکو بافی
وسایل مورد نیاز تریکو بافی
چند نمونه از کاربرد تریکو باففی
پیش نیاز تریکو بافی
درآمد تریکو بافی
اموزش پتو و شال تریکو

آموزش تریکو بافی

 تریکو بافی چیست؟ | آموزش تریکوبافی

حتما هنگام جستجوی دست سازه های هنری در فضای مجازی، با تریکو و همچنین آموزش تریکوبافی درمنزل ، این محصول خوش قیافه و متفاوت با بافت درشت مواجه شده اید. تریکو نوعی دوخت است که در آن نخ ها را به صورت دایره ای یا به اصطلاح تار عنکبوتی، به هم پیوند می دهند. تراکم این بافت بالا نیست و طراحی آن درست مانند تار عنکبوت از یک نقشه معین پیروی می کند نمای کلی محصول در نهایت شکلی منظم با بافتی همنواخت و درشت دارد. تریکو بافی هنر ساده ای است که با یادگیری یا کلاس تخصصی به سرعت می توانید محصولات تریکو زیبایی ببافید

بافتنی های تریکو یکی از نو آوری های صنایع بافتنی است که به وسیله ی بافتن کاموای تریکو و ایجاد محصولات مختلفی مانند کلاه ، شال گردن ، سبد ، زنبیل و … انجام می شود به همین دلیل می خواهیم آموزش تریکوبافی در منزل را با نکات کامل انجا دهیم.

ویژگی های کاموا برای آموزش تریکو بافی

درکنار ضخامت و ظرافت و مقاومت بالای کاموای تریکو بافی در برابر وزن های زیاد ، این کامواها ویژگی های دیگری نیز دارند که تریکو بافی را بسیار جذاب می کند .

به عنوان مثال ضخامت این کامواها باعث می شود که کار خیلی زود تمام شود و به نتیجه برسد

همچنین تنوع بسیار بالای رنگ این کامواها دست بافنده را برای انتخاب رنگ خیلی باز می گذارد

تنوع رنگی این کامواها از بسیاری از کامواهای دیگر بیشتر است و این خود باعث جذاب تر شدن تریکو بافی می شود

از دیگر ویژگی های کامواهای ترکو ، لطافت و نرمی این کامواهاست که باعث می شود این کامواها برای تولید لوازم مورد استفاده نوزاد بسیار مناسب باشد

قلاب تریکو بافی، مهم ترین ابزار کار | آموزش تریکوبافی

فبل شروع  آموزش تریکوبافی در منزل باید بدانیم که هنر تریکو هم خانواده قلاب بافی است. با این حال برای بافت گره های درشت تریکو، نمی توانید از قلاب معمولی استفاده کنید. قلاب های تریکو بافی از میل بافتنی و قلاب معمولی بزرگتر هستند و عرض های متفاوتی دارند. انتخاب اندازه قلاب به محصول شما و البته ضخامت نخ تریکو نیز بستگی دارد.

چند مورد از بهترین ایده ها برای استفاده کاربردی از تریکو بافی

محصولات تریکو می تواند یکی از جزئیات شگفت انگیز دکوراسیون خانه شما باشد. این محصول مناسب اغلب سبک های دکوراسیونی است و با رنگ و اندازه دلخواهتان، بخش زیادی از زیبایی اتاق را به خود اختصاص خواهد داد. در ادامه با بعضی از این کاربردها آشنا شوید.

سبدهای تریکو برای سیسمونی، انتخاب منحصر به فرد برای دکوراسیون اتاق نوزاد

دکوراسیون اتاق نوزاد یکی از دغدغه هایی است که هنگام ورود عضو جدید در خانواده به وجود می آید. ست سبد تریکو، یکی از لوازمی است که هم به نظم وسیله ها کمک می کند و هم می توان از آن به عنوان یکی از مهم ترین جزئیات اتاق استفاده کرد. سبدهای تریکو برای نگهداری لوازم بهداشتی نوزاد مانند برس، ناخن گیر و لوازم بهداشتی بسیار مناسب هستند.

با یادگیری و آموزش تریکوبافی در منزل می توانید برای خود کسب و کار راه بیاندازید و درآمد کسب کنید.

از طرفی کاربرد سبد تریکو در اندازه بزرگ این است که فضای مناسبی برای نگهداری اسباب بازی ها در گوشه اتاق هستند. شما می توانید رنگ و بافت این سبدها را با پادری تریکو نیز هماهنگ کنید.

نظم دهی به کمد و لوازم آرایش با سبدهای تریکو

نظم دهی به برس ها، اسپری ها و لوازم آرایش نیاز به زمان و حوصله دارد. با دسته بندی این وسایل و چیدمان آن ها در سبدهای مستطیل یا دایره شکل تریکو، هم نمایی زیبا به کشوی لوازم خود می دهید وهم برای هر وسیله جای مناسبی مشخص می کنید که تا همیشه به منظم بودن فضای شما کمک می کند.

محصولات تریکو بافی، بهترین جزئیات برای دکوراسیون متفاوت خانه

استفاده از محصولات مختلف این هنر دستی، می تواند روح تازه ای به دکوراسیون خانه شما ببخشد. برای مثال پادری های گرد تریکو برای ورودی، یک ایده منحصر به فرد و شیک است.

همچنین یکی از استفاده های جذابی که می توانید از سبد تریکو در چیدمان خانه داشته باشید، قرار دادن گلدان ها در این سبدها است. کوسن های تریکو، زیر لیوانی و رانر از دیگر ایده های تریکو بافی هستند که می توانید برای زیباتر شدن خانه روی آن ها حساب کنید.

ساخت محصولات هنری دست ساز علاوه بر آنکه دانش شما را در هنرهای متفاوت بالا می برد، به ایجاد حال خوب در شما کمک می کند. اگر با این مطلب از مجله هنرمادر همراه بوده اید و اطلاعات آن را مفید می دانید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سبد تریکو در شکل های مختلف

گرد یکی از انواع سبد های تریکو با کفه ی گرد است و کاربرد های بسیاری دارد. سبد مربع نیز یکی دیگر از انواع سبد های تریکو با کفه ی مربع است که در موارد بسیاری کاربرد دارد. از انواع دیگر سبد های تریکو که با توجه به شرایط و موقعیت های مختلف می توان با استفاده از نخ های تریکو آن ها را به زیبایی بافت می توان به سبد تریکو قلب و سبد تریکو مستطیل اشاره کرد.

وسایلِ ابتدایی که برای بافت سبد تریکو مورد استفاده قرار می گیرد می توان به نخ های تریکو در رنگ بندی های متنوع و قلابِ قلاب بافی در سایز های 6 تا 10 میلی متر اشاره کرد

کاربرد های سبد تریکو چیست ؟

  • از سبد تریکو در زیبا سازی دکوراسیون منازل استفاده می شود, پادری های تریکو را می توان در اندازه و رنگ های مختلف بافت و از تاثیر به سزایی که در دکوراسیون منزل می گذارند نباید غافل شد.
  • از این سبد ها در اتاق کودک به عنوان سبد های اسباب بازی کودک برای سر و سامان دادن به اسباب بازی های کودکان می توان در طرح های شاد و کودکانه استفاده کرد, کریر نوزاد یا ساک حمل نوزاد از نمونه های رایج کار با نخ های تریکو است که در رنگ های شاد و متنوع می توانید به سیسمونی های کودکان اضافه کنید.
  • برای جای لوازم آرایشی روی میز آرایش و زیبایی میز های آرایش می توان از سبد های تریکو استفاده کرد, برای قرارگیری لباس ها و سر و سامان دادنِ لباس ها می توان از سبد های تریکو استفاده کرد به دلیل این که هم مکان کمتری را اشغال می کنند و هم زیبایی بسزایی به مکان می بخشند.
  • نظم دهی به مداد ها و روان نویس ها و خودکار ها و سایر لوازم تحریر و برای جلوگیری از پراکنده شدن آن ها می توان از این گونه سبد ها استفاده کرد.
  • قرارگیری میوه ها می توان از سبد های تریکو استفاده کرد, با بافت سبد های تریکو در اندازه های مختلف می توان از آن ها در نگهداری لوازم آشپزخانه از جمله قوطی های حبوبات و دیگر لوازم استفاده کرد.
  • برای مرتب  کاموا ها و یا نخ های تریکو و سایر لوازم بافتنی می توان از این سبد ها استفاده کرد, برای قرار گیری لوازم خیاطی نیز این سبد ها مورد استفاده قرار می گیرند. این موارد رایج ترین نمونه های استفاده از سبد های تریکو و کار با نخ های تریکو بودند که گفته شد. اگرچه هر فرد با توجه به سلیقه و ذوق خود از این سبد ها می تواند در هر جایی که بخواهد استفاده کند اما ما برای ایده دادن هر چه بیشتر به شما نمونه ای از پر کاربرد ترین موارد استفاده از آن ها را عنوان کردیم.

آموزش تریکو بافی از صفر تا صد

هنر تریکو بافی

هنر تریکو هم خانواده قلاب بافی می باشد. برای بافت با تریکو باید از قلاب های مخصوص کاموای تریکو استفاده شود که دارای سایز بزرگ تری نسبت به قلاب های بافت با کاموای معمولی هستند. با این حال برای بافت گره های درشت تریکو، نمی توانید از قلاب معمولی استفاده کنید. قلاب های تریکو بافی از میل بافتنی و قلاب معمولی بزرگتر هستند و عرض های متفاوتی دارند. انتخاب اندازه قلاب به محصول شما و البته ضخامت نخ تریکو نیز بستگی دارد.

معمولا شروع یادگیری و آموزش تریکوبافی درمنزل در گام مقدماتی با سبدهای نظم دهنده شروع میشود و پس از آن میتوانید در گام پیشرفته وسایل بزرگتر همچون پاف، پادری و حتی کیف ببافید. یکی از دلایل جذابیت این هنر برای هنردوستان، بافت سریع و سرعت بالای اتمام کار نبت به کاموا و نخ های ریزتر است.

وسایل مورد نیاز برای آموزش تریکوبافی 

کاموا یا نخ تریکو

نخ تریکو به عنوان متریال اصلی این هنر، نقش بسزایی در شکل نهایی محصول شما دارد. این نخ ضخامت و حتی وزن بیشتری نسبت به نخ های معمولی دارد و از این رو اشیا جذابی را خلق میکند.

برای آموزش تریکوبافی درمنزل و هنگام خرید نخ تریکو به جنس، لطافت و حتی ضخامت نخ توجه کافی داشته باشید این نخ پس از پایان کار کاملا ملموس بوده و به همین جهت جنس نخ بسیار حائز اهمیت است.

قلاب تریکو بافی

برای شروع آموزش تریکوبافی درمنزل ابزار کار خود را تهیه کنید و به نکات گفته شده توجه کنید .میل های بافتنی، در تریکو بافی کاربردی نداشته و برای بافت کاموا و نخ مخصوص تریکو، از قالب های مخصوص که به نسبت قلاب های قلاب بافی و میل های بافتنی، اندازه بزرگتری دارند، استفاده می شودبرای انتخاب قلاب به عرض نخ توجه کنید و قلاب را متناسب با نخ خریداری کنید. اما در رابطه با جنس این قلاب ها، متناسب با سلیقه و راحتی خود قلاب ها را بخرید

کفی سبد تریکو

با توجه به اینکه بافت سبد با تریکو، یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از این هنر دستی است، تهیه و کمک گرفتن از کفی ها، در بافت سبد تریکو مفید است. به کمک این کفی ها، بافت سبد های تریکو راحت تر شده و استحکام بیشتری می یابند. این کفی ها به صورت آماده و در جنس های مختلف پلاستیکی، پلکسی و چوبی موجود است

پیش نیاز تریکو بافی

برای شروع یادگیری تریکوبافی بهتر است از بافت سبدها شروع کرد. در این سبدها شما با انواع بافت و گره آشنا خواهید شد و بافت هایی همچون بافت پایه کوتاه , پایه نیم دوبل , پایه دوبل , پایه دو دوبل و پایه سوبل آشنا خواهید شد.

درآمد تریکو بافی با آموزش تریکوبافی

1- شروع یادگیری و تمرین کردن

برای شروع کسب درآمد، باید اصول این کار را به درستی یاد بگیرید، به یک آموزشگاه خوب مراجعه کنید آموزش ها را تمام کنید و شروع به تمرین کنید، برای بافت سریع باید تمرین های خود را زیاد کنید. اما می توانید با شروع آموزش تریکوبافی درمنزل نیز این مهارت و هنر زیبا را یاد بگیرید و در هزینه ها و زمان خود صرفه جویی کنید.

2- نوشتن اهداف

اهداف خود را بشناسید، میزان درآمد، مخارج و حتی آموزش های مربوط به ارتقای بیشتر هنر خود را بنویسید و زمان خود را برنامه ریزی کنید. نکته حائز اهمیت در این مرحله نوشتن اهداف و برنامه ریزی ها براساس واقعیت و متناسب با توانایی هایتان باشد.

3- تشکیل تیم

اگر برای شروع کار سرمایه کافی ندارید، تیم تشکیل دهید. بهترین کار استفاده از متریال با کیفیت و تنوع کالا است. این مسئله خود بازاریابی خوبی برای شما خواهد بود. در این بین بازاریابی خود را در بین فروشگاه ها نیز آغاز کنید. کار گروهی پیشرفت شما را تسریع میکند.

4- آموزش تریکوبافی درمنزل | استفاده از شبکه های مجازی

اینستاگرام، یک مرکز تبلیغات گسترده است، یک پیج بسازید و شروع به گذاشتن پست و استوری کنید. راز موفقیت شما در اینستاگرام عکس های زیبا از اجناس و قیمت مناسب است. برنامه ریزی صحیح برای اینستاگرام موفقیت شما را تضمین خواهد کرد.

 

5- تبلیغات

شما باید کار خود را به دیگران معرفی کنید و در واقع شروع به برندسازی کنید. کافیست به شبکه های مجازی متوسل شوید و یا حتی بازاریابی حضوری را آغاز کنید

آموزش تریکوبافی درمنزل | بافت سبد تریکو

بافت این سبد زیبا را با گردبفی کفی شروع می کنیم.

در حلقه جادویی ۷ پایه کوتاه ببافید.
نخ را کشیده و به اولین پایه بست بزنید.
یک زنجیره ببافید.

رج۲: در هر گره ۲پایه کوتاه ببافید. (۱۴ پایه)
رج۳: ۱در میان در ۱پایه ۲پایه ببافید.
رج۴: ۲در میان در ۱پایه ۲پایه ببافید.
رج۵: ۳در میان در ۱پایه ۲پایه ببافید.
تا اندازه دلخواه ادامه دهید

در آخرین رج،قلاب را از پشت کار ، از اولین پایه کوتاه آن رج بیرون آورده و نخ را بگیرید.

به این شکل .
یک زنجیره بزنید.

یک رج پایه کوتاه برجسته از پشت ببافید.

بدون افزایش ، رو هر گره یک پایه کوتاه برجسته از پشت ببافید.

به اولین پایه بست زده و یک زنجیره ببافید.

یک پایه را نبافته و در بعدی پایه کوتاه بزنید.

در پایه ای که نبافته بودید یک گره پفکی ببافید.

به این صورت :
از پایه نبافته نخ بگیرید، ۲ مرتبه (نخ را دور قلاب انداخته و نخ بگیرید). همه را یکی کنید.

تا پایان رج به همین صورت ببافید.
قلاب را در اولین گره پفکی وارد کرده و نخ رنگ جدید را بگیرید.

اگر می خواهید تک رنگ ببافید فقط بست بزنید.

یک زنجیره بزنید.

دقیقا زیر بست ، بین گره پفکی آخر و اول گره پفکی ببافید.

بقیه رج را مثل قبل، یک پایه نبافته در بعدی پایه کوتاه زده و در پایه نبافته گره پفکی بزنید.

تغییر رنگ برای رج بعدی را انجام دهید.

بین دو گره پفکی رج قبل را گره پفکی ببافید.

مثل رج قبل بین هر دو گره پفکی را یک پفکی ببافید.

انتهای رج بست بزنید.

یک رج روی هر پایه را یک گره نامرئی بزنید.

این هم ظرف زیبای ما

آموزش تریکوبافی درمنزل | بافت پتو و شال مبل تریکو شماره یک

وسایل لازم

کاموای تریکو با قطر 5 سانتی متر به میزان دلخواه (اندازه کاموا ، بستگی به سایز پتو یا شال تریکوی شما دارد)

مراحل بافت

مرحله اول:

در مرحله اول از آموزش بافت پتو تریکو و شال تریکوی مخصوص مبل ، ابتدا سر کاموا را گرفته ، سپس با گره ای ، حلقه ای بزرگ بر سر آن ایجاد می کنیم.

مرحله دوم:

سپس دست خود را داخل زنجیره فرو می بریم و از داخل آن یک حلقه دیگر خارج می کنیم و برای حلقه های ایجاد شده بعدی نیز به همین صورت عمل می کنیم و از هر حلقه ، حلقه ای دیگر خارج میکنیم تا به عرض دلخواه خود برسیم.

توجه: سایز حلقه ها باید با یکدیگر یکسان باشند.

مرحله سوم

حال در این مرحله از بافت پتو تریکو و یا شال تریکو ، بافت ردیف دوم را مانند ردیف اول اما از جهت مخالف آغاز می کنیم و حلقه های ردیف دوم را از حلقه های رج اول خارج می نماییم و بافت ردیف ها را تا آنجایی ادامه می دهیم که به طول دلخواه خود برسیم.

نکته: سایز حلقه ها را بطوری انتخاب کنید که نه بسیار بزرگ باشند که پتو حالت شل و افتاده بگیرد و نه کوچک که حلقه های بعدی از آنها خارج نشود.

مرحله چهارم:

در این مرحله از بافت شال و پتو تریکو که رج آخر به اتمام رسیده است نوبت به دو تا یکی کردن دانه ها می رسد و برای این کار کافی است که با نخ اضافه ای را که در دست داریم را از درون حلقه اول و دوم رد کنیم و یک حلقه جدید ایجاد کنیم و به اصطلاح هر دو حلقه را به یک حلقه تبدیل نماییم و در پایان ادامه کاموا را قیچی نموده و یک گره محکم به آن می زنیم پتو یا شال ما آماده است.

بافت پتو و شال مبل تریکو شماره 2 | آموزش تریکوبافی

یک نوع دیگر از پتو و شال مبل تریکو که وجود دارد مدلی است بسیار آسان که برای تهیه آن نیاز است به ابعاد شال یا پتوی مورد نظرتان ، یک تخته چهار گوش را به عنوان دار آن بسازید و ما در اینجا از دار بافت دو در دو استفاده نموده ایم یا به عبارتی با اتصال چهار چوب دو متری این دار مخصوص را ساخته ایم.

مرحله اول

حال با توجه به قطر کاموای تریکوی خود ، فواصل میخ ها را برای نصب روی تخته تعیین می کنیم که در اینجا چون قطر کاموای تریکوی ما چهارسانتی متری است بنابرین میخ ها را به فاصله دو سانتی متری به دور تمام ابعاد تخته نصب نموده ایم.

مرحله دوم

پس از نصب میخ ها ، نوبت به وصل نمودن کامواها می رسد که برای این کار ، کامواها را به ترتیب از میخ اول ردیف بالا به میخ اول ردیف پایین نصب می کنیم و همین کار را تا انتهای رج ها ادامه می دهیم تا ستون ها تکمیل گردند.

نکته: برای اتصال کامواها ، می توانیم هم از کامواهای ترکیبی رنگی استفاده نماییم و یا همه کامواها را بصورت تک رنگ نصب نماییم.

مرحله سوم

حال در این مرحله که اتصال کامواهای ستون ها (ردیف های عمودی) به اتمام رسیده نوبت به نصب کامواهای ردیف های افقی اس ست و برای این منظور کافی است که کاموای میخ اول ردیف سمت راست را به میخ اول ردیف سمت چپ بصورت افقی نصب کنیم.

در این مرحله کامواهای افقی را می بایست بصورت یکی از زیر و یکی از رو از لابلای کامواها عبور دهیم و وقتی به ردیف بعدی می رسیم باید توجه داشته باشیم که کامواها را عکس ردیف قبل از لابلای کامواها عبور دهیم یعنی اگر اولین ورود کاموای قبلی از زیر بوده ، کاموای ردیف بعدی را باید از رو وارد کنیم تا هر ردیف حالتی معکوس ردیف قبل خود را پیدا کند.

مرحله چهارم

حال در این مرحله از بافت پتو تریکو و یا شال تریکو که اتصال ردیف های افقی به اتمام رسید نوبت به اتمام کار می رسد و برای این کار باید پیش از آنکه پتو یا شال را از دار بیرون آوریم دانه های دور چهار بعد کار را کور کنیم تا پتو تکمیل گردد و به عبارتی شکافته نشود.

در بافت پتو تریکو و یا شال تریکو برای کور کردن دانه ها می توانیم هم از قلاب سایز بزرگ استفا ده نماییم

برای کور کردن باید با دست یا نوک قلاب ، سر هر دانه را بگیریم و از دانه بعدی خارج نماییم و این کار را تا زمانی ادامه می دهیم که به دانه آخر رسیم و پس از رسیدن به دانه آخر ، به آن یک گره می زنیم و پتو یا شال را از دار خارج می نماییم و برای تزئین مبل خود استفاده می نماییم. بافت پتو تریکو و شال تریکوی ما آماده گردیده امیدواریم از این آموزش بهره برده باشید. آموزش تریکوبافی در منزل

تریکوبافی بسایر وسیع است از بافت لباس و کیف و کفش تا بافت کوسن و …است,در این میان اما سبدهای  تریکو به دلیل تنوع بسیاری که دارد,استقبال بیشتری از آن شده است.سبدهای تریکو تنوع بسیار بالایی دارند و شما عزیزان می توانید با ایجاد کمی تغییر در آنها و همچنین استفاده از ابتکار و خلاقیت خود اقدام به بافت سبد های جدید و شیکی نمایید.

آموزش تریکو بافی از ابتدا-جلسه ی اول - فروشگاه اینترنتی لوکس آرا

خرید صنایع دستی

پیش زمینه ی یادگیری تریکوبافی

چیزی که تریکوبافی رو بسیار پرطرفدار کرده اینه که شروع آن نیازی به وسایل گران قیمت نداره و این خبر خوب رو به شما بدم که اصلا نیازی نیست نگران باشید !چرا که نیازی نیست حتما قلاب بافی بلد باشید !,فقط بهره باید گره ها,پایه ها و حلقه ها را از قلاب بافی یاد بگیرید,آن وقت می توانید وارد مرحله ی آموزش تریکوبافی از پایه بشوید.بنابراین بهتر است با مقدمات قلاب بافی مانند پایه کوتاه,نقطه ی اتصال,اتصال مخفی,اتصال خطی آشنا باشید.

هنر تریکو بافی

هنر تریکو هم خانواده قلاب بافی می باشد. برای بافت با تریکو باید از قلاب های مخصوص کاموای تریکو استفاده شود که دارای سایز بزرگ تری نسبت به قلاب های بافت با کاموای معمولی هستند. با این حال برای بافت گره های درشت تریکو، نمی توانید از قلاب معمولی استفاده کنید. قلاب های تریکو بافی از میل بافتنی و قلاب معمولی بزرگتر هستند و عرض های متفاوتی دارند. انتخاب اندازه قلاب به محصول شما و البته ضخامت نخ تریکو نیز بستگی دارد.

آموزش بافت سبد تریکو به صورت مرحله به مرحله | ستاره

معمولا شروع یادگیری تریکوبافی در گام مقدماتی با سبدهای نظم دهنده شروع میشود و پس از آن میتوانید در گام پیشرفته وسایل بزرگتر همچون پاف، پادری و حتی کیف ببافید. یکی از دلایل جذابیت این هنر برای هنردوستان، بافت سریع و سرعت بالای اتمام کار نبت به کاموا و نخ های ریزتر است.

 

با توجه به اینکه بافت سبد با تریکو، یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از این هنر دستی است، تهیه و کمک گرفتن از کفی ها، در بافت سبد تریکو مفید است. به کمک این کفی ها، بافت سبد های تریکو راحت تر شده و استحکام بیشتری می یابند. این کفی ها به صورت آماده و در جنس های مختلف پلاستیکی، پلکسی و چوبی موجود است.

آموزش کامل فیروزه کوبی در منزل

آموزش گام به گام تریکو بافی - امروزسلام

آموزش مقدماتی تریکوبافی

تنها نکته مهم و قابل توجه در بافت این سبد ها این است که برای کارایی بیشتر می توانید از کفی چوبی داخل آنها استفاده نمایید و به این صورت زیبایی و مقاومت آن را بیشتر نمایید.در این آموزش می خواهیم یک سبد تیکوبافی را به شما آموزش بدهیم.

آموزش تریکو بافی از ابتدا-جلسه ی اول - فروشگاه اینترنتی لوکس آرا

پیش نیاز آموزش تریکو بافی

برای شروع یادگیری تریکوبافی بهتر است از بافت سبدها شروع کرد. در این سبدها شما با انواع بافت و گره آشنا خواهید شد و بافت هایی همچون بافت پایه کوتاه , پایه نیم دوبل , پایه دوبل , پایه دو دوبل و پایه سوبل آشنا خواهید شد.

وسایل مورد نیاز  برای تریکو بافی 

 تریکوبافی از ابتدا

قلاب تریکوبافی

سایز قلاب ها برای این دوره 5 و 7 است.که می تونید از همین سایت تهیه کنید

کامواهای  تریکو در رنگ های متنوع، و همچنین با ضخامت های گوناگون در بازار موجود هستند.این کامواها را می توانید از سایت ما تهیه نمایید.بهتره بدونید که نخ کاموای تریکو نسبت به نخ کامواهای معمولی از ضخامت بیشتری برخوردار است و شما می توانید با کمک کامواهای تریکو و میل مخصوص آن ها وسایل مختلفی نظیر کریر نوزاد و سبد و کیف و … را در منزل ببافید.

هنر خط و خوش نویسی

کاموای تریکوی ایرانی بخریم یا خارجی؟

۱۳۰ مدل کیف و کوله تریکو بافی شیک برای تمام سنین • مجله تصویر زندگی

مسئله ای که ممکن است ذهن شما را هم در این بازار رقابتی به خود مشغول کند این است که کاموای تریکوبافی ایرانی بخرم یا خارجی؟
این سوال یک جواب واضح دارد و آن هم این که خارجی یا ایرانی بودن نخ تریکو، ملاک کیفیت آن نیست و چه مثلا تریکوی ترک یا مثلا تریکوی ایرانی، کیفیت های متفاوتی دارند و برعکس آن چیزی که در ذهن عموم جریان دارد، گاها برخی تریکوهای ایرانی، از لحاظ کیفیت، تفاوتی با نخ تریکوی مشابه خارجی ندارند و یا حتی کیفیت بهتری در آنها شاهد هستیم. مخصوصا الان که با بالا رفتن قیمت دلار، فروش تریکوی ایرانی نیز رونق پیدا کرده و در بازار رقابت قیمتی، جای عرض اندام دارد. ولی به هر حال، آن چیزی که مهم نیست ایرانی یا خارجی بودن است و در هر دو کیفیت بسیار بد و در هر دو، کیفیت بسیار خوب نیز شاهد هستیم.

هنر های دستی چیست ؟

 کفی تریکوبافی چوبی ،گرد یا مستطیل یا مربع،بیضی یا قلب 

هر کدام از این کفی های تریکوبافی دارای خصوصیات مختلفی  در بافتن هستند دارند اما این تفاوت فقط در رج اول می باشد.در واقع برای آموزش تریکوبافی از ابتدا باید انواع کفی ها را یاد بگیرید.مهمترین آموزش تریکو بافی,آموزش سبد های تریکو است، بافت هر سبد هم از کفی شروع می شود..کفی هایی که بیشتر استفاده میشوند کفی دایره، بیضی، قلب و مربع هستند.در زیر چند نمونه از این کفی ها آمده است.

آموزش تریکوبافی

نحوه ساخت شمع های شناور

توجه کنید که هر کدام از کفی ها برای بافتن نقشه ی راه مخصوص به خود را دارند,مثلا در زیر نقشه ی بافتن کفی دایره آمده است.

تریکوبافی

آموزش گبه بافی

درآمد تریکو بافی

1- شروع یادگیری و تمرین کردن

برای شروع کسب درآمد، باید اصول این کار را به درستی یاد بگیرید، به یک آموزشگاه خوب مراجعه کنید آموزش ها را تمام کنید و شروع به تمرین کنید، برای بافت سریع باید تمرین های خود را زیاد کنید.

2- نوشتن اهداف

اهداف خود را بشناسید، میزان درآمد، مخارج و حتی آموزش های مربوط به ارتقای بیشتر هنر خود را بنویسید و زمان خود را برنامه ریزی کنید. نکته حائز اهمیت در این مرحله نوشتن اهداف و برنامه ریزی ها براساس واقعیت و متناسب با توانایی هایتان باشد.

3- تشکیل تیم

اگر برای شروع کار سرمایه کافی ندارید، تیم تشکیل دهید. بهترین کار استفاده از متریال با کیفیت و تنوع کالا است. این مسئله خود بازاریابی خوبی برای شما خواهد بود. در این بین بازاریابی خود را در بین فروشگاه ها نیز آغاز کنید. کار گروهی پیشرفت شما را تسریع میکند.

4- استفاده از شبکه های مجازی

اینستاگرام، یک مرکز تبلیغات گسترده است، یک پیج بسازید و شروع به گذاشتن پست و استوری کنید. راز موفقیت شما در اینستاگرام عکس های زیبا از اجناس و قیمت مناسب است. برنامه ریزی صحیح برای اینستاگرام موفقیت شما را تضمین خواهد کرد.

5- تبلیغات

شما باید کار خود را به دیگران معرفی کنید و در واقع شروع به برندسازی کنید. کافیست به شبکه های مجازی متوسل شوید و یا حتی بازاریابی حضوری را آغاز کنید.

بازار کار تریکو بافی

تریکو بافی یکی از مشاغل خانگی پرسود است و شما میتوانید از این شغل درآمد خوبی کسب کنید، اما شرط این کار خلاقیت، ذوق، مشتری مداری و کیفیت بالای کار است. شما باید با دیگران تمایز داشته باشید و این تعیین کننده درآمد شما خواهد بود.

دانلود دروس آموزش تریکو بافی

درس 1

مرحله ۱: درست کردن حلقه جادویی

برای شروع کار لازم است دارید تا با استفاده از حلقه جادویی (Magic Ring) بافتن سبد را آغاز کنید. ایجاد حلقه جادویی بسیار ساده است. نخ را حلقه کرده و دو سر آ را از روی هم رد کنید. سپس محل اتصال دو نخ را با دست بگیرید. نخ بافت (سری که به کلاف وصل است) را با قلاب از حلقه خارج کنید و یک زنجیره ببافید و درون آن را مطابق نقشه بافتتان با پایه پر کنید.

 

آموزش بافت سبد تریکو به صورت مرحله به مرحله

 

مرحله ۲: شروع بافت پایه

برای شروع ۶ دانه بافت ساده انجام دهید و در نهایت زنجیر اول را به آخر وصل کنید. توجه داشته باشید در هر دانه از ۶ دانه بافت، باید ۲ پایه بزنید به این معنا که هر دانه را دو بار می‌بافید و درمجموع تعداد دانه‌های بافت به ۱۲ دانه خواهد رسید. هر چقدر بخواهید دایره سبد بزرگتر باشد، دانه‌های بیشتری می‌بافید.

 

مرحله ۳: بافت الگووار (بافت دانه اول یکبار و دانه بعدی دوبار)

در ادامه آموزش بافت سبد تریکو، ۱۲ دانه بافت را یکی در میان دو پایه می‌زنیم یعنی یک دانه را یک بار و دانه بعدی را دو بار می‌بافیم.

 

مرحله ۴: ادامه بافت الگووار با فرمول ۱-۱-۲-۱-۱-۲-۱-۱-۲-۱-۱-۲-۱-۱-۲-۱-۱-۲

در این مرحله ۱۸ دانه بافت به دست آمده را دوتا در میان دو دانه می‌زنید و از فرمول  استفاده می‌کنید.

 

مرحله ۵: ادامه بافت الگووار با فرمول ۲-۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱-۱

در ادامه آموزش یافت سبد تریکو باید دانه اول:۲ پایه، دانه دوم: ۱ پایه، دانه سوم:۱ پایه و دانه چهارم: ۱ پایه و تکرار این دانه‌ها را به صورت فرمول دارید. در این مرحله ۲۴ دانه بافت دارید.

 

مرحله ۶: ادامه بافت سبد تریکو با الگوی ۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱-۱-۲-۱

بافت سبدتان را با ۳۰ دانه بافت و الگوی  ادامه دهید. تا این مرحله بافت کف سبدتان کامل شده است و حالا باید بافت دیواره سبد را شروع کنید.

 

آموزش بافت سبد تریکو به صورت مرحله به مرحله

 

مرحله ۷: بافت دیوار سبد

در ادامه آموزش بافت سبد تریکو نوبت بافتن دیواره سبد است. در این مرحله به جای پایه زدن از زیر زنجیره‌ها، باید از درون هر زنجیره پایه بزنید. به این صورت که اولین پایه از ردیف پایین و زیر شکل ۷ مانند زده می‌شود و دومی را از بالا و بین دو ۷ می‌زنید. به یاد داشته باشید برای زدن پایه بعدی مجدداً از ردیف پایین، اما با رد کردن یک سوراخ پایه می‌زنید و پایه بعدی رو از بالای همون سوراخ و بین دو ۷ می‌زنید و دوباره یک سوراخ فاصله می‌اندازید و به این الگو ادامه می‌دهید تا به پایان ردیف اول برسید.

 

آموزش ساخت زیور آلات رزینی

مرحله ۸: ادامه بافت بدنه سبد

برای ادامه بافت دیوار سبد تریکو، از آنجا که در ردیف دوم درز‌ها کاملاً مشخص هستند، پایه اول را از درز ردیف بالایی و پایه دوم را از درز ردیف پایینی می‌زنید بدون رد کردن درزها، یعنی همه درز‌ها را پایه می‌زنیم و در واقع تنه سبد تریکوتان متشکل از بافت‌هایی به شکل ۷‌های کوتاه و بلند است. ردیف ۳ و ۴ و ۵ را هم به همین ترتیب می‌بافید و اگر دوست دارید بدنه سبد شما بلندتر شود، میتوانید یک یا دو ردیف دیگر هم ببافید.

 

آموزش بافت بدنه سبد تریکو

آموزش بافت کیف موبایل

مرحله نهم: کور کردن بافت

آخرین مرحله آموزش بافت سبد تریکو، کور کردن بافت است و به این منظور از زنجیر کردن استفاده کرده و انتهای آن را اصطلاحا کور می‌کنید.

سخن پایانی

بافتن سبد همیشه در بین هنر‌های دستی ایران جایگاه خاصی داشته است و در هر شهری با توجه به آداب و سنن مخصوص به آن شهر بافته می‌شود.

 

مطالب مرتبط:

 

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد