تلفیق دکوراسیون سنتی با سبک مدرن

سبک تلفیقی (معماری مدرن و سنتی ایرانی) - مجله هوم استایل

خیلی از افراد دوست دارند در خانه‌ای زندگی کنند که در چیدمان آن تلفیق دکوراسیون سنتی با سبک مدرن شده باشد! شاید در نگاه اول شما و خیلی از افراد دیگر این‌گونه تصور کنید که چیدمان دکوراسیون سنتی با چیدمان دکوراسیون مدرن کاملاً متفاوت است و بسیار دور از هم به نظر می‌رسند، اما بازهم امکان تلفیق المان‌های آن‌ها وجود دارد!

خرید صنایع دستی

شما با شناسایی المان‌های هر کدام از این نوع دکوراسیون‌ها، قادرید که بهترین بخش‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده و یک خانه جذاب، زیبا و دلنشین داشته باشید.

منظور ما از دکوراسیون مدرن یا سنتی چیست؟

11 راهکار تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

اصطلاح مدرن که این روزها زیاد شنیده می‌شود، اما مفهوم دقیق و شفافی برای آن وجود ندارد. دکوراسیون مدرن می‌تواند شامل المان‌ها و مفاهیم بسیار وسیعی باشد. در این سبک از دکوراسیون‌ها، معمولاً از تمام لوازم و تجهیزات روز دنیا استفاده می‌شود به صورتی که کاملاً با یکدیگر هارمونی داشته باشند.

طرح‌های مدرن برخلاف طرح‌های سنتی دارای سبک مینیمالیستی هستند؛ به صورتی که همه چیز در آن‌ها ساده، از حداقل میزان رنگ و طرح استفاده شده است. در این طرح‌ها ما انتظار دیدن مبل‌ها و وسایل رنگارنگ با نقش‌های مختلف را نداریم!

در دکوراسیون مدرن و جدید، ما بیشتر به دنبال نور بیشتر، فضای بازتر و راحتی هستیم. در طرح‌های سنتی و فرهنگی این موضوع بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گلیم دستباف ایرانی

مدرن می خواهید یا سنتی؟

تعیین کنید تمایل دارید چه نوع دکوراسیونی بر فضا حاکم باشد؟ دوست دارید دکوراسیون مدرن غالب باشد یا دکوراسیون سنتی؟ با تعیین این نکته مهم دریابید خانه را باید با زمینه اصلی مدرن به همراه اکسسوری ها و چاشنی های سنتی یا با تم اصلی سنتی با چاشنی ها و جزئیات مدرن چیدمان کنید. طراحی دکوراسیون تلفیقی که در آن یک سبک بر سبک دیگر غالب باشد بسیار مهم است، زیرا در غیر این صورت همه عناصر در فضا برای جلب نظر مساوی با هم در نبرد خواهند بود.

چگونه طرح‌های سنتی و مدرن را با یکدیگر تلفیق کنیم؟

اکثر ما ایرانی‌ها در خانه‌هایی زندگی می‌کنیم که در آن سبک دکوراسیون داخلی آن‌ها به صورت مدرن و سنتی با یکدیگر تلفیق شده است، اما شاید خودمان ندانیم! برای تلفیق این دو نوع سبک طراحی به صورت آگاهانه و بر اساس اصول صحیح آن، می‌توانید در گام اول به سراغ رنگ‌ها بروید!

رنگی که در فرش، مبلمان و … به کار می‌گیرید، بسیار مورد اهمیت است. شما می‌توانید با ترکیب رنگ‌های مختلف با رنگ‌های ساده و خنثی دکوراسیون مدرن، این دو طرح را با یکدیگر تلفیق کنید.

سبد حصیری

بخش‌های جداگانه برای دکوراسیون سنتی و مدرن در نظر بگیرید!

یکی از روش‌های خوبی که می‌توانید برای تلفیق این دو سبک به کار بگیرید، تقسیم بندی خانه و چیدن دکوراسیون آن‌ها به دو صورت متفاوت است. به این شکل که مثلاً بخش‌های آشپزخانه را مدرن و بخش پذیرایی را به صورت سنتی چیدمان کنید.

برای مثال استفاده کردن از فضای بدون مبل و کمک گرفتن از متکا و پشتی در بخشی از پذیرایی می‌تواند برای ما فضاهای سنتی و قدیمی را یاد آورید کند. همچنین استفاده از آویزهای سنتی، گلیم‌ها و حصیرها که در سایت دوراونتاش موجود است، می‌تواند به شما در این راستا کمک کند.

مقایسه سبک دکوراسیون داخلی مدرن و سنتی

تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

دکوراسیون سنتی

دکوراسیون مدرن

قراردادن کوسن‌های سنتی بر روی کاناپه‌های مدرن یا بالعکس استفاده از کاناپه‌های سنتی و یا متکا و پشتی برای بخش پذیرایی استفاده از مبلمان مدرن بدون با کوسن‌های رایج
استفاده از پارچه‌های رنگارنگ و طرح دار به عنوان روکش مبلمان مدرن استفاده از طرح‌های رنگارنگ بر روی مدل‌های سنتی کاناپه و مبلمان استفاده از حداقل رنگ و طرح بر روی مدل‌های مبلمان

دو مثال بالا برای بررسی و مقایسه این دو طرح به شکل‌های دقیق‌تری بودند. نظر شما در این رابطه چیست؟

هارمونی یا تضاد در تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن؟

پس از اینکه دریافتید چه چیزی را دوست دارید و چرا به آن علاقه مندید نوبت به یک سؤال مهم دیگر می‌رسد و آن این است که به دنبال چگونه جلوه ای هستید، جلوه ای هماهنگ یا جلوه ای متضاد؟

اگر تمایل به خلق جلوه ای هماهنگ و آرام دارید، مبلمانی را انتخاب کنید که از نظر ظاهری شباهت زیادی به هم دارند یا تنها چند درجه با هم تفاوت ظاهری دارند. برای مثال اگر تمایل به ایجاد هارمونی در دکوراسیون تلفیقی خود دارید از ست مبلمان چوبی با سبک مدرن استفاده کنید و میزهای چوبی اما سنتی انتخاب کنید. در این صورت هم مبلمان مدرن و سنتی را با هم تلفیق کرده اید هم چوبی بودن عناصر با هم هماهنگی خواهد داشت. اما اگر تمایل به ایجاد تضاد و افزودن هیجان به دکوراسیون دارید، از بافت ها و رنگ های متنوعی کنار هم استفاده کرده و سعی کنید تضاد در دکوراسیون شما بیشتر و محسوس تر باشد.

به مبلمان سنتی علاقه دارید یا مدرن ؟ به چه دلیل ؟

فرش در دکوراسیون مدرن - ترکیب مدرنیته و سنت با فرش و گلیم دستباف

زمانی که با قطعه ای از مبلمان رو به رو و جذب آن می‌شوید از خود بپرسید چه ویژگی آن را دوست دارید و چه چیزی از آن قطعه شما را جذب کرده است. آیا مدل و شکل آن را دوست دارید یا بافت و رنگ آن شما را مجذوب کرده است؟ چندین بار این کار را انجام دهید و تصویر عناصری که شما را به خود جذب کرده اند و از آن ها خوشتان آمده کنار هم بگذارید. در نهایت با تماشای آن ها در می‌یابید که باید به چه ویژگی هایی توجه بیشتری کنید و مبلمان خود را چگونه و از چه جنبه هایی با هم تلفیق سبک نمایید، از نظر شکل، بافت، طرح پارچه یا رنگ؟

چند ایده تأثیرگذار برای تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

  • قرار دادن کوسن های مدرن روی کاناپه ای سنتی
  • استفاده از پارچه ای با بافت، طرح و رنگی مدرن به عنوان روکش مبلمانی سنتی
  • استفاده از کلاهکی مدرن برای پایه آباژوری سنتی
  • کنار هم قرار دادن یک میز غذاخوری چوبی و روستایی با صندلی هایی با روکشی از جنس پارچه ای خوش رنگ و مدرن

ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن با کاشی‌های سنتی

ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن | تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن | مجله دلتا

کاشیکاری یکی از هنرهای اصیل ایرانی است که شما حتما آن را در دیوار و سقف مساجد و اماکن مذهبی زیاد دیده‌اید. کاشی‌ در خانه‌های قدیمی و معماری بومی حضور جدی داشته است و شما می‌توانید آن‌ها را در سر در ورودی خانه، حوض و آبراه باغ‌ها، حیاط، آشپزخانه و حمام خانه‌های قدیمی ایرانی پیدا کنید.

یکی از ایده‎های جذاب برای ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن استفاده از کاشی‎ها در طراحی داخلی خانه می‌باشد. این روزها کاشی‎ها نمی‎توانند در همان قالب گذشته در دکوراسیون فضاهای مدرن بکار برده شوند و شما باید شیوه‌های جدیدتری را در پیش بگیرید. اولین پیشنهاد ما به شما استفاده از کاشی‌های سنتی برای دیوار پشتی کابینت‌ها و سینک ظرفشویی است. این دیوار که در طراحی داخلی با نام بک اسپلش(backsplash) شناخته می‏شود، گزینه‎ی جالبی برای دکوراسیون آشپزخانه با کاشی‎های سنتی می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از کاشی‎ها انواع طرح و نقوش اصیل و سنتی ایرانی را به فضای خانه‎تان بیاورید و آن را با کابینت‌های چوبی مدرن خود ترکیب نمایید. مطمئنا چنین ایده‌ای حس و حال بسیار شگفت‌انگیزی را برای تمامی فضاهای خانه به وجود خواهد آورد.

استفاده از شیشه های رنگی در تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

همانطور که می‌دانید نور در فرهنگ ایرانی بسیار مقدس و محترم بوده است. اگر نگاهی به خانه ‎های قدیمی بیندازید پنجره ‎های بزرگ ارسی با شیشه ‎های رنگی را مشاهده می‌کنید که بیشترین میزان نور طبیعی را به داخل خانه هدایت می‌کنند.شما می‌توانید از این شیشه های‎ رنگی در دکوراسیون مدرن‎تان نیز استفاده کنید و جذابیت فضای زندگی خود را چندین برابر نمایید.

 

 

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد