آموزش سرویس اشپزخانه

در این مطلب می خواهیم به آموزش سرویس اشپزخانه را بپردازیم، همراه با نکات ریز الگو کشی، برش، دوخت و شروع کسب درآمد. اما دوخت و طراحی سرویس آشپزخانه بسیار ساده و از جنبه اقتصادی نیز به صرفه‌تر است. همچنین می‌تواند یک هدیه ارزشمند و کاربردی برای عزیزانتان باشد. دوخت سرویس آشپزخانه می تواند به کارآفرینی و شروع یک بیزینس، برای افرادی که قصد تولید این دسته از محصولات را دارند کمک به سزایی بکند. در ادامه این مطلب آموزش دوخت دستگیره سرویس آشپزخانه را مطالعه خواهید کرد.  فایل pdf آموزش را از انتهای مطلب دانلود کنید.

 

سرویس آشپزخانه

ویدئو آموزش سرویس آشپزخانه

خرید هدایای سازمانی

آموزش سرویس آشپزخانه |  دوخت دستگیره فانتزی
مواد لازم:

دو تکه پارچه

نمد یا پشم شیشه

قیچی

نخ و سوزن

خودکار یا مداد صابونی

مراحل دوخت دستگیره فانتزی

ابتدا لازم است تا تصمیم بگیرید قصد دارید از دو طرح پارچه متفاوت برای دستگیره استفاده کنید یا اینکه با یک طرح دوخت خود را انجام دهید. در هر دو صورت، از دو تکه پارچه دو دایره به قطر 32 سانتی متر برش دهید مطابق شکل زیر.

آموزش دوخت سرویس آشپزخانه | دوخت پيش بند آشپزخانه

امروز درخدمت شما هستیم با آموزش نحوه دوخت و الگوی پیشبند آشپزخانه با يکي ديگه از سري هاي آموزش خياطی در یعنی  طرز رسم الگوي پيشبند آشپزخانه رو به ساده ترين روش يادتون میدیم و درانتها نيز فايل دانلودي الگوي پيشبند آشپزخانه نيز به صورت pdf قرار داديم که ميتونيد دانلود کنيد پس با ما همراه باشيد.

براي دوخت پيشبند آشپزخانه چقدر پارچه لازم هست؟

براي دوخت اين پيشبند آشپزخانه به اندازه هفتاد سانتيمتر پارچه و 70 سانتيمتر مشما پلاستيکي و 3.5 متر نوار اريب احتياج داريم

طرز رسم الگو پيشبند آشپزخانهدوخت پیشبند آشپزخانه

براي رسم الگوي پيشبند ابتدا کادري به اندازه 70 سانتيمتر در 50 سانتي متر رسم ميکنيم

از بالاي کادر از طرفين به اندازه 30 سانتيمتر پايين آمده و خط ميکشيم

از هر گوشه بالا به اندازه 15 سانتيمتر به طرف داخل آمده و به 30 سانت وصل ميکنيمدوخت پیشبند آشپزخانه

از وسط خط اريب به اندازه 2 تا 3 سانت داخل ميشويم و هلال ميکنيمدوخت پیشبند آشپزخانه

از دو گوشه پايين کادر هم به اندازه 7 سانت به بالا و 7 سانت به داخل علامت ميزنيم و به هم وصل و هلال ميکنيمدوخت پیشبند آشپزخانه

همين الگو پيشبند رو رو استر پلاستيکي هم ميذاريم …اين طرح رو ميتونيم مستقيم روي پارچه هم‌ پياده کنيم

استر و رويه رو به هم سنجاق ميزنيم طوري که روي پارچه به طرف بيرون و استر زيرش باشد

مثل خط قرمز تو عکس …بالاش که ميره دور گردن و بنداش هم که پشت کمر گره ميخوره ما بقي رو هم با نوار اريب دور دوزي ميگنيم اگر هم خواستيد ميتونيد يک جيب در جلوي پيشبند بدوزيد

براي اين مدل پيشبند اشپزخانه حدودا 3.5 متر نوار اريب لازم داريم نوار اريب را حدود 40 سانتيمتر از يک سمت ازاد ميذاريم و سپس از قسمت هلال دوخت ميکنيم 30 سانتيمتر را براي دور گردني باز آزاد ميگذاريم و سپس  روي هلال بعدي ادامه نوار اريب رو  ميدوزيم و باز 40 سانت براي بند دور کمرسمت ديگه ازاد و قيچيش ميکنيم.دوخت پیشبند آشپزخانه

آموزش سرویس آشپزخانه | نمگیر آشپزخانه با دوخت آسان

نمگیر آشپزخانه در واقع یک وسیله کاربردی و مفید است که برای گرفتن نم ظروف شسته شده در محیط آشپزخانه بسیار مورد نیاز می باشد. نمگیرها در انواع و اقسام مختلفی دوخته شده اند و در ابعاد گوناگونی وجود دارند. بسیاری از بانوان پس از اتمام مهمانی و مجالس خود با توجه به تعداد زیاد ظروف شسته شده به مکان مناسبی برای خشک نمودن ظروف احتیاج دارند بنابراین داشتن یک نمگیر با ابعاد مناسب نیاز آن ها را رفع خواهد کرد. به همین خاطر آشنایی با آموزش دوخت نمگیر می تواند به شما کمک کند تا به راحتی در منزل با اندک مهارتی که در خیاطی دارید این وسیله کاربردی را بدوزید و مورد استفاده قرار دهید.

با توجه به کاربردی بودن این وسیله در محیط آشپزخانه به منظور یادگیری شما عزیزان در ادامه این مطلب به نحوه دوخت یک نمگیر زیبا و ساده به صورت گام به گام پرداخته ایم تا با روش دوختن آن آشنا شوید و آن را در منزل بدوزید.

وسایل لازم :

  • پارچه طرح دار
  • پارچه آستری
  • پشم شیشه نازک یا پلاستیک
  • نوار توری

نمگیر نیز همچون دیگر اقلام و سرویس آشپزخانه با استفاده از پارچه های مختلفی در طرح و جنس های گوناگونی دوخته می شود. برای دوختن نمگیر باید قبل از انجام کار به یک سری نکات توجه نمایید که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم. دوخت سرویس آشپزخانه

  • باید اندازه و ابعاد نمگیر را با توجه به نوع نیازتان در نظر بگیرید که در آموزش این نمونه طول نمگیر یک متر و عرض آن ۵۰ سانتی متر در نظر گرفته شده است.دوخت سرویس آشپزخانه
  • پارچه ای که دارای طرح می باشد برای قسمت میانی کار در نظر گرفته شده است و باید دارای ابعادی با طول یک متر و عرض ۳۰ سانتی متر باشد و پارچه موردنظر برای قسمت دو سمت کار باید دارای طولی حدود یک متر و عرض ۱۲ سانتی متر باشد.
  • برای پارچه هایی که به منظور استفاده در دو طرف کار در نظر گرفته شده است به دلیل این که پارچه ها به همدیگر دوخته می شوند باید به اندازه ۲ سانتی متر بیشتر در نظر بگیرید، چرا که حدود یک سانتی متر از حاشیه پارچه به داخل کار می رود.
  • می توانید برای تزیین و زیبا نمودن نمگیر از یک نوار توری استفاده نمایید.

در مرحله اول ابتدا باید طرف رویه پارچه ها را بر روی همدیگر بگذارید و سپس نوار توری را مابین دو پارچه قرار داده به شکلی که لبه صاف نوار بر روی پارچه قرار بگیرد.دوخت سرویس آشپزخانه

پس از این که نوار توری را به شکلی کاملا دقیق و مرتب مابین دو پارچه قرار دادید دوختن را آغاز کنید و پس از آن درزی را که دوختید اتو بکشید.

سپس پارچه آستری و دو عدد پلاستیک یا پشم شیشه نازک را به ابعاد پارچه ای که برای دوخت نمگیر در نظر گرفته اید برش بزنید.دوخت سرویس آشپزخانه

بعد از آن پارچه ای که برای قسمت پشت کار در نظر گرفته اید را به ابعاد پارچه مورد نیاز برای طرف رویه کار برش بزنید و سپس تمامی لایه های پارچه را با کمک سوزن ته گرد به لایه اصلی کار وصل نمایید.

نکته ای که قابل توجه می باشد این است که برای پارچه قسمت پشت کار می توانید از پارچه طرح دار و یا پارچه ساده هم رنگ آن نیز استفاده نمایید.

برای این که به راحتی بتوانید نمگیر را جمع کنید بعد از این که کار دوخت به اتمام رسید می توانید در اطراف کار چند بندینک بدوزید. برای دوختن این بندینک ها باید از نوار توری حدود ۴ عدد بندینک با سایز ۲۰ سانتی متر برش بزنید.دوخت سرویس آشپزخانه

اکنون بندینک ها را بر روی پارچه های طرح دار با عرض ۱۲ سانتی متر که قبلا برش زده بودید، بگذارید. در مرحله پایانی باید دور تا دور کار را با استفاده از نوار اریب بدوزید. حال دوخت نمگیر به پایان رسیده است و می توانید از آن استفاده نمایید.

آموزش سرویس آشپزخانه |  دستگیره ساده آشپزخانه

دستگیره آشپزخانه یکی از اقلام ضروری سرویس آشپزخانه است که بسیار کارامد می باشد و نیاز فراوانی در هنگام انجام آشپزی به آن خواهید داشت. این مدل دستگیره مخصوص قابلمه ها می باشد و دوخت آن با دستگیره یخچال متفاوت است، دستگیره آشپزخانه در مدل ها و جنس های مختلفی وجود دارد و با توجه به تماس داشتن آن با وسایل داغ پس از گذشت مدت زمان کوتاهی امکان سوختگی و تغییر رنگ آن وجود دارد. بنابراین بهتر است با یادگیری نحوه دوخت دستگیره ساده آشپزخانه این امکان را برای خود فراهم کنید که هر زمان نیاز داشتید با توجه به سلیقه خود در منزل هر مدل دستگیره ای که خواستید را با داشتن اندکی مهارت در خیاطی بدوزید و از آن استفاده نمایید. تهیه این دستگیره ها از دوخت دستکش فر راحت تر است و می توان آن را مثل دوخت سفره پاک کن یا دستمال های ساده انجام داد.

دوختن دستگیره آشپزخانه علاوه بر کاهش هزینه های اضافی این امکان را برای شما فراهم می کند که هر مدل دستگیره ای که می خواهید را با هر جنس و طرحی که مدنظر دارید به راحتی با روشی ساده در منزل بدوزید و آن را مورد استفاده قرار دهید. در ادامه این مطلب به ارائه آموزش دوختن یک مدل دستگیره آشپزخانه زیبا و ساده پرداخته ایم که نیاز به مهارت خاصی ندارد و با استفاده از روشی آسان می توانید آن را به سادگی در منزل تهیه نمایید و مورد استفاده قرار دهید.

وسایل مورد نیاز :

  • پارچه لی در دو رنگ
  • قیچی
  • نخ
  • تور برای حاشیه دستگیره

مراحل دوخت دستگیره :

1. برای دوخت این نوع دستگیره به دو رنگ پارچه لی نیاز دارید ، می توانید از لباس های لی خود که دیگر به آنها نیازی ندارید استفاده کنید .

2. ابتدا برش های یک اندازه و طولی به پارچه های لی می زنیم . برای این کار ابتدا با چرخ خیاطی دور برش را دوخته و سپس پارچه لی را برش های یک اندازه می زنیم.

3. اکنون برش های یک اندازه در دو رنگ داریم . شروع به بافتن یکی در میان این برش ها می کنیم .

4. پس از اتمام کار بافت ، نوبت به دوخت حاشیه برای این نوع دستگیره می رسد .

5. برای دوخت حاشیه ، می توانیم از تورهای آماده استفاده نماییم و این تور را به حاشیه دستگیره بدوزیم .

دوخت دستگیره مربعی

ﻭﺳﺎﻳﻞ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻴﺎﺯ برای دستگیره مربعی

  •  پارچه
  •  لایه حریر
  •  پشم شیشه
  •  آستری
  •  تور نواری

مراحل ﺩﻭﺧﺖ ﺩﺳﺘﮕﻴﺮﻩ

برای دوخت این مدل دستگیره که در دنیای مد نمناک مشاهده می کنید می توانیم از ترکیب دو پارچه با رنگ متفاوت استفاده کنیم تا دستگیره ما زیبا تر شود.

یک الگوی مربعی شکل تهیه می کنیم و یک لایه حریر، پشم شیشه و آستری را از الگویی که داریم، برش میزنیم.

الگو را از قطر آن برش می زنیم تا دو مثلث به وجود آید . مثلث را روی پارچه ها می گذاریم و از قسمتی که الگوی مربعی شکل رو از قسمت قطرش برش زدیم، حدود 1 سانت اضافه تر برش می زنیم . این کار به این علت است که پس از وصل دو تکه پارچه مربع حاصله کوچک نشود.

اکنون دو مثلث از پارچه های گوناگون داریم . باید این دو پارچه مثلثی را به هم بدوزیم . برای دوخت ابتدا تور را بین دو پارچه قرار می دهیم . دقت کنید راسته ی پارچه ها باید رو به هم باشد سپس کار دوخت را آغاز می کنیم.

پس از دوخت، پارچه رو باز میکنیم. پارچه به شکل مربع در آمده ، روی درز را اتو میکنیم و تور را هم به هر سمتی که دوست داریم باشیم با اتو صاف میکنیم.

برای محکم تر شدن کار خود یک لایه حریر به پشت کار میچسبانیم. برای چسباندن لایه حریر قسمت زبر لایه حریر را روی پارچه می گذاریم و با اتو لایه حریر رو به پارچه میچسبا نیم.

پارچه را روی پشم شیشه می گذاریم و با چرخ روی آن را به طریقه دلخواه خود می دوزیم.

دور دستگیره را نوار می دوزیم.

طریقه دوخت بند برای آویزان کردن دستگیره اینگونه است که یک نوار مستطیلی برش میزنیم و برای ریش نشدن سر پارچه دو سر آن را تا می زنیم . بعد از تا کردن دو سر رو روی هم قرار می دهیم و روی آن را می دوزیم.

آموزش دوخت دستکش فر با الگودوخت دستکش آشپزخانه

برای دوختن دستکش فر باید ابتدا وسایلی نظیر پارچه طرح دار، لایه حریر، پشم شیشه، آستر نخی، تور متری و الگو دستکش را فراهم کنید.

برای تهیه الگو دستکش فر بهتر است، دست خود را روی روزنامه یا کاغذ قرار دهید و همانند تصویر شکل دست را بکشید و برش بزنید.دوخت دستکش آشپزخانه

سپس الگو را روی پارچه طرح دار، آستر نخی، لایه حریر و پشم شیشه پیاده کنید و از هر یک از آن ها ۲ تا برش بزنید. دقت داشته باشید که مطابق الگو باید پشت کار آستری را به شکل کامل برش بزنید، اما برای پارچه روی کار می توانید، الگو را از هر قسمتی که تمایل دارید برش بزنید و آن را روی ۲ نوع پارچه طرح دار قرار دهید و برش بزنید، البته باید قسمت برش خورده الگو را باید روی پارچه ۱ سانت بیشتر برای جای دوخت بگیرید و بعد برش بزنید.

حال برای دوخت دو تیکه پارچه روی کار باید، مطابق شکل تور را در بین قسمت رویی هر دو پارچه(راسته پارچه) قرار دهید و آن را از پشت پارچه بدوزید و سپس آن را اتو بزنید.

دوخت دستکش آشپزخانه

دوخت دستکش آشپزخانه

نکته: تور دوخته شده به پارچه رویی را می توانید به دلخواه، به سمت بالا و یا به سمت پایین اتو بزنید.دوخت دستکش آشپزخانه

در مرحله بعدی دوخت دستکش فر باید، لایه حریر را با از استفاده از اتو به پشت کار بچسپانید. البته قسمت زبر حریر باید رو به پارچه قرار بگیرددوخت دستکش آشپزخانه

 

در ادامه باید، پارچه را روی پشم شیشه قرار دهید و بعد آن را روی آستر بگذارید و با استفاده از سوزن آن ها را به هم متصل کنید.دوخت دستکش آشپزخانه

پس از قرار گرفتن سه لایه روی هم، آن ها را بدوزید، فاصله بین هر دوخت باید ۵ سانت باشد(مطابق شکل).دوخت دستکش آشپزخانه

سپس لبه دستکش فر را با نوار اریب بدوزید.دوخت دستکش آشپزخانه

در این مرحله باید نوارهای باریک مستطیلی شکل را از پارچه برش بزنید و دو لبه این نوار باریک را به مقدار کمی تا بزنید و روی هم بگذارید و بعد بدوزید. از این نوارهای دوخته شده برای بند دستکش و به منظور آویزان کردن آن استفاده کنید.دوخت دستکش آشپزخانه

نوار دوخته شده(بند دستکش) را دولا نمایید و آن را همانند تصویر در بین دو طرف رویی دستکش قرار دهید.

سپس از سمت پشت دور تا دور دستکش به جز قسمت پایین آن را دوخت بزنید. بعد از دوخت باید با قیچی مقداری از پارچه قسمت شست را چرت بزنید، تا زمانی که آن را بر می گردانید، چین نیافتد.

آنگاه دستکش را به سمت رو برگردانید. برای تزیین دستکش یک پاپیون زیبا بسازید و آن را با چسپ به دستکش متصل کنید.

دوخت دستکش آشپزخانه

دوخت دستکش آشپزخانه

خرید صنایع دستی

10 ایده برای سرویس آشپزخانه

سرویس آشپزخانه

سرویس آشپزخانه

سرویس آشپزخانه

سرویس آشپزخانه

سرویس آشپزخانهسرویس آشپزخانه

سرویس آشپزخانه

سرویس آشپزخانه

سرویس آشپزخانه

سرویس آشپزخانه

 

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد