فرهنگ و صنایع دستی اوکراین + عکس

صنایع دستی اوکراین

سوغات و صنایع دستی اوکراین

انتخاب سوغات و صنایع دستی اوکرایین یا هر کشور دیگر کار آسانی نیست. بعضی از مردم برای داشتن خاطره ای از کشوری که بازدید کرده اند، برای خود هدیه می خرند، بعضی ها دوست دارند چیزی را به عنوان یک هدیه برای دوستان و بستگان تهیه کنند و به خانه ببرند.

ویدئو فرهنگ و صنایع دستی اوکراین

کشور اوکراین

اوکراین که این روزها تحت حملات کشور روسیه  قرار دارد، کشوری پهناور در شرق اروپا است که دارای جمعیتی در حدود ۴۳ میلیون و ۷۷۳ هزار نفر است. اوکراین با مساحت ۶۰۳,۵۴۸ کیلومتر مربع، سومین کشور پهناور قاره اروپا است که پایتخت آن شهر کیف است. این کشور مرزهای مشترکی با کشورهای روسیه، بلاروس، اسلوواکی، لهستان و مجارستان دارد. اوکراین همچنین با روسیه، گرجستان و بلغارستان نیز به صورت دریایی مرز مشترک دارد. زبان اصلی مردم اوکراین، زبان اوکراینی است اما بخش زیادی از مناطق شمالی اوکراین به زبان روسی نیز صحبت می‌کنند.

کشور اوکراین در یک نگاه|صنایع دستی اوکراین

مساحت اوكراین كه سرزمین پست و همواری است كه كه بیشتر قسمت های آن را جلگه در بر گرفته ۶۰۳۷۰۰ كیلو متر مربع می باشد.نام محلی آن اوكرین با تلفظ «اوكرائین» به معنی پیان قلمرو و یا «كرانه» می باشد.

پایتخت: شهر کیف

میادین معروف پیتخت : خرشاتیک – سیرك – استقلال

پاركهی معروف پیتخت : پارک شفچنكو – گیدروپارك

شهرهی معروف : كیف – خاركف – پولتاوا – ادسا – لوو

شهرهی توریستی و تاریخی : شبه جزیره كریمه – كیف – خاركف

موقعیت در اروپا : كاندیدی اتحادیه اروپا سال ۲۰۰۸

زبان تدریس دانشگاهها : روسی، اوكرینی، انگلیسی،آلمانی،فرانسوی

صنیع : كشتی سازی – هوا و فضا – صنیع نیروگاهی و دفاعی – فولاد

صنیع هنری : نقاشی – مجسمه سازی – موسیقی – تئاتر و سینما

فرهنگ کشور اوکراین

اوکراین کشوری متنوع در اروپای شرقی با ترکیبی از سنت ها و تأثیرات اروپای شرقی و غربی است. این کشور دومین کشور بزرگ اروپا است. همچنین فرهنگ های مشابهی با کشورهای همسایه مانند روسیه، لهستان و بلاروس دارد. اوکراین دارای تنوع گسترده ای از فرهنگ ها و گویش ها است. اوکراین غربی کنونی از بخش‌هایی از مجارستان و جمهوری چک، لهستان و روسیه تشکیل شده است. گروه‌های قومی عمدتاً اوکراینی، و روس‌ها با یهودیان، بلاروس‌ها، مولداوی‌ها، لهستانی‌ها، بلغارها، مجارها، تاتارهای کریمه، رومانیایی‌ها، یونانی‌ها، ارمنی‌ها و رومی‌ها هستند. کولی ها).

زبان اوکراینی ها

این گروه های مختلف به زبان های مادری خود و همچنین اوکراینی و/یا روسی صحبت می کنند. اکثر مردم اوکراین به زبان های روسی و اوکراینی مسلط هستند. بخش غربی کشور عمدتاً به گویش اوکراینی و غربی اوکراینی صحبت می کند که ترکیبی از پنج زبان سرزمین های همسایه است. شرق اوکراین عمدتاً روسی صحبت می‌کند، حتی اگر آموزش مدرسه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به زبان اوکراینی تدریس شود. همچنین، از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی، تجدید حیات و علاقه به فرهنگ، هنر، تاریخ و موسیقی سنتی اوکراین وجود داشته است. هنر و ادبیات ترکیبی جالب از سبک‌های قدیمی و جدید است، زیرا مردم به تأثیرات پیش از شوروی و پیش از روسیه و همچنین جابجایی مرزهای تکنیک‌های جدید علاقه‌مند هستند.

فرهنگ خانواده محور مردم اوکراین

اوکراینی ها مردمی خانواده محور هستند و برای وقت با هم بودن خود ارزش قائل هستند. آنها عاشق آواز خواندن و رقص هستند و سابقه طولانی در فولکلور دارند. بلوزهای روشن و گلدوزی شده برای مردان و زنان هنگام جشن گرفتن تعطیلات پوشیده می شود. زنان کوکوشنیک مهره‌دار می‌پوشند – شکلی قدیمی از تاج. مردم بسیار مهمان نواز هستند و از اشتراک خانه، غذا و نوشیدنی خود با بازدیدکنندگان لذت می برند.

موقعیت کشاورزی منطقه اوکراین

چشم انداز کشور از شرق تا غرب متفاوت است. کوه کارپات بخش غربی اوکراین را لمس می کند و خاک آن را با مواد معدنی غنی می کند. بخش شرقی مسطح‌تر است و مزارع وسیعی دارد که گندم، جو و سایر محصولات و سبزیجات تولید می‌کند. اوکراین به خاطر دستاوردهای کشاورزی خود شناخته شده است. اوکراینی ها نیز عاشق غذاهای خوب و ماهر در آشپزی هستند. آنها نه تنها برای جشن گرفتن تعطیلات بلکه به طور منظم غذاهای خوشمزه می پزند. هنگام غذا خوردن در خانه، از مواد تازه برای تهیه غذا استفاده می کنند. آنها مقدار زیادی گوجه فرنگی، خیار، فلفل، کاهو، پیاز، سیب، انگور و هلو رشد کرده در خاک سیاه اوکراین را می خورند.


خرید صنایع دستی

فروش عمده صنایع دستی


هوریلکا|صنایع دستی اوکراین

در اکراین، هوریلکا از دوران Zaporozhye Sich (قرن شانزدهم و هجدهم) تولید می شده است. ترکیب نوشیدنی سنتی بسیار ساده است: حل الکل اتیل در آب، معمولا 40٪ است. تفاوت عمده آن با ودکا این است که از فلفل استفاده می کند، بنابراین آن در دهان و در تمام بدن شما حس سوختگی ایجاد می کند (هوریته در اکراینی). علاوه بر فلفل، برخی از دستور العمل ها حاوی عسل نیز هستند. این باعث می شود به هوریلکا طعم نرم بدهد و بوی الکل را از بین ببرد. این به عنوان نوشیدنی خالص در جهان شناخته شده است، به همین دلیل بسیار محبوب است. horilka برای هر رویداد و جشن مناسبت خاص مصرف میشود.

اشیای نقاشی شده به سبک پتریکیوکا | صنایع دستی اوکراین

سبک نقاشی «پتریکیوکا» (Petrikivka) شما را انگشت به دهان خواهد کرد. این سبک بومی که به ثبت یونسکو هم رسیده، در روستای پتریکیوکا از ناحیه‌ی «نیپر» (Dnieper) متولد شده است. شما می‌توانید به این منطقه سری زده و انواع اشیای نقاشی شده به سبک پتریکیوکا مانند بشقاب، قاشق، ماگ، جعبه جواهر و دیگر اشیای تزئینی را خریداری کنید و مطمئن باشید هدیه‌ای حیرت‌انگیز برای دوستانتان خواهد بود.

سوغات اوکراین

سالو|صنایع دستی اوکراین

چربی گوشت گوسفند یا چربی گوشت خوک محصولی است که در درجه اول با اکراین همراه است. هنگامی که آن را با نان چاودار یا ترشی امتحان میکنید، با طعم نرم آن شگفت زده خواهید شد و قطعا اقدام به خرید آن در راه برگشت به خانه خواهید کرد.


طراحی سنتی


تخم مرغ رنگی پیسانکا|صنایع دستی اوکراین

«پیسانکا» (Pysanka)، تخم مرغ رنگی عید پاک است که به عنوان نمادی باستانی در اوکراین شناخته می‌شود. ساخت پیسانکا حتی از دوره‌ی بت‌پرستی و به نشانه‌ی خورشید، زندگی و عشق در اوکراین رواج داشت. مردم محلی هنوز این سنت را پاس می‌دارند و افراد حرفه‌ای و کاربلد وقت خود را به تهیه‌ی پیسانکا اختصاص می‌دهند. رنگ‌آمیزی پیسانکا کاری دشوار و نیازمند صبر و دقت فراوان است و همچنین شخص باید با نقاشی‌های به تصویر کشیده شده آشنایی داشته باشد. بیش از صد نقاشی سمبلیک از نواحی مختلف کشور در رنگ‌آمیزی پیسانکا وجود دارد. پیسانکا را می‌توان شاهکاری از هنر و کار دستی از اوکراین دانست.

سوغات اوکراین

نقاشی Petrikivka||صنایع دستی اوکراین

صنایع دستی اوکرایننقاشی Petrikivka یک هنر جذاب است. این هنر در شهر کوچک Petrikivka در منطقه دنیپر متولد شد. هنگام بازدید از کشور، می توانید بشقاب، قاشق، لیوان، گلدان یا دیگر اقلام دکوراسیون تزئین شده با نقاشی Petrikivka را خریداری کنید. این یک هدیه عالی برای دوستان یا بستگان خواهد بود. تکنیک نقاشی توسط یونسکو محافظت می شود.


هنر گبه بافی


 پیراهن ویشیوانکا|صنایع دستی اوکراین

لباس اوکراینیاوکراین را شاید بتوان تنها کشوری معرفی کرد که توانسته به طور موفقیت آمیزی عناصر لباس سنتی خود را به طراحی‌های جدید وارد کند. تا چند سال پیش گلدوزی بخشی از سنن قدیمی محسوب می‌شد اما امروزه به اشکال مختلف بر تن جوانان دیده می‌شود. پیراهن یا بلوز گلدوزی «ویشیوانکا» (Vyshyvanka) هدیه‌ای خاص و گرانبها و در عین حال قابل استفاده برای سوغاتی خواهد بود. «ویتا کین» (Vita Kin) معروف‌ترین طراح گلدوزی اوکراینی بوده که به فشن شوهای دنیا و نمایشگاه‌های پاریس راه پیدا کرده است.

 

تاج گل وینوک Vinok|صنایع دستی اوکراین

صنایع دستی اوکراین
تاج گل وینوک – قاره پیما

این تاج گل های زیبا که در رنگ های بسیار زیبا و به صورت کار دست انجام میگیرند بخشی از لباس های سنتی کشور اوکراین محسوب می گردد.

برخی از این تاج گل ها بوسیله روبان های رنگی زیبا تزیین می شوند.

برای ساخت این تاج ها از گلهایی نظیر هزار برگ، گل گندم، بابونه، شکوفه گیلاس، صد تومانی، داوودی استفاده می شود و گزینه ای مناسب برای هدیه، سوغات و یادگاری از کشور اوکراین میباشد.


آشنایی با هنر مسگری + روش نگهداری


وینوک|صنایع دستی اوکراین

وینوک، یا یک تاج گل، بخشی از لباس ملی اکراین است که نفوذ خود را بیش از ابعاد سنتی گسترش داده است. آیتم های رنگارنگ با روبان و همچنین تاج گل های خیره کننده وجود دارد. تاج گل باید از 12 گل ساخته شده باشد: گل مریم، گل گندم، گل بابونه، شکوفه گیلاس، گل صد تومانی، گل داودی و …، با چنین طیف گسترده ای، هر کس گزینه ای ایده آل برای خرید یک سوغاتی را پیدا خواهد کرد.

کیک کیف|صنایع دستی اوکراین

اگر قبلا از کیف دیدن کرده اید، باید بطور قطع کیک افسانه ای کیف را شنیده یا امتحان کرده اید. این سوغاتی خوشمزه و معتبر از اکراین است. گردشگران و مردم محلی اکراین، از این کیک بسیار لذت میبرند. این یک نوع کیک خاص است و می تواند در مغازه های Roshen که در سرتاسر پایتخت گسترش یافته اند، خریداری شود.

Sopilka | صنایع دستی اوکراین

ساز اوکراینیسوپیلکا یکی از قدیمی ترین سازهای موسیقی در اکراین است که از زمان شاهزاده شناخته شده است. این ساز معمولا از چوب ساخته شده است، دارای 10 سوراخ انگشت در بدنه آن است. احیای اخیر این ابزار قومی اکراین در صحنه هنر محلی رخ داده است. بزرگترین مثال این است که یک گروه برجسته الکترونیکی به نام Onuka که ترکیبی از ضربات معاصر و موسیقی محلی را اجرا میکنند. اگر شما هر عاشق موسیقی را می شناسید، یک sopilka به عنوان یک سوغات عالی برای او ببرید. به هر حال، یادگیری و نحوه ی استفاده آن آسان است.

Didukh |صنایع دستی اوکراین

Didukh یک آیین معتبر از کریسمس در اکراین است، که همچنین به نام کولیادا شناخته میشود. این نماد محصول، رفاه، ثروت و زندگی معنوی و روحانی ملت است. و تا 19 ژانویه، روز Epiphany Kievan Rus وجود دارد.امروزه آن ساده شده یک دسته گل کوچک از خوشه گل و گیاهان خشک شده مختلف، که به معنی حس رمز و راز و نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس است. معمولا، آن را در سالن خانه قبل از کریسمس قرار میدهند و تا زمانی که 19 ژانویه روز کیوان روس ظهور و تجلی عیسی است باقی می ماند.

 

صنایع دستی اوکرایندیدوخ|صنایع دستی اوکراین

«دیدوخ» (Didukh) یا «کولیادا» (kolyada) یکی از عناصر قدیمی کریسمس در اوکراین است و نماد برداشت محصول، سعادت، ثروت و زندگی روحانی مردم شناخته می‌شود. امروزه دیدوخ به شکل دسته‌ای از خوشه‌های گندم و گل‌ها و گیاهان خشک شده‌ی مختلف در خانه‌ها حضور دارد و نوید کریسمس را می‌دهد. معمولاً از قبل از آغاز کریسمس تا روز ۱۹ ژانویه، «خاج‌شویان سنتی کیف» (Kievan Rus Epiphany)، دیدوخ در خانه‌ها باقی می‌ماند.

صنایع دستی اوکراین۷. بولاوا | صنایع دستی اوکراین

«بولاوا» (Bulawa)، اسلحه‌ی قزاق‌ها در گذشته، قرن‌ها نماد قدرت و صلابت به شمار می‌آمد. این گرز دسته‌ی چوبی یا فلزی و سری به شکل توپ دارد که با آن می‌توان به دشمن ضربه زد. امروزه بولاوا به رهبران و صاحب منصبان و افراد پرقدرت به عنوان جزئی جدا نشدنی از فرهنگ باستانی اوکراین هدیه داده می‌شود. همچنین این گرز نماد رسمی قدرت ریاست جمهوری محسوب می‌شود و رئیس جمهور در مراسم آغاز به کار خود آن را دریافت می‌کند.

سوغات اوکراین

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد