چیدمان منزل با وسایل قدیمی

ویدئو چیدمان منزل با وسایل قدیمی

چیدمان منزل با وسایل قدیمی همیشه برای ما یادآور خاطرات کودکیست. ما ایرانی ها هرچه قدر هم در دنیای مدرن و سبک های فرنگی غرق شویم اما همیشه به آنچه در گذشته خود داشته ایم تعلق خاطر و علاقه ی ویژه ای به وسایل قدیمی و سنتی داریم. گواه این قضیه همان پشتی قرمز گوشه سالن است که گاهی در کمال آرامش به آن تکیه می دهیم و پاهایمان را دراز می کنیم و یک نفس راحت می کشیم. یا سماور و قوری قدیمی که صدای غلغل آب جوشش در آشپزخانه مدرن مان می پیچد. چیدمان منزل با وسایل قدیمی

چیدمان نشیمن سنتی

در دکوراسیون نشیمن سنتی به عناصر اصلی یعنی همان مبلمان توجه داشته باشید تا نقوش ایرانی به کار رفته باشد. ناگفته نماند که تمامی عناصر در این سبک تاثیر گذار است.

چیدمان منزل با وسایل قدیمی | لوازم دکوری سنتی

برای تکمیل دکوراسیون نشیمن سنتی منزلتان، بهتر است از لوازم دکوری با نقوش ایرانی استفاده کنید و هماهنگی رنگ ها را فراموش نکنید!

چیدمان منزل باوسایل قدیمی| ظروف پذیرایی سنتی

دکورتان را سنتی چیده اید؟ پس بهتر است با ظروق پذیرایی که طرحی از نقوش سنتی در آن تصویر شده است، مهمان تان را پذیرایی کنید.

چیدمان منزل با وسایل قدیمی | تلفن

تلفن‌های قدیمی ازجمله وسایل نوستالژیکی هستند که در بسیاری از خانه‌ها پیدا می‌شوند. برخی مدل‌های کمیاب تلفن‌های قدیمی بسیار گران‌قیمت‌اند.

چیدمان منزل با وسایل قدیمی | قاشق‌چنگال‌های نقره

قاشق‌چنگال‌های نقره در زمان خودشان هم ارزشمند بودند و معمولا در مراسم خاص استفاده می‌شدند. بی‌شک گذر زمان و جنس خاص این قاشق‌چنگال‌ها ارزش آنها را چندبرابر کرده است. امروزه قاشق‌چنگال‌های نقره‌ قدیمی قیمت زیادی دارند.

لیست وسایل آشپزخانه سنتی و قدیمی

قدمت، طرح‌های زیبا و گاه مواد مرغوب به‌کاررفته در برخی وسایل آشپزخانه (مثل سینی‌های نقره، جاادویه‌ای، قندشکن، نمکدان و لیوان‌‌ها) باعث شده است که امروزه این وسایل ارزش فراوانی داشته باشند. اگر قابلمه‌های قدیمی، ملاقه‌ها یا قندان‌های برنجی یا گلاب‌پاش‌های زمان مادربزرگتان را در خانه دارید، احتمالا صاحب اشیای ارزشمندی هستید.چیدمان منزل با وسایل قدیمی

چیدمان منزل با وسایل قدیمی | ظروف چینی

کاسه‌بشقاب‌های آنتیک، قوری‌های چینی قدیمی، سرویس‌های پذیرایی، گلدان‌های خوش‌نقش‌ونگار و فنجان‌نعلبکی‌های طلاکاری‌شده از وسایلی هستند که هرچه قدیمی‌تر باشند، ارزش بیشتری دارند.

چمدان‌‌ها و صندوق‌های قدیمی

بسیاری از کلکسیونرهای لوازم آنتیک علاقه بسیاری به جمع‌آوری چمدان‌‌های قدیمی دارند. صندوقچه‌ها، جعبه‌های جواهرات، صندوق‌های چوبی و فلزکاری‌‌شده و چمدان‌های رنگی قدیمی اگر خیلی کهنه و زواردررفته نشده باشند، باارزش‌اند.

چیدمان منزل با وسایل قدیمی | وسایل بازی

وسایل بازی ازقبیل مهره‌های خراطی‌شده و صفحات چوبی یا چرمی شطرنج، صفحه منچ، قطارهای اسباب‌‌بازی و تخته‌نردهای منبت‌کاری‌شده قدیمی از وسیله‌هایی هستند که اگر در وضعیت خوبی نگهداری شده باشند، گاهی چند میلیون قیمت دارند.

چیدمان منزل با وسایل قدیمی | رادیو و ضبط‌ صوت‌

رادیوها و دستگاه‌های ضبط‌صوت قدیمی، بسته به نوع و تاریخ ساخت، ممکن است ارزش مادی زیادی داشته باشند.

چراغ

چراغ های لاله، شمعدان، پریموس، گردسوز، پیه سوز و خوراک پزی و فانوس ها و زنبوری های قدیمی طرف داران خاص خود را در میان علاقه مندان اشیای آنتیک دارند. امروزه می توانید مدل های کمیاب،خاص و زیبای این وسایل را به قیمت هنگفتی بفروشید.

چیدمان منزل با وسایل قدیمی | سماور

سماورهای برنجی و زغالی قدیمی برای بسیاری از ما ایرانیان یادآور صفا و صمیمیت خانه مادربزرگ‌اند و خاطرات دوران کودکی را در ذهنمان زنده می‌کنند. این وسایل نوستالژیک و زیبا باتوجه‌به سال ساخت، جنس و شکل ظاهری قیمت‌گذاری می‌شوند. برخی مدل‌های کمیاب و خاص سماورهای قدیمی بسیار گران‌قیمت‌اند.

ابزارآلات قدیمی

برخی افراد به جمع‌آوری چکش‌، انبر، چاقو، دوک، قیچی، ابزار قالی‌بافی و ریسندگی و ابزارهایی قدیمی ازاین‌دست علاقه دارند. این ابزارآلات که گاهی باکیفیت‌تر از نمونه‌های امروزی‌اند، جزو وسایل آنتیک گران‌قیمت به‌ حساب می‌آیند.

چیدمان منزل با وسایل قدیمی | ساعت‌

ساعت های مچی، جیبی، دیواری و رومیزی قدیمی از دیگر وسایل نوستالژیک و باارزش‌اند. برخی از این ساعت‌ها بسته به شرکت سازنده، قدمت، جنس و اندازه آنها ممکن است صدها میلیون بیرزند.

چیدمان منزل با وسایل قدیمی | مجسمه

مجسمه‌های قدیمی نیز جزو آثار هنری زیبایی‌اند که گاهی ارزش فراوانی دارند. طرح، هنرمند سازنده، جنس و قدمت مجسمه در قیمت آن تأثیرگذارند.

چیدمان منزل با وسایل قدیمی | عروسک‌

جمع‌آوری عروسک یکی از علاقه‌مندی‌های کلکسیونرها است. برخی کلکسیونرها برای داشتن عروسک‌های قدیمی کمیاب در مجموعه خود مبالغ زیادی می‌پردازند.چیدمان منزل با وسایل قدیمی

چیدمان منزل با وسایل قدیمی | فرش

قالیچه، فرش‌ و تابلوفرش‌های دست‌باف به‌خودی‌خود گران‌بها هستند. گذشت زمان ارزش و قیمت بسیاری از فرش‌ها را چندین برابر می‌کند. طرح‌های کمیاب فرش‌های قدیمی اگر خیلی مندرس و رنگ‌ورورفته نباشند، مشتریان فراوانی دارند.

 تابلوهای نقاشی

تابلوهای نقاشی به‌خودی‌خود و به‌عنوان آثار هنری ارزشمندند. معمولا با گذشت زمان ارزش این آثار چندین برابر می‌شود. برخی از این تابلوها که اثر هنرمندان مشهوری‌اند، شاهکار هنری‌ به شمار می‌روند و شاید میلیاردها تومان ارزش داشته باشند.

وسایل چوبی

برخی از وسایل چوبی قدیمی مثل صندلی‌، کمد لباس، ویترین وسایل دکوری، قاب‌آینه، کنسول، گنجه کشودار، در و پنجره‌ بسیار ارزشمندند. جنس مواد ب‍ه‌کاررفته در ساخت این وسایل و طرح و نقش روی آنها در قیمت این وسایل تأثیرگذارند.چیدمان منزل با وسایل قدیمی

چرخ‌خیاطی

چرخ‌خیاطی‌های خوش‌رنگ‌ولعاب قدیمی اگر ساخت برندهای مشهور باشند، بسیار گران‌اند. اگر یکی از این چرخ‌های دستی یا پدالی قدیمی را در انبار دارید، ممکن است بتوانید آن را به قیمت زیادی بفروشید.

چیدمان منزل با وسایل قدیمی | سبد های حصیری

سبد های حصیری کاملا با چیدمان منزل با وسایل سنتی همخوانی دارد همچنین از زمان مادربزرگ های ما بسیار کاربردی بوده اند . امروزه استفاده از محصولات و اکسسوری حصیری در چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل رواج زیادی پیدا کرده است. دکوراسیون حصیری در واقع استفاده از محصولات و لوازم حصیری، مثل سبد حصیری، مبلمان حصیری و سایر محصولات حصیری در دکوراسیون داخلی منزل شما است. به کار بردن سبد حصیری و سایر اکسسوری حصیری در دکوراسیون داخلی منزل، تلفیقی از مدرنیته و طبیعت است که علاوه بر ایجاد چیدمان شیک منزل ، محیطی گرم و صمیمی ایجاد می کند.

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد