آموزش ساخت بند عینک

با توجه به اینکه این روزا استفاده از زیور آلات دست ساز بسیار ترند شده همچنین بند عینک های زیبا و متفاوت نیز جز استایل افراد شده است ما تصمیم گرفتیم آموزش ساخت بند عینک  در مدل ها مختلف را با شما به اشتراک بگذاریم . در زمان های گذشته بند عینک به صورت نخی ضخیم بود و از آن فقط برای نگهداشتن عینک استفاده می شد ولی امروزه بند عینک بیشتر دارای جنبه تزیینی است و شما می توانید برای ساختن بندعینک از مهره های رنگی استفاده نمایید.

بند عینک از آن اکسسوری‌هایی است که در چند سال اخیر جایگاه ویژه‌ای برای خود در صنعت مد پیدا کرده است. انواع مختلفی از این وسیله جانبی در بازار وجود دارد. تنوع طرح و شکل و رنگ و موادی که بندعینک از آن ساخته می‌شود بسیار زیاد است. همین سبب شده تا افراد مختلفی به استفاده از بندعینک تمایل نشان دهند.

بند عینک شاید تا همین چند سال پیش فقط وسیله‌ای برای مراقبت از عینک بود. اما آرام‌آرام داستان عوض شد و امروز دیگر بند عینک‌ها صرفاً بندی به اضافات دسته و به دور گردن برای اینکه مبادا عینک از چشم شما بر زمین بیفتد نیست. امروز بندهای عینک طبی یا آفتابی هویت نقش و نگار خود را به طرح و رنگ عینک می‌افزاید و می‌تواند نمایشگر نشانه‌هایی خاص بر روی لباس شما باشد و زیبایی‌های عینک شما را دو چندان کند.

معمولاً از بندهای عینک برای عینک‌های طبی که اکثر اوقات بر روی چشمان ما بودند استفاده می‌شد. اما این روزها دیگر فقط برای عینک‌های طبی نیست و امروزه از آن به عنوان زینتی مضاعف بر خود عینک‌های آفتابی استفاده می شود.

سری جدید بند عینک دست ساز | لوازم شخصی

I am raw html block.
Click edit button to change this html

ویدئو آموزش ساخت بند عینک

 

خرید صنایع دستی

اگر به صورت دائمی از عینک استفاده می کنید ممکن است در زمانی که عینک را از روی چشم هایتان برمی دارید آن را در مکانی نامناسب قرار دهید که آسیبی به عینک تان وارد شود که در این صورت بهتر است برای جلوگیری از رسیدن آسیب به عینک طبی و عینک آفتابی از بند عینک استفاده نمایید.

در این مطلب آموزش ساخت بند عینک و مدل هایی از بند عینک ساده و کار شده را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که امیدواریم از مشاهده این مدل ها نهایت لذت را ببرید.

روش آموزش ساخت بند عینک فانتزی

برای ساختن یک بند عینک به مهره‌های رنگی، سیم مفتول، دم باریک، قیچی، متر یا خط‌کش و حلقه اتصال دهنده بند عینک نیاز دارید. برای معرفی وسایل کار منتظرتان نمی‌گذاریم و بعد از اینکه روش ساختن بند عینک فانتزی را یاد گرفتید، همه آن‌ها را با جزئیات معرفی خواهیم کرد.

وسایل لازم 

  • مهره های رنگی
  • بند یا سیم
  • مهره سرامیکی : دو عدد
  • قلاب مخصوص برای بند عینک : دو عدد
  • قیچی
  • دم باریک

مراحل ساختن بند عینک 

۱. ابتدا سیم و نخ و بند را در اندازه مناسب ببرید توجه داشته باشید که سیم یا نخ را باید به اندازه ای ببرید که وقتی عینک دور گردن یا روی صورت شما قرار می گیرد احساس ناراحتی نداشته باشید. برای اغلب افراد اندازه سیم یا نخ ۶۰ سانتی متر  در نظر گرفته می شود.

 

۲. سر بند را به کمک قلاب و مهره سرامیکی ببندید سپس انتهای کار را گره بزنید تا شبیه به حلقه شود و سیم را بکشید تا قلاب و مهره در کنار یکدیگر سفت شوند و انتهای مهره را به کمک انبر به صورت محکم ببندید.

۳. در این مرحله از آموزش ساختن بند عینک مهره ها را در کنار یکدیگر قرار دهید و در انتهای سیم نیز برای مهره سرامیکی دوم و قلاب مکان مناسبی را در نظر بگیرید.

۴. قلاب و مهره سرامیکی دوم را درون سیم قرار دهید و آن ها را با کمک انبر محکم نمایید و اگر سیم نایلونی اضافه بود آن را داخل مهره ها کنید.

۵. قلاب های زنجیر را به دسته عینک آفتابی یا طبی خود وصل نمایید.


نحوه ساخت شمع های شناور | آموزش ساخت زیور آلات رزینی | آموزش بافت کیف موبایل | بازار کار رشته هنر| طراحی سنتی


آموزش بند عینک در مدل های زیبا و جدید

برای ساخت بند عینک می توانید از انواع مهره های فانتزی و رنگی استفاده نمایید و اگر شما تمایل دارید بند عینک تان رنگی و فانتزی باشد بهتر است مهره ها با رنگ های مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهید توجه داشته باشید که مهره های انتخابی شما باید از نظر رنگی با یکدیگر مطابقت و همخوانی داشته باشند تا بند عینک زیبایی و جذابیت خاص خودش را داشته باشد همچنین می توانید رنگ مهره ها را با توجه به رنگ قاب دور عینک یا رنگ دسته های عینک انتخاب نمایید.

وسایل مورد نیاز برای ساختن بند عینک فانتزی

۱. مهره‌های رنگیمشخصات، قیمت و خرید مهره چوبی مدل رنگین کمان مجموعه ۱۰۰ عددی | دیجی‌کالا

در زمان درست کردن بند عینک برای انتخاب مهره رنگی باید به چند فاکتور توجه کنید. اول ریز یا درشت بودن آنهاست. مهره‌های خیلی ریز در سایز و اندازه منجوق‌ها یا کمی درشت‌تر یک کار ظریف به شما می‌دهد.
مهره‌های سنگی که از سنگ‌های تزئینی درست شده‌اند، البته گرانقیمت هستند و به دلیل جرم حجمی بالا وزن کار را افزایش می‌دهند.

انتخاب دیگر مهره‌های هفت رنگ یا مهره‌های کریستالی هستند. این مهره‌ها مخصوصاً در مقابل نور زیبایی خودشان را نشان می‌دهند.

مهره‌های چوبی سبک هستند و حالت کلاسیک به بند عینک شما می‌دهند. اکثر مهره‌های چوبی درشت بوده و سوراخ‌های بزرگ دارند که مناسب برای استفاده با نخ‌های رنگی یا حتی بند چرمی هستند.
مهره‌های نقش و نگار و گل‌دار تقریبا جدید هستند و حال و هوای شرقی دارند. اگر طرفدار یک کار نقاشی شده هستید، استفاده از این مهره‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مروارید هم که نیاز به معرفی ندارد و همیشه یک مهره پرطرفدار بوده است.

مهره‌های نمدی شاید به اندازه انواع دیگر مهره‌ها پرطرفدار نباشند اما انتخابی رنگارنگ و شاد و پرانرژی هستند.
پیشنهاد آخر آویز‌های کوچک با شکل‌های متنوع است. خرازی‌ها به آن‌ها خرج کار می‌گویند، جنسشان اکثراً فلزی بوده و در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف به فروش می‌روند. اگر از سنگین شدن بند عینک بدتان نمی‌آید، یکی دو تا از آن‌ها به کار جلوه می‌دهد.

۲. نخ، کش، سیم، زنجیر باریکمشخصات، قیمت و خرید سیم مفتول ساخت زیورالات مدل برنجی 0.8 | دیجی‌کالا

سیم‌های مفتولی اولین انتخابی است که می‌توانید با آن مهره‌ها را در بند کنار یکدیگر نگه دارید. سیم‌های مفتولی با قطر‌های مختلف و در چهار رنگ طلایی، نقره‌ای، مسی و برنزی در بازار موجود هستند. قطر کمتر از ۰.۵ میلیمتر برای ساختن بند عینک مناسب به نظر می‌رسد.

بعضی‌ها سیم‌های مفتولی را بخاطر حالت خشک و عدم انعطاف‌پذیری آن‌ها دوست ندارند. پیشنهاد ما برایشان کش‌های نامرئی است. این کش‌های لاستیکی در قطر‌های مختلف در بازار وجود دارند. بهتر است کش خیلی باریک انتخاب نکنید، چون استحکام لازم را ندارد. بهترین قطر ۰.۸ تا ا میلیمتر است.

کش‌ها انواع رنگی نیز دارند که انتخاب آن‌ها باید بر اساس رنگ مهره‌های شما باشد. در صورت استفاده از کش باید دقت کنید که بعد از زدن هر گره، کش را خوب بکشید تا گره شما محکم شود و در انتها روی گره مقداری چسب جواهرات بریزید.

سومین پیشنهاد نخ‌های رنگی باریک است و وقتی پیشنهاد می‌شود که از مهره‌های چوبی و مهره‌هایی با سوراخ‌های درشت استفاده می‌کنید. این نخ‌ها زیبایی خاص خودشان را دارند. حتی به جای نخ می‌توانید از بند‌های چرمی رنگی موجود در بازار استفاده کنید که البته از ظرافت کار شما کم می‌کنند.

زنجیر‌های فلزی حلقه‌ای که همرنگ سیم‌ها در بازار هستند، به تنهایی بکار نمی‌روند و در کنار سیم مفتولی و مهره‌های متوسط تا درشت کاربردی و زیبا هستند.

۳. حلقه اتصال بند عینکمشخصات، قیمت و خرید گیره بند عینک مدل BLC بسته 6 عددی | دیجی‌کالا

حلقه‌های اتصال بند عینک یا قلاب در سایز‌های مختلف و اکثراً رنگ‌های سفید و سیاه در بازار موجود است. اگر دسته عینک شما ظریف است قلاب‌های کوچک‌تر را انتخاب کنید و برای عینک‌های دسته پهن حلقه‌های درشت را بردارید.

اگر عینکی با دسته خیلی پهن داشتید و حلقه اتصال مناسب را پیدا نکردید، خودتان آن را درست کنید. به این صورت که یک نوار چرمی به طول دلخواه بردارید. آن را به شکل S درآورید. سر و ته نوار را به وسط آن چسب کنید و روی آن مفتول باریک بپیچید. برای پیچاندن مفتول و محکم کردن آن بهدم باریک و انبر دست نیاز دارید.

۴. سیم‌چین، دَم باریک و انبر دستمشخصات، قیمت و خرید مجموعه 3 عددی انبردست و سیم چین و دم باریک هنسون مدل si6 | دیجی‌کالا

هر کار هنری دستی، نیاز به یک‌سری ابزار و لوازم دارد. برای ساختن بند عینک فانتزی تنها در صورتی که از مفتول سیمی استفاده کنید، به این وسایل نیاز دارید. سیم‌چین و انبر دست که کاربردهای روزمره بسیاری داشته و نیاز به معرفی ندارند. اگر بخواهید کار‌های هنری با سیم مفتول انجام دهید؛ دم‌باریک مثل آچار فرانسه وسیله‌ای ضروری برای شماست.

انواع مختلفی از آن در بازار هست که بسته به مدل سر آن اسامی مختلفی دارد. مثلا دَم گِرد همان دم‌باریک است که سرش گرد باشد، برای حلقه کردن سیم مناسب است.
برای خرید دم باریک و هر وسیله دیگر، علاوه بر مدل سر آن به جنس دسته‌اش و روکش لاستیکی آن دقت کنید. موقع خرید، دم باریک را در دستتان بگیرید و چند بار فشار دهید. اگر جنس سخت آن به دستتان فشار وارد کرد، یک مدل دیگر را انتخاب کنید. چون در دراز مدت پوست دستتان تاول خواهد زد.

عکس چند مدل بند عینک فانتزی برای ساختن بند عینک

حالا که با روش ساختن بند عینک فانتزی آشنا شدید و وسایل کار را شناختید، بهتر است چند نمونه بند عینک دست‌ساز ببینید. مسلماً دیدنشان به پرورش خلاقیت و ایده گرفتن شما کمک خواهد کرد.
Top 10 Chain Eyeglasses of 2022 - Best Reviews Guide
Icu Eyewear Brown Beaded Eyeglass Retaining Chain - 1ct : Target
Eyeglass Chain-Flower - PLENTY Mercantile & Venue
بند عینک دست ساز
بند عینک
بند عینک مردانه

ساختن بند عینک

ساختن بند عینک

ساختن بند عینک

ساختن بند عینک

ساختن بند عینک

ساختن بند عینک

ساختن بند عینک

ساختن بند عینک

ساختن بند عینک

ساختن بند عینک

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد