بهترین هدیه برای کریسمس

جشن‌های معروف دنیا مانند جشن کریسمس، عید نوروز، عید پاک، هالووین و شب یلدا نمادهای مختص به خودشان را دارند که در تمام دنیا به صورت یکسان استفاده می‌شوند. بیشتر مردم دنیا نیز با نزدیک شدن به هر کدام از این دست جشن‌ها در تکاپوی آماده سازی وسایلی هستند تا جشن را در کنار عزیزانشان برگزار کنند. یکی از اجزای جدانشدنی بسیاری از جشن‌ ها کادو می‌باشد که به خلاقیت فرد هدیه دهنده و فرهنگ او بستگی دارد. در این سفر مجازی از فاینداتور به سراغ کادوهای عجیب مردم کشورهای مختلف برای جشن کریسمس می‌رویم.هدیه کریسمس

هدیه کریسمس چیست؟

شاید برای اینکه بیشتر به ریشه این محصولات پی ببریم بهتر باشد با خود کریسمس و نمادهای درونی آن آشنا شویم تا ارزش هدیه کریسمس بیشتر نمایان شود. جشن کریسمس یک جشن با شکوه است که تمامی مسیحیان جهان این جشن را به مناسب زادروز حضرت عیسی (ع) برگزار می‌کنند. این جشن شب تولد عیسی مسیح یعنی در بیست چهارم دسامبر برگزار می‌گردد و زمان آماده می‌شود برای پیشواز رفتن به سال نو میلادی. در این روز با شکوه به مناسبت زاده شدن پیامبر صلح انسان‌ها به یکدیگر هدیه می‌دهند تا یادی از این روز با شکوه آن سال در خاطر عزیزان بماند.

شاید دیده باشیم و شنیده باشیم از دوستان ارامنه در کشورمان که این رسم هدیه دادن گاها از سمت شخصی به نام بابانوئل صورت می‌گیرد. بابانوئل لباسی تماماً قرمز دارد و یک کیسه جادویی همراهش است. قصه بابانوئل یک قصه اساطیری و افسانه‌ای است اما انسان‌ها مخصوصاً بزرگترهای خانواده مثل پدرها لباسی از بابانوئل را بر تن می‌کنند و خرجین هدیه‌ها را به میان می‌آورند و دیگر اعضای خانه و خانواده را خوشحال می‌کنند. ناگفته نماند که این جشن فقط یک جشن مذهبی نیست بلکه افراد غیرمذهبی نیز فرصتی دارند تا کنار یکدیگر جمع شوند و جشنی با شکوه را برای آمدن سال نو آغاز کنند.

هدایای تبلیغاتی

راهنمای خرید هدیه برای کریسمس

انتخاب بهترین هدیه کریسمس برای هر کسی می تواند یک چالش واقعی باشد و از آنجایی که تقریبا هیچ دو انسانی شبیه هم نیستند و همه انسانها سلایق متفاوت و خاص خود را دارند، این وظیفه سختتر هم می شود. در این مقاله سعی می کنیم تا به سوال – هدیه کریسمس چی بخرم – به روشی مقدماتی پاسخ دهیم و راهکارهایی برای انتخاب و خرید هدیه کریسمس مناسب برای افراد مختلف معرفی کنیم. شخصی که می خواهید برای او هدیه بگیرید می تواند از خویشاوندان، دوستان و یا هر کس دیگری باشد، پس این مقاله را به دقت بخوانید و هوشمندانه تصمیم بگیرید.

خرید کادو برای کریسمس مناسب هر شخص

همانطور که می دانید خرید کادو کریسمس یکسان برای همه در بیشتر موارد فکر عاقلانه ای نیست و یک کادوی خاص نمی تواند همه را راضی نگه دارد. بر این اساس قبل از اقدام به خرید حتما افرادی که می خواهید برای آنها کادو بگیرید را لیست کرده و آنها را طبقه بندی کنید. تعیین کنید که هر شخص در چه گروه و دسته ای قرار می گیرد، این فرد می تواند یک عضو خانواده، یک دوست یا همکار و یا هر شخص دیگری باشد که او را می شناسید. هر یک از این گروه ها انواع کادوهای مخصوص به خود را دارند که شما باید با توجه به موقعیت، سلیقه و روحیات آنها کادو کریسمس مناسب را انتخاب کنید. هر چند تا زمانی که آن را به شخص گیرنده تحویل نداده ایم، نمی توانیم بطور 100 درصد مطمئن باشیم که کادوی مناسبی انتخاب کرده ایم یا نه.

هدیه کریسمس چه ویژگی‌هایی دارد؟

هدیه کریسمس جذاب‌ترین و خاص‌ترین هدیه‌ها از لحاظ رنگ بندی و بسته بندی هستند. هدیه‌هایی که ویژه فقط برای برگزاری جشن کریسمس ساخته می‌شوند دارای نمادهایی مثل ستاره، درخت کاج و ربان‌های رنگی هستند که این ویژگی‌ها این هدایای ارزشمند را خاص‌تر می‌کنند و باعث می‌شوند در دل همگان بنشیند. این نوع از هدیه‌ها نشانی از زمستان درون خود دارند که این نشان بیانگر زمانی است که کریسمس به د فصل سرما طلوع می‌کند و سال نو را معنا می‌بخشد. از نشانه‌های دیگر هدیه‌های کریسمس می‌توان به هدیه‌های تک و خاص نیز اشاره کرد که افراد از قبل مطلع هستند عزیزشان از چه چیزی خوشش میاید و سعی می‌کنند در آغاز سال نو آن هدیه را برای عزیزشان تأمین کنند.

برای خرید هدیه کریسمس باید به چه نکاتی توجه کرد؟

ابتدا باید توجه داشته باشیم برای چه کسی یا چه کسانی می‌خواهیم هدیه‌ای را تهیه کنیم. زمانی که تعداد افراد برای مشخص شد بهتر می‌توانیم تصمیم بگیریم که از لحاظ هزینه‌ها و ارزش‌های یک هدیه چه کار باید انجام داد. گاهی ممکن است برای سال نو مهمانی بزرگی گرفته باشیم و افراد زیادی آنجا دعوت باشند. در این شرایط بهتر است از هدیه‌های خاص تعداد استفاده کنیم و گیفت کریسمس بهترین گزینه است برای یادگاری دادن به افرادی که در جشن سال نو دعوت شده‌اند؛ اما خب گاهی هدیه ما برای خانواده کوچک چند نفره خودمان است که در اینجا می‌توانیم با دست باز هدیه‌های سفارشی خاصی را انتخاب کنیم و دل عزیزانمان را با خود همراه کنیم. البته که یادمان نرود درخت کریسمس امسالمان را با شکوه تر از سال‌های قبل بچینیم و زینت ببخشیم.هدیه کریسمس

کادوی کریسمس در چین

کریسمس جزو جشن های اصلی و ملی مردم چین نیست ولی مردم این کشور علاقه زیادی به کادوهای کریسمسی دارند. کادوهای چینی برای جشن کریسمس مثل بقیه رسوم این کشور از نمادهای ملی آنها تبعیت می‌کند. چینی ها به طور معمول در روز کریسمس یا جشن سال نو به یکدیگر کلاه پاندا، زیورآلات تبریک کریسمس، چاپستیک اژدها، چای سبز چینی، آویز مخصوص گره چینی هدیه می‌دهند.

کادوهای کریسمس ترکیه

با وجود آنکه از نظر سیاسی کشور ترکیه جزو کشورهای سکولار جهان می‌باشد ولی تعداد مسلمانان این کشور بیشتر از سایر ادیان است. بنابراین کریسمس جزو جشن های رسمی کشور ترکیه محسوب نمی‌شود اما مردم این کشور در روزهای جشن سال نو علاوه بر استفاده از درخت کاخ تزئین شده، به یکدیگر شکلات، مجسمه های بابانوئل و کادوهای کریسمسی هدیه می‌دهند. آنچه باعث شهرت ترکیه در کریسمس شده، برگزاری کنسرت ها و اعلام تخفیف های قیمتی مناسب است که گردشگران را وادار به خرید تور ترکیه در سال نوی میلادی می‌کند.

عجیب ترین کادوهای کریسمس

در ادامه برخی از شناخته شده ترین اشیایی که به عنوان کادوی کریسمس از آنها در سراسر دنیا استفاده می شود را به شما عزیزان معرفی خواهم کرد.

آویز ریش کریسمس

چند سالی است که کادوهای عجیبی در کریسمس رواج یافته است که یکی از آنها انواع گیره، پیکسل و تزئینات مخصوص ریش آقایان Beardaments و موهای خانم ها می‌باشد. این محصول عجیب کریسمسی شهرت خودش را مدیون سایت بزرگ فروش اینترنتی یعنی آمازون می‌باشد و مختص کشور و یا منطقه ای خاص نیست.

کلاه بیس بال یا کلاه لبه دار کریسمس

کلاه ها یکی از لباس‌هایی هستند که در بیشتر جشن‌ها به عنوان نماد استفاده می‌شوند. یکی از کادوهای جالب کریسمس کلاه بیس‌بال یا کلاه لبه دار می‌باشد که با نمادها و طرح های ویژه کریسمس تزئین شده باشد. این کادو بیشتر در کشورهای اروپایی و امریکایی رواج دارد و جزو کادوی کریسمس ارزان و مناسب محسوب می‌شود.

تی شرت و ژاکت عجیب کریسمسی

یکی دیگر از کادوهای کریسمس خرید تی‌شرت Christmas Sweater، پلیور و ژاکت با طرح های عجیب و گاهی باور نکردی می‌باشد. این محصول نیز مانند آویز مو و ریش جزو کادوهای مرسوم نیست و چند سالی‌ست که بین جوانان اروپایی و علاقه مندان به مد و فشن رایج شده است. این تی‌شرت ها به گونه‌ای هستند که طرح برجسته ای از نماد کریسمس، حیوان و طرح خاصی روی پیرهن دوخته می‌شوند. لباس های بافتنی که روی آنها طرح هایی کریسمسی داشته باشد از گذشته رواج داشت اما حالا شاهد حضور تی شرت هایی با طرح هایی عجیب هستیم.

پوشش گرمایشی مخصوص بینی

شاید باور این موضوع برای شما هم سخت باشد که می‌توانید نوعی پوشش گرمایشی برای بینی یا Warmer Nose به کسی هدیه بدهید، اما هنرمندان خارجی دست به کار شدند و این بار دماغ‌گیر کاموایی مخصوص کریسمس درست کرده اند. این کادوی عجیب یکی از گزینه های ارزان و جوان‌پسند کریسمسی در اروپا و امریکا شد.

گردن بند کریسمسی

یکی دیگر از کادوهای جالب و زیبای کریسمس گردنبند و آویزهای مخصوص کریسمس می‌باشد که از آن به عنوان گردنبندِ ژاکت زشت کریسمس Ugly Christmas Sweater Necklace نام می‌برند. البته بر خلاف نام انگلیسی این محصول، باید گردنبندها را جزو خلاقانه‌ترین سوغاتی و صنایع دستی ویژه کریسمس دانست که هر کشور متناسب با فرهنگ خود آن را تهیه می‌کند؛ به طور مثال، در سوئیس، دانمارک، اتریش از لباس های سنتی خودشان را با طرح کریسمس درست کرده و در روز جشن به گردن آویزان می‌کنند.

کلاه موزیکال کریسمس

همان‌طور که قبل‌تر به شما عزیزان گفته شد انواع کلاه با طرح های مختلف پای ثابت جشن های کریسمس می‌باشند. از جدیدترین طرح های کلاه کریسمس کلاه الکتریکی و کلاه موزیکال است که شروع آن را باید از کانادا بدانیم. این کلاه به محض فشار دادن یک دکمه شروع به حرکت می‌کند و بعضی از آنها نیز موسیقی مخصوص تبریک کریسمس را اجرا می‌نمایند.

آویز عنکبوتی درخت کریسمس

مردم کشور اکراین عقیده دارند که علاوه بر گوی های رنگی، چراغ و تزئینات دیگر، باید آویز عنکبوت یا تار عنکبوت را به درخت کریسمس آویزان کنند. تاریخچه رسم آویزان کردن تار عنکبوت در اوکراین به زمانی برمی‌گردد که بیشتر مردم این کشور در فشار اقتصادی شدیدی بودند بنابراین پول کافی برای خرید تزئینات درخت کریسمس نداشتند. آنها کل درخت را با تارهای عنکبوت و یا نخ هایی شبیه آن می‌پوشاندند و چند چراغ کوچک زیر آن قرار می‌دادند. این‌طور به کودکانشان القا می‌کردند که درخت زیر پوشش نقره ای قرار دارد و بابانوئل برای حفاظت از درخت آن را مخفی کرده است. البته این رسم در سایر کشورهای جهان برای جشن هالووین استفاده می‌شود.

لباس مخصوص جشن جانکانو

جشن جانکانو Junkanoo یکی از جشن های معروف کشور جامائیکا و بیشتر مناطق حوزه دریای کارائیب می‌باشد که در روزهای ابتدایی سال نوی میلادی اجرا می‌شود. محلیان جامائیکا یا لباس های این جشن را به یکدیگر به عنوان کادوی سال نو هدیه می‌دهند و یا از ماه ها قبل لباس موردنظرشان را می‌دوزند. جشن جانکانو مانند جشن سامبای برزیل (کارناوال برزیل) یک نوع رژه فولکلور و موزیکال است.

کوتوله های کریسمس ایسلند

کوتوله ها یا پسران ایسلند یکی از نمادهای فرهنگی کریسمس در کشور ایسلند می‌باشد. مردم ایسلند به طور معمول مجسمه کوتوله ها را به یکدیگر کادو می‌دهند و یا از آنها به عنوان آویز درخت کریسمس استفاده می‌شود. البته هر سال نزدیک به شروع کریسمس و جشن های سال نو، عده ای با پوشیدن لباس های خاص این شخصیت های کارتونی، خودشان را شبیه به کوتوله های کریسمسی Christmas Lads در می آورند و مراسم خاصی مانند ماهیگیری در یخ را اجرا می‌کنند.

مجسمه عجوزه جادوگر

در کشور ایتالیا رسم است که مردم در شب کریسمس و روز جشن سال نوی میلادی یک کادوی عجیب و سنتی به یکدیگر هدیه می‌دهند. دادن مجسمه و عروسک جادوگر با جاروی پرنده لا بفانا La Befana (یکی از شخصیت های کارتونی و انیمیشن دنیا) به عنوان کادوی کریسمس بین ایتالیایی ها مرسوم است. این عروسک به صورت آویز درخت کریسمس، مجسمه، جاسوئیجی و آویز در اتاق نیز استفاده می‌شود. هدیه کریسمس

کادوهای خوردنی

خرید شکلات‌هایی که بسیار ظریف کادوپیچی شده اند عالی است. اما شما باید پول زیای پس انداز کنید. اگر خوراکی‌های خوشمزه ای در آشپزخانه تان درست می‌کنید. شما حتما تجربه درست کردن مافین، توت فرنگی‌ با پوشش شکلاتی ، شکلات‌های دست ساز و بیسکویت های دست ساز را دارید. اگر می‌دانید کسی که کادو برای او می‌خرید می‌خواهد وزن کم کند، حتما به کالری مواد دقت کنید و برای او چیزی درست کنید که شیرینی کمتری داشته باشد.

گل‌ها را فراموش نکنید

من در مورد دسته گل‌های طبیعی صحبت نمی‌کنم. منظورم گیاهان گلدانی است. سال پیش عمویم یک گلدان ارکیده کوچک برای کادوی کریسمس به من داد. اگر شما می‌خواهید چیز عجیب و غیرمعمول و البته ارزانی برای کریسمس بدهید پیشنهاد می‌کنم دانه بخرید که حتی از گیاه هم ارزانتر است و گیاهان را در خانه رشد دهید. سپس گلدان‌های کوچکی بگیرید حتی می‌توانید آن‌ها را نقاشی کنید و گیاهان را درآنها بگذارید. یکی از دوست داشتنی ترین هدیه ها شمع های کاکتوسی می باشند.

لباس‌های بافتنی

اگر شما اهل خیاطی یا بافتنی هستید، ایده‌های زیادی برای  کادوهای ارزان وجود دارد. من شخصا این نوع کادو را دوست دارم و این خیلی ارزشمند است که برای کسی از کارها و هنرنمایی های خودتان کادو تهیه کنید. خوب  فکر کنید شاید پارچه های بلا استفاده زیادی برای درست کردن کادوی کریسمس یافتید. اگر نبود از فروشگاه‌هایی که پارچه‌های ارزان می‌فروشند، می‌توانید مواد اولیه لازم برای هدیه کریسمس را تهیه کنید.

هدیه کریسمس کوچک

اگر اهل خریدن محصولات زیبا و لوکس باشید به احتمال زیاد آیتم‌های دیگری به عنوان هدیه نیز دریافت می‌کنید. بعضی از چیزهایی که کوچک و ارزان هستند نیز می‌توانند گزینه خوبی برای هدیه دادن باشند. برای مثال، ممکن است عطر مورعلاقه تان را بخرید و زیورآلاتی به عنوان هدیه بگیرید. حلقه یا گردنبند هدایای دوست داشتنی برای خواهر یا دوست تان باشد.

کادوی مخصوص

کادوهای مخصوص همیشه ایده‌آل هستند. آنها لزوما هدایای نفیسی نیستند. مثلا یک نقاش با استعداد پیدا کنید تا پرتره شخصی که می‌خواهید برای کریسمس سورپرایزش کنید را بکشد. یا ایده‌های دیگری که فقط مختص آن فرد باشد. این ایده‌ها معمولا همیشه موجب سورپرایز شدن طرف مقابل می‌شود.

این ایده برای آنهایی هست که بستگان و دوستان زیادی دارند. هزینه کادو برای این خیل عظیم نیازمند توان مالی بالایی است. در این مواقع بهتر است از کیف کادوهایی که در بازار و مراکز فروشگاهی هست به میزان لازم تهیه کنید. می‌توانید در آنها تعدادی شکلات قرار دهید. از شمع‌های عطردار و میوه‌ای دکوری و چیزهای کوچک نیز می‌توانید استفاده کنید. اگر خوب دقت کنید می‌توانید مواد اولیه این کیف‌ها را تهیه کرده و خودتان کیف‌های دکوری کادویی برای کریسمس عزیزانتان بسازید.

هدایای ناخواسته

مطمئنا همه ما یک سری هدایای ناخواسته داریم. خیلی درست نیست که هدایایی را که دوست نداریم، دور بیندازیم.

دوست من ساعتی را که من برای تولدش گرفته بودم به حراج گذاشته بود. من او را سرزنش نمی‌کنم. چون خود من هم کادوهایی دارم که به دردم نمی‌خورند. همین کادو ها می‌تواند کس دیگری را در روز کریسمس خوشحال کند.

کادوی مناسب کریسمس برای کارمندان:

اگر شما یک کارفرما هستید و می خواهید هدیه ای به مناسبت کریسمس به کارمندان خود بدهید، می توانید کادویی در نظر بگیرید که در طول کار روزانه آنها مفید بوده و باری از دوش آنها بردارد. به این ترتیب با یک تیر دو نشان زده اید، هم مشکلی را از کارمندان خود حل کرده اید و هم احتمالا باعث می شوید که کارهای خودتان سریع تر و بهتر انجام شود.

بهترین هدیه برای کریسمس:

شاید بهترین و در عین حال راحتترین نوع هدیه برای کریسمس کارت های اعتباری و کارتهای هدیه باشند. شما می توانید از کارت های هدیه به عنوان کادوی روز کریسمس استفاده کنید و تمام چیزی که لازم است درباره آن فکر کنید، مجموع مبلغی است که می خواهید به هر نفر بدهید. از این نوع هدیه برای هر کسی از جمله کارمندان، اعضای خانواده و دوستان می توان استفاده کرد. اما توجه داشته باشید که هر کسی دوست دارد از کدام فروشگاه ها خرید کند و کارتی به او بدهید که قادر به خرج کردن آن باشد. با در نظر گرفتن این موارد دیگر شما نگرانی از بابت مناسب بودن هدیه انتخابی خود نخواهید داشت.

زیورآلات بعنوان هدیه کریسمس:

زیورآلات جزو بهترین هدیه ها برای هر موقعیت و مناسبتی از جمله کریسمس هستند، بویژه اگر گوشواره و گردنبند الماس باشد. از زیورآلات هدیه می توان هم برای زنان و هم برای مردان استفاده کرد. کمتر زنی وجود دارد که بتواند در برابر جذابیت سنگ های قیمتی مقاومت کند ولی مهم است که بدانید تنها برای زنانی که بسیار به شما نزدیک هستند می توانید جواهرات هدیه دهید.

طلا و جواهر گران است و به نظر می رسد که هر چقدر قیمت بالاتر باشد احساسات عمیق تری را برمی انگیزد. شما در هنگام خرید زیورآلات احتمالا بخش قابل توجهی از بودجه خود را خرج خواهید کرد، هر چند می توانید به خرید بدلیجات نیز فکر کنید. به همین دلیل است که باید درباره طرف مقابل خود اطمینان داشته باشید و مطمئن شوید که واقعا احساس عمیقی در بین شما وجود دارد.

ماگ و فنجان قهوه

ماگ های عروسکی و ترجیحا خانوادگی

کتاب ایده کادو کریسمس

داستان پریان برای بچه‌ها، رمان برای بزرگترها

پوشاک گرم‌کننده، شال، شنل یا پتو

کلاه، شال‌گردن، پلیور، جلیقه، ژاکت، شنل، دستکش، جوراب، پتوی مسافرتی و غیره در ایام کریسمس از بهترین ایده ها برای هدیه کریسمس برای آقایان و بانوان است.

اسباب‌بازی برای بچه‌ها، ساعت برای بزرگ‌ترها

ماشین، عروسک، بازی‌های فکری و خانوادگی و غیره

اکسسوری های منزل

کوسن، کاور کوسن، ساعت دیواری، دکوری‌ها و غیره

هدیه کریسمسزیورآلات، استند یا جعبه جواهر

یک کادو کریسمس دخترانه مخصوصا وقتی‌ از المان‌های کریسمس در آن استفاده شده، هدیه‌ای به یاد ماندنی خواهد شد.

شمع، عود، جاشمعی، اسانس سوز

عکس خانوادگی

یک قاب عکس زیبا و تصویر زیباتری از خانواده / هدیه برای کریسمس

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد