طریقه تمیز کردن نقره در کمترین زمان

طریقه تمیز کردن نقره در کمترین زمان

در این مطلب می خواهیم طریقه تمیز کردن نقره در کمترین زمان را بع اشتراک بگذاریم. نقره از جمله فلزاتی است که نه به اندازه طلا ولی بعد از طلا بیشترین مصرف را دارد؛ به همین منظور دانستن طریقه تمیز کردن ظروف نقره یکی از کاربردی ترین آموزش هاست.امروزه در اکثر خانه‌ها ظروف یا وسایل از جمله کنسول‌های نقره‌ای، آینه و شمعدان‌های با شکوه نقره‌ای، لوسترهای نقره و زیورآلات نقره‌ای از جنس سیلور یا نقره یافت می‌شود. این ظروف به قدری زیبا هستند که ساده‌ترین غذاها در داخل آن‌ها بسیار جذاب و وسوسه‌انگیز می‌شود.

تمیز کردن نقرهاین ظروف زیبا، بی‌نقص نیستند و اگر نحوه صحیح تمیز‌ کردن و نگهداری از آن‌ها را بلد نباشید، بعد از مدتی تغییر رنگ خواهند داد. اما اگر نحوه صحیح نگهداری از آن‌ها را بلد باشید، می‌توانید آن را از نسلی به نسل دیگر انتقال دهید.

خرید صنایع دستی

تمیزکردن ظروف نقره و نحوه براق کردن آن‌ها

شیوه تمیز کردن ظروف نقره یکی از سوالات رایجی است که از گذشته تا کنون همیشه دغدغه بسیاری از افراد بوده و هست. اگرچه امروزه محصولات مختلفی برای تمیز کردن نقره جات در بازار موجود هستند. اما اگر نمی توانید به این محصولات اطمینان کنید ما چند روش مختلف برای براق کردن ظروف نقره به شما پیشنهاد می‌کنیم.

خمیر دندان تمیز کننده‌ای برای ظروف نقره

خمیردندان اثر اعجاب انگیزی در تمیز کردن نقره جات دارد. حتی اگر این نقره جات قدیمی و با لکه‌های سمج باشند. از خمیردندان‌های سفید استفاده کنید. از خمیردندان‌های ژله‌ای یا 2 رنگ استفاده نکنید.

با یک پارچه نرم خمیردندان را به آرامی روی نقره مالش دهید، هنگامی که لکه‌ها برداشته شد آن را با آب بشویید و با حوله خشک کنید. مطمئن شوید که کاملا خشک شده است.

تمیز کردن نقرهشستشوی ظروف نقره با محلول جوش شیرین و نمک و سرکه

یک کاسه را با فویل آلومینیومی بپوشانید، به طوری که تمام سطح داخل آن را پر کند. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین، یک قاشق غذاخوری نمک و نصف لیوان سرکه سفید را داخل آن بریزید سپس آن‌ها را مخلوط کنید. آب در حال جوش را به آن اضافه کنید.

نقره را به مدت چند دقیقه داخل کاسه قرار بدهید. بعد از گذشت چند دقیقه نقره را بیرون آورده و آن را با یک دستمال کاملا برق بیندازید.

دقت کنید نقره را تنها چند دقیقه داخل محلول جوش شیرین و سرکه و نمک قرار بدهید.

 

ویدئو طریقه تمیز کردن نقره

نحوه تمیز کردن زیورآلات و بدلیجات

ورقه ی آلومینیومی برای جرم گیری ظروف نقره ای

در ابتدا یک ورقه ی آلومینیومی را در درون یک ظرف بزرگ بگذارید البته قسمت براق آن به سمت بالا باشد و بعد وسایل نقره ای سیاه شده را بر روی ورقه ی آلومینیومی بگذارید و داخل آن آب جوش بریزید و در انتها چند قاشق غذا خوری نمک طعام به آن بیافزایید.

خواهید دید که لکه های سیاه و کدر چگونه از لوازم نقره ای جدا شده و به ورقه ی آلومینیومی می چسبند.اگر لکه ها کمتر از بین رفتند جای نگرانی نیست چرا که می توانید این کار را چندین بار تکرار نیز نمایید بعد از اینکه مطمئن شدید ظروف نقره ای تمیز و شفاف شد می توانید با صابون و آب گرم به خوبی شسته و ظرف را خشک کنید.

ژل ضدعفونی کننده دست برای تمیز کردن ظروف نقره

ژل آنتی باکتریال ضدعفونی کننده دست، جلا دهنده بسیارخوب برای نقره است. برای تمیز کردن نقره‌های سیاه روی پارچه نرمی چند قطره از این ژل را بریزید و نقره را با آن تمیز کنید.

تمیز کردن نقرهشستشوی ظروف نقره با پودر ماشین لباسشویی

درون یک کاسه متوسط را فویل آلومینیوم بیندازید و آن را با آب جوش پر کنید سپس یک قاشق غذاخوری پودر ماشین لباسشویی را درون آب بریزید و حل کنید و ظرف نقره خود را یک دقیقه در آن بیندازید تا سفید شود، بعد ظرف را بشویید و خشک نمایید.

سوغات و صنایع دستی کشورهای عربی

تمیز کردن ظروف سیلور با نوشیدنی گازدار لیمویی

ظروف سیلور خود را در یک سطل حاوی نوشیدنی گازدار لیمو به مدت ۱ ساعت قرار دهید. سپس، آن‌را با دقت بشویید و با دستمال کامل خشک کنید.

تمیز کردن ظروف سیلور با شیشه‌ پاک‌کن

با انتخاب شیشه پاک‌کن مناسب می‌توانید با یک تیر، دو نشان بزنید. با اسپری شیشه پاک کن بر روی یک اسفنج و مالش آن بر روی ظروف نقره و سیلور، حالت براق و درخشان اصلی را بازمی‌گرداند.

تمیز کردن ظروف سیلور با خمیر دندان

خمیر دندان‌ها تنها برای زیبایی دندان‌ نیست. استفاده از خمیردندان می‌تواند بسیاری از مشکلات خانگی را حل کند؛ برای مثال، مالش خمیر دندان بر روی ظروف سیلور باعث درخشانی آن‌ها می‌شود.

تمیز کردن نقرهتمیز کردن ظروف سیلور با سس‌ گوجه‌فرنگی

برای تمیز کردن لکه‌های کوچک بر روی ظروف سیلور، می‌توانید از سس‌ گوجه‌فرنگی استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید که جلا و درخشندگی ظروف سیلورتان کاهش پیدا کرده است، مقداری سس‌ گوجه‌فرنگی بر روی دستمال بریزید و روی لکه‌ها مالش دهید. بعد از گذشت ۱۵دقیقه، با استفاده از یک اسفنج نرم، سطوح ظروف را تمیز کنید. برای از بین بردن لکه‌های سیاهی که دسترسی به آن‌ها سخت است، از مسواک استفاده کنید.

تمیز کردن ظروف سیلور با سرکه سفید

سرکه تنها یک ماده ضدعفونی‌کننده نیست. برای صیقل و درخشش ظروف از جنس سیلور، تنها کافی است که ½ لیوان سرکه و دو قاشق جوش‌شیرین را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس، ظروف را برای دقایقی درون این محلول قرار دهید. بعد از خارج کردن ظروف از محلول، آن‌ها را زیر آب سرد بشویید و با یک حوله نرم، آن را کاملا خشک کنید.

تمیز کردن ظروف سیلور با نشاسته ذرت

تهیه خمیری از نشاسته ذرت و آب می‌تواند برق ظروف سیلور شما را بازگرداند. فقط کافی است، این خمیر را با یک دستمال کتان پشم بر سطوح سیلور مالش دهید.

علت‌های زرد شدن ظروف سیلور

به مرور زمان، جلا و شفافیت فلز نقره کاهش پیدا می‌کند و تغییر رنگ می‌دهد. تفاوتی هم ندارد که ظرف باشد یا شعمدان، در هر صورت بعد از گذشت مدتی، قسمت‌هایی از آن کدر و زرد می‌شود. علت این تغییر رنگ، واکنش دادن نقره با عناصر موجود در هوا و تشکیل یک لایه به نام سولفید نقره است. این ترکیب موجب سیاهی یا زردی ظروف سیلور می‌شود. از سوی دیگر، تماس دست آلوده به مواد حاوی گوگرد با ظروف سیلور باعث لکه‌دار شدن این ظروف می‌شود. همچنین، رطوبت هوا با ظروف استیل واکنش می‌دهد و باعث زرد شدن ظروف می‌شود؛ بنابراین، ظروف سیلور را در مناطق مرطوب قرار ندهید و بعد از هر بار شستشو به طور کامل خشک کنید.

گچ

در محلی که ظروف نقره را در آن نگه می‌دارید اگر چند عدد گچ بگذارید ظروف شما همیشه درخشان و زیبا می‌ماند. برای اینکه گچ رطوبت موجود را جذب خود می‌کند و از کدر و سیاه شدن نقره جات جلوگیری می‌کند. این گونه ظروف شما همیشه درخشان و زیبا می‌مانند.

نحوه برق انداختن ظروف نقره با جوش شیرین : مرحله غوطه ورسازی

مقداری آب را روی اجاق قرار دهید تا به جوش بیاید. بعد از جوش آمدن آب مقداری جوش شیرین به آن اضافه کنید. (برای هر ۸ پیمانه آب، نصف پیمانه جوش شیرین اضافه کنید.) پس از مخلوط کردن آب و جوش شیرین، آن را به آرامی درون سینک بریزید تا کاملا روی ظروفتان را بپوشاند. پس از مدتی شما آثار واکنش شیمیایی را به صورت کف مشاهده خواهید کرد که در آن سولفید از سطح نقره جدا شده و به سطح فویل آلومینیومی می چسبد. صبر کنید تا آب کاملا سرد شده و دیگر کفی تولید نشود. سپس ظروفتان را بازبینی کنید تا مطمئن شوید که روند تمیزکاری به خوبی انجام  گرفته و ظرفتان براق شده باشد.

تمیز کردن نقرهچند نکته برای شما…

1- هیچ وقت وسایل نقره‌ای را در کنار جسم تیز و برنده مانند کارد و چاقو و چنگال قرار ندهید. چرا که نقره به عنوان یک فلز بسیار نرم است و وقتی که با این اجسام برخورد کند دچار آسیب و خراش می‌گردد و صدمه می‌بیند. پس مکان نگهداری از ظروف نقره برای جلو گیری از آسیب و صدمه حائز اهمیت است .

 

2- تا جایی که امکان دارد وسایل نقره‌ای را با دست بشویید و از شستن با ماشین ظرفشویی اجتناب نمایید. چرا که باعث خط و خش و صدمه در ظروف می گردد. پس بهترین روش شستن با دست و سپس پاک کردن با یک دستمال خشک و تمیزاست.

 

3- برای زدودن گرد غبار از روی لوازم نقره‌ای می‌توانید با یک برس نرم و یا یک پارچه پنبه‌ای این گرد و غبار را از بین ببرید. شاید به نظر بعضی‌ها این گرد و غبار زیاد مهم نباشد. ولی همین گرد و غبارهای ریز می‌توانند خراش‌هایی در روی سطوح ظروف نقره‌ای ایجاد کنند.

 

4- از نکات مهمی که در موقع شست و شوی وسایل نقره‌ای باید به آن دقت کرد این است که از قرار دادن ظروف نقره‌ای به مدت طولانی در زیر آب خودداری کنید زود آن را شسته و کاملا خشک نمایید.

 

5- اسیدها نیز از جمله عواملی است که موجب سیاهی لوازم نقره‌ای می گردد. اسید باعث خرابی و از بین رفتن ظروف نقره‌ای می شود. ذکر این نکته بسیار مهم است که از تناول غذاهایی که اسیدی هستند در ظروف نقره‌ای خودداری کنید و اگر مجبور به استفاده شدید برای غذاهایی مانند سس و خردل و تخم مرغ زودتر آن‌ها را با صابون و آب گرم شسته و خشک کنید.طریقه تمیز کردن ظروف نقره

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد