صنایع دستی و سوغات دبی + معرفی بازارها

صنایع دستی و سوغات دبی + معرفی بازارها

دبی شهری مدرن و متمدن است و روزی نیست که در این شهر توریست وجود نداشته باشد ، این شهر زیبا و ساحلی علاوه بر جاذبه ها و سواحل زیبایش ، چیزهای جذاب دیگری هم دارد که توجه گردشگران را از اغلب نقاط دنیا به خود جلب کرده است ، معمولا کسانی که دبی را انتخاب می کنند یا برای خرید می روند یا برای تفریح و بسیاری از آنان از خرید سوغاتی های زیبای این شهر غافل می مانند و فراموش می کنند تا یادبودی از این شهر ساحل خلیج فارس به خانه بیاورند ؛ در ضمن شاید با خود بگویید که دبی سوغاتی می تواند داشته باشد یا اصلا این شهر مدرن با آن ساختمان های سر به فلک کشیده چه سوغاتی می تواند داشته باشد ، بله دبی هم سوغاتی دارد و سوغاتی های خوبی هم دارد که می توانید بخرید و برای دوستان و بستگان هدیه بیاورید.  صنایع دستی دبی بسیار معروف هستند و می توان از آن ها به عنوان سوغات دبی یاد کرد.

ویدئو سوغات دبی

قهوه

سوغات دبییکی از سوغاتی‌های شهر دبی، قهوه است. در دبی موزه‌ای به نام موزه‌ی قهوه تأسیس شده که در آن می‌توان روش کار و تهیه‌ قهوه در کشورهای مختلف و ابزار تهیه هر مدل را دید و طعم هر کدام را چشید. همچنین در این موزه فروشگاه‌هایی وجود دارد که قهوه‌های مختلفی را برای خرید در دسترس قرار می‌دهند و شما با توجه به ذائقه خود می‌توانید از هر کدام خرید کنید و به عنوان سوغات خاص دبی با خود به کشور بیاورید.

مجسمه برج خلیفهسوغات دبی

همانطور که می دانید دبی با برج عظیم خلیفه شناخته می شود،برجی که در گذر زمان به نماد شهر دبی تبدیل شده است.

نمای این آسمان خراش کاملا شیشه ایست و همین بر هزاران جذابیت آن افزوده است؛ هتل، فروشگاه، مرکز خرید، اسختر، مراکز تفریحی و … همه و همه در یک ساختمان جمع شده اند. به طور کلی می توان گفت برج دبی از بزرگ ترین افتخارات امارات محسوب می شود به همین دلیل ماکت و مجسمه های زیادی از این سازه ی دست ساز بشری ساخته شده و در فروشگاه ها فروخته می شود.

این مجسمه ها بیشتر برای تزیین استفاده می شوند اما گاهی کارایی های دیگری مانند جا سوئیچی، چراغ خواب، جعبه های موزیکال و … هم دارند، این مجسمه های کوچک می تواند از شاخص ترین سوغاتی های دبی باشد.

شال‌های پشمینهسوغات دبی

شال پشمینه در کشورهای خاورمیانه شناخته شده است. جنس این شال‌ها ترکیبی از ابریشم و پشم بز است که در طرح‌هایی زیبا عرضه می‌شود. اما قیمتش کمی بالاست. از آن‌جایی که محصولات تقلبی این کالا در بازار فراوان هستند، بهتر است قبل از خرید از قیمت و اصل بودن جنس خود مطلع شوید. به طور معمول یک شال پشمینه اصل را می‌توانید به راحتی از درون یک انگشتر رد کنید. پس این شال‌های پشمینه هم می‌توان به لیست سوغات شهر دبی اضافه کرد.

خرمای بادامی بتیل

سوغات دبیدر واقع بهترین خرماهای دبی، خرماهای عربستان سعودی هستند. با این حال، خرمای بتیل (Bateel) به خصوص بسیار معروف است. این خرماهای پر شده با مغز بادام و روکش شکلات، شیرین ترین هدیه دبی برای نزدیک ترین و عزیزترین های شما هستند. این خرماها در مراکز خرید، هایپر مارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی موجود هستند.

شکلات شتریسوغات دبی

شکلات‌های دبی، با ترکیبی از شیر شتر و طعم‌دهنده‌های عربی تهیه می‌شوند. با همین اوصاف، در دبی با شکلات‌های دیگر دنیا متفاوت است. این شکلات‌ها مواد افزودنی و نگهدارنده ندارند و چاشنی‌های معمول خشکبار به آن اضافه شده است. ویتامین C موجود در شیر شتر، پنج برابر بیشتر از شیر گاو است. چربی و لاکتوز آن نیز کمتر است و برای کسانی که در برابر لاکتوز کم تحمل هستند، انتخاب مناسبی است. انسولین موجود در این شیر نیز آن را برای افراد دیابتی مناسب می‌کند. قالب‌های این شکلات‌ها نیز شبیه شتر است که خرید و خوردن آن را جالب می‌کند.

ادویه

ادویه، جایگاه مهمی در آشپزی اعراب دارد. همه بازاهای دبی، حداقل یک ادویه فروشی کوچک دارند که رایحه آن از چند متر آنورتر هوش از سر می‌برد. ادویه‌های دبی، با کیفیت و طعم بسیار قوی و خاص هستند. اگر از غذاهای سنتی امارات و دبی در طول مدت اقامتتان لذت بردید، پس خرید ادویه را فراموش نکنید. ادویه احتمالا خاطره‌انگیزترین سوغات دبی شما می‌شود.

دشداشهسوغات دبی

لباسی سنتی و بلند که در بین مردان امارات رواج دارد، به دشداشه معروف است؛ این لباس بلند و کاملا سفید بر اساس معیارهای اسلامی دوخته شده است و مردم عربستان، عراق و دیگر کشورهای عربی از آن استفاده می‌کنند. همچنین برخی بانوان آنها که دارای پوشش اسلامی هستند، گاهی نقاب بر صورت دارند. شما می توانید این لباس را به عنوان سنت و سمبل امارات برای آشنایان خود بخرید.

عطر های عربیسوغات دبی

عطر های عربی که در کشورهای عربی به وفور پیدا می شود بوی خاصی دارد و آدم را به دوران حکومت سلطان های بزرگ عرب می برد. اگر می خواهید سوغات پر آب و تابی برای آشنایانتان ببرید این عطر ها بهترین گزینه هستند که از فروشگاه های دبی به قیمت های خوب می توانید تهیه نمایید. البته پسندیدن رایحه ی عطر بسیار سلیقه ای است اما این راحیه بسیار کم نظیر است و حتی اگر باب میل فردی نباشد بوییدن آن خالی از لطف نیست.


صنایع دستی و سوغات شهرهای توریستی


 لباس و پارچهسوغات دبی

شهر دبی یک سوغات جالب دیگر هم دارد که علاوه بر ساده بودن و وجودش در جای جای دنیا اما به شهرت زیادی دست یافته است.

در سال های اخیر چاپ عکس و متن روی لباس و حتی برخی اشیا مانند ماگ، سی دی، ظروف و… بسیار باب شده است، فروشندگان با ذوق دبی هم از همین نکته استفاده کردند و لباس هایی با مارک آی لاو دبی I love dubai برای گردشگران تهیه نموده اند که بسیار مورد توجه توریستان قرار گرفت.

این لباس ها که اغلب تی شرت و بلوز هستند را می توان از بیشتر لباس فروشی های موجود در دبی با قیمتی مناسب خریداری نمود.

بسیاری صنعت پارچه و خیاطی دبی را هم رتبه با هند و ویتنام می دانند، انواع و اقسام فروشگاه های رنگارنگ پارچه فروشی در نقاط گوناگون این شهر دیده می شود، انواع لباس های زنانه، مردانه و بچه گانه را با قیمت های بسیار مناسب می توانید از دبی خریداری کنید.

گاهی در کنار فروشگاه های پارچه برخی سوغات دیگر مانند کفش، دمپایی و صنایع دستی هم به فروش می رسد که آن ها هم برای گردشگران از سوغات جذاب دبی محسوب می شوند.

 بوخورسوغات دبی

همه با بوخور آشنا هستیم؛ ماده ای که با بوییدنش به تنفسمان هنگام بیماری کمک می کند. در دبی درختی به نام آگار وجود دارد که از پوست تنه ی آن استفاده های زیادی می کنند؛ مثلا آن را می سوزانند و به عنوان عود از عطرش لذت می برند و یا از آن عطر می سازند و روغن می گیرند.

عصاره ی پوست درخت آگار را در شیشه های کوچک ریخته و می فروشند. عصاره ای که می تواند یکی از بهترین بوخورها برای روزهای بیماریمان باشد. از این عصاره ها می توانید به عنوان عطر هم استفاده کنید و یا حتی شیشه های عطرش را جداگانه از عطر و ادکلن فروشی ها خریداری کنید. شیشه ای کوچک که می تواند عطر دبی را در همه جای دنیا به یادتان بیاورد، بهترین سوغات دبی است.


گلیم دستباف ایرانی

سبد حصیری

آویز دیواری سنتی

کیف گلیمی


 فرش و تابلو فرش های فارسیسوغات دبی

به راستی که فرش دست باف ایرانی در دنیا نظیری ندارد، همین دلیلی شده برای دیگر کشورهای دنیا که سعی کنند فرش هایی نظیر فرش های ایرانی ببافند. دبی هم از کشورهایی ایست که در این زمینه فعالیت می کند. در این شهر انواع و اقسام تابلو فرش و فرش که بر گرفته از هنر فرش بافی ایران است را می توانید پیدا کنید.

البته در دبی این فرش ها را با عنوان تابلو و فرش های فارسی می شناسند و واقف هستند که ریشه در تمدن ایرانی دارد اما بسیاری از گردشگران فرش های فارسی دبی را خریداری کرده و به عنوان سوغات برای اقوام و آشنایان می برند.

چراغ و فانوس‌های عربیسوغات دبی

فانوس و چراغ‌های عربی برای افرادی که به اشیاء تزیینی علاقه دارند، یک سوغاتی ایده آل به شمار می‌رود و به عنوان یک شئ دکوری رایج در خانه‌های امارات از آن استفاده می‌شود. فانوس‌های عربی از مس و قلع ساخته شده اند. ملیله دوزی و طرح‌های پیچیده که بر آن‌ها نقش بسته است، زیبایی این سوغاتی را دو چندان کرده است. شما می‌توانید این فانوس‌ها را روی میز خود قرار دهید و یا از جایی آویزان کنید. انواع ارزان‌تر این فانوس‌ها از شیشه و آلومینیوم ساخته می‌شوند. اگر برایتان اهمیت دارد که سوغات دبی چیست؟‌ چراغ و فانوس یکی از بهترین جواب ها به شماست.

چراغ علاالدینسوغات دبی

حتما داستان علاالدین و چراغ جادوییش را شنیده‌اید. این یکی از بهترین افسانه‌های جهان عرب است. خب حالا شما پا به این جهان افسانه‌ای گذاشته‌اید، چه سوغاتی بهتر و جالب تر از یک چراغ کوچک علاالدین؟ سوغات دبی چیست؟ چه چیزی به غیر نشانه‌هایی از داستان‌های کهن و فرهنگ مردمش؟ شاید بهترین سوغات دبی همین چراغ‌های علاالدین باشد. در بازارها و پاساژهای این شهر به راحتی این چراغ‌ها با قیمت‌های متفاوت یافت می شوند.

 خنجرسوغات دبی

در دنیای مدرن امروزی شمشیر و خنجر ها و ابزارهای جنگی شبیه به آن ها جایی ندارند و شاید تنها در برخی مراسم و جشن ها آن هم به همراه لباس هایی سنتی بتوان از خنجر استفاده کرد، در هر صورت خنجر و شمشیر ها یادواره ای از گذشته های دور هستند و هنوز هم می توانیم آن ها را در خانه هایمان بیاویزیم.

خنجر هایی با کنده کاری های زیبا می توانند سوغات خوب و مناسبی به عنوان شیئ تزئینی برای دوست و آشنا باشند. می توانید آن ها را از فروشگاه های سوغاتی دبی در اندازه و قیمت های مختلف تهیه فرمایید.

خرید صنایع دستی

فروش عمده صنایع دستی

 ساعت شنی

سوغات دبی

انواع و اقسام اجسام ساخته شده از شیشه که برای تزیین و زیبایی منزل استفاده می شوند، مانند مجسمه های شیشه ای، جاشمعی و … از بهترین گذینه های سوغات دبی هستند، یکی از این وسایل که بین گردشگران از محبوبیت بیشترب برخوردار است، ساعت های شنی می باشند، این ساعت ها که با قیمت های بسیار کمی در دبی به فروش می رسند اغلب رویشان طرح هایی از شتر دارد که گویای زادگاهشان باشد.

از شن های رنگی در ساخت این ساعت ها استفاده می کنند تا بیشتر جلب توجه کنند، این سوغات های کوچک می توانند یکی از بهترین وسایل تزئینی خانه ی شما و دوستانتان باشند.

هدایای ایرانی

 قلیان

سوغات دبیانواع قلیان های شیشه ای در طرح و رنگ های مختلف در دبی پیدا می شود که برای توریستان مخصوصا اروپائیان بسیار جالب هستند. برخی از این قلیان ها بسیار کوچک اند و تنها به عنوان شیئی طینتی قابل استفاده هستند، این قلیان ها که با نام شیشا پایپ در دبی شناخته می شوند می توانند سوغات خوبی برای دوست داران صنایع دستی و اشیای خاص باشند.

طلاسوغات دبی

همانطور که حتما می دانید کشورهای آسیایی بخصوص خاورمیانه علاقه ی زیادی به استفاده از زیورآلات دارند. دبی هم دارای منابع طلای بسیاری است و اگر خواهان خرید سوغاتی گران بها هستید طلا و جواهر از بهترین انتخاب های شماست.

این شهر پر است از مغازه و فروشگاه های طلا که می توانید به آسانی از آن ها این فلز ارزشمند را تهیه نمایید و خوب است بدانید که دولت امارات کنترل قوی و سرسختانه ای روی فلزات این کشور دارد و می توانید با اطمینان از تقلبی نبودن از طلا فروشی های دبی خرید کنید، در این شهر حدودا 700 فروشگاه بزرگ طلا فروشی وجود دارد.

لوازم الکترونیکی

لوازم الکترونیکی از مهم ترین سوغات دبی است، افراد زیادی از کشورهای هم جوار و ایران به این شهر می روند تا انواع گوشی موبایل وسایل الکترونیکی منزل و … را به قیمت های ارزان تر خریداری کنند.

امارات از تولید کنندگان این وسایل نیست اما آن قدر قیمت این نوع لوازم در امارات و بخصوص دبی پایین و ارزان است که گردشگران لوازم الکترونیکی را از سوغات این شهر به حساب می آورند.

بازار صنایع دستی دبی

سوغات دبی

بازار های صنایع دستی دبی مانند بازار های صنایع دستی تمام دنیا فرصتی را برای شما فراهم می کند که بتوانید یک روز در میان مردمان محلی و هنر مند باشید به دنیال هر چیزی که هستید بتوانید پیدا کنید و صنایع دستی ظریف  زیبا و هنرمندانه ای را برای خودتان خریداری کنید و یا سوغاتی به کسانی که دوستشان دارید هدیه دهید در این بازار ها قیمت ها مناسب هستند و امکان چانه زنی هم وجود دارد حال و هوای خاص این بازار ها و غذا های محلی مختلف که بوی آن در فضا پخش می شود مطمئنا توجه شما را جلب خواهد کرد

جمعه بازار زعبیل

در این جمعه بازار ها می توانید هر جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعد از ظهر به پارک زعبیل مراجعه نمایید

این جمعه بازار از محبوب ترین بازار های محلی در دبی است زیرا همه ی محصولاتی که در آن به فروش می رسند ارگانیک یا به عبارتی دیگر سالم و بدون تغییرات ژنتیکی هستند. از جمله محصولات این بازار می توان به تخم مرغ، میوه، سبزی، عسل، نان، مربا، برنج و… اشاره نمود.

چهارشنبه بازار مارینا

ساحل مارینا در روزهای چهارشنبه ی هر هفته میزبان بازار روزی بزرگ است، از همان بازارهای محلی که به چهارشنبه بازار معروفند.

در  هتل پنج ستاره ی مارینا که در نزدیکی ساحل مارینا قرار دارد  محوطه ی روبازی وجود  دارد که با آفتاب گیرهایی محصور شده است

این محوطه محل همیشگی چهارشنبه بازار است، اقلامی مانند صنایع دستی، مواد غذایی، لباس و محصولات کشاورزی در این مکان به فروش می رسند که قیمت ان ها کمتر از مراکز خرید لوکسی هم چون مارینا مال است

بازار مدینه الجمیرا

بازار مدینه الجمیرا بازاری سرباز و جذاب، رنگارنگ با معماری سنتی مشابه معماری ایران است و مصنوعات دستی زیبا می فروشد


مطالب مرتبط


ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد