همه چیز درباره صنایع دستی اصفهان

معرق کاری

خرید صنایع دستی از دیر باز در شهر های مختلف ایران و حتی کشور های دیگر بسیار مرسوم بوده است . همچنین صنايع دستی اصفهان در طول قرن های متمادی به عنوان نماينده هنر اصيل قوم ايرانی در جهان معرفی شده است. از اين رو اگر اصفهان را مهد صنايع دستی ايران بناميم سخنی به گزاف نگفته ايم. چرا كه ويژگی های فكری و روانی صنعتگر اصفهانی مانند ذوق، هنر، پشتكار و قناعت موجب شده است تا فرآورده های دست ساز اصفهان نه تنها در كشورمان خريداران فراوان داشته باشد بلكه مسافران و گردشگران و علاقمندان خارجی نيز طالب دست ساخته های اصفهان با ويژگی های خاص آن باشند.

اصفهان شهری تاریخی در مرکز ایران است. این شهر مرکز استان اصفهان و نیز شهرستان اصفهان است. اصفهان، سومین شهر بزرگ ایران و سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد است و همچنین یکصد و شصت و پنجمین شهر پرجمعیت جهان و نهمین شهر پرجمعیت باختر آسیا به‌شمار می‌رود.

اقتصاد سنتی استان مبتنی بر صنایع دستی چون قالی بافی، ابریشم بافی،  قلمزنی، منبت کاری، زری بافی، خاتم کاری، ملیله دوزی، مینیاتور، سفالگری، میناکاری، فلزکاری، فرش، فیروزه کوبی، نقره سازی، کاشی سازی، قلمکاری و پولک دوزی از صنایع زیبای اصفهان است که امروزه رونق خوبی نیز در بخش جهانگردی دارد.


صنایع دستی قلمزنی اصفهان


بهترین سایت صنایع‌ دستی اصفهان

مورد اول در بهترین سایت صنایع دستی وبسایتی است که از تنوع محصول زیادی برخوردار باشد.

مورد بعدی که در وبسایت فروش صنایع دستی مهم است؛ کیفیت محصولات است . از آنجا که خرید به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام می شود . بهتر است تمام محصولات از کیفیت متریال و ساخت قابل ملاحضه ای برخوردار باشد تا مشتری مجبور به مرجوع کردن کالا یا تعویض آن نباشد . زیرا اکثر صنایع دستی برای هدیه دادن  خریداری می شوند پس کیفیت محصول برا ی خریدار بسیار اهمیت دارد.

سومین مورد از ویژگی های سایت صنایع دستی . سرعت در تحویل سفارشات است . صنایع دستی کالاهایی فاخر و اغلب گران قیمت و ارزشمند هستند پس خریدار در ازای مبلغ پرداختی، خدمات منظم تر و مطمعن تری را انتظار دارد .

چهارمین ویژگی وبسایت محصولات اصفهان داشتن گارانتی بازگشت کالا بدون قید شرط است . حتی با وجود داشتن همه ویژگی های گفته شده امکان دارد خریدار بعد از تحویل کالا متوجه شود که آن محصول با چیزی که تصور داشته متفاوت است و یا بنا به دلایلی از خرید خود منصرف شود . پس داشت گارانتی بازگشت و تعویض کالا نه تنها به ترغیب شدن مشتری به خرید از وبسایت کمک می کند بلکه به او اطمینان داده می شود حتی در زمان تحویل کالا می تواند از خرید خود منصرف شوید .

ویژگی ها دیگر برای داشتن بهترین وبسایت صنایع دستی :

  • ارائه اطلاعات تماس
  • داشتن رابط کاربری ساده و جذاب
  • تامین امنیت سایت
  • درج لینک‌های شبکه‌های اجتماعی در سایت
  • قابل دسترس از طریق موبایل

راحتی و دسترسی آسان بزرگترین مزیت خرید اینترنتی است. در کدام فروشگاه فیزیکی می توانید راحت نیمه شب هنگام خوابیدن به خرید صنایع دستی محبوبمان بپردازید؟ هیچ صفی برای انتظار وجود ندارد و یا صندوقداران برای پیگیری شما در خریدها به شما کمک نمی کنند و شما می توانید در عرض چند دقیقه خرید خود را انجام دهید. بهترین وب سایت ها این فرصت را به ما می دهند که بصورت شبانه روزی خرید کنیم. برای خرید محصولاتی مانند گلیم دستباف، سبد حصیری،  که بلافاصله پس از پرداخت در دسترس شما هستند،مکان بهتر از وبسایت فروش آنلاین وجود ندارد.

مشتریان می توانند به راحتی از خانه یا محل کار خود اقلام را خریداری کنند. خرید از طریق اینترنت برای مشتری راحت تر و سریع تر انجام می شود. لغو معاملات نیز آسان است.

6 دلیلی که توسط خریداران درباره مزایای خرید اینترنتی ذکر شده است:

  1. در وقت و تلاش صرفه جویی می کند.
  2. راحتی خرید در خانه.
  3. طیف گسترده ای از محصولات موجود است.
  4. تخفیف خوب / قیمت پایین
  5. اطلاعات دقیق محصول را میتوان دریافت کرد.
  6. ما می توانیم مدل ها / مارک های مختلف را مقایسه کنیم.

صنایع دستی اصفهان

خرید صنایع دستی اصفهان

صنایع دستی دارای تنوع بسیار بالایی است که در مراکز خرید مختلف می‌توانید محصول مورد نظرتان را تهیه نمایید. از صنایع دست‌ساز اصفهان می‌توان به پولک‌دوزی، قالی‌بافی، نساجی، نمدمالی، عبابافی، گیوه‌بافی، سفال و سرامیک‌سازی، نگارگری و … اشاره کرد که به دستان توانای هنرمندان خلق می‌شوند. در زیر مختصری درباره دو هنر دستی خاتم‌کاری و میناکاری شرح داده شده است.

صنایع دستی شامل محصولات پارچه‌ای، ظروف تزئینی، تابلو، صفحه شطرنج، مبلمان، میز و صندلی و غیره می‌شود و دست شما در این شهر برای انتخاب سوغاتی باز است.


هنر ترمه و قلمکار دستساز


معروف ترین صنایع دستی اصفهان

  • خاتم کاری
  • میناکاری
  • مسگری
  • قلمزنی
  • قلمدان سازی
  • ملیله سازی
  • فیروزه کوبی
  • منبت کاری
  • مینیاتور و نگارگری
  • گره چینی و مشبک
  • کاشی سازی
  • سفالگری و سرامیک سازی
  • گچ بری
  • قلمکاری
  • زری بافی
  • مخمل بافی
  • قالی‌بافی
  • سکمه دوزی

خرید اینترنتی صنایع‌دستی اصفهان

اگر شما به شهر اصفهان سفر کرده اید حتما به مناطق توریستی این شهر نیز رفته اید . معروف ترین و شلوغ ترین جای آن میدان نقش جهان است جایی برای قدم زدن، دیدن صنایع دستی و خرید سوغات است. اما گاهی به دلیل شلوغی و مصافت زیاد خرید کردن از فروشگاه های فیزیکی صنایع دستی سخت و طاقت فرسا است .پس بهترین گزینه خرید اینترنتی صنایع دستی است .

حتما می پرسید باید از فروشگاه های فیزیکی توریسیتی مانند میدان نقش جهان حمایت شود . بله درست است که باید صنایع دستی را از جاهای توریستی خریداری کرد. خب البته ما نیز به این موضوع معتقد هستیم. همانطور که می دانید این روزها تمام فروشگاه های فیزیکی خود شبکه اجتماعی و بعضا حتی وبسایت فروش آنلاین نیز راه اندازی کرده اند. پس هنگان دور زدن در فروشگاه های صنایع دستی از فروشنده بخواهید آدرس وبسایت یا صفحه شبکه اجتماعی خود را در اختیارتان بگذارد تا بتوانید صنایع دستی مورد نظرتان را به صورت اینترنتی خریداری کنید و حتی آدرس صفحه یا وب سایت خرید اینترنتی صنایع دستی را برای دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید .

فروش صنایع‌دستی اصفهان

یکی از فعالیت های پر رنگ مردم اصفهان فروش صنایع دستی است .صنایع دستی در میان همه کشورهای دنیا زبانزد و بی مثال است.

مردم سرزمین ایران از دیرباز به فرهنگ و هنر شناخته شده اند. و فرهنگ خرید و فروش صنایع دستی داخلی هر کشور نشان از بلوغ فکری و فرهنگی آن سرزمین دارد.

در ایران نیز شهر اصفهان یکی از شناخته شده ترین شهرها در زمینه هنر و فروش صنایع دستی میباشد.

صنایع دستی جلوه گر سبک و سیاق و زندگی این مردم اصیل و نجیب سرزمین من ایران است.

این شهر ضمن داشتن لهجه شیرین با داشتن قدمتی طولانی در فروش صنایع دستی و مراکز گردشگری و قدیمی بسیار مورد استقبال عموم هموطنان و گردشگران سایر کشورهای دیگر می‌باشد.

همانطور که می دانید بعد از شهر تهران، اصفهان جایگاه ویژه‌ای در ایران دارد از جمله صنایع دستی که توانسته جایگاه در خور و در شأن و منزلت خویش را حفظ نماید.

صنایع دستی را می توان نمادی از زندگی پرشور به هنر این مردم خوش سروزبان دانست. مردمی که برای لحظه لحظه زندگی خود هنر آفرینی می‌کنند و حفظ آثار کرده تا این تمدن چندین هزار ساله را بدون هیچ کم و کاستی با ذوق فراوان به نسل‌های بعدی با دقت و ظرافت خاصی منتقل کنند.

اصفهان به دلیل هنرآفرینی و سبک هنری و صنایع دستی فراوان توانسته در سال ۱۳۹۴ به همراه شهر رشت به شبکه شهرهای خلاق جهان زیر نظر یونسکو بپیوندد.

نمایندگی فروش صنایع‌دستی اصفهان

در اصفهان پر از تولیدی و نمایندگی فروش صنایع دستی است . اصفهان از دیرباز به شهر هنر و صنایع دستی شهرت داشته . علاقه ویژه توریست ها با  صنایع دستی ایران اللخصوص اصفهان دارد . به همین دلیل اکثر تولیدی ها خود نمایندگی فروش صنایع دستی هستند .


راهنمای خرید صنایع دستی


انواع صنایع دستی اصفهان

تنوع فراوانی در صنایع دستی وجود دارد. از جمله آن‌ها می‌توان خاتم‌کاری، میناکاری، سوزن‌دوزی، طلاکوبی و کاشی‌سازی را نام برد. این‌ها تنها تعدادی از صنایع زیبای اصفهان هستند که پس از پستی و بلندی‌ها در گذر زمان هنوز هم پابرجا هستند. در کنار این شهر، نیز جزو محبوب‌های داخل کشور است.

فیروزه کوبی اصفهان

از سرشناسترین صنایع دستی ایران، می‌توان به هنر فیروزه‌کوبی اصفهان اشاره کرد که در آن از فیروزه‌های موزاییک شده کوچک در طرح‌های متفاوتی بر روی ظروف فلزی کنار هم قرار میگیرند. در این صنعت دست‌ساز هرچه فاصله بین فیروزه‌های کارشده بر روی سطوح فلزی ظروف، کمتر باشد و کار دارای نظم بیشتری باشد،  اثر ارزش بیشتری دارد.

هنر فیروزه‌کوبی در اصفهان قدمت زیادی ندارد و دارای پیشینه تقریبا کمتر از یک قرن است اما خلق طرح‌های زیبا توسط هنرمندان این شاخه موجب افزایش محبوبینت فیروزه‌کوبی اصفهان می شود. فیروزه‌کوبی بر روی ظروف فلزی با جنس‌های مختلف انجام می‌شود که می‌توان به برنج، مس، نقره و طلا اشاره کرد که مبدع این هنر اصیل بر روی ظروف سفالی و مسی در اصفهان، روبن یروشالمی است.

صنایع دستی لاکچری

در وهله اول می‌توان گفت که هنر فیروزه‌کوبی اصفهان جنبه تزئینی و زیباسازی دارد اما با توجه به این‌که روی ظروفی چون شیرینی‌خوری، گلاب‌پاش، قندان و … به‌کار می‌رود جنبه کاربردی نیز دارد و از این‌رو طرفداران بسیاری دارد.

هنرمندان اصفهانی هنر فیروزه‌کوبی برای خلق آثار بی‌نظیر خود بیشتر از ظروف مسی استفاده می‌کنند و به تازگی نیز از این هنر سنتی و دست‌ساز در تزئین زیورآلات و تابلوهای نفیس استفاده می‌کنند که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است.

اگر خواهان خرید سوغاتی اصفهان هستید، ظرف فیروزه‌کوبی بهترین پیشنهاد است.

سوزن دوزی اصفهان

سوزن‌دوزی یکی از صنایع دستی استان اصفهان است که قدمت آن به قبل از دوره صفویه برمی‌گردد. تزئین سطح روئین پارچه‌های ساده با بهره‌گیری از نخ‌های مختلف ( معمولا ابریشمی و پشمی) در رنگ‌های متفاوت به کمک سوزن و قلاب، تعریف هنر زیبای سوزن دوزی است. این هنر زیبای دست‌ساز اصفهان به دو بخش گندمی‌دوزی و گل‌دوزی تقسیم می‌شود.

برای سوزن‌دوزی ابتدا طرح را از طریق نخ کش کردن زمینه پارچه مشخص می‌کنند و در نهایت با سوزن و نخ، طرح را سوزن‌دوزی می‌کنند. از جمله محصولاتی که توسط هنر سوزن‌دوزی تزئین می‌شوند می‌توان به سجاده، انواع بقچه‌ها، زیر بشقابی، رومیزی و … اشاره کرد. دور دوزی، تور دوزی، توری گلدوزی، سکمه‌دوزی، شبکه‌دوزی، ستاره‌دوزی، گل اشرفی‌دوزی، زیررفت‌دوزی، تکه‌دوزی و خامک‌دوزی از مراحل مختلف در سوزن‌دوزی محسوب می‌شود.آموزش سوزن دوزی

طلاکوبی اصفهان

از دیگر صنایع دست‌ساز اصفهان، طلاکوبی است که قدمت آن به دوره صفویه می‌رسد. یکی از شیوه‌های تزئین اشیاء و آثار فولادی، با استفاده از نخ، رشته‌های نازک و گاها ورق طلا است که طلاکوبی نامیده می‌شود.

هنر طلاکوبی در دو سبک ایرانی و افغانستانی انجام می‌شود که تفاوت میان آن‌ها در تذهیب و مینیاتور به کار گرفته شده در طلاکوبی ایرانی است. از فلزاتی که طلاکوبی بر روی آن‌ها انجام می‌شود می‌توان به مس، برنج و مفرغ اشاره کرد.

صنایع دستی اصفهان

قلم زنی اصفهان

نمونه‌ایی از هنر اصیل ایرانی، قلم‌زنی اصفهان است که قدمت آن به هزاران سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد که تا به امروز نسل به نسل منتقل شده است و اکنون از یکی از صنایع دستی پرفروش اصفهان است. تزئین و کندن نقوش متفاوت بر روی اشیاء فلزی به‌خصوص طلا، مس، برنج و نقره به وسیله قلم با ضربه چکش، قلم‌زنی نامیده می‌شود.

قلم‌زنی در سه سبک اصفهانی، شیرازی و تبریزی انجام می‌شود. استفاده از نقوش تخت جمشید و گل مرغ بر روی فلز نقره سبک شیرازی را در بر می‌گیرد و استفاده از قلم‌های صاف و کم‌عمق بیشتر در سبک تبریزی کاربرد دارد. سبک قلم‌زنی اصفهانی خود شامل 5 سبک مختلف برجسته، نیمه برجسته، ریزه قلم‌زنی، حکاکی و مشبک‌کاری است.

صحافی اصفهان

به عمل تا و ترتیب فرم‌های چاپ شده متن کتاب، جلد گذاری و در نهایت برش کتاب، صحافی می گویند که در گذشته به آن حرفه وراقی گفته می‌شد و یکی از صنایع دستی می باشد. هنر صحافی در دوره تیموریان پایه‌گذاری شد و در عصر صفویه به اوج خود رسید. از انواع صحافی می‌توان به صحافی نرم (صحافی شومیز یا ته‌چسب) و صحافی سخت (صحافی گالینگور و صحافی سلفونی) اشاره کرد.

منبت کاری اصفهان

کنده‌کاری بر روی چوب براساس طرح و نقوش مختلف، هنر منبت‌کاری را شکل می‌دهد که یکی از صنایع دستی محبوب اصفهان محسوب می‌شود. در این هنر دست‌ساز بیشتر از چوب درختان گردو و شمشاد استفاده می‌شود و چوب مورد نظر باید محکم و بدون گره باشد که معمولا رنگ طبیعی آن‌ها دست نخورده باقی می‌ماند و همین به جذابیت آثار خلق شده می‌افزاید. منبت‌کاری اصفهان به سه شکل انجام می‌شود حکاکی، پیکرتراشی و برجسته‌سازی.

منبت کاریپرفروش ترین صنایع دستی اصفهان

از جمله محبوب‌ترین صنایع دست‌ساز ایرانی که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده، صنایع دستی است. مس و پرداز که شاخه‌ای از میناکاری محسوب می‌شود یکی از صنایع پرفروش‌ اصفهان است. از دیگر صنایع دستی که طیف وسیعی از مردم را به خود جذب کرده‌اند می‌توان به خاتم‌کاری، فیروزه‌کوبی، صحافی و سوزن‌دوزی اشاره کرد.

ملیله‌کاری از دیگر هنرهای دستی اصفهان است که در زنجان نیز به شکل حرفه‌ای تولید می‌شود. کنده‌کاری‌های بسیار زیبا و فاخر بر روی چوب که منبت‌کاری نامیده می‌شود از دیگر آثار دست‌ساز اصفهان به‌شمار می‌آید که از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و جزو پرفروش‌ترین محصولات دست‌ساز اصفهان است.

در کل می‌توان گفت که تمامی صنایع دستی جزو پرفروش‌ترین صنایع دست‌ساز ایران هستند و از گذشته تا به امروز مورد توجه بوده‌اند.

میناکاری صنایع دستی اصفهان

از شاخص‌ترین و مشهورترین صنایع دستی شهر اصفهان، میناکاری است. قدمت هنر میناکاری به بیش از پنج هزار سال پیش می‌رسد که در ابتدا روی فلزات گرانبهایی چون طلا و نقره انجام می‌گرفت و با گذشت زمان و افزایش محبوبیت و رونق گرفتن این هنر، برای تزئین ظروف برنجی و مسی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

از روش‌های مختلف میناکاری می‌توان به مینای حجره‌بندی، مینای نقاشی، مینای مرصع، مینای برجسته، مینای مشبک و مینای شکری اشاره کرد. میناکاری روی مس رایج‌ترین و پرفروش‌ترین نوع میناکاری محسوب می‌شود.

طرح‌ها و نقوش به‌کار رفته بر روی فلزات در میناکاری، سنتی ایرانی است که معمولا به رنگ آبی است و در گذر زمان نیز رنگ‌های سبز و قرمز نیز به‌ این هنر راه یافته است. امروزه میناکاری بر روی ظروف سفالی نیز انجام می‌شود که وجود رنگ‌ها و طرح‌های مختلف، سلیقه‌های متفاوت را پوشش می‌دهد.

 

میناکاری-صنایع دستی معروف اصفهان


دوران هنردر اصفهان


صنایع دستی خاتم‌کاری اصفهان

یکی از اصیل‌ترین و نفیس‌ترین صنایع دستی دراصفهان، خاتم‌کاری است. هنر خاتم‌کاری شبیه به کاشی‌کاری است با این تفاوت که در این هنر زیبا، زمینه کار از جنس چوب یا مس است. چوب‌های به‌کار برده شده در این هنر دست‌ساز شامل عناب، افرا، کیکم، نارنج، فوفل، گردو، آبنوس و … است که هر کدام در رنگ طبیعی خود مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا دارای رنگ‌های سفید، زرد، سیاه، طیف‌های مختلف قهوه‌ای و … هستند. لازم به ذکر است که برخی از هنرمندان این حرفه از استخوان گاو، شتر، اسب و عاج فیل استفاده می‌کنند.

نحوه قرارگیری مثلث‌های خاتم و نداشتن فضای خالی بین آن‌ها و همچنین رعایت اصول تقارن از ویژگی‌های محصولات خاتم‌کاری به‌شمار می‌رود. تفاوت در جنس چوب و چسب‌های به‌کار رفته در ظروف و اشیاء خاتم‌کاری، در کیفیت اثر نهایی تاثیرگذار است.آموزش خاتم کاری در منزل

قیمت صنایع دستی اصفهان

قیمت صنایع دستی های اصفهان با توجه به نوع و کیفیت آن‌ها متفاوت است. هنرهای مختلف میناکاری، خاتم‌کاری، ملیله‌دوزی، منبت‌کاری، صحافی و … از مواد اولیه مختلفی تشکیل می‌شوند و نوع فلز به‌کار رفته در هر یک از صنایع دستی ها در اصفهان متفاوت است، از این‌رو قیمت ظروف و اشیاء دارای تفاوت بسیاری است. شما می‌توانید از طریق ارتباط با کارشناسان ما، لیست قیمت صنایع دستی مختلف را داشته باشید.

بهترین مکان برای خرید هنرهای دستی اصفهان

امروزه فروشگاه‌ها و بازارهای مختلفی در تمام نقاط ایران صنایع دستی شهر اصفهان را به فروش می‌رسانند اما یافتن فروشگاه‌های معتبر دارای محصولات با کیفیت و اصیل نیازمند شناخت و آگاهی است. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از خرید از دست‌ساز و اصل بودن محصولات اطمینان حاصل کنید.

فروش صنایع دستی اصفهان در تهران

از آن‌جا که در بین مردم ایران صنایع دست‌ساز از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار است بنابراین، در تمامی نقاط ایران مخاطبان خواهان تهیه این صنایع هستند. در این میان برای هموطنان تهرانی که صنایع دستی مخصوص اصفهان جایگاه خاصی دارد می‌توانند از فروشگاه‌های مختلف ظروف و اشیاء با هنر دلخواه خود را تهیه نمایند.

در کنار خرید صنایع دستی تهران، امکان خرید هنر دست دیگر شهرها نیز برای شما در پایتخت وجود دارد.

نمایشگاه صنایع دستی در اصفهان

با توجه به اهمیت و محبوبیت صنایع دستی زیبای اصفهان، هر ساله نمایشگاه‌های بین‌المللی و ملی مختلفی در شهرهای ایران برگزار می‌شوند تا علاوه بر آشنایی و دیدن از غرفه‌های مختلف آن، می‌توانید سوغاتی اصفهان را خرید نمایید.

از جمله نمایشگاه‌های مختلف می‌توان به نمایشگاه بین‌المللی صنعت، جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران و نمایشگاه صنعت و گردشگری و صنایع دستی ارزشمند اصفهان اشاره کرد.

صنایع دستی اصفهان

بازار صنایع دستی اصفهان

صنایع دستی استان اصفهان از تنوع بالایی برخوردار است. این صنایع نفیس در بازار صنایع دستی های اصفهان به فروش می‌رسند که از قدیمی‌ترین و بزرگترین مراکز فروش سنتی خاورمیانه محسوب می‌شود. این بازار که مرکز صنایع دستی است، دارای قسمت‌های مختلفی است.

همچنین می‌توانید علاوه بر گشت‌وگذار و لذت از دیدن نمای جالب بازار، سوغاتی اصفهان را نیز از همین‌جا تهیه کنید. از جاذبه‌های اطراف بازار صنایع دستی می‌توان به حمام علیقلی آقا، چهل ستون، مدرسه چهار باغ، حمام شیخ بهایی و مسجد جامع عباسی اشاره کرد.سوغات اصفهان

لیست فروشگاه‌ های صنایع دستی اصفهان 

فروشگاه‌های بسیاری به‌صورت حضوری و آنلاین در زمینه خرید و فروش صنایع دستی فعالیت دارند که خرید آنلاین از محبوبیت خاصی بین مخاطبان برخوردار است. لازم به ذکر است محصولات تقلبی و بدون کیفیت نیز توسط افراد سودجو در بازار عرضه می‌شود در نتیجه باید با شناخت و آگاهی،لیست فروشگاه‌ های صنایع دستی معتبر را شناسایی کرده و از آن‌ها خرید کنید.

چند تصویر از انواع صنایع دستی اصفهان با هم ببنیم

راه اندازی اولین حراج آثار صنایع دستی ایران


افتتاح نخستین مدرسه صنایع دستی در تهران


سوغات اصفهان چیست؟


مینا کاری


خاتم کاری


سوغات اصفهان


ملیله کاری

 

 

جمع‌بندی)

همانطور که در این مقاله خواندید، اصفهان مهد هنر و فرهنگ ایران از گذشته تا به امروز است. هر سال، غرفه‌های صنایع دستی اصفهان در نمایشگاه‌ها جزو شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین غرفه‌ها است. هنر خاتم کاری، میناکاری اصفهان، طلاکوبی، قلمزنی و فیروزه‌کوبی در هنرمندان دست ساز اصفهان به نهایت زیبایی خود می‌رسد.

اگر به دنبال خرید سوغاتی صنایع دستی در اصفهان هستید به راسته بازارهای قدیمی بروید. و یا از فروشگاه‌های آنلاین صنایع دستی که ضمانت ارائه محصول دست ساز دارند، خرید کنید.

سوالات متداول

-آیا صنایع دستی اصفهان در دیگر شهرهای ایران موجود هستند؟

بله، صنایع دست‌ساز اصفهان در شهرهای دیگر نیز یافت می‌شوند.

-پرفروش‌ترین صنایع دستی اصفهان کدام است؟

می‌توان میناکاری، قالی‌بافی، سوزن‌دوزی، فیروزه‌کوبی را نام برد.

-ارزان‌ترین هنر دست‌ساز اصفهان کدام است؟

ارزان‌ترین و محبوب‌ترین صنعت دستی اصفهان، خاتم‌کاری است.

-بهترین مکان برای خرید صنایع دست‌ساز اصفهان کجاست؟

بازار صنایع دستی اصفهان واقع در میدان نقش جهان و همچنین فروشگاه‌های معتبر.

 

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد